Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 519400
Acord de Ple de data 25/07/2024 per la qual es convoquen subvencions en matèria de Projectes i activitats socials que organitzin i desenvolupin dins del terme municipal de Santa Margalida les associacions i entitats sense ànim de lucre per a l'any 2024, pel procediment de concurrència competitiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida, es publica l'acord del Ple adoptat en data 25/07/2024 en virtut de què s'ha aprovat la convocatòria de subvencions per a Projectes i activitats socials que organitzin i desenvolupin dins del terme municipal de Santa Margalida les associacions i entitats sense ànim de lucre, que ha estat enviada a la base de dades nacional de subvencions amb el número de codi  778273 BDNS i que a continuació es transcriu:

"ANNEX I CONVOCATÒRIA REGULADORA DE SUBVENCIONS A PROJECTES I ACTIVITATS SOCIALS 2024 

1. OBJECTE I FINALITAT

1. L'objecte de la present convocatòria és regular els ajuts econòmics que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà durant l'any 2024 a les associacions del terme municipal per a les activitats i esdeveniments de caràcter social que organitzin i desenvolupin dins el municipi.

2. La finalitat d'aquestes subvencions és fomentar l'acció social i millorar el benestar dels habitants de Santa Margalida, en especial, dels col·lectius més vulnerables, així com la cooperació entre les entitats que persegueixen aquests objectius i l'Ajuntament de Santa Margalida. 

2. ASSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Durant l'exercici pressupostari 2024, es destina la quantitat de 6.000,00€ a la subvenció objecte de les presents bases, amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent: 231 48904 Acció Social. 

3. BENEFICIARIS.

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles entitats i associacions legalment constituïdes com a entitats sense ànim de lucre i amb domicili social al terme de Santa Margalida que tinguin, entre les seues finalitats, l'objecte de la present convocatòria. També aquelles que, sense tenir el seu domicili al terme de Santa Margalida, bé realitzin les seves accions en el terme o bé en resultin com a beneficiàries els habitants del terme.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les persones o entitats en què concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 8 de l'Ordenança general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida. 

4. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Són objecte de subvenció les despeses derivades de les actuacions i projectes organitzats i executats des del dia 1 de novembre de 2023 fins al 30 d'octubre de 2024 per les entitats relacionades a la base tercera d'aquesta convocatòria que, de forma individualitzada, portin a cap activitats que millorin el benestar social dels habitants del terme municipal de Santa Margalida i, en especial, dels col·lectius més vulnerables, i promoguin l'acció social del terme de Santa Margalida, sempre que siguin necessàries i s'hagin abonat abans de la finalització del període de justificació. Especialment, són subvencionables:

  • Activitats socioculturals.
  • Activitats esportives.
  • Activitats formatives.
  • Activitats d'oci i temps lliure.
  • Adquisició de material fungible i material d'inventari. 
 

5. ACTIVITATS NO SUBVENCIONABLES.

En cap cas seran despeses subvencionables:

  • Els interessos deutors dels comptes bancaris
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Despeses de procediments judicials.
  • Tributs, excepte que el beneficiari de la subvenció els aboni de manera efectiva.
  • Els impostos indirectes quan són susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda.
  • Despeses de vestimenta, sopars o dinars d'inauguració o tancament o altres celebracions.
  • Premis en metàl·lic per a participants.
  • Despeses de personal de l'entitat que desenvolupi funcions generals de gestió o administratives (gerent, director, personal administratiu...).

 6. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.

1. Les subvencions objecte de la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria, una vegada publicada la convocatòria.

2. Les subvencions, tal com preveu la Base d'Execució Núm. 37 del Pressupost Municipal de 2024, no podran superar el 100% del cost de l'activitat subvencionada, tenint en compte les limitacions pressupostàries i les contingudes en aquesta convocatòria.

3. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol administració pública o entitat privada, sempre que l'import de les ajudes econòmiques sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres no superin el cost de la activitat subvencionada. 

7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.

1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia és inhàbil, s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

2. És obligatori formular la sol·licitud utilitzant el tràmit electrònic habilitat a aquest efecte.

3. Les sol·licituds es formularan seguint el tràmit habilitat i s'adjuntarà la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual se signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec mitjançant un certificat del secretari.

c. Fotocòpia dels Estatuts o Acta Fundacional inscrits al Registre Oficial corresponent. No caldrà presentar aquest document si l'entitat ja ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajuts econòmics de l'Ajuntament  de Santa Margalida, sempre que no s'hagin produït modificacions des de llavors.

d. Projecte explicatiu de les activitats o actuacions per a les quals se sol·licita l'ajut econòmic. Entre altres aspectes, han de constar, els objectius perseguits, el col·lectiu al qual va dirigit, el pressupost (en què s'indicaran les despeses i els ingressos), els mitjans humans i els materials necessaris per dur-ho a terme, les dates de realització , les persones responsables de la seva execució, les formes de col·laboració previstes al finançament i les mesures de difusió adoptades que, com a mínim, han de consistir en la inclusió del nom i la imatge corporativa de l'Ajuntament de Santa Margalida com a entitat que subvenciona l'esdeveniment .

Si escau, al pressupost s'haurà de desglossar la part corresponent als impostos.

En el cas que a la data de la sol·licitud ja s'hagi dut a terme el projecte per al qual se sol·licita la subvenció, s'hi adjuntarà una memòria de les actuacions realitzades. Hi han de constar, en la mesura que sigui possible, els aspectes indicats al paràgraf anterior.

e. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o llibreta on s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. No caldrà presentar aquest certificat bancari si l'entitat ja ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament  de Santa Margalida i no s'hagi produït cap modificació des de llavors.

f. Declaració que l'entitat sol·licitant no rep més ajut pel mateix concepte o import de l'ajut rebut o sol·licitat en relació al total i declaració responsable davant l'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

g. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries davant de la Tresoreria de la Seguretat Social, davant de l'Agència Tributària i aquest Ajuntament. La presentació de la sol·licitud de subvenció implicarà, llevat que es manifesti expressament el contrari, l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions

4. D'acord amb allò establert a l'article 28.3 de la LPACAP, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment que formi part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, procediment i òrgan en què va ser presentada o emesa. En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir-ne la presentació, o si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució .

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts a les bases, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que, si no ho fa, se la tindrà per desistida en la seva petició , prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos a l'article 21 de la LPACAP.

6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que consideri necessàries.

7. L'Ajuntament podrà exigir la presentació de documentació original i s'estableix expressament l'obligació de presentar els documents originals justificatius de les despeses.

8. Tots els documents que s'adjuntin a la sol·licitud i a la justificació, han d'estar en format PDF.

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I CONCESSIÓ.

1. El procediment de concessió de la subvenció s'iniciarà d'ofici, mitjançant un acord de l'Ajuntament Ple que aprovarà la convocatòria. La convocatòria serà publicada a la Base Nacional de Subvencions, al BOIB ia la Seu Electrònica d'aquest Ajuntament.

2. L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria de Serveis Socials.

Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds de conformitat amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria. De tot allò que s'ha actuat en aquesta reunió se n'aixecarà acta.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- Sr. Joan Monjo Estelrich, Batle de l'Ajuntament, com a president de la Mesa.

Suplent: Sr. Eugenio Garrido Vivas

- Sr. Martí Àngel Torres Valls, vocal.

Suplent: Sra. Maciana Alomar Bauça.

- Sra. Margalida Quetglas Ferragut, en qualitat d'interventora de l'Ajuntament.

Suplent: Sra. Francisca Seguí Serra.

- Sra. Maria Magdalena Vicens Pons, en qualitat de Secretària de l'Ajuntament.

Suplent: Sra. Isabel Mas Vanrell.

- Sra. Alícia Payeras Pascual que actuarà com a secretària, amb veu, però sense vot

Suplent: Sra. Clara Ramón Román

L'òrgan Instructor, a la vista de l'expedient i de lacta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, obrint-se un període de 3 dies naturals per presentar al·legacions.

Pel que fa a la presentació d'al·legacions cal atenir-se al que disposa la presentació de sol·licituds. Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant o relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, i el seu import, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 3 dies naturals perquè comuniquin la seva acceptació. S'entendrà acceptada si dins aquest termini no s'hi expressa o contrari.

3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que ha de dictar aquesta resolució una vegada dictada la proposta de resolució definitiva i emesa l'informe de fiscalització municipal.

La resolució es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida. 

9. CRITERIS QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ I LA QUANTIA DE LES SUBVENCIONS.

1. La concessió de les subvencions a què fa referència aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, igualtat i no-discriminació.

2. Amb la finalitat d'establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:

a) Repercussió social de l'activitat 0 a 5 punts

b) Nombre de persones que puguin resultar beneficiàries 0 a 5 punts

c) Interès socioeducatiu de l'activitat 0 a 5 punts

d) Continuïtat i estabilitat de l'activitat 0 a 5 punts

e) Nombre d'associats o membres de l'entitat sol·licitant de 0 a 5 punts

f) Vulnerabilitat del col·lectiu beneficiari 0 a 5 punts

3. Queden automàticament excloses del procediment les persones que no obtinguin una puntuació mínima de 5 punts.

4. L'import màxim de subvenció serà de 1.500,00.-€ per sol·licitant.

5. En cas que l'import assignat a l'aplicació pressupostària amb càrrec a la qual s'ha d'abonar la subvenció no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds, per determinar l'import de la subvenció, s'ha d'aplicar el sistema següent:

a) Se suma el nombre de punts obtinguts per totes les entitats que compleixen els requisits.

b) Es divideix l'import total del crèdit assignat a aquestes bases entre el nombre de punts totals, i així obté el valor de cada punt en euros.

c) La quantia que correspon a cada subvenció és el resultat de multiplicar el nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant pel valor en euros de cada punt.

6. L'import de la subvenció tindrà com a límit màxim el crèdit assignat previst en aquestes bases i no podrà superar el 100% del cost de l'actuació subvencionada. 

10. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, comptadors des de la publicació de la convocatòria al BOIB.

2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima a l'interessat per entendre-la desestimada per silenci administratiu. 

11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes a les disposicions normatives que li són aplicables i, en concret, del Reglament General Regulador de la concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB 142 de 29/09/2012 i BOIB Núm. 70 de 29/05/2021), i de les següents:

a. Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament  de Santa Margalida.

b. Dur a terme l'objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes.

c. Acreditar davant l'Ajuntament que s'ha executat o realitzat l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.

d. Comunicar a l'òrgan competent per resoldre d'acord amb l'article 8.3 de les presents bases l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

e. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament .

f. Fer constar que l'activitat està subvencionada per l'Ajuntament  de Santa Margalida mitjançant el logotip o les identificacions corporatives de l'Ajuntament .

g. Informar i convidar les autoritats de l'Ajuntament  de Santa Margalida a la presentació, inauguració i tancament de l'activitat subvencionada.

h. Publicar l'activitat subvencionada en llengua catalana.

i. Presentar, una vegada conclosa l'activitat subvencionada, la documentació justificativa requerida a la base següent. 

​​​​​​​12. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ.

1. La justificació de les despeses subvencionables s'ha de fer amb anterioritat al dia 15 de novembre de 2024.

2. L'abonament de la subvenció es farà amb la justificació prèvia per part de l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat i el 100% de la despesa.

3. Per justificar la subvenció atorgada s'ha de presentar un compte justificatiu integrant la documentació següent:

a. Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb les activitats que s'han fet i els resultats obtinguts, la temporalització, mitjans de difusió utilitzats, l'avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar d'interès .

b. Una memòria descriptiva del cost de les activitats que s'han dut a terme, que contindrà:

  • Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor, i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament.
  • Les factures o documents de valor probatori equivalents en el trànsit jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació referida al paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.
  • Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor del mercat i que no es recuperarà ni compensarà l'IVA.
  • Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant l'import i la procedència.
  • Una mostra, si escau, del material de difusió de l'activitat subvencionada: cartells, fulletons i qualsevol altre element publicitari.
  • Justificant de pagament de les factures. Els justificants del pagament s'hauran d'aportar d'alguna de les formes següents:

a) Transferència bancària. És el mètode de pagament recomanat. Per a la seva acreditació cal aportar alguns dels documents següents:

  • Resguard del banc de l'ordre de transferència o de la notificació de domiciliació feta.
  • Extracte del compte corrent en què figuri el càrrec de la transferència realitzada.
  • Certificat original emès per l'entitat bancària que contingui:
    • El titular i el número del compte on es carrega la transferència o el càrrec.
    • L'ordenant de la transferència o dèbit
    • El beneficiari, que ha de coincidir amb l'emissor de la factura.
    • El concepte pel qual es fa la transferència.
    • L'import i la data de l'operació.

b) Pagament per xec. Preferentment el xec serà nominatiu i es justificarà mitjançant:

  • Còpia del xec emès a nom del proveïdor.
  • En cas de ser xec al portador, a més de la còpia del xec, caldrà aportar els documents exigits per al pagament en efectiu que es detallen al punt següent.

c) Pagament en efectiu

Juntament amb la factura, caldrà acompanyar un rebut que acrediti que l'emissor de la factura n'ha rebut l'import. Aquest rebut haurà de contenir:

  • “Vaig rebre”, “Rebut de pagament”, “Vaig rebre en efectiu”, o indicació similar.
  • Dades identificatives del cobrador que han de coincidir amb l'emissor de la factura.
  • Signatura i Segell del cobrador.
  • Número i data de la factura a què correspongui el pagament.
  • Data de cobrament.

No s'admetran pagaments amb efectiu superiors a 1.000,00 €

d) Pagament per targeta. Es justificarà mitjançant document bancari de càrrec del pagament amb la targeta. No s'admetran pagaments mitjançant targetes que no estiguin a nom del beneficiari de la subvenció, ni tan sols a nom de persones físiques com el president, el secretari, etc.

4. Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s'han de tornar les factures o els justificants originals, a petició de l'entitat subvencionada, s'ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.

5. Les factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada, expedides a nom de les persones o entitats subvencionades i amb el NIF, han d'expressar clarament:

  • Data d'emissió, que haurà de correspondre al període d'activitats subvencionables.
  • Dades fiscals (nom, domicili, NIF, etc.) de l'entitat emissora i de l'entitat pagadora.
  • Número de factura.
  • Concepte detallat pel qual s'expedeix la factura, que haurà de ser prou clara.
  • Import, desglossant la part que correspon a l'IVA, si escau. Si l'operació està exempta d'IVA s'ha de reflectir a la factura.

Si l'entitat beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s'admetrà sempre que a la impressió de la factura s'adjunti un certificat signat pel representant legal de l'entitat en què manifesti que la factura ni s'ha utilitzat ni s'utilitza per justificar cap altra subvenció.

Per justificar les indemnitzacions que per despeses efectives ocasionades s'han abonat als col·laboradors de l'esdeveniment (no per serveis prestats), l'entitat beneficiària haurà d'aportar un certificat signat pel representant legal de l'entitat i la persona col·laboradora on s'indiqui el concepte , l'import abonat i les dades personals (nom, domicili i NIF).

6. No obstant això, l'Ajuntament  de Santa Margalida podrà demanar qualsevol altra documentació que consideri adequada, enteses les característiques i circumstàncies de cada cas.

7. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'Ajuntament de Santa Margalida requerirà l'entitat beneficiària perquè la completi o esmeni les deficiències en el termini improrrogable de 10 dies.

8. Si la documentació presentada per a la justificació de la subvenció es desprèn que no s'han complert les previsions d'aspectes que s'han tingut en compte per puntuar, es modificarà la quantitat de la subvenció en funció de la puntuació que efectivament s'hagués obtingut. L'import corresponent a la minoració es tornarà a l'aplicació pressupostària corresponent.

 13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT.

Les subvencions són de concessió voluntària, revocable i reductible si l'entitat beneficiària es veu afectada per alguna de les causes previstes a la Llei, al Reglament Municipal, així com en el cas que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquesta convocatòria.

En aquests casos, amb la tramitació prèvia del procediment administratiu corresponent, l'entitat beneficiària ha de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin. 

14. INFRACCIONS O SANCIONS.

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa aplicable, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Títol V del Reglament Municipal. 

15. NORMATIVA APLICABLE.

És aplicable a aquestes bases ia la convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei 38/2003; el Reglament General Regulador de la Concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 de 29/09/2012 i BOIB Núm. 70 de 29/05/2021); la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial decret legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2024 i la resta de normativa que sigui aplicable. 

16. RECURSOS.

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar, davant del Jutjat Contenciós Administratiu, recurs contenciosos administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que sigui procedent."

​​​​​​​​​​​​​​El que es fa públic en compliment de les disposicions vigents.

 

Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (2 d'agost de 2024)

El batle (Joan Monjo Estelrich)