Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 519169
Resolució del president de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a les inversions que afavoreixin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma. L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, en virtut del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i les empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb el Decret 50/2018, de 21 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024) preveu la línia de subvenció I.5.14, per donar suport a l'adquisició d'equips i maquinària nova que suposi la millora i la modernització del sistema productiu, de gestió i de promoció i afavoreixi la implantació de la transformació digital de la indústria cultural.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

Aquestes ajudes estan sotmeses als requisits i límits que estableix el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, i els és aplicable l'exempció corresponent a la categoria d'ajudes a la cultura i la conservació del patrimoni (article 53).

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'ICIB, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a les inversions que permetin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals per a l'any 2024, que consta com a annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 300.000 € (tres-cents mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 300.000 € amb càrrec al capítol VII del pressupost de l'ICIB.

4. Ordenar el trasllat del contingut d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions (BDNS), així com tota la informació requerida en aquesta Base de dades, d'acord amb l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, sobre la BDNS i la publicitat de les subvencions i la resta d'ajudes públiques.

5. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (22 d'agost de 2024)

El president Jaume Bauzá Mayol

 

ANNEX 1 Convocatòria de subvencions per donar suport a les inversions que permetin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals per a l'any 2024

1. Objecte i finalitat

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

3. Dotació i imputació pressupostària

4. Beneficiaris i requisits

5. Normativa aplicable

6. Termini i presentació de sol·licituds

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

8. Documentació de la sol·licitud

9. Criteris de valoració

10. Sistema i criteris de selecció

11. Import de la subvenció

12. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

13. Composició de la Comissió Avaluadora

14. Instrucció i resolució del procediment

15. Modificació del projecte

16. Comprovació del valor de mercat

17. Pagament

18. Justificació

19. Liquidació

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

21. Obligacions dels beneficiaris

22. Interpretació i execució

23. Revocació

24. Reintegrament

25. Règim d'infraccions i sancions

26. Protecció de dades personals

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per donar suport a les inversions que permetin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals, per a l'any 2024.

Les finalitats són les següents:

  • La digitalització i l'aplicació de les noves tecnologies en l'activitat de les indústries culturals.
  • L'adquisició d'equips i maquinària nova que suposi la millora i la modernització del sistema productiu, de gestió i de distribució de les indústries culturals.
  • Afavorir la implantació de la transformació digital de les indústries culturals.

1.2. El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i d'establir una prelació d'acord amb els criteris de valoració establerts en la convocatòria, de conformitat amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 17.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 6.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

2.1. De conformitat amb l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es consideren despeses subvencionables les que, d'una manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessàries per a l'execució del projecte. En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat.

2.2. Són subvencionables les despeses següents:

  • L'adquisició de maquinària per al desenvolupament de les indústries culturals que estigui relacionada directament amb l'activitat que constitueix l'objecte social de l'empresa, destinada a les indústries culturals.
  • L'adquisició de maquinària per instal·lar en el centre de treball de l'entitat sol·licitant que estigui relacionada directament amb l'activitat que constitueix l'objecte social de l'empresa, destinada a les indústries culturals.
  • L'adquisició d'equipament tècnic i audiovisual (com ara focus, taules i equipament de so, taules de llums, caixes d'injecció, projectors, trípodes, càmeres de vídeo i accessoris d'aquestes, ciclorames i micròfons).
  • L'adquisició de tecnologia de la informació i la comunicació (ordinadors, tauletes tàctils, telèfons mòbils, etc.); es pot subvencionar fins a un màxim de set dispositius.
  • L'adquisició d'impressores, impressores 3D i fotocopiadores.
  • L'adquisició de llicències d'ús de programari.
  • El disseny de pàgines i entorn web.
  • L'adquisició o renovació dels aparells de climatització i/o renovació de l'aire en espais d'exhibició cultural.
  • L'adquisició de grades, tarimes i seients per als espais d'exhibició al públic.
  • L'adquisició de tramoies, draperia i carpes mòbils o similars.
  • L'adquisició d'instruments musicals.
  • L'adquisició d'elements d'emmagatzematge d'utensilis físics (penja-robes de barra, caixes de transport del tipus «flightcase», etc.).
  • L'adquisició d'enllumenat d'emergència i generadors per a espais d'exhibició cultural.
  • Qualsevol altra adquisició que, d'una manera indubtable, respongui a la naturalesa de la convocatòria i resulti estrictament necessària i/o que es destini a l'objecte d'aquestes bases.

2.3. D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 31.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, la persona beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i l'elecció s'ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

2.4. No són subvencionables les despeses següents:

  • La compra de béns d'equipament usats.
  • La compra de vehicles de transport i l'adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests vehicles, accessoris i recanvis de vehicles.
  • La compra de béns destinats a la venda o al lloguer.
  • La millora de l'envoltant tèrmic de les naus de producció, de magatzems o d'oficines, així com la substitució de les cobertes.
  • L'adquisició de locals, immobles i/o terrenys.
  • La compra d'eines i materials per obres.
  • L'adquisició d'empreses o societats, o d'una part d'aquestes.
  • Les adquisicions mitjançant arrendament financer.
  • Les despeses derivades de la reforma d'un immoble.
  • La instal·lació o millora de la climatització i/o renovació de l'aire en el centre de treball.
  • Les instal·lacions, el transport i la mà d'obra, incloent-hi les relacionades amb les despeses subvencionables adquirides.
  • Els tributs (s'hi inclouen imposts, taxes i contribucions especials).
  • Les nòmines dels administradors i dels treballadors, i les quotes d'autònoms.
  • Qualsevol altra adquisició o despesa que, d'una manera indubtable, no respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada ni resulti estrictament necessària i/o que no es destini a l'objecte d'aquestes bases.

2.5. Les despeses subvencionables han de ser efectuades dins el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i fins al 31 de desembre de 2024.

3. Dotació i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 300.000 € (tres-cents mil euros), amb càrrec al capítol VII dels pressuposts de l'ICIB de 2024.

3.2. La concessió de les subvencions previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt 3.1.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Tret que s'estableixi una altra cosa, aquesta ampliació no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i/o no resoltes d'una manera expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Poden ser beneficiàries de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals i el món editorial.

4.2. Totes les persones físiques o jurídiques que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar establertes a un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar la subvenció, tenir un establiment operatiu permanent en la comunitat autònoma de les Illes Balears.

b) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat, com a mínim, a un dels sectors culturals següents: les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals, el món editorial.

c) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica, de conformitat amb el que estableix l'article 11.f) del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 18, 19 i 24.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes establerts als articles 21 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de subvencions.

e) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

f) No haver estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionades o condemnades en aquesta situació, es poden presentar sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat, d'acord amb l'article 11.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

g) Complir la resta de les obligacions que s'estableixen en l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2009).

h) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

4.3. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:

  • Les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.
  • Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions que estableix l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 13 la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears. Les prohibicions d'obtenir subvencions afecten també les empreses que, per raó de les persones que les regeixen o d'altres circumstàncies, es pugui presumir que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les quals s'hagin donat les prohibicions. La justificació per part de les persones o les entitats de no estar incurses en les prohibicions per obtenir aquesta condició s'ha de fer mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant l'ICIB, i cal estar en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les subvencions fins al pagament. Qualsevol circumstància que pugui afectar aquesta declaració responsable al llarg de la duració del procediment de les ajudes s'ha de comunicar necessàriament a l'ICIB tan aviat com es produeixi.
  • Les entitats sense ànim de lucre.

4.4. No poden ser beneficiàries de les subvencions les empreses següents:

a) Les empreses en crisi. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per empresa en crisi l'empresa en què es doni alguna de les circumstàncies que estableix l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (Reglament general d'exempció per categories).

b) Les empreses que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Les empreses sol·licitants han de presentar una declaració responsable per acreditar que no incorren en aquestes prohibicions.

4.5. Aquests requisits s'han de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud i s'han de mantenir fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.

5. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per la normativa següent:

  • L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
  • El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
  • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).
  • La resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions que concedeix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 13.1.a) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar, obligatòriament, tal com s'indica en l'apartat 8, emplenades degudament d'acord amb els models que facilita l'ICIB, disponibles en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma i al lloc web de l'ICIB.

6.3. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació expressa i formal per part de la persona o entitat interessada de les prescripcions que contenen les bases reguladores i aquesta convocatòria.

6.4. Si el sol·licitant és una persona jurídica, d'acord amb els apartats 2 i 3 de l'article 14 i l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha de formalitzar la sol·licitud per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament. La sol·licitud l'ha de presentar la persona que actuï en nom o representació de la persona jurídica sol·licitant, obligatòriament de manera telemàtica, a través del tràmit telemàtic específic de la convocatòria, que està disponible en el procediment publicat en la Seu Electrònica d'aquesta Administració, d'acord amb l'article 66.6 de la Llei esmentada, mitjançant un certificat electrònic de persona jurídica a nom de l'entitat sol·licitant o bé un certificat electrònic de persona física de representant legal de l'entitat. En tots dos casos, el certificat electrònic l'ha d'haver emès alguna de les autoritats de certificació reconegudes per l'Administració General de l'Estat.

No es tenen per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

6.5. En el cas de persones físiques no obligades a relacionar-se amb l'Administració de forma electrònica (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms), és opcional i recomanable presentar tota la sol·licitud a través del tràmit telemàtic del procediment disponible en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma. No obstant això, les persones físiques poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) de manera presencial, a través de les oficines d'assistència en matèria de registre previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015. Les sol·licituds lliurades en paper mitjançant el registre s'han de presentar en fulls separats (sense enquadernar i sense cap mena d'unió), tots impresos a una cara o tots impresos a dues cares. En el supòsit de concessió de la subvenció, en qualsevol moment es pot requerir la documentació original per acarar-la amb la que s'ha presentat.

6.6. Si la sol·licitud o la documentació complementària presentada no compleix els requisits legals i els que s'exigeixen en l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 juliol de 2009 i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre esmentada, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, una vegada dictada la resolució prèvia en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

Les esmenes s'han de presentar d'acord amb el tràmit telemàtic específic establert a la Seu Electrònica, sens perjudici del que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 aplicable a les persones físiques.

6.7. Els documents en blanc no es consideren defectes corregibles, sinó que se'n continua la tramitació a l'efecte de la instrucció de l'expedient.

6.8. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, quan una incidència tècnica hagi impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o l'aplicació que correspongui, i fins que no se solucioni el problema, l'Administració pot determinar una ampliació dels terminis no vençuts, i s'ha de publicar a la Seu Electrònica tant la incidència tècnica esdevinguda com l'ampliació concreta del termini no vençut.

6.9. Els actes que integren el procediment s'han de publicar a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al lloc web de l'ICIB i, si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de les notificacions individuals que es puguin fer per a tràmits concrets.

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

7.1. Cada sol·licitant pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim d'una sol·licitud.

En cas que un mateix sol·licitant presenti més d'una sol·licitud durant el període establert en l'apartat 6, només es considera la primera sol·licitud que s'ha registrat.

7.2. Les factures han de ser emeses en el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2024 (ambdós inclosos) i pagades íntegrament abans de la data que acaba el termini d'execució, és a dir, abans del 31 de desembre de 2024 (inclòs).

8. Documentació de la sol·licitud

8.1. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades i signades, d'acord amb els models que facilita l'ICIB, disponibles en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma i al lloc web de l'ICIB.

 

​​​​​​​8.2. Juntament amb la sol·licitud, s'han de presentar següents els documents, obligatòriament per separat i identificats degudament:

a) Documentació administrativa

a.1) Persona física:

  • L'acreditació de la identitat (DNI, passaport o NIE), només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.
  • Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
  • L'informe de vida laboral o informe de situació actual de la persona sol·licitant. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats si la persona interessada manifesta en la sol·licitud que no s'oposa que l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades.

a.2) Persona jurídica:

  • El NIF de la persona jurídica, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.
  • El DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa, només en el cas que la persona sol·licitant s'oposi expressament que l'ICIB consulti d'ofici les dades identificatives.
  • El document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
  • L'escriptura de constitució, els estatuts socials i les modificacions posteriors, si escau, i l'acreditació de la inscripció de l'escriptura o els estatuts i de les modificacions d'aquests, si escau, en els registres corresponents.
  • Un document de la junta directiva actual, si és diferent de la constituïda en els estatuts.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

  • Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals de les arts escèniques, la música, les arts visuals, l'audiovisual i el món editorial.
  • El certificat del domicili fiscal de la persona sol·licitant.
  • La declaració de veracitat de les dades bancàries d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica: https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/servicio/4486284.
  • El certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No obstant això, no és necessari aportar aquests certificats en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta d'ofici sobre aquestes dades. Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

Si la documentació indicada als apartats anteriors (a.1, a.2, a.3) ja es va aportar en alguna convocatòria anterior de l'ICIB, sempre que estigui en vigor i no hagi experimentat cap canvi, no cal que es torni a presentar, si bé la persona interessada ha d'indicar en el formulari de la sol·licitud l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar els documents i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) Documentació del projecte

b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

  • Descripció detallada de l'activitat professional que desenvolupa la persona sol·licitant: CV, trajectòria i projectes desenvolupats al darrer any. En el cas que la persona sol·licitant tingui una trajectòria molt àmplia, pot presentar la descripció detallada dels projectes que consideri més importants.
  • Explicació detallada i coherència del projecte d'inversió amb l'objecte de la subvenció, que, per tant, justifica la sol·licitud de modernització, innovació i desenvolupament tecnològic per a la seva empresa. En aquest apartat s'han d'incloure els objectius, la finalitat i els resultats prevists de la inversió plantejada. La memòria ha de ser presentada, obligatòriament, amb tots els punts anteriors i amb una presentació adequada i justificada. Si escau, s'hi poden incloure imatges del material que es vol substituir o adquirir.

b.2) El pressupost detallat del projecte (MODEL 2: PRESSUPOST), amb ingressos i despeses. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.

D'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, la persona beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

8.2. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada que estableix aquesta convocatòria comporta que s'exclogui la sol·licitud.

8.3. L'òrgan instructor del procediment pot sol·licitar, a més, la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

9. Criteris de valoració

1. Descripció detallada de l'activitat professional que desenvolupa la persona sol·licitant: CV, trajectòria i projectes desenvolupats al darrer any. (Màxim: 3 punts)

2. Explicació detallada i coherència del projecte d'inversió amb l'objecte de la subvenció, que, per tant, justifica la sol·licitud de modernització, innovació i desenvolupament tecnològic per a la seva empresa. En aquest apartat s'han d'incloure els objectius, la finalitat i els resultats prevists de la inversió plantejada. (Màxim: 6 punts)

3. Explicació de l'adequació del pressupost als punts anteriors. (Màxim: 3 punts)

4. Presentació adequada de la memòria del projecte i inclusió, si escau, d'imatges del material que es vol substituir o adquirir. (Màxim: 2 punts)

La puntuació màxima que pot obtenir cada projecte és 14 punts.

La puntuació mínima que ha d'obtenir cada projecte és de 7 punts.

10. Sistema i criteris de selecció

10.1. Les persones beneficiàries s'han de seleccionar per la via del concurs, d'acord amb el procediment següent:

a) Un cop acabat el període de presentació i esmena de sol·licituds, la Comissió Avaluadora valora els projectes sol·licitats, d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 9, i s'ordenen per ordre de puntuació.

b) En cas d'igualtat en la puntuació total, si el crèdit que resta per assignar no és suficient per concedir-les totes, el criteri de desempat és el següent:

  • Les que han obtingut una puntuació més alta en el segon apartat dels criteris de valoració (punt 9.2). En el cas que hi hagi més d'una sol·licitud amb la mateixa puntuació en aquest apartat i el crèdit no sigui tampoc suficient per concedir-los els ajuts, aquest empat es resol tenint en compte la puntuació obtinguda seguint l'ordre de prelació dels apartats 9.3, 9.1 i 9.4.
  • Amb tot, si com a resultat d'atendre l'ordre de prelació anterior es manté l'empat, es resol a favor de la sol·licitud que es va registrar en primer lloc.
  • Aquest sistema per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb una mateixa puntuació s'aplica sempre igual, fins a exhaurir tot el crèdit que s'ha de distribuir.

c) A continuació, es calcula l'import de la subvenció que correspondria a cadascun dels projectes, amb atenció a les quanties màximes establertes en la present convocatòria, d'acord amb els criteris de l'apartat 11.

d) Finalment, les ajudes es concedeixen per l'ordre establert en l'apartat a) anterior i amb l'import calculat en l'apartat c), fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

10.2. Només tenen dret a la subvenció els sol·licitants que han obtingut el mínim de puntuació establert en l'apartat 9 de la convocatòria.

11. Import de la subvenció

11.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari és del 50 % del pressupost total sense IVA reconegut per l'ICIB.

11.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada beneficiari és de 25.000 € (vint-i-cinc mil euros).

11.3. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu l'apartat 20.

11.4. Si algun dels beneficiaris renuncia a la subvenció, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a la persona sol·licitant següent per ordre de puntuació, sempre que aquest hagi superat el mínim de puntuació exigit i compleixi els requisits per obtenir la condició de beneficiari. En tot cas, aquesta reassignació del crèdit disponible es pot dur a terme dins l'any natural en què es publiqui la resolució de concessió.

11.5. En cap dels casos, no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

11.6. La suma de totes les despeses subvencionables ha de ser igual o superior a 500 €, IVA exclòs.

12. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

12.1. De conformitat amb l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, correspon a la directora gerent de l'ICIB tramitar les sol·licituds, així com ordenar i instruir el procediment.

12.2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan competent per examinar les sol·licituds i la documentació complementària presentades, així com la responsable d'emetre l'informe que serveix de base per elaborar la proposta de resolució.

12.3. La resolució del procediment correspon també a la directora gerent de l'ICIB, d'acord amb l'article 20.h) del Decret 50/2018, de 21 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears.

13. Composició de la Comissió Avaluadora

13.1. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora es regeix pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13.2. D'acord amb l'article 19.3 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la Comissió Avaluadora està integrada pels membres següents:

Presidenta: la directora gerent de l'ICIB o la persona que ella designi (amb veu, però sense vot).

Vocals:

  • Ramon Castells Ros, responsable de l'Àrea de Coneixement del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, i professor del màster en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona (amb veu i vot).
  • Laura Díez Mora, dissenyadora de so per a cinema i sèries de televisió (amb veu i vot).
  • Iván Bort Gual, professor de Teoria i Història del Cinema del CESAG – UP Comillas, i crític de cinema (amb veu i vot).

Secretari: un tècnic o tècnica de l'ICIB (amb veu, però sense vot).

13.3. Per conformar la Comissió Avaluadora, es promou la presència equilibrada de dones i homes, d'acord amb el que estableix l'article 51 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

14. Instrucció i resolució del procediment

14.1. El procediment s'ha d'instruir de conformitat amb l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

14.2. D'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, la directora gerent de l'ICIB formula una proposta de resolució de concessió o denegació, en la qual es reparteix la dotació pressupostària entre les sol·licituds, es determina la quantia individual de cada ajuda, i s'hi inclou la llista ordenada de persones beneficiàries a les quals es proposa concedir la subvenció. També s'hi inclou, si escau, la relació de sol·licituds inadmeses i el motiu d'inadmissió.

14.3. Si l'import que resulta de l'informe de la Comissió Avaluadora, que ha de servir de base a la proposta de resolució, és inferior a l'import sol·licitat, es pot instar la persona o entitat beneficiària a reformular la seva sol·licitud a fi d'ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible de ser atorgat.

14.4. La proposta de resolució es publica a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma i al lloc web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació esmentada, d'acord amb l'article 13.1.c) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 juliol de 2009. Si, transcorregut aquest termini, la persona interessada no ha presentat al·legacions, es considerarà que està conforme amb la proposta de resolució i es continuarà el procediment.

14.5. Una vegada publicada la proposta de resolució, les persones beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia a la proposta de resolució, mitjançant el model disponible (MODEL 3: ACCEPTACIÓ D'AJUDA / RENÚNCIA) dins el tràmit telemàtic corresponent, al qual es pot accedir des de la Seu Electrònica de la CAIB. No obstant això, les persones físiques i/o persones no obligades a relacionar-se electrònicament poden presentar el MODEL 3 de manera presencial, a través de les oficines d'assistència en matèria de registre previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015.

En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució.

14.6. Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informa per via telemàtica, a l'adreça electrònica assenyalada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució en el lloc web de l'ICIB, i n'indica la data de publicació i l'enllaç.

14.7. D'acord amb l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la proposta de resolució no crea cap dret a favor del beneficiari que es proposi davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.

14.8. La directora gerent de l'ICIB resol el procediment mitjançant una resolució motivada, en què es fixen, amb caràcter definitiu, els aspectes següents: la relació de persones beneficiàries; l'objecte de la subvenció; el pressupost de l'activitat que se subvenciona; l'import de l'ajuda concedida, i la relació de les sol·licituds denegades, amb el motiu de la denegació. A més, informa dels recursos administratius pertinents. Igualment, s'hi inclou, si escau, la relació definitiva de sol·licituds inadmeses i el motiu d'inadmissió.

14.9. D'acord amb l'article 21.4 del Decret legislatiu 2/2005, la resolució de concessió o denegació es publica en el BOIB.

14.10. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima la persona interessada a entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud de concessió de la subvenció.

14.11. D'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, contra la resolució de concessió o denegació de les subvencions, dictada per la directora gerent de l'ICIB, es pot interposar un recurs d'alçada davant el president de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució en el BOIB.

15. Modificació del projecte

15.1. D'acord amb el que preveuen l'article 19.4 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l'article 24 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es pot modificar la resolució a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, particularment, quan es produeixi una modificació en relació amb les despeses subvencionables. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions incompatibles pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

15.2. D'acord amb l'article 19.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, la persona o entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i abans que acabi el termini d'execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada.

En aquests casos, l'òrgan concedent pot autoritzar l'alteració, mitjançant la modificació de la resolució de concessió que correspongui en cada cas, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment; no suposi una modificació substancial del projecte; no s'alteri l'objecte i la finalitat de la subvenció, i no causi cap perjudici a terceres persones. En tot cas, s'han de tenir en compte, si escau, els criteris de gradació a què es refereix l'article 20.3.b) de l'Ordre de bases esmentada.

15.3. La modificació del projecte s'ha de sol·licitar quan suposi una minoració de més del 20 % del pressupost reconegut en la resolució de concessió. Si la modificació suposa una minoració del pressupost en més del 50 % o altera l'objecte i la finalitat de la subvenció, es produirà la revocació total del projecte.

15.4. La sol·licitud de modificació ha d'anar acompanyada d'una memòria en què cal exposar els motius del canvi, la justificació de la impossibilitat de complir les condicions de la concessió, i que el projecte continua complint les condicions de la concessió.

15.5. Per tenir en consideració la modificació dels conceptes pressupostats inicialment a la sol·licitud és necessari presentar prèviament una sol·licitud de modificació del projecte. Sense l'aprovació de la modificació per part de l'ICIB, els nous conceptes no són subvencionables.

15.6. La directora de l'ICIB ha d'autoritzar la modificació mitjançant una resolució expressa, que ha de notificar a la persona beneficiària. El termini per resoldre i notificar la resolució és d'un mes, transcorregut el qual les persones interessades poden entendre desestimada la sol·licitud.

16. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.​​​​​​​

​​​​​​​17. Pagament

17.1. Les ajudes s'abonen en un únic pagament, que es fa una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

17.2. La subvenció es paga mitjançant transferència bancària en el número de compte bancari indicat en el formulari de sol·licitud.

18. Justificació

18.1. El termini per justificar la inversió total objecte de l'ajuda acaba el dia 20 de gener de 2025 (inclòs).

En el cas que no s'hagi aportat la justificació, l'òrgan administratiu competent ha de requerir a la persona beneficiària que presenti la justificació en un termini improrrogable de quinze dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 42 bis.1 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l'exigència de la revocació total i altres responsabilitats establertes en la normativa estatal i autonòmica en matèria de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que, d'acord amb l'apartat 25 de la convocatòria, siguin aplicables.

18.2. Tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada els pagaments a compte fets abans de l'1 de gener de 2024, sempre que estiguin acreditats adequadament i es corresponguin amb les factures emeses dins el termini d'execució de la convocatòria. No obstant això, els pagaments a compte no poden tenir una antiguitat superior als tres mesos de la data de la factura.

18.3. La inversió subvencionada s'ha de justificar amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

  • Indicació de totes les inversions dutes a terme i dels resultats obtinguts.
  • Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació al projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions aplicades.

b) Les fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària hi siguin visibles.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions duites a terme o les despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:

  • Una explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.
  • Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si la subvenció s'atorga d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què s'indiquin i, si n'és el cas, es motivin les desviacions respecte del pressupost inicial presentat o les modificacions del projecte autoritzades.
  • 3. La relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
  • 4. El full de càlcul (MODEL 4: COMPTE JUSTIFICATIU) que inclou una relació classificada de les despeses, emplenat correctament i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
  • 5. Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

d) Les factures o els documents amb valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses incorporades a la memòria econòmica justificativa.

Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajuda. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despeses.

e) Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament els extractes bancaris o altres documents equivalents que permetin seguir una adequada pista d'auditoria. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient la següent:

  • En el cas que es tracti de transferències, l'ordre de transferència i l'extracte bancari en què es carrega en compte el pagament. Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari o justificant bancari) han de complir els requisits següents:

1) S'han d'aportar certificats o documents autenticats per l'entitat financera.

2) Les ordres de transferència han d'incloure la identificació de la persona beneficiària. L'ordenant ha de ser la persona beneficiària de la subvenció i hi han de constar el seu nom o denominació social, que han de coincidir amb el beneficiari i amb el receptor de la factura, respectivament.

3) Les ordres de transferència han d'indicar el concepte amb què s'ordena el pagament i la remissió al número o números de factura als quals correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre la despesa i el pagament. En cas que l'import de la transferència no coincideixi amb l'import de la factura, s'han de lliurar una nota d'aclariment i els documents addicionals que demostrin aquest import.

  • En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, la persona beneficiària ha d'aportar la còpia del document i la còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.
  • En cas que es tracti de pagaments fets amb targeta de crèdit o de dèbit, o PayPal, l'ordre de pagament i l'extracte bancari en què es carrega en compte el pagament. Les ordres de pagament han d'incloure la identificació de la persona beneficiària i la de l'ordenant del pagament.
  • No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
  • No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
  • No s'accepta cap pagament a compte fet abans de l'1 d'octubre de 2023. Si és posterior a aquesta data i anterior a l'1 de gener de 2024, s'ha d'acreditar adequadament la vinculació que té amb les factures emeses dins el termini d'execució de la convocatòria.

f) Enllaços web o imatges sobre el compliment del punt 21.1.n), d'obligacions de publicitat de la persona beneficiària.

g) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat.

18.4. Les factures i els justificants de pagament han de lliurar-se en el mateix ordre en què apareixen en el compte justificatiu.

18.5. En el cas que el compte justificatiu no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar a la persona beneficiària que esmeni els defectes de la justificació en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, amb l'advertiment que, en cas que no els esmeni, no es pagaran les despeses justificades incorrectament.

18.6. En el cas que no es justifiqui totalment la inversió objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment, tenint sempre en consideració el que s'estableix en l'apartat 15 de la convocatòria.

18.7. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

18.8. S'entén incomplerta l'obligació de justificar quan l'ICIB, en les seves actuacions de comprovació o control, detecti que en la justificació que ha fet la persona beneficiària s'han inclòs despeses que no responen a l'activitat subvencionada, que no han suposat un cost susceptible de subvenció, que han estat finançades per altres subvencions o recursos, o que s'hagin justificat mitjançant documents que no reflecteixen la realitat de les operacions.

18.9. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableix la resolució de concessió de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan gestor és l'encarregat de dirimir-la.

18.10. En el marc d'un control financer, la Intervenció de la Comunitat Autònoma pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris i informació als emissors de les factures, fer controls materials de les inversions, i dur a terme altres comprovacions.

19. Liquidació

19.1. L'òrgan que concedeix la subvenció ha de comprovar la justificació documental de la subvenció, per a la qual cosa ha de revisar la documentació que obligatòriament ha d'aportar la persona beneficiària. Així mateix, també ha de comprovar que els beneficiaris han executat efectivament els projectes subvencionats i que compleixen la finalitat que determina la concessió, així com els requisits i les obligacions que estableix la convocatòria.

19.2. Una vegada comprovada la justificació de la subvenció, s'ha de dictar i notificar la liquidació de la subvenció d'acord amb l'article 42 bis del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i, en tot cas, amb caràcter previ al pagament total o parcial de la subvenció o, si escau, a l'inici del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida.

19.3. L'òrgan competent per dictar la liquidació és la directora gerent de l'ICIB. No es pot interposar cap recurs contra l'acte de liquidació, sens perjudici del que sigui procedent, si escau, contra la resolució que posi fi al procediment de revocació o de reintegrament.

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

20.1. L'import de les subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de la inversió objecte de l'ajuda.

De conformitat amb l'article 11.e) del Decret legislatiu 2/2005, la persona beneficiària ha de comunicar a l'òrgan que concedeix la sol·licitud l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'ha donat als fons percebuts.

20.2. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports; de l'ICIB mateix; de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), o de l'Institut Ramon Llull.

20.3. En els casos no prevists en el punt anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, amb les condicions següents:

a) L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de la inversió subvencionada.

b) Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat a altres convocatòries de subvencions d'altres administracions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria, juntament amb l'informe tècnic de l'administració corresponent, en el qual quedi explicitat quin percentatge de les factures ha estat subvencionat, a l'efecte d'evitar l'acumulació d'ajuts públics per imports superiors al 100 % dels costs subvencionables. Aquesta relació ha d'incloure una descripció clara de l'altra convocatòria, el percentatge que s'hi ha imputat, i l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.

20.4. En cap cas, no es poden presentar com a despeses del projecte les mateixes despeses que ja s'hagin aportat i subvencionat en altres convocatòries de l'ICIB.

21. Obligacions dels beneficiaris

21.1. Totes les persones beneficiàries de la subvenció han de complir les obligacions següents:

a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, en els termes que estableix l'apartat 14.5 d'aquesta convocatòria.

b) Dur a terme l'acció o accions o la inversió que fonamenta la concessió de la subvenció en un percentatge mínim del 50 % respecte del pressupost reconegut i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar, abans que acabi el termini d'execució, a l'òrgan gestor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

c) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

d) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.

e) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

f) Justificar la realització de l'activitat subvencionada en el termini establert en la convocatòria.

g) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, control i inspecció que efectuï l'òrgan que concedeix l'ajuda i a les de control financer que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

h) Comunicar a l'ICIB la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

i) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

j) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur la persona beneficiària, d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

m) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de tres anys.

n) Complir les obligacions de publicitat de la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears, i, en tot cas, donar a conèixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per l'ICIB. A aquests efectes, la persona beneficiària ha de fer una publicació a les seves xarxes socials sobre l'arribada del nou material, en què ha d'esmentar el suport de l'ICIB. Si no disposa de xarxes socials, ha d'incloure una menció en format de faldó o anàleg a la seva pàgina web, que ha de fer referència a la present convocatòria com segueix: «Mesures de modernització, innovació i desenvolupament tecnològic (2024), amb el suport de l'ICIB (logotip)».

21.2. L'incompliment de les obligacions indicades en els punts anteriors dona lloc a la revocació i, si escau, al reintegrament total o parcial de la subvenció percebuda i a l'exigència de l'interès de demora des del moment que s'ha pagat la subvenció, sens perjudici que s'imposin sancions per incomplir les obligacions derivades de l'obtenció de l'ajuda, que preveuen la Llei 38/2003, general de subvencions, en el que hi sigui aplicable, i totes les normes de caràcter econòmic i administratiu que hi siguin aplicables.

22. Interpretació i execució

El president de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

23. Revocació

23.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

23.2. A conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

23.3. La revocació de la subvenció té lloc a través d'una resolució de modificació de la resolució de concessió que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si escau, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquests efectes, s'entén com a resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el si del procediment d'execució pressupostària que reuneix tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària hagi de reintegrar la totalitat o un part d'aquesta ajuda, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de revocació i reintegrament corresponent.

23.4. A aquests efectes, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, com també la resta dels criteris de gradació establerts en l'article 20.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

24. Reintegrament

24.1. Pertoca reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprova el reintegrament en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

24.2. D'acord amb l'article 44.2 del Text refós de la Llei de subvencions, el reintegrament parcial de la subvenció per raó dels incompliments parcials per qualsevol de les causes previstes en l'apartat 1 de l'article 44 del Text refós esmentat, es regeix pel que disposen els criteris de gradació a què es refereix l'apartat 23.4 de la convocatòria, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial.

24.3. En particular, seguint l'article 44.3 del Text refós de la Llei de subvencions, quan el compliment per part de la persona beneficiària o, si escau, l'entitat col·laboradora s'aproximi d'una manera significativa al compliment total i s'acrediti una actuació inequívocament tendent a satisfer els seus compromisos, l'eventual reintegrament parcial de la subvenció que resulti d'aplicar els criteris de gradació i del principi de proporcionalitat a què fa referència el punt anterior s'ha d'exigir sense interès de demora.

24.4. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

24.5. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

25. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o les omissions dels beneficiaris que preveuen els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i hi és aplicable el títol V d'aquesta norma.

26. Protecció de dades personals

Els tractaments de dades de caràcter personal de les persones físiques s'han de fer amb estricta subjecció al que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de la normativa sobre protecció de dades personals.