Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 514710
Bases per a la concessió d’ajuts per a entitats juvenils sense ànim de lucre, escoles de temps lliure infantil i juvenil, clubs nàutics que tenen el seu àmbit d’actuació a l’illa d’Eivissa, i per a l’organització de concerts, d’esdeveniments culturals i d’activitats mediambientals relacionades amb el medi marí, adreçats als joves de l’illa d’Eivissa, durant el període comprès entre l’1 de setembre de 2023 i el 31 d’agost de 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Justificació

La present convocatòria d'ajudes s'inclou dins de les mesures de foment que corresponen al Consell Insular d'Eivissa en matèria de Joventut en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'establert als articles 70.9 i 16, i 73 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, a la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure, a la Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears, i a la Llei 10/2022, de 23 de desembre, de lleure educatiu per a infants i joves de les Illes Balears.

L'article 4 de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de Joventut i Lleure (BOIB núm. 184, de 23/12/2006), estableix que el Consell Insular d'Eivissa i Formentera (actual Consell Insular d'Eivissa) exercirà, dins el seu àmbit territorial i amb subjecció a l'ordenament sectorial vigent, les funcions relatives a les activitats de lleure amb infants i joves, entre les quals hi ha «(...) d) Suport a les associacions, entitats juvenils i entitats que presten serveis a la joventut que programin i/o executin activitats de lleure per a infants i joves».

A més, la mateixa Llei 21/2006, a l'article 6 s'assenyala que «Els consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera assumeixen, dins el seu àmbit territorial, les funcions següents: a) Foment de l'associacionisme juvenil i totes les seves manifestacions; b) Promoció d'altres formes organitzades de participació dels joves en la vida social, política, econòmica i cultural; c) Articulació de mecanismes de participació dels joves en les organitzacions de voluntariat, des de la solidaritat, el compromís i la diversitat».

La Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears, preveu en el seu article 10.2 que correspon als consells insulars, entre altres competències: i) Garantir la participació de les persones joves, directament o mitjançant formes organitzades, i assistir i cooperar tècnicament, jurídicament i econòmicament amb les entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut. I al seu article 25 disposa que les polítiques de joventut han d'anar encaminades, d'entre altres finalitats: «g) Assegurar la participació directa de les persones joves i les seves formes organitzades per mitjà d'associacions, entitats juvenils o consells de joventut en l'elaboració de les polítiques de joventut, i donar suport a l'associacionisme i garantir la capacitat d'interlocució del jovent, ja sigui individualment o per mitjà d'associacions”».

Així mateix, la Llei 5/2022, de 8 de juliol, al seu article 32 estableix que “Les polítiques de joventut que impulsin el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i les entitats de l'administració local en matèria de salut i vida saludable, d'acord amb les seves competències, han de tenir com a objectius i línies d'actuació els següents: (…) b) Fomentar i facilitar la creació d'entorns que afavoreixin la salut per a la població jove, tant a l'àmbit educatiu com comunitari, per promoure la pràctica de l'activitat física, el lleure saludable, l'associacionisme o altres, des d'una perspectiva d'equitat, és a dir, incidint especialment en les àrees o els subgrups de joves amb més dificultats per edat, sexe, nivell socioeconòmic o cultural”.

A més, la Llei 5/2022, de 8 de juliol,al seu article 55, estableix en relació amb el foment de l'associacionisme juvenil que els poders públics de les Illes Balears tenen les obligacions següents: a) Fomentar l'associacionisme entre les persones joves. I al seu article 92.1 preveu que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis per a la joventut poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats prestadores de serveis a la joventut per coadjuvar en el compliment de les seves activitats.

La Llei 10/2022, de 23 de desembre, de lleure educatiu per a infants i joves de les Illes Balears, a la seua exposició de motius manifesta que A les Illes Balears, el lleure educatiu té una gran tradició, gràcies principalment a la tasca d'entitats juvenils basades en el voluntariat, la participació i la transformació social. Prova de l'interès que sempre ha generat el lleure educatiu a les Illes és que ja en els primers anys de l'autonomia es va començar a reglamentar aquesta matèria i que l'any 2006, amb la primera llei integral de joventut d'aquesta comunitat autònoma, la regulació del lleure educatiu va assolir rang de llei”.

L'esmentada Llei 10/2022, de 23 de desembre, al seu article 1 preveu que aquesta llei té per objecte desenvolupar en l'àmbit de les Illes Balears el dret d'infants i joves a gaudir d'un lleure educatiu de qualitat, segur i en condicions d'equitat, sense discriminacions per raons de sexe o de gènere, econòmiques, territorials, socials, culturals o de capacitat. I al seu article 6.2 relaciona, d'entre altres competències dels consells insulars: f) Dur a terme l'activitat de foment en matèria de lleure en l'àmbit insular. A més, al seu article 38.1 disposa que les administracions públiques de les Illes Balears poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats que presten serveis de lleure educatiu infantil i juvenil per coadjuvar en el compliment de les seves activitats.

Per fer possible aquesta convocatòria d'ajuts al Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 (aprovació definitiva al BOIB núm. 176, de 30-12-2023), i al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa per al període 2023-2025, aprovat per Acord del Consell Executiu de data 23 de gener de 2023 (publicat al BOIB núm. 12, de 26-01-2023), es va preveure una línia de subvencions per a aquesta finalitat. A més, en data 1 de juliol de 2024 es va realitzar la corresponen retenció de crèdit núm. 2/2024000004787, per import de 165.000,00 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 3370 4890000 del Pressupost general d'aquesta Corporació per a l'any 2024.

Per tot això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant aquesta convocatòria d'ajudes i a través del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma, atès el Decret de Presidència núm. 2023000467. Estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023), vol fomentar l'associacionisme juvenil insular com a forma prioritària de fomentar la participació del jovent, l'organització d'activitats, l'organització de concerts i esdeveniments culturals adreçats als joves i les activitats mediambientals relacionades amb el medi marí.

2. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment del l'associacionisme juvenil en l'illa d'Eivissa, i a l'organització de concerts, d'esdeveniments culturals i d'activitats mediambientals relacionades amb el medi marí adreçats als joves de l'illa d'Eivissa, realitzades en el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024, mitjançant la concessió d'ajudes econòmiques.

Amb aquest objecte, s'estableixen quatre modalitats d'ajudes:

  • Modalitat A: Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per a l'organització d'activitats.
  • Modalitat B: Ajudes per a escoles de temps lliure infantil i juvenil per a la formació d'educadors/ores de temps lliure.
  • Modalitat C: Ajudes per als club nàutics per al foment d'activitats mediambientals i educatives infantils i juvenils al medi marí.
  • Modalitat D: Ajudes per a persones jurídiques privades que projectin i executin concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves.

3. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions

La quantitat total màxima destinada per a aquesta convocatòria és de 165.000,00 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 4890000 del Pressupost general d'aquesta Corporació per a l'exercici 2024, que es distribuirà de la següent manera:

Modalitat A: Ajudes per al manteniment d'entitats juvenils i per a l'organització d'activitats

La quantitat màxima a distribuir entre les entitats beneficiàries d'aquesta línia és de 50.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 4890000.

L'import màxim de l'ajuda individual a cadascuna d'aquestes entitats és de 8.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior.

Modalitat B: Ajudes per a la formació d'educadors/ores de temps lliure

La quantitat màxima a distribuir entre les entitats beneficiàries d'aquesta línia és de 25.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 4890000.

L'import màxim de l'ajuda individual a cadascuna d'aquestes entitats és de 15.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior.

Modalitat C: Ajudes per al foment d'activitats infantils i juvenils al medi marí

La quantitat màxima a distribuir entre les entitats beneficiàries d'aquesta línia és de 50.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 4890000.

L'import màxim de l'ajuda individual a cadascuna d'aquestes entitats és de 25.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior.

Modalitat D: Ajudes per a l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments culturals adreçats al jovent

La quantitat màxima a distribuir entre les entitats beneficiàries d'aquesta línia és de 40.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3370 4890000.

L'import màxim de l'ajuda individual per a cadascuna dels esdeveniments és de 20.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior, amb un màxim de quatre projectes de conformitat amb l'establert a la base 4.1.4.

El Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i es compleixi el que preveu l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS).

4. Entitats i persones beneficiàries

Podran beneficiar-se de les ajudes establertes d'aquesta convocatòria les persones físiques i jurídiques que compleixin les condicions establertes per a cada modalitat, i que a més, compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

4.1. Modalitats:

4.1.1. Per al manteniment d'entitats juvenils sense ànim de lucre i per a l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu (modalitat A)

Es poden acollir a aquesta convocatòria en la modalitat A:

Entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre que estiguin inscrites, o que hagin sol·licitat la inscripció en el moment de sol·licitar l'ajuda, en el Cens insular d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut de l'illa d'Eivissa (creat per Resolució de l'aleshores conseller d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, en data 27 de febrer de 2019 i publicat al BOIB núm. 41, de 30/03/2019), o que estiguin inscrites en el Cens autonòmic d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut i tinguin el seu àmbit d'actuació, d'entre altres, a l'illa d'Eivissa.

Queden excloses d'aquestes bases les entitats següents:

- Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

- Entitats amb finalitat lucrativa.

- Col·legis i associacions professionals.

- Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

- Associacions de pares i mares d'alumnes de centres docents.

- Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

4.1.2. Per a la formació d'educadors/ores de temps lliure infantils i juvenils (modalitat B)

Es poden acollir a aquesta convocatòria en la modalitat B:

Escoles d'educació de temps lliure infantil i juvenil que estiguin inscrites al Cens insular d'escoles d'educadors de temps lliure de l'illa d'Eivissa (creat per Resolució de l'aleshores conseller d'Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut, en data 27 de febrer de 2019 i publicat al BOIB núm. 41, de 30/03/2019), o en el Cens autonòmic sempre que en el seu àmbit d'actuació estigui inclosa l'illa d'Eivissa.

4.1.3. Per al foment d'activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí (modalitat C)

Es poden acollir a aquesta convocatòria els clubs nàutics de l'illa d'Eivissa, constituïts i inscrits legalment en el Registre d'Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears, que desenvolupin activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí a l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa.

4.1.4. Per a l'organització i l'execució per part jurídiques privades, de concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves (modalitat D)

Es poden acollir a aquesta convocatòria en la modalitat D:

Persones jurídiques privades  que tenguin la seua residència a l'illa d'Eivissa, que organitzin i executin concerts i/o esdeveniments culturals adreçats als joves en l'àmbit territorial de l'illa d'Eivissa i que compleixin els requisits que s'assenyalen en aquestes bases.

Podrà presentar-se un màxim de quatre projectes per entitat o empresa, però mai més d'una empresa o entitat per esdeveniment. A tal efecte, es tendran en compte les regles següents:

a) En el supòsit que una mateixa entitat o empresa presenti més de quatre projectes, es valoraran els quatre primers, segons el seu ordre de presentació per registre d'entrada.

b) En la situació que dues entitats o empreses diferents sol·licitin la subvenció per a un mateix concert o esdeveniment cultural, únicament es valorarà la primera de les propostes presentades, segons registre d'entrada, mentre que l'altra proposta s'exclourà.

c) En el cas que una mateixa entitat o empresa presenti més d'una sol·licitud per al mateix concert o esdeveniment cultural, es valorarà la primera sol·licitud, segons l'ordre de presentació per registre d'entrada i la resta de sol·licituds quedaran excloses.

d) En el supòsit d'entitats o empreses que gestionin diversos concerts o esdeveniments culturals, s'haurà de presentar la documentació preceptiva per a cada esdeveniment o concert concret per al qual sol·licita la subvenció (Annexos IV i IX), excepte si conformen un programa únic de diverses actuacions o activitats, és a dir, esdeveniments amb naturalesa pròpia encara que es desenvolupin en dates i llocs diferents, que es presenten en una única sol·licitud.

Queden excloses d'aquesta modalitat els concerts o els esdeveniments culturals organitzats per les entitats següents:

- Consell Insular d'Eivissa.

- Ajuntaments.

- Centres d'educació reglada públics i privats.

- Escoles de temps lliure infantil i juvenil.

- Col·legis i associacions professionals.

- Entitats esportives, encara que tenguin secció juvenil.

- Associacions de pares i mares d'alumnes de centres docents.

- Entitats polítiques o sindicals, encara que tenguin secció juvenil.

5. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

5.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

5.2. Una vegada aprovades les bases, la convocatòria i el seu extracte es comunicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicaran al BOIB. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

5.3. Les sol·licituds i tota la documentació indicada en la base sisena s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.4. S'estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d'atorgament de les subvencions el tauler d'anuncis i edictes de la electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), sense perjudici que es pugui notificar a les persones interessades els actes que es considerin oportuns o necessaris.

6. Sol·licitud i documentació necessària

6.1. Modalitat A

6.1.1.  Les sol·licituds de subvenció es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat i signat pel representat legal de l'entitat sol·licitant que figura a l'Annex I. A la sol·licitud haurà de constar quina línia d'ajudes se sol·licita.

6.1.2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació següent:

a) Certificat del secretari o la secretària de l'entitat en què constin l'antiguitat de l'entitat, el nombre de socis i les seues edats (Annex II).

b) Memòria/projecte de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

c) El pressupost d'ingressos i despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel representant de l'entitat sol·licitant, segons model que figura a l'Annex IV.

d) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

e) Quadre resum (Annex IX: Modalitat A).

f) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

g) Les entitats inscrites solament en el en el Cens autonòmic d'entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut hauran de presentar els seus estatuts degudament inscrits en el Registre corresponent, en els quals consti l'àmbit d'actuació a l'illa d'Eivissa. NIF de l'entitat i documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat A: Annexos I, II, III, IV, V i IX (6 annexos).

6.2. Modalitat B

6.2.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat i signat pel representat legal de l'entitat sol·licitant que figura a l'Annex I. A la sol·licitud haurà de constar la línia d'ajudes que se sol·licita.

6.2.2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació següent:

a) Memòria/projecte de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

b) El pressupost d'ingressos i de despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel representant de l'entitat sol·licitant segons model que figura a l'Annex IV.

c) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

d) Quadre resum (Annex IX: Modalitat B).

e) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat B: Annexos I, III, IV, V i IX (5 annexos).

6.3. Modalitat C

6.3.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant el model d'instància que figura a l'Annex I d'aquesta convocatòria, degudament emplenat i signat pel representant legal de l'entitat sol·licitant.  A la sol·licitud haurà de constar la línia d'ajudes que se sol·licita.

6.3.2. L'imprès de sol·licitud anirà acompanyat dels documents següents:

a) NIF de l'entitat.

b) Estatuts inscrits en el Registre d'Associacions Esportives del Govern de les Illes Balears degudament legalitzats.

c) Documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat.

d) Memòria/projecte de les activitats mediambientals i educatives per a les quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

e) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

f) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat esportiva que acrediti les persones que componen la junta directiva de l'entitat (Annex VI).

g) El pressupost d'ingressos i de despeses de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, signat pel president o per la presidenta de l'entitat sol·licitant (Annex VII).

h) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat en què constin: nombre de centres docents i d'escolars participants, nombre d'hores lectives que rebrà cada escolar i antiguitat de l'activitat (Annex VIII).

i) Quadre resum (Annex IX: Modalitat C).

j) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat C: Annexos I, III, V, VI, VII, VIII i IX (7 annexos).

6.4. Modalitat D

6.4.1. L'imprès de sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a Annex I. A la sol·licitud haurà de figurar la modalitat o línia d'ajuda que se sol·licita.

6.4.2. La sol·licitud haurà d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) NIF de l'entitat sol·licitant.

b) Escriptura de constitució o dels estatuts de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent.

c) Documentació acreditativa del nomenament de la persona representant legal de l'associació sol·licitant.

d) Memòria/projecte dels concerts o esdeveniments culturals per als quals se sol·licita l'ajuda (Annex III).

e) Pressupost d'ingressos i de despeses de cadascun dels concerts i/o dels esdeveniments culturals pels quals se sol·licita l'ajuda (Annex IV). S'ha de presentar un Annex IV per a cada un dels concerts o esdeveniments. La suma de l'ajuda sol·licitada i els ingressos derivats de la realització de l'activitat no pot ser mai superior a la suma de les despeses.

f) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant reuneix totes les condicions exigides per sol·licitar l'ajuda (Annex V).

g) Certificat del secretari o secretària que acrediti les persones que conformen la junta directiva actua.(Annex VI).

h) Quadre Resum (Annex IX). Un Annex IX per a cada un dels concerts o esdeveniments culturals per als quals se sol·licita l'ajuda.

i) Model censal (036/037) d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, i en el cas d'exempció en la seua presentació, acompanyar del certificat i el model corresponent.

j) Autorització del propietari del lloc on se celebrarà el concert o l'esdeveniment cultural, així com les llicències i autoritzacions i assegurances preceptives per a la realització de l'activitat. En aquest sentit s'haurà de complir estrictament la legislació pertinent en la matèria.

k) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

Totes les sol·licituds han d'anar acompanyades obligatòriament per tots els annexos sol·licitats. En la modalitat D: Annexos I, III, IV (un per cada concert o esdeveniment cultural), V, VI i IX (un per cada un dels concerts o esdeveniments) (mínim: 6 annexos).

6.5. Als efectes d'aquesta convocatòria, i d'acord amb els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en el cas d'entitats i/o persones físiques que ja tenguin aportada la documentació esmentada davant del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma del Consell Insular d'Eivissa, no serà necessari que l'aportin novament, si aquesta es troba en vigor i no s'hi ha produït cap canvi, i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar, per a la qual cosa s'ha d'emplenar l'annex XI d'aquestes bases.

El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

7. Esmena i millora de la sol·licitud

Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma” donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les entitats i persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les entitats i persones sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà es publicarà al tauler d'anuncis i edictes de la seu electrònica del Consell Insular (seu.conselldeivissa.es).

D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats i persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.

Si en el termini de deu dies hàbils la persona o entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició, tot de conformitat amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

8. Selecció de les entitats i persones beneficiàries

8.1 D'acord amb l'article 22.1 de la LGS, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base onzena d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

8.2. La comissió avaluadora desprès d'examinar la documentació presentada per cada persona o entitat sol·licitant adjudicarà els punts corresponents d'acord als criteris de la base 13 d'aquestes bases. Una vegada s'hagi determinat els punts de totes les entitats sol·licitants, s'aplicarà la següent formula per calcular l'import de l'ajuda individual que correspon a cadascuna:

A =           DT         x PI

 PT

En què:

A =  Import de l'ajuda a concedir

DT =  Dotació econòmica de la modalitat

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

8.3 Adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació dins cada modalitat, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 13 d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a cada modalitat d'aquesta convocatòria, sempre amb els següents límits:

- Modalitat A: Ajudes per al manteniment d'entitats juvenils i per a l'organització d'activitats

L'import màxim de l'ajuda individual a cadascuna d'aquestes entitats és de 8.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior.

- Modalitat B: Ajudes per a la formació d'educadors/ores de temps lliure

L'import màxim de l'ajuda individual a cadascuna d'aquestes entitats és de 15.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior.

- Modalitat C: Ajudes per al foment d'activitats infantils i juvenils al medi marí

L'import màxim de l'ajuda individual a cadascuna d'aquestes entitats és de 25.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior.

- Modalitat D: Ajudes per a l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments culturals adreçats al jovent

L'import màxim de l'ajuda individual per a cadascuna dels esdeveniments és de 20.000 € o la quantitat sol·licitada, si aquesta és inferior, amb un màxim de quatre projectes de conformitat amb l'establert a la base 4.1.4.

8.4 En el cas que la concessió de les ajudes d'una modalitat no exhaureixi la quantitat que hi està destinada, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a la quantitat de l'altra modalitat.

9. Règim de les ajudes

9.1 Els ajuts concedits per aquesta convocatòria de subvencions són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada en virtut dels articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

9.2. Les modalitats són excloents, una entitat només es pot presentar a una sola modalitat.

9.3. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29.2 de la LGS. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, l'entitat beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada.

9.4. Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

9.5 La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones i entitats sol·licitants al Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma, a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

9.6. El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.

10. Obligacions de les entitats i persones beneficiàries

Les entitats beneficiàries d'aquests ajuts hauran de complir les següents obligacions:

a) Dur a terme l'activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.

b) Comptar amb les llicencies, autoritzacions i assegurances que siguin pertinents per a la realització de les activitats subvencionades.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa, i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa de forma expressa i immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

g) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

h) Realitzar la gestió tècnica i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l'activitat objecte de la present ajuda. Els mitjans humans aportats seran a càrrec de l'entitat que assumirà les obligacions socials, laborals i tributàries que derivin d'aquestes prestacions, i en cap cas suposaran una relació laboral ni professional amb el Consell Insular d'Eivissa, eximint aquesta Administració de qualsevol tipus de responsabilitat.

i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d'aquesta ajuda que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa, mitjançant la col·locació de l'escut del Consell Insular d'Eivissa en qualsevol suport publicitari que realitzin (cartells, fullets, pàgina web, etc.).

j) Permetre que les persones representants del Consell Insular d'Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa es convocaran amb suficient temps d'antelació. Així mateix, permetrà que el Consell Insular d'Eivissa convoqui, amb caràcter de promoció, les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració de l'entitat corresponent.

k) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

l) Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits, les condicions i la finalitat que determinen la concessió de la subvenció.

m) Complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

n) No haver estat sancionada o condemnada, mitjançant resolució administrativa o sentència judicial fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Per a això l'entitat sol·licitant presentarà la declaració corresponent en la qual manifestarà aquest fet.

o) Comunicar al Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució provisional en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent de la seua publicació. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

p) Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantitat de 15.000 € en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

11. Despeses subvencionables

11.1.  Són subvencionables les despeses següents:

Modalitat A. Ajudes per a entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre per al seu manteniment i per l'organització d'activitats extraordinàries i d'oci alternatiu: Lloguers de locals i despeses necessàries per dur a terme les activitats objecte de subvenció, desplaçaments, material fungible, pagament d'autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat B. Ajudes per a la formació d'educadors de temps lliure: Lloguers de locals i despeses necessàries per dur a terme les activitats objecte de subvenció, desplaçaments, material fungible, pagament d'autocars, contractació de personal tècnic, assegurances, publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

Modalitat C: Ajudes als clubs nàutics per al foment d'activitats mediambientals, infantils i juvenils, al medi marí: Personal tècnic contractat, roba esportiva i material fungible necessari per al desenvolupament de l'activitat, gasolina, assegurances, lloguer de vaixells, publicitat, transports amb autocar i altres de naturalesa similar.

Modalitat D: Per l'organització i l'execució de concerts de música i/o esdeveniments culturals adreçats al jovent per part de persones físiques o jurídiques (públiques o privades): Lloguers de locals i despeses necessàries  per dur a terme les activitats objecte de subvenció, material fungible, contractació de personal tècnic, transports, assegurances i publicitat i altres despeses de naturalesa similar.

11.2. En cap cas no són subvencionables:

- Els béns inventariables.

- Les despeses que corresponguin a actes protocol·laris i representatius, celebracions, aniversaris, àpats, actes d'entrega de premis o similars.

- Despeses bancàries.

- Interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives.

- Les despeses provocades per procediments judicials.

- Les despeses derivades dels pagaments d'impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

12. Comissió d'avaluació

12.1 Per estudiar i per avaluar les sol·licituds així com per fixar l'import de les subvencions de les sol·licituds, es constitueix la comissió avaluadora, que és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

- Resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

- Qualsevol altra que exigeixi l'aplicació d'aquestes bases.

12.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

12.3. La comissió d'avaluació estarà integrada per:

President: Francesc Xavier Costa Garcia; substituta: María del Carmen Marín Carmona

Secretària, amb veu però sense vot: Yolanda Fernández García Uceda; substituta: María de las Nieves Tur Tur

Vocal: Antonio Suñer Torres

Vocal: José V. Garibo Redolat

Vocal: Miguel Ángel Costa Torres

Substituta de vocals: Maria de las Nieves Tur Tur

12.4. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Criteris per a la concessió de les ajudes

Puntuació de les diferents modalitats:

Modalitat A: Ajudes per al manteniment d'entitats juvenils sense ànim de lucre i per a l'organització d'activitats

A.1. Antiguitat de l'entitat juvenil:

Per cada any d'antiguitat de l'entitat juvenil: 5 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 100 punts.

A.2. Durada de les activitats durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2023 fins al dia 31 d'agost de 2024):

- Activitats de menys d'un dia de duració (tallers, conferències, exposicions, actuacions, etc.). D'1 a 3 punts segons cost, participació, originalitat. Tots els tallers que s'organitzin en un dia i en un lloc concret puntuen com una sola activitat.

- Activitats de més d'un dia de duració (acampades, colònies, etc.). D'1 a 5 punts segons cost, participació i originalitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

A.3. Participants en les activitats:

- Fins a 50 participants: 1 punt.

- Entre 50 i 100 participants: 3 punts.

- Més de 100 participants: 5 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

A.4. Per foment de la llengua catalana (durant el període en què es concedeixen les ajudes: des del dia 1 de setembre de 2023 fins al dia 31 d'agost de 2024):

Per cada activitat que es desenvolupi totalment en llengua catalana: 10 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 80 punts.

A.5. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es pot obtenir en total a la modalitat A és de 470 punts.

Modalitat B: Ajudes per a la formació d'educadors/ores de temps lliure

Es valoraran els cursos realitzats i alumnes titulats durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2023 fins al dia 31 d'agost de 2024):

B.1. Curs de monitor/a (màxim 30 alumnes per curs):

B.1.1. Per nombre de cursos:

- Per curs entre 23 i 30 alumnes: 4 punts.

- Per curs entre 16 i 22 alumnes: 6 punts.

- Per curs de fins a 15 alumnes: 8 punts.

B.1.2. Per alumnes titulats:

- Entre 1 i 10 alumnes: 8 punts.

- Entre 11 i 25 alumnes: 16 punts.

- Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25: 4 punts.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 100 punts.

B.2. Curs de direcció:

B.2.1. Per nombre de cursos (màxim 20 alumnes per curs):

- Per curs entre 15 i 20 alumnes: 8 punts.

- Per curs entre 10 i 14 alumnes: 10 punts.

- Per curs de menys de 10 alumnes: 12 punts.

B.2.2. Per alumnes titulats:

- Entre 1 i 10 alumnes: 12 punts.

- Entre 11 i 15 alumnes: 20 punts.

- Entre 16 i 20 alumnes: 24 punts.

- Per cada mòdul complet de 5 alumnes a partir de 20: 4 punts.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 120 punts.

B.3. Cursos d'especialització, reciclatge i seminaris:

B.3.1. Per curs, màxim de 30 alumnes:

- Especialització: 2 punts.

- Reciclatge: 2 punts.

- Seminaris: 1 punt.

B.3.2. Per alumnes:

- Entre 1 i 10 alumnes:

- Especialització: 2 punts.

- Reciclatge: 2 punts.

- Seminaris: 1 punt.

- Entre 11 i 25 alumnes:

- Especialització: 2 punts.

- Reciclatge: 2 punts.

- Seminaris: 1 punt.

B.3.3. Per cada mòdul complet de 10 alumnes a partir de 25:

- Especialització: 1 punt.

- Reciclatge: 1 punt.

- Seminaris: 1 punt.

El màxim de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

B.4. Per foment de la llengua catalana:

Per cada activitat formativa que es realitzi totalment en llengua catalana (o en les activitats que es portin a terme): 10 punts.

El límit de punts d'aquest apartat és de 80 punts.

B.5. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 5 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 25 punts.

Per a la modalitat B s'estableix un límit de 375 punts.

Modalitat C: Ajudes per al foment d'activitats mediambientals infantils i juvenils al medi marí

Es valoraran les activitats que es realitzin durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2023 fins al dia 31 d'agost de 2024).

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

C.1. Nombre d'escolars que participen en el projecte: 0,1 punts per escolar.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.2. Nombre de centres docents que participen en el projecte: 1 punt per cada centre docent.

Fins a un màxim de 15 punts.

C.3. Hores lectives que rep cada escolar participant: 0,2 punts per cada hora lectiva rebuda per escolar.

Fins a un màxim de 30 punts.

C.4. Any d'antiguitat del projecte: 3 punts per edició.

Fins a 50 punts.

C.5. Participants discapacitats: 1 punt per participant.

Fins a un màxim de 50 punts.

C.6. Per foment de la llengua catalana: 5 punts per cadascuna de les activitats que es portin a terme totalment en llengua catalana.

Fins a un màxim de 55 punts.

C.7. Per foment de l'educació en la igualtat de gènere:

Per la realització de programes específics que impulsin la promoció de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en tots els àmbits: 10 punts per programa o activitat.

El límit de punts d'aquest apartat és de 50 punts.

El màxim de punts que es poden obtenir a la modalitat C es de 300 punts.

Modalitat D: Ajudes per a l'organització i l'execució, per part de persones físiques o jurídiques (púbiques o privades), de concerts i/o d'esdeveniments culturals adreçats al jovent

Es valoraran les activitats que s'hagin realitzat durant el període en què es concedeixen les ajudes (des del dia 1 de setembre de 2023 fins al dia 31 d'agost de 2024).

Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris, a qualificar per la comissió avaluadora:

D.1. Assistència de públic a l'esdeveniment musical o cultural per al qual se sol·licita ajuda: Per cada assistent: 0,1 punts.

D.2. Artistes, grups musicals, ponents, professors, etc. participants: Per cada participant: 10 punts.

D.3. Mes en el qual se celebra el concert o esdeveniment cultural:

- gener-abril: 20 punts.

- maig-juny: 15 punts.

- juliol-agost: 10 punts.

- setembre-octubre: 15 punts.

- novembre-desembre: 20 punts.

D.4. Per al foment de la llengua catalana: Per cada actuació, concert, activitat o esdeveniment cultural exclusivament en català: 10 punts.

D.5. Duració del concert o esdeveniment cultural:

- Menys de 3 hores: 1 punt.

- Més de 3 hores i menys d'1 dia: 5 punts.

- 2/3 dies: 20 punts.

- 5 punts més per a cada dia addicional a partir de 3 dies.

No hi ha màxim de punts en aquesta modalitat.

14. Instrucció, resolució i notificació

14.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes de conformitat amb l'establert al número 7 de l'apartat tercer, lletra b, del Decret de Presidència núm. 2023000467. Estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article 72.e) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/09/10, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16-4-2016).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria correspon al Consell Executiu, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

La competència per a la resolució de la convocatòria d'ajuts i subvencions, correspon a la consellera executiva del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma, de conformitat amb l'article 33.2.k de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

14.2. L'òrgan instructor ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

14.3 Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats i persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent al de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis i edictes de la seu electrònica del Consell Insular (seu.conselldeivissa.es).

14.4. Les entitats i persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma del Consell Insular d'Eivissa l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que qui es proposi com a beneficiari vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex XII d'aquestes bases.

14.5. Si alguna de les entitats i persones beneficiàries presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

14.6. Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma del Consell Insular d'Eivissa, en la qual s'expressarà la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les entitats que hagin renunciat a l'ajuda concedida.

14.7. La resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d'anuncis i edictes de la seu electrònica del Consell Insular (seu.conselldeivissa.es).

14.8. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

14.9. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions s'ha de publicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'entitats i persones subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.

14.10. El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment els mitjans de control escaients (inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc.) per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

15. Justificació i pagament de la subvenció

15.1 El pagament de la subvenció a cada entitat beneficiària s'efectuarà una vegada finalitzada i justificada la totalitat de l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació del compte justificatiu simplificat segons el model que consta com a Annex X, i que ha de contenir, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la documentació següent:

- Memòria d'actuació justificativa i sobre el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtenguts.

- Relació detallada d'ingressos i subvencions que hagin finançat  de l'activitat desenvolupada, amb indicació de l'import i la seva procedència.

- Una relació classificada del total de les despeses derivades de la realització de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament.

- Documentació justificativa de les despeses realitzades; factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament per valor mínim del 25 % de l'ajuda concedida, de conformitat amb el que permet l'article 75.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003. Les factures i altres documents justificatius de la despesa han de dur data compresa entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

- Documentació acreditativa d'haver fet constar que les seves activitats estén subvencionades pel Consell d'Eivissa i d'haver inserit l'escut del Consell al material divulgatiu.

15.2. Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat efectivament pagada, com a data màxima, el mateix dia de la presentació de la justificació de l'activitat realitzada objecte d'aquesta subvenció.

15.3. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportades per les entitats beneficiàries s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, “pagat” o similar, signada pel proveïdor.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (p. ex. factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent de l'entitat beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit o altres mitjans electrònics de pagament:

- Extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda en què figuri el càrrec i detall del pagament (beneficiari del pagament, data, etc.) .

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

-  Extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda en que figuri el càrrec i detall de la domiciliació (beneficiari del pagament, data, etc.).

15.4. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

15.5. La data d'emissió de les factures serà entre  l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

15.6. El termini de presentació de la documentació justificativa serà com màxim fins al dia  20 de setembre de 2024.

15.7. Una vegada s'hagi justificat (en la forma establerta en l'apartat 1 d'aquesta clàusula) la realització total de l'activitat subvencionada, de les seves despeses i del pagament d'aquestes i, amb l'informe favorable del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma del Consell Insular d'Eivissa sobre el compliment de les clàusules d'aquestes bases i sobre l'adequació de la documentació justificativa aportada per l'entitat beneficiària, s'emetrà informe proposta per fer efectiu el pagament del 100 % de la subvenció concedida, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma.

15.8. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a aquest consell a nom de l'entitat beneficiària.

 

16. Modificació del projecte subvencionat

Quan l'entitat beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seua voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n'alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar a l'òrgan concedent a través de l'òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que n'alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

En el cas que la modificació es presenti en el moment de la justificació, l'òrgan concedent, abans de reconèixer l'obligació, haurà d'acceptar la justificació presentada, sempre que l'acceptació no suposi danyar drets de tercers.

17. Reintegrament de les ajudes concedides

17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

17.2. L'òrgan instructor aplicarà aquestos criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària o, en el seu cas, l'import a reintegrar.

17.3. L'ajuda concedida es podrà reintegrar mitjançant resolució de la consellera executiva del  Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma.

17.4. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència de reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament, si fos anterior, en els casos establerts als articles  37.1 de la LGS i 44.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. També serà procedent el reintegrament de les subvencions en els supòsits i sota les condicions i els requisits establerts per al cas d'invalidesa de la resolució de concessió que regula l'article 36 de la LGS.

17.5. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquestes bases o la justificació insuficient d'aquesta comportarà la pèrdua total o parcial del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, de conformitat amb els articles 30.8 i 34.3 de la LGS.

No obstant això, si transcorregut el termini establert en aquestes bases reguladores per a la justificació de la subvenció aquesta no s'ha presentat davant l'òrgan gestor de la subvenció, aquest requerirà a l'entitat beneficiària perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presenti, de conformitat amb l'establert a l'article 70.3 del RLGS. La no presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament i a les altres responsabilitats establertes en la LGS.

17.6. El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a l'entitat interessada. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

17.7. Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a la realització de l'activitat subvencionada, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa efectivament justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades.

Tanmateix, en el cas que el cost final de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat i aquesta reducció no suposi un incompliment de l'objectiu pel qual es va concedir l'ajuda, ni afecti l'adequada realització de les activitats subvencionades, el Consell farà efectiu l'import màxim de la subvenció concedida, sempre que l'entitat hagi efectuat despeses, com a mínim, per aquest import.

17.8. L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la reintegro, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell Insular d'Eivissa mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

18. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

19. Règim jurídic

19.1. Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes de conformitat amb l'establert a l'article 96.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.

19.2. En la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

20. Règim de recursos

20.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa, i en contra es pot interposar, davant el Ple, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

20.2. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de Sa Coma per a la resolució d'aquesta convocatòria no exhaureixen la via administrativa, i en contra podeu interposar, davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

Eivissa, 22 d'agost de 2024

El cap de servei de Territori Agustín Goerlich López

Documents adjunts