Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 519203
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procés extraordinari d’accés o progressió en la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut corresponent als anys 2018-2022
Antecedents i fonaments jurídics
L'article 41.1 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, defineix la carrera professional dels professionals dels serveis de salut com el dret d'aquests professionals a progressar de manera individualitzada com a reconeixement al seu desenvolupament professional.
D'altra banda, la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut estableix la normativa bàsica sobre la carrera professional aplicable al personal del Sistema Nacional de Salut. A l'article 40 d'aquesta Llei s'estableixen els criteris generals de la carrera professional perquè les comunitats autònomes els desenvolupin.
A l'article 40, la Llei 55/2003 preveu que s'estableixin mecanismes de reconeixement de la carrera professional per al personal dels serveis de salut, la qual cosa suposa el dret dels professionals a progressar de manera individualitzada com a reconeixement al seu desenvolupament professional quant a coneixements, experiència i compliment dels objectius de l'organització en la qual presten servei.
Després de donar els primers passos en la matèria l'any 2006 i el 2008 al Servei de Salut de les Illes Balears, els progressos en la carrera professional van quedar paralitzats fins a l'aprovació de l'Acord del Consell de Govern d'1 d'abril de 2016 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de març de 2016 pel qual s'aprova el Text consolidat dels acords sobre el sistema de promoció, desenvolupament i carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut de les Illes Balears, que va suposar la reactivació dels mecanismes d'accés a la carrera professional i de progressió en aquesta.
Tanmateix, des de l'any 2017 al personal estatutari se li ha impedit accedir i progressar en el nivell de carrera professional atès que la darrera convocatòria del procediment per accedir a la carrera professional es va publicar el 30 de gener de 2018 i va abastar un període de valoració que va finalitzar el 30 de juny de 2017.
Així doncs, tenint en compte el dilatat període de temps transcorregut, la Direcció General del Servei de Salut de les Illes Balears ha considerat prioritària la necessitat de donar compliment efectiu al dret del personal estatutari a la carrera professional, per la qual cosa ha decidit reactivar-la.
Per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 2 de juliol de 2024 pel qual s'aprova l'Acord sobre la carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 92, de 13 de juliol de 2024) (en endavant l'Acord de carrera professional o Acord regulador). Aquest acord neix amb la voluntat de permetre als professionals gaudir i recuperar els seus drets en matèria de carrera professional.
D'acord amb això, s'ha considerat convenient actualitzar l'acord existent i introduir-hi millores, alhora que s'ha regulat un procediment extraordinari d'enquadrament i progressió per suplir la manca de convocatòries des de l'any 2018.
Per aquest motiu, en la disposició transitòria 1a del nou Acord regulador es disposa que s'ha de convocar un procediment extraordinari d'incorporació o progressió en la carrera professional corresponent als exercicis de 2018 a 2022, en la qual únicament es valoraran els serveis prestats pel personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació que, en les dates de tall establertes (30 de juny dels anys 2018 a 2022), estigués en situació de servei actiu o en situació assimilada a aquesta amb reserva de plaça o lloc.
En aquesta disposició transitòria s'estableixen les normes que regulen aquesta convocatòria extraordinària. En concret, disposa el següent:
Convocatòria extraordinària de carrera professional per als exercicis del 2018 al 2022
1. La convocatòria extraordinària que preveu aquesta disposició serà única i comprendrà el període 2018-2022.
2. La data de tall per determinar la situació i els serveis prestats del sol·licitant serà el 30 de juny de cadascun dels anys indicats.
3. Els treballadors només poden sol·licitar l'accés o la progressió en la carrera en la categoria en què estaven en la data de tall. Sense perjudici de l'anterior, els que en la data de tall estiguin en la situació de promoció interna temporal podran optar per participar a la categoria d'origen o en la de destinació; si opten per la categoria de destinació, se'ls computaran els serveis prestats en aquesta categoria i no hi serà aplicable el que preveu l'apartat 18.6.b d'aquest acord.
4. Als treballadors que ja tenen reconegut un nivell de carrera al Servei de Salut se'ls tindran en compte únicament els serveis prestats indicats en l'apartat 4.3.b d'aquest acord fins a les dates de tall.
5. Als treballadors que encara no hagin iniciat la carrera professional al Servei de Salut se'ls tindran en compte, ponderats degudament d'acord amb els criteris establerts en la disposició addicional primera d'aquest acord, tots els serveis prestats en administracions públiques abans de les dates de tall.
6. Només es podrà adquirir un nivell de carrera en la categoria en què es participi.
7. Només es podran aplicar els romanents de dies derivats de la convocatòria extraordinària de 2016 si aquests es van generar a la mateixa categoria en què es participa. No es generaran romanents en aquesta convocatòria.
8. Tots els romanents derivats de la convocatòria extraordinària de 2016 quedaran extingits amb caràcter general independentment que es participi o no en aquesta convocatòria i que, en cas de participar-hi, s'hagin utilitzat o no.
9. El reconeixement del nivell de carrera que es generi com a conseqüència d'aquesta convocatòria donarà dret a percebre el complement de carrera professional des del dia 1r de juliol de l'any del reconeixement. No es tindrà dret a percebre interessos per les quantitats que corresponguin a aquest complement del període 2018-2022.
10. La convocatòria establirà el calendari de percepció de les quantitats degudes atenent les disponibilitats pressupostàries.
11. El procediment serà el que estableix aquest acord amb les particularitats corresponents a la convocatòria extraordinària.
Per la seva banda, per tal d'aprofundir en la recuperació dels drets que corresponen als professionals del Servei de Salut de les Illes Balears, la disposició transitòria segona de l'Acord regulador preveu que s'estableixi una convocatòria simplificada de carrera professional relativa als exercicis de 2023 i 2024.
I, finalment, es regulen els procediments extraordinaris d'enquadrament del personal que hagi accedit a la condició de personal fix després d'haver superat processos selectius.
Els procediments esmentats abans serveixen, a més, com a reconeixement de l'acompliment de la tasca dels professionals del Servei de Salut de les Illes Balears, els quals en un context general de dificultat derivat tant de la necessitat de professionals com de l'augment de la demanda de serveis assistencials i, també, en una circumstància temporal d'especial i singular tensió de la demanda com a conseqüència de la pandèmia generada per la COVID-19, han sabut assumir i exercir la seva tasca de forma àmpliament reconeguda per la societat en el seu conjunt.
Així doncs, la reactivació dels sistemes d'accés i progressió en la carrera professional s'ha d'iniciar amb la convocatòria del procés extraordinari corresponent als exercicis 2018-2022. Un cop s'hagi executat l'esmentada convocatòria, es podrà donar pas als següents mecanismes recollits en l'Acord de carrera professional.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Convocar un procediment extraordinari per accedir o progressar en el model de carrera professional del Servei de Salut de les Illes Balears corresponent als anys 2018 a 2022.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria extraordinària (annex 1).
3. Publicar les instruccions per presentar la sol·licitud (annex 2).
4. Publicar aquesta resolució i els seus annexos al web del Servei de Salut de les Illes Balears i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.
Palma, (signat electrònicament: 26 d'agost de 2024)
La subdirectora de Relacions Laborals i Atenció al Professional Verónica Segura Robles Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (BOIB núm. 109, de 05/08/2023) Per suplència —per abstenció— del director general, del director de Gestió i Pressuposts i de la directora de Recursos Humans de la directora de Coordinació Administrativa i del subdirector de Gestió de Personal (BOIB núm. 131, de 23/09/2023 i art. 13.1 de la Llei 40/2015)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Objecte i normativa aplicable
a) Aquesta convocatòria té per objecte regular el procediment extraordinari d'accés i progressió en els nivells de la carrera professional del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears relatiu als exercicis 2018 a 2022.
b) En aquest procediment extraordinari només es pot adquirir un nivell de carrera en la categoria en la qual es participi.
c) En aquesta convocatòria es valoren únicament els serveis prestats per les persones participants, en els termes que s'hi recullen.
d) Aquesta convocatòria es regeix per l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 2 de juliol de 2024 pel qual s'aprova l'Acord sobre el sistema de carrera professional del personal estatutari dependent del Servei de Salut de les Illes Balears i per la resta de les normes que li resultin d'aplicació.
2. Àmbit d'aplicació
Aquesta convocatòria és aplicable al personal següent:
a) Personal estatutari.
b) Personal sanitari local fix integrat en els equips d'atenció primària del Servei de Salut.
c) Personal funcionari dependent de la Mesa Sectorial de Sanitat que presta serveis en institucions sanitàries del Servei de Salut, entre el qual s'inclou el personal sanitari no integrat en equips d'atenció primària sense reconeixement previ de carrera.
Aquesta convocatòria no és aplicable al personal dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ni al personal docent.
Totes les referències que en aquesta resolució es fan al personal estatutari s'han d'entendre fetes també al personal que s'indica en aquest apartat.
3. Accés o progressió als nivells de carrera professional
L'accés o la progressió en la carrera professional requereix superar els períodes mínims de serveis prestats per accedir a cada nivell establerts en la normativa vigent, juntament amb complir els requisits que s'estableixen en cada cas.
En el procediment extraordinari objecte d'aquesta convocatòria per accedir o progressar als diferents nivells de carrera només es valoren els serveis prestats.
4. Requisits
Els requisits per participar en aquesta convocatòria extraordinària són els següents:
a) Pertànyer a algun dels col·lectius indicats a l'apartat 2 d'aquesta convocatòria.
b) Trobar-se en situació de servei actiu al Servei de Salut de les Illes Balears o en qualsevol altra situació administrativa de les previstes en aquesta convocatòria que suposi la reserva de lloc o de plaça en les dates de tall indicades cada any (30 de juny dels anys de 2018 a 2022).
c) Haver prestat en el Servei de Salut un mínim de cinc anys de serveis en la mateixa categoria abans de la data de tall. S'entenen com a serveis prestats en el Servei de Salut els descrits en el punt 8 d'aquesta convocatòria.
d) Tenir reconegut el nivell immediatament anterior quan es tracti d'accedir als nivells II, III o IV, respectivament.
e) Formalitzar telemàticament la sol·licitud en el termini de vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. Categoria de participació
a) Les persones sol·licitants només poden participar en aquesta convocatòria extraordinària des de la categoria en què es trobaven en servei actiu o situació assimilada en la data de tall que correspongui a cada any.
b) No obstant això, les persones que en la data de tall corresponent es trobaven en situació de promoció interna temporal (PIT) poden optar per participar en la convocatòria en la categoria d'origen o en la categoria de destinació.
c) El personal fix que, en la data de tall, estigués en situació d'excedència per prestació de serveis en el sector públic per ocupar una altra plaça o lloc en el Servei de Salut de les Illes Balears ha de participar en la categoria en què es trobàs en situació de servei actiu en aquesta data.
d) El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears que en la data de tall, estigués ocupant una plaça en comissió de serveis en qualsevol servei integrat en el Servei Nacional de Salut pot participar en aquesta convocatòria. El reconeixement que s'efectuï en aquesta convocatòria tindrà efectes econòmics des del moment en què es reincorpori de manera efectiva a la seva plaça o lloc al Servei de Salut de les Illes Balears.
e) El personal estatutari de qualsevol altre servei de salut integrat en el Sistema Nacional de Salut que en la data de tall, estigués ocupant una plaça en comissió de serveis en el Servei de Salut de les Illes Balears pot participar en aquesta convocatòria sempre que s'acrediti que en el seu servei de salut no se li permet participar en el seu sistema de progressió de carrera professional. Correspon al Servei de Salut de les Illes Balears, d'ofici, acreditar que el servei de salut en què la persona sol·licitant presta serveis efectius no permet participar en les seves convocatòries de carrera professional.
f) No s'admeten les sol·licituds presentades pel personal que ja té el nivell IV de carrera reconegut en la categoria en la qual presenta la sol·licitud.
6. Situacions administratives computables
Als efectes de complir el requisit previst en el punt 4.b), s'assimilen al servei actiu les següents situacions administratives durant el temps que, segons la legislació bàsica, generin reserva de plaça o lloc:
a) Serveis especials.
b) Excedència forçosa.
c) Excedència voluntària per raó de violència de gènere o violència sexual.
d) Excedència per cura de familiars.
e) Excedència per raó de violència terrorista.
7. Data de tall
La data de tall per determinar la situació administrativa i els serveis prestats del sol·licitant és el 30 de juny de cadascun dels anys indicats.
D'aquesta manera, els requisits i els serveis que es tenen en compte en aquesta convocatòria són els corresponents a les dates de tall i períodes respectius:
Data de tall |
Període de còmput de serveis |
---|---|
30 de juny de 2018 |
Fins al 30 de juny de 2018 |
30 de juny de 2019 |
Fins al 30 de juny de 2019 |
30 de juny de 2020 |
Fins al 30 de juny de 2020 |
30 de juny de 2021 |
Fins al 30 de juny de 2021 |
30 de juny de 2022 |
Fins al 30 de juny de 2022 |
8. Serveis prestats computables
a) El còmput dels serveis prestats es realitzarà segons el que es preveu en l'Acord regulador i en aquesta convocatòria.
Als efectes del que disposa el punt 4.c) anterior, s'entenen com a serveis prestats computables en el Servei de Salut els descrits en el punt 4.3 de l'Acord de carrera professional.
b) Als professionals que en la data de tall es trobin en situació de promoció interna temporal i optin per participar en la categoria de destinació, se'ls computen els serveis prestats en aquesta categoria i no és aplicable el que preveu l'apartat 18.6.b) de l'Acord regulador.
c) Al personal que ja ha iniciat la carrera professional en el Servei de Salut els serveis prestats se'ls computen des de les dates següents:
I. La data de tall de la darrera convocatòria en la qual es va reconèixer un nivell de carrera en la categoria a la qual s'opta en aquesta convocatòria; o
II. La data de reconeixement del nivell de carrera si aquest s'ha reconegut en el Sistema Nacional de Salut, encara que l'homologació per part del Servei de Salut de les Illes Balears s'hagi fet en una data posterior; o
III. La data de reconeixement administratiu de l'homologació pel Servei de Salut de les Illes Balears, en el cas que s'hagi homologat un nivell de carrera professional de la mateixa categoria a la qual s'opta en una altra administració.
En el cas que la persona sol·licitant no tengui reconegut cap nivell de carrera se li computen tots els serveis prestats en la situació de servei actiu o en una situació assimilada en qualsevol administració pública amb anterioritat a la data de tall. A aquests efectes, tenen la consideració d'administració pública els ens i institucions a què es refereix l'article 2.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
9. Inici del procediment. Regles generals del procediment extraordinari
a) Les sol·licituds de participació en aquesta convocatòria extraordinària s'han de presentar de forma telemàtica a través de la pàgina web de carrera professional del Servei de Salut de les Illes Balears
(https://www.ibsalut.es/professionals/recursos-humans/carrera-professional/proces-extraordinari-2018-2022). Les persones interessades només han de presentar una única sol·licitud per als anys 2018 a 2022.
b) Si la persona interessada presenta més d'una sol·licitud s'entén que l'única vàlida és la presentada en darrer lloc, i queden anul·lades totes les sol·licituds anteriors.
c) La sol·licitud s'ha de presentar per algun dels anys indicats a l'aplicació, entre el 2018 i el 2022. Independentment de l'any en què es presenti la sol·licitud, el Servei d'Avaluació i Carrera Professional, com a òrgan tramitador, l'examinarà i l'assignarà al primer any que correspongui.
La sol·licitud ha de fer referència a algun dels cinc anys prevists al punt 5 (2018-2022). El Servei d'Avaluació i Carrera Professional esmenarà d'ofici els errors comesos per les persones sol·licitants en l'any imputat en la sol·licitud si es tracta d'un error material ostensible.
d) La tramitació de la sol·licitud electrònica requereix emplenar degudament els diferents apartats en què es configura el tràmit, incloent-hi el detall individualitzat i detallat de tots els serveis prestats per l'aspirant que no constin en el seu expedient, tant en el Servei de Salut de les Illes Balears com en altres centres i institucions. No es pot tenir en compte posteriorment l'experiència professional que no hagi estat al·legada en la sol·licitud.
e) La sol·licitud incorpora una declaració responsable relativa a la veracitat de les dades que s'inclouen i al compromís de col·laborar i de facilitar els documents que es requereixin durant tot el procés. Pel fet de presentar la sol·licitud l'interessat accepta les bases de la convocatòria.
10. Termini per presentar sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. Acreditació dels serveis prestats i nivell de carrera reconegut
a) Les persones participants no han d'acreditar els serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears ni el nivell de carrera reconegut o homologat en aquest organisme. Amb aquesta finalitat, la persona sol·licitant pot comprovar, amb caràcter previ a presentar la sol·licitud, en la mateixa aplicació, els serveis prestats que figuren en el seu expedient personal.
b) En la sol·licitud s'ha d'autoritzar el Servei de Salut perquè pugui obtenir directament o per mitjans telemàtics, la informació necessària per determinar, conèixer i comprovar les dades relatives als serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears que serviran per dictar la resolució corresponent. Si no s'atorga aquesta autorització, correspon a la persona sol·licitant aportar per mitjans telemàtics els justificants corresponents. Correspon als interessats verificar prèviament els serveis prestats que figuren registrats per tal que siguin abocats correctament en la seva sol·licitud definitiva.
c) A aquest efecte, el programa informàtic per mitjà del qual s'ha de formalitzar la instància de participació mostra a la persona sol·licitant els serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears que figuren inscrits en el seu expedient personal. En cas que la persona sol·licitant no estigui conforme amb els serveis que apareixen registrats s'ha d'adreçar la gerència pertinent i instar que es corregeixin abans que finalitzi del termini per presentar sol·licituds.
Només es computen els serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears que figurin registrats el darrer dia de presentació de sol·licituds, per la qual cosa correspon als interessats verificar-los i, si s'escau, instar que es corregeixin dins el termini.
d) Respecte dels serveis prestats fora del Servei de Salut de les Illes Balears, s'ha d'adjuntar telemàticament l'original o una còpia autèntica del certificat acreditatiu dels serveis prestats expedit per l'òrgan competent. En aquest certificat ha de figurar la categoria, el cos, l'escala o l'especialitat, si escau, i el subgrup o grup de classificació a la qual pertanyi. Aquesta documentació s'ha de presentar de conformitat amb el que estableixen les instruccions per presentar telemàticament la sol·licitud i la documentació. En cas de no ser possible presentar telemàticament la documentació (per mitjà d'original o còpia autèntica), s'ha d'aportar per qualsevol de les vies a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. S'ha de presentar abans que finalitzi el termini per presentar sol·licituds a què es refereix el punt 10 d'aquesta convocatòria.
e) No serà considerada la documentació acreditativa de serveis prestats que no s'hagi detallat i fet constar expressament a la sol·licitud.
12. Còmput de romanents del procediment extraordinari de 2016
a) A l'efecte de complir el requisit de temps mínim de serveis prestats es computaran exclusivament els dies sobrants (romanents) de la convocatòria extraordinària de 2016 que no s'hagin aplicat a les convocatòries ordinàries d'aquest exercici 2016 o de l'any 2017 i que siguin necessaris per accedir o progressar en la carrera professional en aquesta convocatòria extraordinària, sempre que es participi en la mateixa categoria en la qual es van generar aquests romanents.
b) Aquests dies sobrants es computaran d'ofici en el primer exercici en què es puguin aplicar i quedaran esgotats. D'aquesta manera, tots els romanents derivats de la convocatòria extraordinària de 2016 quedaran extingits a tots els efectes independentment que es participi o no en aquesta convocatòria i independentment que s'hagin utilitzat o no.
c) No es podran aplicar ni es tindran en compte els romanents de què disposi la persona sol·licitant de la convocatòria extraordinària de 2006-2008.
d) No es generaran romanents en aquesta convocatòria, ni es podran aplicar els dies sobrants que no s'hagin utilitzat en aquesta convocatòria en convocatòries futures.
13. Ponderació dels serveis prestats
Als efectes del còmput dels serveis prestats, i exclusivament per a les persones que no tenen un nivell de carrera reconegut, es consideren tots els serveis prestats en la mateixa categoria a la qual es presentin. En el cas dels serveis prestats en altres categories es computen i ponderen, per una sola vegada, de conformitat amb el que disposa la disposició addicional primera de l'Acord de carrera professional.
No es poden al·legar serveis prestats que s'hagin utilitzat per accedir a un nivell de carrera en una altra categoria.
14. Limitació d'adquisició d'un nivell
Per mitjà d'aquest procediment extraordinari es pot adquirir un sol nivell de carrera. D'aquesta manera, a les persones participants només se'ls reconeixerà el primer nivell de la categoria si no han iniciat la carrera professional en el Servei de Salut o el nivell següent al que ja tenguin reconegut o bé el que se'ls reconegui en una nova categoria.
15. Tramitació del procediment
El procediment per tramitar i resoldre aquesta convocatòria consta de les fases principals següents:
a) Una fase inicial de presentació telemàtica de sol·licituds. Aquesta fase permetrà als professionals formalitzar la seva sol·licitud de participació i aportar la documentació que acredita el compliment dels requisits exigits.
b) Una fase de publicació de les llistes provisionals de persones que adquireixen o progressen de nivell de carrera i de persones excloses. En aquesta fase es comprovarà el compliment dels requisits de participació i s'elaborarà una llista provisional d'accés a la carrera o progressió en aquesta per a aquells aspirants que compleixin els requisits.
c) Una fase de publicació de les llistes definitives de persones que adquireixen o progressen de nivell de carrera i de persones excloses. En aquesta fase s'elaborarà la llista definitiva de persones que accedeixen a la carrera o que hi progressen i de les que queden excloses i, per tant, no adquireixen o progressen de nivell.
15.1. Fase inicial de presentació de sol·licituds
Aquesta fase s'ha de dur a terme de conformitat amb el que estableixen els punts 9 i següents d'aquesta convocatòria i amb el que disposen les instruccions contingudes a l'annex 2 que s'adjunta.
15.2. Llistes provisionals de persones que adquireixen un nivell de carrera o que progressen i de persones excloses
a) Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i després de comprovar les dades corresponents, es publicarà a la pàgina web del Servei de Salut la resolució que aprova les llistes provisionals de persones que adquireixen o progressen de nivell i, si s'escau, de les persones excloses amb indicació de la causa d'exclusió. Entre les persones excloses s'inclouran aquelles que ja tenen el nivell IV reconegut en la categoria de sol·licitud.
b) Les llistes provisionals de persones que adquireixen o progressen de nivell contindran el nom i els cognoms, els dígits 4, 5, 6 i 7 del DNI o NIE, el període de serveis prestats sobrants de la darrera convocatòria (romanents) que s'han aplicat en aquesta convocatòria extraordinària, la categoria i el nivell del grau que se'ls reconeix.
c) Les llistes provisionals de persones excloses contindran el nom i els cognoms, els dígits 4, 5, 6 i 7 del DNI o NIE, la categoria i les causes d'exclusió.
d) Les persones interessades disposaran d'un termini de set dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació a la pàgina web del Servei de Salut per esmenar les deficiències o per formular les al·legacions que considerin oportunes.
15.3. Llistes definitives de persones que adquireixen un nivell de carrera
a) Després de resoldre les deficiències i les al·legacions formulades pels interessats, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució d'aprovació de les llistes definitives de persones que adquireixen un nivell de carrera professional. La resolució indicarà el nivell de carrera adquirit i la categoria en la qual se li reconeix aquest nivell, així com la data d'efectes administratius que correspongui en cada cas —que serà l'1 de juliol de l'any de reconeixement del nivell de carrera adquirit—. Així mateix, es publicarà la llista definitiva amb les persones excloses amb indicació de la causa d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Servei de Salut.
b) Contra la resolució anterior, les persones interessades podran interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general del Servei de Salut en el termini d'un mes o bé podran interposar directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat Contenciós Administratiu.
15.4. Publicació de llistes parcials o per agrupacions
Per necessitats de gestió o quan es donin motius que requereixin fomentar l'agilitat, l'eficiència o l'operativitat de la tramitació o les circumstàncies ho aconsellin, es podran publicar llistes provisionals i/o definitives de manera parcial o per blocs (per anys de convocatòria, per grups o col·lectius o per altres agrupacions d'índole diversa).
15.5. Codi SIA del procediment
Tota la documentació que es tramiti per mitjà de la seu electrònica del Servei de Salut de les Illes Balears relativa a aquest procediment ha d'anar adreçada a l'òrgan A04029526 (Servei d'Avaluació i Carrera Professional) i amb el codi SIA 3125205 (Sol·licitud de Convocatòria Extraordinària 2018-2022 de Carrera professional IBSALUT) per facilitar-ne la tramitació.
16. Termini màxim de resolució i efectes
El termini màxim per tramitar i resoldre aquest procediment extraordinari és de sis mesos. La manca de resolució expressa té efectes desestimatoris, de conformitat amb l'article 25.1.a) de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
17. Desistiment
a) La persona interessada pot desistir de la sol·licitud de reconeixement del nivell de carrera professional en qualsevol moment abans que es dicti la resolució definitiva.
b) El desistiment s'ha de presentar mitjançant un escrit adreçat al director general del Servei de Salut. El Servei de Salut acceptarà per escrit el desistiment i declararà conclòs el procediment de reconeixement del nivell de carrera professional.
c) La sol·licitud de desistiment tindrà efectes des de la data d'acceptació.
18. Efectes econòmics
a) El reconeixement del nivell de carrera que es produeixi per aquesta convocatòria dona dret a percebre el complement de carrera corresponent des de l'1 de juliol de l'any del reconeixement (l'1 de juliol dels anys 2018 a 2022, segons correspongui), llevat del que preveu l'apartat 5.d) d'aquesta convocatòria, i sens perjudici de la programació prevista al punt 20.
b) El reconeixement dels nivells de carrera que es produeixin com a conseqüència d'aquesta convocatòria extraordinària no dona dret a percebre interessos de demora.
19. Auditoria, control i seguiment
a) La direcció general del Servei de Salut pot auditar i revisar directament o per mitjà d'una entitat externa el procés de reconeixement de nivells de carrera professional des de l'inici, fent el seguiment i la comprovació de les sol·licituds presentades, fins a la seva finalització per mitjà de la resolució definitiva del director general del Servei de Salut. Per a això, pot requerir la documentació que consideri necessària.
b) Els professionals a qui s'hagi reconegut un nivell de carrera estan obligats a col·laborar en les auditories i els controls als quals es vegin sotmesos.
c) Si com a conseqüència de les auditories i controls implementats es constaten irregularitats invalidants que siguin imputables a la persona sol·licitant o falsedats en la seva sol·licitud, s'iniciarà el procediment corresponent perquè quedi sense efecte el reconeixement del nivell de carrera professional i se li exigirà el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, sense perjudici de les responsabilitat penals i administratives que se li puguin imputar.
20. Pagament dels endarreriments
Els endarreriments reconeguts per mitjà d'aquesta convocatòria seran abonats en els propers exercicis en funció de les disponibilitats pressupostàries de cada exercici.
ANNEX 2 Instruccions per presentar telemàticament la sol·licitud de participació i la documentació
1. Presentació de la sol·licitud
a) La sol·licitud per participar en aquesta convocatòria s'ha de presentar a través de l'enllaç disponible a la pàgina web del Servei de Salut de les Illes Balears, concretament a l'àrea de professionals i, dins d'aquesta, a la pàgina corresponent a «Carrera professional»
(https://www.ibsalut.es/professionals/recursos-humans/carrera-professional/proces-extraordinari-2018-2022).
b) S'han de seguir els passos telemàticament, passar per les diferents etapes que configuren aquest tràmit i emplenar els camps amb la informació corresponent.
c) La tramitació no ha finalitzat fins que es fa el registre telemàtic de la sol·licitud.
d) La sol·licitud incorpora una declaració responsable relativa a la veracitat de les dades que s'hi inclouen i el compromís de la persona sol·licitant de col·laborar i facilitar la informació que se li requereixi durant el procediment.
e) La presentació de la sol·licitud implica que la persona sol·licitant accepta les bases que regeixen aquesta convocatòria.
2. Formalització de la sol·licitud
a) Per omplir correctament la sol·licitud s'han de completar les diferents etapes que es descriuen en el punt següent.
b) Per completar els passos successius que indiqui l'aplicació i avançar les fases i pantalles de l'aplicació informàtica s'ha de clicar el botó «Desa. Etapa següent».
c) La persona sol·licitant ha de seleccionar un dels anys del període 2018 a 2022 perquè l'aplicació li mostri la informació administrativa i faci la simulació corresponent. Independentment de l'any en què es presenti la sol·licitud, el Servei d'Avaluació i Carrera Professional la tramitarà i resoldrà en l'any que correspongui, encara que sigui anterior o posterior a l'any demanat.
d) La persona sol·licitant ha de facilitar un correu electrònic al qual s'adreçaran les notificacions electròniques que puguin resultar de l'execució de la convocatòria, sens perjudici de les publicacions que es facin a la pàgina web o al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
e) La tramitació no ha finalitzat fins a completar totes les etapes i fins que s'ha fet el registre telemàtic de la sol·licitud. A més, s'ha de presentar i registrar la documentació que correspongui en cada cas.
3. Etapes de la sol·licitud
a) El primer pas en la tramitació de la sol·licitud és seleccionar l'any per al qual es vol presentar la sol·licitud. Tota la informació i la simulació dels serveis prestats s'ha de fer d'acord amb l'any seleccionat.
En arribar a la pantalla de simulació el sistema indica a l'interessat si pot presentar la sol·licitud en aquest any perquè compleix els requisits o si ha de provar l'any següent. En qualsevol cas, i independentment que es compleixin els requisits o no, el sistema permet presentar la sol·licitud en l'últim any del període (el 2022). El Servei d'Avaluació i Carrera Professional tramitarà la sol·licitud presentada en el primer any que correspongui, encara que la sol·licitud s'hagi presentat en un altre any diferent, anterior o posterior.
b) L'aplicació informàtica per presentar la sol·licitud està conformada per diverses pantalles en cadascuna de les quals es mostra la informació relacionada amb la persona interessada o amb la seva situació administrativa, així com els dies de romanent que figuren i la simulació del càlcul dels serveis prestats que li corresponen.
c) A la primera pantalla es mostren les dades personals de la persona sol·licitant. En aquest punt es requereix a l'interessat facilitar un correu electrònic als efectes indicats anteriorment.
d) A la pantalla següent es mostra la situació administrativa de la persona sol·licitant a data del 30 de juny de l'any seleccionat.
e) Totes les dades que es mostren en pantalla són les existents en el registre del Servei de Salut de les Illes Balears relatives a la data de tall i no poden ser modificades directament per l'interessat.
f) Únicament per al cas de les persones que es trobaven en situació de promoció interna temporal (PIT) el 30 de juny de l'any seleccionat o en situació de serveis especials, la persona sol·licitant ha d'indicar la categoria (i l'especialitat, si s'escau) per la qual opta per a l'accés o progressió en la carrera professional.
g) També es visualitzen els dies romanents que, si s'escau, corresponguin a la persona sol·licitant, amb la indicació de la convocatòria i la categoria a la qual corresponen. Aquests romanents són computats d'ofici per l'aplicació en la simulació, sempre que es demani la carrera en la mateixa categoria que en la que es van generar.
h) La pantalla següent mostra la informació relativa als serveis prestats per la persona sol·licitant. S'hi distingeixen tres pestanyes diferenciades. En la primera es visualitzen els serveis prestats i registrats al Servei de Salut de les Illes Balears. En la segona pestanya s'han d'introduir manualment els serveis prestats en altres administracions públiques. Finalment, en la tercera pestanya s'han d'introduir manualment els períodes de formació especialitzada per mitjà de residència en altres serveis de salut diferents del Servei de Salut de les Illes Balears o en centres acreditats per a això de titularitat no pública, de conformitat amb el que disposa l'article 4.3.b.2) de l'Acord de carrera professional.
i) Només es computaran els serveis prestats que s'hagin introduït a la sol·licitud electrònica. No s'admetran els serveis prestats acreditats documentalment si la persona sol·licitant no els ha introduït expressament a l'aplicació.
j) L'interessat només ha d'aportar la documentació acreditativa dels serveis prestats fora del Servei de Salut de les Illes Balears de la manera indicada en el punt 6 següent. Aquests han de figurar detallats necessàriament en la sol·licitud electrònica.
k) Arribats a aquest punt de la tramitació, l'aplicació informàtica farà un càlcul dels serveis prestats registrats i dels afegits per la persona sol·licitant a la pantalla anterior.
l) En aquesta pantalla s'ha d'indicar també el nivell de carrera demanat i la categoria en la qual es demana el reconeixement.
m) Els càlculs i la simulació resultants es fan tenint en compte les dades que ja són en poder del Servei de Salut i dels serveis prestats i dades introduïdes manualment per la persona sol·licitant, que han de ser comprovades prèviament per l'Administració.
n) Si el resultat de la simulació dona un nombre total de dies de serveis prestats igual o superior a 5 anys (1.825 dies), es podrà reconèixer un nivell de carrera a la persona sol·licitant, sempre que es compleixin les estipulacions contingudes en la normativa vigent i després d'efectuar les comprovacions corresponents.
o) El programa informàtic permet presentar la sol·licitud de participació l'any seleccionat. En cas que el resultat del còmput dels serveis prestats sigui inferior als 5 anys exigits, l'interessat ha de tornar enrere fins a la primera pantalla i seleccionar l'any següent (o el que correspongui per arribar a una suma de serveis prestats equivalent a 5 anys) i tornar a introduir les dades perquè es faci un nou càlcul.
p) Si com a conseqüència dels diferents intents el resultat continua sent inferior a 5 anys la persona sol·licitant pot presentar la sol·licitud seleccionant l'últim any (l'exercici 2022). Si no assoleix el còmput mínim, l'aspirant pot desistir de la tramitació a l'espera de la convocatòria següent.
4. Registre de la sol·licitud
a) La tramitació no ha finalitzat fins que es fa el registre telemàtic de la sol·licitud. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzada la tramitació de la sol·licitud, l'aplicació informàtica requereix a la persona participant perquè indiqui que desitja continuar i registrar la sol·licitud pitjant el botó «Finalitzar i registrar sol·licitud REGWEB (Registre WEB Oficial)». D'aquesta manera, el registre es farà automàticament a través de la mateixa aplicació al portal REGWEB del Servei de Salut. La persona sol·licitant s'ha d'assegurar que l'aplicació informàtica li indica que la sol·licitud s'ha registrat correctament.
b) Si no es respon afirmativament a aquest requeriment i no es marca l'opció de registrar la sol·licitud, aquesta no s'haurà finalitzat ni s'haurà registrat i per tant, no s'haurà generat cap petició per part de l'interessat. Per això cal assegurar-se que la petició de participació s'ha registrat correctament.
c) Una vegada registrada correctament la sol·licitud es podrà accedir a una còpia i al justificant del registre telemàtic a la mateixa web de carrera i a la carpeta ciutadana de la persona sol·licitant.
d) Si es volen aportar serveis prestats fora del Servei de Salut de les Illes Balears i sempre després d'haver registrat prèviament la sol·licitud de la manera indicada en el punt anterior, s'ha de seguir el tràmit específic per aportar la documentació de la manera indicada en el punt 6 següent.
5. Acreditació dels serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears
a) L'Administració incorporarà d'ofici els serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears i figuraran directament a l'aplicació d'inscripció telemàtica. D'aquesta manera no caldrà que les persones sol·licitants aportin la documentació acreditativa d'aquests serveis.
b) A aquest efecte, es facilitarà visualitzar aquests serveis prestats a les persones sol·licitants per tal que puguin verificar que són correctes. Els interessats els han de consultar obligatòriament abans de formular la sol·licitud i, en cas de no estar conformes amb les dades existents relatives a aquests serveis, la persona sol·licitant s'ha d'adreçar a la gerència corresponent perquè, si s'escau, els modifiqui. La petició a la gerència instant a corregir-los i la correcció efectiva per part d'aquesta s'han de fer dins el termini de presentació de sol·licituds.
6. Acreditació dels serveis prestats fora del Servei de Salut de les Illes Balears
a) En el cas de voler fer valer experiència professional prestada en centres i institucions diferents al Servei de Salut de les Illes Balears, cal aportar la documentació acreditativa corresponent a través del tràmit pertinent abans de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
b) Per aportar aquesta documentació justificativa de serveis prestats en altres administracions i institucions, cal fer un tràmit independent diferent al de la presentació i registre de la sol·licitud telemàtica. Es pot presentar per mitjà d'un tràmit al qual s'accedeix després de finalitzar el registre telemàtic de la sol·licitud. Després de registrar la sol·licitud, l'aplicació informàtica permet l'accés a un nou tràmit que permet als interessats adjuntar la documentació acreditativa que desitgen fer valer, relativa als serveis prestats que prèviament hagin introduït manualment en les etapes anteriors. Aquest tràmit telemàtic adjunt al de la sol·licitud només és vàlid per aportar els certificats de serveis prestats en altres administracions que hagin estat signats digitalment o que tenguin un codi segur de verificació (CSV) que permeti que es comprovi d'ofici.
c) Només els interessats que desitgin aportar serveis prestats fora del Servei de Salut de les Illes Balears han d'accedir i emplenar aquest darrer tràmit.
d) L'accés s'ha de fer després d'haver presentat i registrat correctament la sol·licitud telemàtica i s'ha de fer clicant «3. Aportar documentació» que apareix a la pantalla de «Finalització».
e) En aquest tràmit només s'han d'adjuntar els certificats de serveis prestats justificatius dels serveis introduïts manualment a la sol·licitud. No s'ha d'aportar la còpia de la sol·licitud de participació que s'ha registrat en el sistema.
f) Només seran admesos els certificats de serveis prestats en altres administracions i institucions que es trobin signats degudament per l'autoritat competent i en els que figurin les dades pertinents per a la comprovació fefaent de l'experiència que es pretén acreditar.
g) Només s'admet que es presentin documents originals o còpies autèntiques de la documentació acreditativa. No s'admeten fotocòpies, ni còpies simples, ni fotografies dels certificats originals.
h) En cas de disposar de certificats que no permetin la comprovació electrònica de la seva autenticitat (és a dir, que no contenguin una signatura electrònica o un codi CSV que permeti verificar-los per via electrònica) cal presentar la documentació per qualsevol de les vies contemplades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
i) Aquesta documentació s'ha de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds.
7. Accés a la sol·licitud o consulta de sol·licituds presentades
Un cop l'usuari s'hagi identificat a través dels mitjans digitals habilitats, l'aplicació permetrà accedir directament a presentar la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria o a consultar les sol·licituds ja presentades.