Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 514778
Acord de la Junta de Govern Local per la qual s'aprova la convocatòria i les bases que han de regir la cobertura provisional, en comissió de serveis pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap de servei de Prevenció de Riscos Laborals
Per Acord de la Junta de Govern Local de dia 21 d'agost de 2024 s'ha aprovat la convocatòria i les bases que han de regir la cobertura provisional, en comissió de serveis pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de Cap de Servei de Prevenció de Riscos Laborals, la part dispositiva del qual és la següent:
PRIMER.- Convocar la provisió temporal, en comissió de serveis de caràcter voluntari, pel sistema de lliure designació, del lloc F90090007 Cap de servei de Servei de Prevenció de Riscos Laborals.
SEGON.- Aprovar les Bases que han de regir el procediment per a l'adjudicació voluntària d'aquesta comissió de serveis i que figuren com a document Annex al present acord.
TERCER.- Publicar el present Acord i les Bases que han de regir el procediment per a l'adjudicació voluntària d'aquesta comissió de serveis a la pàgina web de la corporació municipal i Butlletí Oficial de les Illes Balears.
BASES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT PER A L'ADJUDICACIÓ VOLUNTÀRIA DE LA COMISSIÓ DE SERVEIS, PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, DEL LLOC DE FEINA DE CAP DE SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la present convocatòria la provisió temporal, en comissió de serveis de caràcter voluntari, pel sistema de LLIURE DESIGNACIÓ, del lloc de treball que es relaciona a continuació, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable, d'acord amb les determinacions i entre el personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor que pertanyi a l'escala, subescala o classe de funcionaris que s'indica:
CAP DE SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
Codi: F90090007
Número de llocs a cobrir: 1
Es/Sub/Clase:
CD: 26 CE: 26
La comissió de serveis durarà el temps estrictament necessari, fins que es cobreixi amb caràcter definitiu el respectiu lloc de treball, i com a màxim el d'un any prorrogable fins a un màxim de dos anys més en cas de no haver-se cobert el lloc amb caràcter definitiu.
El personal funcionari en comissió de serveis té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i percep les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupa.
La present convocatòria es farà pública en la intranet i pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per a participar en aquest procés els aspirants hauran de reunir, el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Ser funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor i pertànyer a la Subescala Tècnica o a la Subescala Mitjà d'Administració Especial.
b) Trobar-se en servei actiu.
c) Nivell C1 de català.
d) Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals.
e) 2 anys d'experiència en gestió de Prevenció de Riscos Laborals.
TERCERA.- FUNCIONS
Son funcions genèriques de Cap de Servei:
A més de les funcions genèriques, són funcions específiques del lloc de Cap de Servei de Prevenció de Riscos Laborals:
QUARTA.- SOL·LICITUDS I ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
Les instàncies sol·licitant prendre part de la present convocatòria hauran d'estar degudament emplenades. Els aspirants manifestaran que reuneixen totes i cadascuna de les condicions i requisits exigits en la Base Segona, referides al dia en què conclogui el termini de presentació d'instàncies, es dirigiran a l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, i es presentarà per qualsevol dels mitjans prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP) dins del termini de 5 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
A les sol·licituds haurà d'acompanyar-se les certificacions i documents justificatius dels requisits exigits per a ocupar el lloc en l'apartat d) de la base segona i currículum amb la relació dels seus mèrits professionals i acadèmics.
CINQUENA.- SELECCIÓ DELS ASPIRANTS
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans dictarà resolució amb indicació de la persona seleccionada d'acord amb l'informe emès per l'òrgan al qual es trobi adscrit el lloc de treball convocat, sense perjudici que pugui declarar-se deserta si cap dels aspirants reuneix la idoneïtat adequada per al seu ús. Aquesta resolució es publicarà en la pàgina web de la Corporació (https://llucmajor.org/anuncis/). Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta renúncia, es podrà proposar per l'òrgan competent un nou/a candidat/a d'entre les persones aspirants.
SISENA.- DURACIÓ
La comissió de serveis ordinària voluntària té caràcter temporal i finalitza pel transcurs del temps per al qual es concedeix, que no pot ser superior a un any. Excepcionalment, quan les necessitats del servei el requereixin, es pot prorrogar aquest termini.
No obstant això, aquesta limitació temporal no serà aplicable a les comissions de serveis en llocs de treball reservats a personal en situació de serveis especials o en qualsevol altra situació administrativa que comporti la reserva del lloc de treball.
Així mateix, abans de transcórrer el temps de concessió, també pot finalitzar per les següents causes:
SETENA.- VINCULACIÓ DE LAS BASES
Les presents Bases vinculen a l'Ajuntament i als qui participin en el procés. Tant les Bases, com quants actes administratius derivin de la convocatòria podran ser impugnats pels interessats en els casos, terminis i forma establerta en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP).
Contra aquestes Bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se, alternativament, o bé recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la de la LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici que els interessats puguin interposar qualsevol altre recurs que sigui procedent i estimin oportú.
Llucmajor, 22 d'agost de 2024
La batlessa Maria Francisca Lascolas Rosselló