Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 514778
Acord de la Junta de Govern Local per la qual s'aprova la convocatòria i les bases que han de regir la cobertura provisional, en comissió de serveis pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap de servei de Prevenció de Riscos Laborals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Acord de la Junta de Govern Local de dia 21 d'agost de 2024 s'ha aprovat la convocatòria i les bases que han de regir la cobertura provisional, en comissió de serveis pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de Cap de Servei de Prevenció de Riscos Laborals, la part dispositiva del qual és la següent:

PRIMER.- Convocar la provisió temporal,  en comissió de serveis de caràcter voluntari, pel sistema de lliure designació, del lloc F90090007 Cap de servei de Servei de Prevenció de Riscos Laborals.

SEGON.- Aprovar les Bases que han de regir el procediment per a l'adjudicació voluntària d'aquesta comissió de serveis i que figuren com a document Annex al present acord. 

TERCER.- Publicar el present Acord i les Bases que han de regir el procediment per a l'adjudicació voluntària d'aquesta comissió de serveis a la pàgina web de la corporació municipal i Butlletí Oficial de les Illes Balears.

BASES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT PER A L'ADJUDICACIÓ VOLUNTÀRIA DE LA COMISSIÓ DE SERVEIS, PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, DEL LLOC DE FEINA DE CAP DE SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA 

És objecte de la present convocatòria la provisió temporal, en comissió de serveis de caràcter voluntari, pel sistema de LLIURE DESIGNACIÓ, del lloc de treball que es relaciona a continuació, la cobertura provisional del qual és urgent i inajornable, d'acord amb les determinacions i entre el personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor que pertanyi a l'escala, subescala o classe de funcionaris que s'indica:

CAP DE SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS

Codi: F90090007

Número de llocs a cobrir: 1

Es/Sub/Clase:

  • Qualsevol especialitat de l'Escala Administració Especial, Subescala Tècnica
  • Qualsevol especialitat de l'Escala Administració Especial, Subescala Mitjà

CD: 26 CE: 26

La comissió de serveis durarà el temps estrictament necessari, fins que es cobreixi amb caràcter definitiu el respectiu lloc de treball, i com a màxim el d'un any prorrogable fins a un màxim de dos anys més en cas de no haver-se cobert el lloc amb caràcter definitiu. 

El personal funcionari en comissió de serveis té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i percep les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupa. 

La present convocatòria es farà pública en la intranet i pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per a participar en aquest procés els aspirants hauran de reunir, el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:

a) Ser funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor i pertànyer a la Subescala Tècnica o a la Subescala Mitjà d'Administració Especial.

b) Trobar-se en servei actiu. 

c) Nivell C1 de català.

d) Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals.

e) 2 anys d'experiència en gestió de Prevenció de Riscos Laborals.

TERCERA.- FUNCIONS

Son funcions genèriques de Cap de Servei:

  • Dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions i tràmits propis de la competència del servei. 
  • Assessorar i donar suport al seu superior jeràrquic. 
  • Controlar, coordinar i supervisar al personal adscrit al Servei, i impulsar, programar, organitzar i implantar mètodes de treball i planificació en l'àmbit del seu Servei. 
  • Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos del Servei, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç, amb vista als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència. 
  • Col·laborar i coordinar-se amb els diferents responsables de les altres Àrees de Govern. 
  • Informar al superior jeràrquic, periòdicament i, en tot cas a requeriment seu, del desenvolupament de les actuacions del seu Servei.
  • Proposar mesures per a la modernització, simplificació de tràmits i millora de la gestió i mètodes de treball en la matèria pròpia del servei.
  • Elaborar i emetre els informes tècnics de nivell superior que li encomani el superior jeràrquic en la matèria pròpia del Servei. 
  • Responsabilitzar-se de l'execució dels acords adoptats que afectin el seu Servei.
  • Responsabilitzar-se de les propostes d'acord o de resolució del seu Servei, i supervisar la resta d'actes administratius que aquest Servei emeti.
  • Supervisar i coordinar la tramitació d'expedients propis del servei.
  • Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes previstes en els reglaments.
  • Conèixer i aplicar la normativa vigent que afecti als assumptes del Servei així com a les eines informàtiques per dur-la a terme.
  • Supervisar i fer un seguiment de la contractació relacionada amb el servei i responsabilitzar-se dels plecs de prescripcions tècniques que afectin al seu Servei.
  • Controlar la despesa pressupostària derivada del servei i responsabilitzar-se de les factures emeses que afectin al seu Servei.
  • Representar a l'Ajuntament davant altres Administracions en matèries pròpies del Servei.
  • Complir i fer complir al personal sota el seu comandament, les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscos Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.
  • Adoptar en el tractament de dades de caràcter personal les mesures establertes per la Corporació i acomplir la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, així com mantenir el deure de secret i confidencialitat en relació a les mateixes, que subsistirà fins i tot una vegada acaba la seva relació funcionarial amb la Corporació.
  • Qualsevol altra que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.

A més de les funcions genèriques, són funcions específiques del lloc de Cap de Servei de Prevenció de Riscos Laborals:

  • Proposar mesures i procediments per a la integració de l'activitat preventiva a tota l'escala jeràrquica municipal, impulsant l'establiment d'una cultura preventiva a l'organització. 
  • Promoure, amb caràcter general, la prevenció de riscos laborals a l'Ajuntament i al seu organisme autònom.
  • Supervisar i coordinar la planificació de les avaluacions de riscs laborals.
  • Participar activament en l'assessorament, recolzament i millora de les diferents activitats preventives.
  • Dirigir les actuacions a desenvolupar davant situacions d'emergència i primers auxilis.
  • Participar en la investigació d'accidents de treball amb l'objectiu de determinar les causes i evitar la seva repetició proposant mesures correctores.
  • Coordinar amb el servei de prevenció extern els criteris tècnics d'avaluacions, investigació de malalties professionals i estratègies de mesures específiques de les disciplines externes.
  • Gestionar i controlar la documentació entregada a la corporació pel servei de Prevenció aliè, assessorant i recolzant les diferents activitats preventives establertes.
  • Assistir i participar a les reunions en les matèries pròpies de la seva competència.
  • Planificar l'acció preventiva. 
  • Dur a terme propostes de mesures pel control i reducció dels riscs d'accidents. 
  • Proposar les programacions anuals d'avaluacions de riscs d'instal·lacions, llocs de feina i equips de treball. 
  • Representar l'Administració davant el Comitè de Seguretat i Salut.
  • Assistir i participar en totes les reunions relacionades amb el servei de prevenció.
  • Representar l'Administració davant les altres Administracions en les matèries pròpies del Servei.
  • Si escau, supervisar la coordinació de les disciplines internes i externes.
  • L'exercici de qualsevol altra funció establerta a la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

QUARTA.- SOL·LICITUDS I ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Les instàncies sol·licitant prendre part de la present convocatòria hauran d'estar degudament emplenades. Els aspirants manifestaran que reuneixen totes i cadascuna de les condicions i requisits exigits en la Base Segona, referides al dia en què conclogui el termini de presentació d'instàncies, es dirigiran a l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, i es presentarà per qualsevol dels mitjans prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP) dins del termini de 5 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

A les sol·licituds haurà d'acompanyar-se les certificacions i documents justificatius dels requisits exigits per a ocupar el lloc en l'apartat d) de la base segona i currículum amb la relació dels seus mèrits professionals i acadèmics.

CINQUENA.- SELECCIÓ DELS ASPIRANTS

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans dictarà resolució amb indicació de la persona seleccionada d'acord amb l'informe emès per l'òrgan al qual es trobi adscrit el lloc de treball convocat, sense perjudici que pugui declarar-se deserta si cap dels aspirants reuneix la idoneïtat adequada per al seu ús. Aquesta resolució es publicarà en la pàgina web de la Corporació (https://llucmajor.org/anuncis/). Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta renúncia, es podrà proposar per l'òrgan competent un nou/a candidat/a d'entre les persones aspirants.

SISENA.- DURACIÓ

La comissió de serveis ordinària voluntària té caràcter temporal i finalitza pel transcurs del temps per al qual es concedeix, que no pot ser superior a un any. Excepcionalment, quan les necessitats del servei el requereixin, es pot prorrogar aquest termini.

No obstant això, aquesta limitació temporal no serà aplicable a les comissions de serveis en llocs de treball reservats a personal en situació de serveis especials o en qualsevol altra situació administrativa que comporti la reserva del lloc de treball.

Així mateix, abans de transcórrer el temps de concessió, també pot finalitzar per les següents causes:

  1. Quan el lloc de treball es proveeixi amb caràcter definitiu.
  2. Per renúncia voluntària del titular de la comissió acceptada per l'Administració.
  3. Excepcionalment, si s'acredita que el titular de la comissió manifesta compliment inadequat, rendiment insuficient o falta d'adequació al lloc de treball que impedeix dur a terme amb eficàcia les funcions atribuïdes al lloc. En aquest cas, es durà a terme un procediment contradictori i s'ha de sentir la corresponent junta de personal.
  4. Per amortització del lloc de treball.
  5. Perquè la persona comissionada obté un lloc de treball amb caràcter definitiu.
  6. Per la reincorporació del funcionari o funcionària titular amb reserva de lloc de treball.
  7. Per passar a una altra situació administrativa diferent de la de servei actiu que impliqui reserva del lloc de treball.

SETENA.- VINCULACIÓ DE LAS BASES

Les presents Bases vinculen a l'Ajuntament i als qui participin en el procés. Tant les Bases, com quants actes administratius derivin de la convocatòria podran ser impugnats pels interessats en els casos, terminis i forma establerta en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP).

Contra aquestes Bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se, alternativament, o bé recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la de la LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Sense perjudici que els interessats puguin interposar qualsevol altre recurs que sigui procedent i estimin oportú.

 

Llucmajor, 22 d'agost de 2024

La batlessa ​​​​​​​Maria Francisca Lascolas Rosselló