Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 511802
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació del Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d’una subvenció directa nominativa del Consell Insular d’Eivissa a l’Ajuntament d’Eivissa per a l’exercici 2024 amb motiu de la celebració del XXV aniversari de la declaració d’Eivissa com a Patrimoni de la Humanitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió extraordinària i urgent de data 20 d'agost de 2024, va aprovar la següent proposta:

".../…

PRIMER. APROVAR el conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament d'Eivissa per a l'exercici 2024, per un import màxim de 100.000 €, que firgura a l'expedient amb CSV núm. 15251713225427456454.

SEGON. APROVAR I DISPOSAR la despesa anticipada, sense l'exigència de garanties, per un import màxim de 100.000 €.

TERCER. PUBLICAR la subvenció de referència a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

QUART. NOTIFICAR a l'Ajuntament d'Eivissa, l'acord del Consell Executiu.

CINQUÈ. PUBLICAR el conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. "

 

Eivissa, 21 d'agost de 2024

La cap de servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció directa nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament d'Eivissa per a l'exercici 2024 amb motiu de la celebració del XXV aniversari de la declaració d'Eivissa com a Patrimoni de la Humanitat

Parts

Vicente Alejandro Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant el Consell), en representació d'aquesta institució, amb NIF S0733001B i en l'exercici de les facultats atribuïdes per l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.

Rafael Triguero Costa, alcalde de l'Ajuntament d'Eivissa per nomenament del Ple de 17 de juny de 2023, en nom i representació d'aquesta entitat, actuant en virtut de les facultats previstes a l'article 21.1.b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

Antecedents

1. L'article 148.1.18.a de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que les comunitats autònomes poden assumir competències en matèria de promoció i ordenació del turisme en el seu àmbit territorial, i en aquesta línia, l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de la comunitat autònoma han de reconèixer l'activitat turística com a element econòmic estratègic de les Illes Balears i que el foment i l'ordenació de l'activitat turística s'han de portar a terme amb l'objectiu de fer-la compatible amb el respecte al medi ambient, al patrimoni cultural i al territori, i amb polítiques generals i sectorials de foment i ordenació econòmica que tenguin com a finalitat afavorir el creixement econòmic a mitjà i a llarg termini.

2. Les competències en matèria de promoció turística s'exerceixen pel Consell Insular d'Eivissa com a pròpies de conformitat amb allò disposat en l'article 70.3 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en relació al Decret 45/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), en virtut del qual es van traspassar al Consell Insular d'Eivissa les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística.

Mitjançant el Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als Consells Insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquests consells insulars que fins el moment exercia l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística, i d'ampliació, adaptació i realització de les funcions i els serveis en aquesta matèria traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el Decret 45/2015, de 22 de maig, s'amplien les funcions i els serveis traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el decret abans esmentat en relació al seu àmbit territorial en quant a la creació, administració i posada en valor del producte turístic, entre d'altres.

3. L'obligatorietat per part dels òrgans de les Administracions Públiques d'elaborar un Pla Estratègic de Subvencions ve determinada en el precepte 8.3 de la 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el pla esmentat s'hi han de determinar els objectius i efectes que es pretenen aconseguir amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les seves fonts de finançament, garantint els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació; així com l'eficàcia dels objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics. A més, és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, el qual, en els mateixos termes, assenyala la necessitat de planificar les subvencions mitjançant l'aprovació dels plans estratègics corresponents.

4. En el Pla Estratègic de Subvencions d'aquesta institució pel període 2023-2025 (BOIB. Núm. 12, de data 26 de gener de 2023), modificat en aquest sentit en data 21 de juny de 2024 (BOIB Núm. 85, de data 27 de juny de 2024) hi consta prevista una subvenció per l'anualitat 2024 amb motiu de la celebració del XXV aniversari de la declaració d'Eivissa com a Patrimoni de la Humanitat amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321.46202.

5. El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en sessió de data 1 de desembre de 2023 va aprovar amb caràcter inicial l'expedient del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2023 (BOIB núm. 164, de 2-12-2023). L'aprovació definitiva del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2024 fou publicada en el BOIB núm 176, de 30-12-2024.

En el pressupost del Consell per a l'exercici 2024 hi figura la partida 4321.46202 amb un import de 100.000 € del capítol IV de despesa com a subvenció nominativa a favor de l'Ajuntament d'Eivissa.

6. L'Ajuntament d'Eivissa, gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pel principi de cooperació i col·laboració, i en la seua actuació pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.

Així mateix, pel que fa a la competència dels municipis en matèria de desenvolupament econòmic local, l'article 29 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu:

«1. A més de les competències derivades de la legislació bàsica de l'Estat i de l'exercici de les que puguin ser delegades per l'Estat, per la comunitat autònoma, pels consells i per altres administracions, aquesta llei garanteix als municipis un nucli de competències pròpies que han de ser exercides per aquestes entitats amb plena autonomia, subjecta només al control de constitucionalitat i legalitat».

Els municipis de les Illes Balears, en el marc de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, tenen en tot cas competències pròpies en les matèries següents, d'entre altres: t) Desenvolupament econòmic local i promoció turística del seu territori.

7. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

8. L'esmentada Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa en l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seva actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

9. En data 7 de maig de 2024, mitjançant RGE núm. 2024011052, l'Ajuntament d'Eivissa va presentar una sol·licitud de concessió d'una subvenció directa nominativa del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2024, amb motiu de la celebració del XXV aniversari de la declaració d'Eivissa com a Patrimoni de la Humanitat per import de 100.000 €.

Així mateix, en data 24 de juny i 25 de juny de 2024, mitjançant RGE núm. 2024017708 i 2024017868 respectivament, l'Ajuntament d'Eivissa va sol·licitar que el conveni prevegi el pagament avançat del 100% de la quantitat atorgada, per motius de disponibilitat pressupostària de l'Ajuntament, així com la seva posterior justificació amb data màxima fixada a 15 de desembre de l'any en curs, atès que el darrer esdeveniment es portarà a terme el dia 4 de desembre de 2024.

 

10. En data 5 de juny de 2024, el president del Consell va dictar providència d'incoació del procediment en virtut de la qual va disposar la iniciació dels tràmits pertinents per a la formalització d'un conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament d'Eivissa amb NIF P0702600H, per a l'exercici 2024 per import màxim de 100.000 €.

11. Així mateix, en data 7 de juny de 2024, l'Ajuntament d'Eivissa va aportar documentació complementària en relació amb les activitats que han de conformar l'objecte del conveni.

12. El títol IV de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del Turisme de les Illes Balears regula el foment i la promoció del turisme, i estableix com a principis generals la millora de la competitivitat mitjançant el desenvolupament d'un turisme sostenible, la necessitat de la planificació de la promoció i la qualitat turística, així com el foment de la desestacionalització.

13. L'article 21.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, estableix que l'Administració i els beneficiaris de les subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts, aspecte que també recull l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, tot d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

És objecte d'aquest conveni establir els termes i les condicions d'un conveni entre el Consell Insular d'Eivissa amb NIF S-0733001B i l'Ajuntament d'Eivissa amb NIF P0702600H per a la regulació de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció directa nominativa a l'Ajuntament d'Eivissa per un import màxim de cent mil euros (100.000 €) per part del Consell Insular d'Eivissa, per finançar la realització per part de l'Ajuntament d'Eivissa de les següents actuacions durant l'exercici 2024 – de l'1 de gener fins a la finalització del termini de justificació de la subvenció present - i amb motiu de la celebració del XXV aniversari de la declaració d'Eivissa com a Patrimoni de la Humanitat:

- Concert de l'artista flamenca Estrella Morente i la seva agrupació de músics que se celebrarà el dia 7 de juliol en el parc Reina Sofia a les 22 hores.

- Espectacle de dansa «Los Vivancos live» que se celebrarà el dia 2 d'agost en el Parc Reina Sofia.

- Esdeveniment de recreació històrica d'època cartaginesa organitzat en col·laboració amb l'associació històrica Ibosim i el Museu Arqueològic d'Eivissa.

- Concert a càrrec de l'Orquestra simfònica Ciutat d'Eivissa per commemorar el 25è aniversari de la Declaració d'Eivissa com a ciutat Patrimoni de la Humanitat que se celebrarà el dia 4 de desembre a l'església de Santo Domingo.

Les actuacions que cal dur a terme es troben detallades en la documentació que ha estat aportada per l'Ajuntament d'Eivissa, i que s'adjunta, com ANNEX I a aquest conveni, on es detallen les actuacions a realitzar així com el seu cost. L'import total de les actuacions que portarà a terme l'Ajuntament d'Eivissa 126.559,95 € (impostos inclosos).

2. Despeses subvencionables

2.1. S'entenen per despeses subvencionables aquelles compreses en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant, es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquelles que de manera indubitada responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries, i que s'hagin realitzat i hagin estat efectivament pagades dins el termini de justificació previst en el punt 5.2 del present conveni.

Així mateix, també seran subvencionables les despeses corresponents al material promocional elaborat per a la seva distribució, relacionat amb l'objecte d'aquest conveni.

Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.

Es preveu que el pressupost aportat per l'entitat beneficiària s'ha d'entendre com una previsió de despeses, podent variar els imports finals de les diferents actuacions que conformen l'objecte del conveni, dels inicialment previstos, sempre que això no suposi una alteració de l'objecte determinat en la clàusula primera del present document.

2.2. En el cas d'imputació de costos indirectes (com ara els subministraments, despeses de personal, despeses de neteja, entre d'altres) per part de l'entitat beneficiària, aquests hauran d'imputar-se com a despesa general, a l'activitat subvencionada en un percentatge màxim del 15 % de l'import anual anual del concepte imputat, de conformitat amb l'article 83.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament el la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.3. En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat dels subministraments o serveis contractats.

2.4. En cap cas seran despeses subvencionables:

- Els interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

- Les despeses de procediments judicials.

2.5. L'entitat beneficiària haurà d'executar els compromisos establerts en el present conveni, de conformitat amb els principis de bona administració i bona fe, i de conformitat amb la normativa vigent, i amb especial rellevància, amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

2.6. El Consell Insular d'Eivissa realitzarà l'aportació econòmica màxima de 100.000 € de l'exercici 2024.

L'Ajuntament d'Eivissa adquirirà la condició d'entitat beneficiària a l'efecte del que disposa l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per un import màxim de cent mil euros (100.000 €).

2.7. L'entitat beneficiària pot subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquest conveni, sempre i quan es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Compromisos de l'Ajuntament d'Eivissa

3.1. L'Ajuntament d'Eivissa s'obliga a:

  • Dur a terme l'activitat total descrita en la clàusula primera que fonamenta la concessió de la subvenció, en el termini establert a tal efecte i, en qualsevol cas, durant l'any 2024.

  • Acreditar el compliment de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incórrer en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, així com el compromís de mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al reconeixement esmentat o vigència, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies (ANNEX III).

  • Integrar les persones i/o autoritats que designi el Consell Insular d'Eivissa en els diferents comitès d'honor, organitzador, executiu, tècnic i/o de naturalesa anàloga que es constitueixin per a l'execució de l'objecte d'aquest Conveni.

  • Comunicar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació suficient, la previsió de celebració de qualsevol acció de comunicació amb motiu de la presentació i/o promoció de qualsevol dels esdeveniments que conformen l'objecte del conveni, per tal que aquest designi un representant per participar-hi.

  • Comunicar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació suficient, qualsevol acte públic relacionat amb l'objecte d'aquesta subvenció, en els quals s'ha de reservar un lloc d'honor als representants designats.

  • Justificar al Consell Insular d'Eivissa la realització i pagament de l'activitat subvencionada així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció en el termini establert a tal efecte.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents del Consell.

  • Comunicar al Consell sol·licitud de qualsevol altra subvenció o ingrès per la mateixa finalitat dins el termini de tres dies hàbils des de la mateixa i, en el seu cas, l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.

  • Comunicar a la major brevetat possible al Consell qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de les activitats subvencionades, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar al cost total i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell per fer qualsevol modificació substancial de les activitats objecte d'ajuda econòmica. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades i han de formular-se a la major brevetat possible, després de l'aparició de circumstàncies que la justifiquen especificant-se les repercussions pressupostàries que impliquin.

  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat i/o en els registres legalment establerts.

  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el tex refós de la Llei de subvencions i a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  • Fer-se càrrec de l'excés d'increment econòmic que es pugui derivar de l'activitat objecte de subvenció descrita a la clàusula primera.

  • Sol·licitar autorització expressa del Consell Insular d'Eivissa per a la realització de qualsevol canvi en les actuacions previstes en la memòria adjunta.

3.2. Les activitats subvencionades seran objecte de difusió per part de l'Ajuntament d'Eivissa posant de manifest el finançament del Consell Insular, per a la qual cosa, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada (actuacions de promoció i publicitat, actes públics, edicions, pàgines web i qualsevol altre acte de difusió relacionat amb les activitats subvencionades), durant la totalitat de la duració de les activitats esmentades i sempre dins el període de vigència del present conveni, s'haurà de fer constar l'escut oficial del Consell així com la marca turística «Ibiza» en un indret destacat i privilegiat.

3.3. L'Ajuntament d'Eivissa haurà d'observar el compliment de les obligacions prescrites en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.4. L'Ajuntament d'Eivissa també queda sotmès a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 23 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d'aplicació.

4. Compromisos del Consell

4.1. El Consell Insular d'Eivissa es compromet a realitzar l'aportació econòmica de cent mil euros (100.000 €) amb caràcter anticipat, que tendrà caràcter de màxima, a favor de l'Ajuntament d'Eivissa, amb càrrec de l'aplicació pressupostària 4321.46202 per a la partida corresponent a l'exercici pressupostari 2024, del Departament de Promoció Turística.

4.2. A efectes d'allò disposat en l'article 32 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, es fa constar expressament que la mencionada aportació pública del Consell Insular d'Eivissa és com import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost de l'activitat.

4.3. D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència per part de l'Ajuntament d'Eivissa, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents, de conformitat amb allò establert a la clàusula 7.2 d'aquest conveni, amb la finalitat de determinar la quantitat que hagi de percebre el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Pagament i justificació

5.1. El pagament es formalitzarà de forma anticipada en dos ingressos en els següents períodes:

-Primer pagament 2024: 75.000 € una vegada formalitzat el present conveni.

-Segon pagament 2024: 25.000 € una vegada justificat de conformitat el primer termini.

El segon pagament es formalitzarà en qualsevol cas, una vegada consti degudament justificada la despesa realitzada en el tram anterior i sempre que s'acrediti que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del conveni i que s'ha donat compliment a la finalitat de la subvenció.

Es preveu que havent-se justificat íntegrament la quantitat corresponent al primer pagament, si la despesa efectivament realitzada fora superior, aquesta podrà tenir-se per justificada a compte del segon pagament.

En cas d'haver-hi algun incompliment per part de l'Ajuntament d'Eivissa, el Consell iniciarà l'expedient de reintegrament corresponent, a la finalització del període de justificació, en aplicació dels criteris de graduació establerts a tal efecte, en el present conveni.

5.2. La justificació del compliment de l'objecte de la subvenció es farà mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Informe de l'interventor/la interventora, certificat pel secretari o la secretària de l'Ajuntament d'Eivissa, en el qual s'assenyali que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del conveni i han donat compliment a la finalitat de la subvenció. Així com que la justificació de les despeses realitzades i efectivament pagades s'ajusten a les actuacions objecte d'aquest conveni, i s'acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

b) Memòria de la realització de les diferents actuacions objecte d'aquesta subvenció.

c) Quan correspongui, una declaració responsable signada pel màxim responsable de l'entitat, quin és el criteri d'imputació que s'ha utilitzat per determinar el percentatge del cost indirecte que correspon a l'execució de l'objecte, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tal i com s'assenyala en el punt 2.2 del present conveni en relació amb la justificació de les despeses indirectes.

 

​​​​​​​El termini màxim per a la presentació de la justificació serà el següent:

- Justificació primer pagament: en el termini màxim de 2 mesos des de la data efectiva de recepció de l'import corresponent al primer pagament per part de Ajuntament d'Eivissa.

- Justificació segon pagament: fins al 31 de gener de 2025.

5.3. En cas de produir-se variacions al llarg del període de vigència del present conveni, que facin necessària l'adaptació de les actuacions previstes en la memòria adjunta, així com dels imports previstos en el document esmentat, sense que puguin superar en cap cas l'import màxim previst, aquestes hauran de ser prèviament autoritzades per part del titular del Departament de Promoció Turística del Consell Insular d'Eivissa, qui, a sol·licitud de l'Ajuntament d'Eivissa, les valorarà i, de considerar-ho pertinent, les podrà autoritzar, tot de conformitat amb allò previst a l'article 64 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 l) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5.4. Les mesures de difusió descrites a l'apartat 3.2 d'aquest conveni hauran de ser acreditades per part de l'Ajuntament d'Eivissa mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc) comprensiu d'aquests extrems. L'incompliment de l'obligació de la inclusió de l'escut oficial, així com de la marca «Ibiza» en les actuacions anteriorment esmentades suposarà un incompliment de les condicions establertes en el present conveni, el grau del qual serà establert per la comissió de seguiment, de conformitat amb la clàusula 8.2 d'aquest conveni.

5.5. El Consell podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o els informes que es considerin adients per acreditar la justificació de totes les despeses.

5.6. Si la despesa de l'execució de les activitats objecte del conveni supera el cost inicial establert, el Consell insular d'Eivissa es farà càrrec només fins al màxim previst en el present Conveni.

5.7. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si l'entitat beneficiària no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o té pendent de pagament algun altre deute amb la Hisenda Estatal o del Consell Insular d'Eivissa, o és deutora per resolució de procedència de reintegrament (ANNEX IV).

6. Compatibilitat amb altres ajuts

Aquesta subvenció serà compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas l'import resultant no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.

7. Incompliments i Reintegrament

7.1. D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents que seguidament s'establiran, amb la finalitat de determinar la quantitat que hagi de reintegrar en el seu cas el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En qualsevol cas, pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també previstos a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7.2. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau de compliment

Percentatge de reducció

70%-74%

15 %

75%-79%

12 %

80%-84%

9 %

85%-89%

6 %

90%-94%

3 %

95%-99%

1%

 

​​​​​​​La comissió de seguiment aplicarà aquests criteris per determinar, si n'és el cas, el grau d'incompliment, per determinar la quantitat que finalment haurà de reintegrar l'entitat beneficiària, tractant-se d'una aportació amb pagament anticipat.

Per sota del 70 % de compliment, es considerarà que no queda acreditada una actuació inequívoca de l'entitat beneficiària per a la realització de l'activitat subvencionada, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció, i es procedirà, si és el cas, al reintegrament total de les quantitats percebudes i a l'abonament dels interessos de demora corresponents.

En els casos en què el compliment parcial de la subvenció sigui per causa de força major, no seran d'aplicació els criteris establerts anteriorment, i l'entitat beneficiària solament haurà de reintegrar la quantitat percebuda que excedeixi de l'efectivament aplicada en la realització de l'activitat subvencionada, sense que siguin exigibles els interessos de demora.

8. Resolució del conveni

El conveni es resoldrà si es dóna alguna de les següents causes:

1. El transcurs del termini de vigència del conveni.

2. L'acord unànime de tots els signants.

3. L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants.

4. Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

5. Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en la normativa d'aplicació.

9. Modificació del conveni

Les parts que subscriuen aquest conveni assenyalen que la modificació del conveni requerirà l'acord unànime d'ambdues parts.

10. Tractament de dades de caràcter personal

Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

11. Resolució de conflictes i jurisdicció competent

11.1. Les parts que subscriuen aquest conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest conveni. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

11.2. El present conveni té naturalesa administrativa i, en conseqüència, serà competent per resoldre sobre qualsevol discrepància en relació a la seva aplicació la jurisdicció contenciosa-administrativa, exercida pels jutjats i tribunals de les Illes Balears.

12. Comissió de seguiment

12.1. Per garantir el seguiment d'aquest conveni s'anomenarà una comissió mixta de seguiment a la signatura d'aquest document (ANNEX II), per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la Llei Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12.2. La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni, sent un dels representants del Consell Insular el president de la mateixa, amb el corresponent vot de qualitat.

12.3. Correspon a la Comissió el seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció. Així mateix, correspon en el seu cas, a la Comissió de seguiment, determinar el possible grau d'incompliment del beneficiari.

12.4. El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Vigència del conveni

El present conveni entrarà en vigor en el moment de la seua signatura i mantendrà la seua vigència fins el 30 d'abril de 2025.