Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 510958
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de modificació de la Resolució de 18 de juliol de 2024 per la qual es va aprovar la llista de persones que han superat les proves selectives per a l'ingrés al cos superior de la CAIB pel torn de promoció interna creuada i es varen oferir els llocs de feina

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 19 de desembre de 2022 es varen aprovar la convocatòria, les bases, els exercicis , temari, i el barem de mèrits de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.165, de 20 de desembre de 2022).

2.En data 20 de juliol de 2024 es va publicar en el BOIB núm. 96 la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es va ordenar la publicació de la llista de persones aspirants que han superat el procès selectiu per a l'ingrés pel torn de promoció interna creuada al cos superior, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es varen oferir els llocs de feina.

3.La senyora Maria de les Neus Munar Pastor, mitjançant escrit presentat en data 25 de juliol de 2024, ha renunciat a la plaça obtinguda en el cos de superior pel torn de promoció interna creuada, per la qual cosa es fa necessari modificar la llista de persones aspirants que han superat les proves selectives d'aquest cos i torn.

4.El Tribunal del subgrup A1 de l'Administració general va acordar, mitjançant Acord de dia 7 d'agost de 2023, d'acord amb la bae 13.3 de la convocatòria, elevar a la consellera de Presidència i Administracions Públiques la relació de la persona aspirant que ha superat el procés selectiu per ordre de puntuació, per al seu nomenament com a personal funcionari de carrera en substitució de la que ha renunciat a la plaça, per tal que en dicti Resolució.

Fonaments de dret

1.La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2.Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

3.La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

6.La Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.165, de 20 de desembre de 2022).

7.El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura ogànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i posteriors modificacions.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1.Modificar la llista de persones que han superat el procés selectiu mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s'ordena la publicació de la llista de persones aspirants que han superat el procès selectiu per a l'ingrés pel torn de promoció interna creuada al cos superior, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears(BOIB núm. de 96, de 20 de juliol de 2024) en el sentit d'incloure a la persona següent:

CONCURS OPOSICIÓ COS SUPERIOR PROMOCIÓ INTERNA CREUADA MALLORCA

DNI

LLINATGES, NOM

***9643*

RIBAS GONZÁLEZ, SANTIAGO

2.Publicar els llocs de treball que s'ofereixen del cos superior, del torn de promoció interna creada per a l'illa de Mallorca de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a l'efecte que la persona que ha superat les proves selectives sol·liciti destinació, que figuren en l'annex d'aquesta resolució.

3.Establir que, en el termini de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'aquesta Resolució, les persones aspirants seleccionades han de presentar, en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents següents:

a.Còpia autèntica del títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

b.Còpia autèntica del certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana

c.Declaració jurada o promesa de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o escala del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública, que s'adjunta a aquesta Resolució com a annex IV. .En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d.Escrit en què s'elegeixen, de major a menor interès, els llocs de treball oferts. La sol·licitud ha d'incloure tots els llocs (annex V).

e.Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 % i del tipus de discapacitat a què fa referència la base 4 d'aquesta convocatòria quan es tracti de persones que hagin aprovat pel torn de reserva per a persones amb discapacitat a què fa referència l'article 2 del Decret 36/2004.

f.No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte.D'acord amb l'anterior, llevat que l'aspirant manifesti expressament la seva negativa, l'EBAP verificarà d'ofici els documents assenyalats en els apartats a), b) i e) referents a titulació acadèmica, al nivell de coneixements de llengua catalana que s'indiquen a la base i certificació acreditativa de la condició legal de discapacitat.

No obstant això, l'EBAP no comprovarà d'ofici els certificats de llengua catalana declarats equivalents que no es trobin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, excepte si la persona aspirant manifesta que ha aportat el certificat en algun altre procediment tramitat per l'EBAP, tot indicant el procediment concret i si no han transcorregut més de cinc anys des que finalitzà. Si no es dona aquesta circumstància, la persona aspirant haurà d'aportar el certificat en el termini establert en aquesta base.

4.Ordenar que, si la persona aspirant seleccionada no presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament constatats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no pot ser nomenada funcionària i resten anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

5.Establir que les places s'han d'adjudicar de conformitat amb l'ordre final de prelació de les persones aprovades, d'acord amb la peició de destinació efectuada per la persona interessada, de conformitat amb la previsió de l'article 5 del Decret 33/1994.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes, comptador a partir del següent a la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptador a partir del següent a la publicació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 20 d'agost de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

Documents adjunts