Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 510649
Resolució de la directora general d’Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental sobre el projecte bàsic de deixalleria de Banyalbufar (Exp. 31a/2024)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 17 de juny de 2024, i d'acord amb l'apartat 1 de l'article únic del Decret 5/2024, de 29 de maig, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte bàsic de deixalleria de Banyalbufar, en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

D'acord amb l'article 13.2 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. Entre els projectes inclosos en l'annex 2, el projecte de deixalleria de Banyalbufar s'inclou en els punts 3 i 4 del grup 6:

Instal·lacions d'emmagatzematge de residus perillosos fora del lloc de producció (incloses operacions prèvies al tractament) que facin operacions de la D13 a la D15 de l'annex 1 o operacions R12 i R13 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial.

Instal·lacions d'emmagatzematge de residus no perillosos fora del lloc de producció (incloses operacions prèvies al tractament) que facin operacions de la D13 a la D15 de l'annex 1 i operacions R12 i R13 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, amb una capacitat superior a 100 t i que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial.

Les referències a la Llei 22/2011 s'han d'entendre fetes a la Llei 7/2022, de 8 d'abril.

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 i 22 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

1. El projecte pretén l'execució de la nova deixalleria de Banyalbufar, a la parcel·la 9009 del polígon 3 (TN POLIGONO W 1) i referència cadastral 9436701DD5993N0001TJ. Actualment, la parcel·la amb una superfície total de 8742 m2, disposa d'un camp de futbol abandonat i un altre espai d'uns 485 m2 utilitzat com a parc verd provisional.

2. La parcel·la està classificada com a sòl urbà amb la zonificació de Sistema d'Equipaments Públics, segons les Normes Subsidiàries de Banyalbufar, on es permet l'ús públic. L'accés a la deixalleria es fa directament des de la carretera Ma-10 que uneix Pollença a Andratx mitjançant una via d'accés de 5 m d'amplària i uns 80 m de recorregut. Per carretera, la deixalleria es troba a més de 2 km del nucli de Banyalbufar.

3. La instal·lació estarà pavimentada mitjançant una solera de formigó armat impermeable i resistent (a excepció de les zones enjardinades) i disposarà dels elements següents:

- Sala operari i WC

- Cobert reutilitzables

- Magatzem residus perillosos

- Magatzem cobert

- Espai públic per millorar la gestió dels residus

- Sala de bateries, instal·lació FV

- Caseta generador

- Zona enjardinada

4. Cal destacar que tant el magatzem per a residus especials i perillosos com la zona coberta per l'emmagatzematge de diversos residus com RAEE o olis vegetals disposaran d'una superfície impermeable. També es disposarà d'un sistema de recollida dels residus líquids en cas de fuita, vessament o ruptura de contenidors que consistirà en un sistema de drenatge interior de seguretat accessible mitjançant arquetes independents que condueixi els residus vessats i/o les aigües de neteja a un dipòsit totalment estanc i resistent als residus que pugui contenir. Aquest dipòsit s'haurà de buidar amb un gestor autoritzat en el cas de vessament de residus.

Així mateix, es disposarà de sepiolita o materials absorbents similars per a la contenció de possibles vessaments.

5. S'instal·laran 32 contenidors de diferents mides i capacitats destinats a l'emmagatzematge de diferents tipus de residus:

- 2 contenidors de voluminosos

- 3 contenidor de ferralla i material de construcció

- 1 contenidor per restes de poda

- 2 contenidors per roba i calçat

- 2 contenidors d'envasos lleugers

- 6 contenidors per envasos de vidre

- 2 contenidors de matèria orgànica

- 2 contenidors de paper i cartó

- 6 contenidors per rebuig

- 2 saques d'amiant

- 2 saques per poliestirè expandit

- 2 compactadores

6. El projecte preveu que la instal·lació disposi d'una tanca perimetral i una pantalla vegetada per minimitzar l'impacte visual i impedir l'accés a la instal·lació fora del seu horari de servei.

7. Segons el document ambiental, la parcel·la actualment ja disposa d'una escomesa d'aigua potable que s'utilitzarà per al reg de zones verdes, neteja del recinte i per sufocar possibles incendis amb una pressió de servei de 2-3 bars.

8. Segons el document ambiental, la instal·lació disposarà d'una xarxa per aigües pluvials que consistirà amb la canalització de l'aigua que recullin les teulades a un dipòsit per ser reutilitzada per reg o per neteja. Es realitzarà una xarxa de recollida d'aigües pluvials de la superfície destinada a contenidors i a maniobra de camions que s'evacuarà fora del recinte previ pas per un decantador de greixos.

9. Segons el projecte, La zona on s'ubiquen els banys disposarà de connexió a una fossa sèptica (depuradora d'oxidació total) a instal·lar. També es connectaran les aigües residuals del rentamans i renta ulls.

10. Pel subministrament elèctric de la deixalleria, s'instal·laran panells fotovoltaics. A més, al document ambiental s'indica que al carrer del solar hi passa una xarxa elèctrica que subministra energia al cementiri i que, per tant, es duran a terme les actuacions que siguin necessàries per connectar la instal·lació de la Deixalleria a la xarxa elèctrica.

11. Referent a la protecció contra incendis, el document ambiental indica que es col·locaran extintors al magatzem de residus perillosos, al recinte d'aparells elèctrics RAEE i un extintor a l'oficina de recepció i que donades les característiques de la instal·lació no és necessària la posada en servei de la instal·lació contra incendis emesa per la Direcció General de Política Industrial de la Conselleria de treball, Comerç i Indústria del Govern de les Illes Balears.

12. Segons el document ambiental, la pantalla d'arbusts o arbres que enrevoltarà la instal·lació estarà constituïda per espècies vegetals adaptades al clima mediterrani que tenguin requeriments hídrics baixos i siguin de fulla perenne com el Cupressus sempervirens (xiprer) o la Pistacia lentiscus (mata).

13. El Pressupost d'Execució Material (PEM) per la construcció de la nova deixalleria de Banyalbufar és de 412.585,10 € i el Pressupost Base de Licitació (PBL) és de 594.081,29 € IVA inclòs.

14. A la documentació ambiental es plantegen les alternatives següents:

  • Alternativa 0 (no execució): suposaria mantenir les condicions actuals de l'emplaçament (zona verda). D'acord amb el document ambiental, es descarta aquesta alternativa pels motius següents: la deixalleria de Banyalbufar actual no compta amb les infraestructures adequades per admetre aquest ús, amb la qual cosa, la no execució del projecte suposaria no poder dotar d'un servei necessari a la població del municipi amb el conseqüent no compliment de l'especificat a la normativa de residus.
  • Alternativa 1 (seleccionada): execució del projecte de la deixalleria tal com es preveu a la memòria d'explotació.
  • Alternativa 2 (redistribució dels contenidors): Aquesta segona alternativa contempla la possibilitat de dur a terme una redistribució de la zona interior de la deixalleria modificant la ubicació de certs contenidors i per tant variant el recorregut dels vehicles que circulin per l'interior.
  • Alternativa 3 (Obertura de les dues portes d'accés al punt verd): De cara a facilitar els accessos als usuaris al Parc Verd, en aquesta tercera alternativa es proposa mantenir obertes les dues portes d'accés i disponibles per tots els usuaris, sense limitar el seu ús als serveis de recollida.

Al document ambiental es comenta que les alternatives presentades no contemplen una reubicació de la deixalleria, ja que, ja es va dur a terme una anàlisi d'alternatives d'ubicació en el document ambiental relatiu a la modificació de les NNSS del municipi (Informe d'impacte ambiental publicat al BOIB nº 114 de 30 d'agost de 2022).

3. Avaluació dels efectes previsibles

D'acord amb el document ambiental, durant la fase de construcció, es produirà l'emissió de pols, partícules en suspensió, gasos contaminants a l'atmosfera, i emissions acústiques, associat al trànsit de maquinària i vehicles i al moviment de terres, així com el possible abocament accidental de substàncies contaminants. No obstant això, atès que aquests impactes seran de caràcter temporal, no es consideren significatius. Com a impacte positiu, trobam la millora en l'economia local per compra de materials, contractació d'empreses del sector de la construcció i creació de llocs de treball. Durant la fase de funcionament de la instal·lació, a causa de les dimensions de la deixalleria projectada i l'entorn existent, es consideren impactes ambientals poc significatius, com el trànsit de vehicles, l'impacte paisatgístic, emissions contaminants a l'atmosfera i consum d'aigua. Com a impactes positius, destaca la disposició d'un millor servei de recepció i emmagatzematge de residus per als habitatges i petits productors del municipi, la millora de la gestió dels residus especials i perillosos generats al municipi, i la reducció dels punts d'abocament incontrolat de residus.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

L'òrgan ambiental ha realitzat consulta a les següents administracions previsiblement afectades:

- Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

- Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic), de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

- Servei d'Estudis i Planificació (DG de Recursos Hídrics), de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua.

- DG d'Emergències i Interior, de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

- DG de Salut Pública, de la Conselleria de Salut.

- Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular d'Urbanisme i Planejament Municipal, del Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.

- Amics de la Terra.

- GOB.

En el moment de redactar el present informe, s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:

- Informe del Servei d'Estudis i Planificació de la Direcció General de Recursos Hídrics:

Es conclou que:

Informam favorablement, condicionat al compliment dels següents condicionants:

1. Tota la deixalleria ha d'estar impermeabilitzada i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que, en cap cas, les aigües pluvials puguin arrossegar part dels lixiviats fora de la deixalleria.

2. La xarxa de recollida de les aigües pluvials de les superfícies de contenidors i de la zona de maniobra dels camions també s'ha de conduir al separador de greixos. Se'n recomana l'aprofitament posterior, envers de l'evacuació a la xarxa de pluvials municipal.

3. S'ha d'eliminar la instal·lació denominada «dipòsit de fecals» i s'ha de connectar la instal·lació d'aigües residuals directament a la xarxa de sanejament municipal.

- Informe del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la DG d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia:

Es conclou que:

1. El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

2. La resolució de condicionants APCA o, en el seu cas, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.

3. S'hauria d'haver presentat l'annex corresponent al consum energètic, emissions de gasos d'efecte hivernacle i avaluació de la vulnerabilitat front del canvi climàtic.

4. Per altra part, es considera adequada la utilització d'energies renovables, en aquest cas energia fotovoltaica, ja que s'ajusta als objectius de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica, en la qual es descriu que les noves edificacions que es construeixin han de ser instal·lacions de consum energètic quasi nul i que s'ha d'implantar progressivament el consum d'energia renovable.

- Informe de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques:

Es conclou que:

Una vegada examinada la documentació, i tot i que la Llei 21/2013 contempla l'opinió de les administracions afectades, l'enfocament de la Direcció general d'Emergències i Interior pot oferir és sobre la protecció de les persones i béns (art.1 de la Llei 17/2025 del Sistema Nacional de Protecció Civil).

Tot i així, la consideració que pot fer la Direcció General d'Emergències i Interior al projecte de la deixalleria de Banyalbufar és la mateixa que a l'informe anterior, atès que el projecte actual no ha variat del de data 24 de gener de 2024 i per tant la conclusió de l'informe de la modificació puntual de les NNSS del municipi on s'establia que «és necessari que al punt verd s'incorporin mesures adequades per a la prevenció dels incendis forestals d'acord amb el Departament de Medi Natural així com mesures d'autoprotecció per a l'activitat en cas d'incendi».

- Informe del Servei de Salut Ambiental (DG de Salut Pública), de la Conselleria de Salut:

Es conclou que:

S'informa favorablement condicionat al compliment de la memòria ambiental i dels límits d'emissions a l'atmosfera (gasos, partícules i renous).

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: El projecte pretén l'execució de la nova deixalleria del TM de Banyalbufar. La instal·lació estarà pavimentada mitjançant una solera de formigó armat impermeable i resistent (a excepció de les zones enjardinades) i disposarà dels elements següents:

- Sala operari i WC

- Cobert reutilitzables

- Magatzem residus perillosos

- Magatzem cobert

- Espai públic per millorar la gestió dels residus

- Sala de bateries, instal·lació FV

- Caseta generador

- Zona enjardinada

2. Ubicació del projecte: La parcel·la seleccionada és la 9009 del polígon 3 (TN POLIGONO W 1) i referència cadastral 9436701DD5993N0001TJ. Actualment, la parcel·la amb una superfície total de 8742 m2, disposa d'un camp de futbol abandonat i un altre espai d'uns 485 m2 utilitzat com a parc verd provisional.

La parcel·la està classificada com a sòl urbà amb la zonificació de Sistema d'Equipaments Públics, segons les Normes Subsidiàries de Banyalbufar, on es permet l'ús públic. L'accés a la deixalleria es fa directament des de la carretera Ma-10 que uneix Pollença a Andratx mitjançant una via d'accés de 5 m d'amplària i uns 80 m de recorregut. Per carretera, la deixalleria es troba a més de 2 km del nucli de Banyalbufar.

D'acord amb el visor del MUIB, la parcel·la objecte d'estudi es troba qualificada com a sòl urbà. Segons el document ambiental, es tracta d'un terreny urbà destinat a equipaments públics.

Segons el visor de l'IDEIB, la parcel·la objecte d'estudi se situa sobre un espai natural protegit que és el Paratge natural de la Serra de Tramuntana, d'acord amb la zonificació del PORN que regula aquest espai natural, la parcel·la se situa en una Zona d'ús general.

La parcel·la estudiada se situa en una zona de risc moderat d'incendis, alhora envoltada d'una àrea boscosa més o menys densa catalogada com a zona de risc extremadament alt d'incendis:

La parcel·la estudiada se situa a sobre de la massa d'aigua subterrània de Banyalbufar (1802M2), que es troba en bon estat i sense risc. En canvi, pel que fa a la vulnerabilitat, aquesta massa d'aigua subterrània està considerada com una massa amb una vulnerabilitat alta. La parcel·la estudiada està afectada pels perímetres de restriccions moderades dels tres pous (fonts) de proveïment urbà següents (els pous es troben a menys de 1000 m de l'àmbit del projecte):

  • Font de la Vila
  • Font de s'Arenal
  • Font de Sa Canaleta

La parcel·la estudiada està situada a uns 30 m d'un petit torrent anomenat Torrent des Forcalls. El tàlveg d'aquest petit torrent es troba a uns 20 m per sota de l'alçada de la parcel·la i la capçalera del torrent se situa a uns 200 m del punt més pròxim del torrent a la parcel·la.

La parcel·la estudiada es troba envoltada i a pocs metres de dos espais catalogats com a sòl rústic protegit segons la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears (LEN) ; concretament per una Àrea Rural d'Interès Paisatgístic (ARIP) i una Àrea Natural d'Especial Interès (ANEI).

Segons el visor de l'IDEIB, la parcel·la estudiada es troba a uns 130 m de la Zona d'Especial Conservació (ZEC) des Port des Canonge. Espai integrat dins la Xarxa Natura 2000.

D'acord amb el visor de l'IDEIB, els Béns d'Interès Cultural (BIC) i Béns Catalogats (BC) més pròxims a la parcel·la de referència es localitzen a més de 2 km de distància.

3. Característiques del potencial impacte: atesa la naturalesa de l'activitat a desenvolupar i la ubicació proposada per a la deixalleria, es preveu que els efectes sobre el medi ambient siguin mínims si s'apliquen les mesures preventives i correctores del document ambiental i les proposades en aquest informe.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte bàsic de la deixalleria de Banyalbufar sempre que es compleixi amb les mesures proposades al document ambiental, signat, amb data 10 de juny de 2024, per la Sra. Ana Sanchez Gayoso en representació de la consultora ambiental GRAM SOSTENIBLITAT SL i pel geògraf Miquel Llompart Canaves, amb l'esmena de deficiències presentada per l'Ajuntament en data 11 de juny, amb la normativa vigent i amb els següents condicionants:

1. La xarxa de recollida de les aigües pluvials de les superfícies de contenidors i de la zona de maniobra dels camions s'ha de conduir al separador de greixos.

2. Tota la deixalleria ha d'estar impermeabilitzada i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que, en cap cas, les aigües pluvials puguin arrossegar part dels lixiviats fora de la deixalleria.

3. Serà necessària la creació d'una franja de seguretat al voltant de la instal·lació d'uns 30 metres, exceptuant la zona sud i est, on el màxim que es podrà arribar és al propi límit de la parcel·la que es troba a uns 15 i 10 m respectivament de la instal·lació projectada. La franja de seguretat haurà de seguir els requisits establerts a la Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori, de 15 de febrer de 2021, d'aprovació de les instruccions per determinar les característiques específiques de les franges de seguretat i altres mesures d'autoprotecció en zones interfície urbano-forestal.

4. Els efluents procedents de la depuradora d'oxidació total s'hauran de reutilitzar a la pròpia parcel·la. A aquest efecte s'ha de disposar de com a mínim, una zona verda d'evacuació de 25 m2 per habitant-equivalent (h.e) tal com estableix el punt 12 de l'article de 70 del PHIB 2022-2027.

Per altra banda, es recomana:

- Reutilitzar l'aigua que passi pel separador de greixos a la pròpia parcel·la per regar les zones enjardinades, netejar els camions, etc.

Finalment, es recorda que:

- S'haurà de complir amb el que s'indica al punt 4 de l'article 70 del Pla Hidrològic de les Illes Balears (2022-2027): El titular del sistema autònom de depuració o dipòsit estanc haurà de presentar declaració responsable davant l'AH de la instal·lació d'aquest sistema, a la qual s'acompanyarà de document acreditatiu d'adquisició i instal·lació, característiques tècniques, rendiment en el primer cas, així com el pla de manteniment d'aquest. La direcció general competent en matèria de recursos hídrics facilitarà el model de declaració responsable. La declaració responsable es troba disponible al següent enllaç:

https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/3471297

- S'haurà de complir amb el que s'indica al punt 12 de l'article 70 del Pla Hidrològic de les Illes Balears (2022-2027) sobre l'evacuació dels efluents dels sistemes autònoms de tractament d'aigües residuals: Com a norma general els efluents procedents dels sistemes autònoms de depuració s'hauran de reutilitzar a la pròpia parcel·la. A aquest efecte s'ha de disposar de com a mínim, una zona verda d'evacuació de 25 m2 per habitant-equivalent (h.e). En casos justificats es podrà evacuar l'efluent mitjançant infiltració per rasa drenant, sent necessari informe favorable de l'AH.

- Durant l'execució de les obres caldrà complir el Decret 125/2007, de 5 d'octubre, pel qual es dicten normes sobre l'ús del foc i es regula l'exercici de determinades activitats susceptibles d'increment el risc d'incendi forestal, especialment pel que fa a les mesures de prevenció durant l'època de perill d'incendi forestal i les accions conjunturals de prevenció.

- Abans de l'inici de l'activitat, el titular de la instal·lació haurà de sol·licitar a la DG d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

La resolució d'inscripció APCA o, si escau, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'autorització del projecte en el termini màxim de sis anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 21 bis del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 14 d'agost de 2024)

La directora general d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental Maria Paz Andrade Barberá