Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 508296
Departament de Cultura. Convocatòria pública de subvencions 2024 corresponent a la Línia 2, suport a la producció i a l’activitat de dinamització cultural de la ciutat
La Junta de Govern de Palma, en sessió de dia 31 de juliol de 2024, va acordar:
1. Autoritzar la despesa de 74.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 03.3340048300 del Pressupost de despeses de 2024 (RC op.: 220240017414, ref.: 22024007177).
2. Aprovar les Bases, adjuntes SEFYCU 3560212 i amb Codi Segur de Verificació: FACA A4YM 23LK 9RMV MPDX, que han de regular la convocatòria pública de subvencions de la Regidoria de Turisme, Cultura, Esport, Restauració i Coordinació Municipal de la Línia 2 per donar suport a la producció i a l'activitat de dinamització cultural de la ciutat, amb les següents categories:
2.1 Projectes de l'àmbit de les Arts Visuals
2.2. Projectes de l'àmbit de les arts escèniques
2.3. Projectes en l'àmbit del cinema i l'audiovisual
2.4. Projectes en l'àmbit de la música
2.5. Iniciatives de promoció de la lectura
Aquesta convocatòria es regira pels principis de publicitat, transparència, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat de tracte i no-discriminació, com també pels d'eficiència en el compliment dels objectius fixats i d'eficàcia en l'assignació i la utilització dels recursos públics, Marginal 2024/100012.
3. Publicar aquestes Bases al BOIB i concedir un termini de presentació de sol·licituds de 20 dies naturals, comptats des de l'endemà de la seva publicació.
4. Trametre a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS) el text d'aquestes convocatòries, així com tota la informació necessària en compliment de la normativa vigent.
Palma, 19 d'agost de 2024
El cap del Servei de Cultura Rafael Calle Castañeda
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS CORRESPONENTS A LA LÍNIA 2, SUPORT A LA PRODUCCIÓ I A L'ACTIVITAT DE DINAMITZACIÓ CULTURAL DE LA CIUTAT
La Regidoria de Turisme, Cultura, Esport, Restauració i Coordinació Municipal, amb el Pla estratègic de subvencions vigent, disposa de l'instrument de gestió per a facilitar la planificació, l'execució i l'avaluació de les polítiques culturals municipals com a factor estratègic en la construcció de la ciutat i en el seu desenvolupament econòmic, social i territorial, promovent i estimulant totes les iniciatives culturals sorgides de la iniciativa col·lectiva.
En aquest Pla es recullen els principis i les obligacions competencials de l'Ajuntament de Palma establertes a l'article 103 del capítol XII, Cultura, de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, com és promocionar iniciatives culturals, així com a la Resolució núm. 1290, de 3 de maig de 2024, Decret de modificació de l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma.
Les Bases generals es contemplen a l'Ordenança municipal de subvencions, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en data 26 de febrer de 2015 (BOIB núm. 35, de 12 de març de 2015).
Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència competitiva en totes les seves línies, objectivitat, igualtat de tracte i no-discriminació, així com pels d'eficiència en el compliment dels objectius fixats i d'eficàcia en l'assignació i la utilització dels recursos públics.
D'acord amb la normativa que és d'aplicació en matèria de subvencions s'han redactat les Bases següents per a la convocatòria de les següents categories definides a la línia 2 del Pla estratègic:
2.1 Projectes de l'àmbit de les Arts Visuals
2.2. Projectes de l'àmbit de les arts escèniques
2.3. Projectes en l'àmbit del cinema i l'audiovisual
2.4. Projectes en l'àmbit de la música
2.5. Iniciatives de promoció de la lectura
1. Objecte i finalitat de les subvencions
L'objecte d'aquesta convocatòria és fomentar les iniciatives culturals sorgides del teixit cultural per al desenvolupament de la seva tasca de creació i gestió de projectes culturals que tenen com a àmbit d'actuació la ciutat de Palma, i donar-los suport. Han de ser iniciatives d'utilitat pública o social i d'interès general, que redundin en benefici de la ciutat de Palma.
2. Consignació pressupostària
L'import total que es dedica a aquesta convocatòria és de 74.000 €, per a les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 03.33400.48300 del Pressupost de despeses de 2024.
La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment que es resolgui la concessió. Es pot prorratejar l'import global màxim destinat entre les persones o entitats beneficiàries.
3. Beneficiaris, requisits i condicions de les activitats subvencionables
L'execució del projecte o la realització de l'activitat han de radicar a l'àmbit territorial del municipi de Palma.
Cada entitat o persona només pot presentar una sol·licitud per categoria.
Poden optar a aquesta convocatòria les iniciatives i els projectes culturals, inclosos en les següents categories, que compleixin els requisits especificats, i realitzats o per dur a terme entre el període de l'1 de juliol de 2023 i el 15 de setembre de 2024:
2.1 Arts visuals
Projectes i iniciatives de l'àmbit de les arts visuals que tinguin com a objectiu la difusió i la promoció de la creació en les vessants de programació estable i suport a la creació.
2.2. Arts escèniques
Projectes de l'àmbit de les arts escèniques (teatre, dansa, màgia, teatre musical, circ) que signifiquin una millora en relació amb l'oferta d'arts escèniques de la ciutat: programació teatral estable, diversificació de gèneres teatrals i de dansa, experimentació, activitats innovadores, propostes inèdites, festivals, mostres, nous talents i creadors emergents.
2.3. Cinema i audiovisuals
Projectes en l'àmbit del cinema i l'audiovisual, festivals de cinema, mostres i programacions que signifiquin una millora en la programació i l'oferta de cinema i audiovisual de la ciutat, des dels àmbits de l'exhibició, programació estable, singular, diversa i inèdita i/o inexistents en els circuits més comercials.
2.4. Música
Projectes i iniciatives en l'àmbit de la música, festivals, mostres i programacions estables de música en viu de qualitat que contribueixin a enriquir l'oferta musical de la ciutat quant a singularitat en la programació, diversitat d'estils i gèneres musicals, propostes inèdites i especialitzades, i iniciatives que optin per la innovació, nous formats i creativitat en aquest àmbit.
2.5. Promoció de la lectura
Iniciatives de promoció i difusió de l'activitat literària i la lectura que cerquin millorar els índexs de lectura i la divulgació del patrimoni literari.
Condició de beneficiari
Les persones físiques, jurídiques, i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat que, fins i tot, mancant la personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes i es dediquin a activitats relacionades amb les categories d'aquesta convocatòria. S'han de trobar en la situació que motiva la concessió de la subvenció i han de complir els requisits i les obligacions previstes als art. 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i 10 i 11 de l'Ordenança municipal de subvencions.
No poden ser beneficiàries de subvencions les persones, les entitats o les agrupacions afectades per alguna de les prohibicions establertes per l'art. 13.2 de l'LGS i el 10.2 de l'Ordenança municipal de subvencions. Els qui optin a aquestes subvencions no poden tenir oberts expedients sancionadors per part de l'Administració per incompliments de la normativa en intervencions anteriors.
4. Activitats excloses
Queden exclosos d'aquesta convocatòria tots els projectes o les activitats que no s'ajustin a les temàtiques convocades; així com, les entitats a les quals l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palma concedeix una subvenció directa nominativa establerta en el Pressupost propi per a l'any 2024.
5. Regles generals per a determinar l'import de la subvenció
La quantia individual de subvenció per projecte serà un import fix, segons el següent barem, sobre les despeses declarades a la memòria econòmica presentada (annex V):
Les subvencions que s'atorguin en el marc d'aquesta convocatòria no podran superar el 80% de la despesa del projecte per al qual es demana la subvenció.
Si el beneficiari pot recuperar i compensar l'IVA, el 80% de la despesa es referirà sempre sense IVA, d'acord amb l'art. 36.1 de l'Ordenança municipal de subvencions.
L'import de la subvenció no podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
En els supòsits en què el dèficit real o les despeses reals siguin inferiors a les pressupostades en efectuar la sol·licitud, i segons les quals es va determinar inicialment la quantia de la subvenció, s'ha de tenir en compte aquesta circumstància per a reduir proporcionalment la quantia a abonar finalment, dins els llindars establerts.
Se subvencionaran els projectes que hagin assolit la puntuació mínima establerta, per ordre de puntuació fins a exhaurir la partida econòmica de la línia.
La Comissió Avaluadora d'aquestes subvencions haurà d'examinar i valorar les sol·licituds i els projectes tenint en compte els següents criteris generals i específics:
Criteris: màxim de 26 punts. Només tindran dret a la subvenció les sol·licituds que obtenguin un mínim de 15 punts (resultants de sumar un mínim de 8 punts als criteris generals i un mínim de 7 punts als específics) d'acord amb els següents criteris:
Criteris generals: màxim de 14 punts i mínim de 8 punts.
1. Concreció del projecte, 4 punts. Només es puntuarà si el projecte detalla tots els apartats següents (si n'hi manca algun dels següents aquest criteri es puntuarà amb 0 punts):
2. Impacte, retorn cultural a la ciutat: 4,5 punts
3. Desenvolupament del projecte en relació amb els districtes i les barriades de Palma, fins a 3 punts
4. Capacitat organitzativa de l'entitat i/o competència professional del sol·licitant: 2,5 punt.
Criteris específics: màxim de 12 punts i mínim de 7 punts
1.Qualitat del projecte i interès cultural i artístic. Es valorarà la rellevància artística del projecte, el currículum i/o la projecció professional dels participants: fins a 4 punts.
2. Innovació i/o originalitat del projecte o del seu desenvolupament: fins a 2 punts.
3. Impacte en el teixit cultural de la ciutat: fins a 3 punts.
4. Seguiment dels codis de bones pràctiques en la contractació i la gestió: 1 punt.
5. Projecció nacional o internacional del projecte: 1 punt.
6. Projecte que posi en valor la cultura, historia i llegat cultural de la ciutat de Palma i Mallorca: 1 punt.
6. Despeses subvencionables
D'acord amb l'art. 31 de l'LGS són despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i es realitzen en el termini establert en aquestes Bases reguladores.
Les activitats o projectes a subvencionar hauran d'haver complit les estipulacions fixades per l'LGS a l'efecte d'identificar les despeses subvencionables, la seva adequació als preus de mercat i la necessitat que el beneficiari de la subvenció acrediti que s'han demanat un mínim de tres ofertes de diferents proveïdors quan la quantia de la despesa subvencionable superi l'establerta per als contractes menors per l'art. 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
En aquest darrer cas, aquestes tres ofertes s'hauran de demanar abans de contreure el compromís per a l'obra, la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que per les seves característiques especials no hi hagi al mercat un nombre d'entitats suficients que els realitzin, prestin o subministrin, o que la despesa s'hagi realitzat abans de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'hauran d'aportar a la justificació o, si s'escau, a la sol·licitud de subvenció, s'haurà de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia, i justificar expressament en una memòria quan no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.
Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials o registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionable i son indispensables per a l'adequada preparació o la seva execució.
Per a obtenir la acceptació prèvia i expressa de les despeses amb persones o entitats vinculades s'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació acreditativa de que el preu pressupostat correspon al valor de mercat. El conjunt de despeses amb persones o entitats vinculades no pot suposar més del 50% de la totalitat del pressupost subvencionable.
El valor del cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al seu valor de mercat.
7. Presentació de sol·licituds i documentació
Les entitats o persones interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes Bases han de presentar la sol·licitud, d'acord amb el model de sol·licitud normalitzat corresponent a la convocatòria d'aquesta línia de subvencions que estarà disponible al web municipal, www.palma.cat, a l'apartat de Registre de Subvencions, juntament amb la documentació que s'hi ha d'adjuntar .
La presentació de la sol·licitud s'ha de fer a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma o a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes del sector públic.
El termini per a presentar sol·licituds és de 20 dies naturals comptats des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cap sol·licitud presentada fora d'aquest termini s'admetrà a tràmit.
D'acord amb l'art. 68 de la dita Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 23.5 de la Llei general de subvencions, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s'indiquen o no s'hi inclou la documentació que pertoca, amb les excepcions no esmenables quant a la presentació tant de la sol·licitud amb el model normalitzat com del projecte objecte de subvenció, es requerirà al particular o a l'entitat que en el termini de deu dies hàbils improrrogables esmeni la mancança o aporti la resta de documents preceptius, i se li indicarà que si no ho fa es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia corresponent. No s'admetrà la modificació o la substitució dels projectes ja presentats.
A la sol·licitud s'ha d'indicar la documentació que s'hi adjunta per a dur a terme la valoració corresponent, segons l'imprès de sol·licitud, així com una adreça electrònica per a comunicacions i l'import de la subvenció que se sol·licita. A més, s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:
Relació d'ingressos, ajudes, subvencions, fons propis que financin el projecte
Relació de despeses previstes de l'activitat o projecte, amb el detall dels mitjans econòmics, materials i humans necessaris per a dur-la a terme.
Indicar si l'IVA es recupera i compensa
8. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
L'òrgan instructor són els serveis administratius adscrits al Servei de Cultura i supervisarà el compliment dels requisits esmentats en aquestes Bases.
Atès allò previst a les vigents Bases d'execució del Pressupost, en relació als articles 21.1 i 7.1 de l'Ordenança municipal de subvencions relatius a la competència per a concedir la subvenció, és competència de la Junta de Govern.
Són aplicables a la instrucció i a la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els art. 27 a 37 de l'Ordenança municipal de subvencions.
9. Composició de la Comissió Avaluadora
Mitjançant decret es nomenaran els membres de la Comissió Avaluadora dels projectes i les sol·licituds que s'hagin presentat. Una vegada efectuada la valoració, l'òrgan instructor formularà la corresponent proposta de resolució.
La Comissió Avaluadora tindrà la següent composició:
10. Instrucció, resolució i notificació
Instrucció. A més de supervisar el compliment dels requisits exigits a les Bases, l'òrgan instructor durà a terme d'ofici les actuacions necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.
Un cop rebuda la documentació presentada s'iniciarà la fase d'instrucció, en què s'ordenaran els documents, es preavaluaran les sol·licituds i s'emetrà un informe vinculant relatiu al compliment dels requisits necessaris per a adquirir la condició de beneficiaris. Es podrà requerir als interessats que esmenin les possibles deficiències en el termini improrrogable de 10 dies, llevat de la documentació que no es pugui esmenar, amb la indicació que si no ho fan es considerarà que han desistit de la seva sol·licitud; per això, es demana que indiquin un adreça electrònica.
Una vegada finalitzada aquesta primera fase d'instrucció s'enviaran els expedients a la Comissió Avaluadora, que, després de valorar les sol·licituds i els projectes presentats, haurà d'emetre un informe motivat amb caràcter preceptiu i vinculant, d'acord amb els criteris de concessió fixats en aquesta convocatòria. Aquest informe recollirà la puntuació obtinguda per a cada projecte i establirà una prelació. Als efectes de l'informe esmentat, els membres de la Comissió podran requerir a les sol·licitants els aclariments que estimin oportuns.
Proposta provisional. Atesos l'expedient i l'informe de la Comissió Avaluadora, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional.
Aquesta proposta de resolució es publicarà al web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat). S'hi inclourà la llista d'entitats o de persones proposades per a l'atorgament de les subvencions i la seva quantia, com també la llista d'exclosos, indicant-ne la causa. Aquesta publicació obrirà el tràmit d'audiència i es concedirà un termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui per a poder examinar l'expedient a la seu del Negociat de Cultura i presentar-hi al·legacions. L'òrgan instructor incorporarà a l'expedient la diligència firmada per la persona responsable del Negociat o, en cas d'absència, del cap del Servei, en què constin els llocs i les dates en què s'ha produït aquesta publicació. Pel que fa al lloc de presentació d'al·legacions, s'haurà d'actuar segons la base 6a d'aquesta normativa, així com es fa amb les sol·licituds.
Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan al procediment no hi figurin ni es tenguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixen les persones interessades. En aquests casos la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Així mateix, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d'audiència suposarà que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.
Proposta de resolució definitiva. Una vegada conclòs el tràmit d'audiència i examinades les al·legacions que presentin les persones interessades, s'haurà de formular la proposta de resolució definitiva, que es publicarà al web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat), i que haurà d'aprovar l'òrgan competent.
La resolució definitiva es publicarà i notificarà mitjançant la seva publicació al web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat) i al BOIB, d'acord amb l'art. 45 de la Llei 39/2015, incloent-hi, com a mínim, la llista d'entitats o persones beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció i la quantitat definitiva d'aquestes, i també la llista de les excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. Una vegada publicada i notificada la proposta, les entitats o persones beneficiàries hauran de comunicar a l'òrgan instructor si accepten la proposta de resolució o hi renuncien. En qualsevol cas, s'entendrà que l'accepten si en el termini de deu dies naturals des que es publiqui la proposta de resolució definitiva no indiquen el contrari.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir els sis mesos a partir de la publicació de la convocatòria, d'acord amb l'art. 34 de l'Ordenança municipal de subvencions. Si transcorre aquest termini sense que s'hagi dictat resolució legítima s'entendrà desestimada la petició.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió, d'acord amb l'art. 24.6 de l'LGS.
11. Obligacions dels beneficiaris i efectes derivats del seu incompliment
12. Justificació i pagament. Regles generals sobre com la persona beneficiària ha de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció i l'aplicació del fons percebut
Són d'aplicació les regles generals previstes als art. 42 i següents de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions, sobre la justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts, com també el que estableixen les Bases d'execució del Pressupost vigent i la legislació autonòmica.
S'haurà de justificar mitjançant compte justificatiu, format per la següent documentació, que s'haurà de presentar per Registre electrònic:
a) Memòria explicativa de l'activitat subvencionada, que ha de contenir tota la informació detallada per a relacionar les activitats esmentades amb el projecte presentat i interpretar els comprovants de despesa i la seva imputació al projecte subvencionat.
Juntament amb aquesta memòria s'ha de presentar l'annex IV, de declaració responsable sobre la realització del projecte subvencionat i del seu pressupost (ingressos i despeses).
b) S'ha de justificar l'import total de despeses aprovades segons el pressupost presentat a la sol·licitud, amb una Memòria econòmica (s'ha de presentar en format PDF degudament signat, i enviar al correu electrònic negcultura@palma.cat el full de càlcul en format Excel, annex V), presentant totes les factures i justificants de pagament.
No es tindran en compte factures relatives a dietes (menjars, dinars, sopars...), alimentació, carburants o similars en el cas de que no sigui estrictament necessari per poder dur a terme l'activitat. De la mateixa manera, només es tindran en compte les despeses de transport i estada derivades de la invitació a persones necessàries per a dur a terme l'activitat. Es consideraran cost de l'activitat les despeses en què hagi incorregut la persona beneficiària i no s'hagin acceptat com a subvencionables en l'aprovació del compte justificatiu perquè no compleixen els requisits prevists a la convocatòria, però responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
Si el pagament es fa en divises, l'entitat beneficiària haurà d'aportar l'equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
S'admetran els documents justificatius que s'hagin emès i pagat després de la data d'acabament de l'execució del projecte, si l'expedició i el pagament és abans de dia 18 d'octubre de 2024 i, d'altra banda, l'entrega de béns o la prestació de serveis, objecte de la despesa, s'ha efectuat en el marc de la preparació, organització, desenvolupament i desmuntatge de les activitats objecte de la subvenció.
No obstant l'anterior, si en el moment de comprovar la justificació i tramitar el seu pagament l'òrgan que concedeix la subvenció disposa a l'expedient de justificants de pagament que corresponguin a despeses derivades del desenvolupament de l'activitat, els quals no s'han pogut realitzar en els terminis de justificació prevists a aquesta convocatòria per la normativa tributària o de Seguretat Social aplicable (descomptes d'IRPF o de Seguretat Social), es consideraran correctes per a justificar la subvenció. Únicament es consideraran correctament justificades les despeses d'IRPF o Seguretat Social que derivin de documents principals (nòmines/factures) que sí que s'hagin expedit i pagat en el termini a què es refereix l'apartat anterior.
L'Administració es reserva la possibilitat de demanar còpies del contracte de feina i justificants corresponents a les cotitzacions a la Seguretat Social en el cas de que l'entitat beneficiària presenti nòmines com despeses imputables.
Si es presenten nòmines, factures de telefonia, electricitat, gestoria o assessoria... s'haurà d'explicar el percentatge d'aquesta despesa que correspon a l'activitat subvencionada.
En cap cas s'acceptarà una factura o justificant de pagament mitjançant una captura de pantalla.
En qualsevol cas, les factures hauran de tenir com a mínim el següent contingut:
No s'admetrà la presentació de tiquets i albarans que no s'acompanyin amb la seva factura.
c) Certificat vigent expedit per l'Agència Tributària Estatal que acrediti que l'entitat o persona en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries.
d) Certificat vigent d'estar al corrent del compliment pel que fa a les obligacions amb la Seguretat Social.
e) Certificat vigent expedit per l'Agència Tributària de les Illes Balears que acrediti que l'entitat o persona en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries.
Aquests certificats només tenen una validesa de 6 mesos.
El darrer dia per a presentar la documentació justificativa és el 2 de novembre de 2024.
L'òrgan concedent comprovarà la documentació presentada, es realitzarà un informe de valoració subscrit per un tècnic municipal competent, en el qual s'ha de posar de manifest si la justificació presentada és adequada i pertinent i si es compleixen o no els objectius proposats. En el cas de que l'informe avaluador sigui desfavorable, s'hauran d'assenyalar les deficiències detectades a la justificació presentada.
Posteriorment, s'haurà de realitzar l'acord que declari justificada la subvenció i es pugui tramitar el seu abonament.
13. Compatibilitat de la subvenció amb altres ajudes que es puguin obtenir per al mateix fi
Les subvencions objecte d'aquestes Bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats, si l'import total subvencionat no supera el cost de l'activitat.
Les entitats beneficiàries hauran de comunicar al Departament de Cultura l'obtenció de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, en el termini de deu dies hàbils des que l'obtenguin.
14. Publicitat de l'activitat
De conformitat amb l'article 16.2 de l'Ordenança Municipal de Subvencions, la persona o entitat beneficiària ha de donar adequada publicitat al caràcter públic del finançament del programa, l'activitat, la inversió o l'actuació objecte de subvenció. Les mesures de difusió poden consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat atorgant, o en textos relatius al finançament públic a cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions realitzades a mitjans de comunicació o d'altres que resultin adequades a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent a les esmentades.
En cas de projectes ja finalitzats, el beneficiari haurà de fer publicitat del finançament d'aquesta activitat amb posterioritat sempre que es difongui informació de qualsevol tipus respecte a les activitats ja celebrades.
15. Règim jurídic
Per a tot el que no preveuen aquestes Bases reguladores són d'aplicació la Llei 38/2003, general de subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; l'Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Palma; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma; les Bases d'execució del Pressupost municipal en vigor, en el capítol que regula les subvencions municipals, i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.
16. Interposició de recursos
Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els art. 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la data de publicació o notificació. En aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'art. 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà que s'interposi. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs de reposició es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
17. Protecció de dades de caràcter personal
Les dades personals facilitades pels beneficiaris seran tractades de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades.
Les dades facilitades pels participants s'incorporen a fitxers propietat de l'Ajuntament de Palma. L'òrgan administratiu davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d'altres que reconegui la dita Llei és la Regidoria de Turisme, Cultura, Esports, Restauració i Coordinació Municipal.