Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FERRERIES

Núm. 507126
Aprovació de les bases que han de regir el Conveni per al bon manteniment de les rotondes municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que mitjançant sessió plenària de dia 25 de juliol de 2024 es va aprovar el següent acord amb el següent contingut:

"Primer. Aprovar les bases que han de regir el Conveni per al bon manteniment de les rotondes, d'acord amb la redacció que s'adjunta com a l'annex.

Segon. Publicar aquestes bases al tauler d'anuncis, a la pàgina web de l'Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)."

 

Ferreries, signat en la data de la signatura electrònica (31 de juliol de 2024)

El batle Pedro Pons Huguet

 

ANNEX BASES QUE HAN DE REGIR L'APROVACIÓ DE CONVENIS ENTRE L'AJUNTAMENT FERRERIES I TERCERS PER A LA GESTIÓ, MANTENIMENT I MILLORA DE DIFERENTS ROTONDES MUNICIPALS DE FERRERIES

ANTECEDENTS

L'Ajuntament de Ferreries ofereix a totes les persones físiques i jurídiques la possibilitat de tenir la condició de patrocinador d'una rotonda propietat de l'Ajuntament de Ferreries, mitjançant la signatura d'un conveni per el finançament del manteniment i la millora d'aquests espais públics.

L'Ajuntament de Ferreries té la condició d'entitat beneficiària de mecenatge, d'acord amb el que preveu l´article 16.b de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, sobre règim fiscal de les entitats sense fins lucratives i incentius fiscals al mecenatge, per la qual cosa les aportacions que s´acorden en el marc d'aquest tipus de convenis donaran drets als beneficis fiscals contemplats en els articles 17 i següents d'aquesta Llei.

Existeixen empreses interessades en patrocinar la gestió i millores d'algunes rotondes municipals i amb l'objectiu d'establir el procediment pel qual s'adjudicaran i firmaran els convenis de col·laboració entre l'ajuntament i els tercers es redacten aquestes bases.

Per tot l'anterior, les bases que han de regir l'aprovació dels convenis entre l'Ajuntament de Ferreries i tercers interessats per a la gestió, manteniment i millora de diferents rotondes municipals del municipi de Ferreries, s'ha d'ajustar a les següents:

CLÀUSULES

1. OBJECTE

L'objecte d'aquestes bases es regular el procediment d'adjudicació i signatura de convenis entre l'ajuntament i tercers per al patrocini de la gestió i millores de les següents rotondes i illetes municipals:

  • Rotonda de l'Avinguda Morera, entre el Carrer Mallorca i Carrer Bisbe Sever (75m²)
  • Rotonda del Carrer dels Teulers i Carrer dels Araders al Polígon Industrial (63m²)
  • Rotonda del Carrer dels Trencadors i Carrer dels Araders al Polígon Industrial (63m²)
  • Illeta del Camí de Sant Patrici i Carrer dels Teulers al Polígon Industrial (76m²)
  • Illeta del Camí de Sant Patrici i Carrer dels Trencadors al Polígon Industrial (80m²)
 

2.  ENTITATS BENEFICIÀRIES

Podran participar del patrocini de rotondes i signar els convenis de col·laboració entitats, empreses o particulars amb presència o residència a Ferreries, En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembres general de subvencions.

3.  COMPROMISOS DE L'ENTITAT BENEFICIÀRI

L'empresa o entitat signant assumirà les millores i el manteniment de la zona enjardinada de l'esmentada rotonda, illetes o pasteretes adjacents amb un import total que s'establirà al conveni i que es repartirà en les 4 anualitats de vigència del conveni.

Les tasques de millora i de manteniment periòdic de la zona enjardinada, tindran un import mínim anual de 450€, IVA inclòs.

Les tasques i treballs de millora per al manteniment periòdic de la zona enjardinada, seran les següents:

  • Mantenir un bon estat de la gespa (a ser possible instal·lar-hi, gespa artificial).
  • Mantenir un bon estat de les plantes i arbres, en cas d'haver-n'hi.
  • Sembrar, si l'espai ho permet, plantes o arbres de la mateixa tipologia i autoctons de l'illa.
  • Treballs d'eliminació d'herbes no desitjades i instal·lació de plàstics anti-herbes per evitar males herbes.
  • Notificar a l'Ajuntament de Ferreries qualsevol anomalia detectada durant els treballs de manteniment.
  • Realitzar tots els treballs sota criteris de sostenibilitat ambiental pel que fa a la cura de la vegetació i un bon manteniment de les rotondes.

L'empresa o entitat interessada haurà d'executar el projecte de millora que pactat amb l'Ajuntament de Ferreries per aquella rotonda i en cas de no haver cap projecte de millora redactat, en podrà proposar un i executar-lo sempre amb el vist i plau de l'Ajuntament de Ferreries.

L'empresa o entitat concertarà una pòlissa d'assegurança que cobresqui els riscos de responsabilitat civil pels danys i/o perjudicis que es puguin produir com a conseqüència de la realització del compromís adquirit.

Igualment anirà al seu càrrec l'estricte compliment de qualsevol obligació d'acord amb la legislació vigent. Així mateix, serà l'únic responsable de la falta de pagament als proveïdors, i anirà al seu càrrec el personal necessari per a la realització de les feines compromeses, per la qual cosa vindrà obligat a complimentar totes les disposicions de caràcter laboral que estiguin establertes, incloses les de Seguretat Social.

4. COMPROMISOS DE L'AJUNTAMENT

L'Ajuntament de Ferreries es compromet a expedir la corresponent acreditació del cost del manteniment assumit per l'empresa signat d'aquest conveni, als efectes de l'obtenció dels beneficis fiscals que corresponguin, amb el benentès que, segons la interpretació dels Serveis d'Assessoria Jurídica de l'Associació Espanyola de Fundacions, segons la qual i sobre la base d'una consulta de la Subdirecció General d'Impostos sobre les Persones Físiques, de data 18 de novembre de 2004 (consulta 1990-04), s'afirma que cal deduir de la redacció de l'article 25.2 de la Llei 49/2002 que, en l'àmbit del conveni de col·laboració empresarial, l'ajuda econòmica pot instrumentar-se no només monetàriament, sinó a partir de determinades contribucions en espècie per part de l'entitat col·laboradora, sempre que s´aportin per a la realització d'activitats que s'efectuïn en compliment de l'objecte o finalitat específica de l'entitat que rep la donació, i estiguin clarament definits en el contingut del conveni.

L'Ajuntament de Ferreries es compromet a donar difusió de la signatura del conveni i de la condició de l'empresa o entitat com a patrocinador de la rotonda. Pel que fa a la difusió del patrocini mitjançant la col·locació de cartells a la rotonda, tant la ubicació, la forma, els materials

dels cartells, com el propi contingut informatiu que es pretengui col·locar, hauran de ser aprovats prèviament per l'Ajuntament de Ferreries, sense perjudici de l'aplicació, en qualsevol cas, del que preveu amb aquesta finalitat l'article 36 de la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears.

Les persones físiques i jurídiques només podran disposar cartells propagandístics a un màxim de dues rotondes/illetes. En el cas que no hi hagi més peticionaris, podran ubicar-los a les rotondes i illetes que estiguin desertes, pel mateix preu, si així ho desitgen.

Es fixa un màxim de quatre cartells per rotonda, amb una mida màxima 1m d'amplada per 0,50m d'alçada, i es prohibeix l'ús de materials brillants, lluminosos i músicals. En tot cas, les mides dels cartells aniran en consonància amb la mida de la rotonda, com més petita sigui la rotonda més petits seran els cartells.

L'Ajuntament de Ferreries aportarà l'aigua de reg de la rotonda en cas de que estigui disponible, que serà subministrada des de la xarxa municipal d'aigua potable.

5. ASSIGNACIÓ

L'ordre d'assignació de les rotondes i illetes s'atorgarà seguint el criteri de major import. Els peticionaris hauran de presentar una sol·licitud conforme volen disposar de propaganda a la rotonda, i en aquesta hauran d'establir un preu a destinar en tasques de manteniment de la zona enjardinada que en cap cas pot ser inferior al que disposa el punt 3 de les presents bases.

El termini màxim de vigència del conveni signat serà de 4 anys. Passat aquest període, es tornarà a obrir un període de concurrencia competitiva i els peticionaris podran tornar a presentar la sol·licitud.

En cas que els peticionaris proposin el mateix import en despeses destinades tasques de millora i de manteniment periòdic de la zona enjardinada, el criteri de d'atorgament serà per registre d'entrada.

6. COMISSIÓ DE SEGUIMENT

A partir de la signatura del conveni es constituirà una comissió mixta de seguiment, vigilància i control amb dos representants de cadascuna de les parts, designats pels subjectes firmants.

L'esmentada comissió s'ha de responsabilitzar del seguiment, vigilància i control de les accions derivades del conveni. Per la qual cosa es reunirà com a mínim una vegada per any.

La comissió de seguiment estarà formada per un representant de l'Ajuntament de Ferreries, que serà el Regidor de Medi Ambient com a responsable polític del Servei de Jardineria municipal, i un representant del patrocinador o entitat beneficiària.

7. VIGÈNCIA

El període de vigència del conveni serà 4 anys partir de la data de la signatura d'ambdues parts i no es preveu cap pròrroga del mateix.

8. JUSTIFICACIÓ

El patrocinador haurà de presentar cada any un resum de les feines fetes a la rotonda, amb indicació de les despeses i inversions realitzades amb els corresponents justificants (còpia de les factures).

9. CAUSES DE RESOLUCIÓ

Causes d'extinció del Conveni:

  1. El transcurs del termini de vigència sense que se n'hagi acordat la pròrroga.
  2. L'acord unànime de totes les parts.
  3. L'incompliment greu de les obligacions i compromisos assumits per part d'alguns dels firmants. En aquest cas, qualsevol de les parts pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un termini determinat les obligacions o els compromisos que es consideren incomplerts. Aquest requeriment s'ha de comunicar a la comissió de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni i a les altres parts signants. Si, un cop transcorregut el termini indicat en el requeriment,l'incompliment persisteix, la part que el va adreçar ha de notificar a les parts signants la concurrència de la causa de la resolució i el conveni s'entén resolt. La resolució del conveni per aquesta causa pot comportar la indemnització dels perjudicis causats si així s'ha previst.
  4. La decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.
  5. La impossibilitat sobrevinguda de la nul·litat del conveni.

10. QÜESTIONS LITIGIOSES I JURISDICCIÓ COMPETENT

Les controvèrsies que puguin sorgir en la interpretació i l'aplicació dels pactes d'aquest conveni les ha de resoldre l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu. No obstant això, les controvèrsies que es puguin plantejar sobre la interpretació i l'execució del conveni s'han de dirimir amb caràcter previ en el si de la comissió mixta de seguiment prevista en aquest conveni.