Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 503603
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de concessió de la subvenció a l’Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA), en el marc de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data de 25 de maig de 2024, es va publicar al BOIB núm. 69, la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència, modificada per la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de dia 28 de maig de 2024 (BOIB núm. 72, de 30 de maig de 2024).

2. L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents d'entre 3 i 18 anys amb un grau II o III de dependència derivada d'una diversitat funcional dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, per tal d'afavorir que els infants i els joves amb dependència derivada d'una diversitat funcional puguin gaudir d'un lleure adaptat de qualitat en igualtat d'oportunitats a totes les illes, així com promoure la integració social en comunitat, la millora de la seva qualitat de vida i la promoció de l'autonomia personal.

3. El període subvencionable s'estén de juny de 2024 a gener de 2026, d'acord amb els períodes no lectius estivals (juny, juliol, agost i setembre), els períodes vacacionals de Setmana Santa i els períodes vacacionals de Nadal.

4. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és d'1.600.000,00 € (un milió sis-cents mil euros), d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següent

Any

Import

Partida pressupostària

2024

680.000,00 €

17301.313D01.48000.00

2025

860.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

2026

60.000,00 €

17301.313D01.48000.00

(o l'alternativa que correspongui)

5. Per determinar l'import màxim que s'atorgarà en cada període i anualitat s'han de tenir en compte la durada i el volum de sol·licituds previstes. Igualment cal tenir present que el càlcul econòmic de les activitats a subvencionar s'ha realitzat a partir del mòdul econòmic elaborat prèviament i que consta en l'informe de 27 de març de 2024 relatiu al càlcul del preu/mòdul corresponent a l'ocupació de plaça en el servei de lleure adaptat per a infants i adolescents, entre 6 i 18 anys, en situació de dependència en l'àmbit de la convocatòria de subvencions adreçada a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius dirigides a la infància i adolescència que te reconegut un grau II o III de dependència. L'esmentat mòdul econòmic té com a referència 25 infants i adolescents.

En aquest sentit, l'import màxim que es pot subvencionar per cada mòdul és del 100 % en el cas de persones amb un grau III de dependència i del 75 % en el cas de persones amb un grau II de dependència, sempre que l'import màxim previst en aquesta convocatòria sigui suficient per finançar la totalitat de projectes presentats, tenint en compte que el càlcul del mòdul d'activitats de lleure adaptat en període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre) correspon a 559,23 euros per quinzena i persona usuària, amb un preu diari de 53,26 € per persona usuària, d'acord amb l'informe tècnic elaborat per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de conformitat amb l'article 22.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

6. En el termini establert i en la forma escaient, la Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA) amb CIF G07758667, va presentar per Registre Electrònic un projecte d'activitats en el marc de la convocatòria de subvencions de referència l'import total del qual ascendeix a 415.880,71 €, i pel qual es sol·licita una subvenció per un import de 415.880,71 € per dur a terme les activitats que són objecte d'aquesta convocatòria durant els períodes no lectius d'estiu i nadal de 2024.

7. D'acord amb el punt 10 de la convocatòria, el repartiment de l'import màxim previst en la convocatòria entre totes les entitats que presentin una sol·licitud i resultin admeses perquè compleixen els requisits i aporten la documentació preceptiva que assenyala aquesta convocatòria es farà de la manera següent:

a. Es valoraran tots els projectes presentats per les entitats, d'acord amb el nombre total de places ofertes per cada entitat segons el grau de dependència de les places que consten en la sol·licitud, entenent que l'ocupació de la plaça serà pel màxim de de sis períodes quinzenals, pel que fa al període de vacances d'estiu, i per tots els dies hàbils dels períodes de vacances de Nadal i de Setmana Santa, i s'aplicarà el mòdul previst en els punts 6.4 i 6.5 d'aquesta convocatòria a l'efecte de calcular l'import per subvencionar per a cada entitat.

b. En el cas que l'import pressupostat per a l'exercici corresponent sigui suficient per atendre la despesa, es proposarà l'atorgament a cada entitat de l'import total del mòdul de totes les places ofertes d'acord amb el límit que consta en el punt 6.5 d'aquesta convocatòria.

c. En el cas que el crèdit disponible sigui insuficient per cobrir el mòdul de totes les places ofertes per les entitats sol·licitants, s'aplicaran, per ordre, els criteris següents:

  • En primer lloc es recalcularà el percentatge del mòdul proporcionalment al nombre total de places ofertes per les entitats, sense que en cap cas no es pugui subvencionar menys d'un 75 % del mòdul corresponent al grau III de dependència i un 50 % del grau II de dependència.
  • En segon lloc es reduirà proporcionalment el nombre de places ofertes per cada entitat (en primer lloc, les de grau II i, en segon lloc, les de grau III) fins que el crèdit pressupostari sigui suficient.En el cas que l'import resultant sigui inferior al mòdul d'una plaça amb l'import recalculat d'acord amb el punt anterior, es reduirà el 100% de l'import de la plaça, tenint en compte que es prioritzaran les places corresponents al període estival sobre les places corresponents als períodes vacacionals de nadal i setmana santa

3. En el cas que el projecte disposi de finançament d'altres ens públics o privats, la quantia d'aquestes subvencions, de manera aïllada o conjunta, no pot ser superior al cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme. A aquest efecte, es comprovarà l'import del cost total de l'activitat que consti en el projecte presentat.

4. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

8. En data 26 de juny de 2024 ha tingut lloc la reunió de la Comissió Avaluadora prevista en punt 8 de la convocatòria la qual ha estudiat i examinat totes les sol·licituds presentades. De l'esmentada reunió s'ha aixecat l'acta corresponent la qual consta en l'expedient corresponent i serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar-ne la proposta de resolució provisional.

9. Una vegada valorades totes les sol·licituds presentades i admeses conforme als criteris generals d'accés, valoració i determinació de l'import de la subvenció, d'acord amb el que estableix el punt 10 de la convocatòria abans assenyalats, l'import que li correspon a l'entitat AMADIBA, d'acord amb el criteri de distribució 10.2. b) és de 398.944,03 euros per subvencionar les activitats objecte de la convocatòria pels períodes d'estiu i nadal de l'any 2024.

L'import de la subvenció proposada és inferior a l'import sol·licitat per l'entitat atès que l'entitat sol·licitant no ha tingut en compte que la convocatòria estableix expressament que pels beneficiaris de grau II de dependència la subvenció com a màxim cobreix el 75% del mòdul econòmic (punt 6.6 de la convocatòria).

10. D'acord amb els punt 9.5 de la convocatòria, d'acord amb l'informe global de la Comissió Avaluadora, el director general d'Atenció a la Dependència, òrgan instructor del procediment, formularà la proposta de resolució provisional, que s'ha de notificar individualment a les entitats interessades.

11. En data 28 de juny de 2024, el director general d'Atenció a la Dependència ha emès la proposta de resolució provisional de concessió de la subvenció a l'Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA), en el marc de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència, i li ha estat notificada dia 1 de juliol de 2024.

12. L'entitat AMADIBA, per escrit de dia 1 de juliol de 2024 ha manifestat a la Direcció General d'Atenció a la Dependència la seva decisió de no efectuar al·legacions ni aportar nous documents o justificacions per la qual cosa s'entén per realitzat el tràmit i, en conseqüència es pot dictar la proposta de resolució definitiva en el marc de la instrucció de la convocatòria de subvencions de referència.

13. En data 4 de juliol de 2024, el director general d'Atenció a la Dependència ha emès la proposta de resolució provisional de concessió de la subvenció a l'Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA), en el marc de la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència, per un import de 398.944,03 euros i li ha estat notificada dia 4 de juliol de 2024.

14. L'entitat AMADIBA, el dia 11 de juliol de 2024, mitjançant el tràmit telemàtic establert a la seu electrònica de la CAIB, va declarar que accepta la subvenció en els termes de la proposta de la resolució provisional.

15. En data 7 d'agost de 2024, s'ha emès la proposta de resolució definitiva de concessió de la subvenció a l'Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA), en el marc de la convocatòria de subvencions per un import de 398.944,03 euros

16. En data 7 d'agost de 2024, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha emès informe de fiscalització prèvia limitada de conformitat sense oposar-hi objecció per a la subvenció objecte d'aquesta resolució.

17. S'ha comprovat que l'entitat beneficiària està al corrent amb les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

18. Hi ha crèdit adequat i suficient a les partides pressupostàries adients dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut.

3. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria de Famílies i Afers Socials, de la qual depèn la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

5. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears i el Decret 5/2024, de 29 de maig de la presidenta de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria de Famílies i Afers Socials, a través de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, ll'atenció i suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i a altres col·lectius en situació de risc o de necessitat social; impuls de la incorporació de la perspectiva d'accessibilitat universal en les polítiques, els serveis i les actuacions d'àmbit autonòmic.

6. Decret 61/2023 de 21 de juliol pel qual es disposa el nomenament d'alts càrrecs de la conselleria de Famílies i Afers Socials.

7. La Resolució de 22 de maig de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats de lleure adaptat en períodes no lectius adreçades a infants i adolescents amb un grau II o III de dependència (BOIB, núm. 69 de 22 de maig), modificada per la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de dia 28 de maig de 2024 (BOIB núm. 72, de 30 de maig de 2024).

D'acord amb tot l'exposat anteriorment, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la concessió d'una subvenció per un import de 398.944,03 euros a favor de l'entitat Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA) amb CIF G07758667 per subvencionar el projecte d'activitats de lleure adaptat en els períodes no lectius d'estiu i nadal de 2024 dirigides a infants i adolescents que tenen reconegut un grau de dependència II o II, l'import total del qual és de 415.880,71 €. L'import concedit de 398.944,03 euros es correspon a:

1.1. Període no lectiu d'estiu any 2024

Persones usuàries

Quinzenes

Percentatge finançament

Import mòdul

Import concedit

Grau

Nombre

III

65

6

100%

559,23€

218.099,70€

II

54

6

75%

559,23€

135.892,89€

Total import concedit del període

353.992,59 €

1.2. Període no lectiu Nadal 2024

Persones usuàries

Dies

Percentatge finançament

Import/ dia

Import concedit

Grau

Nombre

III

65

8

100%

53,26€

27.695,20€

II

54

8

75%

53,26 €

17.256,24€

Total import concedit del període

44.951,44€

1.3. Resum

Import concedit per a persones usuàries grau III estiu 2024

218.099,70€

Import concedit per a persones usuàries grau II estiu 2024

135.892,89€

Import concedit per a persones usuàries grau III nadal 2024

27.695,20€

Import concedit per a persones usuàries grau II nadal 2024

17.256,24€

Total concedit període no lectiu d'estiu i nadal 2024

398.944,03 €

2. Autoritzar i disposar una despesa de 398.944,03 euros a favor de l'entitat Asociación de Madres y Padres de Personas con Discapacidad de les Illes Balears (AMADIBA) amb CIF G07758667 per subvencionar el projecte d'activitats de lleure adaptat en els períodes no lectius d'estiu i nadal de 2024 dirigides a infants i adolescents que tenen reconegut un grau de dependència II o II, d'acord amb la següent distribució:

a) 299.208,02 euros amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313D01.48000.00 per l'any 2024.

b) 99.736,01 euros amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313D01.48000.00 (o l'alternativa que correspongui) per l'any 2025.

3. La justificació i el procediment de pagament de la subvenció concedida es realitzarà de conformitat amb el que disposa el punt 11 de la convocatòria de subvencions:

1. El primer pagament de la subvenció per a cada període subvencionat es farà per bestreta del 75 % de l'import total concedit, una vegada notificada la resolució de concessió de la subvenció, en concepte de bestreta, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, segons l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La resta de pagaments, per una quantia màxima del 25 % de l'import concedit es faran d'acord amb les justificacions parcials presentades per cada període vacacional segons el què estableix els punts 1.3 i 11.4 d'aquesta convocatòria. L'entitat subvencionada haurà de presentar la documentació justificativa esmentada en el punt 11.5 d'aquesta convocatòria, dins els períodes indicats en el punt 11.4, de manera que l'entitat haurà d'ajustar la previsió màxima de places indicada en el projecte aprovat a la realitat de places ocupades durant cada període vacacional. Es realitzaran un màxim cinc pagaments parcials segons el períodes vacacionals que constin en cada sol·licitud i d'acord amb la justificació presentada per cada període vacacional subvencionable.

3. La justificació de les subvencions prevista en aquesta convocatòria s'ha de fer mitjançant el sistema de mòduls regulat en els articles 76 a 79 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 18.4 i 22 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

4. S'estableixen els següents períodes de justificació tenint en compte les sol·licituds presentades per les entitats, d'acord amb el que preveuen els punts 2.3 i 7.1 d'aquesta convocatòria:

  • 2024:
  1.  Entre el 1 i el 15 d'octubre de 2024 pel que fa al període vacacional de juny a setembre de 2024.
  2.  Entre el 15 i el 31 de gener de 2025 pel que fa al període vacacional de Nadal de 2024.
  • 2025:
  1.  Entre l'1 i el 15 de maig de 2025 pel que fa al període vacacional de Setmana Santa de 2025.
  2.  Entre l'1 i el 15 d'octubre de 2025 pel que fa al període vacacional de juny a setembre de 2025.
  3.  Entre el 15 i el 31 de gener de 2026 pel que fa al període vacacional de Nadal de 2025.

5. La documentació justificativa que ha de presentar l'entitat interessada per cada període és la següent:

  • Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts. En aquesta memòria s'ha d'incloure una relació final de les persones que hagin assistit a les activitats subvencionades, amb nom complet i identificació, grau i unitats quinzenals o dies d'assistència. També s'ha d'incloure expressament en la memòria la relació de personal que s'hagi imputat al projecte subvencionat amb indicació del temps de jornada dedicat i la titulació.
  • Un informe econòmic justificatiu, que ha de contenir els punts següents:

 1r. Declaració de l'entitat beneficiària sobre el nombre usuaris, amb les unitats quinzenals o diàries d'assistència considerades com a mòdul, entenent com a unitat el que disposa el punt 6.9 de la convocatòria.

2n. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria.

3r. Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

  • Relació de totes les matrícules i factures de totes les persones matriculades que han participat en l'activitat subvencionada, en què s'ha de fer constar l'import inicial, l'import del descompte aplicat derivat de la subvenció atorgada d'acord amb aquesta convocatòria, i la diferència que finalment ha abonat la família, així com els justificants de pagament d'aquest import.

Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini de quinze dies per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que apreciï l'òrgan competent en la comprovació d'aquesta justificació, amb la comunicació prèvia per escrit a l'entitat beneficiària.

6. Una vegada comprovada la documentació presentada per l'entitat beneficiària, es proposarà el pagament de la subvenció d'acord amb els mòduls efectivament realitzats. En el cas que l'entitat beneficiària de la subvenció presenti una justificació superior al 75 % i inferior al 100 % dels mòduls atorgats, es proposarà el pagament proporcional del 25 % de la quantia concedida d'acord amb els mòduls efectivament realitzats. Si l'entitat justifica un nombre de mòduls inferior al 75 %, haurà de reintegrar les quanties rebudes indegudament, d'acord amb el procediment a què fa referència el punt 16 d'aquesta convocatòria.

4. Informar a l'entitat beneficiària:

a) D'acord amb el punt 9.7 de la convocatòria, una vegada formulada i notificada o publicada la present proposta de resolució definitiva, l'entitat beneficiària ha de comunicar a l'òrgan instructor que accepta la proposta o bé que hi renuncia, en el termini de deu dies hàbils.

L'acceptació de la proposta o bé la renuncia a la subvenció sol·licitada, s'ha de realitzar per mitjans electrònics a la Seu electrònica de l'Administració mitjançant el tràmit telemàtic establert a l'efecte

(https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/tramites/tramite/6122147)

En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà que se l'hi hagi notificat.

b) La proposta de resolució definitiva no crea cap dret a favor de la persona beneficiària proposada davant l'Administració mentre no es dicti la resolució de concessió i es notifiqui o publiqui.

c) Les activitats per subvencionar han de complir els requisits següents:

  • Les activitats han de tenir una durada mínima de cinc hores diàries, preferiblement en horari de matí.
  • Les activitats s'han de dur a terme durant el període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre), i el període vacacional de Nadal de 2024, sense comptar dissabtes ni festius.

d) El càlcul del mòdul d'activitats de lleure adaptat en període no lectiu estival (juny, juliol, agost i setembre) correspon a 559,23 euros per quinzena i persona usuària, amb un preu diari de 53,26 € per persona usuària, d'acord amb l'informe tècnic elaborat per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de conformitat amb l'article 22.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021. Aquest mòdul, que preveu 25 usuaris per mòdul, es calcula bàsicament d'acord amb les despeses següents:

1. Les despeses del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris del projecte han de respondre als perfils professionals següents, tenint en compte l'aplicació del XV Conveni col·lectiu de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat, i d'acord amb les ràtios mínimes següents:

  • 7 professionals d'atenció directa amb les categories següents: 3 professionals dins la categoria tècnica superior, nivell 1, del grup III (s'inclouen en aquest apartat els llocs que requereixen la titulació del nivell 1, tècnic superior, segons el Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, pel qual s'estableix el Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior), i 4 professionals dins la categoria tècnica auxiliar del grup III, personal tècnic (s'inclouen en aquest apartat els llocs que no requereixen una titulació específica).
  • 1,5 professionals titulats de nivell 3 del grup II, dels quals 0,5 tenen un plus de direcció, que s'assigna a un dels titulats de nivell 3, i 1,5 disposen del plus de coordinació de la resta de professionals d'atenció directa.

Aquestes ratios mínimes de professionals s'han de mantenir al llarg del període subvencionable tenint en compte el nombre d'usuaris que assisteixen a les activitats subvencionables.

2. Les despeses indirectes i de gestió, així com les despeses corrents necessàries per a la realització del projecte i per al manteniment del centre d'educació especial o del centre especial de treball on es dugui a terme el projecte: telefonia (fixa i mòbil), accés a Internet i manteniment de la pàgina web; material fungible; material de tallers; correspondència; difusió del projecte; protecció de dades; certificats de qualitat; auditories; prevenció de riscs laborals; lloguer; subministrament d'aigua, d'electricitat i de gas; comunitat de propietaris; imposts de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; material de neteja i higiene; manteniment de sistemes d'alarma i seguretat; manteniment d'ascensor; detecció i extinció d'incendis; control de plagues; així com despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb el projecte subvencionat.

e) En el càlcul del preu per mòdul no s'hi inclouen ni les despeses de transport ni les de menjador, que constitueixen una despesa independent que han d'abonar, si escau, les famílies interessades.

f) L'entitat beneficiària ha de comunicar als tutors legals de les persones participants en l'activitat de lleure adaptat el descompte de l'import del mòdul previst en el punt anterior, tenint en compte el que disposen els punts 6.8 i 6.10 de la convocatòria. En la justificació final del projecte, l'entitat haurà de justificar el descompte aplicat a cada família.

g) No se subvencionaran mòduls ocupats per infants i joves amb un grau II o III de dependència derivada d'una diversitat funcional no escolaritzats a les Illes Balears en unitats educatives específiques en centre ordinari (UEECO), en aules substitutòries de centre específic (ASCE) o bé mitjançant escolarització combinada o exclusiva amb suport en centres d'educació especial per a infants amb discapacitat.

h) Els períodes d'assistència es computen en unitats quinzenals o diàries, de manera que el cost posterior de la matrícula i la subvenció també ha d'anar en consonància amb aquests períodes. Les persones participants en les activitats poden matricular-s'hi per un període mínim d'una unitat quinzenal i un període màxim de sis unitats quinzenals pel que fa al període de vacances estivals. Pel que fa al període vacacional de Nadal, les persones participants s'hi han de matricular per tot el període i no per dies concrets.

5. Atesa la naturalesa de l'activitat subvencionada, l'entitat beneficiària no pot subcontractar l'execució de l'activitat.

6. D'acord amb l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, les subvencions concedides mitjançant mòduls són incompatibles amb altres subvencions i ajuts públics, tret que es pugui acreditar que no cobreixen els costs de l'activitat, així com amb el finançament procedent del règim de concertació o de contractació pública.

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, però en cap cas no es poden interposar simultàniament ambdós recursos.

 

Palma, 13 d'agost de 2024

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover