Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 501392
Convocatòria i bases reguladores del procediment selectiu per a la cobertura com a personal laboral fix de cinc places d'Oficial de Serveis Diversos, tres pel torn lliure i dues per promoció interna, de l'ajuntament d'Alcúdia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Mitjançant Resolució de Batlia núm. 2024/1948, de data 7 d'agost de 2024, de l'ajuntament d'Alcúdia, s'ha aprovat la convocatòria i les bases reguladores del procediment selectiu per a la cobertura com a personal laboral fixo, de cinc places d'Oficial de Serveis Diversos, grup de classificació professional 4, tres pel torn lliure i dues per promoció interna, corresponents a les ofertes públiques d'ocupació dels anys 2021 i 2023 de l'ajuntament d'Alcúdia.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia, als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Alcúdia, a la data de la signatura (7 d'agost de 2024)

La batlessa Josefina Linares Capó

 

“RESOLUCIÓ DE BATLIA

RESOLC:

Primer.- Aprovar les bases reguladores del procediment selectiu que figuren en l'annex d'aquesta resolució, per cobrir, com a personal laboral fixo, cinc places d' Oficial de Serveis diversos, grup de classificació professional 4, tres pel torn lliure i dues per promoció interna, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a les ofertes públiques d'ocupació dels anys 2021 i 2023 de l' ajuntament d'Alcúdia.

Segon.- Convocar el procediment selectiu d'acord amb el contingut de les bases que s'aproven.

Tercer.- Publicar les bases de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia, així com publicar al Butlletí Oficial de l'Estat l´anunci de la convocatòria.

Quart.- Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el BOIB de la convocatòria.

Bases específiques que han de regir el procediment selectiu de cinc places d'Oficial de Serveis diversos corresponents a les Ofertes d'Ocupació Pública dels anys 2021 i 2023, tres pel torn lliure i dues per promoció interna

Base 1a.- Objecte de la convocatòria.

La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, com a personal laboral fixo, cinc places d'Oficial de Serveis diversos, grup de classificació professional 4, pel torn lliure i per promoció interna, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a les ofertes públiques d'ocupació dels anys 2021 i 2023 de l'ajuntament d'Alcúdia, amb la distribució següent:

3 places pel torn lliure:

  • 1 Oficial conductor
  • 1 Oficial electricista
  • 1 Oficial mecànic

2 places del torn de promoció interna:

  • 2 Oficials mecànics

S'estableix com a procediment selectiu el de concurs-oposició per a tots els torns.

Els aspirants només podran optar a un torn i a l'adquisició d'una plaça.

Base 2a.- Requisits generals de les persones aspirants.

Per accedir a aquest lloc de treball, serà necessari:

a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa,

c) Estar en possessió del títol de Graduat escolar, Graduat d'Educació Secundaria Obligatòria (ESO) o equivalent o en condicions d'obtenir-lo a la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions miliars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

e) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desplegament de les corresponents funcions.

f) Coneixements de català nivell A2. Per acreditar aquests coneixements, els aspirants hauran de presentar el certificat corresponent o, en el cas de no disposar del mateix, hauran de realitzar una prova de coneixements.

g) Tenir permís de conduir classe B.

h) Tenir el permís de conduir classe C per la plaça d'Oficial conductor.

2.1. Condicions i requisits específics per als aspirants del torn de promoció interna

El personal laboral que accedeixi al procés selectiu pel torn de promoció interna ha de complir, a més dels generals, el requisit que s'indica a continuació:

  • Pertànyer en qualitat de personal laboral fix a una categoria igual o inferior fins a dos nivells a la de la vacant oferta, subgrup 4, a la plantilla de l'ajuntament d'Alcúdia, i tenir una antiguitat d'almenys 2 anys en aquest grup com a personal laboral fix a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  • Pertànyer en qualitat de personal labora fix i dur almanco 10 anys en el nivell 5 encara que no tingui la titulació exigida .

L'ajuntament d'Alcúdia, d'ofici, comprovarà l'antiguitat dels aspirants que es presentin pel torn de promoció interna.

Base 3a.- Forma i termini de presentació d'instàncies

Les instàncies per participar en el procés selectiu s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex 2 d'aquestes bases, indicant el torn mitjançant el qual es vulgui participar a la convocatòria, i tenint en compte que només es pot optar a un dels torns.

Pel que fa a les places del Torn Lliure, a la instància s'haurà d'especificar la plaça a la qual es vol accedir. Així, el candidat o candidata es pot presentar a una, a dues o a les tres places incloses al Torn Lliure, però només podrà resultar guanyador d'una d'elles.

El model d'instància haurà d'estar adreçat a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia. Dites instàncies es podran presentar a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania, en el registre general electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia, o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de VINT DIES HÀBILS, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el seu cas, en la pàgina web de l'Ajuntament.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol/a, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b) Una fotocòpia simple del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c) Còpia autèntica del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit A2 de llengua catalana.

d) Una fotocòpia del permís de conduir classe B, o classe C si es presenta per a la plaça d'Oficial conductor.

e) Model d'autobaremació (Annex 3 per al torn lliure i Annex 4 pel que fa a la promoció interna), juntament amb les còpies autèntiques d'aquells documents que siguin necessaris per a la fase de concurs.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament dins el termini de presentació de mèrits abans indicat.

Els documents acreditatius de mèrits hauran de ser còpies autèntiques. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Base 4a.- Admissió d'aspirants.

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, la batlessa dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos seran definitivament exclosos/oses del procés selectiu.

Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats.

Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net).

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública mitjançant diligència, al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net).

En tot cas, amb la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la data, lloc i hora de realització del primer exercici de la fase d'oposició.

Base 5a.- Tribunal Qualificador.

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-la aquesta en representació o per compte de ningú.

El Tribunal està format per cinc membres (un president, un secretari i tres vocals) i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal són personal laboral fixo o funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el que no preveuen aquestes bases. Tanmateix resoldrà les al·legacions que li siguin plantejades. Tots els membres del Tribunal Qualificador, tindran veu i vot. En el cas que es produeixi un empat en les decisions del Tribunal, el president podrà fer ús del vot de qualitat per desfer-lo.

El tribunal podrà disposar de la incorporació d'assessors especialistes, amb veu i sense vot, en cadascuna de les proves del procés.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància del correcte desenvolupament del procediment selectiu.

 

Base 6a.- Procediment de selecció.

El procediment de selecció constarà de tres fases: prova de català, oposició i concurs.

6.1. Prova de català

Aquesta prova consistirà en la realització d´un exercici de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell A2, la qual es qualificarà com a apte o no apte, i serà eliminatòria. Aquesta prova es durà a terme per part del Servei de Normalització lingüística de l´Ajuntament d´Alcúdia.

Una vegada conclosa la prova de català, el Tribunal qualificador farà públic el resultat d´aquesta al tauler d'anuncis electrònic, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió dels exàmens realitzats. El tribunal qualificador, un cop examinades les al·legacions, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc en que es constituirà a l'objecte de realitzar l'exercici de la fase d'oposició.

Estaran exempts de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit o un superior, mitjançant l´aportació d´un certificat expedit per un organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.

Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant còpia autèntica.

6.2. Fase d'oposició

La fase d'oposició serà prèvia a la fase de concurs i tindrà caràcter eliminatori. Pel que fa al torn lliure, estarà constituïda per la realització de dos exercicis independents i obligatoris, un pràctic i un test. Pel que fa a la promoció interna, constituirà en un exercici únic.

Després de la realització de cada exercici de la fase d'oposició, es publicarà en la pàgina web de l'ajuntament la relació d'aspirants que han resultat aptes, juntament amb la qualificació provisional obtinguda. Els aspirants, per a cada tràmit corresponent a cada un dels exercicis, disposaran d'un termini de tres dies hàbils per fer reclamacions, al·legacions o revisar la prova de manera presencial. Una vegada resoltes totes les al·legacions i realitzada, si escau, la revisió presencial, el Tribunal farà públic un anunci amb la relació definitiva d'aspirants que han resultat aptes, juntament amb la qualificació atorgada, i els convocarà a la realització del següent exercici, si n'és el cas.

Amb el resultat definitiu de la fase d'oposició, pel que fa al torn lliure, el Tribunal podrà conformar una borsa temporal, que es pot emprar per fer contractacions temporals. Aquesta borsa temporal quedarà sense efecte al moment en que entri en vigor la borsa definitiva resultat del procediment selectiu.

6.2.1. Torn lliure (fins a 60 punts)

a) Primer exercici (35 punts). De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d'una o diverses proves, a determinar pel Tribunal, destinades a avaluar les competències necessàries per a l'acompliment de les funcions del lloc de feina, de conformitat amb la part específica del temari de l'Annex 1 i les tasques pròpies de la plaça objecte de la convocatòria.

En aquest sentit, cada especialitat de les places convocades -Conductor, electricista i mecànic- presenten un temari específic per a cada una d'elles, que consta a l'Annex 1.

Queda a criteri del Tribunal si la prova a realitzar té caràcter teòric-pràctic (contestació per escrit d'un o diversos supòsits pràctics y/o teòric-pràctics) o caràcter pràctic (tasques pròpies de les funcions del lloc).

Així mateix, queda a criteri del Tribunal la determinació dels criteris de correcció i valoració, que s'hauran de fixar abans de la realització de la prova.

Aquest exercici es puntuarà de 0 a 35 punts, i seran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 17,5 punts.

En el cas que es plantegi més d'un cas pràctic, cadascun d'ells es valorarà entre 0 i 35 punts, i el resultat global del segon exercici vindrà de l'aplicació de la mitjana aritmètica de les notes de cada un dels casos.

Aquest exercici tindrà una durada màxima de 90 minuts.

Per poder optar a la realització del segon exercici serà imprescindible haver estat qualificat com a “apte/a” en el primer exercici.

b) Segon exercici (25 punts). De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en una prova escrita tipus test, que contindrà un total de 25 preguntes avaluables, de les quals 5 seran de reserva, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, relacionades amb tot el temari de l'Annex 1 (part general i part específica) d'aquestes bases.

Tal i com s'estableix al Reglament per a l'ús de la llengua catalana a l'ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 113, de 20 de setembre de 2001), els aspirants hauran de realitzar en llengua catalana com a mínim un dels exercicis de les proves d'accés. Així, l'exercici tipus test es realitzarà en llengua catalana.

Aquest exercici es puntuarà de 0 a 25 punts, i seran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 12,5 punts.

Cada pregunta contestada correctament tindrà una puntuació d'1 punt.

Les preguntes no resoltes o no contestades no puntuaran. Les preguntes contestades erròniament es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Aquest exercici tindrà una durada màxima de 60 minuts.

Tal i com s'estableix al Reglament per a l'ús de la llengua catalana a l'ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 91, de 31 de juliol de 2001), els aspirants hauran de fer en català com a mínim un dels exercicis de les proves d'accés. Per aquest motiu, aquest segon exercici tipus test es realitzarà en català.

Amb els resultats definitius d'aquest primer exercici del torn lliure, el Tribunal podrà conformar una borsa temporal, que es pot emprar per contractar personal laboral temporal. Aquesta borsa temporal quedarà sense efecte al moment en que entri en vigor la borsa definitiva resultant del procediment selectiu (regulada a la base onzena).

6.2.1. Promoció interna (fins a 60)

Exercici únic

De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d'una o diverses proves, a determinar pel Tribunal, destinades a avaluar les competències necessàries per a l'acompliment de les funcions del lloc de feina, de conformitat amb la part específica del temari de l'Annex 1 i les tasques pròpies de la plaça objecte de la convocatòria.

Queda a criteri del Tribunal si la prova a realitzar té caràcter teòric-pràctic (contestació per escrit d'un o diversos supòsits pràctics y/o teòric-pràctics) o caràcter pràctic (tasques pròpies de les funcions del lloc).

Així mateix, queda a criteri del Tribunal la determinació dels criteris de correcció i valoració, que s'hauran de fixar abans de la realització de la prova.

Aquest exercici es puntuarà de 0 a 60 punts, i seran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 30 punts.

En el cas que es plantegi més d'un cas pràctic, cadascun d'ells es valorarà entre 0 i 60 punts, i el resultat global del segon exercici vindrà de l'aplicació de la mitjana aritmètica de les notes de cada un dels casos.

Aquest exercici tindrà una durada màxima de 90 minuts.

6.3. Fase de concurs. Valoració de mèrits (40 punts)

La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per superar la fase d'oposició.

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en aquesta base.

Els mèrits es presentaran juntament amb la sol·licitud de participació, emplenant el model d'autobaremació que figura a l'Annex 3 (torn lliure) i a l'Annex 4 (promoció interna).

La fase de concurs constitueix com a màxim un 40% de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.

El barem de mèrits de la fase de concurs tant pel torn lliure com de la promoció interna és el mateix. Excepte pel que fa als serveis prestats, que es fa una diferenciació entre el torn lliure i la promoció interna.

A) Mèrits professionals: serveis prestats. Puntuació màxima: 12 punts

A.1.) Torn lliure:

a. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en l'administració pública en una categoria igual o semblant a la convocada, relacionada amb les tasques pròpies del lloc de feina convocat: 0,30 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

b. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats de qualsevol administració pública: 0,15 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

c. Per cada mes de serveis prestats en l'empresa privada relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar: 0,05 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

Únicament seran valorats aquests apartats quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir.

En cap cas es valorarà aquest apartat, si la documentació presentada no reflecteix el lloc ocupat ni les seves funcions.

No es valoraran els serveis prestats en l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

A.2.)Promoció interna:

a. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el cos, escala o especialitat des del qual es promociona o en l'equivalent d'altres administracions públiques: 0,30 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

b. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats de qualsevol administració pública, diferents del cos, escala o especialitat des del qual es promociona: 0,15 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

c. Per cada mes de serveis prestats en l'empresa privada relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar: 0,05 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

Únicament seran valorats aquests apartats quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir.

En cap cas es valorarà aquest apartat, si la documentació presentada no reflecteix el lloc ocupat ni les seves funcions.

No es valoraran els serveis prestats en l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears .

B) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 8 punts.

a. Pel títol de batxiller i/o cada títol de tècnic de grau mitjà o equivalents a efectes acadèmics relacionats amb el lloc de feina: 2 punts

b. Pel títol de tècnic superior o equivalent a efectes acadèmics o titulació superior relacionats amb el lloc de feina: 6 punts

No s'han de valorar com a mèrit els estudis que són un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valoren. A aquest efecte, es considerarà com a requisit previ i necessari la titulació conduent a altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.

C) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 8 punts.

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), FELIB, l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Administracions Locals (COSITAL) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos es valoraran sempre que estiguin relacionats directament amb les tasques pròpies de la plaça, excepte els cursos de l´àrea de seguretat i salut laboral, àrea d´igualtat entre homes i dones i prevenció de la violència de gènere, àrea de qualitat i àrea d´informàtica, que es valoraran en qualsevol cas.

La valoració es farà a raó de 0,05 punts per hora de formació rebuda amb aprofitament i a raó de 0,025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Els certificats de cursos no seran acumulatius. Es valoraran una sola vegada els cursos relatius a una mateixa matèria, i es valorarà únicament el de nivell superior o avançat.

 

D) Antiguitat reconeguda a les administracions públiques. Puntuació màxima: 8 punts.

S'ha de valorar cada trienni com a personal funcionari o com a personal laboral amb 1 punt per trienni.

E) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 4 punts.

a. Certificat de nivell B1: 1 punts

b. Certificat de nivell B2: 2 punt

c. Certificat de nivell C1: 3 punts

d. Certificat de nivell C2: 4 punts

Es valorarà només un certificat (el de major graduació).

Base 7a.- Acreditació dels mèrits.

Els mèrits al·legats pels aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la documentació següent:

A. Experiència professional: En el cas de serveis en l'administració pública, un certificat de l'administració en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.

En el cas de l'empresa privada, necessàriament, a més d'una vida laboral, la documentació que acrediti aquest fet (contracte, certificat d'empresa, etc).

B. Titulacions acadèmiques: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri competent.

C. Cursos de formació i perfeccionament: certificats d'aprofitament o d'assistència.

D. Antiguitat: certificat de triennis.

E. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), o bé expedits o homologats per la conselleria competent en matèria lingüística o reconeguts com a equivalents d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

Base 8a.- Valoració de la fase de concurs, resultat del concurs-oposició, ordre de prelació final, desempats, proposta de contractació i proposta de constitució de la borsa de les persones aspirants del torn lliure.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats que composen la fase de concurs.

Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

Una vegada revisades totes les al·legacions i finalitzat el tràmit anterior, el Tribunal publicarà en el Tauler d'anuncis la publicació de la puntuació definitiva del procediment selectiu.

La qualificació final dels aspirants vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cada exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'ha d'establir tenint en compte la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, si l'empat continua, s'ha de resoldre amb els següents criteris:

1. S'aplicarà la puntuació de l'experiència professional de la fase de concurs.

2. Si persisteix l'empat, s'aplicarà l'apartat de titulacions acadèmiques de la fase de concurs.

3. Si persisteix l'empat, s'aplicarà l'apartat de cursos de formació de la fase de concurs.

4. Si persisteix l'empat, es resoldrà per sorteig.

Al moment de publicar la qualificació definitiva del procediment, el Tribunal donarà per finalitzada la selecció, i elevarà la seva proposta definitiva a la Sra. Batlessa per que dicti la corresponent resolució de contractació i de constitució de la borsa de treball. L'ordre de prelació serà en funció de les puntuacions obtingudes per cada aspirant.

La proposta de la borsa de treball inclourà el llistat de les persones aspirants que hagin superat almenys el primer exercici de la fase d'oposició pel torn lliure, amb les corresponents puntuacions obtingudes en les proves superades, així com també les puntuacions obtingudes en la fase de concurs d'aquells aspirants que hagin superat tota la fase d'oposició.

 

Base 9a.- Acumulació de places de diferents torns.

Les places que no es cobreixin pel torn lliure s'han d'acumular a les places del torn de promoció interna.

De les places que no es cobreixin pel torn de promoció interna, si n'hi ha, una d'elles, la que prové de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2021 es podrà acumular a les del torn lliure; no obstant, la provinent de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 no es podrà acumular a les del torn lliure, atès que no computa dins el límit màxim derivat de la taxa de reposició i per complir la regla general, establerta amb caràcter bàsic, en la Llei de pressuposts de l'Estat de l'any 2023, de no incorporació de nou personal al sector públic.

Base 10a.- Presentació de documents i contractació

Els aspirants que siguin proposats pel Tribunal Qualificador, en el termini dels tres dies hàbils des de la publicació de la puntuació definitiva del procediment, hauran de presentar la següent documentació:

  • Còpia autenticada o fotocòpia original del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.
  • Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
  • Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, i que no està inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.

En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar la contractació de l'aspirant següent per ordre de puntuació.

Presentada la documentació, es procedirà a la resolució per a la contractació dels aspirants que hagin superat el procediment selectiu, i es disposarà d'un termini de tres dies hàbils per formalitzar el contracte.

La resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d´anuncis electrònic de l´Ajuntament.

Base 11a.- Funcionament i vigència de la borsa de treball.

La borsa de treball estarà integrada pels aspirants del torn lliure que hagin aprovat almenys el primer exercici de la fase d'oposició, sumant-los les corresponents puntuacions obtingudes en les proves superades, així com també les puntuacions obtingudes en la fase de concurs d'aquells aspirants que hagin superat tota la fase d'oposició.

La borsa de treball que es constitueixi de la present convocatòria deixarà sense efecte la possible borsa temporal constituïda amb els resultats del primer exercici i tindrà caràcter preferent a les que es puguin convocar de forma extraordinària un cop exhaurida aquesta borsa, fins a la propera convocatòria de selecció derivada de l'oferta pública que s'aprovi, que substituirà a la borsa que es conformi de la present convocatòria.

Les persones que formin part d'aquesta borsa, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball en l'ajuntament d'Alcúdia o el seu sector públic, tant de personal laboral com de personal funcionari, estan en situació de disponible o no disponible, en ambdós casos, sempre a sol·licitud de la persona interessada.

Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d'incapacitat temporal o d'embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació́ de No Disponible en la borsa, no se la cridarà̀ per oferir-li un lloc de treball d'aquesta borsa.

Estan en la situació de Disponible la resta de persones aspirants a la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició́ en la borsa.

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans, en presència d´un membre del Comitè d´Empresa, es posarà en contacte telefònic o telemàtic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de treball), i passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball, i el departament de Recursos Humans avisarà a la següent de la llista.

Si alguna de les persones integrants de la borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el mateix lloc inicial de la llista.

Serà d'aplicació a aquest procediment el que disposen la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics en el sentit que totes les comunicacions que es derivin d'aquest procediment ho seran mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net).

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Base 12a.- Incidències i recursos

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció, en tot allò no previst en aquestes bases.

Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l´establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d´acord amb l´establert als articles abans esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

ANNEX 1 TEMARI

A. Part comú per a les cinc places convocades:

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Drets i deures fonamentals. Les Corts Generals. La reforma constitucional.

Tema 2. Organització territorial de l'Estat. El règim local en la Constitució espanyola i en la Llei 7/1985, de 2 d'abril: la Província i el Municipi. Administració autonòmica: els Estatuts d'Autonomia.

Tema 3. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.

Tema 4. Principis generals de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Tema 5. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions.

B. Part específica

B.1.) Part específica per a la plaça de conductor:

Tema 1. El terme municipal d'Alcúdia.

Tema 2. Coneixements elementals de les eines bàsiques de treball.

Tema 3. Condicions generals de seguretat en la càrrega i transport de materials.

Tema 4. Prioritat d'organització, metodologia i sistemàtica de l'emmagatzematge i responsabilitat sobre el mateix.

Tema 5. Pautes generals per a la senyalització de petites obres de manteniment a la via pública. Treballs previs a l'execució de la reparació referents a la seguretat dels vianants.

Tema 6. Utilització de l'enllumenat. Sistemes d'enllumenat.

Tema 7. Maniobres y prioritat en la conducció de vehicles.

Tema 8. Mecànica. Motors: tipus i característiques de motors. Sistemes: característiques, funcionament i manteniment dels sistemes de: enllumenat, alimentació, distribució, lubricació, refrigeració, sistema elèctric, transmissió, suspensió, direcció i frenat.

Tema 9. Seguretat vial.

Tema 10. La carrega del camió.

Tema 11. La senyalització vial per l'execució d'obres a la via pública.

Tema 12. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos laborals. Els equips de protecció individual.

Tema 13. Camió ploma o Grua auto carregant. Legislació aplicable. Característiques del camió ploma o grua auto carregant. Aspectes a tenir en compte en el maneig. Manteniment de la grua auto carregant. Riscos i factors. Mesures de prevenció i protecció

Tema 14. Manteniment bàsic de camions, revisions obligatòries. Tacògrafs. Concepte i classes. Vehicles per els que és obligatori l' ús del tacògraf

Tema 15. Seguretat Viària. L' excés de velocitat: risc per a la conducció. Les limitacions legals de velocitat. L'adequació de la velocitat a les circumstàncies del trànsit. Travessies. El respecte als vianants i a altres usuaris de la via pública

B.2.) Part específica per a la plaça d'electricista:

Tema 1. El terme municipal d'Alcúdia.

Tema 2. Coneixements elementals de les eines bàsiques de treball.

Tema 3. Prioritat d'organització, metodologia i sistemàtica de l'emmagatzematge i responsabilitat sobre el mateix.

Tema 4. Llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals. Especial referència a la protecció dels treballadors enfront del risc elèctric. Normativa. Mitjans de protecció

Tema 5. Legislació bàsica elèctrica. El reglament electrotècnic de baixa tensió., Terminologia.

Tema 6. Electricitat. Magnituds i unitats de mesura.

Tema 7. Documentació i posada en servei de les instal·lacions. Verificacions i inspeccions.

Tema 8. Manteniment de sistemes de calefacció i climatització als edificis.

Tema 9. Pautes generals per a la senyalització de petites obres de manteniment a la via pública. Treballs previs a l'execució de la reparació referents a la seguretat dels vianants.

Tema 10. Instal·lacions d'enllumenat públic. Normativa.

Tema 11. Treballs en relació amb muntatges de qualsevol tipus d'esdeveniment que l'Ajuntament pugui organitzar en la via pública o qualsevol tipus de recinte.

Tema 12. Protecció de les instal·lacions de baixa tensió contra sobreintensitats, sobretensions, contactes directes i indirectes. Connexió a terra.

Tema 13. Instal·lacions elèctriques interiors: circuïts elèctrics bàsics, documentació de les instal·lacions.

Tema 14. Instal·lacions elèctriques interiors: manteniment i detecció d'averies en les instal·lacions elèctriques.

Tema 15. Llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals. Especial referència a la protecció dels treballadors enfront del risc elèctric. Normativa. Mitjans de protecció.

B.3.) Part específica per a la plaça de mecànic:

Tema 1. El terme municipal d'Alcúdia.

Tema 2. Coneixements elementals de les eines bàsiques de treball.

Tema 3. Treballs en relació amb muntatges de qualsevol tipus d'esdeveniment que l'Ajuntament pugui organitzar en la via pública o qualsevol tipus de recinte.

Tema 4. Gestió dels residus al taller. Incidència mediambiental dels residus.

Tema 5. Gestió d'un magatzem de recanvis: normativa, costos d'emmagatzematge, sistemes de codificació i magatzematge.

Tema 6. Plans de manteniment d'una flota de vehicles, eines i maquinària.

Tema 7. Instal·lacions elèctriques interiors: circuïts elèctrics bàsics, documentació de les instal·lacions.

Tema 8. Instal·lacions elèctriques interiors: manteniment i detecció d'averies en les instal·lacions elèctriques.

Tema 9. Rodes i pneumàtics: funcions, classes i característiques. Equilibrat, canvi i recanvi. Desgast, factors que modifiquen el rendiment dels pneumàtics.

Tema 10. Les llandes. L'adherència i el dibuix del pneumàtic. Substitució de pneumàtics. Pressió d'inflat.

Tema 11. Fitxes tècniques i de seguretat. Conceptes bàsics. Fulles de seguretat. Simbologia del perill. Normes de protecció contra incendis en els edificis: Senyalització i il·luminació.

Tema 12. Condicions generals de seguretat dels llocs de treball. Equips de protecció personal.

Tema 13. Pautes generals per a la senyalització de petites obres de manteniment a la via pública. Treballs previs a l'execució de la reparació referents a la seguretat dels vianants.

Tema 14. Motors: Elements que els constitueixen. Distribució: elements que ho formen. Greixatge: Sistemes emprats.

Tema 15. Sistemes de frenat i transmissió de força.

 

ANNEX 2 MODEL D'INSTÀNCIA

Nom:_______________________________  Primer llinatge: ___________________________

Segon llinatge: _______________________________  DNI/NIF:________________________

Domicili: _____________________________________________________________________

Localitat: __________________________________ Telèfon: ___________________________

Adreça electrònica: _____________________________________________________________

La/el sotasignat, major d'edat, davant vós compareix i com millor procedeixi,

EXPOSA:

Primer.- Que en relació a la Resolució de Batlia nùm. _________, publicada al BOIB Núm.: ___/2024, de data __ de ________, sol·licito ser admès al procediment selectiu per a la cobertura de les places d'Oficial de Serveis diversos pel torn (només es pot optar a un torn):

(   ) LLIURE:

(   ) Oficial Conductor

(   ) Oficial Electricista

(   ) Oficial Mecànic

(   ) PROMOCIÓ INTERNA

QUE MANIFESTA QUE COMPLEIX ELS REQUISITS PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA I EN RELACIÓ AL REQUISIT DE TITULACIÓ AL·LEGA ESTAR EN POSSESSIÓ DEL TÍTOL

TÍTOL DE: ___________________________________________________________________

Segon.- Que aporta els següents documents:

  • Fotocòpia del seu document d'identificació personal (DNI,NIE, permís de conduir/passaport; en vigor).
  • Fotocòpia simple del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
  • Còpia autèntica, del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit A2 de llengua catalana. En el cas de no presentar certificat, s'haurà de presentar a la prova de català.
  • Fotocopia del permís de conduir B, o classe C si s'opta a la plaça d'Oficial Conductor.
  • Full d'autobaremació i els documents acreditatius dels mèrits.

Alcúdia, ____ de ________ de 2024.

Signatura:

 

 

A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA

 

ANNEX 3 FULL D'AUTOBAREMACIÓ

TORN LLIURE

A) Mèrits professionals: serveis prestats. Puntuació màxima: 12 punts.

 

Mesos

Punts

Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en l'administració pública en una categoria igual o semblant a la convocada, relacionada amb les tasques pròpies del lloc de feina convocat: 0,30 per mes

 

 

Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats de qualsevol administració pública: 0,15 per mes

 

 

Per cada mes de serveis prestats en l'empresa privada relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar: 0,05 per mes

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL:

 

B) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 8 punts.

 

Titulació

Punts

Pel títol de batxiller i/o cada títol de tècnic de grau mitjà o equivalents a efectes acadèmics: 2 punts

 

 

Pel títol de tècnic superior o equivalent a efectes acadèmics o titulació superior: 6 punts

 

 

C) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima. 8 punts.

 

Curs

Punts

Aprofitament:

0,05 punts per hora

 

 

 

Assistència:

0,025 punts per hora

 

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL:

 

D) Antiguitat reconeguda a les administracions públiques. Puntuació màxima: 8 punts.

Nº Triennis

Punts

 

 

E) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 4 punts.

Nivell català

Punts

Nivell B1: 1 punts

 

Nivell B2: 2 punt

 

Nivell C1: 3 punts

 

Nivell C2: 4 punts

 

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL

 

PUNTS

APARTAT A)

 

APARTAT B)

 

APARTAT C)

 

APARTAT D)

 

APARTAT E)

 

TOTAL:

 

A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA

 

ANNEX 4 ​​​​​ ​​​​​​​FULL D'AUTOBAREMACIÓ

​​​​​​​PROMOCIÓ INTERNA

A) Mèrits professionals: serveis prestats. Puntuació màxima: 12 punts.

 

Mesos

Punts

Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el cos, escala o especialitat des del qual es promociona o en l'equivalent d'altres administracions públiques: 0,30 punts per mes

 

 

Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats de qualsevol administració pública, diferents del cos, escala o especialitat des del qual es promociona: 0,15 punts per mes

 

 

Per cada mes de serveis prestats en l'empresa privada relacionats amb les tasques pròpies de la categoria convocada, en un lloc igual o similar: 0,05 punts per mes

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL:

 

B) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 8 punts.

 

Titulació

Punts

Pel títol de batxiller i/o cada títol de tècnic de grau mitjà o equivalents a efectes acadèmics: 2 punts

 

 

Pel títol de tècnic superior o equivalent a efectes acadèmics o titulació superior: 8 punts

 

 

C) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima. 8 punts.

 

Curs

Punts

Aprofitament:

0,05 punts per hora

 

 

 

Assistència:

0,025 punts per hora

 

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL:

 

D) Antiguitat reconeguda a les administracions públiques. Puntuació màxima: 8 punts.

Nº Triennis

Punts

 

 

E) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 4 punts.

Nivell català

Punts

Nivell B1: 1 punts

 

Nivell B2: 2 punt

 

Nivell C1: 3 punts

 

Nivell C2: 4 punts

 

 

 

PUNTUACIÓ TOTAL

 

PUNTS

APARTAT A)

 

APARTAT B)

 

APARTAT C)

 

APARTAT D)

 

APARTAT E)

 

TOTAL:

 

​​​​​​​A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA