Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSORCI ESCOLA D'HOTELERIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 500724
Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (EHIB) de 13 d'agost de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria d'un procés selectiu per a cobrir, amb caràcter d'interinitat, una plaça de professor/a d'allotjament i relacions externes en el Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (Consorci EHIB) pel sistema de concurs de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (en endavant, Consorci EHIB) va iniciar un procediment per a cobrir un lloc de treball amb contracte laboral temporal de professor/a d'allotjament i relacions externes (codi L0253000D) per al Consorci EHIB pel sistema de concurs de mèrits en previsió de la jubilació de la persona titular.

2. El 18 d'abril de 2024 es va sol·licitar a la gerència de la Universitat de les Illes Balears i a la Direcció General de Funció Pública el reconeixement de la singularitat de la plaça esmentada.

3. El 25 d'abril de 2024, tant la gerent de la Universitat de les Illes Balears com la Direcció General de Funció Pública van emetre respectius certificats que la UIB no disposa de cap/a treballador/a en la seva plantilla que compleixi el perfil sol·licitat i que dins de la relació de llocs de treball de personal funcionari i laboral de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no existeix cap lloc de treball que faci les funcions sol·licitades.

4. El 30 de maig de 2024 la Direcció General de Funció Pública va emetre informe favorable a la contractació directa de personal laboral propi de l'ens per  a cobrir el lloc de treball professor/a d'allotjament i relacions externes (codi: L0253000D) per part de l'Escola d'Hoteleria de les Illes Balears.

5. El 5 de juliol de 2024, es va sol·licitar a la Direcció General de Funció Pública l'informe previ per a poder realitzar la corresponent convocatòria pública i posterior contractació de la plaça esmentada.

6. El 12 d'agost de 2024 es va rebre per l'EHIB notificació de l'informe favorable al procés selectiu que la Direcció General de Funció Pública va emetre en data 9 d'agost de 2024.

Fonaments de dret

1. El Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears és una entitat que preveu l'article 2.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Es regeix per l'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel qual s'aprova la modificació de l'annex del Decret 30/2014, d'11 de juliol, dels Estatuts del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears i la resta de normativa aplicable aquests ens.

2. El personal al servei del CEHIB es regeix per la legislació aplicable en cada cas. En tot cas, i com a mínim, és aplicable a tot el personal al servei del Consorci EHIB la regulació establerta en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta, els principis ètics, els principis de conducta, els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública i les normes reguladores de la reserva de quota per a persones amb discapacitat.

3. El personal laboral propi del CEHIB a més de regir-se per les disposicions contingudes en l'Estatut bàsic de l'empleat públic i la Llei 3/2007 que li siguin aplicables i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, es regeix pels preceptes de la Llei 7/2010 i per les normes que la despleguin, i del Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i altres institucions autonòmiques, com també per les normes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament. La selecció d'aquest personal s'ha de fer mitjançant una convocatòria pública d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, i amb els informes exigits per la normativa vigent.

4. D'acord amb l'article 20.1 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, durant l'any 2024, i amb caràcter general, se suspenen el nomenament de nou personal funcionari interí i la pròrroga del nomenament dels funcionaris interins adscrits a programes temporals o nomenats per a subvenir necessitats urgents, així com el nomenament de personal estatutari temporal i la contractació de personal laboral temporal, i les pròrrogues d'aquests nomenaments i contractes, en l'Administració de la comunitat autònoma i en els ens que integren el sector públic instrumental autonòmic.

No obstant això, en l'apartat 2 de l'article esmentat es preveu que en els casos en què aquesta suspensió pugui suposar un greu perjudici en la prestació de serveis essencials per a la comunitat autònoma o en la hisenda de la comunitat autònoma i es justifiqui una necessitat urgent i inajornable, podran autoritzar-se el nomenament de personal funcionari interí i de personal estatutari temporal i la contractació de personal laboral temporal, així com les seves pròrrogues en l'Administració de la comunitat autònoma i en la resta d'ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, sempre que, prèviament a aquests nomenaments, contractacions o pròrrogues, la Direcció General de Pressupostos i Finançament i la Direcció General de Funció Pública emetin sengles informes favorables sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera i sobre els aspectes de legalitat aplicables, respectivament, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

5. L'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007 de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast del control de l'article 5 de l'Acord del Consell de Govern de dia 19 de desembre de 1995 sobre comptabilitat i rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'apartat segon B), estableix el procediment per a donar compliment en els principis de publicitat i d'objectivitat en la selecció de personal laboral temporal dels ens públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. La Instrucció conjunta del director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis i del director general de Pressupostos i Finançament de 29 de febrer de 2016.

7. L'article 26.l) de l'Acord del Consell de Direcció del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, d'1 de desembre de 2020, pel qual s'aprova la modificació de l'annex del Decret 30/2014, d'11 de juliol, dels Estatuts del Consorci Escola d'Hostaleria de les Illes Balears estableix que una de les funcions de la directora gerent del Consorci EHIB és dictar les resolucions en matèria de personal, la contractació del personal laboral així com les extincions de les relacions laborals i modificacions contractuals del personal de conformitat amb els criteris que estableixi el Consell de Direcció en la relació de llocs de treball, i, en general, totes les resolucions en matèria de personal.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu per a cobrir un lloc de treball amb contracte laboral temporal d'interinitat de professor/a d'allotjament i relacions externes per al Consorci EHIB pel sistema de concurs de mèrits.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud que s'ha d'usar per a presentar-se al procediment selectiu, que s'adjunta com a annex 2 d'aquesta Resolució.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el lloc web del Consorci EHIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el Conseller de Turisme, Cultura i Esports, en el termini d'un mes des de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, (signat electrònicament: 13 d'agost de 2024)

La directora gerent del Consorci EHIB Maria Llompart Bibiloni

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'un procés selectiu per a cobrir, amb caràcter d'interinitat, una plaça de professor/a d'allotjament i relacions externes en el Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (Consorci EHIB) pel sistema de concurs de mèrits

D'acord amb la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques i del director general de Pressupostos i Finançament de 29 de febrer de 2016, i obtinguts els informes preceptius per a realitzar la convocatòria, es convoca un lloc de treball de professor/a d'allotjament i relacions externes per al Consorci EHIB amb les especificacions següents:

1.       Objecte

L'objecte és ocupar una plaça de professor o professora d'allotjament i relacions externes inclosa en la relació de llocs de treball del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (codi: L0253000D), mitjançant un contracte laboral temporal d'interinitat.

Les condicions laborals són les següents:

  • Categoria professional: grup A.
  • Salari brut anual: 38.905,28 euros.
  • Tipus de contracte: laboral temporal interinitat per plaça vacant. Període de prova de tres mesos.
  • El període màxim de la contractació serà de 3 anys, d'acord amb l'assenyalat en l'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

2.       Requisits

Per a poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data de la fi del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

1. Tenir compliments 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

2. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les quals permeten l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

3. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per a exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no han de trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

4. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball convocat.

5. Estar en possessió del títol de Grau en Turisme o equivalent.

6. Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2 o equivalent, o en condició d'obtenir-ho en la data de fi del termini de presentació de les sol·licituds.

7. Experiència docent mínima de dos anys.

8. Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

9. Certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual.

Aquests requisits s'hauran de complir l'últim dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.

3.       Àmbit funcional

Les funcions a desenvolupar són les següents:

  • La programació i l'ensenyament de les àrees, matèries i mòduls que tinguin encomanats.
  • L'avaluació del procés d'aprenentatge de l'alumnat, així com l'avaluació dels processos d'ensenyament.
  • La tutoria dels alumnes, la direcció i l'orientació del seu aprenentatge i el suport en el seu procés educatiu.
  • L'orientació educativa, acadèmica i professional dels alumnes.
  • L'atenció al desenvolupament intel·lectual i integral de l'alumnat.
  • La promoció, organització i participació en les activitats i tasques complementàries, dins o fora del recinte educatiu, programades per l'Escola.
  • La contribució al fet que les activitats de centre es desenvolupin en un clima de respecte, tolerància i participació.
  • La informació periòdica a les famílies dels menors d'edat, sobre el procés d'aprenentatge dels seus fills i filles.
  • La coordinació de les activitats docents, de gestió i de direcció que els siguin encomanades per la Direcció acadèmica de centre.
  • La participació en l'activitat general de centre sota el principi de col·laboració i treball en equip.
  • Dur a terme qualsevol altra funció que li encomani el seu superior jeràrquic o la Direcció dins de les seves competències.

4.       Forma de selecció

La selecció dels aspirants es fa mitjançant el procediment de concurs de mèrits, d'acord amb els criteris que figuren en el punt 9 d'aquestes bases.

5.       Documentació

Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud que figura a l'annex 2 de la resolució de la convocatòria o que estarà disponible en la web del Consorci EHIB, amb la documentació següent:

a) La documentació que acrediti complir els requisits de la convocatòria referents als punts 2.5 (títol), 2.6 (català), 2.7 (experiència mínima docent) i 2.9 (certificat delictes sexuals).

b) El curriculum vitae.

c) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats i de la titulació exigida. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits dins del termini de presentació de les sol·licituds implicarà que aquest mèrit no es valorarà. S'ha d'adjuntar un certificat de vida laboral i els contractes per a acreditar els mèrits.

d) Fotocòpia del DNI.

Els aspirants han de presentar fotocòpia de la documentació, sense perjudici que en el moment de l'entrevista personal hagin de presentar els documents originals per a comprovar l'autenticitat. En cas contrari, no s'avaluaran.

La data de referència per a complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds. En cas que no es presenti la documentació de l'apartat a, b i d del punt 5 d'aquestes bases o no compleixi els requisits del punt 2 d'aquestes bases, l'aspirant no serà admès a aquesta convocatòria.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per a participar en aquest procediment selectiu donen el consentiment perquè el Consorci EHIB tracti les seves dades personals als efectes que es deriven.

6.       Presentació de sol·licituds

Per la presentació de sol·licituds heu d'utilitzar el model de sol·licitud de l'annex 2 de la resolució de convocatòria, que també trobareu en la web del Consorci EHIB www.ehib.es.

El termini per a presentar les sol·licituds per a participar en aquesta convocatòria és de 10 dies hàbils, des de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert no es tindran en compte i l'aspirant serà exclòs.

Les sol·licituds i la documentació s'han de presentar de dilluns a divendres, en horari del registre de 9 a 14 h, en la seu del Consorci EHIB (el lloc físic és la Secretaria de l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears) o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

En cas que la sol·licitud i la documentació es presentin en una oficina de Correus o en un registre que no sigui del Consorci EHIB, a fi de tenir constància que s'han presentat, s'ha d'enviar dins del termini de presentació de sol·licituds una còpia del full de sol·licitud ja registrat a l'adreça electrònica juridic.ehib@uib.cat en les 24 hores següents a la presentació en el registre de la sol·licitud. De la mateixa forma, si s'envia per correu certificat, s'ha d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud, amb la data i segellada per l'oficina de correus en què consti que s'ha tramès en el termini hàbil per a la presentació.

 

7.       Òrgan de selecció

L'òrgan de selecció estarà format per les persones següents, amb indicació del lloc de treball o categoria que ocupen:

  • President: Joan Roca Moll, cap d'Estudis EHIB.
  • Vocal: Magdalena Vicens Company, Cap departament Allotjament
  • Vocal: Juan José Galmés Ginard, administrador EHIB
  • Secretari: Maties Romaguera Castelló, Secretari Grau en Direcció Hotelera

Els membres de l'òrgan de selecció s'han d'abstenir d'intervenir si concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Les funcions bàsiques de l'òrgan de selecció són les següents:

a. Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants i dur a terme l'entrevista personal, de conformitat amb el barem establert en aquestes bases.

c. Proposar la contractació de la persona seleccionada.

A l'efecte de comunicacions i altres incidències, l'òrgan de selecció té la seu en el Consorci EHIB, edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, Ctra. Valldemossa km 7,5, 07122 Palma, Illes Balears.

8.     Llistes de persones admeses i excloses

En el termini de quinze dies hàbils, comptadors des de la data de fi del termini de presentació de les sol·licituds, l'òrgan de selecció publicarà en la web del Consorci EHIB www.ehib.es i en el tauler d'anuncis físic de la seu del Consorci EHIB la relació provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió.

Les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional en la web del Consorci EHIB, per a esmenar els defectes i aportar els documents preceptius. Aquest termini d'esmena és per a acreditar els requisits o mèrits no acreditats, però no és un termini per a presentar aquells que s'han de tenir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si els aspirants no compleixen aquest requeriment, es considera que desisteixen de la sol·licitud.

Una vegada esmenades les deficiències i examinades les al·legacions, l'òrgan de selecció publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, de la mateixa forma que la provisional.

9.     Valoració dels mèrits

No es valoren com a mèrits els títols o certificats que serveixin per a acreditar un requisit del punt 2 d'aquestes bases. Un mateix mèrit no pot ser valorat en més d'un apartat o subapartat.

En els certificats dels cursos de formació i de perfeccionament ha de constar el nombre d'hores o de crèdits i la data d'expedició, a més de la diligència d'homologació o acreditació del centre per part de qualsevol de les administracions públiques i organismes dependents amb competència material.

Per a valorar l'experiència professional, s'ha d'acreditar documentalment la durada del contracte i les funcions dutes a terme al lloc de treball. S'ha d'acreditar com a mínim mitjançant el contracte de treball i l'informe de vida laboral.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessari per a obtenir-ho, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.

El lloc de treball s'adjudicarà a la persona que hagi obtingut una major puntuació total. En cas d'empat, es tindran en compte els criteris següents:

  • en primer lloc, la major puntuació atorgada, en la valoració dels mèrits a l'experiència professional.
  • en segon lloc, la persona de més edat.
  • en tercer lloc, la persona amb més càrregues familiars.
  • en quart lloc, el sorteig.

L'òrgan de selecció es reserva el dret de sol·licitar als aspirants més informació referent als mèrits que acrediten.

Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb la següent estructura en quatre blocs amb la puntuació màxima següent:

Bloc

Puntuació màxima

Experiència professional

35

Formació

35

Coneixement d'idiomes

20

Entrevista personal

10

Total puntuació

100

a) Experiència professional (màx. 35% de la puntuació global):

  • Serveis prestats com a professor/a de matèries pròpies de l'àrea de l'allotjament turístic, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs a la de la plaça: 0,03 punts per cada hora de classe impartida, amb un màxim de 22,5 punts.
  • Serveis prestats en el sector hoteler amb càrrecs de responsabilitat relacionats amb l'àrea d'allotjament (Cap o segon, cap de recepció, director o subdirector), 0,5 punts per cada mes de treball acreditat a jornada completa (en cas de no ser jornada completa o mes sencer, es calcularà proporcionalment), amb un màxim de 12,5 punts.

b) Formació (màx. 35% de la puntuació global):

b.1)     Segons la titulació acadèmica acreditada, s'obtindran els següents punts. Màxim de 30 punts:

  • Altres Llicenciatures o graus universitaris distints al requerit en el punt 2: 13 punts
  • Diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació equivalent: 4 punts
  • Formació professional de grau superior equivalent a Tècnic Superior en Gestió d'Allotjaments Turístics,: 12 punts
  • Doctorat: 6 punts
  • Certificat d'Aptitud Pedagògica o màster oficial universitari de formació de professorat: 6 punts per cada 30 Crèdits ECTS
  • Màster universitari: 2 punts per cada 30 crèdits ECTS

b.2)     Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per entitats formadores i relacionats amb l'àrea d'allotjament. La valoració d'aquests cursos serà la següent: 0,01 punts per cada hora de curs realitzada, certificada i aprovada. Màxim de 3 punts.

b.3)     Es valoraran els cursos d'informàtica a nivell d'usuari, cursos en prevenció de riscos laborals i els cursos en matèria d'igualtat. La valoració dels cursos serà la següent: 0,003 punts per cada hora de curs realitzada, certificada i aprovada. Màxim de 2 punts.

Les valoracions que es realitzen per hores, que són les classes impartides i els cursos rebuts, han de ser fàcilment identificables en la documentació presentada per a poder ser valorades. L'assistència a cursos amb un mateix contingut i objectius només es pot valorar una vegada. Les accions formatives es valoraran quan els seus continguts estiguin relacionats directament amb les funcions del lloc de treball al qual s'opta.

c) Coneixements d'idiomes (màx. 20% de la puntuació global):

c.1)      Coneixements de català

Es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:

  • Certificat C1: 3 punts
  • Certificat C2: 6 punts
  • Certificat LA (llenguatge administratiu): 2 punts

El certificat de coneixements de llenguatge administratiu es pot acumular a la puntuació de l'altre certificat acreditat (màxim 8 punts).

c.2)      Coneixements d'anglès i/o alemany

  • Certificat A1: 1 punt
  • Certificat A2: 2 punts
  • Certificat B1: 3 punts
  • Certificat B2: 4 punts
  • Certificat C1: 5 punts
  • Certificat C2: 6 punts

Si l'aspirant acredita posseir més d'un certificat d'un mateix idioma, només es valorarà el que acrediti un nivell superior. Els certificats d'anglès i alemany poden acumular-se (màxim 12 punts)

d) Entrevista personal (màx. 10% de la puntuació global).

En l'entrevista personal es valoraran els aspectes següents:

  • Motivació
  • Sentit de la responsabilitat
  • Capaciteu de treball en equip
  • Iniciativa
  • Disponibilitat

10.      Entrevista personal

L'òrgan de selecció ha de convocar a l'entrevista personal els aspirants admesos a la convocatòria d'acord amb el punt 8 d'aquestes bases.

Les persones que figurin a la llista definitiva d'admesos seran convocades per a l'entrevista personal mitjançant la publicació en la pàgina web www.ehib.es del Consorci *EHIB, on s'especificarà el dia i les hores que es realitzaran. Així mateix, s'avisarà de la publicació mitjançant correu electrònic o via telefònica, segons estimi oportú l'òrgan de selecció.

No presentar-se a l'entrevista personal serà motiu d'exclusió de la convocatòria del lloc de treball, ja que es considerarà que no han finalitzat el procés selectiu.

L'entrevista personal consistirà en una sèrie de preguntes per a cada aspecte valorable amb una valoració objectiva de la resposta, la qual servirà per a puntuar cada aspecte. Es tindrà en compte l'encert i sobretot el raonament que l'aspirant de cada resposta. Els aspectes d'Iniciativa, Motivació, Sentit de la Responsabilitat i Capacitat de Treball en equip consistiran en quatre preguntes cadascun i el de Disponibilitat d'una pregunta.

La puntuació de l'entrevista personal és de 10 punts sobre 100 i es repartiran per cada apartat (Iniciativa, Motivació, Sentit de la Responsabilitat, Capacitat de Treball en equip i Disponibilitat) de tal forma que als aspectes d'Iniciativa, Motivació, sentit de la Responsabilitat i Capacitat de Treball en equip tindran una puntuació cadascun de 2.25 punts (el que equival a 9 punts) i l'aspecte Disponibilitat tindrà una puntuació d'1 punt.

En l'entrevista personal serà gravada la veu.

11.      Publicació de la valoració dels mèrits i entrevista personal

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits i l'entrevista personal, l'òrgan de selecció publicarà en la web del Consorci EHIB www.ehib.es i al tauler d'anuncis físic de la seu del Consorci EHIB la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

Les personis aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per a presentar un escrit amb les al·legacions a la puntuació obtinguda.

Una vegada resoltes les al·legacions sobre la valoració dels mèrits i l'entrevista personal per part de l'òrgan de selecció, l'òrgan de selecció publicarà la llista definitiva de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants respecte a la valoració dels mèrits i l'entrevista personal en la web del Consorci EHIB www.ehib.es i en el tauler d'anuncis físic de la seu del Consorci EHIB en el termini màxim d'un mes des de la data de finalització del termini de presentació de les al·legacions. Aquesta llista definitiva pot incloure també l'esmena d'ofici dels errors detectats.

12.      Resolució de la convocatòria

Després d'haver publicat la llista definitiva en els termes del punt 11 anterior, l'òrgan de selecció elevarà a la directora gerent del Consorci EHIB una proposta de la llista definitiva, amb la valoració dels aspirants. Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte de la provisional, l'esmena d'ofici dels errors detectats.

La directora gerent del Consorci EHIB, tenint en compte la proposta de la llista definitiva de l'òrgan de selecció, dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista amb les puntuacions definitives i adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut una major puntuació total.

Aquesta resolució s'ha de publicar en la web del Consorci EHIB www.ehib.es. Contra aquesta Resolució, que no esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Turisme Cultura i Esports en el termini d'un mes des de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En cas que la persona seleccionada renunciï o no superi el període de prova de dos mesos, es podrà contractar la següent persona amb més puntuació i així successivament.

13.     Protecció de dades de caràcter personal

El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds per a participar en la convocatòria ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i les previsions de la legislació vigent en matèria de protecció de dades personals.

Les circumstàncies i les condicions del tractament de dades esmentat són les següents:

a) Finalitat del tractament. Gestió de la convocatòria per a cobrir un lloc de treball vacant de professor/a d'allotjament i relacions externes, d'acord amb el que preveu l'article 6 del Reglament general de protecció de dades.

b) Responsable del tractament. Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears).

c) Destinataris de les dades personals. Se cediran les dades personals a l'entitat encarregada dels recursos humans del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, a l'òrgan de selecció i els òrgans competents per raó de la matèria. D'altra banda, els interessats poden sol·licitar la consulta de l'expedient per a comprovar el funcionament correcte del concurs. En cap cas no poden obtenir les dades de contacte altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça electrònica. En cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, el Consorci EHIB enviarà a l'Administració de justícia les dades personals que constin.

d) Termini de conservació de les dades personals. Es conservaran de manera indefinida mentre la persona interessada no sol·liciti la supressió.

e) Decisions automatitzades amb les dades personals i transferències de dades en tercers països. No es faran.

f) Exercici de drets i reclamacions. La persona interessada pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat i d'oposició davant el responsable del tractament esmentat abans, dirigint un escrit a la Direcció del Consorci EHIB per correu postal (l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears)

Els aspirants tenen dret a retirar el consentiment del tractament de les seves dades. No obstant això, és lícit tot el tractament de les seves dades personals anterior a la retirada del consentiment.

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona interessada pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es).

g) Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades del Consorci EHIB està situada en la seu de l'entitat (edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears, dpoehib@uib.es).

h) Conseqüències de no facilitar les dades personals. No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot participar en la convocatòria.

14.       Règim de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per a resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social i la interlocutòria del Tribunal Suprem 4/2023, de 21 de febrer.

Documents adjunts