Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 500302
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació del conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d’una subvenció directa nominativa del Consell Insular d’Eivissa a l’associació Asociación de Empresarios de Viviendas y Estancias Turísticas Vacacionales de Ibiza y Formentera per a l’exercici 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 2 d'agost de 2024, va aprovar la següent proposta:

"(...)

PROPOSTA

PRIMER. APROVAR el conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'associació Asociación de Empresarios de Viviendas y Estancias Turísticas Vacacionales de Ibiza y Formentera per a l'exercici 2024 amb NIF G57930158, que figura en l'expedient amb CSV núm. 15251714063034151556, per un import màxim de 30.000 €.

SEGON. APROVAR I DISPOSAR la despesa anticipada, sense l'exigència de garanties, per un import màxim de 30.000 €.

TERCER. APROVAR l'ampliació del termini de justificació per part de l'entitat beneficiària fins a un màxim de 6 mesos.

QUART. PUBLICAR la subvenció de referència a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

CINQUÈ. NOTIFICAR a l'associació Asociación de Empresarios de Viviendas y Estancias Turísticas Vacacionales de Ibiza y Formentera, l'acord del Consell Executiu.

SISÈ. PUBLICAR el conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears."

 

Eivissa, 12 d'agost de 2024

La cap de Servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció directa nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'associació Asociación de Empresarios de Viviendas y Estancias Turísticas Vacacionales de Ibiza y Formentera per a l'exercici 2024

Parts

Vicente Alejandro Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant el Consell), en representació d'aquesta institució, amb NIF S0733001B i en l'exercici de les facultats atribuïdes per l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.

José Antonio Llano Marí, president de l'associació Asociación de Empresarios de Viviendas y Estancias Turísticas Vacacionales de Ibiza y Formentera (en endavant AVAT) en representació d'aquesta entitat amb NIF G-57930158 i en exercici de les facultats atribuïdes per l'article núm. 27 dels Estatuts d'aquesta associació.

Antecedents

1. L'article 148.1.18.a de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que les comunitats autònomes poden assumir competències en matèria de promoció i ordenació del turisme en el seu àmbit territorial, i en aquesta línia, l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de la comunitat autònoma han de reconèixer l'activitat turística com a element econòmic estratègic de les Illes Balears i que el foment i l'ordenació de l'activitat turística s'han de portar a terme amb l'objectiu de fer-la compatible amb el respecte al medi ambient, al patrimoni cultural i al territori, i amb polítiques generals i sectorials de foment i ordenació econòmica que tenguin com a finalitat afavorir el creixement econòmic a mitjà i a llarg termini.

2. Les competències en matèria de promoció turística s'exerceixen pel Consell Insular d'Eivissa com a pròpies de conformitat amb allò disposat en l'article 70.3 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en relació al Decret 45/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), en virtut del qual es van traspassar al Consell Insular d'Eivissa les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística.

Mitjançant el Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als Consells Insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquests consells insulars que fins el moment exercia l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística, i d'ampliació, adaptació i realització de les funcions i els serveis en aquesta matèria traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el Decret 45/2015, de 22 de maig, s'amplien les funcions i els serveis traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el decret abans esmentat en relació al seu àmbit territorial en quant a la creació, administració i posada en valor del producte turístic, entre d'altres.

3. L'obligatorietat per part dels òrgans de les Administracions Públiques d'elaborar un Pla Estratègic de Subvencions ve determinada en el precepte 8.3 de la 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el pla esmentat s'hi han de determinar els objectius i efectes que es pretenen aconseguir amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les seves fonts de finançament, garantint els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació; així com l'eficàcia dels objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics. A més, és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, el qual, en els mateixos termes, assenyala la necessitat de planificar les subvencions mitjançant l'aprovació dels plans estratègics corresponents.

4. En el Pla Estratègic de Subvencions d'aquesta institució pel període 2023-2025 (BOIB. Núm. 12, de data 26 de gener de 2023), modificat en aquest sentit en data 27 de maig de 2024 (BOIB Núm. 72, de data 30 de maig de 2024) hi consta una subvenció anual durant la vigència de l'esmentat Pla, per l'entitat AVAT amb l'objectiu de millorar el producte turístic de l'illa d'Eivissa fomentant la professionalització del sector i millorant l'oferta turística de l'illa, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321.4890105.

5. El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en sessió de data 1 de desembre de 2023 va aprovar amb caràcter inicial l'expedient del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2023 (BOIB núm. 164, de 2-12-2023). L'aprovació definitiva del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2024 fou publicada en el BOIB núm 176, de 30-12-2024.

En el pressupost del Consell per a l'exercici 2024 hi figura la partida 4321.4890105 amb un import de 30.000 € del capítol IV de despesa com a subvenció nominativa a favor de l'associació AVAT.

6. AVAT és una associació empresarial sense ànim de lucre creada l'any 2011 i integrada en la Federació de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (PIMEEF), que agrupa propietaris d'habitatges vacacionals així com empreses comercialitzadores d'aquests. El principal objectiu de l'associació ha estat regularitzar el sector dels habitatges vacacionals, fet que es va aconseguir amb l'entrada en vigor de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, i de la normativa que la desenvolupa.

Segons la pròpia associació, les funcions d'AVAT són les següents:

«- Colaborar con las distintas Administraciones locales, autonómicas, estatales e internacionales en la mejora del sector turístico.

- Obtener el reconocimiento de las distintas Administraciones oficiales y ser tenidos en cuenta en la elaboración de la normativa que afecta a este sector de actividad.

- Defender los intereses del sector, dignificando el papel que desempeñan en el desarrollo y mantenimiento de un turismo de calidad.

- Participar de forma colectiva en Ferias y Certámenes.

- La denuncia y persecución del intrusismo, luchando por el cumplimiento de la legalidad.

- La gestión y representación colectiva de sus miembros ante los poderes públicos.

- La creación o prestación de servicios en beneficio de sus socios, promoviendo la realización de actividades que redunden en el logro de mejoras para estos.

- Intercambiar y obtener información con otras asociaciones afines.

- Organizar eventos y congresos de interés para el sector.

- Solicitar subvenciones y ayudas de los organismos que correspondan.

- Gestionar de proveedores y suministradores la consecución de mejoras económicas para sus asociados.

- Normalizar las relaciones entre asociados para establecer un código ético conjunto que beneficie al sector.

- Ayudar a propietarios y comercializadores a legalizar sus viviendas y sus empresas en un marco de competencia leal».

7. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

8. L'esmentada Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa en l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seva actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

9. En data 23 de març de 2024, mitjançant RGE núm. 2024007117, l'associació AVAT va presentar una sol·licitud de concessió d'una subvenció directa nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'associació esmentada per a l'exercici 2024, per import de 30.000 €, sol·licitant el pagament anticipat del 100% de l'import esmentat, així com la justificació de la subvenció durant el mes de novembre de 2024.

10. En data 22 de maig de 2024, el president del Consell va dictar providència d'incoació del procediment en virtut de la qual va disposar la iniciació dels tràmits pertinents per a la formalització d'un conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'associació AVAT amb NIF G57930158, per a l'exercici 2024 per import màxim de 30.000 €, contemplant el pagament anticipat del 100 % de l'import de la mateixa, així com la justificació de la subvenció concedida durant el mes de novembre de 2024.

Així mateix, la providència d'inici del procediment contempla que no s'exigeixin les garanties establertes en l'article 43 i següents del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 j) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ja que aquestes tenen la consideració de facultatives i no preceptives, tenint en compte que l'anticipació del pagament de la subvenció de referència és imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció, degut al caràcter sense ànim de lucre de l'associació AVAT i atenent també a les raons d'interès públic que ho justifiquen.

11. El títol IV de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del Turisme de les Illes Balears regula el foment i la promoció del turisme, i estableix com a principis generals la millora de la competitivitat mitjançant el desenvolupament d'un turisme sostenible, la necessitat de la planificació de la promoció i la qualitat turística, el foment de la desestacionalització, la necessitat d'investigació, desenvolupament, innovació i formació continua en turisme, considerant Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera marques turístiques.

En aquest sentit, i de conformitat amb l'article 73 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears; l'administració turística ha de promoure l'adaptació de la formació en turisme a les necessitats de les empreses turístiques establertes a les Illes Balears i a la transformació contínua del sector turístic, fomentant una formació per a l'ocupació que sigui pràctica i especialitzada, ateses les peculiaritats del sector turístic i les empreses d'aquest sector.

12. L'article 21.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, estableix que l'Administració i els beneficiaris de les subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts, aspecte que també recull l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, tot d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

És objecte d'aquest conveni establir els termes i les condicions d'un conveni entre el Consell Insular d'Eivissa amb NIF S-0733001B i l'associació AVAT amb NIF G-57930158 per a la regulació de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció directa nominativa a l'associació AVAT per un import màxim de trenta-dos mil euros (30.000 €) per part del Consell Insular d'Eivissa, per finançar la realització per part de l'associació AVAT de les següents actuacions durant l'exercici 2024:

  • L'actualització de la pàgina web de l'associació.
  • La realització d'accions formatives per propietaris i comercialitzadors.
  • L'elaboració d'una campanya de màrqueting per propietaris.
  • L'organització de la desena edició del Congreso de Viviendas Turísticas de Ibiza.

Les actuacions que cal dur a terme es troben detallades en la documentació que ha estat aportada per l'associació AVAT, i que s'adjunta, com ANNEX I a aquest conveni, on es detallen les actuacions a realitzar així com el seu cost.

2. Despeses subvencionables

2.1. S'entenen per despeses subvencionables aquelles compreses en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant, es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquelles que de manera indubitada responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries, i que s'hagin realitzat i hagin estat efectivament pagades dins el termini de justificació previst en el punt 5.2 del present conveni.

Així mateix, també seran subvencionables les despeses corresponents al material promocional elaborat per a la seva distribució, relacionat amb l'objecte d'aquest conveni.

Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.

Es preveu que el pressupost aportat per l'associació beneficiària s'ha d'entendre com una previsió de despeses, podent variar els imports finals de les diferents actuacions que conformen l'objecte del conveni, dels inicialment previstos, sempre que això no suposi una alteració de l'objecte determinat en la clàusula primera del present document.

2.2. Els costos indirectes (com ara els subministraments, despeses de personal, despeses de neteja, entre d'altres) hauran d'imputar-se, com a despesa general, per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en un percentatge màxim del 15 % de l'import anual anual del concepte imputat, de conformitat amb l'article 83.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament el la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.3. En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat dels subministraments o serveis contractats.

2.4. En cap cas seran despeses subvencionables:

  • Els interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Les despeses de procediments judicials.

2.5. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per al contracte menor, AVAT haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del be, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient número d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o bé que la despesa hagués estat realitzada amb anterioritat a la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en la memòria l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

2.6. El Consell Insular d'Eivissa realitzarà l'aportació econòmica màxima de 30.000 € de l'exercici 2024.

L'associació AVAT adquirirà la condició d'entitat beneficiària a l'efecte del que disposa l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per un import màxim de trenta-dos mil euros (30.000 €).

2.7. L'entitat beneficiària pot subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquest conveni, sempre i quan es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.8. De conformitat amb l'article 29.7d) l'entitat beneficiària podrà subcontractar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades sempre que l'import subvencionable no excedeixi del cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per a l'acreditació de les despeses del beneficiari.

3. Compromisos de AVAT

3.1. L'associació AVAT s'obliga a:

  • Dur a terme l'activitat total descrita en la clàusula primera que fonamenta la concessió de la subvenció, en el termini establert a tal efecte i, en qualsevol cas, durant l'any 2024.
  • Acreditar el compliment de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incórrer en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, així com el compromís de mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al reconeixement esmentat o vigència, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies (ANNEX III).
  • Integrar les persones i/o autoritats que designi el Consell Insular d'Eivissa en els diferents comitès d'honor, organitzador, executiu, tècnic i/o de naturalesa anàloga que es constitueixin per a l'execució de l'objecte d'aquest Conveni.
  • Comunicar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació suficient, qualsevol acte públic relacionat amb l'objecte d'aquesta subvenció, en els quals s'ha de reservar un lloc d'honor als representants designats.
  • Justificar al Consell Insular d'Eivissa la realització i pagament de l'activitat subvencionada així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció en el termini establert a tal efecte.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents del Consell.
  • Comunicar al Consell sol·licitud de qualsevol altra subvenció o ingrès per la mateixa finalitat dins el termini de tres dies hàbils des de la mateixa i, en el seu cas, l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.
  • Comunicar a la major brevetat possible al Consell qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de les activitats subvencionades, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar al cost total i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell per fer qualsevol modificació substancial de les activitats objecte d'ajuda econòmica. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades i han de formular-se a la major brevetat possible, després de l'aparició de circumstàncies que la justifiquen especificant-se les repercussions pressupostàries que impliquin.
  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat i/o en els registres legalment establerts.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos a l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el tex refós de la Llei de subvencions i a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Fer-se càrrec de l'excés d'increment econòmic que es pugui derivar de l'activitat objecte de subvenció descrita a la clàusula primera.
  • Sol·licitar autorització expressa del Consell Insular d'Eivissa per a la realització de qualsevol canvi en les actuacions previstes en la memòria adjunta.

3.2. Les activitats subvencionades seran objecte de difusió per part de l'associació AVAT posant de manifest el finançament del Consell Insular, per a la qual cosa, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada (actuacions de promoció i publicitat, actes públics, edicions, pàgines web i qualsevol altre acte de difusió relacionat amb les activitats subvencionades), durant la totalitat de la duració de les activitats esmentades i sempre dins el període de vigència del present conveni, s'haurà de fer constar l'escut oficial del Consell així com la marca turística «Ibiza» en un indret destacat i privilegiat.

3.3. L'associació AVAT haurà d'observar el compliment de les obligacions prescrites en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.4. L'associació AVAT també queda sotmesa a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 23 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d'aplicació.

4. Compromisos del Consell

4.1. El Consell Insular d'Eivissa es compromet a realitzar l'aportació econòmica de trenta mil euros (30.000 €), que tendrà caràcter de màxima, a favor de AVAT, amb càrrec de l'aplicació pressupostària 4321-4890105 per a la partida corresponent a l'exercici pressupostari 2024, del Departament de Promoció Turística.

4.2. A efectes d'allò disposat en l'article 32 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, es fa constar expressament que la mencionada aportació pública del Consell Insular d'Eivissa és com import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost de l'activitat.

4.3. D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència per part de l'associació AVAT, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents, de conformitat amb allò establert a la clàusula 7.2 d'aquest conveni, amb la finalitat de determinar la quantitat que hagi de percebre el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Garanties

Es fa constar expressament que el Consell Insular d'Eivissa no exigeix garanties a l'associació AVAT, degut al caràcter sense ànim de lucre de l'associació i ateses les raons d'interès públic que així ho justifiquen, així com pel fet que el pagament anticipat contemplat en el conveni, resulta imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a l'objecte de la subvenció. Tot de conformitat amb els articles 17.3 j) i 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 13 i 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

 

6. Pagament i justificació

6.1. El pagament es formalitzarà de forma anticipada en un 100% de l'import màxim, tal i com es detalla a continuació:

- Pagament de l'import de 30.000 € una vegada formalitzat el present conveni.

En cas d'haver-hi algun incompliment per part de l'associació AVAT, el Consell podrà reduir l'aportació prevista proporcionalment a la despesa correctament justificada en aplicació dels criteris de graduació establerts a tal efecte, iniciant l'expedient de reintegrament corresponent.

6.2. La justificació del compliment de l'objecte de la subvenció es farà mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Factures originals acreditatives i altres documents de valor probatori amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. La despesa a justificar haurà de ser realitzada dins l'exercici 2024. Així mateix, s'haurà d'acreditar el pagament efectiu de les despeses imputades al present conveni.

L'acreditació de l'abonament de les despeses aportada pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

1) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

  • Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

2) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa. Sempre que no s'excedeixin els límits legalment establerts, segons la normativa vigent en la matèria.

3) Pagament mitjançant xec nominatiu:

  • Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.
  • Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

4) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

  • Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

5) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

b) Certificat de les despeses de l'associació AVAT, emès pel seu representant legal, en el qual s'assenyali que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del conveni i han donat compliment a la finalitat de la subvenció. Així com que la justificació de les despeses realitzades i efectivament pagades s'ajusten a les actuacions objecte d'aquest conveni, i s'acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

c) Memòria de la realització de les diferents actuacions objecte d'aquesta subvenció.

d) Quan correspongui, la justificació de les despeses subvencionables d'acord amb el que prescriu l'apartat 2.5 del present conveni.

e) Quan correspongui, una declaració responsable signada pel màxim responsable de l'entitat, quin és el criteri d'imputació que s'ha utilitzat per determinar el percentatge del cost indirecte que correspon a l'execució de l'objecte, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tal i com s'assenyala en el punt 2.2 del present conveni en relació amb la justificació de les despeses indirectes.

f) Una liquidació d'ingressos i despeses de les activitats subvencionades (ANNEX V).

g) Declaració responsable sobre altres ingressos concurrents amb l'activitat i de no haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció per al mateix o, si n'hi ha, relació de les subvencions concedides o sol·licitades, indicant-ne els imports (ANNEX V).

El termini màxim per a la presentació de la justificació serà el següent:

- La justificació de la totalitat de la subvenció concedida es farà en el termini màxim de sis mesos comptadors des de l'endemà de la data d'ingrés efectiu de la quantitat anticipada en el compte bancari de l'entitat beneficiaria. Aquest fet s'acreditarà per part del l'entitat beneficiària mitjançant l'aportació d'un document bancari justificatiu de l'ingrés.

6.3. Tenint en compte la situació actual d'excepcionalitat, es poden produir variacions al llarg del període de vigència del present conveni, que facin necessària l'adaptació de les actuacions previstes en la memòria adjunta, així com dels imports previstos en el document esmentat, sense que puguin superar en cap cas l'import màxim previst. Aquestes variacions hauran de ser prèviament autoritzades per part del titular del Departament de Promoció Turística del Consell Insular d'Eivissa, qui, a sol·licitud d'AVAT, les valorarà i, de considerar-ho pertinent, les podrà autoritzar, tot de conformitat amb allò previst a l'article 64 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 l) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6.4. Les mesures de difusió descrites a l'apartat 3.2 d'aquest conveni hauran de ser acreditades per part de AVAT mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc) comprensiu d'aquests extrems. L'incompliment de l'obligació de la inclusió de l'escut oficial, així com de la marca «Ibiza» en les actuacions anteriorment esmentades suposarà un incompliment de les condicions establertes en el present conveni, el grau del qual serà establert per la comissió de seguiment, de conformitat amb la clàusula 8.2 d'aquest conveni.

6.5. El Consell podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o els informes que es considerin adients per acreditar la justificació de totes les despeses.

6.6. Si la despesa de l'execució de les activitats objecte del conveni supera el cost inicial establert, el Consell insular d'Eivissa es farà càrrec només fins al màxim previst en el present Conveni.

6.7. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si l'associació beneficiària no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o té pendent de pagament algun altre deute amb la Hisenda Estatal o del Consell Insular d'Eivissa, o és deutora per resolució de procedència de reintegrament (ANNEX IV).

7. Compatibilitat amb altres ajuts

Aquesta subvenció serà compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas l'import resultant no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.

8. Incompliments

8.1. D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents que seguidament s'establiran, amb la finalitat de determinar la quantitat a percebre per part del beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8.2. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau de compliment

Percentatge de reducció

70%-74%

15 %

75%-79%

12 %

80%-84%

9 %

85%-89%

6 %

90%-94%

3 %

95%-99%

1%

La comissió de seguiment aplicarà aquests criteris per determinar, si n'és el cas, el grau d'incompliment, per determinar la quantitat que finalment haurà de reintegrar l'entitat beneficiària, tractant-se d'una aportació amb pagament anticipat.

Per sota del 70 % de compliment, es considerarà que no queda acreditada una actuació inequívoca de l'entitat beneficiària per a la realització de l'activitat subvencionada, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció, i es procedirà, si és el cas, al reintegrament total de les quantitats percebudes i a l'abonament dels interessos de demora corresponents.

En els casos en què el compliment parcial de la subvenció sigui per causa de força major, no seran d'aplicació els criteris establerts anteriorment, i l'entitat beneficiària solament haurà de reintegrar la quantitat percebuda que excedeixi de l'efectivament aplicada en la realització de l'activitat subvencionada, sense que siguin exigibles els interessos de demora.

En qualsevol cas, pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també previstos a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. Resolució del conveni

El conveni es resoldrà si es dóna alguna de les següents causes:

1. El transcurs del termini de vigència del conveni.

2. L'acord unànime de tots els signants.

3. L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants.

4. Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

5. Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en la normativa d'aplicació.

10. Modificació del conveni

Les parts que subscriuen aquest conveni assenyalen que la modificació del conveni requerirà l'acord unànime d'ambdues parts.

11. Tractament de dades de caràcter personal

Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

12. Resolució de conflictes i jurisdicció competent

12.1. Les parts que subscriuen aquest conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest conveni. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

12.2. El present conveni té naturalesa administrativa i, en conseqüència, serà competent per resoldre sobre qualsevol discrepància en relació a la seva aplicació la jurisdicció contenciosa-administrativa, exercida pels jutjats i tribunals de les Illes Balears.

13. Comissió de seguiment

13.1. Per garantir el seguiment d'aquest conveni s'anomenarà una comissió mixta de seguiment a la signatura d'aquest document (ANNEX II), per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la Llei Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13.2. La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni, sent un dels representants del Consell Insular el president de la mateixa, amb el corresponent vot de qualitat.

13.3. Correspon a la Comissió el seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció. Així mateix, correspon en el seu cas, a la Comissió de seguiment, determinar el possible grau d'incompliment del beneficiari.

13.4. El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

14. Vigència del conveni

El present conveni entrarà en vigor en el moment de la seua signatura i mantendrà la seua vigència fins el 31 de desembre de 2024.