Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 500294
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació del Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d’una subvenció nominativa del Consell Insular d’Eivissa a l’associació Fomento del Turismo de la isla de Ibiza per a l’exercici 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 2 d'agost de 2024, va aprovar la següent proposta:

"(...)

PROPOSTA

PRIMER. APROVAR el conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'associació Fomento del Turismo de la Isla de Ibiza amb NIF G07102569, que figura en l'expedient amb CSV núm. 15251713765274241353), durant l'any 2024, per un import màxim de 475.000 €.

SEGON. APROVAR I DISPOSAR la despesa anticipada, sense l'exigència de garanties, per un import màxim de 475.000 €, a realitzar en dos ingressos amb la següent previsió:

-Primer pagament 2024: 237.500 € una vegada formalitzat el present conveni.

-Segon pagament 2024: 237.500 € una vegada justificat de conformitat el primer termini.

TERCER. APROVAR l'ampliació del termini de justificació per part de l'entitat beneficiària fins a 6 mesos per a cadascun dels pagaments anticipats.

QUART. PUBLICAR la subvenció de referència a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

CINQUÈ. NOTIFICAR a l'associació Fomento del Turismo de la Isla de Ibiza, l'acord del Consell Executiu.

SISÈ. PUBLICAR el conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears."

 

Eivissa, 12 d'agost de 2024

La cap de Servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa del Consell Insular d'Eivissa a l'associació FOMENTO DEL TURISMO DE LA ISLA DE IBIZA per a l'exercici 2024.

Parts

Vicente Alejandro Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant el Consell), en l'exercici de les facultats atribuïdes per l'article 21.1 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.

Alejandro Sancho Ferrer, president de l'associació Fomento del Turismo de la Isla de Ibiza (en endavant Fomento del Turismo), en exercici de les facultats atribuïdes per l'article 3 dels Estatuts d'aquesta associació.

Antecedents

1. L'article 148.1.18.a de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que les comunitats autònomes poden assumir competències en matèria de promoció i ordenació del turisme en el seu àmbit territorial, i en aquesta línia, l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de la comunitat autònoma han de reconèixer l'activitat turística com a element econòmic estratègic de les Illes Balears i que el foment i l'ordenació de l'activitat turística s'han de portar a terme amb l'objectiu de fer-la compatible amb el respecte al medi ambient, al patrimoni cultural i al territori, i amb polítiques generals i sectorials de foment i ordenació econòmica que tenguin com a finalitat afavorir el creixement econòmic a mitjà i a llarg termini.

2. Les competències en matèria d'informació turística, ordenació i promoció turística s'exerceixen pel Consell Insular d'Eivissa com a pròpies de conformitat amb allò disposat en l'article 70.3 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en relació al Decret 45/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), en virtut del qual es van traspassar al Consell Insular d'Eivissa les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística.

3. L'obligatorietat per part dels òrgans de les Administracions Públiques d'elaborar un Pla Estratègic de Subvencions ve determinada en el precepte 8.3 de la 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el pla esmentat s'hi han de determinar els objectius i efectes que es pretenen aconseguir amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les seves fonts de finançament, garantint els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació; així com l'eficàcia dels objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics. A més, és d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, el qual, en els mateixos termes, assenyala la necessitat de planificar les subvencions mitjançant l'aprovació dels plans estratègics corresponents.

4. El Ple del Consell Insular d'Eivissa, en sessió de data 1 de desembre de 2023 va aprovar amb caràcter inicial l'expedient del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2024 (BOIB núm. 164, de 2-12-2023). L'aprovació definitiva del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2024 fou publicada en el BOIB núm 176, de 30-12-2024.

5. El Fomento del Turismo és una associació empresarial històrica a l'illa d'Eivissa, que fou fundada el dia 30 de setembre de 1933 amb l'objectiu de proporcionar informació turística sobre l'illa d'Eivissa així com establir estratègies de màrqueting per al desenvolupament turístic de la mateixa. Degut a la situació política de l'època, l'entitat no va poder realitzar les seves funcions durant els anys de la Guerra Civil espanyola i la postguerra. L'acta de constitució formal del Fomento del Turismo data del dia 6 de desembre de 1946. Durant dècades, el Fomento del Turismo fou l'entitat responsable de la promoció turística de l'illa d'Eivissa i la plataforma per posar en comú les necessitats del sector empresarial de l'illa amb les administracions públiques.

6. L'any 2006, fruit de la cooperació públic-privada, es va crear la Fundación de Promoción Turística de Ibiza y Formentera, que poc després ho seria només d'Eivissa. L'entitat Fomento del Turismo formà part d'aquesta nova entitat creada per a portar a terme les diferents actuacions de promoció de l'illa i per dirigir-ne l'estratègia turística fins a la seva dissolució en el mes de juny de l'any 2017.

A partir d'aquell moment la labor del Fomento del Turismo s'ha centrat en l'adequació del producte turístic de l'illa d'Eivissa als diferents segments de mercat per millorar-ne la competitivitat i incidir en l'especialització necessària per continuar sent una destinació turística de primer ordre a nivell global.

7. L'article 2 c) dels Estatuts del Fomento del Turismo, assenyala que l'associació té com a finalitat, entre d'altres, facilitar informació turística de caràcter general i la específica dels seus socis.

8. Mitjançant acord del Ple ordinari del Consell Insular d'Eivissa, de data 29 de març de 2019, es va acordar la creació del Consell Sectorial de Promoció Turística de l'illa d'Eivissa. Entre els membres que el constitueixen, es troba el President del Consell Insular d'Eivissa i l'associació Fomento del Turismo de la Isla de Ibiza. El Consell Sectorial de Promoció Turística es va constituir com un òrgan consultiu, de diàleg, debat i participació amb la funció pròpia de debatre tots aquells assumptes que, integrats dins de l'àmbit material que constitueix el seu objecte, resultin escaients a l'efecte de la millor satisfacció dels interessos generals o sectorials dels veïns de l'illa. El Consell Sectorial de Promoció Turística podrà, exercir la seva funció, entre d'altres maneres, mitjançant l'emissió d'informes i propostes que tendran el rang de recomanació.

9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix en el seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

10. L'esmentada Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa en l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seva actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

11. En el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa pel període 2023-2025 (BOIB. Núm. 12, de data 26 de gener de 2023), hi consta una subvenció anual durant la vigència de l'esmentat Pla, per l'entitat Fomento del Turismo de la Isla de Ibiza amb l'objectiu de fomentar la creació i gestió del producte turístic de l'illa d'Eivissa així com de millorar l'oferta turística de l'illa, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321.48914.

12. En el pressupost del Consell per a l'exercici 2024 hi figura la partida 4321.48914 amb un import de 475.000 € del capítol IV de despesa com a subvenció nominativa per l'associació Fomento del Turismo.

13. En data 8 d'abril de 2024 i amb RGE núm. 2024008178 l'associació Fomento del Turismo va presentar una sol·licitud per a la formalització d'un conveni regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa prevista en el pressupost del Consell per a l'exercici 2024 així com en el Pla Estratègic de Subvencions d'aquesta institució per al període 2023-2025. Sol·licitant finançament per part del Consell del cost de les accions a realitzar per part de Fomento del Turismo, amb un import màxim de 475.000 €.

En data 18 de juny de 2024, mitjançant RGE núm. 2024017123, l'associació Fomento del Turismo va aportar una nova sol·licitud acompanyada d'una memòria actualitzada de les actuacions que l'associació te previst portar a terme i per a les quals sol·licita finançament per part del Consell Insular d'Eivissa.

En l'escrit de sol·licitud presentat per l'associació Fomento del Turismo s'hi reflexa la necessitat de realitzar pagaments anticipats per tal que l'associació pugui fer front a les despeses necessàries per portar a terme les actuacions objecte de la subvenció, així com la justificació de les mateixes en un període de 6 mesos, en aquest sentit, les bases d'execució del pressupost del Consell per l'exercici 2024 preveuen que el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa pugui aprovart un termini màxim de justificació de 6 mesos.

14. En data 25 de maig de 2024 el president del Consell va dictar providència d'incoació en virtut de la qual va disposar la iniciació dels tràmits pertinents per a la formalització d'un conveni regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció nominativa a l'associació Fomento del Turismo per import de 475.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4321.48914.

15. La providència d'incoació del procediment contempla que no s'exigeixin les garanties establertes en l'article 43 i següents del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 j) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ja que aquestes tenen la consideració de facultatives i no preceptives, tenint en compte que l'anticipació del pagament de la subvenció de referència és imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció, degut al caràcter sense ànim de lucre de l'associació Fomento del Turismo i atenent també a les raons d'interès públic que ho justifiquen.

16. La millora de l'oferta turística de l'illa d'Eivissa orientada a desenvolupar productes turístics transversals i no condicionats per una temporalitat marcada, contribueix a tres dels principals objectius estratègics del Consell Insular d'Eivissa en relació al desenvolupament del sector de l'illa d'Eivissa en mig i llarg termini. Per una banda, a la diversificació de l'oferta turística de l'illa, deixant enrere l'especialització de gran part de l'oferta en un turisme d'oci per un segment de públic jove. D'altra banda, contribuint a la desestacionalització del sector turístic de l'illa d'Eivissa, aconseguint allargar els extrems de temporada, millorar l'ocupació en el sector i, per tant, millorar l'estructura del mercat laboral de l'illa d'Eivissa. En darrer lloc, també, el desenvolupament de productes turístics allunyats del monocultiu d'oci per un segment de públic jove, afavorirà la diversificació de la imatge de l'illa de Eivissa en els diferents mercats emissors, fet que redundarà en la millora de la percepció que els diferents segments de públic objectiu tenen de l'illa d'Eivissa i contribuirà a arribar a nous segments estratègics de demanda.

17. L'aportació econòmica esmentada té un caràcter singular per concorre-hi raons d'interès públic, social i econòmic, que evidencien la necessitat de fomentar l'adequació del producte turístic de l'illa d'Eivissa als diferents segments de mercat per millorar-ne la competitivitat i l'especialització necessària per continuar sent una destinació turística de primer ordre a nivell global.

18. L'article 21.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, estableix que l'Administració i els beneficiaris de les subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts, aspecte que també recull l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, referent a la concessió directa de les subvencions.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, tot d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte

1.1. És objecte d'aquest conveni establir els termes i les condicions d'un conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'associació Fomento del Turismo per a la concessió d'una subvenció directa nominativa a l'associació Fomento del Turismo, per l'import global màxim de quatre-cents setanta-cinc mil euros (475.000 €) per part del Consell Insular d'Eivissa, per finançar la realització per part de l'associació Fomento del Turismo de les següents actuacions:

- Desenvolupament i gestió del club de producte Ibiza Health & Beauty, segons la relació d'actuacions previstes en la memòria que consta com annex I del present conveni.

- Desenvolupament i gestió del club de producte gastronòmic de salut, bellesa i benestar Eating in Ibiza segons la relació d'actuacions previstes en la memòria que consta com annex I del present conveni.

- Desenvolupament i gestió del club de producte de turisme actiu Enjoy Ibiza Activities segons la relació d'actuacions previstes en la memòria que consta com annex I del present conveni.

- Desenvolupament i gestió del club de producte de turisme MICE Ibiza Convention Bureau segons la relació d'actuacions previstes en la memòria que consta com annex I del present conveni.

- Desenvolupament i gestió del club de producte de turisme prèmium Ibiza Luxury Destination segons la relació d'actuacions previstes en la memòria que consta com annex I del present conveni.

- Desenvolupament i gestió de les xarxes socials, blogs i reportatges dels clubs de producte Ibiza Health & Beauty, Enjoy Ibiza Activities i Ibiza Convention Bureau.

- Despeses de personal adscrit a la coordinació dels diferents clubs de producte i de les actuacions que s'inclouen en la memòria (annex I).

- Realització d'accions promocionals en relació amb els diferents clubs de producte de l'associació.

Les actuacions que cal dur a terme es troben detallades en la memòria valorada que ha estat aportada per Fomento del Turismo, que s'adjunta al present conveni com annex I.

1.2. S'entenen per despeses subvencionables aquelles compreses en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per tant, es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquesta llei, aquelles que de manera indubitada responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessàries, i que s'hagin realitzat i hagin estat efectivament pagades dins el termini de justificació previst en el punt 4.2 del present conveni.

Així mateix, també seran subvencionables les despeses corresponents al material promocional elaborat per a la seva distribució, relacionat amb l'objecte d'aquest conveni, així com les despeses derivades del desenvolupament i organització i assistència per esdeveniments promocionals d'àmbit local, nacional i internacional relacionats amb els clubs de producte inclosos en l'objecte del present conveni.

Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.

Les despeses de personal imputables exclusivament a la realització de les actuacions objecte d'aquest conveni, es justificaran mitjançant la presentació de nòmines i documentació relativa a les assegurances socials (Rebut de Liquidació de Cotitzacions i Relació Nominal de Treballadors), així com un document resum de nòmines i els corresponents justificants de pagament.

Els costos indirectes (com ara els subministraments, despeses de personal, despeses de neteja, entre d'altres) hauran d'imputar-se, com a despesa general, per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en un percentatge màxim del 50% de l'import anual del concepte imputat, de conformitat amb l'article 83.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament el la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat dels subministraments o serveis contractats.

1.3. En cap cas seran despeses subvencionables:

- Els interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

- Les despeses de procediments judicials.

1.4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el Foment del Turismo haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del be, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient número d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o bé que la despesa hagués estat realitzada amb anterioritat a la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent-se de justificar expressament en la memòria l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

1.5. El Consell Insular d'Eivissa realitzarà l'aportació econòmica màxima de 475.000€ de l'exercici 2024.

L'associació Fomento del Turismo adquirirà la condició d'entitat beneficiària a l'efecte del que disposa l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per un import màxim de quatre-cents setanta-cinc mil euros (475.000 €), a càrrec del Consell Insular d'Eivissa.

1.6. S'ha de tenir en compte que el món del turisme és un món molt obert i en constant canvi, i que es poden produir canvis que facin necessari fomentar unes o altres actuacions, en aquest sentit es preveu que sense superar mai en cap cas, l'import màxim previst en el present conveni, i sempre amb autorització prèvia expressa de l'òrgan competent per atorgar la subvenció, es puguin realitzar canvis en els imports de les diferents partides incloses en el pressupost de les actuacions objecte del conveni, de conformitat amb allò previst a l'article 64 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Lli 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 l) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1.7. L'entitat beneficiària pot subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquest conveni, sempre i quan es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Compromisos de Fomento del Turismo

2.1. Fomento del Turismo s'obliga a:

  • Dur a terme l'activitat total descrita en la clàusula primera que fonamenta la concessió de la subvenció, en el termini establert a tal efecte i, en qualsevol cas, durant l'any 2024.

  • En tot allò relacionat amb la utilització i promoció del producte gastronòmic local, respectar les línies estratègiques del Departament d'Agricultura del Consell Insular d'Eivissa i es prestarà especial atenció als productes amb Identificació Geogràfica Protegida (Vi de la Terra, Herbes Eivissenques i Oli d'Eivissa) i al productes amb segell de qualitat (especialment flaó, sobrassada, pa de xeixa, patata vermella, xíndria, llagosta, gamba vermella, garrova i ametlla, etc.).

  • Utilitzar i promocionar el producte local de l'illa d'Eivissa en qualsevol actuació de promoció exterior, que en el marc del present conveni, es pugui portar a terme.

  • Acreditar el compliment de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incórrer en cap de les prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, així com el compromís de mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al reconeixement esmentat o vigència, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies. (ANNEX III)

  • Integrar les persones i/o autoritats que designi el Consell Insular d'Eivissa en els diferents comitès d'honor, organitzador, executiu, tècnic i/o de naturalesa anàloga que es constitueixin per a l'execució de l'objecte d'aquest Conveni.

  • Comunicar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació suficient, qualsevol acte públic relacionat amb l'objecte d'aquesta subvenció, en els quals s'ha de reservar un lloc d'honor als representants designats.

  • Justificar al Consell Insular d'Eivissa la realització de l'activitat subvencionada així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció en el termini establert a tal efecte.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents del Consell.

  • Comunicar al Consell l'obtenció de qualsevol altra subvenció o ingrès per la mateixa finalitat dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud i, en el seu cas, l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.

  • Comunicar immediatament al Consell qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de les activitats subvencionades, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar al cost total i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell per fer qualsevol modificació substancial de les activitats objecte d'ajuda econòmica. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades i han de formular-se immediatament després de l'aparició de circumstàncies que la justifiquen especificant-se les repercussions pressupostàries que impliquin.

  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat i/o en els registres legalment establerts.

  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  • Fer-se càrrec de l'excés d'increment econòmic que es pugui derivar de l'activitat objecte de subvenció descrita a la clàusula primera.

  • Complir amb el deure de confidencialitat, respecte de totes les dades que siguin propietat del Consell Insular d'Eivissa, així com les recaptades en compliment de l'objecte del conveni.

  • Sol·licitar autorització expressa del Consell Insular d'Eivissa per a la realització de qualsevol canvi en les actuacions previstes en la memòria adjunta.

2.2. Les activitats subvencionades seran objecte de difusió per part de Fomento del Turismo posant de manifest el finançament del Consell Insular, per a la qual cosa, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada (actuacions de promoció i publicitat, actes públics, edicions, pàgines web i qualsevol altre acte de difusió relacionat amb les activitats subvencionades), durant la totalitat de la duració de activitats esmentades i sempre dins el període de vigència del present conveni, s'haurà de fer constar l'escut oficial del Consell així com la marca turística «Ibiza» en un indret destacat i privilegiat.

En aquelles actuacions que impliquin la utilització i/o la promoció del producte gastronòmic local, s'hi haurà d'incloure també el logotip «Sabors Eivissa – Ibiza» del Departament d'Agricultura del Consell Insular d'Eivissa.

En aquest sentit, en la pàgina web del club de producte gastronòmic s'hi haurà de fer constar un enllaç destacat a la pàgina web www.saborsdeivissa.es de promoció del producte local i propietat del Departament d'Agricultura del Consell Insular d'Eivissa, fent referència a que es tracta del portal oficial de promoció del producte local i de la seua gastronomia.

Així mateix, en qualsevol actuació en la que hi puguin participar, es destacarà la participació d'establiments de restauració amb el segell «Sabors Eivissa – Ibiza» que identifica als restaurants de l'illa d'Eivissa que aposten per la cuina amb producte local.

2.3. Fomento del Turismo haurà d'observar el compliment de les obligacions prescrites en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.4. Fomento del Turismo també queda sotmès a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 23 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d'aplicació.

3. Compromisos del Consell

3.1. El Consell Insular d'Eivissa es compromet a realitzar l'aportació econòmica de quatre-cents setanta-cinc mil euros (475.000 €), que tendrà caràcter de màxima, a favor de l'associació Fomento del Turismo, amb càrrec de l'aplicació pressupostària 4321.48914 per a la partida corresponent a l'exercici pressupostari 2024, del Departament de Promoció Turística.

3.2. A efectes d'allò disposat en l'article 32 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, es fa constar expressament que la mencionada aportació pública del Consell Insular d'Eivissa és com import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost de l'activitat.

3.3. D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència per part de Fomento del Turismo, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents, de conformitat amb allò establert a la clàusula 7.2 d'aquest conveni, amb la finalitat de determinar la quantitat que hagi de percebre el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Pagament i justificació

4.1. El pagament es formalitzarà de forma anticipada en dos ingressos en els següents períodes:

-Primer pagament 2024: 237.500 € una vegada formalitzat el present conveni.

-Segon pagament 2024: 237.500 € una vegada justificat de conformitat el primer termini.

El segon pagament es formalitzarà en qualsevol cas, una vegada consti degudament justificada la despesa realitzada en el tram anterior i sempre que s'acrediti que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del conveni i que s'ha donat compliment a la finalitat de la subvenció.

Es preveu que havent-se justificat íntegrament la quantitat corresponent al primer pagament, si la despesa efectivament realitzada fora superior, aquesta podrà tenir-se per justificada a compte del segon pagament.

En cas d'haver-hi algun incompliment per part de Fomento del Turismo, el Consell iniciarà l'expedient de reintegrament corresponent, a la finalització del període de justificació, en aplicació dels criteris de graduació establerts a tal efecte, en el present conveni.

4.2. La despesa a justificar haurà de ser realitzada dins l'anualitat 2024.

La justificació del compliment de l'objecte de la subvenció es farà mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Factures originals acreditatives i altres documents de valor probatori amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. Així mateix, s'haurà d'acreditar el pagament efectiu de les despeses imputades al present conveni.

L'acreditació de l'abonament de les despeses aportada pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

1) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

2) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa. Sempre que no s'excedeixin els límits legalment establerts, segons la normativa vigent en la matèria.

3) Pagament mitjançant xec nominatiu:

Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.

Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

4) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

5) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

-  Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

b) Certificat de les despeses de Fomento del Turismo, emès pel seu representant legal, en el qual s'assenyali que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte del conveni i han donat compliment a la finalitat de la subvenció. Així com que la justificació de les despeses realitzades i efectivament pagades s'ajusten a les actuacions objecte d'aquest conveni, i s'acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

c) Memòria de la realització de les diferents actuacions objecte d'aquesta subvenció.

d) Quan correspongui, la justificació de les despeses subvencionables d'acord amb el que prescriu l'apartat 1.5 del present conveni.

e) Quan correspongui, una declaració responsable signada pel màxim responsable de l'entitat, sobre quin és el criteri d'imputació que s'ha utilitzat per determinar el percentatge del cost indirecte que correspon a l'execució de l'objecte, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tal i com s'assenyala en el punt 1.2 del present conveni en relació amb la justificació de les despeses indirectes.

f) Una liquidació d'ingressos i despeses de les activitats subvencionades. (ANNEX V)

g) Declaració responsable sobre altres ingressos concurrents amb l'activitat i de no haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció per al mateix o, si n'hi ha, relació de les subvencions concedides o sol·licitades, indicant-ne els imports. (ANNEX III)

El termini màxim per a la presentació de la justificació serà el següent:

- Justificació primer pagament: en el termini màxim de 6 mesos des de la data efectiva de recepció de l'import corresponent al primer pagament per part de l'associació Fomento del Turismo.

- Justificació segon pagament: fins al 31 de gener de 2025.

4.3. Tenint en compte que el món del turisme és un món molt obert i en constant canvi, i especialment, tenint en compte la situació actual d'excepcionalitat, es poden produir variacions al llarg del període de vigència del present conveni, que facin necessària l'adaptació de les actuacions previstes en la memòria adjunta, així com dels imports previstos en el document esmentat, sense que puguin superar en cap cas l'import màxim previst. Aquestes variacions hauran de ser prèviament autoritzades per part del titular del Departament de Promoció Turística del Consell Insular d'Eivissa, qui, a sol·licitud de l'associació Fomento del Turismo, les valorarà i, de considerar-ho pertinent, les podrà autoritzar, tot de conformitat amb allò previst a l'article 64 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 l) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.4. Les mesures de difusió descrites a l'apartat 2.2 d'aquest conveni hauran de ser acreditades per part de Fomento del Turismo mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc) comprensiu d'aquests extrems. L'incompliment de l'obligació de la inclusió de l'escut oficial, així com de la marca «Ibiza» en les actuacions anteriorment esmentades suposarà un incompliment de les condicions establertes en el present conveni, el grau del qual serà establert per la comissió de seguiment.

4.5. El Consell podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o els informes que es considerin adients per acreditar la justificació de totes les despeses.

4.6. Si la justificació de l'execució de les activitats objecte del conveni supera el cost inicial establert, el Consell insular d'Eivissa es farà càrrec només fins al màxim previst en el present Conveni.

4.7. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si l'associació beneficiària no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o té pendent de pagament algun altre deute amb la Hisenda Estatal o del Consell Insular d'Eivissa, o és deutora per resolució de procedència de reintegrament (ANNEX IV).

5. Garanties

Es fa constar expressament que el Consell Insular d'Eivissa no exigeix garanties a l'associació Fomento del Turismo, degut al caràcter sense ànim de lucre de l'associació Fomento del Turismo i ateses les raons d'interès públic que així ho justifiquen, així com pel fet que el pagament anticipat contemplat en el conveni, resulta imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a l'objecte de la subvenció. Tot de conformitat amb els articles 17.3 j) i 34.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 13 i 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

6. Compatibilitat amb altres ajuts

Aquesta subvenció serà compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas l'import resultant no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.

7. Reintegrament

7.1. Pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també previstos a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'haver-hi algun incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció de referència, s'aplicaran els criteris de graduació corresponents que seguidament s'establiran, amb la finalitat de determinar la quantitat que hagi de reintegrar en el seu cas el beneficiari i sempre de conformitat amb el principi de proporcionalitat, segons preveu l'article 17.3. n) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7.2. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau de compliment

Percentatge de reducció

70%-74%

15 %

75%-79%

12 %

80%-84%

9 %

85%-89%

6 %

90%-94%

3 %

95%-99%

1%

La comissió de seguiment aplicarà aquests criteris per determinar, si n'és el cas, el grau d'incompliment, per determinar la quantitat que finalment haurà de reintegrar l'entitat beneficiària, tractant-se d'una aportació amb pagament anticipat.

Per sota del 70 % de compliment, es considerarà que no queda acreditada una actuació inequívoca de l'entitat beneficiària per a la realització de l'activitat subvencionada, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció, i es procedirà, si és el cas, al reintegrament total de les quantitats percebudes i a l'abonament dels interessos de demora corresponents.

En els casos en què el compliment parcial de la subvenció sigui per causa de força major, no seran d'aplicació els criteris establerts anteriorment, i l'entitat beneficiària solament haurà de reintegrar la quantitat percebuda que excedeixi de l'efectivament aplicada en la realització de l'activitat subvencionada, sense que siguin exigibles els interessos de demora.

En qualsevol cas, pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i també previstos a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. Resolució del conveni

El conveni es resoldrà si es dóna alguna de les següents causes:

  1. El transcurs del termini de vigència del conveni sense que se n'hagi acordat la pròrroga.

  2. L'acord unànime de tots els signants.

  3. L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants.

  4. Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

  5. Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en la normativa d'aplicació.

9. Modificació del conveni

Les parts que subscriuen aquest conveni assenyalen que la modificació del conveni requerirà l'acord unànime d'ambdues parts.

10. Tractament de dades de caràcter personal

Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Fomento del Turismo ha de garantir la no-recaptació de dades personals dels usuaris dels diferents serveis prestats en compliment de l'objecte del present conveni.

Pel que respecta a les subcontractacions que pugui realitzar Fomento del Turismo per al compliment de les actuacions objecte del conveni, aquest es compromet a sol·licitar la firma per part dels tercers, del corresponent acord de confidencialitat i de protecció de dades.

11. Resolució de conflictes i jurisdicció competent

11.1. Les parts que subscriuen aquest conveni es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l'aplicació i la interpretació d'aquest conveni. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser del coneixement i de la competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

11.2. El present conveni té naturalesa administrativa i, en conseqüència, serà competent per resoldre sobre qualsevol discrepància en relació a la seva aplicació la jurisdicció contenciosa-administrativa, exercida pels jutjats i tribunals de les Illes Balears.

12. Comissió de seguiment

12.1. Per garantir el seguiment d'aquest conveni s'anomenarà una comissió mixta de seguiment a la signatura d'aquest document (ANNEX II), per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la Llei Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12.2. La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni, sent un dels representants del Consell Insular el president de la mateixa, amb el corresponent vot de qualitat.

12.3. Correspon a la Comissió de seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció. Així mateix, correspon en el seu cas, a la Comissió de seguiment, determinar el possible grau d'incompliment del beneficiari i l'import del corresponent reintegrament.

12.4. El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Vigència del conveni

El present conveni entrarà en vigor en el moment de la seua signatura i mantendrà la seua vigència fins el 31 de març de 2025.