Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 498198
Modificació de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a proveir, mitjançant el sistema de promoció interna, dues (2) places d'oficial policia local, en execució de la OPO 2023 i 2024 de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aprovades mitjançant acord de la Junta de Govern municipal de dia 22 de maig de 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució núm 2024/LD3003/0001157 de l'Àrea d'Organització i Seguretat Ciutadana de 31 de juliol de 2024, es va acordar estimar les consideracions jurídiques incloses dins de l'Ofici presentat per part del director de l'Institut de Seguretat Pública de les illes Balears, i en conseqüència, es va modificar la convocatòria i bases del procediment selectiu per a proveir, mitjançant el sistema de promoció interna, dues (2) places d'oficial policia local, en execució de la OPO 2023 i 2024 de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, aprovades mitjançant acord de la Junta de Govern municipal de dia 22 de maig de 2024.

De conformitat, es procedeix a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les illes Balears i al tauler d'anuncis del lloc web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, als efectes establerts en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació d'aquesta resolució en el «Butlletí Oficial de l'Estat».

Els restants i successius anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu es faran públics en el tauler d'anuncis de la web del Ajuntament (www.ajciutadella.org) o en el portal de l'opositor del Ajuntament de Ciutadella i, a més, el nomenament com a funcionaris interins i l'aprovació de la relació d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i formin part de la bossa seran publicats en el Butlletí Oficial de les illes Balears.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

També es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les illes Balears d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.

 

(Signat electrònicament: 9 d'agost de 2024)

L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo

 

ANNEX

Es fa públic que per Resolució de l'Àrea d'Organització i Seguretat Ciutadana núm. 2024/LD3003/0001157, de data 31 de juliol de 2024, s'ha resolt el que segueix:

RESOLC

PRIMER.- Estimar les consideracions jurídiques incloses dins l'Ofici presentat per part del director de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears, sr. Vicenç Martorell Palou, en data 29/07/2024 d'acord amb el fonament jurídic primer del present informe, en el sentit i amb les conseqüències que s'especifiquen a continuació, amb conservació dels actes i tràmits desenvolupats en el procés de selecció, a tenor del que disposa l'article 51 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre.

SEGON.- Eliminar la base tretzena, catorzena i paràgraf tercer de la base onzena, així com esmenar l'encapçalament i base primera i, sens perjudici de que ara, en conseqüència, la base quinzena esdevé la base tretzena, de les bases reguladores del procés de selecció a fi de proveir dues places d'Oficial de la policia local pel sistema d'accés de promoció interna i mitjançant concurs-oposició (convocatòria publicada en el BOIB núm 77, de dia 08/06/2024), tot de conformitat amb el fonament jurídic primer del present informe i amb tot, sense afectar a la resta de bases reguladores del procés selectiu, d'acord amb la nova redacció de de les bases que inclou l'Annex del present informe, de manera que, en la base onzena, on diu:

«ONZENA. Curs de capacitació i període de pràctiques

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les pròpies d'aquesta categoria.

Tant sols aquells aspirants que ja disposin del curs de capacitació podran ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques. La resta d'aspirants que no acrediti comptar amb el curs de capacitació, serà nomenat com a tal un cop superat el mateix.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera de la categoria d'oficial de policia local, mitjançant una resolució motivada de l'Alcaldia, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves del concurs-oposició, per ordre de puntuació obtinguda.

La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques».

Ha de dir:

«ONZENA. Curs de capacitació i període de pràctiques

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera de la categoria d'oficial de policia local, mitjançant una resolució motivada de l'Alcaldia, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves del concurs-oposició, per ordre de puntuació obtinguda.

La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques».

-A l'encapçalament, on diu:

«Bases per a regir el procediment selectiu per a proveir 2 places d'oficial de la policia local, pel sistema de promoció interna, en execució de l'opo 2023 i 2024 i la posterior constitució de borsa de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca».

 

Ha de dir:

«Bases per a regir el procediment selectiu per a proveir 2 places d'oficial de la policia local, pel sistema de promoció interna, en execució de l'opo 2023 i 2024».

- Igualment, en la base primera on diu:

«PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, dues (2) places de la categoria d'oficial de la policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 (BOIB nº 62, de dia 13 de maig de 2023) i 2024 (BOIB nº 28, de dia 24 de febrer de 2024), pel sistema d'accés de promoció interna i mitjançant concurs- oposició així com la posterior constitució de la borsa corresponent amb els aspirants que haguessin aprovat totes les proves del concurs-oposició per ordre de la puntuació obtinguda, especificant que la naturalesa de la mateixa serà per cobrir vacants mitjançant comissió de servei [...]».

Ha de dir:

«PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, dues (2) places de la categoria d'oficial de la policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 (BOIB nº 62, de dia 13 de maig de 2023) i 2024 (BOIB nº 28, de dia 24 de febrer de 2024), pel sistema d'accés de promoció interna i mitjançant concurs- oposició[...]».

TERCER.- Publicar la present resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament, així i com al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal o al portal de l'opositor de l'Ajuntament de Ciutadella, per a major difusió.

QUART.- Disposar que es publiqui un extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat, a efectes que aquest anunci serveixi de còmput per al termini de presentació d'instàncies.

QUINT.- Notificar aquesta resolució administrativa a les parts interessades tenint en compte el dret d'audiència ex art. 118 LPCAP.

SEXT.- Ratificar aquesta Resolució en la propera Junta de govern que es celebri.

 

(Signat electrònicament: 9 d'agost de 2024)

L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo