Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 476604
Aprovació definitiva de la carta municipal de benestar social de l'Ajuntament de sa Pobla 2024-2028
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació del Reglament regulador de la cartera de serveis de benestar social de l'Ajuntament de sa Pobla, s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre de l'esmentat reglament , es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
«CARTERA MUNICIPAL DE BENESTAR SOCIAL DE L'AJUNTAMENT DE SA POBLA 2024–2028
Preàmbul
La Llei 4/2009 d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears regula en el capítol III les prestacions tècniques, econòmiques i tecnològiques, els programes, els projectes i les prestacions del sistema públic dels serveis socials. A més a més, regula per primera vegada les carteres de serveis socials, que configuren com el recull sistematitzat i operatiu de prestacions que el sistema ofereix a la ciutadania segons les diferents situacions de necessitat social.
L'article 38 recull les competències dels municipis i en el seu punt 1.a. diu Correspon als municipis crear, organitzar i gestionar els serveis socials que considerin necessaris dins el seu municipi, tant propis com delegats per altres administracions, d'acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent, i els plans estratègics insular i autonòmic.
L'article 29 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i règim local de les Illes Balears, recull també les competències municipals.
Paral·lelament, la Cartera bàsica de serveis socials aprovada pel Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'article 27 de la Llei 4/2009, els consells insulars, en el marc de les seves competències estatutàries atribuïdes per l'article 70 de l'Estatut d'autonomia, ha d'establir les seves carteres de serveis socials, el contingut de les quals ha de ser complementari al de la Cartera bàsica. Així mateix, les entitats locals també podran establir les seves carteres de forma complementària i addicional a la Cartera bàsica i a la cartera insular que correspongui.
El Decret 48/2011, de 13 de maig, recull els principis generals i directrius de coordinació de serveis socials comunitaris bàsics.
Com estableix el decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social, i, els serveis socials comunitaris bàsics són de gestió local i s'ofereixen al ciutadà al territori de manera descentralitzada. Com a tals, poden oferir altres prestacions que no formen part d'aquesta Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, si formen part de la Cartera local de serveis socials.
La Cartera Municipal de Serveis Socials de l'Ajuntament de sa Pobla neix amb el propòsit d'acostar a la ciutadania els serveis que es presten des de l'àrea de Benestar Social, amb la finalitat de contribuir al benestar de les persones.
La publicació d'aquesta cartera municipal de serveis garanteix el dret a la informació sobre els serveis socials comunitaris de competència municipal i a l'hora, s'ordena i configura com un conjunt de serveis, prestacions, tràmits i actuacions de prevenció, atenció i promoció social que es presten directament des de l'Ajuntament i en col·laboració amb les entitats.
La Cartera Municipal de Serveis Socials conté, una descripció organitzativa dels serveis socials comunitaris bàsics i els serveis comunitaris específics de l'Ajuntament, com a punt d'accés immediat al sistema públic de serveis socials i proper a la ciutadania.
La Cartera Municipal de Serveis Socials tindrà una vigència quadriennal, tal com s'estableix a l'article 26 de la Llei 4/2009, d'11 de juny. Aquesta es podrà revisar anticipadament d'acord amb el que estableix la normativa vigent.
La Cartera Municipal de Serveis Socials entrarà en vigor com a reglament municipal l'endemà de la publicació de l'aprovació definitiva en el BOIB.
El model municipal de serveis socials
Segons l'article 38 de la llei 4/2009 de les competències dels municipis en matèria de serveis socials, pertoca gestionar l'organització dels serveis socials, i en aquest sentit podem dir que el model d'atenció social té per objectiu fonamental la inclusió social (des d'una perspectiva de complexitat) de la ciutadania vulnerable que pateix riscos i danys per pobresa econòmica, per desigualtat social, per falta de participació o de reconeixement sociocultural,… i també, al mateix temps, cerca la transformació des del diàleg amb les persones implicades.
Els contextos socials són dinàmics i permanents, i des d'aquesta premissa els professionals dels serveis socials, tenen com a objectiu delimitar els itineraris d'atenció social i situar la ciutadania en el centre de les seves intervencions. És per això que la lògica organitzacional té una visió holística de les persones i en clau de complexitat sobre les interaccions socials, una organització polivalent en les seves accions. Així, el circuit d'atenció dels serveis socials comunitaris bàsics fa prevaler una perspectiva integral en les seves accions i incorpora les dimensions individual-familiar i la col·lectiva de la intervenció social en un marc de procés.
Des d'aquesta lògica, el circuit d'atenció està concebut com un itinerari de suport que connecta i articula el conjunt de processos, accions i agents activats en cadascuna de les fases de la prestació de serveis.
Els tres nivells d'atenció en què s'estructura el model de l'atenció social es concreten en:
Atenció individual i familiar
Atenció grupal
Acció comunitària
Per incidir en aquesta complexa unitat, a més de les metodologies específiques i tècniques, els serveis socials municipals de sa Pobla operen en els tres nivells en què s'estructura l'atenció social: individualitzada o familiar, grupal amb individus i famílies i en l'acció comunitària.
Estructura de la cartera
1. SERVEIS SOCIALS COMUNITARIS ADREÇATS A LA POBLACIÓ GENERAL
1.1. PRESTACIÓ D'INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ
1.1.1 PRESTACIÓ DE DOMICILIACIÓ I EMPADRONAMENT
1.1.2 PROGRAMA DE GRUPS INFORMATIUS
1.1.3 PROGRAMA D'INCORPORACIÓ AL SISTEMA EDUCATIU
1.2. PRESTACIÓ DE VALORACIÓ I ASSESSORAMENT
1.3. PRESTACIÓ D'ACOMPANYAMENT, SUPORT SOCIAL I/O SOCIOEDUCATIU
1.3.1 PROGRAMA INTERVENCIÓ FAMILIAR
1.3.2 PROGRAMA D'ESCOLARITAT COMPARTIDA PER A JOVES
1.4. PRESTACIÓ D'ATENCIÓ PSICOSOCIAL
1.5. PRESTACIÓ DE PROMOCIÓ DE LA INCLUSIÓ SOCIAL I LA PARTICIPACIÓ COMUNITÀRIA
1.5.1 PROGRAMA D'ACCIONS GRUPALS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL
1.5.1.1 ESPAI FAMILIAR
1.5.1.2 ACOLLIDA
1.5.1.3 EDUCACIÓ EMOCIONAL
1.5.1.4 ESTIMULACIÓ COGNITIVA
1.5.1.5 FAMILIARS CUIDADORS
1.5.2 PROGRAMA D'ACCIONS COMUNITÀRIES PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL
1.5.2.1 SERVEI DE PATIS OBERTS
1.5.2.2 SERVEI D'AULA JOVE
2. SERVEIS D'ATENCIÓ DOMICILIÀRIA, A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL
2.1. SERVEI DE CENTRES DE DIA
2.2. SERVEI D'AJUDA A DOMICILI
2.3. SERVEI DE MENJAR A DOMICILI
2.4. SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA
3. SERVEI D'ATENCIÓ A LA IMMIGRACIÓ I DIVERSITAT CULTURAL
4. SERVEI D'INFORMACIÓ, ORIENTACIÓ I ASSESSORAMENT A VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA MASCLISTA
5. PRESTACIONS ECONÒMIQUES MUNICIPALS
1. SERVEIS SOCIALS COMUNITARIS ADREÇATS A LA POBLACIÓ GENERAL
1.1. |
|
PRESTACIÓ D'INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ. |
|
Definició |
actuació professional encaminada a garantir la igualtat d'oportunitats mitjançant l'accés del ciutadà a ajuts, subvencions, prestacions econòmiques i de dependència, subsidis, beques i activitats que es poden fer a la comunitat, com també tota aquella informació d'àmbit social o de qualsevol dels sistemes de protecció. Aquesta prestació inclou el suport a les persones que tenen dificultat per emplenar les sol·licituds en paper o digitalment. |
Funcions |
l'atenció social que es du a terme als serveis socials municipals és des de dues funcions principals: preventiva, impedint el desenvolupament de factors de risc i potenciant els de protecció, i inclusiva, intentant solucionar les situacions de dificultat social o risc d'exclusió social. |
Població destinatària |
la població general. |
Atencions que ofereix |
informació i/o orientació i assessorament sobre recursos i prestacions. |
Canal d'accés |
- directament la persona/família - derivació entitats o serveis - veïns o d'altres |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Llei orgànica 1/1996 de protecció al menor. -LO 1/2004 de 28 de desembre de Mesures de protecció integral contra la violència de gènere. -Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat entre homes i dones. -Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. -Llei 4/2005, de 29 d'abril, sobre Drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. -Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social |
1.1.1 |
|
PRESTACIÓ DE DOMICILIACIÓ I EMPADRONAMENT. |
|
Definició |
prestació que ha de garantir el conjunt de serveis i de la qual els departaments de serveis socials locals en fan un seguiment especial a fi de permetre l'accés a l'educació, la salut, a determinades prestacions socials i altres serveis de les persones residents al municipi. |
Funcions |
l'atenció social que es du a terme als serveis socials municipals és des de dues funcions principals: preventiva, impedint el desenvolupament de factors de risc i potenciant els de protecció, i inclusiva, intentant solucionar les situacions de dificultat social o risc d'exclusió social. |
Població destinatària |
la població general. |
Atencions que ofereix |
informació i/o orientació i assessorament sobre el funcionament del padró municipal. |
Canal d'accés |
-directament la persona/família -derivació entitats o serveis -veïns o d'altres |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. -Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre la gestió del padró municipal. |
1.1.2 |
|
PROGRAMA DE GRUPS INFORMATIU |
|
Definició |
intervenció professional que té per objecte atendre una demanda d'informació de la ciutadania sobre prestacions concretes de la xarxa pública de serveis socials |
Funcions |
l'atenció social grupal que es du a terme als serveis socials municipals per informar del funcionament i procediment de gestions concretes. |
Població destinatària |
la població general. |
Atencions que ofereix |
informació i/o orientació i assessorament sobre recursos i prestacions. |
Canal d'accés |
-directament la persona/família -derivació d'entitats o serveis |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Llei orgànica 1/1996 de protecció al menor. -LO 1/2004 de 28 de desembre de Mesures de protecció integral contra la violència de gènere. -Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat entre homes i dones. -Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. -Llei 4/2005, de 29 d'abril, sobre Drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. -Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social |
1.1.3 |
|
PROGRAMA D'INCORPORACIÓ AL SISTEMA EDUCATIU |
|
Definició |
intervenció professional que té per objecte fomentar l'escolarització i la integració de tots els infants del municipi al sistema educatiu |
Funcions |
l'atenció socioeducativa que es du a terme centra la tasca en dues parts: per una banda, fomentar i facilitar l'escolarització primerenca en l'etapa d'educació infantil i, per l'altra, detectar i prevenir situacions de risc o de necessitat especial dels infants escolaritzats. |
Població destinatària |
la població empadronada en edat d'escolarització i les seves famílies. |
Atencions que ofereix |
informació i/o orientació i assessorament sobre recursos educatius i prestacions. També acompanyament i intervenció, si cal, a l'infant, jove o progenitors als serveis o recursos adients. |
Canal d'accés |
- Directament la persona/família - Serveis socials municipals |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
De dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Llei orgànica 1/1996 de protecció al menor. -Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social |
1.2 |
|
PRESTACIÓ DE VALORACIÓ I ASSESSORAMENT. |
|
Definició |
intervenció professional que té per objecte atendre una demanda d'un ciutadà a partir de la valoració de la seva situació i que ofereix una proposta de suport i actuacions per revertir la situació que ha ocasionat la demanda. Forma part d'aquesta prestació la valoració i gestió, si escau, de l'accés del ciutadà a les prestacions socials de la Xarxa Pública de Serveis Socials de les Illes Balears. |
Funcions |
l'atenció social que es du a terme als serveis socials municipals és des de dues funcions principals: preventiva, impedint el desenvolupament de factors de risc i potenciant els de protecció, i inclusiva, intentant solucionar les situacions de dificultat social o risc d'exclusió social. |
Població destinatària |
la població general. |
Atencions que ofereix |
informació i/o orientació i assessorament sobre recursos i prestacions. |
Canal d'accés |
-directament la persona/família -derivació entitats o serveis -veïns o d'altres |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Llei orgànica 1/1996 de protecció al menor. -LO 1/2004 de 28 de desembre de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. -Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat entre homes i dones. -Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. -Llei 4/2005, de 29 d'abril, sobre drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. -Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.3 |
|
PRESTACIÓ D'ACOMPANYAMENT, SUPORT SOCIAL I SOCIOEDUCATIU. |
|
Definició |
és una intervenció destinada a millorar l'autonomia de les persones, la relació amb el seu entorn inclòs el familiar i la seva participació social. Aquesta intervenció professional té per objecte dur a terme un procés d'acompanyament i suport social bàsic, i en determinats casos, socioeducatiu, una vegada s'ha valorat aquesta necessitat en el diagnòstic social i s'acorda amb la persona/família un pla de feina. |
Funcions |
-prevenir el desenvolupament de factors de risc i potenciant els de protecció. -afavorir la inserció social en situacions de dificultat social o risc d'exclusió social. -educar i capacitar els infants i joves amb habilitats de relació social i autonomia personal. -facilitar els processos d'inserció social a recursos del municipi, afavorint la seva participació. |
Població destinatària |
la població general, prioritàriament els perfils següents: · persones/famílies amb dificultats econòmiques. · persones amb dificultats d'habitatge. · persones/famílies amb dificultats de convivència i/o relació. · infants/adolescents en situació de risc de desatenció. · infants/joves en situació de maltractament. · víctimes de violència de gènere. · persones amb discapacitat. · persones amb dificultats d'inserció social per addiccions. · persones migrades amb dificultats socials. · persones majors. · Infants i joves en risc de/amb conducta antisocial. |
Atencions que ofereix |
-intervenció i tractament social, realitzant un pla personalitzat d'inserció social. -acompanyament, si cal, als serveis o recursos adients. -intervenció i orientació en: competències personals i socials amb especial atenció a l'autoestima, autoconeixement, resolució de conflictes, habilitats socials i de comunicació, i competències parentals. Facilitar l'accés a itineraris formatius, laborals. Millorar la xarxa de suport, millorar la situació econòmica… |
Canal d'accés |
-directament la persona/família -interprofessionalitat -derivació entitats o serveis -veïns o d'altres |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Llei orgànica 1/1996 de protecció al menor. -LO 1/2004 de 28 de desembre de Mesures de protecció integral contra la violència de gènere. -Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat entre homes i dones. -Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. -Llei 4/2005, de 29 d'abril, sobre drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. -Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.3.1 |
|
PROGRAMA INTERVENCIÓ FAMILIAR |
|
Definició |
atenció professional realitzada pels/per les educadors/es socials per capacitar les persones en habilitats personals i competències que els possibilitin resoldre autònomament les seves dificultats socioeducatives. |
Funcions |
-educar i capacitar els infants i joves amb habilitats de relació social i autonomia personal. -facilitar els processos d'inserció social a recursos del municipi, afavorint la seva participació. -detectar i prevenir les situacions de risc. |
Població destinatària |
·infants, joves i/o progenitors amb manca d'informació, orientació i derivació. ·infants i adolescents en situació de risc de desatenció. ·infants i joves en risc de/amb conducta antisocial. ·infants i joves amb dificultats d'inserció derivades d'aïllament social i/o condicions socioculturals. |
Atencions que ofereix |
-informació i/o orientació i assessorament sobre recursos i prestacions socioeducatives. -acompanyament, si cal, a l'́infant, jove o progenitors als serveis o recursos adients. -intervenció i orientació en: competències personals i socials amb especial atenció a l'autoestima, autoconeixement, resolució de conflictes, habilitats socials i de comunicació, i competències parentals. -intervenció i tractament socioeducatiu, realitzant un pla personalitzat d'inserció socioeducativa. |
Canal d'accés |
derivació dels serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals. |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic. |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats. |
Equipaments/equips professionals: |
les unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
universal |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -LO 1/1996 de 15 de gener de protecció jurídica del menor. -LO 8/2006 de 4 de desembre de 2006, per la qual es modifica la Llei orgànica 5/2000, reguladora de la responsabilitat penal dels menors. -Llei 18/2006, de 22 de novembre de mediació familiar. -Llei 11/2016, de 11 de juliol, d'igualtat entre dones i homes. -Decret 48/2011, de 13 de maig. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. |
1.3.2 |
|
PROGRAMA D'ESCOLARITAT COMPARTIDA PER A JOVES |
|
Definició |
mesura extraordinària d'escolaritat compartida amb activitats de caràcter pràctic, adreçada a joves matriculats a ESO amb un alt risc d'abandonament escolar i en risc social, que duu a terme la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat, amb la col·laboració de diversos ajuntaments de les Illes Balears, entre els quals l'Ajuntament de sa Pobla, i la Conselleria d'Educació. |
Funcions |
-posar en disposició els i les joves per tal que puguin assolir els aprenentatges bàsics, instrumentals, laborals i socials que li han de permetre la plena integració social i laboral. -possibilitar la continuïtat dels joves en el sistema educatiu o, en el cas dels alumnes que es trobaven desescolaritzats, el retorn a aquesta. -preparar l'alumne perquè pugui compensar, en la mesura de les seves possibilitats, les mancances produïdes dins el sistema educatiu, en col·laboració amb els professionals del centre educatiu de referència. -treballar els hàbits laborals i les habilitats a partir de l'experiència pràctica que desenvoluparan al llarg de l'estada al programa. -establir un vincle educatiu amb els i les joves que faciliti el treball de les competències personals i transversals necessàries per a una incorporació de qualitat al sistema educatiu, social i laboral, en coordinació amb els professionals de serveis socials de referència. |
Població destinatària |
joves de 14 a 16 anys amb risc d'exclusió escolar i/o social per als quals les mesures ordinàries i extraordinàries aplicades als centres d'ensenyança secundària no han aconseguit els resultats esperats. |
Atencions que ofereix |
-pràctiques formatives a una empresa i/o tallers pràctics d'aprenentatge. -assistència al centre educatiu per fer les assignatures instrumentals. -suport i seguiment per part d'un/a educador/a social del programa i assistència a assignatures transversals. |
Nombre de places |
el programa té una disponibilitat de 7 places per curs escolar. |
Requisits |
-estar matriculat a un centre educatiu de sa Pobla. -tenir expedient obert als serveis socials municipals d'atenció primària. -tenir interès per alguna formació pràctica i funcional vinculada al món professional i laboral. |
Canal d'accés |
per derivació del professional referent de serveis socials a través del model d'informe Alter. |
Localització del servei |
es realitza dins els centres educatius i a les empreses col·laboradores. |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social específic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
equip de la Direcció General de la matèria competent en serveis socials, centres de serveis socials, equips educatius de la Conselleria d'Educació. |
Ràtios i perfils professionals: |
equip de professionals format per personal amb titulació universitària en Educació Social. |
Estàndards de qualitat: |
els que es defineix al Decret 48/2011 i el conveni signat amb la conselleria competent. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable: |
Administració local i entitats. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Llei orgànica de l'educació (LOE) - Decret 67/2008 de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Decret 73/2008, de 27 de juny, pel qual s'estableix el currículum de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears. -Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics. -programa d'intervenció socioeducativa per a joves en risc d'exclusió social i escola d'escolaritat compartida. -instruccions curs vigent. Conselleria d'Educació. -conveni signat entre la conselleria competent i l'Ajuntament de sa Pobla. -Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació. -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. |
1.4 |
|
PRESTACIÓ D'ATENCIÓ PSICOSOCIAL |
|
Definició |
atenció professional psicològica per capacitar famílies amb infants, joves en habilitats personals i competències que els possibilitin resoldre autònomament les seves dificultats. |
Funcions |
-atenció a persones/famílies en dificultats psicosocials que obstaculitzen els processos de desenvolupament personal, familiar i social. -Promoure un canvi que permet millorar la qualitat de vida de les persones ateses. |
Població destinatària |
-famílies amb dificultats en les habilitats de criança. -famílies amb dificultats relacionals i de convivència. -infants i adolescents en situació de risc de desatenció. -infants i adolescents en situació de maltractament. |
Atencions que ofereix |
atenció directa amb intervencions presencials amb la persona/família per: ·promoure canvis que permetin millorar la qualitat de vida de les persones. ·orientació i tractament de les problemàtiques detectades. ·derivació a serveis especialitzats. ·construcció d'habilitats, competències i recursos perquè l'usuari pugui afrontar els problemes amb més possibilitats d'èxit. |
Canal d'accés |
-directament la persona/família -interprofessionalitat -derivació d'entitats o serveis |
Localització del servei |
serveis socials municipals. |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que es defineix en el pla de qualitat autonòmic i en el decret de ràtios. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -LO 1/1996 de 15 de gener de protecció jurídica del menor. -LO 8/2006 de 4 de desembre de 2006, per la qual es modifica la Llei orgànica 5/2000, reguladora de la responsabilitat penal dels menors. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 18/2006, de 22 de novembre de mediació familiar. -Llei 11/2016, d'11 de juliol, per a la dona. -Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5 |
|
PRESTACIÓ DE PROMOCIÓ DE LA INCLUSIÓ SOCIAL I LA PARTICIPACIÓ COMUNITÀRIA. |
|
Definició |
intervenció professional de caràcter individual o comunitària que té per objecte promoure la convivència en la comunitat facilitant les eines d'adaptació i integració necessàries per a tal objecte, a la vegada que promou la resolució de necessitats comunes del municipi. |
Funcions |
processos comunitaris i participatius amb enfocaments transversals de gènere, interculturalitat, intergeneracionalitat i accessibilitat. |
Població destinatària |
la població general. |
Atencions que ofereix |
són intervencions comunitàries al municipi amb una temàtica i/o de grups socials, que faciliten la inclusió de la població beneficiària del sistema local de serveis socials en els processos comunitaris i participatius, per tal reforçar les seves relacions socials i les oportunitats d'inserció. |
Canal d'accés |
-directament la persona/família -interprofessionalitat -derivació d'entitats o serveis -veïns o d'altres |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
Administració local i entitats |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. -Llei orgànica 1/1996 de protecció al menor. -LO 1/2004 de 28 de desembre de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. -Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat entre homes i dones. -Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. -Llei 4/2005, de 29 d'abril, sobre drogodependències i altres addiccions a les Illes Balears. -Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. -Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears. -Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5.1.1. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS GRUPALS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: ESPAI FAMILIAR |
|
Definició |
intervencions preventives per a dotar d'habilitats, actituds i competències de criança i educació dels fills i les filles. Treballar preventivament les situacions de risc social i capacitar els pares i les mares per fer front a les dificultats que els pugui presentar la criança dels seus fills. |
Funcions |
prevenció i intervenció social i socioeducativa des d'una perspectiva grupal. |
Població destinatària |
famílies amb infants que han d'iniciar l'escolarització. |
Atencions que ofereix |
sessions de treball grupal dedicades a treballar: -habilitats parentals i de criança -habilitats socials i relacionals -diferents temes en funció de les necessitats detectades: nutrició, criança, temes relacionals i de comunicació, límits … |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable |
administració local i entitats. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5.1.2. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS GRUPALS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: ACOLLIDA |
|
Definició |
creació i conducció de grups de participació per facilitar la integració de les famílies nouvingudes al municipi de sa Pobla i detectar situacions de risc en un primer moment. |
Funcions |
prevenció i intervenció socioeducativa des d'una perspectiva grupal. |
Població destinatària |
famílies amb menors en edat escolar i que arriben al municipi fora del període ordinari de sol·licitud de plaça escolar. |
Atencions que ofereix |
sessions de treball grupal, i acompanyament individual, si s'escau. -apropar la llengua i la cultura de la comunitat als infants de famílies migrades. -afavorir l'acollida, compartint el fet migratori, en l'entorn social i educatiu. |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable |
Administració local i entitats |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. -instruccions de la CAIB sobre l'accés als diferents processos d'escolarització. |
1.5.1.3. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS GRUPALS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: EDUCACIÓ EMOCIONAL |
|
Definició |
accions de detenció i prevenció de situacions de risc d'infants mitjançant el treball en xarxa amb altres serveis del municipi que atenen població infantil. |
Funcions |
prevenció i intervenció socioeducativa des d'una perspectiva grupal per: -afavorir el desenvolupament integral de l'alumnat a nivell físic, psíquic i social. -promoure l'acceptació d'un model de convivència que pugui afavorir el respecte. -dotar d'eines i estratègies que permetin resoldre els conflictes amb alternatives diferents de l'agressió. -afavorir la construcció d'un bon autoconcepte i clarificar la identitat, basant-se en els talents i potencialitats. |
Població destinatària |
infància del municipi i les seves famílies. |
Atencions que ofereix |
sessions de treball grupal. |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
D'informació, de dilluns a divendres de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
Servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable |
Administració local i entitats |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5.1.4. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS GRUPALS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: ESTIMULACIÓ COGNITIVA |
|
Definició |
creació i conducció de grups de participació per a la gent gran. Taller de memòria, per millorar les capacitats, adquirir coneixements nous, exercitar les habilitats en diferents àmbits, establir noves relacions personals i compartir experiències amb altres persones que es troben en una situació semblant. |
Funcions |
prevenció i intervenció social i socioeducativa des d'una perspectiva grupal. |
Població destinatària |
gent gran amb intervenció des dels serveis socials municipals. |
Atencions que ofereix |
sessions de treball grupal dirigides a: -prevenir la pèrdua de la memòria. -crear espais de relació i d'intercanvi per treballar habilitats socials i comunicatives. -reconèixer les pròpies capacitats, incrementant i millorant l'autoestima i autoimatge. -prevenir situacions de risc associades a la solitud. |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària. |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5.1.5. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS GRUPALS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: FAMILIARS CUIDADORS |
|
Definició |
creació i conducció de grups de suport a cuidadors. Taller de familiars cuidadors, per conèixer aspectes relacionats amb la tasca de cuidar una persona depenent, diferents tècniques i estratègies d'autoconeixement i emocions del mateix cuidador, així com adquirir habilitats per tenir cura d'ells mateixos. |
Funcions |
prevenció i intervenció social i socioeducativa des d'una perspectiva grupal. |
Població destinatària |
població adulta amb rol de cuidador de gent gran o persones amb diversitat funcional, i atesa pels serveis socials municipals. |
Atencions que ofereix |
sessions de treball grupal dirigides a: -capacitar per fer front a les situacions que han d'afrontar dins del domicili. -oferir un espai d'ajuda mútua per poder alleugerir l'estrès del cuidador. -coneixement i ús adient dels recursos generalistes i específics per a cada cas. -recuperar espais en funció dels altres rols personals (individuals, professionals, de parella...) i de les situacions presentades. |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres de 8 h a 14.00 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les illes balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5.2.1. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS COMUNITÀRIES PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: SERVEI DE PATIS OBERTS |
|
Definició |
conjunt d'actuacions dirigides a la detecció i prevenció, i també al suport i la integració social dels infants i adolescents que es troben en situació de risc social. |
Funcions |
prevenció i intervenció socioeducativa des d'una perspectiva comunitària. desenvolupar activitats per treballar les habilitats i competències que facilitin processos d'autonomia personal, motivació… oferir un espai de lleure saludable i no dirigit per a infants del municipi. |
Població destinatària |
infants del municipi, de 6 anys i fins a 13 anys. |
Atencions que ofereix |
espai de treball comunitari i intervencions socioeducatives. |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
patis dels centres educatius del municipi. |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores. D'actuació: pati de l'escola Graduada. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
sense llista d'espera. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
1.5.2.2. |
|
PROGRAMA D'ACCIONS COMUNITÀRIES PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL: SERVEI D'AULA JOVE |
|
Definició |
servei preventiu fora de l'horari escolar, que dona suport, estimula i potencia l'estructuració i el desenvolupament de la personalitat, la socialització i l'adquisició d'aprenentatges bàsics d'oci i temps lliure. |
Funcions |
prevenció i intervenció socioeducativa des d'una perspectiva comunitària. desenvolupar activitats per treballar les habilitats i competències que facilitin processos d'autonomia personal, motivació… oferir un espai de lleure saludable i no dirigit per a joves del municipi. |
Població destinatària |
adolescents i joves del municipi, de 13 fins a 17 anys. |
Atencions que ofereix |
espai de treball comunitari i intervencions socioeducatives. |
Nombre de places |
el servei té una disponibilitat de 30 places |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
espais públics, principalment centres educatius o esportius |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores, i d'atenció, dimarts i divendres, de 16.00h a 19.30h. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Garantia de la prestació: |
segons disponibilitat pressupostària |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
-Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. -Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics -Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
2.1. |
|
SERVEI DE CENTRE DE DIA |
|
Definició |
servei d'atenció integral durant el període diürn per a persones en situació de dependència, amb l'objectiu que mantenguin el major nivell possible d'autonomia personal o el millorin, donar suport a les famílies o a qui en tengui cura, i cobrir-los les necessitats d'assessorament, prevenció, rehabilitació, orientació per a la promoció de l'autonomia, habilitació o atenció assistencial i personal. |
Funcions |
atenció individualitzada que pretén millorar la qualitat de vida tant de les persones grans afectades per qualque dependència i la dels familiars que les atenen. població destinatària: persones majors en situació de dependència i que així ho estableix el seu programa individual d'atenció (PIA) o persones majors que així ho valorin els serveis socials municipals. |
Població destinatària |
persones majors en situació de dependència i que així ho estableix el seu programa individual d'atenció (PIA) o persones majors que així ho valorin els serveis socials municipals. |
Atencions que ofereix |
1. Atenció individual a la persona:
2. Atenció a les famílies cuidadores:
|
Nombre de places: |
30 places |
Requisits |
- no tenir cap malaltia infectocontagiosa o que requereixi d'una assistència sanitària intensiva. - disposar d'un suport social suficient que garanteixi l'adequada permanència al seu entorn habitual de convivència. - grau i nivell de dependència reconegut o valoració dels serveis socials municipals. |
Canal d'accés |
es podrà accedir al centre a través del circuit d'atenció a la dependència o els serveis socials municipals. |
Localització del servei |
centre de dia Huialfàs, C/ de l'Oli, 17, sa Pobla |
Horari d'informació |
de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores, i d'atenció: de dilluns a divendres, de 8 a 18 hores. |
Tipus de servei |
servei social comunitari específic |
Entitat proveïdora: |
Administració local, entitats i conselleria competent. |
Equipaments/equips professionals: |
els que estableix el Decret 86/2010. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 86/2010. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableixen els articles 14 i 15 del capítol II sobre els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis del Decret 86/2010. |
Accés i llista d'espera: |
d'acord amb el Decret 63/2017 de 22 de desembre. |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
sí, d'acord amb el Decret 84/2010 i ordenança municipal reguladora de les taxes pel servei de centre de dia per a gent gran, de 28 de desembre 2013, sa Pobla. |
Legislació i documentació de referència |
- Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. - Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. - conveni Servei d'ajuda a domicili Govern de les Illes Balears i Ajuntament de sa Pobla. - Decret 48/2011, de 13 de maig - Decret 83/2010 , de 25 de juny - Decret 84/2010, de 25 de juny - Decret 63/2017 de 22 de desembre. - Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. - Ordenança reguladora de la taxa del servei de centre de dia de l'Ajuntament de sa Pobla. 28 de desembre de 2013. |
2.2. |
|
SERVEI D'AJUDA A DOMICILI |
|
Definició |
servei que es presta en el domicili de les persones amb manca d'autonomia personal, amb dificultats de desenvolupament o amb problemàtiques familiars especials que els impedeixen dur a terme de manera autònoma les tasques habituals de la vida quotidiana. Mitjançant personal qualificat i supervisat, es proporciona a aquestes persones i al seu entorn un conjunt d'actuacions preventives, assistencials, educatives, rehabilitadores, de suport psicosocial, domèstic i d'atenció, per tal que mantenguin l'autonomia personal, la qualitat de vida i la relació amb l'entorn proper, alhora que permet al personal cuidador un suport clau a fi de mantenir la resiliència en la cura. Es presten dues tipologies de serveis d'ajuda a domicili: 1. Ajuda a domicili sociosanitària per a persones amb grau de dependència: intervenció d'ajuda a domicili duta a terme per personal tècnic sociosanitari que té per objecte cobrir les necessitats dels dèficits relacionats amb les activitats de la vida diària i de manteniment al domicili. 2. Ajuda a domicili de suport: intervenció domiciliària que té per objecte promocionar l'autonomia de les persones que resideixen a domicilis particulars o domicilis que formen part del servei. |
Funcions |
- assistencial: cobrir necessitats relacionades amb la cura personal quan la persona no es pot valer per ella mateixa (mobilitzacions, higiene personal, canvi de bolquers...). - de suport: es cobreixen necessitats de tipus emocional oferint suport afectiu (confiança, canvis positius, reafirmar i acompanyar en els processos quotidians...). - curativa -rehabilitadora: ajudar a atendre les necessitats mèdiques i sanitàries de l'usuari/a (revisions, control de vacunes, corregir mals hàbits, règims alimentaris...). - preventiva: detecció de comportaments, situacions de crisi, hàbits i actituds. Intervenció en situacions d'hospitalitzacions. Evitar l'aïllament, situacions de soledat. - orientativa-educadora: donar informació suficient a l'usuari perquè pugui decidir. Ajudar a adquirir o reforçar hàbits positius, provocant actituds que fomentin l'autonomia. Fer reflexionar a l'usuari perquè introdueixi elements de canvi a la seva vida quotidiana. - domèstiques: suport en el manteniment de la neteja de la casa, organització roba, compra... - acompanyament: visites mèdiques, gestions, mobilitzacions fora del domicili, ... |
Població destinatària |
· Persones majors de 65 anys amb dificultats físiques i/o psíquiques que limiten la seva autonomia. · persones amb discapacitat. · famílies en situació de dificultat per a la cura i atenció als fills. |
Atencions que ofereix |
- d'atenció personal i cures especials. - activitats domèstiques o d'atenció de la llar. - prevenció i ajuda per a facilitar la vida social i relacional. - accés a ajudes tècniques necessàries per millorar el grau d'autonomia de la persona. - tasques educatives i de contenció. |
Requisits |
- trobar-se en situacions de pèrdua o disminució d'autonomia. - l'atenció domiciliària de l'Ajuntament de sa Pobla podrà atendre: - persones empadronades al municipi. - persones amb diagnòstic de problemàtica social i que tinguin dificultat per a realitzar les activitats de la vida diària (AVD). - persones amb un pla de feina establert en l'àmbit interprofessional. - persones amb grau i nivell de dependència reconegut. |
Canal d'accés |
els serveis socials municipals |
Documentació a aportar |
- sol·licitud d'alta als serveis socials municipals. - imprès informe mèdic. - fotocòpia del certificat de reconeixement del grau de discapacitat. - informe social, en el que constin les dades rellevants de la situació sociofamiliar, l'atenció de què disposa i valoració de la necessitat del servei. - fotocòpia DNI. - certificat de pensió. - altres documents considerats importants per la valoració. |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'atenció |
dilluns a divendres, de 8 a 14 h |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
es presta al domicili de la persona usuària. La prestació es gestiona des del centre de serveis socials. |
Ràtios i perfils professionals: |
les que s'estableixen en el decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. També en referència al Decret 29/2023, de 15 de maig. |
Estàndards de qualitat: |
els que defineixin el pla de qualitat autonòmic, en el decret de ràtios professionals i en el decret d'acreditació de serveis d'atenció a la dependència. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
sí, d'acord amb el Decret 84/2010 i ordenança municipal reguladora de les taxes pel servei d'ajuda a domicili, d'1 de desembre 2020, de sa Pobla. |
Legislació i documentació de referència |
- Llei 4 de 2009 de Serveis Socials de les Illes Balears. - Llei 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. - conveni Servei d'ajuda a domicili Govern de les Illes Balears i Ajuntament de sa Pobla. - Decret 48/2011, de 13 de maig - Decret 83/2010 , de 25 de juny - Decret 84/2010, de 25 de juny - Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. - Ordenança reguladora de la taxa del servei d'ajuda a domicili (SAD) de l'Ajuntament de sa Pobla. 1, de desembre de 2020. |
2.3. |
|
SERVEI DE MENJAR A DOMICILI |
|
Definició |
és un servei dirigit a persones majors i/o a discapacitades amb dificultats d'autonomia que consisteix en la provisió de menús elaborats i la seva distribució al domicili. |
Funcions |
- millorar la qualitat de vida de les persones grans i/o discapacitades, facilitant la permanència durant més temps en el seu entorn i evitant internaments. - contribuir a proporcionar una alimentació adient a les persones ateses, afavorint la prevenció de possibles problemes de salut derivats d'una alimentació insuficient o d'una dieta inadequada. - prevenir situacions d'aïllament i/o soledat. |
Població destinatària |
persones grans i/o amb discapacitat que viuen soles o conviuen amb una persona dependent i tenen escàs suport familiar i que presenten: - dependència en la preparació de menjar, per incapacitat motora, deteriorament cognitiu i/o sensorial. - risc alt o moderat d'accidents domèstics. - dificultats per seguir una dieta equilibrada bàsica. - infraestructura de l'habitatge inadequada per a la preparació de menjars. |
Atencions que ofereix |
provisió diària de menú als domicilis dels beneficiaris. |
Nombre de places: |
40 places |
Requisits |
|
Canal d'accés |
els serveis socials municipals |
Documentació a aportar |
|
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'atenció |
distribució domiciliària diària de 12h a 14h |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
es presta al domicili de la persona usuària. La prestació es gestiona des del centre de serveis socials |
Ràtios i perfils professionals: |
les que s'estableixen en el Decret 83/2010, de 25 de juny i en el Decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. També en referència al Decret 29/2023, de 15 de maig. |
Estàndards de qualitat: |
els que defineixin el pla de qualitat autonòmic, en el decret de ràtios professionals i en el decret d'acreditació de serveis d'atenció a la dependència. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable: |
Administració local. |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
sí, segons normativa municipal |
Legislació i documentació de referència |
- Llei 4/2009, d´11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. - Llei 39/2006 de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. - Decret 84/2010, de 25 de juny - Decret 83/2010, de 25 de juny - Decret 48/2011, de 13 de maig, - Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les illes balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social - Ordenança reguladora de la taxa del servei d'ajuda a domicili (SAD) de l'Ajuntament de sa Pobla. 1, de desembre de 2020. |
2.4. |
|
SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA |
|
Definició |
servei permanent que permet activar una unitat de control remot (UCR) al qual de forma immediata es connecta amb la central de teleassistència el personal de la qual està específicament preparat per a donar resposta adequada a la situació/problema presentat (emergències sanitàries i/o socials, crisis de solitud, crisi d'angoixa, etc.). |
Funcions |
|
Població destinatària |
persones majors o discapacitades que visquin soles o restin soles durant la major part del dia i persones en situació de dependència. No seran beneficiàries del servei:
|
Atencions que ofereix |
|
Nombre de places: |
100 places |
Requisits |
|
Canal d'accés |
els serveis socials municipals |
Documentació a aportar |
|
Localització del servei |
serveis socials municipals. |
Horari d'atenció |
les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic. |
Entitat proveïdora: |
Administració local, entitats i Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, subsidiàriament per a persones en situació de dependència. |
Equipaments/equips professionals: |
es presta al domicili de la persona usuària. La prestació es gestiona des del centre de serveis socials. |
Ràtios i perfils professionals: |
les que s'estableixen en el Decret 83/2010, de 25 de juny i en el decret 48/2011 de serveis socials comunitaris bàsics. També en referència al Decret 29/2023, de 15 de maig. |
Estàndards de qualitat: |
els que defineixin el pla de qualitat autonòmic, en el decret de ràtios professionals i en el decret d'acreditació de serveis d'atenció a la dependència. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals. |
Administració responsable: |
Administració local i entitats |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida. |
Copagament: |
sí, segons normativa municipal |
Legislació i documentació de referència |
- Llei 4/2009, d´11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. - Llei 39/2006 de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. - Decret 84/2010, de 25 de juny - Decret 83/2010, de 25 de juny - Decret 48/2011, de 13 de maig, - Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social. |
3 |
|
SERVEI D'ATENCIÓ A LA IMMIGRACIÓ I DIVERSITAT CULTURAL |
|
Definició |
servei d'atenció i traducció destinat a persones migrades en situació de desigualtat per diferències culturals i/o barreres idiomàtiques. Prevenir les interferències en la comunicació i garantir l'accés als serveis i prestacions, a més de potenciar la participació i el ple exercici de la ciutadania de les persones migrades. |
Funcions |
|
Població destinatària |
persones migrades residents a sa Pobla, i també serveis municipals, entitats i associacions |
Atencions que ofereix |
1. Atenció individual:
2. Atenció comunitària
|
Canal d'accés |
els serveis socials municipals |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'atenció |
d'informació, de dilluns a divendres de 8 a 14 hores |
Tipus de servei |
servei comunitari específic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals |
Garantia de la prestació: |
subjecte a disponibilitat pressupostària |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
|
4 |
|
SERVEI D'INFORMACIÓ, ORIENTACIÓ I ASSESSORAMENT A VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA MASCLISTA |
|
Definició |
informar, orientar i assessorar a dones víctimes de violència de gènere, en aquelles qüestions relacionades amb la seva situació personal, social, laboral, familiar, econòmica, etc. |
Funcions |
donar resposta a les demandes i a les necessitats identificades a través de la informació, orientació i assessorament per tal de garantir una atenció integral a les víctimes de violència de gènere en totes les seves vesants (física, psicològica, sexual, econòmica i social). Acompanyament de la dona en el procés de presa de consciència de la condició de víctima. |
Població destinatària |
dones que han patit o pateixen una situació de violència de gènere. |
Atencions que ofereix |
|
Canal d'accés |
serveis socials o mitjançant derivació professional |
Localització del servei |
serveis socials municipals |
Horari d'atenció |
d'informació, de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores |
Tipus de servei |
servei comunitari específic. |
Entitat proveïdora: |
administració local i entitats. |
Equipaments/equips professionals: |
unitats de treball social (UTS) dels serveis comunitaris bàsics. |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida |
Copagament: |
no |
Legislació i documentació de referència |
|
5 |
|
PRESTACIONS ECONÒMIQUES MUNICIPALS |
|
Definició |
les prestacions econòmiques municipals d'atenció social són prestacions no periòdiques de naturalesa econòmica i finalista, de caràcter directe o indirecte, destinades a les persones físiques amb insuficiència de recursos econòmics amb la finalitat d'atendre les situacions de cobertura de necessitats bàsiques i d'ajudar en processos de suport familiar i de suport a la inserció. Són compatibles amb les ajudes i prestacions de dret subjectiu, i per tant tindran la consideració de subsidiàries i complementàries d'altres prestacions reglades. |
Funcions |
la cobertura de necessitats bàsiques i afavorir processos de suport familiar i de suport a la inserció a persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts. |
Població destinatària |
persones físiques que no disposen de recursos econòmics suficients per fer front a les seves necessitats bàsiques vitals i d'integració social que no estan en condicions aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts. |
Atencions que ofereix |
en funció de les necessitats bàsiques les prestacions econòmiques s'agrupen en diferents tipus per donar cobertura principalment a alimentació, roba, higiene i allotjament. |
Requisits |
els definits a la normativa municipal que regula les prestacions no tècniques de serveis socials a sa Pobla. |
Canal d'accés |
les sol·licituds es poden fer a través dels serveis socials municipals. |
Localització del servei |
serveis socials municipals. |
Horari d'atenció |
d'informació, de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores |
Tipus de servei |
servei social comunitari bàsic |
Entitat proveïdora: |
Administració local i entitats |
Equipaments/equips professionals: |
serveis socials comunitaris bàsics |
Ràtios i perfils professionals: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Estàndards de qualitat: |
els que estableix el Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. |
Accés i llista d'espera: |
gestionada pels serveis socials municipals |
Garantia de la prestació: |
prestació garantida |
Legislació i documentació de referència |
|
Contra el present Acord es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
(Signat electrònicament: 29 de juliol de 2024)
El batle Biel Ferragut Mir