Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 476223
Aprovació de les bases específiques que han de regir les proves selectives per a l’ingrés per torn lliure, per proveir les places de treballadors/res familiars de l’Oferta pública d’ocupació corresponent al 2023 i 2024 de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord de la Junta de Govern en sessió de caràcter ordinari de data 17 de juliol de 2024, relatiu a l'aprovació i convocatòria de les bases específiques que han de regir les proves selectives de provisió de places de la plantilla de l'Ajuntament de Ciutadella de treballadors/res familiar, de l'oferta pública d'ocupació 2023 i 2024

La Junta de Govern adopta, l'acord següent:

PRIMER.- Aprovar les bases específiques que han de regir les proves selectives per a l'ingrés per torn lliure, per proveir les places de treballadors/res familiars de l'Oferta pública d'ocupació corresponent al 2023 i 2024 de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca que figura com annex a aquest acord, de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca 2021, 2022, 2023 i 2024.

SEGON.- Convocar els processos de selecció de provisió de places de la plantilla de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca de treballadores/res familiars d'acord amb la convocatòria de l'annex.

TERCER.- Ordenar publicar el text íntegre de les bases reguladores d'aquest procediment selectiu al Butlletí oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament, així i com al tauler d'anuncis municipal.

QUART.- Iniciar el termini de 20 dies hàbils per a la presentació de sol·licituds des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX BASES ESPECÍFIQUES DE LES PROVES SELECTIVES DE PROVISIÓ DE PLACES DE LA PLANTILLA DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE TREBALLADOR/A FAMILIAR, DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023 I 2024

1. Objecte de les places específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir cinc places vacants de treballador familiar, places laborals, del grup C2, categoria treballador familiar, de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, per torn lliure i corresponents a l'oferta pública d'ocupació de 2023 i 2024.

S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per personal laboral.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix a l'annex I d'aquest document.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que regulen els processos selectius per a cobrir les places vacants de personal funcionari i de personal laboral previstes a les ofertes públiques d'ocupació de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca aprovades per acord de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca de data del 17 de juliol de 2024.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà al portal de l'opositor de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca oposicions.ajciutadella.org i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament mateix tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés. A través d'aquest portal, es pot accedir al formulari d'inscripció i a les instruccions corresponents.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública han d'indicar a la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

4. Altres mèrits al·legats

En relació amb l'apartat cinc de l'annex II de les bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, el mèrit que es valorarà és el següent:

  • Per estar en possessió del carnet de conduir B o superior .................1 punt

5. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al mes d'octubre de 2024.

6. Proves d'oposició

Prova teòrica de la part general: preguntes amb respostes alternatives, tipus test, d'acord amb l'apartat 7.7.2.a) de les bases generals.

Proves teoricopràctiques de la part específica: la durada màxima total d'aquest segon exercici serà de 90 minuts, que el Tribunal podrà repartir entre les dues proves teoricopràctiques.

El Tribunal informarà, abans de l'inici de la prova, dels criteris de valoració de les proves teoricopràctiques.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim laboral.

Les places vacants de treballador familiar objecte d'aquest concurs oposició és de tipus laboral, del grup C, subgrup C2, categoria treballador familiar, d'acord amb l'article 76 de la Llei de l'Estatut bàsic del treballador públic.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les bases generals.

L'adjudicació del lloc de treball es farà per ordre de prelació.

 

ANNEX 1 Convocatòria i temari específic

Convocatòria. Treballador familiar

  • Denominació: treballador familiar
  • Nombre de places que es convoquen: 5
  • Torn lliure: 4 (2023) + 1 (2024)
  • Tipus: laboral
  • Categoria: treballador familiar
  • Grup: C, subgrup C2
  • Oferta pública: 2023 i 2024
  • Titulació: graduat en ESO o titulació equivalent. A més:

i) Certificat d'inexistència d'antecedents per delictes sexuals.

ii) Una de les titulacions o un dels certificats de professionalitat següents (d'acord amb el Decret 86/2010, de 25 de juny; modificat pels decrets 54/2013, de 5 de desembre, i 31/2016, de 27 de maig):

 

1. Titulació de tècnic en atenció a persones en situació de dependència que estableix l'RD 1593/2011, de 4 de novembre.

2. Títol de tècnic en cures auxiliars d'infermeria que estableix l'RD 546/1995, de 7 d'abril, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà corresponent a aquesta titulació.

3. Títol de tècnic en atenció sociosanitària que estableix l'RD 496/2003, de 2 de maig, pel qual s'estableixen aquest títol i els ensenyaments comuns corresponents.

4. Certificat de professionalitat d'atenció sociosanitària en el domicili, regulat per l'RD 1379/2008, d'1 d'agost.

5. Titulació oficial en formació professional de tècnic superior en integració social o altres titulacions equivalents que estableix la disposició addicional tercera de l'RD 1074/2012, de 13 de juliol, per la qual s'estableix el títol de tècnic superior en integració social i se'n fixen els ensenyaments mínims.

  • Nivell de català: B1

TEMARI ESPECÍFIC DE TREBALLADOR FAMILIAR

Tema 1. Grans símptomes gerontològics. Característiques de la malaltia geriàtrica.

Tema 2. Les malalties infeccioses.

Tema 3. Respostes a situacions d'emergència.

Tema 4. Procés i característiques de l'envelliment.

Tema 5. Les persones amb diversitat funcional.

Tema 6. La dependència: graus, nivells i prestacions.

Tema 7. La promoció de l'autonomia: la prevenció de la dependència.

Tema 8. El Servei d'Atenció a Domicili. Objectius.

Tema 9. Funcions del professional sociosanitari a domicili.

Tema 10. Les ajudes tècniques en l'atenció domiciliària a persones amb dependència.

Tema 11. Els equips multidisciplinaris. El treball en equip: fonaments metodològics. Tècniques de treball en equip.

Tema 12. Actuació del cuidador en relació amb l'autonomia i la dependència de la persona. Les habilitats socials i relacionals. Respecte i reconeixement de drets. Què és i com evitar l'edatisme.

Tema 13. Suport als familiars i cuidadors.

Tema 14. La comunicació verbal i no verbal. Diferències entre informació i comunicació. La comunicació assertiva. La retroacció. Actitud i aptitud del professional.

Tema 15. Les habilitats parentals. Descripció i tècniques d'intervenció des del servei d'atenció domiciliària.

Tema 16. L'ètica professional, la confidencialitat i la protecció de la informació de la persona usuària.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat.

El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu mateix o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per a resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

 

No obstant açò, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot açò, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Ciutadella de Menorca, en la data de la signatura electrònica (24 de juliol de 2024)

L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo