Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 472181
Resolució per establir les especialitats assistencials en la prestació dels serveis de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

L'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) és un organisme autònom local, de caràcter administratiu, creat pel Consell de Mallorca, i del qual depèn, per a l'assoliment de les finalitats determinades en els seus Estatuts, d'acord amb allò que estableixen els articles 85 i 85 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i els articles 159 i 161 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local; i en el marc d'allò que preveuen els articles 6.1 i 8.1 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

D'acord amb l'article 2 dels Estatuts de l'IMAS, aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca, de 16 de març de 2020, constitueix l'objecte fonamental de l'IMAS l'exercici, en forma directa i descentralitzada, de les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.

L'exercici de les competències que té atribuïdes l'IMAS implica, majoritàriament, la prestació de serveis assistencials (centres d'atenció directa per a gent gran, per a menors i per a persones en risc d'exclusió) i que aquests serveis es prestin 24 h, tots els dies de la setmana, motiu pel qual la necessitat de personal és contínua i la seva cobertura ha d'estar garantida, tant la del personal que atén directament als usuaris com la del personal de les especialitats que donen suport a la prestació dels serveis, com ara el personal de manteniment i el personal de les especialitats de pedagogia, psicologia, psicomotricitat, treballador/a social i educador/a social).

Tant és així, que en data 13 de març de 2020 la presidenta del Consell de Mallorca va aprovar el Decret d'organització dels serveis i funcions del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms per fer front a les mesures de contenció per la situació creada pel coronavirus COVID-19, a l'article 2 del qual es va establir que es consideraren essencials, en el marc de les actuacions del Coronavirus COVID-19, respecte a la prestació de serveis i a les mesures que afecten el personal, entre d'altres, els serveis assistencials que presten l'Institut Mallorquí d'Afers Socials; i, mitjançant Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de març de 2020, que modificà la Resolució de 17 de març de 2020, per la qual s'aprovaren el serveis mínims presencials imprescindibles per garantir la continuïtat del servei públic en els departaments del Consell de Mallorca, va establir al seu annex, relatiu als serveis mínims presencials per donar continuïtat a la prestació dels serveis del Consell de Mallorca davant la situació excepcional per fer front al COVID-19, a l'apartat del Departament dels Serveis Socials-IMAS els serveis mínims presencials, entre altres, els serveis assistencials.

Aprovat inicialment, en sessió ordinària del Ple del Consell de Mallorca de data 13 de juny de 2024, i transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagués formulat cap reclamació, en data 11 de juliol de 2024 (BOIB núm. 91, d'11 de juliol de 2024), es va publicar l'Acord d'aprovació definitiva de l'expedient número BEP01/2024 de modificació de Bases d'execució del Pressupost general del Consell de Mallorca per a l'exercici 2024, el qual, entre d'altres coses, disposa:

«Sisè. Base d'execució 50: Exempció de fiscalització prèvia

a) Afegir l'apartat d) al punt 1 de la BEP 50, la redacció de la qual és:

d) Els nomenaments de funcionaris interins, la contractació de personal laboral temporal i les prorrogues de  nomenaments de funcionaris o contractacions laborals que afectin a personal assistencial de residències i centres de dia de gent gran, centres o habitatges de menors, centres de inclusió social i centres o habitatges d'atenció a les violències.

b) Afegir el punt 6 de la BEP 50 la redacció de la qual és:

6. En els casos de nomenaments de funcionaris interins, la contractació de personal laboral temporal i les prorrogues de nomenaments de funcionaris o contractacions laborals que afectin a personal assistencial de residències i centres de dia  de gent gran, centres o habitatges de menors, centres de inclusió social i centres o habitatges d'atenció a les violències;atès el caràcter assistencial que envolta aquests serveis atenció continua 365 dies i 24 hores al dia, no es possible dur a terme una fiscalització prèvia

Al efectes de fitxar quins llocs de treball es troben afectats a aquests serveis considerats assistencials i d'atenció directe al usuari el President de l'entitat que presti els serveis assistencials dictarà una resolució on fitxarà els llocs de treball que s'excepcionen de la fiscalització prèvia per part de la Intervenció General.

c) Reordenar els paràgrafs que composen la BEP 50»

Fonaments de dret

D'acord amb l'article 165 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals i l'article 9 del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, que desplega el capítol I del títol VI de l'esmentada Llei, s'estableixen les Bases d'execució que han de regir el Pressupost General del Consell de Mallorca per a l'exercici dos mil vint-i-quatre.

A la Base 49 s'estableix el règim general de fiscalització, de conformitat amb el qual, sense perjudici del règim especial de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics que pugui acordar el Ple del Consell de Mallorca, estan sotmesos a fiscalització prèvia tots els actes dels òrgans de l'administració general del Consell, dels seus organismes autònoms i consorcis de qualsevol qualificació, mitjançant els quals s'aprovi la realització d'una despesa.

Atesa la naturalesa dels serveis que es presten a l'IMAS és imprescindible la prestació contínua dels serveis essencials en el temps, i els nomenaments de personal funcionari o laboral de les especialitats considerades assistencials, o la pròrroga dels ja existents, han de ser àgils per tal de garantir la prestació d'aquests serveis essencials, motiu pel qual la funció de control envers aquests nomenaments s'ha de fer mitjançant el control financer dels mateixos.

A la Base 50 s'estableixen els expedients de despesa pressupostària que no estan sotmesos a fiscalització prèvia i, des de la seva modificació acordada en el Ple de dia 13 de juny de 2024, no ho estan els de nomenaments de funcionaris interins, contractació de personal laboral temporal i pròrrogues de nomenaments de funcionaris o contractacions laborals que afectin a personal assistencial de residències i centres de dia de gent gran, centres o habitatges de menors, centres d'inclusió social i centres o habitatges d'atenció a les violències.

I a la mateixa base s'afegeix que a l'efecte de fixar quins llocs de treball es troben afectats a aquests serveis considerats assistencials i d'atenció directa a l'usuari el president de l'entitat que presti els serveis considerats assistencials dictarà una resolució on fixarà els llocs de treball que s'excepcionen de la fiscalització prèvia per part de la Intervenció General.

Per tot el que s'ha exposat, és procedent fer constar en una resolució les especialitats que són assistencials, els nomenaments de les quals no han de ser objecte de fiscalització prèvia, sense perjudici del control financer posterior.

En virtut de les atribucions que tenc conferides en matèria de personal, d'acord amb l'article 7.2.10) dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), dict la següent

 

Resolució

Primer.- Establir que els llocs de treball de l'IMAS de les especialitats que consten a l'Annex d'aquesta Resolució tenen la consideració d'assistencials i no estan sotmesos a fiscalització prèvia, de conformitat amb la Base 50 de les Bases d'execució que han de regir el Pressupost General del Consell de Mallorca per a l'exercici dos mil vint-i-quatre.

Segon.- Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual tendrà efectes a partir del dia següent de la seva publicació.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació de la present Resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica del document (25 de juliol de 2024

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre)

 

ANNEX ESPECIALITATS ASSISTENCIALS DE L'IMAS

AJUDANT-A DE CUINA

AUXILIAR ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL

AUXILIAR DE RECEPCIÓ

AUXILIAR DE SERVEIS

AUXILIAR TÈCNIC-A SOCIOSANITARI-A

AUXILIARS EDUCATIUS

COORD. DE SERVEIS - GOVERNANT/A

CUINER-A DE PRIMERA

CURES AUXILIARS D'INFERMERIA

DIETÈTICA

FARMÀCIA

FISIOTERÀPIA

GUIA INTÈRPRET DE LLENGUATGE DE SIGNES

INFERMERIA

INTEGRADOR/A SOCIAL (GRUP B)

MARMITO/MARMITONA

MESTRE DE TALLER

METGE/METGESSA

METGE/METGESSA DEL TREBALL

METGE/METGESSA GERIATRE/A

METGE/METGESSA PSIQUATRE/A

MOSSO D'OFICIS – CENTRES

MOSSO DE SUPORT - CENTRES

OFICIAL/A - CENTRES

PEDAGOG/A

PERSONAL DE MANTENIMENT - CENTRES

PERSONAL DE SERVEIS - CENTRES

PSICOLOGIA

PSICOMOTRICITAT

TÈCNIC-A ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL

TERÀPIA OCUPACIONAL

TREBALL FAMILIAR

TREBALL SOCIAL

ZELADOR-A

EDUCADOR/A SOCIAL