Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA
Núm. 471428
Canvi en la composició de la mesa contractació relativa a la contractació del servei de gestió i mediació de públics i activitats complementàries pel Consorci Museu Marítim de Mallorca pels anys 2024-2026
JUNTA RECTORA DEL CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA
DILIGÈNCIA per fer constar:
Que la Junta Rectora del Consorci Museu Marítim de Mallorca en la sessió extraordinària celebrada el 26 de juliol de 2024 va aprovar per unanimitat la proposta que es transcriu a continuació.
Que el text definitiu queda subjecte als termes que resultin de l'aprovació de l'acta.
PUNT PRIMER DE L'ORDRE DEL DIA. Aprovació de la PROPOSTA D'ACORD DE CANVI DE COMPOSICIÓ DE LA MESA DE CONTRACTACIÓ RELATIVA A LA CONTRACTACIÓ DEL SERVEI DE GESTIÓ I MEDIACIÓ DE PÚBLICS I ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES PEL CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA PELS ANYS 2024-2026, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT, EXPEDIENT 1004329C.
Es dona compta de la següent proposta de la presidenta del Consorci Museu Marítim de Mallorca:
«PROPOSTA D'ACORD DE CANVI DE COMPOSICIÓ DE LA MESA DE CONTRACTACIÓ RELATIVA A LA CONTRACTACIÓ DEL SERVEI DE GESTIÓ I MEDIACIÓ DE PÚBLICS I ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES PEL CONSORCI MUSEU MARÍTIM DE MALLORCA PELS ANYS 2024-2026, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT.
ANTECEDENTS
1.- El 3 d'octubre de 2017 la Comissió́ Europea va adoptar la Recomanació́ (UE) 2017/1805 sobre la professionalització́ de la contractació́ pública. Les polítiques de professionalització́ de la contractació́ pública son fonamentals per a garantir que els poders adjudicadors tinguin les capacitats, els coneixements i la integritat necessària en l'àmbit de la contractació́ pública.
2.- D'altra banda, a efectes de garantir una major eficàcia, racionalització́ i transparència en la gestió́ de la contractació́ del servei que gestioni l'obertura i atenció al públic del Museu de la Mar del Port de Sóller, espai gestionat pel Consorci Museu Marítim de Mallorca (d'ara endavant, Consorci), així com del servei d'activitats complementàries (visites guiades, tallers escolars, activitats infantils i familiars, tallers per a diades i presentacions, jornades, ponències i congressos) que es duguin a terme en el espais gestionats del Consorci i a qualsevol altre espai on es desenvolupin, es considera convenient el canvi de composició de la mesa de Contractació́ Permanent de Consorci Museu Marítim de Mallorca, com a òrgan especialitzat.
3.- El 7 de juny de 2024 la Junta Rectora del consorci Museu Marítim va aprovar la composició de mesa de contractació de la licitació esmentada.
4.- El 23 de juliol de 2024 la presidència del Consorci Museu Marítim de Mallorca va resoldre iniciar el canvi de composició de la mesa de contractació relativa a la contractació del servei de gestió i mediació de públics i activitats complementàries pel Consorci Museu Marítim de Mallorca pels anys 2024-2026, mitjançant procediment obert.
FONAMENTS DE DRET
1.- L'article 326.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la que es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (en endavant, LCSP) regula les Meses de Contractació que hauran de donar assistència tècnica especialitzada als òrgans de contractació en el desenvolupament de les seves funcions, determinant el caràcter preceptiu o potestatiu de la seva constitució per raó del tipus de procediment que es segueixi.
2.- La Disposició Addicional Segona apartat 7 de la LCSP regula les particularitats de les Meses de Contractació per a les Entitats Locals:
«La Mesa de contratación estará presidida por un miembro de la Corporación o un funcionario de la misma, y formarán parte de ella, como vocales, el Secretario o, en su caso, el titular del órgano que tenga atribuida la función de asesoramiento jurídico, y el Interventor, o, en su caso, el titular del órgano que tenga atribuidas la función de control económico-presupuestario, así como aquellos otros que se designen por el órgano de contratación entre el personal funcionario de carrera o personal laboral al servicio de la Corporación, o miembros electos de la misma, sin que su número, en total, sea inferior a tres. Los miembros electos que, en su caso, formen parte de la Mesa de contratación no podrán suponer más de un tercio del total de miembros de la misma. Actuará como Secretario un funcionario de la Corporación.
En las Entidades locales municipales, mancomunidades y consorcios locales, podrán integrarse en la Mesa personal al servicio de las correspondientes Diputaciones Provinciales o Comunidades Autónomas uniprovinciales.
En ningún caso podrá formar parte de las Mesas de contratación ni emitir informes de valoración de las ofertas, personal eventual. Podrá formar parte de la Mesa personal funcionario interino únicamente cuando no existan funcionarios de carrera suficientemente cualificados y así se acredite en el expediente.
La composición de la Mesa se publicará en el perfil de contratante del órgano de contratación correspondiente. Se podrán constituir Mesas de Contratación permanentes».
3.- Els articles 21 i 22 del RD 817/2009, de 8 de maig, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic.
4.- L'art. 15.1.g ) dels Estatuts del Consorci Museu Marítim de Mallorca ( BOIB núm. 2 de 4 de gener de 2018) disposa com a funcions de la Junta Rectora el resoldre les contractacions i concessions de tota classe quan l'import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, així com els contractes i les concessions pluriennals quan tinguin una durada superior a quatre anys i, en tot cas, els pluriennals de durada inferior l'import acumulat dels quals superi el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici.
La presidenta per delegació proposa elevar a la Junta rectora la següent
PROPOSTA D'ACORD
PRIMER.- El següent canvi de composició de la mesa de contractació relativa a la contractació del servei de gestió i mediació de públics i activitats complementàries pel Consorci Museu Marítim de Mallorca pels anys 2024-2026, mitjançant procediment obert:
Suplent de la Presidència: Sr. Andrés Felipe Naranjo Mejía, tècnic superior economista del Consorci Museu Marítim de Mallorca.
SEGON.- PUBLICAR aquest acord en la Plataforma de Contratación del Sector Público.
TERCER.- Aquest Acord entrarà̀ en vigor el dia següent al de la publicació́ en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, a la data de la signatura electrònica» (26 de juliol de 2024
La secretària adjunta Paula Baltasar Cozar)