Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 471045
Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials d’aprovació de la renovació de la concertació social del servei de residència per a persones amb discapacitat física per trastorn immunològic, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca, amb l’entitat SILOÈ

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1, La Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) mitjançant Resolució de 24 de maig de 2023, va aprovar la convocatòria de la concertació pel procediment d'urgència del servei de residència per a persones amb discapacitat física per trastorn immunològic, inclòs a la xarxa pública de serveis per a persones amb discapacitat de Mallorca (BOIB núm. 71, de 30 de maig de 2023).

2. En data de 7 de juliol de 2023, la Presidència de l'IMAS va dictar Resolució d'adjudicació de la concertació social del servei de residència per a persones amb discapacitat física per trastorn immunològic, per un any, a l'entitat ASSOCIACIÓ SILOÉ , amb NIF núm G07682446, per un total de 10 places. (BOIB núm. 97, de 13 de juliol de 2023).

3. En la mateixa data es va formalitzar l'Acord d'acció concertada amb l'entitat ASSOCIACIÓ SILOÉ, on en la clàusula tercera es preveu “La vigència d'aquest acord d'acció concertada serà d'un any, amb data d'inici dia 21 de juliol de 2023, i es podrà ampliar i renovar sempre i quan l'entitat concertada, en aquest període, hagi obtingut l'acreditació del servei corresponent o subsisteixin les necessitats que n'hagin motivat la seva formalització, de conformitat amb l'establert a la disposició final primera de la Llei 12/2018.”

4.Atès l'anterior, el 20 de juliol de 2024 finalitza la vigència l'Acord d'acció concertada signat. Per aquest motiu, des de la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, en data de 31 de maig de 2024, s'ha emès informe, justificant la necessitat, de renovar aquesta concertació per una anualitat mes.

5. Per Resolució de la Presidència de l'IMAS, de data 4 de juny de 2024, s'acorda iniciar la tramitació del procediment de renovació de l'esmentada concertació.

6. L'entitat SILOÈ, en data de 5 de juny de 2024, ha manifestat, la seva conformitat amb la renovació de l'esmentat concert per un període d'una anualitat, i que continua complint amb els requisits exigits per a la concertació.

7. La despesa prevista per aquest expedient és de 385.221,00€ , amb càrrec a la partida pressupostària 40.23140.26000, i atès el seu caràcter pluriennal, el Servei de Comptabilitat i Pressuposts ha emès informe favorable d'autorització a la despesa en data de 12 de juny de 2024.

8. Per part del Servei d'Autoritzacions, Acreditació, Registre i Inspecció de Serveis Socials, en data 1 de juliol de 2024 informa que l'autorització per a aquest servei per part de l'entitat SILOÈ continua vigent, així com de la inexistència d'expedient sancionador en matèria de serveis socials per infraccions de les que consten en els articles 128 i 129 de la Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears durant els darrers 24 mesos.

9. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables a la renovació de la concertació social.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008),

2. La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE núm. 163 de 7 de juliol de 2009) preveu a l'article 27 i a la disposició final quarta, que cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social.

4.Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de 10 de juliol de 2023, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023), entre els quals es troba el Departament de Benestar Social.

5. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023) pel qual es nomena el Sr. Guillermo Sánchez Cifre conseller executiu de Benestar Social.

6. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019).

Pel que fa al fons,

7. La Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca aprovada definitivament en Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 2024 de 14 de desembre de 2023 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre de 2023).

8. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que regula el règim de concertació als articles 89 i següents (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009).

9. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018).

10. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

11. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018.

12. Resolució de la Presidència de l'IMAS de 7 de juliol de 2023 d'adjudicació de la concertació social pel procediment d'urgència del servei de residència per a persones amb discapacitat física per trastorn immunològic(BOIB núm.97, de 13 de juliol de 2023).

Pel que fa al procediment, a més de la normativa abans citada,

13. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

14. L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha estat sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).

En virtut de la competència atribuïda legalment,

RESOLC

Primer. RENOVAR l'acord d'acció concertada del servei de residència per a persones amb discapacitat física per trastorn immunològic , amb l'entitat SILOÈ, per el període comprès entre 21 de juliol de 2024 i el 20 de juliol de 2025; així com AUTORITZAR i DISPOSAR a favor d'aquesta entitat una despesa per import total màxim de 385.221,00€ (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 40.23140.26000 del pressupost de despesa de l'IMAS, segons el detall següent:

ENTITAT

CIF

NÚM. PLACES

IMPORTS

IMPORT 2024

21/07/2024-30/11/2025

IMPORT 2025

01/12/2024-20/07/2025

TOTAL ENTITAT

A. SILOÉ

G07682446

10

140.368,20€

244.852,80€

385.221,00€

L'execució de la despesa futura resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressuposts de despesa d'aquests exercicis.

Segon. NOTIFICAR aquesta Resolució a l'entitat SILOÈ.

Tercer. PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS i a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

Quart. COMUNICAR aquesta Resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat, a la Intervenció Delegada i al Servei de Comptabilitat i Pressuposts.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (23 de juliol de 2024)

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre