Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 470933
Resolució de la Presidència de l’IMAS de dia 24 de juliol de 2024 d’establiment del règim de substitució del lloc de cap de Servei d’Atenció Comunitària i Promoció de l’Autonomia Personal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. D'acord amb la Relació de Llocs de Treball de l'IMAS vigent, “Text consolidat de la Relació de Llocs de Feina de personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovada per acord del Ple del Consell de Mallorca de 14 d'octubre de 2021 (BOIB núm. 156, d'11 de novembre de 2021)”, modificada posteriorment en diverses ocasions, a l'Àrea d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal, consten prevists els llocs de feina següents:

- Codi F00520018: Cap de Servei d'Atenció Comunitària i Projectes Estratègics, actualment Cap de Servei d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal, amb les funcions següents:

Genèriques:

a) Dirigir, coordinar i supervisar, els negociats i els llocs de feina adscrits al servei, així com fer les propostes motivades de personal necessari per garantir el seu funcionament.

b) Representar institucionalment a l'IMAS, quan així ho encarregui la direcció executiva, en els actes dels serveis i centres que depenen de l'àrea.

c) Planificar, gestionar i dirigir tècnicament tots els programes i serveis que depenen de l'àrea.

d) Dirigir el personal sota la supervisió del titular del Departament de Recursos Humans, així com el control i vigilància de l'eficàcia en la qualitat del servei.

e) Planificar i gestionar el pressupost de l'àrea.

f) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos de l'àrea, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.

g) Donar suport a la Direcció Executiva en l'exercici de les seves funcions i coordinar-se amb les diferents seccions i centres.

h) Qualsevol altre que li pugui ser encomanada en relació a les anteriors.

Específiques:

a) Realitzar i planificar les coordinacions amb els diferents caps de secció i responsables de cada servei.

b) Realitzar la programació, el seguiment i l'avaluació de les activitats pròpies del servei.

c) Participar en els plans de formació professional de les diverses categories adscrites a la Direcció Executiva.

d) Impulsar i donar suport a les iniciatives a nivell comunitari a través d'acords interadministratius per fer possible l'assoliment dels objectius dels diferents Programes de l'Àrea.

e) Garantir la coordinació tècnico-jurídica-econòmica sota la Direcció executiva.

f) Participar, proposar i fomentar la formació continuada del personal a través dels plan de formació.

g) Impulsar i vetllar pel registre i maneig dels diferents Programes informàtics propis del Servei per garantir un correcte registre i control de dades estadístiques.

h) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos de l'àrea, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.

i) Qualsevol altre que li pugui ser encomanada en relació a les anteriors

- Codi F00730016: Director/a del Servei d'Atenció Integral a Domicili, amb les funcions següents:

Genèriques:

a) Planificar, coordinar i supervisar les tasques de la secció.

b) Representar l'IMAS en les comissions i/o actes relacionats amb les tasques de la secció.

c) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos de la secció, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.

d) Qualsevol altra que li pugui ser encomanda pel superior jeràrquic en relació a les anteriors.

Específiques:

a) Gestionar i administrar els expedients propis del servei d'atenció integral a domicili.

b) Col·laborar i coordinar-se amb els coordinadors/es i responsables de zona del servei.

c) Proposar i gestionar el pressupost del servei.

d) Dur el control de les dades quantitatives del servei a efectes d'analitzar i realitzar la memòria anual del servei.

e) Complir i aplicar les directrius dels manuals, protocols, reglaments i/o altres documents en matèria de dependència.

f) Col·laborar en la implementació i seguiment del pla de qualitat del Servei.

2. En data 23 de juliol de 2024 consta signat informe de necessitat per la cap de Servei d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal i per la directora d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal, de determinació del règim de suplència en els casos d'absència, vacant, malaltia o altre impediment físic o temporal pel lloc de cap de Servei d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal, en tant es tracta d'unes funcions fonamentals i essencials per al funcionament de l'àrea.

Fonaments de Dret

1. L'article 13 de la Llei 40/15, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic sobre la suplència preveu el següent:

  • «1. Tal com disposi cada Administració Pública, els titulars dels òrgans administratius poden ser suplerts temporalment en els supòsits de vacant, absència o malaltia, així com en els casos en què s'hagi declarat la seva abstenció o recusació. Si no es designa cap suplent, la competència de l'òrgan administratiu l'ha d'exercir qui designi l'òrgan administratiu immediat superior de qui depengui.
  • 2. La suplència no implica l'alteració de la competència, i perquè sigui vàlida no cal publicar-la. (...)
  • 4. En les resolucions i els actes que es dictin mitjançant suplència, s'ha de fer constar aquesta circumstància i s'ha d'especificar el titular de l'òrgan en la suplència del qual s'adopten i qui està exercint efectivament aquesta suplència».

2. Actualment no existeix cap règim de suplència en cas de vacant, absència, malaltia, incapacitat temporal o física del titular o de la persona que en dugui a terme les funcions de Cap de Servei de l'Àrea d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal.

Per tot l'anterior,

RESOLC

1. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic atribuir les funcions del/la cap de Servei d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal a el/la Director/a del Servei d'Atenció Integral a Domicili.

2. Notificar aquesta resolució a totes les persones interessades i comunicar-la a la directora de Servei d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal.

3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, (signat electrònicament: 25 de juliol de 2024)

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre