Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 453754
Aprovació definitiva de l’adhesió del Consell Insular de Menorca a l’associació Alianza de Paisajes Culturales y Sitios Afines, Patrimonio Mundial (exp. 0350-2024-000003)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicat en el BOIB núm. 72 de 30-05-2024, en el tauler d'edictes i en la pàgina web del CIM de dia 28-05-2024 a dia 11-07-2024, l'anunci relatiu a l'acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 20 de maig de 2024, pel qual s'aprova inicialment l'adhesió del Consell Insular de Menorca a l'associació Alianza de Paisajes Culturales y Sitios Afines, Patrimonio Mundial, sense que dins del termini legal d'exposició al públic s'hagi presentat cap reclamació ni suggeriment al respecte, s'entén elevada a definitiva la seva aprovació, fent-se públic a continuació el text íntegre dels Estatuts de l'Associació:

Estatuts de l'associació Alianza de Paisajes Culturales y Sitios Afines, Patrimonio Mundial, modificats a l'Assemblea General extraordinària de l'Associació, celebrada el 28 de març de 2019 a Palma.

ESTATUTS ACTUALITZATS DE APCPM – 28/3/2019

ESTATUTS DE L'ASSOCIACIÓ: “Aliança de Paisatges Culturals i Llocs Afins, Patrimoni Mundial”

 

CAPÍTOL I DENOMINACIÓ, FINS, DOMICILI I ÀMBIT:

 

Article 1. Denominació:

Amb la denominació d'Aliança de Paisatges Culturals i Llocs afins, Patrimoni Mundial, designada abreujadament d'ara endavant com a Aliança, es constitueix a Aranjuez (Madrid) aquesta associació a l'empara de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, i normes complementàries, amb capacitat jurídica i plena capacitat d'obrar, sense ànim de lucre.

Article 2. Domicili, Àmbit i Seu Social:

L'Associació estableix el seu domicili social en C/ Capità núm. 39 de la localitat d'Aranjuez DP 28300, província de Madrid (ESPANYA), i l'àmbit territorial en el qual realitzarà les seves activitats és de caràcter, nacional i internacional.

Article 3. Durada

Aquesta associació es constitueix per temps indefinit.

Article 4. Fins:

Aquesta Associació té com a fins:

1. Promoure la cooperació entre els diferents Béns Patrimoni Mundial reconeguts per la UNESCO, Paisatges Culturals i Llocs afins, així com entre els llocs, monuments, llocs arqueològics, etc., amb valors paisatgístics i ambientals, abastant les seves múltiples facetes culturals, paisatgístiques, econòmiques i socials.

2. Constituir un fòrum de convergència, reflexió i debat sobre els problemes, assoliments i experiències que afecten a tots els gestors i agents nacionals i internacionals relacionats amb la conservació i desenvolupament d'aquests béns referits.

3. Promoure estratègies i iniciatives comunes d'àmbit local, regional, nacional i internacional per al desenvolupament i conservació d'aquests béns.

4. Promoure estratègies dinàmiques recolzades en la Convenció del Patrimoni Mundial de la UNESCO i en el Conveni Europeu del Paisatge del Consell d'Europa, centrades en la cooperació entre els membres de l'Aliança, orientades a l'ús racional i sostenible de programes que permetin el desenvolupament dels béns inclosos, mantenint la seva autenticitat i integritat.

5. Fomentar a través de programes específics la recerca, l'educació i la formació acadèmica i professional en matèria de paisatges.

6. Fomentar la participació ciutadana en la preservació, difusió i adequat aprofitament dels béns participants, com a senyal inequívoc d'identitat local.

7. Afavorir, mitjançant els mitjans disponibles, o pels mitjans que li siguin atorgats, la promoció d'accions que beneficiïn als béns participants a nivell nacional i internacional, mitjançant la comunicació, difusió de resultats i qualsevol altre mitjà que ajudi al desenvolupament de les iniciatives al seu favor.

Article 5. Activitats:

1. L'associació de Paisatges Culturals i Llocs afins Patrimoni Mundial, durà a terme els seus objectius a través, entre altres, de les següents activitats:

- Reunions i seminaris sobre temes monogràfics relacionats amb els Paisatges.

- Elaboració d'un manual de bones pràctiques sobre l'ús i conservació dels béns participants, Paisatges Culturals i Llocs afins Patrimoni Mundial.

- Promocions de plans de recerca, desenvolupament i innovació en matèries relacionades amb els béns participants, Paisatges Culturals i Llocs afins Patrimoni Mundial.

- Desenvolupament d'actuacions i campanyes d'educació i divulgació a fi de donar a conèixer la importància i el significat dels Paisatges.

- I totes aquelles accions que, a proposta dels socis de l'Aliança, s'estimin pertinents i necessàries.

2. Les activitats de l'Aliança formen part del Pla Estratègic aprovat per l'Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.

 

CAPÍTOL II ÒRGANS DE GOVERN

Article 6.

1. Els òrgans de govern són l'Assemblea General i la Junta Directiva.

2. Tots els càrrecs dels òrgans de govern seran gratuïts i el mandat respectiu tindrà una durada de quatre anys, podent ser prorrogat per períodes successius.

ASSEMBLEA GENERAL

Article 7.

L'Assemblea General és l'òrgan suprem de govern de l'Aliança i estarà integrada per dos representants de cada entitat associada.

Article 8.

Les reunions de l'Assemblea General seran ordinàries i extraordinàries. L'ordinària se celebrarà una vegada a l'any dins dels quatre mesos següents al tancament de l'exercici. Les extraordinàries seran convocades per la Presidència de la Junta Directiva, bé per iniciativa pròpia, bé a proposta de la Junta Directiva o d'un nombre d'associats no inferior al deu per cent.

Article 9.

Les convocatòries de les Assemblees Generals es realitzaran per escrit, per correu oficial o correu electrònic amb justificant de recepció expressant el lloc, dia i hora de la reunió així com l'ordre del dia amb expressió concreta dels assumptes a tractar. Entre la convocatòria i el dia assenyalat per a la celebració de l'Assemblea en primera convocatòria hauran de mediar almenys quinze dies, podent així mateix fer-se constar si procedís la data i hora en què es reunirà l'Assemblea en segona convocatòria, sense que entre l'una i l'altra pugui mediar un termini inferior a una hora.

Article 10.

1.- Les Assemblees Generals, tant ordinàries com extraordinàries, quedaran vàlidament constituïdes en primera convocatòria quan concorrin a ella un terç dels associats amb dret a vot, i en segona convocatòria qualsevol que sigui el nombre d'associats amb dret a vot, sent suficient la presència d'un dels dos representants.

2.- Els acords es prendran per majoria qualificada dels associats presents o representats, que resultarà quan els vots afirmatius superin la meitat d'aquests i tenint en compte que és vàlid un vot per associat

Article 11. 

L'Assemblea General ostentarà les següents competències:

a) Aprovar i modificar els estatuts de l'Aliança.

b) Aprovar anualment els pressupostos i els Comptes Generals i Memòria d'activitats  de l'Aliança, així com el Pla Estratègic i els Programes d'actuació.

c) Aprovar els Reglaments i Normes Internes de l'Aliança.

d) Establir les línies generals d'actuació que permetin a l'Aliança el compliment dels seus fins.

e) Fixar la quota d'admissió i la quota anual dels membres de l'Aliança.

f) Aprovar la incorporació de nous membres i el pla per a l'abandó de l'Aliança dels qui així ho desitgessin.

g) La participació de l'Associació en entitats d'ànim lucratiu.

h) Els acords relatius a la participació en altres entitats d'àmbit superior, així com la fusió de l'Aliança amb una altra la finalitat de la qual sigui similar.

i) Quantes li encomanin la normativa, els estatuts o els reglaments d'ordre intern de l'Aliança

Article 12.

Correspon a l'Assemblea General Extraordinària:

a) Elecció de cada membre de la Junta Directiva.

b) Modificació dels Estatuts.

c) La dissolució i liquidació de l'Aliança

d) Expulsió de socis, a proposta de la Junta Directiva.

e) Constitució de Federacions o integració en elles.

Article 13.

Delegacions de vot:

Un associat pot concedir delegació escrita per a ser representat en les Assemblees Generals pel segon representant de la seva entitat.

Així mateix, podrà també concedir delegació escrita per a ser representat per una altra entitat membre de l'Aliança. Aquesta delegació haurà d'atorgar-se amb una antelació mínima de set (7) dies naturals a la data prevista per a la celebració de l'Assemblea General.

JUNTA DIRECTIVA

Article 14.

1- La Junta Directiva estarà constituïda per una Presidència, entre una i fins a un màxim de quatre Vicepresidències; una Secretaria i tres vocalies, triades per l'Assemblea General, corresponent-li assegurar la gestió i representació de l'Aliança.

2- Els membres de la Junta Directiva, a excepció de la Secretaria, seran triats d'entre els associats, els quals assenyalaran quin dels seus dos representants exercirà físicament el càrrec corresponent

3- Els membres de la Junta Directiva exerciran les funcions pròpies del respectiu càrrec, així com aquelles que li siguin confiades per la Presidència.

4- Les vacants que es poguessin produir durant el mandat de qualsevol dels membres de la Junta Directiva seran cobertes provisionalment entre aquests membres fins a l'elecció definitiva per l'Assemblea General Extraordinària.

5- Els membres de la Junta Directiva podran ser baixa per renúncia voluntària comunicada per escrit a la Presidència, per incompliment de les obligacions que tinguessin encomanades o per expiració del mandat.

Article 15.

Els membres de la Junta Directiva que haguessin esgotat el termini per al qual van ser elegits, continuaran ostentant els seus càrrecs fins al moment en què es produeixi l'acceptació dels quals els substitueixin.

 

Article 16.

La Junta Directiva es reunirà quantes vegades ho determini la persona que ostenti la Presidència i a iniciativa o petició d'almenys 1/3 dels seus membres amb dret a vot. Perquè els seus acords siguin vàlids hauran de ser presos per majoria de vots. En cas d'empat, el vot del President o de la Presidenta serà de qualitat.

Article 17.

Facultats de la Junta Directiva:

Les facultats de la Junta Directiva s'estendran, amb caràcter general a tots els actes propis de les finalitats de l'associació, sempre que no requereixin, segons aquests Estatuts, autorització expressa de l'Assemblea General.

Són facultats particulars de la Junta Directiva:

a) Dirigir les activitats socials.

b) Executar els acords de l'Assemblea General.

c) Formular i sotmetre a l'aprovació de l'Assemblea General els Balanços i els Comptes anuals.

d) Resoldre sobre l'admissió de nous associats.

e) Nomenar delegacions per a alguna determinada activitat de l'Associació.

f) Nomenar d'entre els seus membres al President o a la Presidenta d'aquesta.

g) Adoptar els acords relatius a la representació legal i defensa dels seus interessos i els dels seus associats.

h) Aprovar provisionalment el Pressupost anual de l'Associació i presentar-lo a l'Assemblea General.

i) Aprovar els programes i accions en què es concreti l'activitat de l'Aliança.

j) Proposar la quantia de les quotes dels associats i dur a terme la gestió recaptadora de les quals aprovi l'Assemblea General.

k) Organitzar i coordinar les activitats i distribuir els treballs i responsabilitats entre els associats.

l) Elaborar i aprovar provisionalment, si n'és el cas, els Reglaments o Normes Internes de l'Aliança, per a la seva aprovació per l'Assemblea General.

m) Aprovar el seu Reglament intern de funcionament

n) Informar l'entrada de nous membres, així com del pla d'abandó de l'Aliança per part d'alguns dels seus membres. L'aprovació de l'informe donarà veu, però no vot als nous membres i suspendrà provisionalment les obligacions dels quals pretenguin abandonar l'Aliança fins a la ratificació definitiva per l'Assemblea General.

o) Proposar a l'Assemblea general els acords sobre fusió, dissolució i liquidació de l'Aliança.

p) Adoptar quantes mesures siguin necessàries per al compliment dels fins estatuaris, i, en general, de la bona marxa de l'Aliança. Així com les competències no atribuïdes a un altre òrgan de l'Aliança.

q) Quantes derivin de la normativa jurídica, dels Estatuts, Reglaments i Normes internes de l'Aliança i qualsevol altra facultat que no sigui de l'exclusiva competència de l'Assemblea General de socis.

Article 18.

Regles de funcionament de la Junta Directiva.

1. Adoptarà els seus acords per majoria simple. No obstant això, necessitarà majoria absoluta dels vots, els acords a què es refereixen les lletres l), m), i o) de l'article anterior (facultats particulars de la Junta Directiva).

2. Per a la vàlida constitució de la Junta Directiva serà necessària la presència de la meitat més un dels seus membres, en primera convocatòria i de la tercera part d'aquests, en segona, a celebrar quan estableixi la Junta Directiva i, en cas de no existir acord sobre aquest tema, una hora després. En qualsevol cas serà preceptiva la presència de les persones que ostentin la Presidència i la Secretaria o de qui legalment els substitueixin.

3. De les sessions de la Junta Directiva s'estendrà acta d'aquesta, que serà aprovada, si és el cas, en la següent sessió i traslladada al llibre d'Actes.

4. La convocatòria de les sessions es realitzarà, almenys, amb una setmana d'antelació i adjuntarà a la mateixa còpia de l'Acta anterior i resum de la documentació necessària a la presa dels acords. No obstant això, per motius d'urgència, que haurà de ser acceptada prèviament al començament de la sessió, la Presidència podrà realitzar convocatòries d'urgència amb terminis inferiors. La convocatòria s'efectuarà per correu postal o correu electrònic amb justificant de recepció.

5. No obstant això tot l'anterior, la Junta Directiva elaborarà un Reglament Intern de Funcionament de l'Aliança, en el qual es recolliran aquestes i quantes altres qüestions es relacionin amb el desenvolupament i activitat de l'associació en general.

Article 19.

Renovació de la Junta Directiva

1. Les Entitats representades en la Junta Directiva podran substituir als seus representants en qualsevol moment sense més formalitat que una comunicació dirigida a la Presidència de l'Aliança i signada pel fedatari de l'entitat o per la majoria absoluta dels membres de l'Aliança, tot això sense perjudici de la renovació.

2. La condició de membre de la Junta Directiva es perdrà en els supòsits establerts en el Reglament Intern de Funcionament de l'Aliança i normativa corresponent.

Article 20. Presidència

El President o Presidenta de la Junta Directiva ho serà també de l'Aliança i tindrà les següents competències:

a) Ostentar la representació de l'Aliança i de la seva Junta Directiva davant organismes públics i privats.

b) Convocar les reunions de l'Assemblea General i de la Junta Directiva, establir l'ordre del dia de les mateixes i dirigir els seus debats.

c) Vetllar pel compliment dels acords de l'Assemblea General i de la Junta Directiva i impulsar els programes que desenvolupi l'Aliança.

d) Visar les Actes, certificacions i quants documents de l'Aliança ho precisin.

e) Ordenar els pagaments i signar els documents d'ingrés i pagaments.

f) Autoritzar despeses sempre que:

a. estiguin consignats en els pressupostos inicials.

b. estiguin inclosos en les memòries tècniques o programes hagin estat aprovats per la Junta Directiva o l'Assemblea general.

c. aquelles despeses no sobrepassin la quantitat de 60.000 € i no suposin al seu torn un 10% del pressupost inicial.

g) Igualment ostentarà la competència per a proposar sancions a la Junta Directiva.

h) Prendre les mesures d'urgència que siguin precises per al bon funcionament de l'Aliança, quan les circumstàncies no permetessin reunir la Junta Directiva.

i) Quantes mesures de caràcter executiu no estiguin encomanades a un altre òrgan de l'Aliança.

Els actes que tinguin conseqüències jurídiques per a l'Associació emanats de la Presidència, tindran forma de resolucions. En les mateixes es resumiran succintament els fets dels quals porten causa, els raonaments i normes jurídiques que els justifiquin i la part pròpiament dispositiva i seran traslladats a un Llibre de Resolucions. Portaran una presa de raó del Secretari o Secretària i quan siguin de naturalesa econòmica, del Tresorer o Tresorera. Els òrgans tècnics podran fer excepcions o advertiments al que es disposa per la Presidència, que s'incorporaran al Llibre esmentat però no constaran en la notificació que de les mateixes es realitzi.

Article 21. Vicepresidència

La Vicepresidència, o vicepresidències, el número i l'ordre de les quals es fixarà en cada mandat per acord de l'assemblea substituirà a la Presidència en absència d'aquesta, motivada per malaltia o qualsevol altra causa, i tindrà les mateixes atribucions que ella.

Article 22. Secretaria

El Secretari o la Secretària serà, per inherència, el Secretari o la Secretària General. En la seva absència, motivada per malaltia o qualsevol altra causa, li substituirà qui designi la Junta Directiva i tindrà, provisionalment, les mateixes atribucions del càrrec.

 

CAPÍTOL III SECRETARIA GENERAL

Article 23. La Secretaria General

1- La Secretaria General estarà composta pel Secretari o la Secretària General i pel personal administratiu i tècnic que sigui reclutat per aquest, i que sigui necessari per al bon funcionament de l'organització. Tant el del Secretari o Secretària General com els del personal administratiu i tècnic, seran càrrecs remunerats i rebran els seus salaris de l'Associació. La prestació dels seus serveis haurà d'ajustar-se a la normativa laboral que resulti d'aplicació.

2- Tots ells dependran de la Junta Directiva.

Article 24. Secretari o Secretària General

1- El Secretari o la Secretària General tindrà a càrrec la direcció dels treballs administratius, executius i tècnics necessaris per al bon funcionament de l'Aliança.

2- Tindrà encomanades les següents funcions administratives:

a) Estendrà acta dels actes dels òrgans col·legiats de l'Associació, portarà el Llibre d'Actes i Resolucions de la Presidència, expedirà les certificacions dels documents de l'Aliança i notificarà els actes a tercers, quan es       requereixi comunicació fefaent.

c) Comprovarà l'existència de quòrum per a la vàlida constitució dels òrgans col·legiats de l'Aliança.

d) Convocarà, d'ordre del President, les reunions dels òrgans col·legiats de l'Aliança i en qualsevol cas, les que s'estableixen en l'article 18.

d) Custodiarà els documents i dirigirà l'arxiu de la documentació de l'Associació, així com comprovarà que l'accés als mateixos està degudament autoritzat.

e) Portarà el Llibre Registre d'Associats de l'Aliança.

f) Expedirà els certificats als donants de l'Aliança en les condicions establertes per la legislació vigent.

3. A més, seran funcions del Secretari General les següents:

a) La preparació i execució dels acords dels òrgans de govern.

b) La proposta als òrgans de govern de tota classe de decisions, acords, projectes, convenis o contractes necessaris per a l'obtenció dels objectius establerts estatutàriament.

c) Proposta a la Junta Directiva de creació i cessament de Comissions

d) Representar a l'Aliança davant Jutjats, Tribunals i Jutjats socials, previ apoderament de la Junta Directiva.

e) Assistir a les reunions de la Junta Directiva amb veu i vot i a les de l'Assemblea General amb veu i sense vot.

f) La preparació i execució del Pla Estratègic, Pressupostos i Programes d'Actuació, escoltats prèviament els membres de l'Aliança.

g) Els serveis de la Secretaria General de l'Aliança

h) Organitzar, dirigir i rendir comptes als òrgans de govern sobre la gestió econòmica i financera de l'Aliança.

i) El nomenament i separació del personal de la Secretaria General, després de la respectiva deliberació de la Junta Directiva.

j) Actuar en tot el que fos necessari per a la gestió i execució dels pressupostos, d'altres ingressos patrimonials, cobrament i pagament de quantitats, obertura, disposició i cancel·lació de comptes i gestions de tota mena davant qualsevol entitat financera, podent formalitzar tota classe de documents públics i privats o escriptures necessàries per al desenvolupament de les actuacions previstes d'aquesta norma, sense perjudici de les competències dels òrgans de govern, així com la capacitat d'endeutament davant entitats financeres.

k) Elaborar amb caràcter anual l'informe econòmic, la memòria d'activitats, els Comptes Generals i el pla d'activitats, per a la seva aprovació per l'Assemblea General.

l) Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda pels òrgans de govern de l'Aliança, amb els límits legals.

 

CAPÍTOL IV SOCIS

Article 25.

Podran pertànyer a l'Aliança aquelles persones jurídiques amb capacitat d'obrar que tinguin interès en el desenvolupament dels fins i objectius de l'Aliança.

Els qui desitgin pertànyer a l'Aliança ho sol·licitaran per escrit a la Presidència, qui donarà compte a la Junta Directiva, la qual resoldrà en un termini no superior a tres mesos sobre l'admissió o inadmissió del soci, sense cap recurs contra el seu acord.

Article 26.

1- No s'adquireix la condició de soci mentre no se satisfaci la quota d'admissió i la respectiva quota anual establertes per l'Assemblea General.

2. Les quotes d'admissió i anuals seran les establertes per acord de l'Assemblea General.

Article 27.

Dins de l'Associació existiran les següents classes de socis:

a) Socis fundadors, que seran aquells que participin en el acte de constitució de la Associació.

 Són socis Fundadors d'aquesta Associació:

▪ L'Ajuntament d'Aranjuez

▪ El Municipi de Sintra

▪ L'Ajuntament d'Eivissa

▪ L'Ajuntament d'Elx

▪ El Patronat de l'Alhambra i Generalife

b) Socis de número, que seran els que ingressin després de la constitució de l'Aliança.

c) Socis i sòcies d'honor, els que pel seu prestigi o per haver contribuït de mode rellevant a la dignificació i desenvolupament de l'Aliança, es facin creditors a tal distinció. L'Assemblea General, a proposta de la Junta Directiva, podrà admetre o nomenar socis o sòcies d'honor a persones físiques o jurídiques que per l'interès que tinguin per a l'Aliança. Els Socis i les Sòcies d'Honor tindran veu, però no vot en l'Assemblea general o en els òrgans dels quals formin part i ho seran de manera efectiva una vegada hagin acceptat el nomenament.

Article 28.

Els socis seran baixa per alguna de les causes següents:

1. Per decisió voluntària de l'associat.

2. Per sanció imposada per l'Assemblea General a proposta de la Junta Directiva per incompliment de les obligacions inherents a la condició d'associat.

3. L'acord d'expulsió es notificarà per escrit per la Junta Directiva i contra ell cabrà recurs davant la primera Assemblea General que se celebri.

4. La baixa per qualsevol motiu de l'Aliança no eximeix a l'associat que la causa de satisfer les obligacions i compromisos de qualsevol naturalesa que tingués arracades.

Article 29.

Els socis fundadors i de número tindran els següents drets:

a) Participar en les activitats de l'Aliança i en els òrgans de govern i representació, a exercir el dret de vot, així com assistir a l'Assemblea General.

b) Assistir a les Assemblees Generals

c) Ser informats sobre la composició dels òrgans de govern i representació de l'Aliança del seu estat de comptes i del desenvolupament de la seva activitat. El reglament de règim interior regularà l'expedició de certificats, consulta a expedients individuals i protecció de dades personals.

d) Ser sentits amb caràcter previ a l'adopció de mesures disciplinàries contra ell i a ser informat dels fets que donin lloc a tals mesures, havent de ser motivat l'acord que, si és el cas, imposi la sanció.

e) Impugnar els acords dels òrgans de l'associació que estimi contraris a la llei o als Estatuts.

f) Els altres que resultin de les normes legals i dels Estatuts de l'Associació, o dels acords vàlidament adoptats pels seus òrgans socials.

Article 30. Sancions

Els associats podran ser sancionats per infringir els presents Estatuts, els acords de l'Assemblea General o la Junta Directiva. Les sancions podran comprendre des de la pèrdua dels seus drets durant un període de temps determinat, fins a la separació definitiva de l'Aliança, en els termes previstos en l'article 28.

Article 31.

Els socis fundadors i de número tindran les següents obligacions:

1. Acatar els acords vàlidament adoptats pels Òrgans Socials.

2. Ocupar els càrrecs per als quals resultin triats i exercir fidelment les obligacions inherents a aquests càrrecs.

3. Desemborsar les quotes que acordi l'Assemblea General.

4. Participar i realitzar quantes tasques els siguin encomanades per l'Assemblea General, i/o la Junta Directiva.

5. Complir els altres deures que resultin dels preceptes legals i estatutaris o dels acords vàlidament adoptats pels seus òrgans socials.

Article 32.

Els socis i les sòcies d'honor tindran les mateixes obligacions que els fundadors i de número a excepció de les previstes en els apartats 2) i 3), de l'article anterior.

Així mateix, tindran els mateixos drets a excepció del qual es refereix a participar en l'Assemblea amb veu i vot (podent assistir a les assemblees però sense dret de vot) i a ser electors i elegibles per als càrrecs directius.

Article 33.

Els recursos econòmics previstos per al desenvolupament dels fins i activitats de l'Aliança seran els següents:

a) Les quotes de socis, periòdiques o extraordinàries. La quantia de les quotes i contribucions dels socis serà fixada per l'Assemblea General a proposta de la Junta Directiva, sent aquesta la competent per a determinar el mode en què es faran efectives. Mitjançant l'aportació de les quantitats establertes en les quotes no s'adquireixen accions, participacions o cap dret patrimonial. Cap dels associats serà partícip majoritari directament o indirectament del patrimoni de l'associació

b) Les subvencions procedents d'organismes i entitats locals, autonòmiques, nacionals i internacionals, llegats o herències que pogués rebre de manera legal per part dels associats o de terceres persones.

c) Qualsevol altre recurs lícit.

Tots els socis, per a adquirir aquesta condició, s'obliguen a aportar la quota que s'estipuli en l'Assemblea General.

L'Aliança manca de Patrimoni inicial

En cas de dissolució de l'associació, el capital líquid resultant després de la cancel·lació de les seves obligacions es distribuirà entre entitats sense ànim de lucre entre els fins del qual es trobi la conservació de patrimoni material i immaterial.

Article 34.

L'exercici associatiu i econòmic serà anual i el seu tancament tindrà lloc el 31 de desembre de cada any.

Article 35.

L'Aliança elaborarà el corresponent Pla de Comptabilitat i Documentació.

 

CAPÍTOL V DISSOLUCIÓ

Article 36.

L'Aliança es dissoldrà voluntàriament quan així ho acordi l'Assemblea General Extraordinària, convocada a aquest efecte, per una majoria de 2/3 dels associats.

Article 37.

En cas de dissolució, es nomenarà una comissió liquidadora la qual, una vegada extingides els deutes, i si existís sobrant liquido ho destinarà per a fins que no desvirtuïn la seva naturalesa no lucrativa.

Article 38.

La dissolució de l'Aliança comportarà la seva liquidació, que es regirà per les següents regles:

a) Els béns cedits per Administracions Públiques es reintegraran a aquelles.

b) Els béns mobles o immobles cedits en ús o per temps determinat per particulars es reintegraran a aquells.

c) Els béns mobles o immobles propietat de l'Aliança seran donats a Associacions o Entitats sense fins de lucre la finalitat del qual sigui similar. Els béns immobles podran ser donats als Municipis en què radiquessin. Els béns mobles o immobles catalogats o considerats d'interès per al patrimoni artístic, cultural, científic o similar seran donats a entitats públiques o privades com a museus, institucions de recerca, biblioteques generals, segons la naturalesa dels béns.

d) La resta de béns mobles o immobles seran liquidats i el seu import lliurat als Ajuntaments dels Municipis de l'àmbit d'actuació de l'Aliança, proporcionalment a la població que tinguessin segons l'últim cens o padró oficial realitzat. Els Municipis podran acordar cedir aquests drets a favor de les Entitats supra municipals.

e) Prèviament a les donacions a què es fa referència en les lletres anteriors es liquidaran els actius necessaris per a cancel·lar les obligacions de l'Aliança.

g) El Pla de Liquidació, elaborat per la Junta Directiva, serà aprovat en sessió extraordinària per l'Assemblea General, que nomenarà una comissió de Liquidació, La Comissió de liquidació guardarà un romanent suficient, durant el temps legalment establert, per a cobrir les obligacions contretes per l'Aliança. Complert el termini la Comissió es dissoldrà, notificant-lo a l'organisme en què radiqui el registre d'Associacions i amb el romanent que sobrés es procedirà segons el que s'estableix en la lletra d) anterior.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

En tot el que no estigui previst en els presents Estatuts s'aplicarà la vigent Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'Associació, i les disposicions complementàries.

 

Maó, 26 de juliol de 2024

Per delegació del president, ​​​​​​​La secretària Rosa Salord Olèo (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-07-2019)