Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 464307
Organigrama i estructura municipal de serveis administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Sra. Batlessa ha dictat el següent

“DECRET DE BATLIA núm. 1844/2024

Assumpte: Organigrama i Estructura Municipal de serveis Administratius

Per resolució de batlia 1032/2023, de dia 26 de juny de 2023 (boib de dia 29), es va establir l'actual organització administrativa municipal, d'acord amb l'article 21.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local, i l' article 25 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, en concordança amb l'article 41.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

Dita organització va ser modificada pel decret 2023/2075, de 26 d'octubre, per atribuir la responsabilitat del registre a la regidoria encarregada de l'estadística.

Un any després d'aquell organigrama, es considera més escaient atribuir l'àrea de contractació a la regidoria d'hisenda, en comptes de la reserva que n'havia fet en la pròpia alcaldia, precisar algunes competències en les autoritzacions sobre el domini públic i atorgar a la regidoria de comerç les competències de treball.

Així mateix, aprofit per retocar alguns serrells com, per exemple, excloure de l'organigrama el nomenament de tinents batle, que es féu per decret específic, 2023/2019, de 23 de juny, que se mantén en vigor.

Per evitar la dificultat de consulta de les modificacions, s'ha considerat preferible refondre-les en nou text únic d'organigrama i estructura municipal que substituirà el de 26 de juny de 2023.

Per la qual cosa, fent ús de les atribucions que em confereix l'article 21.1a) de la llei 7/85, dict la següent

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Aprovar l'organigrama i estructura municipal de serveis administratius de l'ajuntament d'Alcúdia amb els òrgans següents, que tendran la consideració de Departaments als efectes de l'art. 25 de la llei 20/2006:

1.- Alcaldia

2.- Regidoria d'Hisenda, contractació i promoció econòmica.

3.- Regidoria de Policia, seguretat ciutadana i protecció civil.

4.- Regidoria de Serveis Socials, Sanitat i Normalització Lingüística

5.- Regidoria per a la direcció d'EMSA.

6.- Regidoria d'educació, esports i igualtat.

7.- Regidoria d'obres municipals.

8.- Regidoria de serveis generals i medi ambient

9.- Regidoria de Cultura i festes

10.- Regidoria de patrimoni cultural, Informàtica, registre i Estadística

11.- Regidoria de Comerç, transport públic i participació ciutadana

12.- Regidoria de Turisme

La direcció de dits departaments s'atribuirà i precisarà amb les pertinents resolucions de delegació de competències, sense perjudici de mantenir com a pròpia de l'alcaldia l'atribució de direcció del govern i l'administració municipal, que és indelegable, i la possibilitat de delegacions específiques.

Així mateix corresponen a l'alcaldia, que podrà resoldre sense avocació específica, els supòsits dubtosos o en els que entrin en conflicte diversos títols competencials.

SEGON.- Aprovar les àrees de gestió atribuïdes a cada departament o òrgan que seran les sectorials pròpies de cada matèria i les atribuïdes a les unitats administratives assignades, d'acord amb la legislació municipal vigent i les habituds de gestió de l'ajuntament d'Alcúdia. La precisió de les matèries, quan es produeix, s'ha d'entendre a un nivell indicatiu, sense perjudici de modificacions o instruccions interpretatives que dicti l'alcaldia.

1.- Alcaldia

1.1.- Àrea d'Alcaldia

1.1.1. Unitat Batlia.

Matèries de protocol, comunicació, transparència i publicitat activa, matrimonis civils i declaració de situacions de parelles de fet. Coordinació de les diferents àrees de govern municipal i la resta d'atribucions no atribuïdes a altres àrees de gestió municipal.

1.2.- Àrea de secretaria general

Unitats:

1.2.1.- Secretaria

1.2.2.- Suport administratiu

1.2.3.- Serveis jurídics, que s'han d'unificar en la RLLT.

1.2.4.- Recursos humans i patrimoni municipal.

Patrimoni municipal s'ha de unificar amb suport administratiu i serveis jurídics i inclourà inventari, adquisicions i alienacions, gestió del patrimoni no atribuït a altres regidories, concessions i autoritzacions demanials quan no siguin atribuïdes a una altra àrea sectorial.

Recursos humans, inclourà responsabilitat civil

1.3.- Àrea d'urbanisme

1.3.1. Unitats: Urbanisme

Inclou planejament urbanístic, en sentit general, inclòs el de mobilitat sostenible o els catàlegs d'elements a preservar. Llicències urbanístiques i disciplina urbanística. Llicències d'activitats. Cartografia.

2.- Regidoria d'Hisenda, contractació i promoció econòmica.

2.1. Àrea d'hisenda.

2.1.1. Unitat d'hisenda.

2.1.2.- Intervenció

2.1.3.- Rendes

2.1.4.- Tresoreria

Inclou ordenació i gestió pressupostària, gestió d'ingressos i despeses, pla d' inversions, ordenances fiscals i recaptació, cadastre, autoritzacions d'ocupació de via pública dels establiments comercials i de restauració (taules i cadires).

 

2.2.- Àrea de Contractació 

2.2.1.- Unitat: Contractació.

2.3.-Promoció econòmica

Planificació econòmica, estudis econòmics, activitat econòmica del municipi exclòs el comerç i el turisme que tenen àrees pròpies (agricultura, indústria i energia).

3.- Regidoria de Policia, seguretat ciutadana i protecció civil.

3.1.- Àrea de policia, seguretat ciutadana i protecció civil.

3.1.1.- Unitat: policia local.

Regulació del trànsit, mobilitat, compliment de les ordenances generals no atribuïdes a d'altres departaments.

4.- Regidoria de Serveis Socials, Sanitat i Normalització Lingüística

4.1.- Àrea de sanitat i benestar social

4.1.1.- Unitat de sanitat i benestar social

Inclou l'atenció social, tercera edat, menors, discapacitats, residència i centre de dia.

Sanitat i salubritat pública, centre de salut, animals.

Cementeri i serveis funeraris.

4.2.- Àrea de Mercats

4.2.1.- Unitat mercat (s'ha de crear a la rllt)

4.3.- Àrea de normalització lingüística.

4.3.1.- Unitat de normalització lingüística.

5.- Regidoria delegada d'EMSA.

Li correspondrà la presidència de l'empresa municipal i, per tant, la direcció dels serveis que li siguin atribuïts i dels encàrrecs de gestió que li siguin encomanats, atri, en coordinació amb les regidories responsables de les polítiques corresponents, en especial amb serveis generals i medi ambient.

6.- Regidoria d'educació, esports i igualtat.

6.1.- Àrea d'Educació.

6.1.1.- Unitat Educació.

Relacions amb els centres d'educació (representació municipal en els consells escolars, estudiants, apimas...) i consell municipal escolar, manteniment i neteja dels centres, escoletes, centres d'adults, transport escolar.

6.2.- Àrea d'esports

6.2.1.- Unitats (que podran ser unificades per la rllt):

  • Activitats esportives.
  • Administració

6.3. -Àrea d'igualtat.

 

​​​​​​​7.- Regidoria d'obres municipals.

7.1.- Àrea d'obres municipals.

7.1.1.- Unitat obres municipals (crear per rllt)

Obres i projectes municipals, inclòs els seu control i seguiment.

8.- Regidoria de serveis generals i medi ambient

8.1.- Àrea de gestió de serveis generals i manteniment

8.1.1. Unitat: Serveis i Manteniment

Serveis públics generals i brigada municipal, sense perjudici dels serveis atribuïts a EMSA: residus, neteja viària, cicle integral de l'aigua abastiment, clavegueram i depuració, enllumenat públic, manteniment edificis municipals, conservació espais públics urbans.

8.2.- Àrea de costa, salvament i socorrisme

8.2.1.- Unitat: socorrisme.

Servei de salvament i socorrisme. Gestió de les competències municipals en matèria de platges i costa, sense perjudici dels serveis atribuïts a EMSA.

8.3.- Àrea de medi ambient.

8.3.1.- Unitat Medi ambient

Espais naturals, pla ecoturístic, monts públics. Polítiques ambientals, sense perjudici dels serveis atribuïts a EMSA.

9.- Regidoria de cultura i festes.

9.1.- Àrea de Cultura i festes

9.1.1.- Unitat Cultura

Promoció i programes culturals. Auditori. Membre nat del Patronat de la Biblioteca de Can Torró. Honors i distincions.

9.1.2.- Alcúdia Ràdio

9.1.3.- Escola de Música

Escola de Música i Banda.

9.1.4.- Arxiu

10.- Regidoria de Patrimoni cultural, informàtica i estadística

10.1.- Àrea de Patrimoni cultural.

Protecció i promoció del patrimoni cultural, conservació de monuments, elements catalogats, centre històric, museus. Representació en el Consorci de la Ciutat Romana de Pollentia.

10.2.- Àrea d'Informàtica

10.2.1.- Unitat informàtica.

10.3.- Àrea d'Atenció ciutadana, registre d'entrada i estadística

10.3.1.- Unitat d'Atenció ciutadana, registre d'entrada i estadística.

Gestió del padró municipal i cens electoral, gestió dels expedients de reagrupament familiar. Registre d'entrada.

11.- Regidoria de comerç, treball, transport públic i participació ciutadana.

11.1. Àrea de comerç i fires.

Agents de desenvolupament local. Autoritzacions de la via pública de comerços i fires.

11.2.- Àrea de Participació ciutadana i Joventut

11.2.1.- Unitat: participació ciutadana.

Promoció de l'associacionisme, associacions de veïns. Joventut

11.3.- Transport Públic

Taxi, galeres, lloguer de cotxes sense conductor, transport públic

11.4.- Treball

Inclou desenvolupament local

12.- Regidoria de turisme

12.1.- Àrea Turisme

12.1.1.- Unitat Turisme

(...)

L'organització anterior s'adopta sense perjudici de les competències que escauen als funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, d'acord amb el RD 128/2018, de 16 de març.

TERCER.- La titularitat dels òrgans del punt primer serà decidida per la batlessa, que precisarà les atribucions i serveis de la seva competència que els delega en els pertinents decret de delegació genèrica, sense perjudici de delegacions específiques. Se mantenen vigents les delegacions adoptades per aquesta Presidència fins a la seva modificació expressa.

QUART.- Amb caràcter general els departaments adscrits a les àrees que componen l'estructura administrativa de l'Ajuntament d'Alcúdia desenvoluparan la seva activitat sota el principi de cooperació interdepartamental amb l'objectiu de procurar l'eficiència dels serveis municipals que correspon prestar en l' estructura organitzativa general de la corporació i dels seus organismes dependents.

En aquest sentit, s'haurà de tenir present que, tot i l'adscripció directa de les diverses àrees a un òrgan director, els departaments donen suport a la resta d' àrees de gestió municipal, inclosos els ens del sector públic responsabilitat de l' Ajuntament d'Alcúdia.

CINQUÈ.- El present decret substitueix el decret núm. 1032/2023, de dia 26 de juny de 2023 (boib de dia 29).

SISÈ.- Notificar aquesta resolució a tots els Departaments de l'Ajuntament i als seus ens dependents i ordenar al departament de Recursos humans que elabori una proposta de modificació de la relació de llocs de treball per adaptar-la a la nova estructura.

SETÈ.- Remetre edicte de la present resolució per tal de què es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears”

 

(Signat electrònicament: 23 de juliol de 2024

La batlessa Josefina Linares Capó)