Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 461695
Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, per la qual es convoca, pel sistema de lliure designació, la provisió de un lloc de treball de supervisor/a d'unitat d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses, a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2024_09)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

Es troba vacant i amb dotació pressupostària un (1) lloc de treball de supervisor/a d'unitat d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses, dependent de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, la provisió definitiva de la qual es considera necessària per tal d'atendre les necessitats organitzatives i assistencials.

Fonaments de dret

1.- Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2.- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

3.- Decret 39/2006, de 21 d'abril, per la qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

4.- Reial decret llei 1/1999, de 8 gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, que es mantindrà vigent, amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic, en tant es procedeixi a la seva modificació en cada servei de salut, segons el que disposa la disposició transitòria sisena, punt 1.c), de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

5.- La Resolució de 16 de novembre de 2001 de la Direcció General de l'INSALUD sobre provisió de llocs de treball de supervisió d'àrea funcional o d' unitat.

6.- Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i sanitari.

7.- Reial decret 521/1987, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament sobre estructura, organització i funcionament dels hospitals gestionats per l'Institut Nacional de la Salut.

8.- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

10.- Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11.- Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023, de delegació de competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023).

Per tot això, es dicta la següent

RESOLUCIÓ

Primer.- Aprovar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de lliure designació, d'un (1) lloc de treball de supervisor/a d'unitat d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses, a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, segons l'indicat a les bases de la convocatòria.

Segon.- Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (Annex I) i el model de sol·licitud de participació (Annex II).

Tercer.- Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al web de l'IB-SALUT (www.ibsalut.es) i al web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es), essent la data de publicació al BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, els interessats poden optar per interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada i en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs potestatiu de reposició.

 

Eivissa, data que consti en la signatura electrònica (19 de juliol de 2024)

La directora mèdica d'Atenció Especialitzada de l'ASEF Sausan Sayed Ávila Per suplència del director gerent de l'ASEF (art. 28.1 del Decret 79/2023, de 22 de setembre, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears)

 

ANNEX I Convocatòria 2024_09

BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1) Objecte de la convocatòria.

El lloc de treball a cobrir és el de supervisor/a d'unitat d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses, a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, amb dependència orgànica de la Direcció d'Infermeria de l'ASEF.

2) Funcions i característiques generals dels llocs convocats.

a) Les funcions generals a exercir per les persones seleccionades són les pròpies de la seva categoria professional, així com aquelles que li siguin encomanades en l'àmbit de les seves competències pels responsables de la Direcció d' Infermeria de l'ASEF.

b) Les funcions específiques a desenvolupar per les persones seleccionades són les inherents al responsable del correcte funcionament de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses i de l'activitat del personal a ells adscrit, així com la custòdia i utilització adequada dels recursos materials que tinguin assignats, d'acord amb el que estableix l'article 26 del Reial decret 521/1987, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament sobre estructura, organització i funcionament dels hospitals gestionats per l'Institut Nacional de la Salut.

c) El règim jurídic del lloc de treball objecte de la convocatòria és el que s'estableix a l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.

3) Requisits.

3.1. Requisits generals.

Els requisits generals exigits en aquesta convocatòria són els establerts en l'article 30.5 de la Llei 55/2003 de 16 de desembre per la qual s'aprova l'Estatut marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

3.2 Requisits específics.

a) Tenir la condició de personal estatutari sanitari, amb nomenament fix del subgrup A2 i estar en la situació de servei actiu.

No obstant això, podrà participar en la present convocatòria, el personal estatutari interí que compleixi amb els requisits establerts en la present convocatòria, a excepció del caràcter de personal estatutari fix, a fi que, de forma subsidiària les candidatures presentades per aquest personal puguin ser valorades.

b) Estar en possessió del corresponent títol oficial que habiliti per a l'exercici professional (diplomat/ada o graduat/ada en Infermeria).

3.3 Acreditació dels requisits.

Els requisits generals i específics s'hauran de complir l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà mitjançant còpia autèntica de la documentació oportuna en el moment de presentació de la sol·licitud.

4) Sol·licituds.

4.1. Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar la documentació que s'indica a continuació, en el termini de vint (20) dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB:

a) Sol·licitud de participació (Annex II).

b) DNI/NIE.

c) Currículum professional de la persona candidata, en el qual han de constar els apartats següents:

  • Formació universitària.
  • Formació especialitzada.
  • Experiència professional.
  • Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

d) Documentació que acrediti el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats.

e) Projecte tècnic de gestió i organització de la unitat assistencial, on s' incloguin els punts següents:

  • Introducció.
  • Descripció de l'estructura física de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses.
  • Recursos humans de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses: descripció de l'equip que integra la Unitat, nombre d'efectius i distribució d'aquests segons àrees de treball.
  • Anàlisi interna de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses des de la perspectiva de la gestió d'infermeria, especificant els punts forts i punts febles detectats.
  • Propostes o accions de millora a dur a terme en funció de l'anàlisi realitzada.
  • Elaboració d' una proposta del mapa de competències amb què han de comptar els professionals de l'Àrea segons les responsabilitats i rols professionals.

4.2. La documentació referida al punt anterior es pot presentar telemàticament, a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses -ubicada al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)- o en qualsevol dels llocs referits a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar el justificant de presentació al departament de RRHH de l'Hospital Can Misses per e-mail a l'adreça electrònica "rrhh@asef.com".

4.3. Les persones que participin en el procés són responsables de la veracitat de la documentació aportada i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l' Administració convocant. Així mateix, es pot demanar formalment a les persones aspirants perquè efectuïn els aclariments o, si escau, aportin la documentació addicional que s'estimi necessària per comprovar els mèrits al·legats.

5) Valoració.

5.1. El procés de selecció consistirà en l'avaluació de l'historial professional de les persones aspirants i del projecte tècnic relacionat amb la gestió de la unitat a la supervisió de la qual s'opta, tenint en compte els mèrits al·legats i l'adequació, així com la idoneïtat i els coneixements de les persones aspirants per prestar les funcions pròpies dels llocs convocats.

5.2. Altres aspectes que es valoraran:

  • Capacitat d'adaptació a entorns professionals i organitzatius canviants.
  • Capacitat docent i formadora.
  • Capacitat organitzativa i de planificació.
  • Capacitat de lideratge, negociació, integració i direcció d' equips.
  • Coneixements en tecnologies de la informació.
  • Experiència en la implementació de sistemes de gestió per processos, qualitat, recursos humans, etc.

6) Procediment de selecció i resolució de la convocatòria.

6.1. L'òrgan convocant designa com a integrants de la Comissió de Valoració per resoldre la convocatòria a les persones que es detallen a continuació, totes elles personal estatutari fix de la categoria d'infermer/a adscrites a l'ASEF:

Titulares:

  • Shandra Pinar Álvarez
  • Francisco José Ramírez Rodríguez
  • Eva María Planells Guasch

Suplentes:

  • Moisés Ros Martínez
  • María Concepción Catalá Marín
  • Anyali Palomares Sánchez

6.2. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds i un cop hagi verificat que els aspirants compleixen els requisits i la resta de les especificacions exigides a la convocatòria, la Comissió de Valoració comunicarà als aspirants el lloc, data i hora de la realització de la defensa i exposició oral, tant del currículum professional com del projecte tècnic de gestió i organització de l'àrea assistencial.

La Comissió de Valoració podrà demanar els informes que consideri necessaris en relació amb el currículum professional presentat, així com d' efectuar totes les preguntes que consideri oportunes en relació amb el projecte de gestió de la unitat.

6.3. A proposta de la Comissió de Selecció, el director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera dictarà una resolució per nomenar la persona candidata més adequada per ocupar el lloc de treball convocat, o bé per declarar deserta la convocatòria si no s'han presentat aspirants idonis. Aquesta resolució es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7) Nomenament.

7.1. La persona seleccionada obtindrà un nomenament per ocupar els llocs convocats de supervisor/a d'unitat d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses, a l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

7.2. La situació de qui resulti nomenat serà la següent:

a) Si té la plaça estatutària fixa en el mateix centre, seguirà ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.

b) Si té la plaça estatutària fixa en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, passarà a ocupar directament el càrrec al centre de destinació i quedarà en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

c) Si té la plaça estatutària fixa en un altre Servei de Salut o Administració Sanitària, passarà a ocupar directament el càrrec de supervisió convocat, i quedarà respecte a la seva plaça en la situació administrativa que determini l' Administració d' origen.

7.3. De conformitat amb l'article 22 del Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social, les persones nomenades per a l'acompliment dels llocs de treball convocats podran ser cessades discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.

 

ANNEX II Convocatòria 2024_09

SOL·LICITUD

Sol·licitud per participar en el procés selectiu per a la provisió del lloc de supervisor/a d'unitat d'infermeria de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Can Misses, convocat per la Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, publicada al BOIB núm. ________, de data _________________

Dades de la persona aspirant:

DNI / NIE: ___________________________________________

LLINATGES I NOM: ___________________________________________

Dades a l' efecte de notificacions:

DOMICILI: ___________________________________________

MUNICIPI: ___________________________________________

CODI POSTAL: __________________

TELÈFON: __________________

ADREÇA ELECTRÒNICA: ____________________________________

Exposo: Que reuneixo tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria.

Sol·licito: Que sigui admès/admesa en la convocatòria, per la qual cosa adjunta a aquesta sol·licitud la documentació exigida.

 

Eivissa, _____ de __________ de 2024

 

Signatura

 

GERÈNCIA DE L' ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA

Hospital Can Misses – C/ Corona, s/n – 07800 Eivissa - DIR: A04005005