Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSORCI ESCOLA D'HOTELERIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 457845
Resolució de la directora gerent del Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears de 19 de juliol de 2024 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir un lloc de treball amb contracte laboral discontinu amb caràcter d’interinitat de cambrer/a per cobrir una vacant al Consorci Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per el sistema de concurs de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i Finançament de 29 de febrer de 2016, i obtinguts els informes preceptius per realitzar la convocatòria, es convoca un lloc de treball de cambrer/a per a l'EHIB amb les especificacions següents:

1. Objecte

L'objecte és ocupar una plaça de cambrer/a inclosa en la relació de llocs de treball del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears, mitjançant un contracte laboral discontinu amb caràcter d'interinitat.

Les condicions laborals són les següents:

- Categoria professional: grup D.

- Salari brut anual: 21.460,5 euros.

- Tipus de contracte: discontinu (9 mesos a l'any) amb caràcter d'interinitat.

- Torn: el necessari per cobrir el servei, d'acord amb la resta dels cambrers del centre.

- El termini màxim de la contractació serà de 3 anys, d'acord amb l'assenyalat a l'article 20 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

2. Requisits

Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

  • Tenir complerts 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
  • Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública, d'acord amb l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
  • No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no han de trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
  • Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball convocat.
  • Experiència en servei de bar o cafeteria mínima de dos anys.
  • Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària, graduat/da escolar, títol de cicle formatiu de grau mitjà o el títol equivalent.
  • Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B1 o equivalent, o en condició d'obtenir-lo en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
  • Certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual.
  • Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.
 

3. Principals funcions

Les funcions a desenvolupar són les següents:

  • Realitzar les funcions d'atendre els usuaris al restaurant, cafeteria o esdeveniment, proporcionant-aliments, begudes i assistència durant l'estada.
  • Complementar el servei de restauració de l'EHIB que realitzen els alumnes a la cafeteria de l'edifici i donar el servei de dinar a l'autoservei.
  • Control d'entrada a l'autoservei.
  • Funcions de caixa i control de pagaments.
  • Gestió de l'stock necessari de productes i utillatge per poder donar el servei de restauració.
  • Gestió de les màquines pròpies de vending de l'EHIB.
  • Realitzar el servei d'aliments i begudes als esdeveniments que programi l'EHIB i que aquesta consideri oportú.
  • Dur a terme qualsevol altra funció que li encomani el seu superior jeràrquic o la Direcció dins les seves competències.

4. Forma de selecció

La selecció dels aspirants es fa mitjançant el procediment de concurs de mèrits, d'acord amb els criteris que figuren en el punt 9 d'aquestes bases.

5. Documentació

Les persones interessades en participar a aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud que figura a l'annex o que estarà disponible a la web del Consorci EHIB, amb la documentació següent:

a) La documentació que acrediti complir els requisits de la convocatòria referents títol, català, experiència mínima i certificat delictes sexuals.

b) El currículum vitae.

c) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats i de la titulació exigida. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits dins el termini de presentació de les sol·licituds implicarà que aquest mèrit no es valorarà. S'ha d'adjuntar un certificat de vida laboral i els contractes per acreditar els mèrits.

d) Fotocòpia del DNI.

Els aspirants han de presentar fotocòpia de la documentació, sense perjudici que en el moment de la entrevista personal hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat. En cas contrari, no s'avaluaran.

La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds. En cas que no es presenti la documentació de l'apartat a, b i d del punt 5 o no compleixi els requisits del punt 2 d'aquestes bases, l'aspirant no serà admès a aquesta convocatòria.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè el Consorci EHIB tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven.

6. Presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds per participar a aquesta convocatòria és de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert no es tindran en compte i l'aspirat serà exclòs.

Les sol·licituds i la documentació s'han de presentar de dilluns a divendres, en horari del registre de 9 a 14 h, a la seu del Consorci EHIB (el lloc físic és la Secretaria de l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears) o a qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas que la sol·licitud i la documentació es presentin en una oficina de Correus o en un registre que no sigui del Consorci EHIB, a fi de tenir constància que s'han presentat, s'ha d'enviar dins el termini de presentació de sol·licituds una còpia del full de sol·licitud ja registrat a l'adreça electrònica jurídic.ehib@uib.cat  dins les 24 hores següents a la presentació en el registre de la sol·licitud. De la mateixa forma, si s'envia per correu certificat, s'ha d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud, datada i segellada per l'oficina de correus en què consti que s'ha enviat en el termini hàbil per a la presentació.

7. Òrgan de selecció

L'òrgan de selecció estarà format per les persones següents, amb indicació del lloc de treball o categoria que ocupen:

President: Juan José Galmés Ginard (Administrador EHIB)

Vocal: José María Calonge Cruz (Cap del departament de cuina EHIB)

Vocal: Francesc Xavier Alabat Ramón (Cap del departament de restauració EHIB)

Secretari: Tolo Hernández Matas (Professor de restauració EHIB)

Els membres de l'òrgan de selecció s'han d'abstenir d'intervenir-hi si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Les funcions bàsiques de l'òrgan de selecció són les següents:

a. Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants i dur a terme l'entrevista personal, de conformitat amb el barem establert en aquestes bases.

c. Proposar la contractació de la persona seleccionada.

Als efectes de comunicacions i altres incidències, l'òrgan de selecció té la seu al Consorci EHIB, a l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, ctra. Valldemossa km 7,5, 07122 Palma, Illes Balears.

8. Llistes de persones admeses i excloses

En el termini de quinze dies hàbils, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds, es publicarà a la web del Consorci EHIB www.ehib.es i al tauler d'anuncis físic de la seu del Consorci EHIB la relació provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió.

Les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional a la web del Consorci EHIB, per esmenar els defectes i aportar els documents preceptius. Aquest termini d'esmena és per acreditar els requisits o mèrits no acreditats, però no és un termini per a presentar aquells que s'han de tenir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si els aspirants no compleixen aquest requeriment, es considera que desisteixen de la sol·licitud.

Una vegada esmenades les deficiències i examinades les al·legacions, s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses, de la mateixa forma que la provisional.

9. Valoració dels mèrits

No es valoren com a mèrits els títols o certificats que serveixin per acreditar un requisit del punt 2 d'aquestes bases. Un mateix mèrit no pot ser valorat en més d'un apartat o subapartat.

En els certificats dels cursos de formació i de perfeccionament hi ha de constar el nombre d'hores o de crèdits i la data d'expedició, a més de la diligència d'homologació o acreditació del centre per part de qualsevol de les administracions públiques i organismes dependents amb competència material.

Per poder valorar l'experiència professional, s'ha d'acreditar documentalment la durada del contracte i les funcions dutes a terme al lloc de treball. S'ha d'acreditar com a mínim mitjançant el contracte de treball i l'informe de vida laboral.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.

El lloc de treball s'adjudicarà a la persona que hagi obtingut una major puntuació total. En cas d'empat, es tindran en compte els criteris següents:

  • en primer lloc, la major puntuació atorgada, en la valoració dels mèrits a l'experiència professional.
  • en segon lloc, la persona de més edat.
  • en tercer lloc, la persona amb més càrregues familiars.
  • en quart lloc, el sorteig.

L'òrgan de selecció es reserva el dret de sol·licitar als aspirants més informació referent als mèrits que acrediten.

Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb la següent estructura en quatre blocs amb la puntuació màxima següent:

Bloc

Puntuació màxima

Experiència professional

40

Formació

40

Coneixements de català

10

Entrevista personal

10

Total puntuació

100

En relació amb els diferents apartats es valoraran de la manera següent:

a) Experiència professional (màx. 40 % de la puntuació global).

- Serveis prestats exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs a la de la plaça: 0,50 punts per mes treballat.

La puntuació màxima en aquest apartat és de 40 punts.

b) Formació (màx. 40 % de la puntuació global).

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per entitats formadores i relacionats amb el servei de restauració.

A criteri de l'òrgan de selecció es valoraran els cursos d'informàtica a nivell d'usuari, el cursos en prevenció de riscs laborals, els cursos relacionats amb atenció al client i els cursos d'idiomes en llengua anglesa.

L'assistència a cursos amb un mateix contingut i objectius només es pot valorar una vegada.

Les accions formatives es valoraran quan els seu continguts estiguin relacionats directament amb les funcions del lloc de feina al qual s'opta.

La valoració dels cursos serà la següent:

- 0,1 punt per cada hora de curs realitzada, certificada i aprovada.

La puntuació màxima en aquest apartat és de 40 punts.

c) Coneixements orals i escrits de català (màx. 10 % de la puntuació global)

Es valoraran els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:

- Certificat B2: 2 punts

- Certificat C1: 4 punts

- Certificat C2: 6 punts

- Certificat LA (llenguatge administratiu): 2 punts

d) Entrevista personal (màx. 10 % de la puntuació global).

En l'entrevista personal es valoraran els aspectes següents:

- Motivació

- Sentit de la responsabilitat

- Capacitat de treball en equip

- Iniciativa

- Disponibilitat

10. Entrevista personal

L'òrgan de selecció ha de convocar a l'entrevista personal els aspirants admesos a la convocatòria d'acord amb el punt 9 d'aquestes bases.

Les persones que figurin a la llista definitiva d'admesos seran convocades per a l'entrevista personal mitjançant la publicació a la pàgina web www.ehib.es del Consorci EHIB, on s'especificarà el dia i les hores que es realitzaran. Així mateix, s'avisarà de la publicació mitjançant correu electrònic o via telefònica, segons estimi oportú l'òrgan de selecció.

No presentar-se a l'entrevista personal serà motiu d'exclusió de la convocatòria del lloc de treball, ja que es considerarà que no han finalitzat el procés selectiu.

11. Publicació de la valoració dels mèrits i entrevista personal

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits i l'entrevista personal, es publicarà a la web del Consorci EHIB www.ehib.es la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista, per presentar un escrit amb les al·legacions a la puntuació obtinguda.

Una vegada resoltes les al·legacions sobre la valoració dels mèrits i l'entrevista personal per part de l'òrgan de selecció, s'ha de publicar la llista definitiva de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants respecte a la valoració dels mèrits i l'entrevista personal a la web del Consorci EHIB www.ehib.es i al tauler d'anuncis físic de la seu del Consorci EHIB en el termini màxim d'un mes des de la data de finalització del termini de presentació de les al·legacions. Aquesta llista definitiva pot incloure també l'esmena d'ofici dels errors detectats.

12. Resolució de la convocatòria

Després d'haver publicat la llista definitiva en els termes del punt 11 anterior, l'òrgan de selecció elevarà a la Directora gerent del Consorci EHIB una proposta de la llista definitiva, amb la valoració dels aspirants. Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte de la provisional, l'esmena d'ofici dels errors detectats.

La Directora gerent del Consorci EHIB, tenint en compte la proposta de la llista definitiva de l'òrgan de selecció, dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista amb les puntuacions definitives i adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut una major puntuació total.

Aquesta resolució s'ha de publicar a la web del Consorci EHIB www.ehib.es. Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar un recurs d'alçada davant el Conseller de Turisme, Cultura i Esports, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En cas que la persona seleccionada renunciï o no superi el període de prova de dos mesos, es podrà contractar la següent persona amb més puntuació i així successivament.

13. Protecció de dades de caràcter personal

El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds per participar en la convocatòria ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i les previsions de la legislació vigent en matèria de protecció de dades personals.

Les circumstàncies i les condicions del tractament de dades esmentat són les següents:

a) Finalitat del tractament. Gestió de la convocatòria per cobrir un lloc de treball vacant de professor/a de restauració, d'acord amb el que preveu l'article 6 del Reglament general de protecció de dades.

b) Responsable del tractament. Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears)

c) Destinataris de les dades personals. Se cediran les dades personals a l'entitat encarregada dels recursos humans del Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears i a l'òrgan de selecció. D'altra banda, els aspirants poden sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del concurs. En cap cas no poden obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça electrònica. En cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, el Consorci EHIB trametrà a l'Administració de justícia les dades personals que hi constin.

d) Termini de conservació de les dades personals. Es conservaran de manera indefinida mentre la persona interessada no en sol·liciti la supressió.

e) Decisions automatitzades amb les dades personals i transferències de dades a tercers països. No se'n faran.

f) Exercici de drets i reclamacions. La persona interessada pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat i d'oposició davant el responsable del tractament esmentat abans, adreçant un escrit a la Direcció del Consorci EHIB per correu postal (l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears)

Els aspirants tenen dret a retirar el consentiment del tractament de les seves dades. No obstant això, és lícit tot el tractament de les seves dades personals anterior a la retirada del consentiment.

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona interessada pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es).

g) Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades del Consorci EHIB està ubicada a la seu de l'entitat (edifici Arxiduc Lluís Salvador, campus Universitat de les Illes Balears, carretera Valldemossa 7,5 km, 07122 Palma, Illes Balears, dpoehib@uib.es).

h) Conseqüències de no facilitar les dades personals. No presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pot participar en la convocatòria.

14. Règim de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social i amb la interlocutòria del Tribunal Suprem 4/2023, de 21 de febrer.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (19 de juliol de 2024)

La directora gerent de l'EHIB Maria Llompart Bibiloni

Documents adjunts