Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 457819
Acord del Consell de Govern de 19 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 26 de març de 2024 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent dels funcionaris del cos d’inspectors d’educació i inspectors accidentals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 20.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix que les administracions públiques han de determinar els efectes de l'avaluació en la carrera professional horitzontal, la formació, la provisió de llocs de treball i en la percepció de les retribucions complementàries previstes en l'article 24 del present Estatut; així, l'article 24 determina que la quantia i l'estructura de les retribucions complementàries dels funcionaris s'han d'establir per les corresponents lleis de cada administració pública tenint en compte, entre d'altres, el factor de progressió assolida pel funcionari en el sistema de carrera administrativa, l'especial dificultat tècnica, responsabilitat i dedicació; el grau d'interès, iniciativa o esforç amb què el funcionari desenvolupa el treball i el rendiment i els resultats obtinguts.

L'apartat 7 de la disposició addicional dotzena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), preveu que l'Administració de l'Estat i les comunitats autònomes han d'impulsar l'estudi i la implantació de mesures destinades al desenvolupament de la carrera professional dels funcionaris docents sense que això suposi necessàriament el canvi de cos. Els funcionaris de carrera del cos d'Inspectors d'Educació ni els inspectors accidentals no compten encara amb una carrera professional.

L'article 59.2 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, preveu que la conselleria ha de donar suport al desenvolupament de la funció docent a través de mesures de millora professional, personal i salarial del professorat per aconseguir un major reconeixement social i prestigiar la seva tasca. Aquestes mesures han de ser negociades amb els representants sindicals dels docents.

Amb aquest objectiu, es va signar l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023 entre la Conselleria d'Educació i Formació Professional i totes les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial d'Educació; ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 (BOIB núm. 39, de 28 de març de 2023). El punt núm. 1 de l'Acord es refereix al desenvolupament de la carrera professional docent compatible amb els sexennis, mentre que el punt núm. 2 de l'Acord determina l'obligació de negociar la forma d'aplicació de la carrera professional al col·lectiu d'inspectors.

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 66, de 18 de maig de 2023, es va publicar l'Acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2023 de ratificació de l'Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 3 de maig de 2023 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent. Aquest Acord es refereix expressament al punt núm. 1 de l'Acord abans esmentat i, per tant, i malgrat que segons la disposició addicional setena de la LOE el cos d'inspectors d'educació és un dels cossos en què s'ordena la funció pública docent i que l'objecte de l'Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de 3 de maig de 2023 és establir les bases de la carrera professional del personal funcionari docent, no és aplicable als funcionaris docents del cos d'inspectors.

Per tal d'acomplir el punt núm. 2  de l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023, la Conselleria d'Educació i Formació Professional i les organitzacions sindicals més representatives en l'àmbit del personal docent han negociat les bases per al desenvolupament de la carrera professional dels funcionaris docents del cos d'inspectors i inspectors accidentals. La negociació s'ha plasmat en l'Acord de bases per al desenvolupament de la carrera professional dels funcionaris docents del cos d'inspectors de 26 de març de 2024.

De conformitat amb l'article 38.1 del TRLEBEP, els representants de les administracions públiques poden concertar acords per determinar condicions de treball amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades en el si de les meses de negociació. D'altra banda, l'article 38.3 del TRLEBEP disposa que, perquè els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que:

Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si escau.

Així mateix, l'article 5.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix al Consell de Govern la competència de donar validesa i eficàcia als acords assolits en la negociació amb la representació sindical del personal funcionari mitjançant l'aprovació expressa i formal d'aquests.

Per tot això, i amb l'acord de la Mesa Sectorial d'Educació, en la reunió de 26 de març de 2024, el Consell de Govern, a proposta del conseller d'Educació i Universitats, en la sessió de 19 de juliol de 2024, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de 26 de març de 2024 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent dels funcionaris del cos d'inspectors d'educació i inspectors accidentals, el qual s'adjunta com a annex.

Segon. El desenvolupament de la carrera professional s'ha d'adequar als límits que s'estableixen en relació a la massa retributiva a les disposicions de les lleis de pressupostos generals de l'Estat i altres normes que li siguin d'aplicació.

Tercer.  Ordenar la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 19 de juliol de 2024

La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens

 

Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de 26 de març de 2024 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent dels funcionaris del cos d'inspectors d'educació i inspectors accidentals

Parts

Per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el conseller d'Educació i Universitats.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial d'Educació, que consten com a signants d'aquest Acord.

Antecedents

L'apartat 7 de la disposició addicional dotzena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), preveu que l'Administració de l'Estat i les comunitats autònomes han d'impulsar l'estudi i la implantació de mesures destinades al desenvolupament de la carrera professional dels funcionaris docents sense que això suposi necessàriament el canvi de cos.

L'article 59.2 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, preveu que la conselleria ha de donar suport al desenvolupament de la funció docent a través de mesures de millora professional, personal i salarial del professorat per aconseguir un major reconeixement social i prestigiar la seva tasca. Aquestes mesures han de ser negociades amb els representants sindicals dels docents.

Amb aquest objectiu, es va signar l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023 entre la Conselleria d'Educació i Formació Professional i totes les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial d'Educació; ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 (BOIB núm. 39, de 28 de març de 2023). L'acord número 1, referit al desenvolupament de la carrera professional docent compatible amb els sexennis, va donar lloc a l'Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 3 de maig de 2023 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent, ratificat per Acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2023 (BOIB núm. 66, de 18 de maig de 2023).

D'altra banda, el projecte de Reial Decret d'Inspecció Educativa estableix a l'article 31 el dret dels inspectors a la promoció professional, i insta les Administracions educatives a impulsar i regular la implantació de mesures destinades al desenvolupament de la carrera professional dels inspectors i inspectores d'educació.

Així doncs, pertoca negociar i establir les bases per al desenvolupament de la carrera professional docents dels funcionaris del cos d'inspectors d'educació i inspectors accidentals, per tal d'acomplir l'acord número 2 de  Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023.

D'acord amb tot el que s'ha exposat anteriorment, la Mesa Sectorial d'Educació adopta el següent

Acord

Clàusules

Primera Objecte de l'acord

Aquest acord té per objecte establir les bases per a les convocatòries de la carrera professional i altres millores laborals del personal funcionari docent del cos d'inspectors d'educació al servei de la CAIB i dels inspectors accidentals en comissió de serveis al Departament d'Inspecció Educativa de la CAIB.

Segona Característiques de la carrera professional docent

La carrera professional horitzontal docent que regula aquest acord té les característiques següents:

a) És voluntària: correspon a cada funcionari docent del cos d'inspectors d'educació decidir sobre la seva incorporació al sistema de progressió en els distints trams que la configuren, tot complint els requisits establerts.

b) És personalitzada: el reconeixement dels distints trams té caràcter personal i individual i s'efectua segons els mèrits presentats per la persona interessada, de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

c) És irreversible pel que fa als trams consolidables: el tram reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP).

d) És progressiva: el progrés en la carrera professional als distints trams reconeguts s'efectua successivament, tram per tram, de manera que l'accés a un tram superior només s'assoleix si s'ha acreditat el reconeixement del tram immediatament anterior.

e) És oberta: no té limitacions d'accés, sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada tram i nivell.

f) És incentivada: el reconeixement de cada tram està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual.

g) És transparent: les eines de mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'avaluen es basen en l'acompliment de les competències docents.

h) És avaluable: es basa en l'avaluació de la competència professional i del desenvolupament del lloc de treball per accedir a cada tram de la carrera professional.

i) Es pot actualitzar mitjançant la revisió periòdica dels elements que es consideren en l'avaluació i en les retribucions, de manera que responguin a la realitat canviant de l'educació i dels seus professionals.

j) Té una part no consolidable vinculada a funcions addicionals a la pròpia funció inspectora durant un termini de, com a mínim, un curs escolar.

k) Té caràcter anual quant a les convocatòries.

Tercera Estructura

La carrera professional docent té l'estructura següent:

a) La part consolidable, que s'estructura en tres trams en cadascun dels quals el funcionari docent del cos d'inspectors d'educació ha de tenir reconegut el sexenni corresponent per adquirir el dret d'accés al tram superior. Per a l'accés s'han d'acreditar els requisits i l'avaluació favorable en relació als indicadors d'avaluació.

b) Part no consolidable per a les assignacions específiques, càrrecs directius i grups de treball a què fa referència l'article 11 del Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears.

Quarta Coordinacions retribuïbles amb complement no consolidable de carrera professional

Les coordinacions de grup de treball objecte de la percepció del complement de carrera professional no consolidable són les que no estan retribuïdes amb un altre complement, mentre s'exerceixin les funcions corresponents, i que es concreten al Programa Anual del Departament d'Inspecció Educativa i al Document d'Organització i Funcionament del DIE, amb efectes d'1 de setembre de l'any corresponent.

El número màxim de coordinacions retribuïbles serà el 20 % del número total de funcionaris del cos d'inspecció i inspectors accidentals, arrodonit al número enter superior.

Cinquena Requisits d'accés i progressió en la part consolidable de la carrera professional

1. L'accés a la carrera professional, pel que fa al complement consolidable, s'efectua amb l'obtenció d'un dels trams que preveu el punt 3.a). Una vegada efectuada la incorporació a la carrera professional, la promoció a un altre tram només es pot fer al tram immediatament superior.

2. Poden accedir i progressar en la part consolidable de la carrera professional els funcionaris de carrera del cos d'inspectors d'educació i els inspectors accidentals en comissió de serveis al Departament d'Inspecció Educativa que reuneixin els requisits d'accés i es trobin en alguna d'aquestes situacions administratives:

a) Servei actiu.

b)  Serveis especials.

c) Excedència per raó de violència de gènere.

d) Excedència per raó de cura de familiars.

e) Excedència voluntària especial.

f) Llicència d'estudis.

3. Per a l'accés i la progressió als distints trams, a més de l'establert en el punt anterior, s'han de complir els requisits següents:

a) Per a l'accés al primer tram: tenir reconegut el primer sexenni, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.

b) Per a l'accés al segon tram: tenir reconegut el segon sexenni, a més del primer tram, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.

c) Per a l'accés al tercer tram: tenir reconegut el tercer sexenni, a més del segon tram, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.

4. Els funcionaris del cos d'inspecció i els inspectors accidentals en comissió de serveis al Departament d'Inspecció Educativa que hagin adquirit un determinat tram de la carrera professional com a inspector d'educació i que retornin al cos d'origen, adquiriran en la carrera professional docent el mateix tram obtingut en la carrera professional dels inspectors, equiparant el tram obtingut en la carrera professional dels inspectors —CPIE— al mateix tram corresponent de la carrera docent  —CPCD—: tram 1 CPIE - tram1 CPCD, tram 2 CPIE - tram 2 CPCD,  tram 3 CPIE - tram 3 CPCD.

5. Els docents que accedeixin al cos d'inspecció a través dels corresponents processos selectius o a través de comissió de serveis com a inspectors accidentals, adquiriran al tram com a inspector CPIE el mateix tram que havien obtingut com a docents CPCD, equiparant el tram obtingut en la carrera professional docent —CPCD—  al mateix tram corresponent de la carrera dels inspectors —CPIE—: tram 1 CPCD - tram 1 CPIE,  tram 2 CPICD - tram 2 CPIE,  tram 3 CPCD - tram 3 CPIE.

6. L'avaluació dels inspectors accidentals en comissió de serveis al Departament d'Inspecció Educativa mentre es trobin exercint la funció inspectora es farà d'acord amb els instruments i criteris establerts per a la carrera professional dels inspectors.

Sisena Requisits d'accés a la part no consolidable de la carrera professional

1. Poden accedir al complement no consolidable de carrera professional els funcionaris docents del cos d'inspectors d'educació i inspectors accidentals en comissió de serveis al Departament d'Inspecció Educativa en situació de servei actiu que es trobin inclosos en alguna de les situacions que s'estableixen a l'apartat b) de la base tercera i no han estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors d'acord amb el règim disciplinari aplicable. El cap del Departament d'Inspecció Educativa ha de notificar a l'Administració educativa els inspectors d'educació afectats amb dret al complement.

Setena Avaluació del desenvolupament professional de la part consolidable de la carrera professional

1. Els paràmetres d'avaluació del desenvolupament professional, en el cas de la part consolidable, han de tenir en compte els elements que s'especifiquen en aquest apartat.

2. Els requisits d'accés i progressió de la part consolidable de la carrera professional es divideixen en dos apartats:

2.1 Desenvolupament de tasques específiques en el Departament d'Inspecció Educativa. Cal acreditar una d'aquestes opcions: 

a) Participació en comissions o grups de treball del Departament d'Inspecció Educativa.

b) Assignació de la tasca de coordinació de comissions o de grups de treball del Departament d'Inspecció Educativa.

c) Assignació de la tasca de coordinació del DIE amb les direccions generals, departaments, serveis i altres.

d) Assignació específica d'un àmbit determinat.

2.2 Avaluació i autoavaluació de les competències professionals. L'interessat ha de dur a terme una autoavaluació i el Cap d'Inspecció Educativa ha de dur a terme una avaluació de l'interessat a partir de les dimensions, àmbits i indicadors recollits a l'annex 1, els quals concreten les funcions, atribucions, competències professionals i principis d'actuació de la inspecció educativa establerts als articles 151, 153 i 153bis de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, els articles 150 i 151 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, així com pels articles 4, 5, 6 i 7 del Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears. A aquest efecte, s'estableixen tres dimensions de la competència professional dels inspectors d'educació que inclouen els següents àmbits:

a) Dimensió tècnica:

- Àmbit normatiu

- Àmbit d'organització escolar

- Àmbit d'avaluació

- Àmbit d'assessorament

- Àmbit tecnològic

- Àmbit d'aprenentatge i actualització permanent

- Àmbit de desenvolupament del treball individual

b) Dimensió social:

- Àmbit relacional

- Àmbit del treball en equip

- Àmbit institucional

c) Dimensió ètica:

- Àmbit de compromís personal.

- Àmbit d'integració dels deures professionals en l'escala de valors

L'informe d'avaluació i autoavaluació s'ha de referir als indicadors que s'especifiquen a cada àmbit i que s'estableixen a l'annex 1. A més, s'han de recollir els punts forts i febles de l'actuació com a inspector d'educació, les propostes de millora que s'hagin detectat i les necessitats de formació identificades. Aquest informe ha d'estar signat pel Cap d'Inspecció Educativa i l'inspector avaluat. L'inspector avaluat ha de firmar la seva conformitat o disconformitat sobre l'avaluació. Per a la validació de l'informe d'avaluació i autoavaluació, el cap del Departament d'Inspecció Educativa pot sol·licitar informes complementaris al coordinador de la demarcació o a altres agents.

3. Respecte del personal funcionari docent del cos d'inspectors d'educació que es troba en situacions particulars, són d'aplicació els criteris següents:

a) Quan el temps de permanència en situació de serveis especials o d'alliberat sindical coincideixi amb la totalitat del període d'avaluació o arribi al 66 % d'aquest, s'han de considerar acomplerts els requisits mínims de l'avaluació del desenvolupament professional perquè l'avaluació sigui positiva.

Vuitena Avaluació del desenvolupament professional de la part no consolidable de la carrera professional

L'avaluació del desenvolupament professional, en el cas de la part no consolidable, es considera positiva d'acord amb els criteris següents:

a) Quant al complement de carrera professional per l'exercici de funcions de coordinació de grups de treball,  la renovació de les funcions de coordinació a partir del segon curs escolar consecutiu s'entén com a avaluació positiva de les funcions en el curs anterior.

b) En qualsevol cas, el complement de carrera professional no consolidable es deixa de meritar quan es deixen d'exercir les funcions a les quals està associat.

El procediment d'accés al complement de carrera professional no consolidable es fa d'ofici, si es compleixen els requisits establerts, una vegada comunicat per part del Cap d'Inspecció Educativa a la Direcció General de Personal Docent la relació de persones i càrrecs o coordinacions que l'han de percebre.

Novena Procediment per obtenir els distints trams de carrera professional

1. El procediment d'accés als trams de carrera professional consolidables l'inicia d'ofici la Direcció General de Personal Docent mitjançant l'aprovació de la convocatòria corresponent, que ha de tenir caràcter anual.

2. En el termini que estableix la convocatòria s'han d'emetre els informes d'avaluació i autoavaluació corresponents.

3. El compliment dels requisits i els mèrits es refereix al dia d'expiració del termini que fixa la convocatòria.

4. L'avaluació és positiva quan l'inspector obté, com a mínim, un 60 % de la puntuació màxima, del valor de tots els indicadors entre l'avaluació i l'autoavaluació que s'estableix a l'annex 1 d'aquest acord; cada indicador es valora com a assolit (1 punt) o no assolit (0 punts).

5. L'informe l'ha de signar el cap del Departament d'Inspecció Educativa.

6. En cas de disconformitat amb l'informe, l'inspector d'educació pot presentar una reclamació a la Comissió de Revisió.

7. L'obtenció de l'avaluació positiva, complits els requisits, suposa el dret a percebre el complement de carrera professional del tram en què s'ha produït l'avaluació.

8. El cap de departament d'Inspecció Educativa ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent la llista de funcionaris del cos d'inspectors d'educació i inspectors accidentals amb avaluació positiva i amb dret a percebre el complement de carrera del tram convocat. El director general de Personal Docent ha de dictar una Resolució en relació al reconeixement del tram corresponent als funcionaris docents que compleixen els requisits i hi tenen dret.

En cas que el funcionari obtengui una avaluació positiva en el primer període d'avaluació convocat per cada tram, el dret a la percepció del complement de carrera s'ha de retrotreure al moment en què el docent hagués complit el requisit del compliment del sexenni corresponent a cada tram.

9. Els funcionaris docents del cos d'inspectors d'educació als quals no se'ls ha reconegut el dret a percebre el tram convocat poden presentar un recurs de reposició, que s'ha de resoldre quan la Comissió de Revisió l'ha analitzat i ha fet la proposta de resolució al conseller d'Educació i Universitats

Desena Comissió de Revisió

S'ha de constituir una comissió de revisió com a òrgan col·legiat al qual li correspon informar sobre les reclamacions presentades en cas de disconformitat amb els informes d'avaluació; la Comissió de Revisió pot recaptar la informació que consideri oportuna per informar sobre les reclamacions. La Comissió ha de fer una proposta de resolució a la persona titular de la Direcció General de Personal Docent en què s'ha de declarar l'avaluació positiva o negativa.

La Comissió de Revisió està formada per:

— El  cap del departament d'Inspecció Educativa, qui la presideix.

— El cap del Departament de Gestió de Personal Docent. 

— El cap del Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals.

— La cap del Departament d'Innovació, Comunitat Educativa i Formació.

— Un funcionari de la Direcció General de Personal Docent, que actuarà com a secretari, sense vot.

A instàncies del president, podran participar en la Comissió altres membres del Departament d'Inspecció Educativa, amb veu però sense vot. A les sessions de la Comissió hi pot assistir, amb veu però sense vot, un representant de cada una de les organitzacions sindicals i associacions professionals d'inspectors d'educació amb representació al DIE, així com un representant de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació.

Onzena Retribucions

1. Les retribucions derivades d'aplicar el model de carrera professional docent dels inspectors d'educació segons l'Acord sobre carrera professional i altres millores sociolaborals dels inspectors d'educació de 27 de febrer de 2023 s'integren en el complement de carrera professional establerts en l'article 24.a) del TREBEP i en la disposició transitòria primera de la Llei 1/2022.

2. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera professional consolidable corresponent a cada tram, és la següent:

Tram

Quantia anual

Primer tram: 

900 €

Segon tram:

1350 €

Tercer tram:

2025 €

3. La quantia en còmput mensual, del complement no consolidable de carrera professional de funció directiva (excloents entre si)  és la següent :

Càrrec

Import mensual

Inspector

269,12 €

Coordinadors de demarcació

339,52 €

Coordinadors adjunts al cap del DIE

409,92 €

4. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera professional no consolidable per funció de coordinació de grups de treball és la següent :

 

Quantia anual

Coordinador de grups de treball

828 €

Dotzena Primera convocatòria de cada tram

La primera convocatòria que es publiqui per al reconeixement de cada tram de carrera professional consolidable ha de considerar reconegut el dret a la percepció del tram als funcionaris docents que, en la data de la convocatòria, tenguin reconegut el sexenni corresponent que sigui requisit per accedir-hi.

Tretzena Calendari i primera convocatòria de cada tram

Les convocatòries de carrera professional tendran caràcter anual.

La primera convocatòria del primer tram tendrà lloc dins el mes setembre de 2024, amb efectes econòmics des d'1 de gener de 2024. De manera anàloga a la convocatòria de primer tram de carrera professional general dels docents de la CAIB  establerta a  la Resolució del director general de Personal Docent per la qual s'aprova la primera convocatòria per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional dels funcionaris docents al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a l'apartat 5.1 de l'annex d'aquest text, la Direcció General de Personal Docent ha de reconèixer d'ofici el primer tram de la part consolidable del complement de carrera professional a aquells que compleixen els requisits establerts en aquest Acord. 

Les convocatòries successives per a cadascun dels trams seran coincidents amb les convocatòries establertes per a la carrera professional docent general.

Catorzena

A partir de l'1 de setembre del 2024 s'ha de retribuir el complement de funció directiva.

A partir del curs 2026-2027 s'ha de retribuir el complement de coordinació.

Quinzena Actualització de les quanties

Les quanties indicades s'actualitzaran anualment d'acord amb els increments establerts per les lleis de pressuposts. Les millores introduïdes en la carrera general docent repercutiran de manera automàtica i immediata en la carrera professional dels inspectors d'educació.

 

Setzena Vigència

Aquest Acord, adoptat i ratificat en la Mesa Sectorial d'Educació de 26 de març de 2024 es mantindrà vigent des del dia de la signatura i fins a l'acabament de l'any 2027.

Les parts signatàries d'aquest Acord es comprometen a complir allò que s'hi ha pactat d'acord amb el principi de bona fe, així com a resoldre de manera amistosa qualsevol discrepància que pugui sorgir en aplicació d'aquest.

Palma, 15 de juliol de 2024

Per l'Administració                                                  Per les organitzacions sindicals

                                                                                  STEI-intersindical                             ANPE

                                                                                  UGT                                                  CCOO

 

ANNEX 1  Dimensions, àmbits i indicadors de la competència professional de la funció inspectora en educació

Els indicadors avaluen les funcions, atribucions, competències professionals i principis d'actuació de la inspecció educativa establerts als articles 151, 153 i 153bis de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, així com pels articles 4, 5, 6 i 7 del Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears.

 

1

 

DIMENSIÓ TÈCNICA

 

1.1

Àmbit Normatiu

 

 

1.1.1. Selecciona la normativa educativa aplicable a les situacions en què es desenvolupa l'activitat inspectora.

 

 

1.1.2. Detecta els incompliments normatius, els valora i indica o proposa el seu compliment mitjançant procediments adients.

 

 

1.1.3. Informa, en termini, dels incompliments detectats a l'autoritat administrativa corresponent.

 

 

1.1.4. Realitza seguiment de la concreció dels incompliments detectats i, si escau, proposa les mesures necessàries per reconduir-los.

 

 

1.1.5. Instrueix expedients administratius d'acord amb el procediment establert.

 

 

1.1.6. Quan aplica la normativa per resoldre els casos plantejats, pren com a referència l'interès superior del menor i el dret a l'educació en els termes prevists normativament.

 

1.2

Àmbit d'organització escolar

 

 

1.2.1. Coneix i comprèn l'estructura i el funcionament dels òrgans de govern dels centres.

 

 

1.2.2. Coneix i comprèn l'estructura organitzativa dels centres, el seu funcionament i les seves unitats menors (aules, cicles, departaments, etc.).

 

 

1.2.3. Aplica eficaçment el coneixement que té de l'estructura organitzativa dels distints tipus de centres educatius per a la millora d'aquesta, del seu funcionament i de la resposta que donen a l'alumnat.

 

1.3

Àmbit d'avaluació

 

 

1.3.1 Selecciona i/o dissenya el procediment adequat d'avaluació per a realitzar les actuacions que en aquest camp habitualment desenvolupa la Inspecció Educativa.

 

 

1.3.2. Quan realitza una actuació d'avaluació, coneix el marc teòric d'aquesta, el procediment que s'hi aplicarà en el seu desenvolupament, l'estructura interna del disseny i els seus indicadors.

 

 

1.3.3. Comprova documentalment i verifica i contrasta per diversos mitjans objectius les informacions i dades disponibles.

 

 

1.3.4. Sap delimitar l'abast real dels temes i discrimina els elements rellevants dels accessoris.

 

 

1.3.5. Infereix conclusions adients, pràctiques i efectives de les dades i de les informacions obtingudes (emet judicis de valor basats en evidències).

 

 

1.3.6. En realitzar activitats d'avaluació facilita i impulsa que el personal implicat entengui i s'involucri en el procés d'avaluació i la posterior aplicació de resultats.

 

 

1.3.7. Utilitza l'avaluació per a millorar la intervenció de centres, professionals, programes i per a altres finalitats (acreditació, etc.), quan es requereixen.

 

 

1.3.8. Informa les persones interessades dels resultats de l'avaluació.

 

 

1.4

Àmbit d'assessorament

 

 

Com a resultat de l'anàlisi normatiu

 

 

1.4.1. Informa, assessora i orienta sobre la normativa, amb precisió i utilitat, els diferents professionals educatius i membres dels diferents sectors de la comunitat educativa.

 

 

1.4.2. Contribueix amb l'assessorament a la millora de la intervenció als centres, els seus òrgans i les persones que hi fan feina, així com a la garantia del dret superior de l'alumnat a l'educació.

 

 

Com a resultat de l'avaluació

 

 

1.4.3. Assessora a partir de dades i evidències provinents de l'avaluació i no de valoracions i opinions subjectives.

 

 

1.4.4. Realitza el seguiment sistemàtic dels resultats de les propostes efectuades en les actuacions d'assessorament.

 

1.5

Àmbit tecnològic

 

 

1.5.1. Accedeix a la informació i la distribueix utilitzant els mitjans digitals pertinents i les plataformes professionals disponibles (GESTIB, GDIE, VALIB, SEDEIB, etc.).

 

 

1.5.2 Utilitza l'Helium per a la gestió d'expedients (tramitació d'informes, planificació d'actuacions...), així com el procediment de signatura electrònica.

 

 

1.5.4. És capaç d'utilitzar aplicacions informàtiques o programes bàsics per a la recollida i tractament de dades, comprovació d'hipòtesis, presentació de conclusions, etc.

 

1.6

Àmbit d'aprenentatge i actualització permanent

 

 

Aprenentatge en l'acció

 

 

1.6.1. Participa activament i responsablement en les activitats d'avaluació de la pràctica professional que es duen a terme.

 

 

1.6.2. Incorpora de forma habitual la reflexió sobre la seva pràctica, l'aprenentatge sobre les errades comeses i el desenvolupament de les potencialitats per a la millora de la pràctica professional.

 

 

Aprenentatge extern

 

 

1.6.3. Participa activament en les activitats de formació i desenvolupament professional organitzades pel departament i/o de forma externa per a la seva millora professional i la del Departament d'Inspecció Educativa.

 

 

1.6.4. Col·labora en la definició de les activitats de formació i desenvolupament professional organitzades per al conjunt del Departament d'Inspecció Educativa.

 

 

Formació impartida

 

 

1.6.5. Imparteix o organitza formació adreçada al desenvolupament professional en la inspecció educativa o en la formació permanent o inicial de docents, entre altres.

 

1.7

Àmbit de desenvolupament del treball individual

 

 

Pla de treball, horari i calendari

 

 

1.7.1. Elabora amb antelació la planificació setmanal del seu treball, guarda i arxiva d'acord amb el procediment establert.

 

 

1.7.2. Compleix amb el calendari de les actuacions assignades.

 

 

Gestió de la informació i documentació

 

 

1.7.3. Identifica i utilitza la informació del sistema de gestió d'inspecció que es requereix per al desenvolupament del seu treball.

 

 

1.7.4. Genera i arxiva la documentació de cada activitat d'acord amb el procediment establert en el sistema de gestió d'inspecció.

 

 

Informes

 

 

1.7.5. Quan elabora informes, exposa amb claredat i precisió els fets ocorreguts o sobre els quals s'informa, analitza els elements contextuals amb els fonaments i arguments normatius d'aplicació.

 

 

1.7.6. Presenta les seves conclusions com a conseqüència de les exposicions, arguments i anàlisi previs.

 

 

1.7.7. En els seus informes inclou propostes fonamentades en la normativa adient, en els seus principis i valors i en el seu cas, prioritzant l'interès superior de l'alumnat a l'educació.

 

 

Visites

 

 

1.7.8. Planifica les visites d'inspecció als centres educatius en funció dels plans d'inspecció, de la demanda dels centres, de la problemàtica sorgida o de la iniciativa pròpia.

 

 

1.7.9. Realitza les visites previstes de forma efectiva i útil d'acord amb els seus objectius.

 

 

1.7.10. Registra les activitats realitzades i comparteix els casos que considera rellevants amb la demarcació.

 

 

Dia d'atenció a la comunitat educativa

 

 

1.7.11. Atén les visites i consultes que es realitzen el dia que té assignat per a l'atenció a la comunitat educativa.

 

 

1.7.12. Escolta i assessora amb rigor adientment les qüestions que es plantegen i hi intervé a fi de solucionar-les.

 

 

1.7.13. Trasllada, després de l'assessorament immediat, les consultes i qüestions que es plantegen durant el dia de guàrdia als inspectors de referència dels centres educatius.

 

 

1.7.14. Informa puntualment els seus superiors de les urgències que es produeixen durant el servei.

 

 

1.7.15. Distingeix les situacions senzilles de les complexes i determina amb a criteri quan ha d'intervenir immediatament perquè la situació no es deteriori més.

2

 

DIMENSIÓ SOCIAL

 

2.1

Àmbit relacional

 

 

Habilitats socials i comunicatives

 

 

2.8.1. Es dirigeix als seus interlocutors amb un equilibri entre empatia i rigor professional en els assumptes que l'ocupen.

 

 

2.8.2. Ofereix una informació precisa, correcta i adient a cada cas.

 

 

2.8.3. Adequa el seu nivell de llenguatge als distints interlocutors de manera que sigui comprensible.

 

 

2.8.4. Empra les seves habilitats socials i comunicatives per a la millora de la seva atenció i perquè millorin els centres i les activitats del servei en el qual participa.

 

 

Lideratge i capacitat resolutiva

 

 

2.8.5. Dirigeix i/o coordina correctament equips de treball.

 

 

2.8.6. Escolta els arguments i raons dels implicats, realitza consultes prèvies, sol·licita assessorament qualificat i contrasta opinions professionals dins el procés de presa de decisions.

 

 

2.8.7. Pren decisions apropiades a cada cas i defineix, justifica i argumenta des de criteris tècnics, jurídics i/o pedagògics les decisions preses.

 

 

2.8.8. Mostra capacitat de persistència fins a superar els problemes i situacions complexes o crítiques.

 

 

2.8.9. Es guanya l'autoritat davant els centres, la comunitat educativa i els companys del departament gràcies a la seva experiència, rigor i professionalitat.

 

2.2

Àmbit de treball en equip

 

 

Col·laboració, comunicació, coordinació i ajuda

 

 

2.9.1. Es coordina i coopera amb la demarcació per a l'adequat desenvolupament dels plans d'actuació i de les activitats programades.

 

 

2.9.2. Participa activament en els equips i altres treballs professionals que se li encarreguen, treballs de preparació de diferents activitats i intervencions per al desenvolupament de tasques pròpies de la Inspecció Educativa.

 

 

2.9.3. Mostra predisposició de col·laboració davant les peticions d'assessorament d'altres companys.

 

 

2.9.4. Manifesta les seves idees amb convicció i de forma raonada fent ús d'arguments tècnics i apropa posicionaments per trobar l'acord.

 

 

Eficàcia i actitud proactiva en la millora de l'organització.

 

 

2.9.5. Compleix els terminis i condicions que exigeix el treball o els encàrrecs professionals i justifica adequadament les demores davant els responsables.

 

 

2.9.6. Cerca la millora de l'organització realitzant suggeriments, aportacions i ofereix alternatives viables per a la millora del departament.

 

 

Alineació amb l'organització

 

 

2.9.7. Accepta, respecta i es vincula als acords adoptats en el marc de l'equip de treball, demarcació o departament.

 

 

2.9.8. Orienta la seva activitat d'acord amb el programa i el pla d'actuació del departament.

 

 

2.9.9. Mostra sentit crític constructiu i lleial respecte als criteris, indicacions i propostes de treball rebudes.

 

2.10

Àmbit institucional

 

 

2.10.1. Coneix la xarxa institucional, administrativa i dels altres serveis educatius.

 

 

2.10.2. Col·labora positivament amb els altres serveis de la Conselleria i amb altres institucions i entitats per al desenvolupament més eficaç del seu treball i donar servei a centres i professionals.

3

 

DIMENSIÓ ÈTICA

 

3.1

Àmbit de compromís personal

 

 

3.11.1. Demostra predisposició d'estar al servei dels centres i dels seus professionals per ajudar-los a donar una millor resposta educativa a l'alumnat.

 

 

3.11.2. S'implica i es compromet amb el col·lectiu professional i contribueix a donar la millor resposta possible com a departament a les situacions que es plantegen.

 

 

3.11.3. Actualitza permanentment els seus coneixements, habilitats i competències professionals.

 

 

3.11.4. Promou la millora en les seves actuacions, en el departament d'inspecció i en els centres i professionals que hi treballen.

 

3.2.

Àmbit d'integració dels deures professionals en l'escala de valors

 

 

3.11.5. En les activitats que habitualment realitza, cerca i recapta informacions tècniques per analitzar els fets amb rigor i imparcialitat i prendre decisions de manera equilibrada.

 

 

3.11.6. Actua d'acord a valors d'integritat, honestedat, lleialtat, discreció i confidencialitat.

 

 

3.11.7. Actua tenint present els principis i valors de la inspecció educativa recollits en les normes, prioritzant l'

interès superior de l'alumnat a l'educació.

 

 

3.11.8. S'absté en actuacions que puguin suposar un conflicte d'interessos, propis o de tercers, amb el seu lloc públic.

 

 

3.11.9 Prioritza les actuacions cap als centres i professionals que necessiten major ajuda.