Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 456424
Extracte de la Junta de Govern Local celebrada en sessió ordinària el 11 de juliol de 2024 pel qual s'aprova la convocatòria de l'ajuntament de Santa Eulalia Del Riu per a la concessió d'ajudes per l’adquisició del primer habitatge de l'any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 775452

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions

(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/775452 )

Primer. .- Beneficiaris/àries

4.1.- Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

a) Tenir 18 anys o més.

b) Que l'habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

c) No es podran concedir els ajuts de primer habitatge quan el/la titular/s que tengui la residència habitual i permanent a l'habitatge sigui propietari/ària o usufructuari/ària d'algun habitatge a Espanya. A aquests efectes, es considera que és propietari/ària o usufructuari/ària d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge i aquest s'ha obtengut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no en disposen de l'ús i el gaudi per alguna de les causes següents:

  • Separació o divorci.
  • Qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada.
  • Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de la persona titular o algun membre de la unitat de convivència.

d) Ser persona física, resident legal en el municipi i amb una antiguitat mínima al padró municipal de dos anys.

e) Que la superfície màxima de l'habitatge sigui de 110 m2. En cas que el/la sol·licitant acrediti ser família nombrosa, aquest requisit serà que l'habitatge no superi la superfície màxima de 140 m2.

f) Que el preu d'adquisició de l'habitatge, sense les despeses i els tributs inherents a l'adquisició, sigui igual o inferior a 500.000,00 euros. Si la compravenda inclogués annexos com garatge o traster, el preu de cada un d'ells haurà de estar desglossat amb el preu de cada un dels elements per separat.

Si en el preu total s'incloguessin annexos com garatge i traster, i el preu de cada un d'ells no estigués desglossat, amb únicament l'import global, als efectes de la comprovació de l'import màxim del preu anterior es valorarà l'import de l'habitatge com el 80% del preu total del contracte quan aquest inclogui habitatge i garatge; 95% quan el contracte inclogui habitatge i traster i 75% quan el contracte inclogui habitatge, garatge i traster.

g) L'habitatge haurà d'haver-se adquirit en el termini entre el 13 de juliol de 2023 (data de publicació de l'anterior convocatòria) i la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

h) Que els ingressos íntegres dels membres de la unitat de convivència no excedeixin els 42.000,00€ (5 IPREM) en el cas d'una sola persona sol·licitant, i els 84.000,00€  (10 IPREM) en el cas de dos o més persones sol·licitants.

i) No trobar-se sotmès/a a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari/ària de subvencions establits a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l'article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'acreditarà no estar sotmès a cap de les prohibicions previstes a l'article 13 de la LGS mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'annex II, aprovat per a aquesta convocatòria.

j) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a data de la publicació de la resolució provisional de l'ajut. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.

4.2. Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, i no es subvencionarà el mateix habitatge, encara que el presentin dos o més persones sol·licitants diferents, i serà beneficiària la persona que presenti la sol·licitud en primer lloc en el registre general d'entrada.

4.3.- Incompatibilitats

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públic, institucions privades o altres recursos. L'import de la subvenció en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/ 2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.4.- En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no estar sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma. A tal efecte, les entitats sol·licitants presentaran el model Annex 2. Declaració responsable, aprovada per a aquesta convocatòria, emplenada i signada.

4.5.- Els titulars de l'habitatge han d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, la qual cosa es justificarà bé mitjançant la presentació del certificat acreditatiu o adjuntant degudament emplenat i signat l'Annex 4. Autorització per a consulta de dades d'altres administracions, de la present convocatòria

Segon. .- Objecte de les ajudes

L'objecte d'aquestes bases és oferir ajuts per a l'adquisició del primer habitatge construït o de nova construcció.

Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes ajudes estan contingudes en les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2024, aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió extraordinària celebrada en data 26 d'octubre de 2023 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 163, en data 30/11/2023.

Quart. Dotació pressupostària

3.1.- Per als ajuts objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 60.000 €, amb càrrec a la partida 1521-78001 de l'exercici pressupostari de l'any 2024

3.2.- L'import màxim de les subvencions concedides serà de 5.000,00 euros per sol·licitud; si la suma de les sol·licituds vàlides que compleixin amb els requisits de la present convocatòria superen l'import màxim de la partida pressupostària esmentada en el paràgraf anterior, la comissió avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles, que no podrà ser inferior als 3.000,00 € per sol·licitud que compleixi amb tots els requisits establerts en aquesta convocatòria.

En el supòsit que el resultat del prorrateig proporcional tengui com a resultat un import inferior als 3.000,00 euros per sol·licitud, la concessió serà determinada per la quantitat de punts obtinguts per cada sol·licitud segons els criteris establerts en la present convocatòria. En aquest cas, l'import màxim per sol·licitud serà de 3.000,00 euros.

3.3.- En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podrà incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

3.4.- En el supòsit que una altra administració pública, persona física, jurídica o la seua agrupació, faci mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquests ajuts, es suplementarà la partida pressupostària de l'ajuda sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajuts.

 

Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

5.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir del següent de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

5.2. Les sol·licituds es presentaran en el registre telemàtic del mateix Ajuntament (www.santaeulariadesriu.com), en el Registre General Municipal de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, a les oficines municipals de Jesús o es Puig d'en Valls o a les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

Sisè. Documentació necessària per sol·licitar l'ajut

6.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que serà facilitat per l'Ajuntament (model annex I) i s'haurà de presentar la documentació següent juntament amb la sol·licitud segons la situació del sol·licitant:

a- Fotocòpia del DNI/NIE de la persona o persones sol·licitants, adquirents de l'habitatge.

b- Fotocòpia de l'escriptura de propietat.

c- Si la persona sol·licitant-titular es troba en els supòsits de titular de l'habitatge amb discapacitat, família nombrosa o monoparental amb càrregues familiars, persones que hagin patit una execució hipotecària prèvia de l'habitatge habitual, o unitats de convivència que hagin donat l'habitatge habitual en pagament del deute o que hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere, ha d'acreditar la situació mitjançant la presentació dels documents justificatius corresponents:

• Certificat de reconeixement de situació de discapacitat de l'IBAS.

• Document acreditatiu expedit per un organisme públic de família nombrosa o monoparental, o llibre de família amb còpia de la sol·licitud del document acreditatiu.

• Còpia de la sentència judicial ferma o escriptura pública que acrediti l'execució hipotecària o la dació en pagament de l'habitatge habitual anterior.

• Còpia de la sentència ferma o acte judicial ferm de mesures cautelars que declari la condició de víctima de violència de gènere.

d-. Annex 2. Declaració responsable, aprovada per a aquesta convocatòria. En la sol·licitud ha de declarar que no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovada per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, i en l'article 11 de la Llei 11/2016.

e- Certificat o document acreditatiu de titularitat bancària de la persona sol·licitant.

f- Fotocòpia de la declaració de la renda de l'exercici 2023 de la persona sol·licitant i tots els membres de la unitat de convivència majors de 18 anys o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui sol·licitar aquesta dada en nom del sol·licitant i cada membre de la unitat de convivència major de 18 anys, mitjançant la presentació del model annex 3 aprovat a la present convocatòria

g. Nota simple, expedida pel Registre de la Propietat o certificat de Cadastre a nom del titular o titulars de l'habitatge o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui sol·licitar aquesta dada a nom del sol·licitant i cada membre de la unitat de convivència de més de 18 anys, mitjançant la presentació del model annex 3 aprovat a la present convocatòria.

h - Certificats de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària i davant la Seguretat Social, actualitzats amb data posterior a la publicació de la convocatòria dels titulars de l'habitatge o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui sol·licitar aquestes dades en el seu nom, mitjançant la presentació del model annex 4 aprovat a la present convocatòria

6.2.- L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut segons els criteris d'avaluació establits.

 

Signat digitalment en Santa Eulària des Riu (17 de juliol de 2024)

L'alcaldessa (María del Carmen Ferrer Torres)