Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 455618
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s’ordena la publicació de la llista de persones aspirants que han superat el procès selectiu per a l’ingrés pel torn de promoció interna vertical al cos facultatiu superior seguretat en el treball, per cobrir places de personal funcionari a l’Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat  de 19 de desembre de 2022 es varen aprovar la convocatòria, les bases, els exercicis , temari, i el barem de mèrits de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.165, de 20 de desembre de 2022).     

2. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques  de 2 de novembre de 2023 es varen aprovar les llistes definitives de persones admeses condicionalment i de persones excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, de les proves selectives per a l'ingrés pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, convocades per Resolució de 19 de desembre de 2022.

3. En data 23/04/2024 es va fer pública  la llista provisional de puntuacions obtingudes en la fase de concurs  del torn de promoció interna vertical del cos facultatiu superior seguretat en el treball  de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es va atorgar un termini de 3 dies hàbils per efectuar les reclamacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits.

4. El 16/05/2024 es publica la llista provisional de persones aspirants seleccionades del concurs oposició del torn de promoció interna vertical del cos facultatiu superior seguretat en el treball de  l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Una vegada finalitzades les proves selectives per a l'ingrés  pel torn de promoció interna vertical  al  cos facultatiu superior seguretat en el treball de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal Qualificador ha elevat a la consellera de Presidència i Administracions Públiques la llista definitiva de persones aspirants seleccionades amb l'ordre de prelació final.

Fonaments de dret

1. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.      

2. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

3. Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.      

4. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

5. El Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears     

6. Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat  de 19 de desembre de 2022 per la que es varen aprovar la convocatòria, les bases, els exercicis , temari, i el barem de mèrits de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

7. El Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

8. Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig      

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.  Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de les llistes d'aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés pel torn de promoció interna al cos facultatiu superior seguretat en el treball de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'ordre de prelació final que figura en l'Annex I d'aquesta Resolució.

2.  Publicar com a Annex II la llista de llocs de treball vacants que s'ofereixen a les persones aspirants que han superat les proves selectives esmentades, a l'efecte que sol·licitin la destinació.

3. Establir que, en el termini de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'aquesta Resolució, les persones aspirants seleccionades han de presentar, en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents següents:

a) Còpia autèntica del títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

b)  Còpia autèntica del certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana.

c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o escala del funcionariat del qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública, que s'adjunta a aquesta Resolució com a annex IV.

En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Escrit en què s'elegeixen, de major a menor interès, els llocs de treball oferts. La sol·licitud ha d'incloure tots els llocs (annex V).    

Mitjançant la sol·licitud corresponent, les persones que hagin aprovat pel torn de promoció interna i que ocupin, com a destinació definitiva, la categoria inferior d'un lloc de treball que estigui adscrit a dos grups funcionarials poden optar per continuar en el mateix lloc de treball, si així ho permet la relació de llocs de treball. La sol·licitud s'ha de presentar en el mateix termini que l'establert per la resta de documentació.

De conformitat amb  l'article 41.7  del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els aspirants aprovats que exerceixin aquesta opció seran exclosos del sistema d'adjudicació de destinacions per l'ordre de puntuació obtingut en el procés selectiu de la promoció interna i els llocs s'adjudicaran als següents aspirants que hagin superat el procés de promoció interna

e)  Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 % i del tipus de discapacitat a què fa referència la base 4 d'aquesta convocatòria quan es tracti de persones que hagin aprovat pel torn de reserva per a persones amb discapacitat a què fa referència l'article 2 del Decret 36/2004.

f) No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte.

D'acord amb l'anterior, llevat que l'aspirant manifesti expressament la seva negativa, l'EBAP verificarà d'ofici els documents assenyalats en els apartats a), b) i e) referents a titulació acadèmica, al nivell de coneixements de llengua catalana que s'indiquen a la base i  certificació acreditativa de la condició legal de discapacitat.

No obstant això, l'EBAP no comprovarà d'ofici els certificats de llengua catalana declarats equivalents que no es trobin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, excepte si la persona aspirant manifesta que ha aportat el certificat en algun altre procediment tramitat per l'EBAP, tot indicant el procediment concret i si no han transcorregut més de cinc anys des que finalitzà. Si no es dona aquesta circumstància, la persona aspirant haurà d'aportar  el certificat en el termini establert en aquesta base.

4. Ordenar que, si la persona aspirant seleccionada no presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament constatats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no pot ser nomenada funcionària i resten anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

5. Establir que les places s'han d'adjudicar de conformitat amb l'ordre final de prelació de les persones aprovades, d'acord amb la petició de destinació efectuada per la persona interessada.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 18 de juliol de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públique sAntonia Maria Estarellas Torrens

 

Annex I Llista de persones aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés pel torn de promoció interna vertical al cos facultatiu superior seguretat en el treball de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

DNI

Llinatges, nom

Puntuació

Posició

***8973*

GISPERT ESCORIHUELA, ELISA

89,945

1

Documents adjunts