Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 455611
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 17 de juliol de 2024 per la qual es prorroguen, segons el sistema de comissió de serveis, llocs de feina de la Inspecció Educativa com a inspector/inspectora accidental

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que un dels pilars bàsics per millorar la qualitat de l'educació és la inspecció educativa. Per aquest motiu, es fixen les funcions, les atribucions i l'organització de la Inspecció Educativa a fi d'aconseguir un sistema educatiu de qualitat.

En virtut del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari, la Inspecció d'Educació es va transferir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal preveu que, de forma extraordinària, es puguin proveir llocs de feina mitjançant comissions de serveis.

La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears determina a l'article 154 que la funció inspectora educativa també podrà ser exercida per funcionaris docents en comissió de serveis, per ocupar transitòriament llocs de feina vacants, als quals es podrà accedir mitjançant un concurs que compleixi els requeriments d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears és la norma que regula l'organització i el funcionament de la Inspecció Educativa a les Illes Balears. L'article 21 estableix que els funcionaris docents que compleixin els requisits prevists per la normativa vigent podran ocupar en comissió de serveis vacants de la plantilla d'inspectors d'educació. Per ocupar aquestes vacants és preceptiva la convocatòria pública d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

L'accés al cos d'inspectors d'educació es regula en el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i es regula el règim transitori d'ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena de la Llei esmentada. En l'article 41 d'aquest Reial decret s'estableixen els requisits per accedir al cos d'inspectors, els quals també són exigibles als qui vulguin ocupar les vacants de la plantilla d'inspectors d'educació en comissió de serveis.

S'ha de tenir en compte que la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, modifica els requisits per a l'accés al cos d'inspectors, de manera que el punt cinquè de la disposició addicional desena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, passa a establir que serà necessari pertànyer a algun dels cossos que integren la funció pública docent amb una experiència, com a mínim, de vuit anys en dits cossos.

Tenint en compte la càrrega de feina a cadascuna de les illes i com a conseqüència del número d'inspectors actual, resulta necessari i urgent cobrir, de manera temporal i en comissió de serveis, llocs de feina a la Inspecció Educativa a partir del curs 2024-2025. A més cal preveure com atendre necessitats sobrevingudes.

L'article 6 del Decret llei 7/2020, de 8 de maig, pel qual s'estableixen mesures urgents en l'àmbit de l'educació per fer front als efectes de l'emergència sanitària ocasionada pel COVID-19, estableix l'obligació de relacionar-se electrònicament amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, actualment la Conselleria d'Educació i Universitats, en relació amb els procediments de selecció i els sistemes i procediments de provisió de places de personal docent no universitari.

El Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost, atribueix a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Universitats, entre d'altres competències, l'ordenació i la gestió del personal docent.

La base novena de la Resolució del director general de Personal Docent de 5 de setembre de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria del procediment per proveir, a totes les illes i mitjançant el sistema de comissió de serveis, llocs de feina de la Inspecció Educativa com a inspectors accidentals, estableix que La comissió de serveis finalitzarà el 31 d'agost corresponent al curs escolar en què s'hi adjudiqui, i es podrà prorrogar segons la normativa vigent, per resolució del director general de Personal Docent, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, excepte que la vacant es proveeixi abans mitjançant els procediments de concurs oposició, concurs de trasllats o reincorporació, si s'escau, de la persona titular de la plaça.

La base vuitena de la Resolució del director general de Personal Docent d'1 de desembre de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria del procediment per proveir, a l'illa de Menorca i mitjançant el sistema de comissió de serveis, un lloc de feina de la Inspecció Educativa com a inspector/inspectora accidental, estableix que la comissió de serveis finalitzarà el 31 d'agost corresponent al curs escolar en què s'hi adjudiqui, i es podrà prorrogar segons la normativa vigent, per resolució del director general de Personal Docent, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, excepte que la vacant es proveeixi abans mitjançant els procediments de concurs oposició, concurs de trasllats o reincorporació, si s'escau, de la persona titular de la plaça.

En l'annex de la Resolució del director general de Personal Docent de dia 30 d'octubre de 2023 per la qual es fa pública l'adjudicació de places en comissió de serveis a llocs de feina de la Inspecció Educativa com a inspectors accidentals, s'anomena com a inspectors accidentals a Joana Maria Frontera Noguera i a Josep Maria Domínguez Vallés.

En l'annex de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 25 de gener de 2024 per la qual es fa pública l'adjudicació de places en comissió de serveis a llocs de feina de la Inspecció Educativa com a inspectors accidentals, s'anomena com a inspectora accidental a Caterina Moll Benejam.

Per tot això, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, dict la següent

Resolució

  1. Publicar en l'annex d'aquesta resolució la llista d'adjudicacions per pròrroga de places en comissió de serveis a llocs de feina de la Inspecció Educativa com a inspectors accidentals, amb indicació de la seu territorial adjudicada i la data de presa de possessió

  2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Personal Docent i Centres Concertats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (17 de juliol de 2024)

El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez

 

ANNEX 1 Llista d'adjudicacions per pròrroga de places en comissió de serveis a llocs de feina de la Inspecció Educativa com a inspectors accidentals, amb indicació de la seu territorial adjudicada i la data de presa de possessió

Seu territorial

Nom i llinatges

Presa de possessió

Menorca

Caterina Moll Benejam

1 de setembre de 2024

Menorca

Joana Maria Frontera Noguera

1 de setembre de 2024

Mallorca

Josep Maria Domínguez Vallés

1 de setembre de 2024