Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 429635
Aprovació definitiva del Reglament municipal per el transport urbà de viatgers amb vehicles de tracció animal (galeres) o de tracció elèctrica limitada amb conductor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple Municipal, en sessió celebrada el passat dia 26 de juny de 2024, va prendre, entre d'altres, l'acord següent:

«DESESTIMACIÓ AL·LEGACIONS I APROVACIÓ DEL REGLAMENT MUNICIPAL PER EL TRANSPORT URBÀ DE VIATGERS AMB VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL (GALERES) O DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR

Vist l'acord del Ple de data 25/04/24, relatiu a l'aprovació inicial del Reglament municipal per el transport urbà de viatgers amb vehicles de tracció animal (galeres) o de tracció elèctrica limitada amb conductor.

Vist que en data 09/05/24 es va publicar al BOIB núm 61 l'anunci d'aprovació inicial d'aquest reglament i la seva exposició pública durant el termini de trenta dies, a l'efecte de reclamacions, de conformitat a l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques, a la vegada que es va publicar al tauler d'anuncis i al portal web de l'Ajuntament.

Atès que es va concedir audiència prèvia a l'Associació de galeres de Platja de Muro i a l'Agrupació Radio Taxi Muro.

Vistes les al·legacions presentades per l'Associació de galeristes d'Alcúdia i Platja de Muro en data 28/05/2 (RE 2024/3083), que literalment diuen:

<<L'associació de galeristes d'Alcúdia i Platges de Muro davant la publicació a exposició pública del REGLAMENT MUNICIPAL PER EL TRANSPORT URBÀ DE VIATGERS AMB VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL (GALERES) o DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR, aquesta associació es veu amb la necessitat com a part degudament legitimada a presentar les diferents consideracions en forma d'al·legacions.

Es per això que volem exposar, en primer lloc, consideram que el volum de negoci que representa aquesta activitat per a les nostres llars suposa una activitat limitada un espai físic no molt ampli (3km de la platja de Muro) i temporal degut a la estacionalitat en la prestació del servei i limitada a pocs mesos.

Es per això que volem manifestar la nostra disconformitat amb la valorització que es fa de les llicències. Consideram que una licitació de 40.000€suposa un desemborsa-ment impossible de conjugar amb la finalitat màxima d'aquest Ajuntament i d'aquesta associació, que bé es clarifica en el mateix reglament a l'Exposició de Motius que ens condueix a aquest punt, “és el moment d'aprofi-tar l'avinentesa i escoltar la proposta dels sector implicat en relació a la substitució de les tradicionals galeres estirades per cavalls per un sistema de vehicles homologats per el transport de passatgers amb tracció totalment elèctrica i sense presència d'animals”.

En segon lloc, consideram que aquest reglament sols té sentit, si realment es una eina que permeti regular una activitat ja existent i possibilitar transformar la tracció a eléctrica. Consideram que amb la xifra de 40.000€ fa impossible a tots els galeristes poder optar a una plaça de galera ja que el seu preu astronòmic les fa econòmicament inviables, inassumibles i molt menys viabilita una possible electrificació.

Es per tot això que sol·licitam,

ÚNICA- Que es modifiqui la Disposició transitòria 5a.- i es substitueixi la quantitat establerta de quaranta mil euros com a preu de rescat per un preu més acord amb la realitat de dotze mil euros.>>

Vist l'informe de l'enginyer assessor Pere Torrens Picó, que literalment diu:

<<INFORME AL∙LEGACIONS

Antecedents:

El 28 de maig de 2024, l'Associació de galeristes d'Alcúdia i Platges de Muro, va entrar per registre núm. 2024/3083 d'aquest ajuntament un escrit d'al∙legacions, en relació a exposició pública del REGLAMENT MUNICIPAL PER EL TRANSPORT URBÀ DE VIATGERS AMB VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL (GALERES) o DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR,

sol∙licitant:

  • “Que es modifiqui la Disposició transitòria 5a.‐ i es substitueixi la quantitat establerta de quaranta mil euros com a preu de rescat per un preu més acord amb la realitat de dotze mil euros.”

Conclusions:

Tal com s'indica a l'article 14 de la proposta de REGLAMENT MUNICIPAL PER EL TRANSPORT URBÀ DE VIATGERS AMB VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL (GALERES) o DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR, la concessió d' una nova llicència comporta el pagament d' una quantitat equivalent al preu fixat per l' Ajuntament per al rescat de llicències, i a l'article 15.1 s'indica que serà el ple municipal qui fixarà anualment el número de llicències a rescatar i el preu del rescat.

Per tant el preu que es fixarà per a la concessió de les llicències serà el que així es dictamini en el corresponent ple municipal, en base a un estudi de viabilitat econòmica, i que s'indicarà en el plec de condicions de la futura licitació.>>

El Ple de l'Ajuntament, amb deu vots a favor dels grups EL PI, PP, UIM, CDM; i tres abstencions dels grups municipals SOCIALISTA, MÉS PER MURO; acorda:

Primer.- Desestimar les al·legacions presentades per l'Associació de galeristes d'Alcúdia i Platja de Muro.

Segon.- Aprovar definitivament el Reglament municipal per el transport urbà de viatgers amb vehicles de tracció animal (galeres) o de tracció elèctrica limitada amb conductor.

Tercer.- Notificar el presente acord als interessats que han presentat al·legacions durant la informació pública, amb indicació dels recursos pertinents.

Quart.- Publicar el present acord, juntament amb el text íntegre del Reglament, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, no produint el reglament efectes jurídics fins que hagin transcorregut quinze dies comptats des del dia següent al de la publicació. Així mateix, es publicarà en el tauler d'anuncis i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Muro.

Cinquè.- Facultar el senyor Batle-President per a subscriure i firmar tota classe de documents relacionats amb aquest assumpte.»

 

Muro, en data de la signatura electrònica (28 de juny de 2024

El batle Miquel Porquer Tugores)

 

 

Núm. Expedient: 2024/456  

Núm Registre:

Emissor: MEDI AMBIENT

Document: ANNEX I. REGLAMENT. CAT

REGLAMENT MUNICIPAL PER EL TRANSPORT URBÀ DE VIATGERS AMB VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL (GALERES) o DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

TÍTOL 1 NORMES GENERALS

TÍTOL 2 DEL TRANSPORT URBÀ MITJANÇANT VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL O DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR

CAPÍTOL 1 DE LES LLICÈNCIES

SECCIÓ PRIMERA.- NORMES GENERALS

SEGONA DE L'ATORGAMENT DE NOVES

SECCIÓ TERCERA DEL RESCAT DE LES ACTUALS LLICÈNCIES

CAPÍTOL 2 DE LA TRANSMISSIÓ DE LES LLICÈNCIES

CAPÍTOL 3 DELS TITULARS DE LLICÈNCIES

CAPÍTOL 4 DELS CONDUCTORS I DELS PERMISOS MUNICIPALS DE CONDUCTOR

SECCIÓ PRIMERA DELS CONDUCTORS

SECCIÓ SEGONA DEL PERMÍS MUNICIPAL DE CONDUCTOR

CAPÍTOL 5 DELS VEHICLES

SECCIÓ PRIMERA.- DE LES CAVALLERIES ADSCRITES A LES LLICÈNCIES DE GALERES DE TRACCIÓ ANIMAL Y DELS VEHICLES DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA

SECCIÓ SEGONA.- DELS VEHICLES ADSCRITS A LES LLICÈNCIES DE GALERES DE TRACCIÓ ANIMAL

SECCIÓ TERCERA.- DE LA REVISIÓ DELS VEHICLES I BÍSTIES

SECCIÓ QUARTA.- DEL CANVI DE VEHICLES I/O CAVALLERIES

CAPÍTOL 6 DE LES TARIFES

CAPÍTOL 7 DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI

CAPÍTOL 8 DE LA CADUCITAT DE LES LLICÈNCIES I DEL PERMÍS MUNICIPAL DE CONDUCTOR.

CAPÍTOL 9 DE LES MESURES CORRECTORES I CAUTELARS

TÍTOL 3 DE LES INFRACCIONS, SANCIONS I PROCEDIMENT SANCIONADOR

CAPÍTOL 1 DE LES INFRACCIONS.

CAPÍTOL 2 DE LES SANCIONS

CAPÍTOL 3 DELS RESPONSABLES DE LES INFRACCIONS

CAPÍTOL 4 DEL PROCEDIMENT SANCIONADOR

TÍTOL 4 DEL RÈGIM JURÍDIC..

 DISPOSICIONS TRANSITÒRIES 

DISPOSICIONS ADDICIONALS.

DISPOSICIONS FINALS.

 

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La creixent preocupació i sensibilitat social envers del benestar dels animals que conviuen en l'entorn humà provoca que l'actual servei de transport de passatgers amb galeres que es presta al nucli de Platja de Muro, que funcionen mitjançant tracció d'animals de l'espècie equina, sigui objecte de conơnues queixes i suggeriments sobre la idoneïtat de prestar un servei de transport públic mitjançant tracció animal.

A més, en l'actualitat existeix una conjuntura pràcticament unànime a nivell social i normatiu sobre la substitució progressiva dels motors de combustió interna per motors de tracció elèctrica en tot allò que afecta a la mobilitat de les persones, amb l'objectiu de contribuir a la reducció de l'emissió a l'atmosfera de gasos d'efecte hivernacle i a una mobilitat més sostenible.

Tot això fa pensar que és el moment d'aprofitar l'avinentesa i escoltar la proposta dels sector implicat en relació a la substitució de les tradicionals galeres estirades per cavalls per un sistema de vehicles homologats per el transport de passatgers amb tracció totalment elèctrica i sense presència d'animals.

Vist que, després de plantejar diverses opcions de cap a on ha d'evolucionar aquest servei, s'ha arribat a la conclusió que la millor opció és regularitzar el servei actual de galeres de tracció animal a la vegada que s'estableixen les bases de com ha de ser la seva transició cap a la tracció elèctrica, introduint la possibilitat de que els titulars de llicències de vehicles de tracció animal puguin substituir, al seu càrrec, els vehicles i així contribuir a evitar l'explotació d'aquests animals i utilitzar les alternatives que existeixen en l'actualitat. Es tracta d'una alternativa que aniria en línia amb la demanda de la ciutadania i dels turistes que visiten la ciutat.

 

TÍTOL 1 NORMES GENERALS

Article 1

El present reglament té per objecte, dins les competències municipals, la regulació dels transports públics de viatgers fets dins el terme municipal Muro.

Article 2.

Aquest reglament regula el servei urbà de transport de viatgers amb vehicles de tracció animal o de tracció elèctrica limitada amb conductor.

 

TÍTOL 2 DEL TRANSPORT URBÀ MITJANÇANT VEHICLES DE TRACCIÓ ANIMAL O DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA AMB CONDUCTOR

CAPÍTOL 1 DE LES LLICÈNCIES

SECCIÓ PRIMERA.- NORMES GENERALS

Article 3.

El servei urbà de transport de viatgers amb vehicles de tracció animal, des d'ara galeres, o de tracció elèctrica limitada amb conductor està subjecte a llicència administrativa municipal i haurà de comptar amb totes les autoritzacions estatals i autonòmiques que siguin preceptives.

Article 4.

Les llicències es podrà incrementar o disminuir quan la necessitat i conveniència del servei ocasioni desajustos entre l'oferta i la demanda que impliquin unes condicions del mercat propícies per fer-ho, així com un impacte medi ambiental i de circulació del municipi negatiu.

Article 5.

Per augmentar el nombre de llicències es requerirà un expedient previ en què s'acrediti l'adequació de l'oferta i la demanda, que quedi justificada la rendibilitat del servei i que no se superi el tres per mil del total de la població de dret del municipi vigent al moment d'iniciar-se l'expedient; expedient en el qual haurà de ser escoltada la Comissió de Seguiment prevista a la disposició adicional primera d'aquest Reglament i la Comissió de Transports de la comunitat autònoma de les Illes Balears; corresponent a l'Excm. Ajuntament en ple la seva aprovació.

Article 6.

Escoltada la Comissió de seguiment, l' Ajuntament ple podrà acordar el rescat de llicències municipals.

Article 7.

Les noves llicències que s'estableixin com a conseqüència del que preveuen els art. 4 i 5 es concediran conforme resulta del que s'estableix a la Secció Segona d'aquest Capítol (art. 9 a 14).

Article 8.

Els actes regulats pel present Reglament comporten el pagament dels drets previstos en aquest Reglament, així com el de les exaccions municipals que resultin de les normes fiscals vigents en el moment de la seva petició.

 

SECCIÓ SEGONA DE L'ATORGAMENT DE NOVES LLICÈNCIES

Article 9.

Quan l' Ajuntament de Muro, a l' empara del que disposen els art. 5 i 6, acordi crear noves llicències, alhora que acordarà el seu número i tipus, també fixarà el número que s'atorgarà al torn de conductors no titulars de llicència, acord que es publicarà al BOCAIB.

Ferm que sigui l'acord de crear noves llicències, es publicarà nou anunci al BOCAIB, concedint un termini no inferior a un mes per formular peticions.

Article 10.

En base a les peticions que es formulin dins del termini que a l' efecte s' hagi fixat, l' Ajuntament confeccionarà les llistes que serviran de base per a l' atorgament de noves llicències.

Es confeccionaran dues llistes, corresponents a:

a) conductors no titulars de llicència, en la que s' inclouran els que en aquell moment exerceixin la professió i com a tals figurin d' alta en una llicència amb conductor

b) Torn lliure, en el qual s' inscriuran els que no es troben en la situació prevista en l' apartat anterior.

El número que a la llista a) s'assignarà a cada peticionari serà el que resulti de l'antiguitat que s'acrediti en l'exercici de la professió o activitat de conductor; antiguitat que es determinarà en base a les dades obrants a les oficines municipals com a conseqüència del que es disposa a l'art. 28, havent d'estar recolzada per la corresponent justificació d'haver estat de alta i cotitzat al règim corresponent de la seguretat social.

El número que en la llista del torn b) s'assignarà a cada peticionari serà el que resulti de l'antiguitat com a conductor, comptabilitzada en base a les dades obrants en aquest Excm. Ajuntament. Els que sense haver exercit la professió o activitat optin a una llicència, s' inclouran en la llista per rigorós torn d' entrada de la petició, a continuació dels que hagin acreditat antiguitat.

 En el supòsit de coincidir més d'un peticionari amb la mateixa antiguitat i/o presentació, tindrà preferència el de major edat.

El còmput de l' antiguitat es determinarà mitjançant la suma dels anys, mesos i dies que, comptant amb el permís municipal de conductor en vigor i donats d' alta en el règim corresponent de la seguretat social, hagin figurat inscrits en el Registre Municipal a què es refereix l' art. 28 d' aquest Reglament. A aquests efectes, els conductors assalariats que haguessin cotitzat en el règim general de la seguretat social i es trobessin en situació d' atur procedent de la professió de conductor en el moment d' obrir-se el termini per formular les peticions a què es refereix aquest article, seran considerats d' alta a la seguretat social.

Article 11.

Les llicències de nova creació seran transmissibles, sempre que es donin els requisits previstos en els art. 16, 20 i concordants d' aquest Reglament.

Article 12.

La Corporació municipal, sempre que existissin peticionaris que reuneixin els requisits exigits en aquest Reglament per a ser titular d' una llicència, estarà obligada a concedir les llicències en el termini dels sis mesos següents a la data d' expiració del termini de presentació de peticions.

Article 13.

Aquestes noves llicències, en cap cas, podran concedir-se més d' una a la mateixa persona ni a qui ja fos titular d' una altra llicència, llevat que els peticionaris que no tenen llicència fossin inferiors al nombre de llicències a concedir.

 

Article 14.

La concessió d' una nova llicència comporta el pagament d' una quantitat equivalent al preu fixat per l' Ajuntament per al rescat de llicències, quantitat que el beneficiari haurà d' ingressar a les arques municipals en el termini dels deu dies següents al de la concessió, quedant l' esmentada concessió automàticament nul·la i sense efecte en el supòsit de no efectuar l' esmentat ingrés en el termini establert.

 

SECCIÓ TERCERA DEL RESCAT DE LES ACTUALS LLICÈNCIES

Article 15.

15.1.

a) Les llicències, en raó al manteniment d'una situació de mercat equilibrada i la rendibilitat del servei, podran ser objecte de rescat per part de l'Ajuntament de Muro, corresponent al ple municipal fixar anualment el número a rescatar, el preu del rescat, i el nombre que es destinaran a minorar l'actual nombre de llicències i a ser objecte de traspàs a favor de conductors no titulars de llicència. En el supòsit que les llicències ofertades per a rescatar no assolissin el nombre establert, es procedirà en la forma següent: en primer lloc, les llicències rescatades es destinaran a minorar el nombre actual de llicències si això s'hagués acordat, destinant-se les que sobrepassin l'esmentat nombre a ser traspassades.

b) Perquè l'Ajuntament de Muro pugui rescatar llicències és condició imprescindible que en el moment del rescat només existeixi com a conductor de la llicència el titular de la mateixa, que no pesi càrrega ni cap gravamen sobre la llicència i que, a més, el titular es trobi al corrent del pagament de les seves obligacions Laborals, de la Seguretat Social, Fiscals i derivades d' expedients sancionadors.

c) Les actuals llicències que, com a conseqüència del que disposa aquest Reglament, siguin revocades passaran a engrossir el nombre de les que hagin estat objecte de rescat i se les donarà igual destinació que a aquelles.

d) Les llicències que no es destinin a minorar l'actual nombre seran transmeses conforme resulta del disposat en l' art. 16.3, d' aquest Reglament, i en el supòsit que s'esgoti la llista de peticionaris del torn de conductors no titulars de llicència, s' atorgaran a qui correspongui del torn lliure.

e) Anualment, els interessats en què la seva llicència sigui rescatada, presentaran escrit dirigit a l' Excm. Sr. Batle manifestant el seu desig, acceptant les condicions de rescat que hagués acordat l' Ajuntament, acreditant que no existeix més conductor que el titular, que no pesa cap càrrega sobre les mateixes i que s' està al corrent en el pagament de tots els conceptes a què es refereix l' anterior apartat.

f) Quan s'haguessin presentat major nombre de peticions que llicències a rescatar, es rescataran per rigorós torn d' antiguitat en la petició i, en el supòsit d'haver-se presentat el mateix dia, tindrà preferència el titular de major edat. Les peticions que, per superar el nombre de llicències a rescatar, no siguin ateses quedaran nul·les i sense efecte, procedint-se al seu arxiu definitiu sense més tràmit.

15.2. L'acord a què es refereix l'apartat a) del punt 1, es publicarà al BOCAIB perquè els interessats en què la seva llicència sigui rescatada i els qui desitgen ser inclosos en les llistes d'interessats en una de les llicències rescatades presentin la seva petició, acompanyada de la documentació respectiva, en el Registre General de l'Ajuntament de Muro, dins del termini d' un mes.

 

CAPÍTOL 2 DE LA TRANSMISSIÓ DE LES LLICÈNCIES

Article 16.

16.1. La transmissió de llicències que es fa referència en aquest capítol es el de les llicències de vehicles de tracció elèctrica limitada, homologats per les autoritats competents i aprovats per l'Ajuntament de Muro, segons l'establert a l'art. 35 punt 2 d'aquest reglament . En cap cas es podran transferir llicències de vehicles de tracció animal.

16.2. Les llicències indicades a l'apartat anterior, podran ser transmeses sempre que l'adquirent reuneixi les condicions exigides a l' art. 20 i 21 d' aquest Reglament, es compleixin les altres prescripcions d'aquest article i s' ingressi a la caixa municipal les quantitats que resultin de l' establert a l' art. 18 d' aquest Reglament.

16.3. Les llicències que, a l'empara del que disposa l' art. 15 d' aquest Reglament, siguin rescatades i hagin de ser objecte de traspàs, igual que les procedents d'expedients de revocació seran traspassades als qui correspongués del torn de conductors no titulars de llicència i en la forma que resulta del que disposen els art. 10 i 15 d' aquest Reglament.

Tercer. Per poder-se operar les transmissions a què es refereix el punt primer d' aquest article, els interessats hauran de:

a) Si es tractés de cessió gratuïta a favor de l' Ajuntament de Muro, el titular ho comunicarà per escrit a l' Ajuntament de Muro, havent aquest, perquè es produeixi la transmissió, acceptar-la expressament en el termini de tres mesos.

b) Si es tractés de cessió intervius, es presentarà escrit davant l' Ajuntament de Muro, subscrit per cedent i cessionari, en el qual s' expressarà el preu i condicions de pagament.

c) Si es tractés de transmissió "mortis causa" la transmissió s'haurà de sol·licitar de l'Ajuntament de Muro dins d'un termini no superior a tres mesos a partir de l'endemà del fet causant de la transmissió, mitjançant escrit subscrit per l'interessat, havent d'acreditar la condició d'hereu o legatari mitjançant les corresponents certificacions de defunció i darreres voluntats i testament o declaració d'hereus abintestat, així com l' escriptura pública de manifestació i acceptació d' herència degudament liquidada d' impostos, designant, cas ser diversos els hereus o legataris, qui ha de representar els cotitulars de la llicència davant l' Ajuntament de Muro. En el supòsit de declaració d' hereus abintestat, el termini abans assenyalat de tres mesos es comptarà a partirr de la fermesa de la declaració d' hereus, sempre que aquesta declaració s' hagi demanat dins dels tres mesos següents al dia de l' òbit del causant.

d) En tots els supòsits haurà, a més del regulat en els apartats anteriors, acompanyar-se la documentació acreditativa que concorren en l' adquirent els requisits exigits en aquest reglament per poder ser titular d' una llicència , i, per part del cedent, que no pesa cap càrrega sobre la llicència objecte de transmissió i que es troba al corrent del pagament de les seves obligacions laborals, de la seguretat social, fiscals i derivades d' expedients sancionadors. No obstant això, podrà pactar-se l' assumpció de responsabilitat per part del cessionari; però la responsabilitat tindrà caràcter solidari i els creditors podran oposar-se a la transmissió mentre no se'ls garanteixi l' import del deute.

Quart. Les transmissions que s' operin a l' empara del present article només podran realitzar-se a favor d' una sola persona, llevat que, conseqüència de mort del titular, resultin diversos hereus o legataris, en el supòsit dels quals aquests esdevindran en cotitulars, si bé hauran, entre ells, designar-ne un perquè els representi davant l' Ajuntament de Muro.

Quan conseqüència de la mort, resultin diversos cotitulars, qualsevol d' ells podrà renunciar als seus drets a favor d' un altre o altres cotitulars, sense que això suposi transmissió a cap efecte. Per poder traspassar la llicència a tercers es requereix el consentiment exprés de tots els cotitulars.

Article 17.

En tots els supòsits de transmissió intervius de llicència de vehicles de tracció elèctrica limitada homologats es reconeixen a favor de l' Excm. Ajuntament de Muro els drets de tempteig i retracte, que podrà exercitar dins dels seixanta dies següents al de la notificació del titular interessat en la transmissió o a partir de la data que tingués coneixement d' haver-se efectuat en condicions diferents a les comunicades a l' Ajuntament.

Article 18.

Sens perjudici del pagament de les exaccions que resultessin en les Ordenances Municipals Fiscals, l' autorització de traspàs comporta el pagament dels drets següents:

A. un 6% del preu fixat per l'Ajuntament a l'efecte de rescat, en el supòsit de donació intervius, a favor del cònjuge o un dels parents per consanguinitat o afinitat fins al 2n grau. Quantitat que podrà variar periòdicament quan plenàriament se' n disposi l'actualització.

B. un 20% del preu fixat per l'Ajuntament a efectes de rescat, en el supòsit que els hereus legítims no puguin explotar la llicència, després que aquests hi hagin renunciat, la podran transmetre a un tercer, o quan la llicència tengui una antiguitat superior a 5 anys, el titular podrà transmetre-la a qualsevol persona que reuneixi les condicions de capacitat professional, honorabilitat i capacitat econòmica exigides als articles 21 i 22. Quantitat que podrà variar periòdicament quan plenàriament se' n disposi l'actualització.

C. un 2% del preu fixat per l'Ajuntament a efectes de rescat, en cas de mort, jubilació o incapacitat, a favor del cònjuge o els hereus legítims. Quantitat que podrà variar periòdicament quan plenàriament se' n disposi l'actualització.

Del pagament de l' import dels drets abans expressats referits als supòsits contemplats a l' apartat B), en respon el cedent de la llicència. Del pagament de l' import dels drets abans expressats referits als supòsits de l' apartat A) i C), respon el cessionari de la llicència.

L' import de les exaccions que resultessin del que disposen les Ordenances Municipals Fiscals així com, si s' escau, dels drets establerts en el paràgraf anterior, s' haurà d' ingressar a les arques municipals dins dels deu dies següents al de la data en què es comuniqui als interessats que es pot operar la transmissió. Un cop ingressats els drets es procedirà a autoritzar el traspàs, que s' entendrà concedit passat un mes des de la data de l' ingrés de la quantitat. Si no s' efectués l' esmentat ingrés, s' entendrà caducada la petició i es procedirà al seu arxiu sense més tràmits.

Les exaccions i drets a què es refereix aquest article podran ajornar-se o fraccionar-se en els casos i condicions previstes en la legislació vigent.

Article 19.

No podrà efectuar-se cap transmissió a favor de persona que ja sigui titular d'una llicència, llevat que la transmissió sigui conseqüència de mort i s' operi a favor de persona que ostenti la condició d' hereu forçós, a què es refereix l' art. 807 del Codi Civil.

 

CAPÍTOL 3 DELS TITULARS DE LLICÈNCIES

Article 20.

Únicament podran ser titulars de llicències els qui compleixin tots i cadascun dels següents requisits:

a) Ser persona física que, a més de reunir la resta de condicions exigides en aquest article, tingui capacitat jurídica per obrar i contractar.

b) Tenir nacionalitat espanyola, o bé la d' un estat membre de la Unió Europea o d' un altre país estranger amb el qual, en virtut del que disposa tractats o convenis internacionals subscrits per Espanya, no sigui exigible l' esmentat requisit.

c) Complir les obligacions de caràcter fiscal establertes per la legislació vigent.

d) Complir les obligacions laborals i socials exigides en la legislació corresponent.

e) Els vehicles que s' han d'adscriure a les llicències hauran de complir els requisits previstos al Capítol 5 Títol II d' aquest Reglament.

f) Disposar, com a mínim, d' un conductor per llicència que reuneixi les condicions que s' estableixen al Capítol 4 Títol II d' aquest Reglament.

g) Tenir coberta de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels d'anys que es causin en ocasió del transport.

h) Acreditin les condicions de capacitat professional, honorabilitat i capacitat econòmica en la forma que es dirà.  

Les circumstàncies expressades als apartats a) i b) es justificaran mitjançant el DNI, la targeta de residència o el document d' identitat per a estrangers; les circumstàncies expressades en els apartats c), d) i e) es justificaran mitjançant l' oportuna declaració jurada, sens perjudici que l' Ajuntament pugui exigir altres documents per acreditar totes o algunes d' aquestes circumstàncies; la circumstància exigida en l' apartat f) es justificarà designant les circumstàncies personals i el permís municipal de conductor en vigor; la circumstància exigida a l' apartat g), mitjançant la corresponent pòlissa d' assegurances i rebut acreditatiu d' estar al corrent del seu pagament.

Article 21.

Els requisits de capacitat professional, honorabilitat i capacitat econòmica a què es refereix l' apartat h) de l' article anterior per poder ser titular d' una llicència s' acreditaran:

1. El requisit de capacitació professional a què es refereix l'article anterior per poder ser titular d'una llicència s'acreditarà amb la possessió del permís municipal de conductor, sempre que aquest estigui en vigor.

2. S' entendrà que posseeixen el requisit d' honorabilitat les persones en qui no concorri cap de les circumstàncies següents:

 

A. Haver estat condemnades, per sentència ferma, per delictes dolós de pena igual o superior a presó menor, mentre no hagin obtingut la cancel·lació dels antecedents penals.

B. Haver estat condemnades, per sentència ferma, a les penes d' inhabilitació o suspensió, llevat que s' haguessin imposat com a accessòries i la professió de conductor no tingués relació directa amb el delicte comès, durant el temps pel qual s' hagués imposat la pena.

C. Haver estat sancionades de forma reiterada, per resolució ferma, per infraccions molt greus, de les tipificades en el present Reglament; entenent-se que existeix reiteració quan s' hagin imposat cinc o més sancions molt greus o dues d' aquestes s' hagin imposat en un període de temps inferior a 365 dies consecutius.

D. Incompliment greu i reiterat de les normes Fiscals, laborals i de Seguretat Social. Es presumeix incompliment greu i reiterat l' existència de deutes d' antiguitat superior a dotze mesos La circumstància esmentades es justificaran mitjançant el corresponent certificat de penals.

 

3. La capacitat econòmica consistirà en disposar dels recursos financers i materials necessaris per garantir la correcta posada en marxa i la bona gestió del servei. Aquesta circumstància es justificarà mitjançant l'oportuna declaració jurada, sense perjudici que l'Ajuntament pugui exigir altres documents per acreditar totes o alguna d'aquestes circumstàncies.

Article 22.

Els titulars d'una llicència estan obligats a explotar-la en règim de dedicació plena, també a menar el vehicle adscrit a la llicència, personalment o conjuntament amb un altre conductor. Els domicilis dels conductors i els seus canvis s'hauran de comunicar a l'Ajuntament; i estan obligats també a estar d'alta en el règim corresponent de la Seguretat Social.

Article 23.

No obstant el que disposa l'article anterior, l'Ajuntament alliberarà els titulars de llicències i els seus conductors de les exigències de dedicació plena i d'haver de conduir-lo durant la temporada baixa (de 1 de novembre a 30 d'abril).

Article 24

Així mateix, temporalment, tampoc no s'exigirà al titular de la llicència l'obligació de portar el vehicle adscrit a la mateixa si se'n produeix alguna circumstàncies:

Quan el cònjuge viu o hereu és convertit en titular de la llicència per transmissió d'aquesta i no tingui el permís municipal de conductor, durant el termini màxim de dos anys, comptats a partir del fet causant de la transmissió, excepte del cas que aquesta es faci a favor d'hereus menors d'edat, en què suposat el termini és prolongarà aquest mateix temps després que l'hereu hagi assolit l'edat que li permeti obtenir aquest permís de conductor.

En aquests supòsits, el titular de la llicència podrà optar per exercir l'activitat mitjançant un o dos conductors.

La persona interessada haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament amb el entrega de la documentació acreditativa dels fets, dins dels quinze dies següents a allò que s'ha produït la causa, i haurà de manifestar si opta per exercir l'activitat mitjançant 1 o 2 conductors; en aquest cas haurà de dir el nom i les circumstàncies d'aquest/s.

Article 25

Una vegada transcorregut el termini que s'hagi concedit a l'empara del que es disposa en els dos apartats anteriors, el titular de la llicència haurà d'acomplir les prescripcions de l'article 22 o procedir al traspàs de la llicència, cosa que haurà de fer abans d'haver acabat aquell termini.

Article 26

Quan el titular d'una llicència es jubili estarà obligat a transmetre la llicència a l'empara d'un dels supòsits contemplats a l'article 16. Si no ho fa, hom s'avindrà amb el que es disposa al capítol 8 del capítol II d'aquest reglament.

Article 27

Tot titular d' una llicència haurà de notificar a l' Ajuntament, mitjançant escrit presentat al registre general, les altes i baixes, incloses les seves pròpies, dels conductors del vehicle adscrits a la llicència de la seva titularitat en el termini de les 24 hores següents de produir-se les mateixes. Les altes dels conductors assalariats, lògicament, hauran d' estar referides a la professió de conductor. Independentment d' això, dins del mateix termini de 24 hores, el titular de la llicència haurà de presentar en el Negociat corresponent la targeta homologada per l' Ajuntament identificativa de les persones autoritzades per conduir el vehicle i documentació oportuna, que li serà bescanviada per la resultant de les noves dades.

En el termini màxim dels vuit dies següents al de la presentació de l'escrit al qual s'ha fet referència en el paràgraf anterior hauran de completar l' esmentada notificació, presentant en l' indicat Registre General de l' Ajuntament la declaració jurada dels conductors, acompanyant fotocòpia de l' alta o baixa dels mateixos en la seguretat social, llevat que tot això s' hagués complimentat amb el primer escrit.

L' Ajuntament no reconeixerà cap conductor com a adscrit a una llicència si no s' han complert els requisits i terminis del paràgraf anterior.

L' Ajuntament es reserva el dret d'exigir en qualsevol moment que aquestes altes siguin completades amb els justificants de cotització i pagament a la seguretat social, referits lògicament, a la professió de conductor, segons correspongui.

En base a les altes i baixes a què es refereix el paràgraf anterior, l' Ajuntament confeccionarà el cens de conductors de vehicles adscrits a llicències, que servirà per al còmput de l' antiguitat a efectes de concessió de noves llicències o traspàs de les actuals procedents de rescat.

 

 

​​​​​​​CAPÍTOL 4 DELS CONDUCTORS I DELS PERMISOS MUNICIPALS DE CONDUCTOR

SECCIÓ PRIMERA DELS CONDUCTORS

Article 28.

Els vehicles adscrits a les llicències només podran ser conduïts per conductors que reuneixin les condicions que s'exigeixen en aquest Reglament.

Article 29

1. Tots els conductors hauran de tenir el corresponent permís municipal de conductor, hauran d'estar donats d'alta al règim corresponent de la Seguretat Social i exercir la seva activitat en règim de dedicació plena, a mes hauran de comunicar a l'Ajuntament el seu domicili i , en tal cas, els canvis de direcció que es produeixin.

2. El titular d'una llicència, el seu cònjuge o els seus parents per consanguinitat o afinitat fins al tercer grau que figurin d'alta en el Règim Especial d'Autònoms de Seguretat Social, únicament i exclusivament poden menar el vehicle adscrit a aquesta llicència.

3. No obstant el que disposa el paràgraf anterior, quan el vehicle adscrit a una llicència quedés temporalment inutilitzat per prestar el servei per temps superior a un mes, el titular de la llicència que alhora sigui conductor del vehicle adscrit a la mateixa podrà conduir un altre vehicle1. Per realitzar-ho, independentment del que disposa l' art. 28, ho haurà de comunicar a l' Ajuntament acompanyant la documentació acreditativa de les circumstàncies que concorren i que compleix les normes de la Seguretat Social com a conductor de l' altre vehicle2 .

1de tracció animal (galeres) o de tracció elèctrica limitada

2de tracció animal (galeres) o de tracció elèctrica limitada

 

SECCIÓ SEGONA DEL PERMÍS MUNICIPAL DE CONDUCTOR

Article 30

1. Per obtenir el permís municipal de conductor, la persona interessada haurà de:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o d´un altre país que en virtut d´un tractat o conveni subscrit per Espanya no s'exigeixi aquest requisit.

b) Acreditar la condició d'honorabilitat, segons l'art. 21.2

c) No patir malaltia infecto-contagiosa o impediment Físic que impossibiliti o dificulti el normal exercici de la professió.

d) Superar les proves psicotècniques d'adequació al servei que estableixi la corporació.

e) Coneixement bàsic de lectoescriptura, suma i resta aritmètiques.

f) Si fos el cas, posseir permís de conducció reglamentari per el tipus de vehicle adscrit a la llicència, d' acord amb les normes del trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària.

g) Conèixer, dins l'àmbit del Terme Municipal de Muro, les principals vies públiques, llocs d'interès turístic, centres sanitaris, situació de locals d'esbarjo, oficines públiques, centres oficials, principals hotels i itineraris més directes per arribar al punt de destinació.

h) Conèixer les normes de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària, reglaments, ordenances i altres normes relatives al servei de transport de passatgers i circulació, així com les tarifes aplicables.

i) Abonar tots els altres requisits que resultin establerts amb caràcter general per l' Estat, la Comunitat Autònoma i altres organismes competents en la matèria.

j) Tenir coneixement oral de la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears que els permeti comprendre les peticions que en aquesta llengua puguin formular-los els usuaris del servei.

k) En cas de permís de conductor de vehicle de tracció animal :

  • Saber col·locar i llevar els guarniments de les bísties.
  • Saber netejar les bísties
  • Coneixement pràctic d'enganxament i conducció.

2. Les circumstàncies expressades en els apartats e), g), h), j) i k) del paràgraf anterior s' acreditaran mitjançant la prova d' aptitud i l' examen corresponents.

3. Les circumstàncies expressades en els apartats c) i f) del punt 1 anterior, es justificaran aportant l' expressat permís de conducció de la classe corresponent segons la reglamentació vigent i certificació mèdica.

4. La circumstància expressada a l' apartat i) del punt 1 anterior, es justificarà mitjançant la corresponent declaració jurada i tots els altres documents que consideri oportú requerir l' Ajuntament.

5. No serà necessari acreditar les circumstàncies esmentades en l'apartat k) quan el titular de la llicència de transport de viatgers amb vehicle de tracció animal hagi obtingut l'autorització de canvi de vehicle per tracció elèctrica limitada

6. Els interessats en l'obtenció del carnet municipal de conductor hauran de sol·licitar-ho, acompanyant els documents a què s'ha fet referència en els apartats anteriors, dues fotografies mida carnet i el justificant del pagament de les exaccions municipals corresponents.

Article 31

Les proves d'aptitud i examen a què es refereix l'article anterior seran realitzades per l'Ajuntament com a mínim dues vegades per any natural (sempre que hi hagi sol·licitants), i podrà fixar les normes que cregui oportunes, alhora que designarà la persona o persones, d'entre els seus funcionaris, que hagin de realitzar-los i valorar-los, i també els assessors que cregui oportuns.

Article 32

Els permisos municipals a què es refereixen els articles anteriors seran revisats cada cinc anys, podent ser prorrogats expressament per iguals períodes, sense perjudici de poder exigir el compliment de tots o alguns dels requisits a què es refereix l' art. 30. Igualment, l' Ajuntament podrà exigir el compliment de tots o alguns dels requisits a què es refereix l' art. 30.1 quan s' estimi concorren circumstàncies que puguin impossibilitar o dificultar el normal exercici de la professió o posin en perill la seguretat de l' usuari o tercers.

La revisió del permís municipal haurà de sol·licitar-se per l'interessat abans de finalitzar la seva vigència i comporta el pagament de les exaccions municipals establertes en les Ordenances Fiscals.

No obstant el que estableixen els paràgrafs anteriors, els permisos municipals no es revisaran quan estiguin incursos en alguna de les causes de caducitat, a què es refereix l' article següent.

Article 33

Els permisos municipals de conductor caducaran:

1. Pel transcurs del temps.

2. Per no haver-se demanat o superat la revisió, conforme resulta de l'article anterior.

3. Per mort, jubilació o incapacitat per exercir la professió del titular.

4. Per haver caducat, retirat o, per la circumstància que sigui, privat definitivament del permís de conducció reglamentari.

5. Per haver-se dictat resolució ferma en expedient de revocació del propi permís municipal de conductor.

6. Per no haver exercit habitualment la professió de conductor; entenent-se, a aquests efectes, que concorre habitualitat quan s' exerceixi la professió durant un període continuat de dotze mesos o bé durant la suma de vint-i-quatre mesos discontinus. Tot això durant els cinc anys de vigència del permís, quedant excloses a efectes de caducitat les interrupcions que obeeixin a força major degudament acreditada, a les referides a l' art. 23, o per trobar-se el seu titular en situació d'atur procedent de la professió de conductor.

Article 34

Sens perjudici del que estableix l' article anterior, els permisos municipals de conductor se suspendran o retiraran temporalment:

1. En els casos expressament previstos en el present Reglament.

2. Quan fos temporalment suspès o retirat el permís de conducció reglamentari segons el tipus de vehicle adscrit a la llicència.

 

 

​​​​​​​CAPÍTOL 5 DELS VEHICLES

SECCIÓ PRIMERA.- DE LES CAVALLERIES ADSCRITES A LES LLICÈNCIES DE GALERES DE TRACCIÓ ANIMAL Y DELS VEHICLES DE TRACCIÓ ELÈCTRICA LIMITADA

Article 35

La tracció del vehicles podrà ser animal o elèctrica limitada.

1. Tracció animal: Quan la tracció del vehicle es realitzi per tracció animal, s'haurà de comptar amb una cavalleria que reuneixi les condicions de salut, nutrició, higiènic-sanitàries i d'imatge adequades i els següents:

  • Espècie: cavallina.
  • Edat: Entre 3 i 16 anys. Després d'aquesta edat podrà seguir prestant serveis sempre que aquesta circumstància sigui autoritzada expressament a les revisions tècnic-sanitàries anuals.
  • Sexe: Femella o mascle sanat.
  • Alçada: des d'1,52m.

2. Tracció elèctrica limitada: les llicències municipals vigents els titulars de les quals sol·licitin un canvi de vehicle a tracció elèctrica limitada, el vehicle haurà de ser homologat, aprovat per l'Ajuntament i haurà de reunir les condicions mínimes següents:

  • Motor 100% elèctric
  • Capacitat màx: 6 seients (1 conductor i 5 seients)
  • sistema de limitació de velocitat a 25 km/hora

Article 36

36.1 Per autoritzar l'adscripció d'una cavalleria de tracció animal a una llicència es requerirà:

  • Que l'animal posseeixi la targeta sanitària equina (TSE) actualitzada.
  • Passar la revisió tècnic-sanitària habilitant.
  • Declaració del bòxer, estable o similar on guarda o allotja el carruatge i la cavalleria.

Un cop autoritzada l'adscripció per part de la Batlia, l'animal serà dotat d'una fitxa d'identificació municipal, que haurà d'acompanyar-lo en tot moment, on constaran les vacunacions que per disposició de l'autoritat competent resultin obligatòries.

No es podrà autoritzar l'adscripció de més d'una cavalleria a cada llicència.

Podran implantar-se senyals identificatius de les cavalleries adscrites a les llicències, mitjançant la utilització de microxips, tatuatges o mitjans anàlegs, en la forma que pugui adoptar l'Alcaldia en execució del present Reglament, d'acord amb els criteris dels serveis veterinaris municipals, sent competència de l'Alcaldia decidir l'adopció del sistema d'identificació. L'evitació o manipulació d'aquest senyal identificatiu queda tipificat com a falta greu, amb la màxima sanció reglamentàriament prevista a aquest efecte.

El sistema d'identificació dels cavalls adscrits al Servei Municipal de Galeres, aplicat mitjançant dispositiu electrònic anomenat “transponder”, incorporarà el codi alfanumèric, la programació, l'estructura, el sistema d'intercanvi d'energia entre dispositiu i lector, el sistema antimigratori amb recobriment biocompatible. , la presentació individual i les característiques d'esterilització contemplats i definits mitjançant una ordre de la Conselleria d'Agricultura de 21 de maig de 1999.

El número atribuït al microxip identificatiu implantat a cada cavalleria ha de ser anotat a la corresponent targeta sanitària equina.

36.2 Per autoritzar l'adscripció d'un vehicle de tracció elèctrica limitada a una llicència es requerirà:

  • El vehicle haurà d'estar homologat i comptar amb les autoritzacions estatals i autonòmiques preceptives.
  • Passar la revisió tècnica habilitant.
  • Declaració del garatge o similar on es guarda el vehicle.

Un cop autoritzada l'adscripció per part de la Batlia, el vehicle de tracció elèctrica limitada serà dotat d'una fitxa identificativa municipal i no es podrà circular sense ella.

No es podrà autoritzar l'adscripció de mes d'un vehicle per cada llicència.

Article 37

Queda prohibit :

  • Vehicles de tracció animal:

a) Fer treballar animals que no reuneixin les condicions de l'article anterior.

b) Obligar a l'animal a realitzar un treball excessiu que provoqui el seu esgotament o maltractar-lo durant la conducció.

c) Maltractar durant la conducció a la cavalleria, utilitzar instruments, brides i altres arnesos que ocasionin mals a l'animal o col·locar-li capells, cintes, elements publicitaris o altres additaments.

  • - Vehicles de tracció elèctrica limitada:

a) Queda prohibit treballar amb vehicles de tracció elèctrica limitada quan no es reuneixin les condicions de l'article anterior i utilitzar elements publicitaris o altres additaments.

Article 38

Les guarnicions han de ser de cuiro, netes i en bon estat d'ús i conservació, de manera que la bístia no pateixi menyscapte, lesió o dificultat en els seus moviments normals. Les ferradures de les bísties seran de ferro i goma.

 

SECCIÓ SEGONA.- DELS VEHICLES ADSCRITS A LES LLICÈNCIES DE GALERES DE TRACCIÓ ANIMAL

Article 39

Els carruatges seran del tipus “galera” actualment generalitzat o similar, amb capacitat per a cinc passatgers i el conductor. Els passatgers ocuparan exclusivament les places posteriors i el pescant es reservarà per al conductor.

El vehicle es dotarà de vela que cobreixi, com a mínim, el passatge i estigui proveïda de cortina posterior i element transparent des del seu límit anterior i fins al pescant.

Es dotarà, així mateix, d'accessori adequat per evitar que els excrements produïts per les bísties embrutin la via pública i amagar-ne la visió. Si la Batlia no ha normalitzat aquest artilugi, les solucions adoptades individualment pels titulars hauran de ser conformades en ocasió de les revisions ordinàries i, en cas contrari, substituïdes. En cap cas quedaran aquests residus a la via pública.

Article 40

Per poder circular, els vehicles hauran d'anar proveïts de placa de matrícula, d'acord amb el format oficial aprovat per la Batlia. Se situarà a la zona posterior del vehicle, precintada, segons indiquin els serveis tècnics municipals competents.

Article 41

Els vehicles aniran proveïts, com a mínim, de dos fars, un a cada costat i sense que en sobresurti cap element del carruatge; dos pilots posteriors, intermitents, a cada un dels quatre extrems del vehicle; catadiòptrics (reflectors) a la seva part posterior, tots situats segons les determinacions dels serveis tècnics municipals.

 

SECCIÓ TERCERA.- DE LA REVISIÓ DELS VEHICLES I BÍSTIES

Article 42

No s'autoritzarà la posada en servei de vehicles i/o bísties que prèviament no hagin estat revisats sobre les condicions de seguretat, conservació i documentació pels serveis corresponents de l'Estat, de la Comunitat Autònoma i de l'Ajuntament.

Independentment de les revisions previstes al paràgraf anterior, tots els vehicles adscrits a una llicència i la seva cavalleria seran objecte d'una revisió anual de l'Ajuntament, i hi estan obligats. L'Ajuntament, a més, podrà ordenar totes les revisions que trobi oportú per raó de circumstàncies especials que així ho aconsellin.

Els titulars de la llicència estan obligats al pagament de les exaccions municipals establertes per a la revisió municipal a què s'ha fet referència als apartats anteriors.

Article 43

A l'acte de revisió municipal hi hauran d'acudir el titular de la llicència o conductor adscrit a aquesta, proveïts d'això que segueix:

A) Referents al vehicle:

  • Llicència.
  • Placa amb el nombre de llicència municipal del vehicle i la indicació del nombre de places d'aquest.
  • Pòlissa d'assegurances en vigor.
  • Llibre de reclamacions.
  • Escut del municipi a les portes de davant.
  • Número de llicència pintat a les portes de davant.
  • Darrer rebut de la taxa corresponent del permís de parada.

B) Referents a la cavalleria:

  • Fitxa d'identificació municipal de la cavalleria.
  • Targeta sanitària equina.
  • Tir de recanvi.
  • Un joc de regnes.
  • Poal, pala i granera.
  • Flassada i cobertura impermeable.

C) Referents al conductor:

  • Targeta d'identificació de les persones autoritzades a conduir el vehicle.
  • Permís local de conductor (titular de la llicència i assalariat si s'escau)

D) Referents al servei:

  • Farmaciola de primers auxilis.
  • Plànol i guia de carrers, amb itineraris permesos.
  • Talonari de rebuts.
  • Placa reglamentària SP
  • Tarifes en vigor.
  • Exemplar del present reglament.

Article 44

Qualsevol vehicle o cavalleria que no reuneixi les condicions exigides per aquest reglament o que no superi qualsevol de les revisions establertes no podrà prestar servei sense que abans no hagi superat un nou reconeixement per part de l'organisme o autoritat competent en el qual s'acrediti que s'han esmenat les deficiències observades.

La revisió que s'hagi de fer com a conseqüència d'haver-se observat deficiències comporta un nou pagament de les exaccions municipals per revisió de vehicles.

Es considerarà una mesura correctora la desafectació de vehicle o cavalleria adscrits a una llicència, quan les deficiències no resultin reparables. Aquesta mesura podrà ésser d'aplicació immediata, la qual cosa suposarà la suspensió cautelar de la llicència. El titular haurà de proposar, en el termini que es fixi, l'adscripció d'un nou vehicle i/o nova cavalleria a la llicència.

Article 45

Les revisions municipals a què es fa referència als articles anteriors els durà a terme el personal dels serveis tècnics o altres designat pel batle.

 

 

​​​​​​​SECCIÓ QUARTA.-DEL CANVI DE VEHICLES I/O CAVALLERIES

Article 46

L'interessat o obligat a substituir un vehicle i/o cavalleria ho haurà de comunicar a l'Ajuntament, amb la indicació de les característiques del que es pretengui adscriure a la llicència, i aquest no podrà començar les activitats pròpies del servei sense que abans no hagin superat les revisions a què s'ha fet referencia als articles anteriors i l'Ajuntament hagi autoritzat la substitució, i s'hagin pagat les exaccions corresponents.

 

CAPÍTOL 6 DE LES TARIFES

Article 47.

La prestació del servei està subjecte a tarifes, que hauran de ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, i la resta d'organismes competents, d'acord amb les prescripcions de l'Article 22 de la Llei 16/87 de transports terrestres.

És vinculant per als titulars de les llicències, els seus conductors i usuaris aplicar les tarifes vigents, no podent-se percebre cap quantitat per conceptes no tarifats.

 

CAPÍTOL 7 DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI

Article 48.

La prestació del servei s'efectuarà, exclusivament, mitjançant la utilització del vehicle adscrit a la respectiva llicència, degudament autoritzat.

Article 49.

En el cas de transmissions abans de començar la prestació del servei el vehicle haurà de superar la revisió a què s'ha fet referència als articles 42 i 44, sempre considerant l'indicat en l'article 16.

Article 50.

Els vehicles adscrits a les llicències, quan no estiguin ocupats per passatgers, hauran d'estar aturats a les parades assenyalats a aquest efecte, a no ser que s'hagin d'aturar en altres llocs seguint instruccions de l'usuari, o per altres necessitats justificades, sempre que el lloc d'estacionament estigui autoritzat.

Article 51.

La Batlia, una vegada consultades les associacions del sector, si s'escau, podrà imposar torns, horaris, itineraris i estacionaments per a la prestació del servei quan les circumstàncies així ho aconsellessin.

Article 52.

La Batlia determinarà, traslladarà o suprimirà els estacionaments; entenent com a tal els llocs expressament autoritzats i senyalitzats perquè s'hi situïn els vehicles que esperen que el públic requereixi els seus serveis.

Els vehicles podran realitzar parades a les vies públiques, fora dels estacionaments, només el temps imprescindible per a la pujada i baixada del passatge, a requeriment de l'usuari, observant sempre les normes de circulació i ordenació viària i tenint esment que la dita maniobra no constitueixi un obstacle per a la fluïdesa del trànsit. El temps d'aturada no superarà els dos minuts.

Article 53.

La prestació del servei s'ajustarà a les normes següents:

1.- Observança de les normes de circulació viària.

2.- Un correcte comportament en la conducció i en el tracte amb els usuaris i altres conductors, fent servir bones maneres d'expressió i to de veu mesurat sense proferir ofenses verbals ni posar-se a discutir.

3.- No negar-se a prestar servei, ni a continuar-lo una vegada començat i a no interrompre'l sense causa justificada.

4.- No abandonar el vehicle en la via pública.

5.- En cas de comprovar que dins el vehicle hi ha objectes oblidats, aquests s'hauran de dipositar a l'Oficina Municipal d'Objectes Trobats en un termini de 48 hores, des del moment que es van trobar.

6.- Disposar de doblers menuts suficients per atendre el canvi fins a 50 €

Article 54.

Durant la prestació del servei, els conductors duran i tendran a disposició dels agents de l'autoritat la següent documentació:

1. La llicència municipal.

2. Permís municipal de conductor.

3. Certificat o rebut acreditatiu de la vigència de la pòlissa d'assegurança.

4. Llibre de reclamacions, conforme amb el model oficial.

5. Talonari de rebuts.

6. Quadre de tarifes vigents.

7. Guia de carrers del municipi, i itineraris permesos.

8. Targeta d'identificació dels conductors i cavalleries, autoritzats.

9. Rebut actualitzat del permís de parada.

10.Fitxa identificació de cavalleria.

11.Targeta sanitària equina. no serà necessari disposar de la documentació referida als punts 10 i 11 als conductors dels vehicles de tracció elèctrica limitada degudament autoritzats

Article 55.

Els conductors, mentre presten servei, estan obligats a:

1. Anar completament i correctament vestits i nets. S'entén per vestir correctament dur calçons llargs, faldacalçons o falda, camisa o jersei, americana o similar, i calçat adequat. De cap manera es permet indumentària impròpia del servei, com són les peces esportives (xandalls), calçons curts, etc.

2. Ajudar les persones velles i els nins a pujar i a davallar del vehicle.

3. Respectar i admetre l'ús de la llengua que facin els passatgers.

4. No proferir ofenses verbals ni entaular discussions ja sigui entre si, amb els passatgers, o amb el públic en general.

5. Conservar els estacionaments en què se situïn i la via pública per on circulin en condicions de neteja i higiene.

Article 56.

Els usuaris del servei tindran els següents drets i obligacions:

1. Seleccionar el vehicle que vulguin. En els estacionaments s' haurà de respectar el torn d' arribada.

2. Si el vehicle, quan el sol·liciti l'usuari, circula, s'haurà d'aturar en el lloc apte més pròxim.

3. Formular les queixes o les denúncies que considerin convenients, utilitzant amb aquesta finalitat el llibre de reclamacions oficial que han de dur els conductors. Les dues parts poden reclamar la presència i la constatació dels agents de l'autoritat. Els fulls s'estendran per exemplar duplicat. La còpia quedarà unida al llibre i l'usuari- denunciant podrà lliurar l'original al registre general de l'Ajuntament de Muro dins el termini de 10 dies següents.

4. Pagar l'import del servei, la qual cosa es farà en el moment que aquest servei finalitzi i exigir, si escau, rebut acreditatiu del trajecte i import, que s'estendrà en un full del talonari de rebuts. Mai no es podrà percebre cap quantitat distinta dels conceptes indicats en les tarifes en vigor.

5. Seleccionar l'itinerari o el recorregut del vehicle, respectant en tot moment els itineraris permesos, les normes de circulació i trànsit.

Article 57.

En cas d'accident o avaria que faci impossible la continuació del servei, l'usuari, que podrà sol·licitar la intervenció d'un agent de l'autoritat que ho comprovi, haurà d'abonar-ne l'import fins al moment de l'avaria o accident.

Article 58.

El conductor que fos demanat per realitzar un servei no podrà negar-s' hi sense justa causa; tenint la consideració de justa causa:

1. Ser requerit per individus perseguits per la Policia.

2. Ser demanat per transportar un nombre de persones superior al de les places autoritzades per al vehicle.

3. Quan qualsevol dels viatgers es trobi en estat de manifesta embriaguesa o intoxicació per estupefaents o altres, excepte en els casos de perill greu o imminent per a la seva vida o integritat İsica.

4. Quan l' aspecte higiènic dels viatgers o del seu ateu, la naturalesa o caràcter dels bonys, equipatges o animals de què siguin portadors puguin deteriorar o causar danys a l' interior del vehicle. Tanmateix, no estaran inclosos en aquesta excepció els gossos-guies que utilitzen les persones invidents, i per tant, sempre hauran de ser prestats els serveis que aquestes requereixin, podent utilitzar els vehicles de servei públic regulats en aquest Reglament acompanyats d' aquella classe d' animals que els serveixen d' ajuda, estant entrenats per realitzar aquesta comesa.

5. Quan sigui requerit per prestar el servei per vies no compreses als itineraris permesos, o per vies intransitables o que ofereixin perill per a la seguretat i integritat, tant dels ocupants, del conductor o del vehicle, i així es faci constar expressament pel conductor abans de l' inici del servei.

La negativa s'haurà de justificar davant agent de l'autoritat, si així ho sol·licita l'usuari, el qual, a la vegada, podrà ferho constar en el llibre de reclamacions.

Article 59.

Els conductors hauran d'inspeccionar el vehicle i la bístia a l'efecte de neteja i condicionament, en començar i acabar cada servei.

 

CAPÍTOL 8 DE LA CADUCITAT DE LES LLICÈNCIES I DEL PERMÍS MUNICIPAL DE CONDUCTOR

Article 60.

Les llicències municipals i els permisos municipals de conductor podran ser objecte de caducitat als supòsits que es determinen a continuació:

1. Les llicències municipals i els permisos municipals de conductor podran ser objecte de caducitat als supòsits que es determinen a continuació:

a) No explotar la llicència personalment, amb dedicació plena quan sigui obligatori d'acord amb aquest Reglament.

b) Usar un vehicle no adscrit a la llicència, usar-lo sense haver superat les revisions establertes en el present Reglament.

c) No tenir el titular de la llicència la pòlissa d'assegurança en vigor.

d) L'arrendament, el lloguer, l'apoderament o qualsevol altre acte que suposi una explotació de la llicència no autoritzada expressament per l'Ajuntament i les transferències de llicències no autoritzades expressament per l'Ajuntament.

e) La conducció del vehicle adscrit a la llicència per part de personal que no compleix els requisit exigits a aquest Reglament.

f) La imposició, per resolució ferma, de sancions que impliquin la caducitat.

g) La retirada definitiva i/o caducitat del permís municipal de conductor.

h) Incomplir els terminis establerts als arts. 16, 25 i 26 i el que disposen els arts. 20, 27, 46 i 53 d'aquest Reglament.

i) La imposició, per resolució ferma, de dues sancions administratives molt greus o tres de greus en el termini de dos anys.

j) Contractació de personal assalariat sense el corresponent permís municipal de conductor o sense alta a la Seguretat Social.

2. Serà procedent declarar la caducitat dels permisos municipals de conductor per:

a) Cobrar quantitats diferents a les resultants de l'aplicació de les tarifes vigents o quantitats per conceptes no tarifats. 

b) La imposició de sanció que impliqui la caducitat del permís.

c) Incomplir o no respectar el que disposen els arts. 53.2 i 3 i 55.1 d'aquest Reglament.

d) La imposició per resolució ferma de dues sancions administratives molt greus o tres de greus en el termini de dos anys.

Article 61.

La caducitat a què es refereix l'article anterior serà acordada per l'Ajuntament, amb la tramitació prèvia de l'expedient corresponent, el qual es podrà incoar d'ofici, per denúncia de particular o a instància de les associacions, sindicats o agrupacions del sector o associacions de consumidors i usuaris.

Article 62.

La declaració de revocació és totalment independent, i de cap manera s' oposa al que es tramitin i imposin les mesures correctores i cautelars i les sancions que corresponguin a l' empara del que disposa el Capítol 9 d' aquest Títol 2 i en el Títol 3 d' aquest Reglament.

 

CAPÍTOL 9 DE LES MESURES CORRECTORES I CAUTELARS

Article 63.

Un cop escoltats els serveis tècnics municipals, l'Ajuntament podrà ordenar en qualsevol moment l'adopció de les mesures correctores que resultin adequades per reparar les deficiències que s'apreciïn respecte de les condicions de seguretat, higiènic-sanitàries o estructurals dels vehicles i bísties adscrits a una llicència.

Article 64.

Quan es consideri que les deficiències a què es refereix l' article anterior són d' entitat tal que l' ús del vehicle pugui afectar la seguretat del transport, condicions higiènic-sanitàries o imatge del servei, podrà disposar-se la immobilització dels mateixos. Aquesta mesura implica el dipòsit immediat dels vehicles immobilitzats en el garatge propi del titular, en taller de reparacions o en dependències municipals, havent de romandre-hi fins que no s' hagin esmenat les deficiències apreciades i així resulti del nou informe que hauran d' emetre els Serveis Tècnics municipals.

També seran objecte d' immobilització els vehicles que exerceixin activitat sense les corresponents llicències o autoritzacions expedides pels Organismes competents o que l' exerceixin fora de l' àmbit territorial emparat per la respectiva llicència o autorització.

Article 65.

Quan no es concorri a les revisions a què es refereix l'article 42 o, amb motiu de les revisions o conseqüència de l'actuació d'Agents d'Autoritat, s'apreciaran anomalies en els vehicles i/o en la documentació, podrà ordenar-se la immobilització del vehicle en la forma prevista en l'art. anterior i intervenir-se la documentació a efectes de la seva revisió o acarament, deixant constància de tot això en l' acta de revisió o butlletí de denúncia. Procedirà aixecar la immobilització i retornar la documentació un cop esmenades les anomalies i/o efectuades les comprovacions pertinents, llevat que d'això en resulti procedent l'adopció d'un altre tipus de mesures correctores o sancionadores.

Article 66.

L'adopció de mesures correctores i cautelars és compatible amb l'obertura d'expedients sancionadors i/o encaminats a la caducitat de les llicències. Aquestes mesures es podran mantenir fins que no s'hagi dictat resolució ferma.

Article 67.

No es podrà produir l'aixecament de les mesures correctores i cautelars mentre no s'hagi comprovat pels Serveis Tècnics i/o Administratius municipals que n'han desaparegut les causes motivadores.

Article 68.

Quan a un titular de llicència o permís municipal de conductor se li hagi revocat la llicència o permís, o hagués estat sancionat per infracció que comporti l' esmentada revocació, no podrà ser titular d' una altra llicència ni obtenir el permís de conductor fins que hagin transcorregut cinc anys des de la fermesa de la revocació o sanció.

 

TÍTOL 3 DE LES INFRACCIONS, SANCIONS I PROCEDIMENT SANCIONADOR

CAPÍTOL 1 DE LES INFRACCIONS

Article 69.

Sense perjudici de les causes d'expiració i caducitat i de les mesures correctores i cautelars regulades en aquest Reglament, les infraccions que cometin les persones que hi estiguin subjectes es classificaran en molt greus, greus i lleus.

Article 70.

A més de les infraccions a què es refereix l'article anterior i que es regulen en aquest capítol, constituiran infracció els fets i les omissions expressament tipificats a la Llei 16/1987, de 30 de juliol, i el seu Reglament, aprovat per Reial Decret 1211/1990, de 28 de setembre, i altres normes de l'Estat i/o Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els quals se sancionaran d'acord amb el que resulta d'aquestes normes.

Article 71.

Tindran la consideració de faltes molt greus:

1. Organitzar, establir i/o realitzar serveis de transport o activitats auxiliars o complementàries amb mitjans propis o d'altres sense les preceptives concessions i/o autoritzacions o fora dels límits territorials emparats per aquestes autoritzacions.

2. La manca de la corresponent llicència, del corresponent permís municipal de conductor o no tenir-lo en vigor, i circular amb vehicle amb signes externs propis de galera o captant clients sense comptar amb la preceptiva llicència.

3. No haver acudit a les revisions —o no haver-los superat— a què és refereixen els arts. 42, 44, 50 i concordants d'aquest Reglament.

4. L'incompliment de què disposen els arts. 27, 29.2n, 32, 39, 46 i 54 d'aquest Reglament i qualssevol altres impostos per altres normes de compliment obligat.

5. La negativa o obstrucció a l'actuació dels serveis d'inspecció i/o agents de l'autoritat, i la desobediència a les ordres que imparteixin en ús de les facultats que se'ls hagin conferit i, especialment, l'incompliment de les ordres d'immobilització dels vehicles en els supòsits legalment previstos.

6. La utilització de ơtols que habilitin expedits a noms d'altres persones sense fer-ne prèviament la transmissió conformement al que estableix aquest Reglament i la resta de normativa d'aplicació.

7. La reincidència en faltes greus, i s'entén com a tal tenir dues o més faltes greus en un període no superior a un any.

8. La prestació del servei utilitzant persones no autoritzades o que no compleixin algun dels requisits exigits en aquest Reglament.

9. La manca o el funcionament inadequat imputable al titular i/o conductor, com també la manipulació, del taxímetre, els seus elements o altres instruments o mitjans de control que obligatòriament s'hagin de dur instal·lats al vehicle.

10. Prestar servei en estat d'embriaguesa o sota els efectes d'estupefaents o semblants.

11.Abandonar un viatger sense prestar el servei per al qual fos requerit o rechazar-lo estant a estacionament o circulant amb el “LLIURE” posat, sense causa justificada.

12. Incompliment de què disposa l'article 39 sobre residus a la via pública.

13.Fer qualsevol tipus d'agressió o mantenir una actitud violenta amb passatgers o vianants durant la prestació del servei, excepte en situacions de risc racional greu per a la vida o integritat İsica d'aquest o de tercers.

14.Conduir a velocitat superior a 25km/h o alteració del limitador de velocitat en el cas de vehicles de tracció elèctrica limitada

Article 72.

Tindran la consideració de faltes greus:

1. No respectar els punts d'estacionament i itineraris establerts, l'itinerari marcat pel client, i l'horari que estiguin establerts a aquest efecte.

2. Cobrar quantitats diferents a les resultants de les tarifes vigents o quantitats per conceptes no tarifats.

3. No tenir llibre de reclamacions o no dur-lo al vehicle i/o manipular-lo o falsejar-lo de qualsevol manera.

4. La negativa o obstrucció a l'actuació dels Serveis d'Inspecció i/o Agents de l'Autoritat, així com la desobediència a les ordres impartides per aquells en l'ús de les facultats que els estan conferides i, en especial, l'incompliment de les ordres d'immobilització dels vehicles en els supòsits legalment previstos.

5. Qualsevol de les infraccions previstes a l' article anterior quan per la seva naturalesa, ocasió o circumstàncies no hagi de ser qualificada com a molt greu, la qual cosa s' haurà de motivar en la resolució corresponent.

6. Qualsevol altra infracció no inclosa als apartats anteriors que les normes reguladores dels transports qualifiquin com a greu, d'acord amb els principis del règim sancionador establert al capítol 1r del ơtol V de la LOTT i el capítol 1r del ơtol VI del Reglament de l'esmentada LOTT.

7. Les infraccions que, no incloses en els apartats precedents, es qualifiquin com a lleus, d' acord amb l' art.73 del present Reglament, quan en els dotze mesos anteriors a la seva comissió el responsable hagi estat objecte de sanció mitjançant resolució definitiva, per la infracció tipificada en un mateix apartat de l' esmentat article.

8. Deixar de prestar servei al públic durant deu dies consecutius, o quinze dies no consecutius en el transcurs d' un mes o quaranta dies alterns durant un període de dotze mesos consecutius. No es computaran els períodes, per qualsevol causa, expressament autoritzats per l' Ajuntament.

9. L' incompliment del que disposen els art. 46, 53.4 i 5, 55.1 i 57.

10. Mantenir una actitud o tracte manifestament desconsiderat amb els usuaris i/o vianants.

Article 73.

Tindran la consideració d' infraccions lleus totes les que, suposant vulneració directa de les normes legals o establertes en aquest reglament aplicables en cada cas, no figurin expressament recollides i tipificades en els dos articles anteriors.

 

CAPÍTOL 2 DE LES SANCIONS

Article 74.

1. Sense perjudici del que resulti del que disposa l'art. 70 d'aquest Reglament, conformement als arts. 143 de la Llei 16/1987, de 30 de juliol, i 201 del Reial Decret 1211/1990, de 28 de setembre, les infraccions lleus se sancionaran amb una advertència i/o multa de fins a 300€; les greus, amb multa de 301 a 1.500€ i les molt greus amb multa de 1.501 a 3.000€. La quantia de la sanció que s'imposi, dins els límits establerts al paràgraf anterior, es graduarà d'acord amb la repercussió social de la infracció, la intencionalitat, el mal causat, si s'escau, o el nombre d'infraccions comeses. En la imposició de sancions molt greus o greus s'haurà d'escoltar la Comissió de Seguiment, si està constituïda.

2. La comissió de les infraccions, independentment de la sanció pecuniària que correspongui, podrà implicar l'adopció de les mesures correctores i cautelars a què es refereix el Capítol 9 del Títol 2 del present Reglament, tot això, a més, sens perjudici que es declari l'expiració i/o revocació de les llicències, sempre que concorrin els requisits expressats en aquest Reglament.

3. La infracció prevista en els apartats 10, 13 i 15 de l' art. 71, a més de la sanció pecuniària que correspongui, portarà en ella la revocació del permís municipal de conductor dels implicats en la infracció i, les infraccions previstes en els apartats 10 i 13 de l' esmentat art. 71 comportaran, també, la revocació de la corresponent llicència.

4. Quan els responsables de les infraccions previstes en l'article 71 d'aquest Reglament hagin estat sancionats, mitjançant resolució definitiva, per infracció tipificada en el mateix apartat d'aquest article en els dotze mesos anteriors a la comissió de la mateixa, la infracció portarà annexa la retirada temporal de les corresponents llicència i/o permís municipal de conductor, pel termini màxim d' un any. La tercera i successives infraccions en l'esmentat termini de dotze mesos, portaran annexes la retirada temporal dels esmentats llicència i/o permís pel termini màxim de cinc anys.

5. Independentment de les sancions que corresponguin de conformitat amb el que estableixen els paràgrafs anteriors, l' incompliment reiterat i de manifesta gravetat de les condicions essencials de les concessions o autoritzacions de llicències i permís municipal de conductor, podrà donar lloc a la revocació dels mateixos, i es consideren que existeix incompliment de manifesta gravetat i reiterat quan els titulars de les llicències o permisos hagin estat sancionats, mitjançant resolucions definitives en via administrativa, per la comissió en un període de 365 dies consecutius de tres o més infraccions molt greus o sis o més de caràcter greu per vulneració de les condicions essencials; esdevenen com a tals aquells aspectes que configurin la naturalesa de l' activitat de què es tracti i delimitin el seu àmbit, a més de l' exercici de l' activitat pel titular de l' autorització, i el manteniment dels requisits exigits per al seu atorgament i realització.

6. Tot això sense perjudici, si s' escau, de passar el tant de culpa a l' Autoritat Governativa, Autonòmica o Judicial que competencialment procedeixi, tenint en compte la naturalesa de la infracció o anomalies detectades i de les sancions que corresponguin per infracció de les normes de Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Viària, la seva normativa complementària, Ordenança Municipal de Circulació i altres normes aplicables.

 

CAPÍTOL 3 DELS RESPONSABLES DE LES INFRACCIONS

Article 75.

De les infraccions referides al compliment de les obligacions imposades en el present Reglament als titulars de les llicències i a les condicions i requisits dels vehicles adscrits a aquestes, en són responsables els titulars de la llicència. De les infraccions referides al compliment de les obligacions imposades en el present Reglament en relació a la prestació del servei i als conductors, són responsables aquests, tant si, alhora, són titulars de la llicència com si exclusivament són conductors del vehicle adscrit a la mateixa. De les infraccions referides al compliment de les obligacions imposades en el present Reglament als usuaris, en són responsables. De les infraccions referides al compliment de les obligacions imposades en el Títol 3 del present Reglament, en són responsables les persones naturals i/o jurídiques titulars de l'activitat.

 

​​​​​​​CAPÍTOL 4 DEL PROCEDIMENT SANCIONADOR

Article 76.

Els expedients sancionadors es tramitaran d'acord amb el que disposa el Reglament del Règim Jurídic del Procediment General Sancionador de l'Ajuntament de Muro, en el que no s'oposi a l'establert amb caràcter general per l'Estat o Comunitat Autònoma de les Illes Balears, conforme a la distribució legal de competències, en especial al que disposa el Capítol 4 del Títol 6 del RD 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s' aprova el Reglament de la Llei dels Transports Terrestres.

Article 77.

La resolució dels expedients sancionadors correspondrà a l' Excm. Sr. Batle, amb excepció d' aquells en què la proposta de resolució comporti la retirada definitiva de la llicència municipal de funcionament, o del permís de conductor, cas en el qual correspondrà a l' òrgan municipal que l' hagués atorgat.

El que disposa el paràgraf anterior s'entendrà sense perjudici de la competència atribuïda a qualsevol altre Òrgan de l'Estat i/o Comunitat Autònoma per tramitar i resoldre els expedients incoats pels Serveis directament que en depenen, imposant les sancions que, si s'escau, corresponguin.

Article 78.

1. La suspensió temporal i la revocació de la llicència comporta, a més del lliurament de la documentació referida a aquesta, l' obligació de la retirada de l' aparell taxímetre del vehicle, si escau, i altres signes externs d' obligat compliment per als vehicles adscrits a la llicència. La documentació acreditativa per a l' exercici del servei serà dipositada a la Unitat Administrativa corresponent de l' Ajuntament de Muro. La retirada de l' aparell trímetre i altres signes externs hauran de ser constatats pels Agents de l' autoritat, els quals ho notificaran a la unitat administrativa corresponent, venint obligats els titulars de la llicència facilitar tal inspecció o comprovació.

2. La suspensió temporal i/o revocació del permís municipal de conductor comporta l'obligació, per part del seu titular, de dipositar-lo a la Unitat Administrativa corresponent de l'Ajuntament.

Article 79.

L'incompliment de què disposa l'apartat 1r de l'article anterior per part dels titulars de la llicència suposarà la retirada, per part de la Policia Local, del vehicle adscrit a la llicència i el seu dipòsit als magatzems o dipòsits municipals, als que restarà mentre no es compleixi el que disposa l'article anterior. És meritaran les taxes o exaccions que corresponguin per la retirada i dipòsit, com si es tracta d'un vehicle retirat de la via pública .

L'incompliment de què disposa l'apartat 2n de l'article anterior implicarà la retirada, per part de la Policia Local, del document.

Article 80.

Les resolucions de suspensió i/o revocació de llicència de funcionament i permís de conductor seran executives a partir de la data de la notificació de la resolució que posi fi a la via administrativa, havent-se, a més, complir el que disposa l'article 68 d'aquest reglament.

Article 81.

El batle podrà imposar multes coercitives en la quantia màxima que li autoritzi la vigent legislació en els supòsits de mora o incompliment de les resolucions de suspensió o caducitat de llicències i/o permisos municipals.

Article 82.

Les infraccions previstes al present Reglament prescriuran als tres mesos d'haver-se comès si abans que hagi transcorregut aquest termini no s'ha notificat al presumpte responsable la incoació de l'expedient sancionador o si un cop aquest s'ha iniciat les actuacions sofreixin una paralització no imputable a l'infractor per un temps superior a aquests termini, el qual es comptarà entre dues actuacions o diligències consecutives que resultin legalment o reglamentàriament necessàries per a la resolució de l'expedient. La prescripció de les infraccions s'apreciarà d'ofici.

El termini de prescripció de les infraccions s'interromprà quan es practiquin les actuacions, que hauran de figurar de forma expressa a l'expedient, encaminades a aclarir la identitat o domicili del denunciat o qualsevol circumstància necessària per comprovar i qualificar la infracció.

Quan aquestes accions es vegin obstaculitzades per la falsificació la manca de documentació obligatòria, o bé per la falta de comunicació a l'Ajuntament de les dades exigides en aquest Reglament, es considerarà interrompuda la prescripció fins a conèixer-ne el contingut exacte.

 

TÍTOL 4 ​​​​​​​DEL RÈGIM JURÍDIC

Article 83.

Les competències derivades del que disposa el present Reglament corresponen al batle, llevat que expressament es concedeixin a altres òrgans de govern municipals o que, segons les normes aplicables, quedin atribuïdes a l'Estat i/o a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article 84.

Quant al que no preveu expressament aquest Reglament, hom s'ajustarà al que disposa la Llei de bases de règim local; al Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i els seus reglaments; la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; la Llei d'ordenació dels transports terrestres i el seu Reglament, i la resta de normes de general aplicació aplicables.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

1a.- Es concedeix un termini d'un mes, comptat a partir de l'entrada en vigor d'aquest Reglament, per tal que els actuals titulars de llicències i permisos municipals de conductors aportin els justificants necessaris per a l'actualització d'aquest i per acreditar l'antiguitat a l'exercici o professió, a l'efecte de formació del Cens a què es refereix l'art. 27 d'aquest Reglament i per a l'actualització de la targeta corresponent a la llicència.

Els qui no compleixin el que s'estableix en aquesta disposició en el termini establert no quedaran inclosos al Cens a què es refereix el darrer paràgraf de l'esmentat art. 27 i en endavant s'ajustaran, exclusivament, a allò que disposa l'art. 10 d'aquest Reglament.

Dins el termini esmentat, tots els titulars de llicències hauran de sol·licitar la targeta d'identificació de les persones autoritzades a conduir el vehicle així com la fitxa d'identificació municipal i de cada una de les bísties adscrits a una llicència de galeres, i també comunicar el boxer on allotja el carruatge i les bísties i en tot moment hauran d'acreditar l'assegurança a la Seguretat Social.

2a.- Es concedeix un termini d'un mes, comptat a partir de l'entrada en vigor del present Reglament, perquè tots els titulars actuals de llicències i permisos municipals de conductor notifiquin a l'Ajuntament el seu domicili a Muro.

3a.- Els permisos municipals de conductor expedits fins al dia de l'entrada en vigor del present Reglament que tinguin més de cinc anys de vigència de ser revisats, complint el que disposa l'article 32 d'aquest Reglament, dins el termini màxim de dos anys, comptats a partir de l´entrada en vigor d´aquest Reglament. Els permisos municipals de conductor que tinguen una antiguitat menor de cinc anys hauran de ser revisats abans de fer els cinc anys.

4a.- No obstant el que disposen els arts. 22 i 29 i concordants d'aquest Reglament, els titulars de llicències que a l'entrada en vigor d'aquest Reglament comptin, a més, del propi titular de la llicència, amb més d'un conductor amb carnet de conductor municipal i donat d'alta al règim corresponent de la Seguretat Social, sigui assalariat o estigui adscrit al règim especial d'autònoms, podran continuar amb ells, si bé quan expiri o finalitzi el contracte i/o s'extingeixi la relació laboral, per qualsevol causa o per haver desaparegut les condicions legals que li permetin estar inclosos en el règim especial d'autònoms, no podran adscriure un nou conductor i s´hauran d´ajustar al que resulta d´aquests articles.

5a.- Als afectes del pagament dels drets establerts a l'article l'article 18 d'aquest Reglament, és fixa com a preu del rescat la quantitat de quaranta mil euros per les llicències objecte d'aquest reglament, mentre l'Ajuntament, a l'empara del que estableix l'article 15, no acordi establir-ne un altre.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

1a.- Per al seguiment i el desenvolupament i en cas que es modifiqui aquest reglament, s'haurà de constituir una Comissió de Seguiment, presidida per l'Il·lm. Sr. Batle o el regidor que delegui i integrada per representants de la pròpia corporació municipal, de les associacions i dels sindicats o agrupacions del sector, si n'hi ha. El nom de membres d'aquesta Comissió no podrà excedir, descomptant-ne el president i els representants de la pròpia corporació municipal, de deu, designats segons el tant per cent de representació que atorgui el batle.

2a.- Aquesta Comissió de seguiment tindrà, entre altres, la missió d'informar en les qüestions previstes al present Reglament, estudiar totes aquelles qüestions que tendeixin a millorar la prestació del servei, denunciar-los anomalies que s'observin i proposar tot quant sigui amb benefici del sector i dels usuaris.

DISPOSICIONS FINALS

1a.- Per tot allò no previst al present Reglament, hom s'ajustarà al que disposa la Llei de bases del règim local i la seva normativa complementaria, com també les disposicions generals, autonòmiques o locals que siguin d'aplicació a la matèria regulada al present Reglament Municipal.

2a.- Queden derogades les normes municipals del mateix rang, o inferior que s'oposin al present Reglament o contenguin disposicions que s'hi regulin.

3a.- Conforme al que disposa l'art. 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, el present Reglament entrarà en vigor, una vegada aprovat definitivament per la corporació, a partir de la data que es publiqui el text íntegre al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i hagi transcorregut el termini previst a l'art. 65.2 de la Llei esmentada.

Les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà a la publicació; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.