Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 451186
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts per als serveis tècnics esportius dels programes de seguiment i tecnificació de federacions esportives de les Illes Balears d’esports individuals, i als serveis tècnics esportius de les seleccions autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears d’esports col·lectius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 774425

Fonaments de dret

1. L'article 8.1 l de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i de l'Esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1.b de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), estableix que és susceptible d'ajuts el suport a les federacions esportives de les Illes Balears.

3. L'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, estableix que la convocatòria ha de ser aprovada per resolució de l'òrgan competent. El text de la convocatòria es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), amb la resta de la informació que es requereixi, i, també es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb indicació dels recursos que poden interposar les persones o entitats interessades.

4. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports, a l'article 5.1, disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports. El text de la convocatòria s'ha de comunicar a la Base Nacional de Subvencions (BDNS), amb la resta de la informació que es requereixi, i també s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb indicació dels recursos que poden interposar les persones o entitats interessades.

5. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, pel Decret 17/2023, de 23 d'agost, pel Decret 1/2024, de 4 de gener, pel Decret 4/2024, de 17 de maig i pel Decret 5/2024, de 29 de maig.

6. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pels exercicis 2024-2026, aprovat per Acord de Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB 52 de 20.04.2024), preveu la següent línia de subvencions:

III.6.5

Direcció General d'Esports

Fonts de finançament: capítol IV

Objectius i efectes: subvencions per a la gestió de programes de seguiment esportiu de les federacions esportives de les Illes Balears.

Descripció: donar suport a les necessitats derivades del desenvolupament dels programes de seguiment esportiu de les federacions esportives de les Illes Balears.

Convocatòria: anual

Cost: 2.400.000,00€

Indicadors: nombre d'esportistes de les Illes Balears que per les marques o els resultats esportius són classificats com a esportistes d'alt nivell

Incidència en el mercat: sense incidència en el mercat.

7. Les ajudes susceptibles de ser atorgades en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme a allò que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que els beneficiaris de la convocatòria són totes les federacions esportives de les Illes Balears que són beneficiaris finals de l'ajut. A més, l'objecte d'aquesta convocatòria a ajudar a les federacions esportives per la realització dels seus programes de seguiment i tecnificació esportiva per tal que els esportistes amb llicència esportiva individual o en equip puguin millorar els seus resultat esportius en competicions esportives de caràcter no professional, i per la qual cosa no estan lligats a una activitat econòmica. Així mateix, cal destacar que, d'acord amb l'article 100 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport a les Illes Balears, les federacions esportives de les Illes Balears, executen funcions públiques delegades de caràcter administratiu.

8. Aquestes ajudes no queden subjectes al règim de mínimis ni al marc nacional temporal.

9. Els programes de seguiment i preparació de les seleccions esportives autonòmiques comencen amb la selecció dels i de les esportistes d'entre la població en edat escolar les seves qualitats específiques dels quals permeten preveure'n la projecció futura dins l'esport d'alt nivell, i acaba amb el seu pas a l'alt nivell, tot vetllant perquè els i les esportistes que hi participen obtinguin una formació integral. Les seleccions esportives autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears són estructures de suport als futurs esportistes d'alt nivell, que proporcionen a esportistes i cos tècnics,  tots els serveis necessaris per a la cura de la salut, la millora del rendiment, i per a la seva formació integral.

Per tot això, a proposta de la Direcció General d'Esports; de conformitat amb el que disposen l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer); ates l'informe favorable de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a programes de seguiment i tecnificació, i de seleccions autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears, que figura en l'Annex 1 d'aquesta Resolució, les quals s'han de regir per a cada una de les línies següents:

  • Línia A: ajuts als serveis tècnics esportius dels programes de seguiment i tecnificació de federacions esportives de les Illes Balears d'esports individuals.
  • Línia B: ajuts als serveis tècnics esportius de les seleccions autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears d'esports col·lectius

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

3. Autoritzar una despesa de cent cinquanta mil euros (150.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

4. Designar la Direcció General d'Esports com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de signatura digital (15 de juliol de 2024)

El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauza Mayol

 

ANNEX 1 Convocatòria d'ajuts per als serveis tècnics esportius dels programes de seguiment i tecnificació de federacions esportives de les Illes Balears d'esports individuals, i als serveis tècnics esportius de les seleccions autonòmiques de les federacions esportives de les Illes Balears d'esports col·lectius

1. Objecte

1.1 Línia A: seguiment i tecnificació esports individuals

1.1.1 L'objecte d'aquesta línia dins de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears d'esports individuals, per ajudar al desenvolupament de programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva.

1.1.2 Els programes de seguiment esportiu i tecnificació esportiva tenen per objecte millorar la qualificació tècnica, física i psicològica dels esportistes en període d'iniciació i perfeccionament esportiu, així com permetre la detecció precoç de talents a la pràctica d'una modalitat esportiva específica.

1.1.3 Als efectes d'aquesta convocatòria es consideren federacions esportives d'esports individuals totes aquelles que no tinguin, dins el seu conjunt de proves o modalitats reconegudes, cap esport col·lectiu, entenent aquest com aquell en el que grups de més de dos esportistes competeixen de forma simultània en el temps, amb alternança en la possessió o domini d'un mòbil, mitjançant accions tècnic tàctiques d'atac i defensa (definició de l'annex “Criteris d'integració per federacions” del Reial Decret 971/2007, de 13 de juliol, sobre esportistes d'alt nivell i alt rendiment).

1.2 Línia B: seleccions autonòmiques esports col·lectius

1.2.1 L'objecte d'aquesta línia dins de la convocatòria és atendre les necessitats de les federacions esportives de les Illes Balears, per seleccionar, preparar i formar les seleccions esportives autonòmiques d'esports d'equips col·lectius.

1.2.2 Les subvencions dirigides a les federacions esportives objecte d'aquesta convocatòria, tindran com a finalitat donar suport a la selecció, preparació i formació de les seleccions esportives de les Illes Balears per la seva participació en els campionats d'Espanya oficials per seleccions autonòmiques.

1.2.3 Les seleccions esportives de les Illes Balears són els equips d'esportistes de les Illes Balears que representen a les federacions de les Illes Balears en les competicions de les seves respectives disciplines esportives a nivell autonòmic.

1.2.4 Als efectes d'aquesta convocatòria es consideren esports col·lectius aquells en els que grups de més de dos esportistes competeixen de forma simultània en el temps, amb alternança en la possessió o domini d'un mòbil, mitjançant accions tècnic tàctiques d'atac i defensa (definició de l'annex “Criteris d'integració per federacions” del Reial Decret 971/2007, de 13 de juliol, sobre esportistes d'alt nivell i alt rendiment).

1.2.5 Als efectes d'aquesta convocatòria d'ajuts tenen la consideració d'esports col·lectius, els següents:

  • Futbol
  • Futbol Sala
  • Futbol platja
  • Futbol Americà
  • Handbol pista
  • Handbol platja
  • Voleibol pista
  • Voleibol platja
  • Bàsquet
  • Bàsquet 3x3
  • Rugbi 15
  • Rugbi 7
  • Hoquei patins línia
  • Hoquei patins
  • Hoquei herba
  • Waterpolo

El voleibol platja es tractarà dins la línia de subvencions a esports col·lectius encara que no compleix amb la definició de “més de dos esportistes...”, pel fet d'estar a una federació reconeguda com a d'esports col·lectius.

1.2.6 Són objecte d'aquesta línia de subvencions els equips de les seleccions autonòmiques de sexe masculí, femení o mixt, corresponents a les categories sub-15 a sub-19, incloent les categories amb la denominació de “Cadet” i “Juvenil”. S'exclouen les categories sub-20 o superiors i sub-14 o inferiors, o les que tenen denominació “Sènior”, “Absoluta”, “Infantil” o inferiors.

2. Import màxim i crèdit pressupostari

2.1 L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 150.000,00 € per a programes de seguiment esportiu, tecnificació esportiva i seleccions autonòmiques, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l'any 2024, amb els següents detalls d'imports:

Línia A: seguiment i tecnificació esports individuals 110.000,00 €

Línia B: seleccions autonòmiques esports col·lectius 40.000,00 €

2.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports.

3. Entitats beneficiàries

3.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria les federacions esportives de les Illes Balears legalment reconegudes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears. Així mateix es poden acollir a aquesta convocatòria les delegacions territorial de les federacions esportives espanyoles anotades a l'esmentat Registre d'Entitats.

3.2 Per poder accedir a aquestes subvencions, les federacions esportives han d'estar al corrent de totes les obligacions amb l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes en la legislació següent:

  • Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i de l'esport de les Illes Balears.
  • Decret 33/2014, d'1 d'agost, pel qual es regula el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.
  • Decret 33/2004, de 2 d'abril, pel qual es regulen les federacions esportives de les Illes Balears.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que les concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

5. Despeses imputables

5.1 Les subvencions s'hauran de sol·licitar per activitats directament relacionades amb els objectius de la present convocatòria mitjançant els següents conceptes:

  • Serveis de valoració dels esportistes: controls tècnics, valoracions funcionals, reconeixements mèdics, informes tècnics, altres proves científiques.
  • Serveis als entrenaments: planificació i elaboració, serveis tècnics esportius als entrenaments i concentracions, actuacions dirigides a oferir als esportistes entrenaments de qualitat (visites de tècnics de reconegut prestigi) , serveis mèdics i complementaris (fisioterapeutes, psicòleg, etc.) als entrenaments.
  • Serveis a les competicions: serveis tècnics esportius a les competicions, serveis mèdics i complementaris a les competicions.

5.2. Se subvencionen les despeses següents, derivades dels programes esportius, i pagades efectivament en el període compres entre:

  • Línia A (seguiment i tecnificació esports individuals): 1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.
  • Línia B (seleccions autonòmiques esports col·lectius) : 1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

5.2.1 Retribucions netes del personal tècnic esportiu i personal sanitari al servei dels perceptors de les subvencions, per raó del treball realitzat, d'entre les activitats i serveis previstos al punt 5.1.

S'acceptaran únicament:

a) Llicenciats en ciències de l'activitat física i l'esport (CAFE), inscrit com a exercent al COLEF de les Illes Balears

b) Tècnics amb el títol de Tècnic Esportiu o Tècnic Esportiu Superior en la corresponent modalitat o especialitat esportiva.

c) Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent.

d) Experts professionals acreditats per les federacions esportives en la modalitat o especialitat esportiva corresponent.

e) Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs, inscrits al seu corresponent Col·legi Professional com a exercent.

No es poden justificar les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.

5.2.2 Treballs, activitats o serveis previstos a l'apartat 5.1, realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d'encàrrec professional.

5.3 L'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per l'entitat beneficiaria de la subvenció. S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.

En la subcontractació de les actuacions subvencionades caldrà tenir en compte el següent:

a) La mateixa entitat no pot tenir la condició de beneficiària i de subcontractada en actuacions de la mateixa convocatòria.

b) EI contingut de la prestació que se subcontracta ha d'estar perfectament identificat en relació amb el projecte o activitat.

c) El beneficiari haurà de facilitar informació sobre l'adequació dels preus del mercat en els casos que li sigui requerida.

Per a la justificació de les activitats subcontractades s'haurà de presentar un document formalitzat per l'entitat subvencionada i la subcontractada en el qual caldrà identificar les activitats que es realitzaran, la seva durada i descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

5.4 Seran elegibles com a despeses de personal dels programes de seguiment, tecnificació o seleccions autonòmiques exclusivament les corresponents als següent tipus de contractació o acords:

a) Contracte laboral d'acord amb l'Estatut del Treballador (art. 12,15 i 16).

b) Contracte laboral especial dels esportistes professionals (Reial Decret 1006/1985, 26 de juny).

c) Professionals independents.

d) Contracte o acord de personal voluntari (Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears)

5.5 El nombre de programes de seguiment i tecnificació esportiva que es poden sol·licitar, així com les característiques que han de complir aquests, estan especificats a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

5.6 No són despeses objecte d'aquesta convocatòria

5.6.1 Les despeses per desplaçaments dels esportistes i tècnics entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears per participar en proves esportives. Hi ha una convocatòria específica a on les federacions esportives interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que està disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració

(https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/3663987). Es poden sol·licitar en el termini de quinze (15) dies hàbils comptadors des del dia abans de l'inici de la prova esportiva.

5.6.2 Les despeses per desplaçaments dels esportistes i tècnics a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla per participar en competicions nacionals. En aquest cas s'han de sol·licitar mitjançant la convocatòria de subvencions establerta per la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de 21 de desembre de 2023 (BOIB núm. 178 de 28/12/2023).

(https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/5997892)

5.6.3 Les despeses dels desplaçaments de les seleccions autonòmiques als campionats d'Espanya en edat escolar convocats pel CSD, a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla. S'han de sol·licitar mitjançant la convocatòria de subvencions per a desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports. (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/tramites/tramite/5998122)

6. Documentació que cal presentar

6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2 Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

c) Declaració responsable de complir les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 17 de l'Ordre de Bases, com també les que s'estableixen a la convocatòria.

d) Declaració responsable de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.

e) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.

f) Donat el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

g) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

h) Acreditació de no haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres últims anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Real Decret Legislatiu 5/2000 , d'4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, segons l'article 42 b) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball en Illes Balears.

i) Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, segons l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) Pressupost d'ingressos i despeses del projecte del programa esportiu, incloent només les despeses subvencionables.

k) Document del programa de seguiment, tecnificació esportiva o selecció autonòmica d'acord amb les especificacions establertes en els següents annexos:

  • Annex 3: programes de seguiment esportiu esports individuals.
  • Annex 4: programes de tecnificació esportiva esports individuals.
  • Annex 5: seleccions autonòmiques esports col·lectius.

l) Documents justificatius que certifiquin la formació del personal tècnic esportiu contractat:

  • Còpia compulsada del títol o certificat que acrediti la formació requerida.
  • Còpia compulsada del contracte de treball.
  • Certificat negatiu de delictes sexuals, tal com estableix l'article 1.8 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

m) Només en cas de sol·licitud de programes de seguiment o tecnificació (línia A): còpia dels convenis o acords signats amb els clubs que col·laboren en el programa. Per a que el programa sigui acceptat s'hauran de certificar un mínim de dos convenis o col·laboracions.

n) Només en cas de sol·licitud d'ajut per a seleccions autonòmiques (línia B): en cas d'haver participat al Campionat d'Espanya de seleccions autonòmiques de l'any 2023, classificació final del campionat per a cada selecció presentada.

En relació amb la documentació requerida a l'apartat f) del punt anterior i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.

6.3 L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

6.4 En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

L'òrgan instructor comprovarà d'ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les federacions esportives de les Illes Balears, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

Així mateix, l'òrgan instructor comprovarà d'ofici l'anotació en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.5 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.6 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.7 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

6.8 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

6.9 La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l‘entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

6.10 Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per presentar les sol·licituds

Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment.

No es tendran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà al conseller de Turisme, Cultura i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini.

8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.

La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 13.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

8.7 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 8.6 anterior s'han de publicar, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú.

8.8 Una vegada publicades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.

8.9 La resolució expressa del conseller de Turisme, Cultura i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.10 El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

8.11 Contra aquesta resolució s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució.

9. Comissió Avaluadora

9.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

  • President: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.
  • Secretària: la cap de secció VI de la Direcció General d'Esports.
  • Vocals:
    • Tres funcionaris tècnics superiors de la Direcció General d'Esports nomenats pel director General d'Esports.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

  • Examinar les sol·licituds presentades.
  • Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

9.3 Comissió tècnica

9.3.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta pels següents tres tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear: el coordinador de tecnificació esportiva, el responsable de promoció, patrocini i TIC i un tècnic. Tots ells per designació del director general d'Esports a proposta de la Gerència de l'esmentada Fundació.

9.3.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

  • Avaluar les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 10.
  • Determinar si els tècnics, esportistes i el número de sessions proposats del programa esportiu compleixen les condicions per a ser subvencionat.
  • Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

10. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

10.1 Línia A: seguiment i tecnificació esportiva esports individuals

10.1.1 El procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que fixen els apartats següents.

10.1.2 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació.

A) Punts per la direcció tècnica del programa esportiu:

Durada del programa

Núm. màxim personal direcció tècnica

Punts seguiment

Punts tecnificació

Fins a 4 mesos

1

480

800

Més de 4 mesos i menys de 8

1

840

1.400

8 mesos o més

1

1.200

2.000

B) Punts pels tècnics del programa esportiu:

Núm. esportistes al programa

Núm. màxim tècnics

Punts per sessió / seguiment

Punts per sessió / tecnificació

Fins a 10

1

40

48

11 a 15

2

60

72

16 a 20

2

80

96

21 a 25

3

100

120

26 a 30

3

120

144

Més de 30

3

140

168

C) Altres Professionals: Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs professionals:

Durada del programa

Punts seguiment

Punts tecnificació

Fins a 4 mesos

360

600

Més de 4 mesos i menys de 8

630

1.050

8 mesos o més

900

1.500

D) Promoció de l'esport femení

S'aplicarà un corrector per a la promoció de l'esport femení:

Percentatge d'esportistes dones al programa

Corrector

Programa exclusivament femení

1,10

Programa mixt amb un percentatge de dones igual o superior al 50%

1,05

Programa masculí o mixt amb menys del 50% de dones

1,00

10.1.3 Els imports dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:

a) Import de l'ajut:

IMPORT AJUT

=

PUNTUACIÓ FINAL DE L'AVALUACIÓ × VALOR PUNT

b) La puntuació final de l'avaluació és calcula amb la següent formula:

Punts subvenció programa

= (A+B+C) x D

Sent:

A = Punts per la direcció tècnica del programa.

B= Punts per els tècnics al servei del programa, segons el nombre de sessions per temporada.

C= Punts per altres professionals.

D = Corrector promoció de l'esport femení.

c) Ordre de prevalença:

Esport o modalitat

Prevalença

Programes de tecnificació esportiva.

1er programa de seguiment de modalitats o especialitats olímpiques/preolímpiques.

1

2on programa de seguiment d'una federació esportiva de modalitats o especialitats olímpiques/preolímpiques.

1er programa de seguiment de modalitats o especialitats esportives no olímpiques.

2

3er programa de seguiment d'una federació esportiva de modalitats o especialitats olímpiques/preolímpiques.

2on programa de seguiment de modalitats o especialitats no olímpiques.

3

d) Per al càlcul de les subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació.

d.1) En primer lloc, es divideix l'import disponible de la convocatòria entre la suma total de punts obtinguts pels programes en prevalença 1 sol·licitats, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 1, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€

d.2) Si, com a conseqüència d'aquesta distribució del programes de prevalença 1 queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre els programes de prevalença 2. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 2, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€

d.3) Si, com a conseqüència d'aquesta distribució del programes de prevalença 2 queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre els programes de prevalença 3. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud dels programes de prevalença 3, sempre que aquesta quantitat no superi el cost del projecte presentat. El valor punt no pot superar 1,00€

e) En cas de que la suma dels imports sol·licitats de tots els programes sigui inferior o igual a 130.000 €, l'import atorgat de l'ajut a cada sol·licitant serà igual a l'import sol·licitat pel mateix, que pot haver estat modificat prèviament a proposta de l'òrgan instructor amb objecte de millorar la sol·licitud.

10.2 Línia B: seleccions autonòmiques esports col·lectius

10.2.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que fixen els apartats següents.

10.2.2 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s'indiquen a continuació.

A) Punts per nombre màxim d'esportistes permesos a l'acta del partit.

Nombre màxim acta

Punts

Més de 18

4.500

10 a 18

3.750

5 a 9

3.000

Menys de 5

2.250

B) Punts per resultat aconseguit per l'equip al 2023 al Campionat d'Espanya de seleccions autonòmiques.

Posició

Punts

Primers posició

750

Segona posició

450

Tercera posició

225

C) Corrector per nombre de sol·licituds per equips de la mateixa modalitat esportiva i del mateix sexe.

Nombre de sol·licituds de la mateixa modalitat esportiva i sexe

Corrector

2na sol·licitud equip mateixa modalitat i sexe

x 0,85

3a sol·licitud equip mateixa modalitat i sexe

x 0,70

4rt i següents equips mateixa modalitat i sexe

x 0,50

D) Corrector per nombre d'equips de la mateixa modalitat esportiva, categoria i sexe. Només s'acceptaran dos equips de la mateixa modalitat esportiva, categoria i sexe en cas de que el número màxim d'esportistes permès a l'acta d'un partit sigui inferior a cinc (5).

Nombre d'equips de la mateixa modalitat, categoria i sexe

Corrector

2on equip mateixa modalitat, categoria i sexe

x 0,50

3er equip mateixa modalitat, categoria i sexe, o posteriors

No admès

E) Corrector per sexe dels integrants de l'equip.

Si és un equip femení multiplicar punts per 1,10.

10.2.3 Els imports dels ajuts es calcularan multiplicant les puntuacions obtingudes per cada sol·licitant pel valor del punt, d'acord amb les fórmules següents:

a) Import de l'ajut:

IMPORT AJUT

=

PUNTUACIÓ FINAL DE L'AVALUACIÓ × VALOR PUNT

b) La puntuació final de l'avaluació és calcula amb la següent formula:

Punts subvenció selecció autonòmica

= (A+B) x C x D x E

Sent:

A = Punts per nombre màxim d'esportistes permesos a l'acta del partit.

B= Punts per resultat aconseguit per l'equip al 2023 al Campionat d'Espanya de seleccions autonòmiques.

C= Corrector per nombre de sol·licituds per equips del mateix sexe.

D = Corrector per nombre d'equips de la mateixa categoria i sexe.

E = Corrector per sexe dels integrants de l'equip.

c) El valor punt no pot superar l'import d'1 euro.

d) En cas de que la suma dels imports sol·licitats de tots els programes sigui inferior o igual a 20.000 € per any, l'import atorgat de l'ajut a cada sol·licitant serà igual a l'import sol·licitat pel mateix, que pot haver estat modificat prèviament a proposta de l'òrgan instructor amb objecte de millorar la sol·licitud.

 

11. Termini de justificar

11.1 S'estableixen dos períodes de justificació:

a) Línia A (programes seguiment i tecnificació): el termini per presentar la justificació acaba dia 11de novembre de 2024.

b) Línia B (seleccions autonòmiques): el termini per presentar la justificació corresponent a la temporada 2023/2024 acaba el 30 de setembre de 2024.

12. Pagament i justificació d'activitats

12.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

12.2 Es consideren despeses subvencionables:

  • Línia A (seguiment i tecnificació): 1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.
  • Línia B (seleccions autonòmiques): 1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

12.3 Despeses justificables – Cost elegible

12.3.1 Línia A: seguiment i tecnificació:

a) Retribucions netes de la direcció tècnica del programa de seguiment. Cost elegible: entre 10% i el 20% del cost elegible.

b) Retribucions netes dels preparadors i/o entrenadors del programa de seguiments. Cost elegible: entre el 50% i el 85% del cost elegible.

c) Retribucions netes de metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs. Cost elegible: entre el 15 % i el 30% del cost elegible.

12.3.2 Línia B: seleccions autonòmiques:

a) Retribucions netes dels preparadors i/o entrenadors de les seleccions esportives autonòmiques. Cost elegible: entre el 70% i el 100% del cost elegible.

b) Retribucions netes de metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs. Cost elegible: fins al 30% del cost elegible.

12.4 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, simplificat, d'acord amb l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), en el moment de presentar la sol·licitud de la subvenció.

12.5 S'ha d'entendre justificada del tot la subvenció atorgada amb els documents que s'han de presentar juntament amb la sol·licitud següents:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels següents punts:

i. Llistat d'esportistes participants en el programa o selecció autonòmica, amb les següents dades per cadascú d'ells, considerant el període en que està inclòs al programa o selecció:

  • Nom, llinatges, data de naixement i DNI.
  • Objectius assolits i estimació de la seva projecció.

ii. Llibre diari del programa de seguiment, tecnificació o activitats de la selecció autonòmica: Document on es detallarà cadascuna de les sessions, concentracions i competicions, indicant:

  • Instal·lació esportiva, data i hora, localitat si no és local.
  • Resum objectius de la sessió o concentració i activitats desenvolupades.
  • Resultat esportiu en cas de tractar-se d'una competició.

iii. Informe general de l'activitat:

  • Nom del programa o selecció.
  • Objectius aconseguits.
  • Grau d'execució del projecte, considerant la previsió inicial.
  • Propostes de millora o canvis.

b) Una relació classificada de totes les despeses de l'activitat subvencionada amb indicació de la persona o entitat creditora i del document, el seu import i data d'emissió. S'indicaran quines d'aquestes despeses són finançades amb la subvenció concedida i la data de pagament. A més, en cadascuna d'aquestes s'inclourà una explicació de la despesa que permeti identificar-ne la finalitat i adequació a l'objecte de la subvenció.

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seva procedència, o liquidació econòmica amb indicació dels ingressos i despeses.

L'òrgan concedent ha de comprovar, a través de tècniques de mostreig aleatori simple o per raó de la quantia i/o la destinació dels fons aplicats a les despeses subvencionades, els justificants que consideri oportuns i que permeten obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, i amb aquesta finalitat ha de requerir a l'entitat beneficiària la tramesa dels originals dels justificants de despeses seleccionades.

d) Còpia de les factures superior a 2.000,00 € acreditatives amb la corresponent acreditació del pagament.

- Acreditació del pagament de la factura:

  • Pagada per transferència bancària. Còpia de la transferència bancària.
  • Si el pagament ha estat practicat amb targetes de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la tarja on figuri l'apunt del càrrec.

e) Els tres pressuposts que, si escau, i en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de considerar-la com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa efectuada o amb el lliurament a aquests d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003.

12.8 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, factures simplificades, albarans, etc... Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:

  • Número i sèrie, si s'escau.
  • Nom i cognoms o denominació social.
  • NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com a persones jurídiques.
  • Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.
  • Base imposable.
  • Tipus tributari i quota repercutible.
  • Lloc i data d'emissió.
  • Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “organització campionat”, “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

12.9 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Les retencions de l'impost de la renda de les persones físiques.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Quotes de la seguretat social, ni de cap altre règim de previsió.

i) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

j) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).

12.10 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

12.11 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

12.12 El model de compte justificatiu és posarà a disposició de les persones interessades el dia següent de la notificació de les subvencions atorgades, en la pàgina web de la Direcció General d'Esports o a les dependències de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports.

12.13 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

13. Contraprestacions econòmiques a persones físiques

13.1 Seran elegibles les quantitats netes (líquides) i la part de l'IVA que suporti al 100% la federació esportiva perceptora de la subvenció. En aquests pagaments, l'aplicació de les retencions de l'IRPF, es farà d'acord amb el que disposi la Llei i el Reglament d'impost sobre la Renda de les Persones Físiques o altres normes que regulin aquesta matèria. Atès l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda (IRPF).

13.2 No seran elegibles les despeses de quotes a la SS del treballador/a, ni cap altre règim de previsió. No són objecte d'aquestes subvencions el pagament de quotes de qualsevol mena d'assegurances ni obligatòries ni voluntàries.

13.3 Salaris

Es podran justificar els corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb la federació esportiva. Aquesta justificació es farà mitjançant el rebut o nòmina pel net (líquid) rebut, signat per la persona interessada o amb el comprovant bancari de l'ingrés corresponent.

No són elegibles salaris de persones en què la nòmina hi consti una activitat i portin a terme una de diferent, o amb retribucions desproporcionades.

Per justificar el pagament de les nòmines caldrà aportar:

a) Transferència bancària que identifiqui al destinatari, l'import i la data. No és vàlida l'ordre de pagament, sinó el justificant bancari o certificat de l'entitat financera on hi consti la informació.

b) Si els justificants de pagament son globals, es presentarà el desglossament per treballador a la identificació del nombre de remesa, data, nom del treballador i nòmina pagada i import.

13.4. Pagaments a professionals independents.

Podran ser elegibles les despeses netes i IVA no deduït, d'arrendaments de serveis professionals que estiguin donats d'alta en l'IAE. La justificació d'aquests pagaments es farà individualment per cada servei prestat i pel líquid rebut, mitjançant la corresponent factura o minuta, amb còpia del contracte d'arrendament de serveis o un altre document que determini el servei a prestar i la remuneració. En tots els casos caldrà practicar la retenció en concepte d'IRPF, i aplicar l'IVA quan es calgui, tenint en compte les previsions de l'article 40.8 del Text refós de la Llei de subvencions.

13 5. Personal voluntari

13.5.1 S'entén per voluntariat el conjunt d'accions i activitats d'interès general desenvolupades per persones físiques i que reuneixin els requisits següents:

a) Que tinguin caràcter solidari i altruista.

b) Que tinguin una realització lliure i voluntària.

c) Que es duguin a terme sense contraprestació econòmica o material, sens perjudici del possible rescabalament de les despeses que l'acció voluntària els pugui ocasionar, si ho acorden així en el document de compromís.

Només podran percebre el reemborsament de les despeses ocasionades en l'exercici de l'activitat voluntària.

13.5.2. Límits d'aquestes despeses

a) Amb caràcter general, si es tracta de qualsevol despesa relacionada amb una compra (material, per exemple) destinada a l'exercici de l'acció voluntària i que ha avançat de la seva butxaca la persona voluntària, l'abonament de la despesa es realitzarà previ lliurament de factura corresponent (en cap cas notes, tiquets, rebuts).

b) En un segon aspecte, roba, vestuari o recursos accessoris de seguretat necessari per al desenvolupament de l'activitat voluntària o bé el subministra la mateixa federació esportiva o bé, si és la pròpia persona voluntària la que realitza la compra es justificarà i abonarà la despesa amb les mateixes condicions que l'apartat anterior, és a dir, amb el lliurament de la factura i comprovació que efectivament disposa d'aquest vestidor. Fins a un límit màxim de 200,00€ per cada entrenador.

c) Despeses de locomoció: cal justificar la realitat del desplaçament i la seva vinculació amb el programa de seguiment esportiu i la seva col·laboració voluntària. Si s'utilitza un vehicle propi (que haurà d'estar especificat, model i matrícula) l'import màxim és el resultat de multiplicar 0,19 € pel nombre de quilòmetres recorreguts. Si es tracta de transport públic caldrà justificar amb factures, bitllets o documents equivalents. En aquestes despeses podem incloure també despeses de peatges, aparcaments o altres relacionats amb el desplaçament.

d) Despeses de manutenció són els normals a compensar per dinar en bars, restaurant i altres establiments d'hostaleria realitzats en municipi diferent del lloc de treball habitual del / a perceptor / a i de què constitueixi la seva residència. Si en canvi és en el mateix municipi s'haurà de demostrar que l'horari de l'acció voluntària fa impossible el desplaçament a el domicili particular, i que aquest horari té sentit per a l'activitat que es realitza.

Aquestes despeses de manutenció tenen uns límits: si no hi ha pernocta 26,67 €/dia, si hi ha pernocta 53,34 €/dia.

e) Juntament amb les factures i el justificant de l'abonament s'ha d'emplenar un full de liquidació de despeses on s'ha de explicar el motiu de la despesa, l'activitat relacionada, data i persona voluntària participants, que estigui signat tant per la federació esportiva com per la persona voluntària.

14. Altres requisits generals

14.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

14.2 Per dur a terme l'activitat subvencionada, es pot subcontractar amb el límit màxim del 50 % de l'import de la subvenció atorgada d'acord amb el que disposen l'article 29 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article 68 del Reglament d'aquesta, tenint en compte que quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 € la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

a) Que el contracte es faci per escrit.

b) Que prèviament el conseller de Turisme, Cultura i Esports l'hagi autoritzat, en funció de la documentació que lliuri el perceptor de la subvenció, sempre abans de presentar el compte justificatiu.

Un contracte no es pot fraccionar per disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits anteriorment.

15. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

  • Comunicar, mitjançant un escrit adreçat al conseller de Turisme, Cultura i Esports, que s'accepta la proposta de resolució de la subvenció o bé que s'hi renuncia. Es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en termini.
  • Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.
  • Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.
  • Comunicar a l'òrgan concedent la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.
  • Comunicar immediatament al conseller de Turisme, Cultura i Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.
  • Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció, en el termini de quinze dies hàbils.
  • Adoptar les mesures de difusió previstes a la normativa.
  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, les bases reguladores.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

16. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

17. Liquidació de la subvenció

17.1. La liquidació i el pagament de la subvenció s'ha de dictar i notificar dins el termini de dos mesos, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona o entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

17.2. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona o entitat interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici pel conseller de Turisme, Cultura i Esports i a instància de la Direcció General d'Esports del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment que preveuen els articles 43 i 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En tot cas, la liquidació de la subvenció no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

17.3. Sens perjudici del que estableix l'apartat 17.1, quan la liquidació de la subvenció no es dicti i notifiqui dins els primers nou mesos no s'han d'exigir els interessos de demora que es meritin entre l'endemà d'aquests nou primers mesos i l'inici d'un eventual procediment de reintegrament.

Per al còmput d'aquests nou mesos no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions de comprovació ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

18. Reintegrament

18.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

18.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

18.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

19. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

20. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.

21. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

22. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23 de 16 de febrer); el Text refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; i la resta de la normativa aplicable.

 

ANNEX 2 Característiques i condicions del programes de seguiment i tecnificació esportiva (només relatiu a la línia A d'aquesta convocatòria)

1.Els programes de seguiment esportiu tenen per objecte la detecció precoç de talents a la pràctica d'una modalitat esportiva, considerant els aspectes tècnics, físics i psicològics dels esportistes, i inclús la reorientació cap a altres modalitats, segons el resultat d'avaluar aquest aspectes. Aquest programes són el trampolí previ a la incorporació dels esportistes en els programes de tecnificació corresponents, que donen una continuïtat a la progressió i evolució de l'esportista.

2. Els programes de tecnificació esportiva implementen processos de perfeccionament i desenvolupament a l'àmbit esportiu (tècnic, tàctic, físic, psicològic, competitiu) des de que es detecta una persona amb projecció per a la pràctica d'una modalitat esportiva específica, fins a la seva arribada a l'esport d'alt nivell, vetllant alhora perquè els i les esportistes que participen obtinguin una formació integral (donant especial importància a l'educació escolar i la formació en valors). Són programes que es nodreixen, en part, dels esportistes que han format part dels programes de seguiment esportiu.

 

​​​​​​​3.Característiques dels programes de seguiment:

  • Objecte: són programes de detecció de talents, a on es s'ha de prioritzar l'avaluació i l'estudi de les capacitats tècniques, físiques, fisiològiques i psicològiques dels esportistes, per tal de determinar la seva possible evolució i projecció futura.
  • Esportistes: treball amb esportistes de diferents clubs, amb els quals s'ha de col·laborar estretament per fer el seguiment. Els esportistes entrenen amb els seus respectius clubs i, puntualment, fan entrenaments o concentracions del programa de seguiment. S'ha d'intentar abastar un ampli nucli esportiu, per a que la detecció sigui efectiva. Es tracta d'esportistes en edat escolar, d'entre 12 i 16 anys (segons l'esport).
  • Entrenadors i altre personal: normalment hi ha la figura d'un coordinador del programa (inclús és possible un coordinador per illa), amb la col·laboració d'altres tècnics o bé dels tècnics dels clubs involucrats. A més de la feina a les concentracions s'han de fer tasques de seguiment de les competicions per a la detecció de talents, i la coordinació de la feina amb els clubs involucrats. No és tant important la figura del preparador físic o del suport mèdic, encara que sí és necessari realitzar les corresponents avaluacions als esportistes per estudiar la seva projecció.
  • Entrenaments: coordinació dels continguts generals dels entrenaments amb els clubs, planificant concentracions periòdiques amb els esportistes als quals es realitza el seguiment. S'estableix un màxim de dos entrenament conjunts setmanal, sent més habituals les concentracions periòdiques d'una sessió mensual de llarga durada, o concentracions a competicions específiques.

4. Característiques dels programes de tecnificació

  • Objecte: són programes per aplicar processos de desenvolupament i perfeccionament de tots els aspectes que envolten la pràctica esportiva, amb l'objecte de que l'esportista pugui arribar a l'alt nivell esportiu un cop finalitzada l'etapa de tecnificació.
  • Esportistes: treball amb un grup d'esportistes més reduït, d'entre sis i trenta membres, segons l'esport o modalitat i si són o no mixtos. Esportistes en edat escolar, normalment a partir de tercer d'ESO (14 anys), fins als 23 anys aproximadament.
  • Entrenadors i altre personal: un director tècnic, que generalment exerceix de tècnic, amb altres possibles tècnics i preparadors físics de suport. En aquest cas si ha d'haver un suport mèdic, de rehabilitació/recuperació, i psicològic permanent.
  • Entrenaments: planificació de la temporada i entrenaments específics del programa, distribució de la càrrega i avaluació contínua. Freqüència dels entrenaments setmanal, d'entre quatre i deu sessions. En aquest cas, l'entrenament dels esportistes amb els clubs és més residual, i ha d'estar coordinat amb el responsable del programa.

5. Nombre màxim de programes per federació

  • Seguiment: una federació pot tenir fins a un màxim de tres programes de seguiment d'especialitats olímpiques (o de les anomenades especialitats preolímpiques de categories inferiors, que es corresponen amb especialitats olímpiques a la categoria absoluta), i dos programes de seguiment d'especialitats no olímpiques. Les disciplines que tradicionalment agrupen especialitats es podran separar en dos o més programes (per exemple salts i llançaments en atletisme, o 420 i làser a vela). També es podran sol·licitar programes de seguiment per a una mateixa especialitat a diferents illes.
  • Tecnificació: una federació por sol·licitar un màxim d'un programa de tecnificació. No es poden sol·licitar programes de tecnificació per modalitats ja integrades als programes de la Fundació per a l'Esport Balear. En cas de dubte sobre la coexistència de dos programes de tecnificació amb modalitats esportives similars, la Comissió Tècnica argumentarà i decidirà si s'accepten o no les sol·licituds.

6. Condicions que han de complir els programes de seguiment:

  • Han de tenir un màxim de dos actuacions setmanals. Les actuacions que impliquin realitzar la pràctica matí i tarda o d'una durada de quatre hores o superior es comptabilitzaran com a sessions dobles. No es comptabilitzaran les jornades de competició.
  • L'edat recomanada dels esportistes del programa va dels 12 als 16 anys, complerts durant l'any de finalització de la temporada del programa. Els esportistes de menys de 10 anys i més de 20 anys, no s'han d'incloure als programes de seguiment.
  • No es poden incorporar al programa de seguiment esportistes inclosos al Centre de Tecnificació de la Fundació per al l'Esport Balear.
  • Es considera un únic coordinador per programa, que també pot dur la coordinació de varis programes de seguiment i també participar als entrenaments com a tècnic.
  • Es considera un màxim d'un tècnic per cada 10 esportistes al programa. Per exemple, un programa amb divuit esportistes podrà disposar de dos tècnics.
  • No es poden incorporar al programa de seguiment tècnics amb jornada completa al servei del Centre de Tecnificació de la Fundació per a l'Esport Balear.
  • S'estableix un mínim de 10 esportistes, i un màxim de 20 si són exclusivament masculins o femenins, o 30 si són mixtos.

7. Condicions que han de complir els programes de tecnificació:

  • Han de tenir un mínim de quatre sessions setmanals d'entrenament. No es comptabilitzaran les jornades de competició.
  • L'edat recomanada dels esportistes del programa va dels 14 als 23 anys, complerts durant l'any de finalització de la temporada del programa. Els esportistes de menys de 12 anys i més de 30 anys, no s'han d'incloure als programes de seguiment.
  • No es poden incorporar al programa de tecnificació esportistes inclosos al Centre de Tecnificació de la Fundació per al l'Esport Balear.
  • Es considera un únic director tècnic per programa, que pot participar als entrenaments com a tècnic.
  • Es considera un tècnic per cada 8 esportistes al programa. Per exemple, un programa amb divuit esportistes podrà disposar de tres tècnics.
  • No es poden incorporar al programa de tecnificació tècnics amb jornada completa al servei del Centre de Tecnificació de la Fundació per a l'Esport Balear.
  • S'estableix un mínim de 6 esportistes per programa, i un màxim de 16 si són exclusivament masculins o femenins, o 24 si són mixtos.

8. Projecte del programa de seguiment o de tecnificació esportiva: S'haurà de completar un annex per a cada programa sol·licitat. Per exemple, si es sol·liciten dos programes de seguiment i un de tecnificació, s'hauran de presentar dos annexos 3 i un annex 4, un per cada programa.

Entre d'altres s'hauran d'indicar:

  • Els objectius del programa.
  • Els criteris tècnics establerts que permetin l'accés dels esportistes al programa.
  • La planificació de les sessions d'entrenament, concentracions i competicions.
  • La relació dels tècnics participants al programa.
  • La relació dels esportistes participants al programa.​​​​​​​