Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 437830
Resolució informativa de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s’estableix la convocatòria de l’acció concertada del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per als anys 2024, 2025, 2026 i 2027

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

En data 6 de maig de 2024, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre un informe justificatiu relatiu a la necessitat d'aprovar la convocatòria per tal de concertar places d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades per als anys 2024, 2025, 2026 i 2027.

Fonaments de dret

1. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

2. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears, en concret l'article 36 que regula expressament el dret dels infants de menys de sis anys a accedir al servei d'atenció primerenca de forma gratuïta.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

8. El Decret 32/2023 ,de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social (BOIB núm.70, de 27 de maig de 2023)

9. El Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

10. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).

11. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol) modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 102, de 20 de juliol).

12. L'Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2024 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2024 i es declaren els serveis d'interès econòmic general (BOIB núm. 40, de 23 de març de 2024), en referència a la previsió de prestació d'atenció primerenca.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Establir el procediment de tramitació de la convocatòria de l'acció concertada del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per als anys 2024, 2025, 2026 i 2027, d'acord amb l'annex.

2. Aplicar el procediment ordinari de convocatòria d'acció concertada que preveuen la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

3. Aprovar el Plec general de condicions tècniques per a la concertació de sessions del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per als anys 2024, 2025, 2026 i 2027, que es pot consultar a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (10 de juliol de 2024)

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover

 

ANNEX Convocatòria d'acció concertada del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per als anys 2024, 2025, 2026 i 2027

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. S'estableix el procediment de convocatòria de l'acció concertada del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per als anys 2024, 2025, 2026 i 2027, per a entitats acreditades, i es dicta a l'empara de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

1.2. Se subjecta a aquest procediment la concertació estimada de 140.000 sessions anuals de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca de serveis socials de les Illes Balears, adreçades a l'atenció integral dels infants de zero a sis anys que ho requereixin, en l'àmbit territorial de de les Illes Balears.

1.3. D'acord amb l'article 3.h) de la Llei 12/2018, també és objecte del concert assolir l'objectiu d'igualtat de gènere i d'innovació en la gestió de les entitats i els serveis públics.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s'han de presentar al registre electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, adreçades al Servei de Valoració i Atenció Primerenca (SVAP), de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, segons els articles 14.2 i 16.4 a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Requisits de les entitats

4.1. Poden presentar sol·licituds per aquesta convocatòria de concert aquelles entitats que compleixin un o ambdós requisits següents:

a. Aquelles entitats que disposin de la corresponent acreditació administrativa de Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca (SEDIAP) i disposin de sessions arrelades mitjançant un concert social la vigència del qual finalitzi l'any 2024.

b. Aquelles entitats que disposin de la corresponent acreditació administrativa de Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca (SEDIAP) i que disposin d'un centre d'atenció primerenca acreditat durant els anys 2023 i 2024 que suposin l'ampliació de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

4.2. A més de l'anterior, les entitats interessades hauran de complir es requisits següents:

a. Tenir una experiència mínima de 24 mesos en la prestació de serveis d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears. L'experiència només es pot acreditar amb els documents que estableix el punt 5.3 apartat c), d'aquesta convocatòria.

b. Acreditar la disposició dels mitjans i els recursos suficients per garantir el compliment de les condicions previstes en l'acord d'acció concertada. Aquests requisits s'han d'acreditar mitjançant la presentació dels documents que estableix el punt 5.3, apartats d), e) i f) i h), d'aquesta convocatòria.

c. Acreditar el compliment de qualsevol altra normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte del concert, mitjançant la presentació del document que estableix el punt 5.3, apartat j), d'aquesta convocatòria.

d. Comunicar els canvis d'accionariat o de titularitat, per preservar la identitat institucional que hagi justificat l'acord d'acció concertada.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l'article 4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, i els requisits que fixa l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4.4. Atès el que disposa l'annex II de l'Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2024 (BOIB núm. 40, de 23 de març), el servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears és un servei declarat d'interès econòmic general, per la qual cosa poden subscriure concerts totes les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, amb ànim de lucre o sense, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que prestin els serveis objecte del concert, compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria i presentin una sol·licitud en els terminis i la forma que es determini en aquesta convocatòria.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model general, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada SEDIAP, amb indicació del nombre de sessions que ofereixin per concertar amb l'Administració, que no pot ser superior a les sessions que tenen acreditades.

5.3. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Resolució d'autorització i d'acreditació del centre o centres i número de places d'atenció primerenca pels què es presenta la sol·licitud de concertació.

b. Acreditació del caràcter d'entitat del tercer sector social a l'efecte del criteri de preferència en la selecció, d'acord amb l'article 6.4 de la Llei 12/2018.

c. Declaració responsable de l'entitat en relació amb l'experiència en la prestació del servei d'atenció primerenca acompanyada del primer concert signat amb la conselleria competent en matèria de serveis socials, o bé d'una certificació expedida per qualsevol administració competent, que acrediti l'activitat d'atenció a infants de zero a sis anys amb trastorns del desenvolupament o risc de patir-lo.

d. Declaració responsable que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, i d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; així com de no incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes, i declaració de no haver estat sancionada per resolució ferma en els darrers quatre anys per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

e. Acreditació de solvència financera, segons el document disponible a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

f. Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

g. Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, en el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades.

h. Acreditació de la titularitat de l'equipament o el centre on es du a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior a la vigència del concert.

i. Declaració, signada per la direcció del servei, que l'entitat manté vigents tots els requisits que van conduir a l'acreditació sobre la totalitat de places autoritzades i acreditades.

j. Declaració, signada per la persona responsable de l'entitat, que el servei compleix la normativa general o específica aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza als tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

6. Criteris de preferència

6.1. Si la disponibilitat pressupostària és suficient per atendre totes les sessions sol·licitades, s'adjudicaran directament a les entitats sol·licitants.

6.2. En el cas que no hi hagi la disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota la demanda per al servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca, objecte del concert, la selecció de les entitats s'ha de basar en els criteris següents:

a. L'arrelament de la persona en l'entorn d'atenció i les condicions d'atenció que requereix.

b. La implantació a la localitat on s'ha de prestar el servei.

c. La lliure elecció i la llista d'espera d'accés al servei.

d. En cas d'empat de llista d'espera entre entitats amb ànim de lucre i entitats sense ànim de lucre, sempre que existeixin anàlogues condicions d'eficàcia, qualitat i costs, així com d'eficiència pressupostària, tendran preferència per formalitzar els acords d'acció concertada les entitats del tercer sector social.

7. Tramitació del procediment de concertació i formalització

7.1. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta perquè l'òrgan instructor pugui determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

7.2. L'òrgan instructor, una vegada revisades les sol·licituds i la documentació adjunta exigida en el punt 5 d'aquesta convocatòria, ha de fer els requeriments necessaris a les entitats en referència a les sol·licituds que no incloguin la documentació acreditativa del compliment dels requisits, perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils, esmenin el defecte o aportin la documentació que hi manca, amb la indicació que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que disposa l'article 21 de la Llei 39/2015.

7.3. Una vegada esmenades les sol·licituds, s'ha de comprovar si la quantitat i l'oferta que contenen s'ajusten a l'import i la demanda de l'Administració pública. Així, si l'import pressupostat resulta suficient per atendre totes les sol·licituds en els termes presentats, l'òrgan competent (la Conselleria de Famílies i Afers Socials) atorgarà directament a cada entitat sol·licitant el concert en aquests termes.

7.4. En el cas que no hi hagi disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota l'oferta per al servei, l'òrgan instructor ha d'aplicar els criteris de preferència que preveu el punt sisè d'aquesta convocatòria. Atès que es tracta d'un servei declarat d'interès econòmic general en el qual poden participar entitats privades amb ànim de lucre, sempre que existeixen anàlogues condicions d'eficàcia, qualitat i costs, així com d'eficiència pressupostària, per formalitzar els acords d'acció concertada tenen preferència les entitats del tercer sector d'acció social.

7.5. En cas que la proposta de l'òrgan instructor sigui parcialment o totalment denegatòria, l'entitat interessada disposarà d'un termini de deu dies hàbils, des de l'endemà de la notificació de la proposta, per al·legar el que convengui al seu dret.

7.6. L'òrgan instructor ha d'elaborar la proposta definitiva dels concerts sol·licitats i l'ha d'elevar a la consellera de Famílies i Afers Socials per a la resolució corresponent. Aquesta resolució s'ha de notificar a les persones interessades.

7.7. Aquest procediment de concertació s'ha de resoldre en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre corresponent. Si en el termini indicat no se n'ha dictat una resolució expressa, s'entendrà que la sol·licitud ha estat desestimada.

7.8. En el cas que una mateixa entitat hagui presentat dues o més sol·licituds pels diferents centres de desenvolupament infantil i atenció primerenca d'acord amb el que estableix el punt 5.2. d'aquesta convocatòria, es podran acumular en un mateix expedient i resoldre conjuntament totes les sessions sol·licitades per la mateixa entitat.

7.9. Els concerts que s'estableixen a l'empara d'aquesta convocatòria s'han de formalitzar mitjançant un document administratiu denominat acord d'acció concertada, que ha d'incloure necessàriament les estipulacions esmentades en l'article 8 de la Llei 12/2018 i la resta de condicions exigides per la legislació vigent.

8. Sessions i distribució territorial

8.1. La previsió del nombre aproximat de sessions/any per concertar és de 140.000 (o la part proporcional) , amb una previsió màxima total durant la vigència del concert de 407.270 sessions.

8.2. Aquests concerts es poden ampliar d'acord amb el que preveuen la Llei 12/2018 i el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, i tenint en compte el procediment previst en l'article 23.3 del Decret 48/2017.

8.3. Les sessions es repartiran en el territori de les illes balears d'acord a les sol·licituds presentades.

9. Vigència del concert

9.1.El concert serà vigent des de l'1 de novembre de 2024 fins al 30 de setembre de 2027.

9.2. Aquests concerts es poden renovar d'acord amb el que preveuen la Llei 12/2018 i el Decret 48/2017.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L'import màxim estimat per assignar és de 17.577.773,20 € (exempt d'IVA), a distribuir entre els exercicis pressupostaris 2024, 2025, 2026 i 2027.

10.2. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de sessions que ofereixin les entitats i pels serveis que requereixi efectivament l'Administració.

10.3. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària, que s'ha d'acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.4. El preu de referència màxim per sessió és de 43,16 € a partir de l'any 2024, tenint en compte, d'acord amb la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de data 13 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 135, de 18 d'octubre de 2022) per la qual s'actualitzen els preus dels serveis concertats, atès el contingut de l'acord sectorial en matèria salarial per a centres especials d'ocupació i centres d'atenció especialitzada de les Illes Balears, inclosos en el Conveni col·lectiu estatal de centres i serveis d'atenció a persones amb discapacitat, pel qual s'emparen els serveis concertats. En aquesta Resolució s' aprova l'actualització de preus dels serveis concertats dels serveis de tutela judicial, atenció primerenca, suport tecnològic per a l'autonomia personal, acompanyament sordceguesa, acompanyament de persones amb discapacitat física, habitatge supervisat, salut mental, suport a l'habitatge en les seves diferents intensitats i servei ocupacional per a salut mental durant els anys 2022, 2023 i 2024.

11. Comitè Tècnic d'Assessorament

11.1. El Comitè Tècnic d'Assessorament es reunirà quan sigui necessari oferir assessorament al director general d'Atenció a la Dependència en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert, així com per exercir la resta de funcions assenyalades en l'article 15 del Decret 48/2017.

11.2. El Comitè Tècnic d'Assessorament que es reunirà estarà integrat pels membres següents:

a) President: el cap del Servei de Valoració d'Atenció Primerenca.

President suplent: la cap de departament de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

b) Vocals:

La cap del Departament Jurídic de la Conselleria de Famílies i Afers Socials o la persona que delegui.

La cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Famílies i Afers Socials o la persona que delegui.

Tres tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, nomenats pel director general d'Atenció a la Dependència.

c) Secretària: la cap de negociat del Servei de Valoració d'Atenció Primerenca.

Secretària suplent: la cap de la Secció XI de la Direcció General d'atenció a la Dependència

11.3. El Comitè Tècnic d'Assessorament queda vàlidament constituït amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: el president o president suplent, la secretària o secretari suplent i tres vocals.

12. Condicions tècniques d'execució

12.1. Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

12.2. El Plec general de condicions tècniques detalla l'acció concertada, les característiques concretes de la població per atendre, el sistema de facturació, el règim de realització amb mitjans aliens, les penalitzacions que s'han d'aplicar en cas d'incompliment de l'entitat, els requisits de qualitat de l'activitat, els aspectes tècnics i econòmics que es poden modificar al llarg de l'execució del concert i els si temes de seguiment i control del concert.

12.3. Les aplicacions informàtiques de la Direcció General d'Atenció a la Dependència són les úniques vàlides per gestionar les sessions i per a qualsevol ús aplicable que es derivi de l'execució d'aquest concert.

13. Seguiment

13.1. Els tècnics del Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca són els responsables del seguiment dels casos atesos, i s'han de coordinar amb el Servei de Valoració i Atenció Primerenca i els serveis socials comunitaris bàsics, de salut i educatius.

13.2. Els tècnics del Servei de Valoració i Atenció Primerenca poden fer visites de comprovació del funcionament dels Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.3. L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

13.4. Així mateix, l'entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. El Plec general de condicions tècniques estableix les obligacions de les entitats concertades.

14.2. Les entitats concertades queden sotmeses a les obligacions de control que en poden afectar el pla de comptes i el sistema comptable, així com els sistemes d'informació, el control de qualitat, l'auditoria de comptes i les auditories de protecció de dades. En tot cas, s'ha de preservar el model de gestió privada del servei i la seva identitat corporativa.

14.3. Les entitats queden sotmeses a les actuacions que determini la Direcció General d'Atenció a la Dependència pel que fa a les condicions tècniques i l'avaluació de la qualitat del servei, així com als processos de seguiment i als controls econòmics i administratius que es vagin adoptant per complir l'acció concertada.

14.4. L'entitat concertada està obligada a subministrar a l'Administració, amb el requeriment previ, tota la informació necessària per al compliment de les obligacions previstes a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

15. Penalitzacions

L'incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei pot donar lloc a la imposició de penalitzacions, d'acord amb el Plec general de condicions tècniques.

16. Criteris d'accés dels infants i llista d'espera

Els criteris d'accés dels infants i la gestió de la llista d'espera es recullen en el Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

17. Publicitat

17.1. Les entitats d'iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d'entitat pertanyent a la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, segons les indicacions del Manual d'identitat corporativa que els facilitarà l'Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

17.2. Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip de pertànyer a la xarxa pública d'atenció a la dependència corresponent, que els proporcionarà la Conselleria de Famílies i Afers Socials. Així mateix, s'ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries de les sessions concertades.

17.3. Els acords d'acció concertada s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que estableix la lletra f) de l'article 3 de la Llei 12/2018, i en el portal de transparència d'acord amb l'apartat g) de l'article 3 de la Llei 12/2018.

18. Prerrogatives de l'Administració

18.1. L'òrgan competent per resoldre el procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo, resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

18.2. Els acords que adopti l'òrgan competent per resoldre el procediment a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d'extinció

Són causes d'extinció del concert social les que estableix l'article 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.