Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 443314
Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 12 de juny de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant nomenament provisional per millora d’ocupació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, va instaurar nous sistemes de provisió i d'ocupació temporal de llocs de treball.

Entre els nous sistemes d'ocupació temporal de llocs de treball es va preveure el nomenament provisional per millora d'ocupació, i a aquest efecte es va modificar la redacció de l'article 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El primer apartat del precepte esmentat en el paràgraf anterior disposa que, en casos de necessitat urgent i inajornable quan concorrin causes raonades d'interès públic, el personal funcionari de carrera pot ocupar un lloc de treball no ocupat adscrit a un cos, escala o especialitat diferent d'aquell al qual pertanyi, mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació. L'article 82 bis, entre altres punts, també determina que el nomenament per millora d'ocupació s'ha de dur a terme mitjançant un sistema de borses de persones aspirants provinents d'haver superat alguna prova o exercici en un procés selectiu de promoció interna.

Respecte als llocs de treball genèrics, el nomenament provisional per millora d'ocupació té caràcter preferent respecte al nomenament de personal funcionari interí. Pel que fa als llocs de treball de caràcter singularitzat, s'han d'intentar proveir en primer lloc mitjançant sistemes de provisió ordinaris o pel sistema de comissions de serveis de caràcter voluntari.

La disposició transitòria primera del Decret llei 6/2022 estableix que l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de posar en marxa nous sistemes de provisió tan bon punt es resolguin les convocatòries de promoció interna corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels anys 2019, 2020, 2021 i 2022.

De conformitat amb l'article 38 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en el si de les meses de negociació els representants de les administracions públiques poden concertar amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades acords per determinar condicions de treball, i aquests acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques. En aquest sentit, en l'àmbit de l'Administració autonòmica, els representants d'aquesta i els de les organitzacions sindicals USO, STEI Intersindical, CCOO, UGT i CSIF, amb representació en la Mesa Sectorial de Serveis Generals, varen subscriure, el 12 de juny de 2024, un acord pel qual es regula la selecció mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'altra banda, l'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau».

Així mateix, l'article 5.2.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, atribueix al Consell de Govern la competència de donar validesa i eficàcia als acords assolits en la negociació amb la representació sindical del personal funcionari mitjançant l'aprovació expressa i formal d'aquests.

Per tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 6.2.g) de la Llei 3/2007, el Consell de Govern a proposta de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, en la sessió de dia 12 de juliol de 2024 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 12 de juny de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació, que s'adjunta com a annex.

Segon. Ordenar que aquest Acord es publiqui íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer. Disposar que aquest Acord tengui efectes des de l'endemà de la publicació.

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.  

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma 12 de juliol de 2024

La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens

 

Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 12 juny de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació

Parts

Per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la consellera de Presidència i Administracions Públiques.

Per la part social, els representants de les organitzacions sindicals USO, STEI Intersindical, CSIF, CCOO i UGT, presents en la Mesa Sectorial de Serveis Generals, els quals consten com a signants d'aquest Acord.

Antecedents

El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, va instaurar nous sistemes de provisió i d'ocupació temporal de llocs de treball.

Entre els nous sistemes d'ocupació temporal de llocs de treball es va preveure el nomenament provisional per millora d'ocupació, i a aquest efecte es va modificar la redacció de l'article 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

El primer apartat del precepte esmentat en el paràgraf anterior disposa que, en casos de necessitat urgent i inajornable quan concorrin causes raonades d'interès públic, el personal funcionari de carrera pot ocupar un lloc de treball no ocupat adscrit a un cos, escala o especialitat diferent d'aquell al qual pertanyi, mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació. L'article 82 bis, entre altres punts, també determina que el nomenament per millora d'ocupació s'ha de dur a terme mitjançant un sistema de borses de persones aspirants provinents d'haver superat alguna prova o exercici en un procés selectiu de promoció interna.

Respecte als llocs de treball genèrics, el nomenament provisional per millora d'ocupació té caràcter preferent respecte al nomenament de personal funcionari interí. Pel que fa als llocs de treball de caràcter singularitzat, s'han d'intentar proveir en primer lloc mitjançant sistemes de provisió ordinaris o pel sistema de comissions de serveis de caràcter voluntari.

La disposició transitòria primera del Decret llei 6/2022 estableix que l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de posar en marxa nous sistemes de provisió tan bon punt es resolguin les convocatòries de promoció interna corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels anys 2019, 2020, 2021 i 2022.

L'article 38 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic determina que en el si de les meses negociadores els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades, i que els acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques. Per a la seva validesa i eficàcia, és necessària l'aprovació expressa i formal per part d'aquests òrgans. Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sens perjudici que als efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau.

Per tot això, l'Administració i les organitzacions sindicals USO, STEI Intersindical, CSIF, CCOO i UGT, amb representació a la Mesa Sectorial de Serveis Generals, que signen aquest document, de conformitat amb l'article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure el següent

Acord

1. Objecte

L'objecte d'aquest Acord és aprovar el procediment d'ocupació temporal de llocs de treball mitjançant el sistema de nomenament provisional per millora d'ocupació.

2. Àmbit objectiu d'aplicació

Aquest Acord és aplicable per ocupar llocs de treball de l'àmbit de serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Efectes

Aquest Acord deixa sense efectes totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposin a aquest Acord, el contradiguin o siguin incompatibles amb el que disposa.

Palma, 12 de juny de 2024

Per l'Administració

La consellera de Presidència i Administracions Públiques

Per les organitzacions sindicals

 

USO

STEI Intersindical

CSIF

CCOO

UGT

 

 

ANNEX Nomenament provisional per millora d'ocupació

1. Nomenament provisional per millora d'ocupació

1. En casos de necessitat urgent i inajornable quan concorrin causes raonades d'interès públic, el personal funcionari de carrera pot ocupar un lloc de treball adscrit a un cos, escala o especialitat diferent d'aquell al qual pertanyi, mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació.

2. Per poder dur a terme un nomenament provisional per millora d'ocupació han de concórrer les causes legals que habiliten el nomenament de personal funcionari interí.

D'acord amb això, les modalitats de nomenament provisional per millora d'ocupació són les següents:

a) Nomenament provisional en lloc vacant.

b) Nomenament provisional per substitució transitòria de les persones titulars.

c) Nomenament provisional per executar programes de caràcter temporal.

d) Nomenament provisional per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat.

3. Aquest sistema d'ocupació de llocs de treball és preferent respecte al nomenament de personal funcionari interí.

4. En el cas que el lloc de treball que s'hagi de proveir tengui doble adscripció, aquest s'ha d'intentar ocupar amb les persones disponibles de la borsa del grup o subgrup inferior.

2. Sistema de selecció: borses

1. La selecció del personal funcionari de carrera que pot ser objecte d'un nomenament provisional per millora d'ocupació s'ha de dur a terme mitjançant un sistema de borses de persones aspirants provinents d'haver superat alguna prova o exercici en un procés selectiu de promoció interna vertical o de promoció interna creuada a un grup o subgrup immediatament superior.

2. Respecte a les borses de promoció interna creuada, únicament s'han de constituir borses quan es tracti de la modalitat prevista per l'article 69.1.b) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (accés del personal funcionari dels cossos generals als cossos especials o a l'inrevés del grup immediatament superior).

3. Les persones integrants de les borses de promoció interna vertical tenen preferència respecte a les persones que integren les borses de promoció interna vertical creuada.

4. Transitòriament, i fins a la confecció de les borses esmentades en el punt anterior, el procediment per nomenar personal funcionari per millora d'ocupació es pot dur a terme per sistema de borses confeccionades mitjançant la tramitació pública d'un concurs de mèrits en què s'han de valorar, com a mínim, l'experiència prèvia i el nivell de coneixements de català. Les bases de la convocatòria corresponent poden determinar la valoració d'altres mèrits.

4. Les borses transitòries són vigents fins a la publicació de la primera borsa derivada d'una promoció interna vertical o promoció interna creuada. Transcorregut un any des de la constitució d'una borsa transitòria, i sempre que mantengui la vigència, s'ha d'iniciar el procediment per actualitzar-la, amb la incorporació de noves persones i amb la possibilitat d'aportar mèrits nous per part de les persones que ja la integrin.

5. Les borses de persones aspirants provinents d'haver superat alguna prova o exercici en un procés selectiu de promoció interna vertical i promoció interna creuada tenen vigència fins a la constitució de noves borses derivades de la tramitació de procediments d'ingrés.

6. En el cas que les borses derivades de la tramitació d'un procediment selectiu de promoció interna vertical o de promoció interna creuada s'exhaureixin, es poden constituir borses transitòries fins a disposar de noves borses derivades dels processos selectius esmentats.

Aquestes borses s'han de considerar exhaurides quan a la borsa corresponent no hi hagi cap persona en la situació de disponible, o el nombre de persones en situació de disponible sigui igual o inferior al 10 % respecte al nombre total de persones que la integrin.

3. Situació de les persones a les borses

1. Les persones es poden trobar en alguna de les situacions següents: disponible, no disponible, desactivada i exclusió.

2. Estan en la situació de no disponible:

a) Les persones integrants de la borsa que tenguin un nomenament provisional per millora d'ocupació a la mateixa illa i en el mateix cos, escala i/o especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Les persones integrants de la borsa que no es troben en la situació de servei actiu en el cos, l'escala i/o l'especialitat des del qual han accedit a la borsa.

c) Les persones que al·leguin i acreditin adequadament una causa justificada de renúncia prevista en el punt 10.3 d'aquest Annex.

d) Les persones que acompleixin una comissió de serveis d'atribució temporal de funcions.

e) Les persones que acompleixin una comissió de serveis de caràcter voluntari.

3. Estan en situació desactivada:

a) Durant un període de sis mesos, les persones que renunciïn injustificadament a l'adjudicació d'un nomenament, incompleixin el deure de prendre possessió o que amb posterioritat renuncien injustificadament al nomenament provisional per millora d'ocupació durant un termini de sis mesos.

b) Durant el termini d'un any, les persones que, havent renunciat a l'adjudicació d'un nomenament, havent incomplert el deure de prendre possessió o havent renunciat injustificadament a un nomenament provisional per millora d'ocupació, incorrin de nou en una d'aquestes conductes.

4. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de «no disponible» o de «desactivada» en la borsa corresponent no pot optar a cap nomenament provisional per millora d'ocupació.

5. Han de ser excloses de les borses les persones que, per tercera vegada, renunciïn injustificadament a l'adjudicació d'un nomenament, incompleixin el deure de prendre possessió o, un cop s'hagi duit a terme la presa de possessió, renunciïn injustificadament al nomenament provisional per millora d'ocupació.

6. Es troben en la situació de disponible la resta de persones.

4. Requisits de les persones aspirants

Per optar a l'adjudicació d'un nomenament les persones interessades han de:

a) Complir els requisits generals d'accés a la funció pública.

b) Tenir la titulació exigida per accedir al cos, l'escala o l'especialitat a què està adscrit el lloc.

c) Complir els requisits establerts en la Relació de llocs de treball.

En el cas que la provisió del lloc sigui inajornable i no es pugui formalitzar el nomenament provisional per millora d'ocupació per no complir els requisits objectius, es pot adjudicar el lloc de treball mitjançant nomenament per millora d'ocupació sempre que la persona interessada disposi de la titulació requerida.

d) Tenir la condició de personal funcionari de carrera, i trobar-se en la situació administrativa de servei actiu en el cos, l'escala i l'especialitat del grup o subgrup immediatament inferior al cos al qual es troba adscrit el lloc en què s'ha d'efectuar el nomenament.

e) Estar en la situació de disponible en la borsa corresponent.

5. Llocs de treball objecte de nomenament provisional per millora d'ocupació

1. Els nomenaments per millora d'ocupació s'han d'efectuar preferentment en llocs de treball genèrics.

2. Es poden efectuar nomenaments per millora d'ocupació en llocs de treball singularitzats quan es produeixi qualsevol d'aquests dos supòsits:

a) Resultin deserts per tercera vegada en un procés de provisió pel sistema de concurs obert i permanent específic.

b) Siguin declarades desertes dues convocatòries d'ocupació del lloc de treball mitjançant comissions de serveis de caràcter voluntari perquè no es presenti cap persona a qui pugui ser adjudicat el lloc corresponent.

6. Procediments d'adjudicació de nomenament provisional per la millora d'ocupació

Els procediments d'adjudicació de les persones que vulguin obtenir un nomenament provisional per millora d'ocupació s'han de fer mitjançant la seva participació en:

a) Convocatòries públiques de crides col·lectives telemàtiques: llocs de treball genèrics.

b) Convocatòries públiques d'ocupació temporal de llocs de treball: amb caràcter general, per als llocs de treball singularitzats.

7. Procediment en llocs de treball genèrics

1. Els llocs de treball genèrics s'han de proveir mitjançant crides col·lectives telemàtiques. En aquestes crides hi poden participar, al mateix temps, les persones que integren les borses per obtenir nomenaments provisionals per millora d'ocupació i les persones que integren les borses úniques de personal funcionari interí.

2. La crida col·lectiva telemàtica s'ha de regir per les disposicions establertes a aquest efecte per a la selecció mitjançant aquest sistema per al nomenament de personal funcionari interí.

3. Tenen preferència en l'adjudicació dels llocs de treball les persones que integren les borses de nomenament per millora d'ocupació respecte a les persones que integren les borses de personal funcionari interí.

4. Un cop tramitada la crida col·lectiva:

— S'ha d'adjudicar el nomenament provisional per millora d'ocupació a favor de la persona que tengui millor ordre de prelació dins la borsa preferent.

— En el cas que no es pugui proposar el nomenament provisional per millora d'ocupació, s'ha d'adjudicar el nomenament de personal funcionari interí a favor de la persona que per ordre de prelació correspongui.

— Si no es pot proposar l'adjudicació del lloc per millora ni tampoc nomenament de personal funcionari interí, s'ha de declarar deserta la crida.

5. No obstant el que estableixen els apartats anteriors d'aquest punt, si les conselleries o ens competents del sector públic instrumental tenen constància de l'interès a ocupar un lloc de treball genèric per part de personal funcionari de carrera del grup o subgrup al qual es troba adscrit:

— En el cas que l'interès l'hagi manifestat una sola persona, s'ha de proposar l'adjudicació directa d'una comissió de serveis de caràcter voluntari a favor d'aquesta, sempre que compleixi els requisits corresponents.

— En el cas que l'interès l'hagi manifestat més d'una persona, s'ha de publicar la convocatòria corresponent. En aquesta primera convocatòria hi poden participar les persones integrants de la borsa de millora i, en el cas que el lloc de treball no es pugui proveir mitjançant una comissió de serveis, s'ha d'adjudicar el nomenament per millora a favor de la persona que participi en la convocatòria, compleixi els requisits corresponents i tengui millor ordre de prelació.

8. Procediment en llocs de treball singularitzats

1. Les persones interessades poden participar en una segona convocatòria pública d'ocupació temporal per optar a l'adjudicació d'un nomenament provisional per millora d'ocupació.

2. Un cop tramitades les convocatòries corresponents, si no es pot proposar l'ocupació del lloc de treball mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari, s'ha de declarar deserta la segona convocatòria de provisió mitjançant aquest sistema i s'ha de proposar el nomenament provisional per millora d'ocupació a favor de la persona que compleixi les condicions següents:

— Hagi participat en la convocatòria.

— Tengui millor ordre de prelació dins la borsa corresponent.

3. En el cas que els llocs de treball singularitzats no s'hagin pogut ocupar mitjançant dues convocatòries per proveir el lloc mitjançant comissió de serveis, es poden intentar proveir mitjançant crida col·lectiva en els termes establerts en l'apartat anterior.

9. Procediment d'adjudicació de nomenaments provisional per millora d'ocupació en llocs de treball de lliure designació

1. Quan es tracti de l'ocupació de llocs de treball genèrics:

— S'ha d'adjudicar el nomenament provisional per millora d'ocupació a favor de la persona que s'estimi més convenient que estigui en situació de «disponible» i que compleixi els requisits del lloc de treball.

— En el cas que no es pugui proposar el nomenament provisional per millora d'ocupació, s'ha d'adjudicar el nomenament de personal funcionari interí a favor de la persona que s'estimi més convenient, que estigui en situació de «disponible» i que compleixi els requisits del lloc de treball.

2. Quan es tracti de l'ocupació de llocs de treball singularitzats:

a) Quan la primera comissió de serveis es declari deserta i en la segona no es pugui adjudicar la comissió de serveis, es pot proposar l'adjudicació del nomenament a favor de qualsevol de les persones integrants de la borsa que estigui en situació de «disponible» i que compleixi els requisits del lloc de treball, amb independència del número d'ordre que ocupi.

b) Pel que fa als llocs de treball de xofer o xofera, de secretari o secretària i llocs de treball de lliure designació adscrits a la Presidència de les Illes Balears, no és necessari que les persones es trobin en la situació de disponible i es pot proposar l'adjudicació al seu favor en els termes establerts en el paràgraf anterior.

Així mateix, i únicament respecte a aquests llocs de treball, es pot entendre complert el requisit d'haver declarat desertes dues convocatòries de comissions de serveis per poder dur a terme un nomenament provisional, quan cap de les persones que es presentin compleixi el requisit d'especial confiança personal que s'exigeix per ocupar aquests llocs.

10. Comunicació de la data de presa de possessió, renúncies i incompliments

1. Un cop adjudicat provisionalment el lloc de treball, s'ha de comunicar a la persona interessada la data en què ha de prendre possessió.

2. Són causes de renúncia justificada a l'adjudicació provisional les que s'especifiquen en el punt següent.

En tot cas les causes de renúncia justificada han de ser sobtades, és a dir, s'han d'originar entre el primer dia de presentació de sol·licituds a la crida o convocatòria corresponent i la data d'efectes del nomenament provisional per millora d'ocupació.

3. Les causes de renúncia justificada a l'adjudicació provisional d'un lloc de treball són:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu.

b) Patir malaltia o incapacitat temporal.

c) Exercir funcions sindicals.

d) Haver sol·licitat el pas a una situació administrativa que comporti reserva de lloc de treball.

e) Passar a prestar serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant qualsevol sistema de provisió o d'ocupació de llocs de treball.

4. Les causes de renúncia justificada s'han d'al·legar dins el termini d'un dia hàbil des de la comunicació de la data de presa de possessió, o des del seu origen en cas que hagin sorgit amb posterioritat, i s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents, sempre que la Direcció General de Funció Pública no en tengui ja constància fefaent. En el cas de no fer-ho, s'ha de declarar la persona en la situació de no disponible.

5. Les persones interessades han de comunicar mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que ha de permetre desar la justificació corresponent, l'acabament de les causes especificades en l'apartat anterior a l'efecte de poder ser declarades en la situació de disponible.

6. Un cop que s'hagi pres possessió del lloc de treball adjudicat, només es consideren causes de renúncia justificades les següents:

a) Les previstes en les lletres c), d) i e) de l'apartat 3 d'aquest punt.

b) Haver obtingut un nou nomenament provisional per millora d'ocupació.

c) Obtenir un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió definitiu.

7. Les persones que renunciïn injustificadament a l'adjudicació, incompleixin el deure de presa de possessió o renunciïn injustificadament a un nomenament provisional per millora d'ocupació han de passar a ocupar el darrer lloc de la borsa durant un termini de sis mesos des de que tornin a passar a la situació activada. Un cop transcorregut aquest termini, la persona ha de recuperar la seva posició original.

11. Situació administrativa del personal que obté un nomenament provisional per millora d'ocupació

1. Durant el temps en què s'ocupi un lloc de treball mitjançant un nomenament per millora d'ocupació, el personal funcionari afectat té dret a la reserva del lloc de treball del qual és titular i es manté en servei actiu en el seu cos d'origen.

2. El temps que una persona acompleixi un nomenament provisional per millora d'ocupació computa, com a serveis efectius, en el cos i l'escala d'origen, a l'efecte de complir el requisit temporal per poder accedir a altres cossos, escales i/o especialitats mitjançant la promoció interna.

12. Retribucions i règim previsió social

1. El personal que obtengui un nomenament provisional per millora d'ocupació ha de percebre les retribucions corresponents al lloc de treball efectivament acomplert, incloent-hi les retribucions bàsiques.

2. Els triennis s'han de percebre d'acord amb les quanties que corresponguin al cos, l'escala o l'especialitat en què els tenguin reconeguts.

En el cas que venci un trienni mentre s'acompleixi un nomenament provisional per millora d'ocupació, s'ha de reconèixer en el grup o subgrup d'origen. En el cas que posteriorment s'accedeixi al grup o subgrup superior, el trienni pot ser reconegut en aquest grup o subgrup superior, amb la petició prèvia de la persona interessada.

3. La carrera professional s'ha de percebre d'acord amb les quanties que es percebin en el cos, l'escala o l'especialitat en què es roman en la situació administrativa de servei actiu.

4. L'acompliment d'un lloc de treball per millora d'ocupació no suposa la consolidació de cap dret de caràcter retributiu, sens perjudici que es pugui considerar com a mèrit en els sistemes de promoció interna o de provisió de llocs de treball.

5. Les persones interessades han de cotitzar en el règim de previsió social des del qual s'accedeix al nomenament provisional per millora d'ocupació.

13. Cessament del nomenament provisional per millora d'ocupació

1. El nomenament provisional per millora d'ocupació ha de finalitzar en els supòsits següents:

a) Quan esdevengui la causa de cessament legalment lligada a la circumstància que originà el nomenament. Això no obstant, el nomenament provisional en un lloc vacant no es troba limitat pel termini de tres anys fixat per al nomenament de personal funcionari interí.

b) Quan per raons organitzatives se suprimeixi o s'amortitzi el lloc de treball.

c) Quan finalitzi la causa que va donar lloc al nomenament.

d) Quan es produeixi un canvi de la situació administrativa en el cos, l'escala i/o l'especialitat des del qual s'ha accedit al nomenament provisional.

e) Per l'obtenció d'un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari.

f) Per pèrdua de la condició de personal funcionari de la persona que l'acompleix.

g) Per renúncia.

2. Quan el nomenament finalitza per les causes indicada en les lletres a), b) i c) de l'apartat anterior, la persona interessada ha de ser declarada d'ofici en la situació de disponible en la borsa corresponent sempre que es trobi vigent.

14. Canvi de modalitat dels nomenaments

1. En el cas de nomenament provisional per substituir personal funcionari amb reserva, si aquest perd la titularitat del lloc de treball, la persona ocupant ha de continuar acomplint el lloc fins que es proveeixi per algun dels sistemes de provisió o d'accés de personal funcionari de carrera. En aquest cas s'ha formalitzar el canvi de modalitat del nomenament provisional per millora d'ocupació.

2. En el cas de nomenament provisional en lloc vacant, si el lloc es proveeix mitjançant sistemes ordinaris, i el personal funcionari de carrera no l'ocupa efectivament, la persona ocupant ha de continuar acomplint el lloc fins a la incorporació efectiva de la persona titular. En aquest cas s'ha formalitzar el canvi de modalitat del nomenament provisional per millora d'ocupació.

3. Els llocs de treball genèrics vacants ocupats mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació s'han de convocar pel torn de promoció interna en l'oferta d'ocupació pública posterior a aquest nomenament, o pel sistema de torn lliure en el supòsit d'ocupació de personal funcionari interí.

4. Els llocs de treball singularitzats ocupats mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació s'han d'intentar proveir pels sistemes de provisió ordinaris.

15. Carrera professional horitzontal

El temps en què s'acompleix un lloc de treball mitjançant nomenament provisional es pot tenir en compte, a opció de la persona interessada, per progressar en el grup o subgrup des del qual s'obté aquest nomenament o en el grup o subgrup on roman en la situació administrativa de servei actiu.

16. Comissions de serveis de caràcter voluntari

Les persones a les quals s'adjudiqui un nomenament provisional per millora d'ocupació no poden participar en convocatòries de comissions de serveis de caràcter voluntari.

17. Grau personal

El temps prestat mentre s'acompleix un nomenament provisional s'ha de tenir en compte, a efectes de consolidació de grau personal, respecte al lloc de treball del qual s'exerceix la titularitat.

Això no obstant, es pot tenir en compte a efectes de consolidació de grau si posteriorment s'obté un lloc del mateix nivell o superior mitjançant un sistema de provisió definitiu, en els mateixos termes que es té en compte el temps acomplert mitjançant una comissió de serveis de caràcter voluntari. També es pot tenir en compte a aquest efecte si el lloc obtingut amb caràcter definitiu és inferior al lloc de treball acomplert mitjançant nomenament provisional però superior al grau personal consolidat per la persona interessada.