Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 442139
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual es modifica la denominació i l’adscripció del lloc de col·laboració de secretaria intervenció de l’Ajuntament de Llucmajor, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional [codi 24733]
El director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. El 16 d'agost de 2022 va tenir entrada en el Registre de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (reg. d'entrada núm. 458290/2022) un ofici del batle de Llucmajor mitjançant el qual traslladava l'Acord del Ple de l'Ajuntament de 27 de juliol de 2022 pel qual s'aprovava la creació del lloc de col·laboració de secretaria intervenció F90420001, adscrit a la Intervenció.
2. El 18 d'agost, mitjançant una resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat es va classificar aquest lloc de col·laboració com de classe tercera (BOIB núm. 110, de 20 d'agost de 2022).
3. El 27 de juny de 2024 va tenir entrada en el Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (reg. d'entrada núm. 409734/2024) un ofici de la batlessa de Llucmajor mitjançant el qual donava trasllat de l'Acord del Ple de l'Ajuntament de 26 de juny pel qual s'aprova la modificació de la relació de llocs de treball en relació amb el lloc de col·laboració de secretaria intervenció.
En concret, s'aprova la modificació de la seva adscripció i el canvi de denominació. Així doncs, passa a denominar-se secretari/ària adjunt/a adscrit/a a la unitat Secretaria General Tècnica.
4. Pel que fa a la classificació, es manté com de classe tercera reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria intervenció.
5. En relació amb el nivell de coneixement de llengua catalana, es manté el nivell B2.
6. La Secretaria i la Intervenció de l'Ajuntament de Llucmajor estan classificades com de classe primera.
7. En la tramitació d'aquest expedient, s'han fet tots els tràmits exigits per la legislació vigent, tal com acredita l'informe jurídic favorable de dia 1 de juliol de 2024 emès pel Servei de Corporacions Local.
Fonaments de dret
1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció de l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. L'article 15 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, disposa que les entitats locals poden crear altres llocs de treball que tenguin atribuïdes funcions de col·laboració immediata i auxili a lesL- de secretaria, intervenció i tresoreria, com a llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
3. El mateix article estableix que a aquests llocs de col·laboració els corresponen les funcions reservades que, amb l'autorització prèvia del batle o president de la corporació, els siguin encomanades pels titulars dels llocs reservats de secretaria, intervenció i tresoreria. Així mateix, els correspon la substitució dels titulars dels llocs esmentats, en els casos de vacant, absència, malaltia o concurrència de causa d'abstenció o recusació legal o reglamentària d'aquests.
4. D'acord amb aquest article, la classificació d'aquests llocs correspon a la Comunitat Autònoma, d'acord amb els criteris que s'hi estableixen. Segons aquests criteris, en corporacions locals amb els llocs de secretaria i d'intervenció classificats com de classe primera, els llocs de col·laboració a les funcions de secretaria podran ser classificats en classe primera, segona i tercera i ser adscrits, respectivament, a les subescales de secretaria, categoria superior, secretaria, categoria d'entrada, i a la subescala de secretaria intervenció.
D'altra banda, els llocs de col·laboració a les funcions d'intervenció podran ser classificats en classe primera, segona i tercera i ser adscrits, respectivament, a les subescales d'intervenció tresoreria, categoria superior, intervenció tresoreria, categoria d'entrada i a la subescala de secretaria intervenció.
5.L'article 15.4 del Reial decret 128/2018 estableix que si la corporació local suprimeix un lloc de col·laboració cobert amb caràcter definitiu, haurà de garantir al titular d'aquest un altre lloc del seu grup de titulació, adequat a les funcions pròpies de la seva condició professional, la remuneració del qual no sigui inferior en més de dos nivells a la del lloc per al qual va ser designat.
6.D'acord amb l'article 27.1 del Reial decret 128/2018, els llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional s'han de proveir per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió.
7. L'article 23 del Reial decret 128/2018 estableix que en el Registre integrat les comunitats autònomes han d'efectuar les anotacions referents a la classificació dels llocs reservats.
8. L'article 45.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació i que aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.
9. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.
10. L'article 2.2.c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública.
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:
1. Modificar la inscripció en el registre integrat de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional del lloc de col·laboració de secretaria intervenció de l'Ajuntament de Llucmajor, que passarà a denominar-se secretari/ària adjunt/a adscrit/a a la unitat Secretaria General Tècnica.
2. Mantenir-ne la classificació com de tercera, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria intervenció, la forma de provisió del qual és el concurs i el nivell de coneixement de català, el B2.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament de Llucmajor i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d'aquesta comunitat autònoma.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electronicament el 8 de juliol de 2024)
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens
El director general proposant Antoni Mesquida Bauzá