Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 438018
Departament de Gestió Urbanística. GCI 2021/01. Aprovació inicial del Projecte d’Esmena de deficiències del Registre de la Propietat al Projecte de Cooperació UE 71-03 Façana Marítima-Sector Llevant

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

I21010124 ANU-cat

ÀREA D'URBANISME, HABITATGE I PROJECTES ESTRATÈGICS

GERÈNCIA D'URBANISME

DEPARTAMENT DE GESTIÓ URBANÍSTICA

SERVEI JURÍDICOADMINISTRATIU DE GESTIÓ URBANÍSTICA

SEGEX 1034083C

La Junta de Govern de Palma, en sessió que tingué lloc en data 10 de juliol de 2024, adoptà el següent acord:

"La Junta de Govern, en sessió celebrada el 21-12-2022, va aprovar definitivament el Projecte de cooperació de la UE 71/03, Sector Llevant-Façana Marítima, redactat pel Servei de Valoracions i Projectes del Departament Gestió Urbanística, amb un cost de les obres d'urbanització assumit per l'Ajuntament que ascendia a 2.469.592,13 € (segons xifrava el Servei de Valoracions), amb una previsió desglossada dins l'any 2023 de 151.974,91 € per a la licitació del contracte de serveis de redacció del projecte d'urbanització, direcció d'obra i coordinació, seguretat i salut, i per l'any 2024 de 2.317.617,22 €, per l'execució de les obres d'urbanització. (Aplicació pressupostària 08.15180.60927 Reparcel·lació Façana Marítima MAPFRE-ENDESA).

A instancia de la notificació de qualificació del Registre de la Propietat nº 3, el Servei de Valoracions i Projectes en data 08-07-2024 ha confeccionat document anomenat Esmena de deficiències Registre - Projecte de Cooperació- Unitat d'Execució 71/03- Façana Marítima-Sector Llevant, una vegada s'ha obtingut, en data 31/01/2024, la inscripció registral del projecte de Restitució física de les parcel·les (Anul·lació de projecte de reparcel·lació voluntària UA-FM-2 de la modificació del Pla d'Ordenació Urbana de l'any 2009, Sector Llevant, de Palma)

Vist que no s'ha pogut dur a terme la contractació de la redacció del projecte d'urbanització i execució d'obres a causa de la no inscripció registral del projecte de cooperació, caldrà ajornar les despeses previstes, seguint les instruccions del Gerent d'Urbanisme d'acord amb l'escrit signat el 21-12-2023.

La previsió per a la licitació del contracte de redacció del projecte d'urbanització, direcció d'obra i coordinació de Sanitat i Salut serà, segons la indicada instrucció del Gerent, per a l'any 2024 de 151.974,91 euros (núm. d'operació 220240000614). Aplicació pressupostària 08.15180.60927 Reparcel·lació Façana Marítima (MAPFRE-ENDESA).

En relació amb l'execució de les obres d'urbanització, la Gerència d'Urbanisme no pot preveure el seu termini d'inici malgrat que s'ha efectuat una modificació de la Declaració Ambiental Estratègica formulada en data 23-03-2023 per la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (BOIB 78 de 11-06-2024) atès que l'Ajuntament haurà de dur a terme una modificació puntual de la norma 1.3.2.5 del Pla General d'Ordenació Urbana per poder efectuar l'aprovació del Projecte d'Urbanització així com l'obtenció de l'autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics en relació a la suficiència d'aigua.

Per la qual cosa, serà en un moment posterior quan es podrà determinar la previsió de la despesa oportuna per a l'execució de les obres d'urbanització.

Fonaments de dret

De conformitat amb l'article 157 del Reglament General de la LUIB (BOIB núm. 151 de 22-04-2023) amb la modalitat de cooperació, el present projecte de reparcel·lació el formula l'administració.

Els informes per resoldre aquest expedient s'han emès en la forma que estableixen els articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim, jurídic de les Entitats Locals.

Per tot això i en virtut del que disposen els articles 127.1.d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 18 del Reglament orgànic del govern i de l'administració de l'Ajuntament de Palma, i segons les competències delegades pel Decret de batlia núm. 202401290, de 03/05/2024 (BOIB núm. 63, de 14/05/2024)  i l'acord de la Junta de Govern, de 05/07/2023 (BOIB núm. 95 de 11/07/2023) i les titularitats assignades pel Decret de batlia núm. 202400797, de 18/01/2024 (BOIB núm. 11, de 23/01/2024) propòs a la Junta de Govern que dicti una resolució en els termes següents:

ACORD

1. Aprovar inicialment el Projecte d'Esmena de deficiències del Registre de la Propietat al Projecte de Cooperació UE 71-03 Façana Marítima-Sector Llevant, redactat pel Servei de Valoracions i Projectes del Departament de Planejament i Gestió Urbanística en data 08-07-2024 per tal d'incorporar les esmenes assenyalades en la  qualificació del Registre de la Propietat nº 3 de Palma.

El cost de les obres d'urbanització ascendeix a 2.469.592,13 €, que serà assumit per l'Ajuntament de Palma, segons el que es preveu en el projecte de reparcel·lació, amb una previsió desglossada de 151.974,91 € (redacció del projecte d'urbanització, direcció d'obra i coordinació de Sanitat i Salut) i de 2.317.617,22 € (execució de les obres).

La previsió per a la licitació del contracte de redacció del projecte serà, segons la indicada instrucció del Gerent, per a l'any 2024 de 151.974,91 euros (núm. d'operació 220240000614). Aplicació pressupostària 08.15180.60927 Reparcel·lació Façana Marítima (MAPFRE-ENDESA).

En relació amb l'execució de les obres d'urbanització, la Gerència d'Urbanisme no pot preveure el seu termini d'inici malgrat que s'ha efectuat una modificació de la Declaració Ambiental Estratègica formulada en data 23-03-2023 per la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (BOIB 78 de 11-06-2024) atès que l'Ajuntament haurà de dur a terme una modificació puntual de la norma 1.3.2.5 del Pla General d'Ordenació Urbana per poder efectuar l'aprovació del Projecte d'Urbanització així com l'obtenció de l'autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics en relació a la suficiència d'aigua.

2. Sol·licitar al Registre de la Propietat l'afectació de les finques que conformen l'àmbit d'actuació a la reparcel·lació, d'acord amb l'art. 5 del Reglament sobre inscripció en el registre de la propietat d'actes de naturalesa urbanística, RD 1093/1997.

3. Sotmetre aquest acord a informació pública per un termini d'un mes, mitjançant el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que disposa l'article 122.3 b) del Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears. Així mateix s'haurà de publicar en la direcció o en el punt d'accés electrònic corresponent, on s'insertarà el seu contingut íntegre.

4. Notificar el present acord, al propietaris afectats pel sistema d'actuació per tal que dins el termini d'un mes a partir de la notificació puguin al·legar davant aquesta administració municipal, allò que considerin adient al seu dret.

5. Donar trasllat d'aquest acord al Servei d'Informació Urbanística i a la Secció de projectes d'urbanització pel seu coneixement.”- 

En compliment de l´article 83 de la Llei 12/2017 de 29 de desembre d´Urbanisme de les Illes Balears;  l'article 122.3 b) del Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, LUIB; el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d´abril, es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar en la Secció de Informació Urbanística de l´Àrea de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat (Av. Gabriel Alomar, núm 18, bxos, Edifici Municipal de las Avingudes) i en la seu electrònica a l´adressa

https://urbanisme.palmademallorca.es/IMI/URBANISME/PRD/Planejament_urbanistic_pdf/Images%20Arxiu/GCI-Compensacions/GCI-202100010000/GCI-20210001_PORTADA.pdf

perquè se´n prengui general coneixement i als efectes pertinents.

Si es tracta de subjecte obligat a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques –segons l'article 14.2 de la Llei 39/15- heu de presentar els vostres escrits, obligatòriament, a la seu electrònica de la web de l'Ajuntament de Palma, amb indicació expressa i clara d'allò que es tracta i fent-hi constar el número d'expedient. Si es tracta d'una persona física, podrà utilitzar l'esmentada seu electrònica o bé presentar la documentació a qualsevol de les oficines municipals d' Atenció a la Ciutadania, la ubicació de les quals es pot consultar a la web www.palma.cat, o a les dependències a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

(Signat electrònicament: 10 de juliol de 2024)

El cap de secció de Gestió Urbanística P.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014 publicat en el BOIB 30 de 04/03/2014 José Carlos Casasayas Talens