Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 437763
Aprovació inicial del Reglament de control horari del personal de l’Ajuntament de Bunyola, de data 9 de maig de 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que disposen els articles 43.3 i 46.1 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, es sotmet a informació pública l'Acord d'aprovació inicial del Reglament Horari de l'Ajuntament de Bunyola, de data 9 de maig de 2024, que literalment diu:

PROPOSTA D'APROVACIÓ INICIAL DEL REGLAMENT DE CONTROL HORARI DEL PERSONAL DE L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Expedient núm.: 41/2024

Acord del Ple

Procediment: Aprovació Reglament control horari

Vist el projecte de Reglament de control horari del personal de l'Ajuntament de Bunyola, que obra a l'expedient.

Vist l'Informe de Secretaria sobre la Legislació aplicable i el procediment a seguir en relació amb l'aprovació del Reglament intern de control d'horari del personal de l'Ajuntament de Bunyola, emès en data 25 d'abril de 2024.

I vista l'Acta de la Mesa General de Negociació, reunida en sessió de data 8 de gener de 2024, on queda palès la negociació realitzada i el resultat consensuat del text proposat, que es sotmet al present Acord.

Per tot l'anterior, per part d'aquesta Batlia es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent:

ACORD

PRIMER. Deixar sense efecte l'acord d'aprovació inicial pres pel ple de l'ajuntament en data 9 de novembre de 2023, segons el criteri fixat per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, en el sentit que ja no es poden utilitzar les dades biomètriques per a registrar l'hora d'entrada i de sortida dels treballadors, ja que xoca amb la seva privacitat de manera desproporcional.

SEGON. Aprovar inicialment el text consensuat per la Mesa General de Negociació de data 8 de gener de 2024, que recull el Reglament intern de control horari del personal de l'Ajuntament de Bunyola i el contingut literal del qual és el següent:

«REGLAMENT DE CONTROL HORARI DEL PERSONAL DE L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA

 

Capítol I Disposicions Generals

Article 1.– Objecte

La present normativa té per objecte regular els mitjans, actuació i procediments a seguir per al control del compliment de la jornada de treball i de l'horari del personal de l'Ajuntament de Bunyola.

Article 2.– Àmbit

Tot el personal que presta serveis a l'Ajuntament de Bunyola està sotmès a control d'assistència i permanència. Les instruccions contingudes en el present Reglament seran aplicable a tots els empleats públics que presten els seus serveis a l'Ajuntament de Bunyola, tant els subjectes a règim funcionarial com al laboral.

 

Article 3.– Garanties

La informació obtinguda per part de l'Ajuntament de Bunyola tindrà ús exclusiu per als fins previstos en el present Reglament i el control del compliment horari.

Article 4.– Obligacions

4.1. – Tot el personal tindrà l'obligació de fitxar tant al començament com al final de cada jornada, així com cada vegada que s'abandoni els centres de treball per raons extra laborals, aturades de descans, tant en les sortides com en els retorns.

4.2. – Quan per causes tècniques, no pogués ser utilitzat el sistema de control horari, el control d'assistència i permanència es realitzarà mitjançant comunicació al departament de personal.

4.3. – Aquest Departament facilitarà a cada empleat la informació necessària per a executar el seu pla de control horari.

Article 5.– Responsabilitats

5.1. – La responsabilitat directa del compliment de la jornada i de l'horari de treball correspon a cadascun dels empleats, estant obligats a la utilització correcta dels mitjans existents per al control d'assistència, així com a registrar totes les entrades i sortides previstes.

5.2. – Els responsables dels diferents serveis col·laboraran en el control del personal adscrit a aquest, sense perjudici del control horari assignat al Departament de Recursos Humans.

5.3. – Qualsevol manipulació no autoritzada de l'aplicació donarà lloc a les responsabilitats que corresponguin segons la normativa aplicable.

Article 6.– Mesures de control

El seguiment del compliment de l'horari es realitzarà de la següent manera:

Els treballadors registraran mitjançant els sistemes tècnics oportuns que hagin estat disposats per l'Ajuntament als diferents centres de treball a l'efecte totes les entrades i sortides del centre de treball que es determinen en aquest Reglament. Els sistemes tècnics oportuns de control horari seran sempre respectuosos amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal i de salvaguarda de la intimitat del treballador.

Quan, per qualsevol causa, existeixi la impossibilitat de fitxatge o es produeixi alguna incidència amb l'aplicació o el PC s'haurà de comunicar aquesta incidència.

Article 7.– Entrada en vigor

El present Reglament entrarà en vigor a l'endemà de la publicació del seu text íntegre de l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

TERCER. Sotmetre aquest text a informació pública i audiència dels interessats, amb publicació en el Butlletí Oficial de la Província i tauler d'anuncis de l'Ajuntament, pel termini de trenta (30) dies perquè puguin presentar reclamacions o suggeriments, que seran resoltes per la Corporació. Simultàniament, es publicarà al portal web de l'Ajuntament [https://www.ajbunyola.net].

QUART. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple i l'Acord d'aprovació definitiva tàcita del Reglament, amb el text íntegre d'aquest, es publicarà per al seu general coneixement en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Província. Així mateix, estarà a la disposició dels interessats a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://bunyola.sedelectronica.es]

 

(Signat electrònicament: 10 de juliol de 2024

El batle-presidente Juan Antonio Riera Llabrés)