Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 434533
Aprovació definitiva de les bases del procediment de concessió d'ajudes destinades a famílies per contribuir amb les despeses derivades de la inscripció d’infants i joves a activitats esportives i de lleure d’estiu del terme municipal de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb l'edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 69, de 25 de maig de 2024, amb relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera en sessió ordinària de 16 de maig de 2024, mitjançant el qual es van aprovar inicialment les bases del procediment de concessió d'ajudes destinades a famílies per contribuir amb les despeses derivades de la inscripció d'infants i joves a activitats esportives i de lleure d'estiu del terme municipal de Son Servera

De conformitat amb el que preveuen els articles 22.2.d) i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i havent transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagi presentat cap al·legació ni reclamació, es fa pública l'aprovació definitiva de les bases reguladores que a continuació es transcriuen:

«BASES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ D'AJUDES DESTINADES A FAMÍLIES PER CONTRIBUIR AMB LES DESPESES DERIVADES DE LA INSCRIPCIÓ D'INFANTS I JOVES A ACTIVITATS ESPORTIVES I DE LLEURE D'ESTIU DEL TERME MUNICIPAL DE SON SERVERA.

1. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquesta bases és la regulació dels ajuts per contribuir amb les despeses derivades de la inscripció d'infants i joves a activitats esportives i de lleure d'estiu del terme municipal de Son Servera, amb la finalitat d'afavorir la participació social, diversió, l'aprenentatge de valors, la millora de les capacitats físiques i la salut dels infants i contribuir amb la conciliació familiar durant l'època estival.

2. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes les persones físiques majors d'edat que compleixin amb els requisits següents:

a. Tenir al seu càrrec infants o joves d'entre 3 i 17 anys inscrits i que participin a activitats esportives i de lleure d'estiu del terme municipal de Son Servera.

b. Que l'infant o jove, el pare/mare/tutor o les persones que tenguin un infant o jove en acolliment permanent estiguin empadronades en el municipi de Son Servera, amb una antiguitat mínima de tres mesos respecte de la data de sol·licitud.

c. No haver sol·licitat i/o rebut ajudes o subvencions de l'Ajuntament de Son Servera o de qualsevol altre administració per dur a terme a activitats esportives i de lleure d'estiu, que, conjuntament, superin l'import de l'activitat.

d. No poden tenir la condició de beneficiàries les persones en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1. Activitats subvencionables

Són activitats subvencionables les regulades en el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure. D'acord amb l'article 37.4 del Decret 23/2018, aquestes activitats són les següents:

a) Acampada

b) Camp de treball, de voluntariat o d'aprenentatge

c) Escola d'estiu o de vacances

d) Colònia

e) Estada, casal, campus i altres activitats de caràcter esportiu

f) Activitats en una granja escola

g) Activitats en una aula de natura

h) Marxa per etapes

I) Activitats en centres infantils o juvenils de lleure educatiu

j) Activitats d'educació en el lleure educatiu infantil i juvenil de caràcter mixt: que incloguin activitats de tipus acadèmic i altres pròpiament de lleure educatiu

k) Activitats extraordinàries d'aventura o d'esports de risc

l) Qualsevol altra activitat assimilable, sigui quina sigui la seva denominació

3.  Quantia de l'ajuda

a. La quantia total de les ajudes econòmiques es determinarà en la corresponent convocatòria i estarà degudament consignada en els pressupostos municipals.

b. L'import de l'ajuda tendrà el caràcter d'import cert i serà el de la quantitat abonada en concepte d'inscripció de l'infant o jove a activitats esportives i de lleure d'estiu, amb els límits següents:

  • L'import de 60 euros per inscripció mensual.
  • L'import de 30 euros per inscripció quinzenal.

No es subvencionaran les inscripcions amb una durada inferior a 15 dies.

4. Presentació de les sol·licituds i terminis.

a. Els interessats hauran de sol·licitar l'ajuda en el termini que s'assenyali a la convocatòria.

b. Els models normalitzats, així com la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponibles a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera. La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini i la no utilització dels formularis establerts, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.

c. La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.

d. La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament, i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència. La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya també es pot fer en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

e. La presentació de la sol·licitud implica, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Son Servera accedeixi a les dades següents, necessàries per resoldre l'ajuda:

• Consulta de dades d'identitat.

• Consulta de dades del Padró municipal.

5. Règim de concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, les sol·licituds es resoldran de forma individual, seran estudiades per ordre de presentació i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions  previstes  a  les bases reguladores,  fins  a  l'exhauriment  dels  fons  destinats.  Aquelles sol·licituds  que  complint  els  requisits  per  adquirir  la  condició  de  beneficiari  els  falti  algun document  preceptiu  o  d'acreditació  se'ls  concedirà un  termini  de  10  dies  hàbils  per  poder presentar  en  un  sol  cop  tota  la  documentació  que  els  manqui;  en  aquest  cas,  la  data  de presentació  que  es  tindrà  en  compte  serà  la  de  la  presentació  de  tota  la  documentació completa.

Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes per al mateix concepte, tot i que l'import en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, tot això atès el disposat en l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Obligacions de la persona beneficiària.

L'obtenció de les ajudes regulades per aquestes bases comporta les següents obligacions:

a. No falsejar les condicions requerides per a la concessió de l'ajuda i no ocultar les que l'haguessin impedit o limitat.

b. Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir l'ajuda.

c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se‘ls requereixi.

d. Cooperar amb l'Administració en totes les activitats d'inspecció i verificació que es duguin a terme, per assegurar la correcta destinació de l'ajuda.

e. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts (tiquets i/o factures), inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. És per aquest motiu que les persones beneficiàries hauran de tenir a disposició de l'administració aquests documents justificatius perquè se'ls hi podrà requerir la seva aportació en qualsevol moment.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable, o la no-presentació davant l'Ajuntament de la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà l'inici del procediment de reintegrament de l'ajuda rebuda a la qual haurà de sumar l'interès de demora aplicable des del dia de la recepció de l'ajuda fins que s'acordi el reintegrament, que serà l'increment legal dels doblers incrementat en un 25%, en base a l'establert en l'article 38.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i com a conseqüència de tot l'exposat, i després de la instrucció del corresponent expedient sancionador, la persona infractora, durant un termini de fins a quatre anys, no podrà obtenir subvencions, ajudes públiques i avals de l'Ajuntament de Son Servera o d'altres ens públics.

7. Procediment, resolució i pagament de l'ajuda

a. La gestió de les ajudes previstes en aquestes bases reguladores se subjecta als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

b. La instrucció del procediment correspon a la tècnica de Serveis Educatius, que una vegada rebudes les sol·licituds, comprovarà el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerirà a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. Si passat aquest temps la persona interessada no ha esmenat la falta o no ha aportat els documents requerits, es considerarà que desisteix de la seva petició.

La data de presentació que es tindrà en compte serà la de la presentació de tota la documentació completa.

c. D'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 39/2015, en la tramitació de sol·licituds s'ha de guardar l'ordre estricte de presentació. La persona tècnica instructora designada ha d'emetre un informe proposta de resolució respecte de la totalitat o un nombre determinat de sol·licituds, indicant les persones beneficiàries i les quanties de les ajudes corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin estat desestimades, la qual es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera perquè en un termini de 10 dies hàbils es puguin presentar les al· legacions que es considerin oportunes.

Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

d. Finalitzat aquest termini de 10 dies, i havent resolt les al·legacions que s'hagin pogut presentar, el batle dictarà resolució definitiva. En aquesta resolució, que haurà de ser motivada, es farà constar de manera expressa, si es concedeix la subvenció o desestima. En cas de concedir-la s'ha de fer constar la identitat de la persona beneficiària i l'import de l'ajuda que es concedeix. En cas de desestimar-la, s'ha de fer constar el motiu de la desestimació. No cal cap acte exprés d'acceptació de la subvenció, la qual s'entendrà acceptada per la presentació de la sol·licitud i la seva concessió si es compleixen els requisits establerts.

La resolució es notificarà  a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/dossier). Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà en què es produeix aquesta publicació.

e. El pagament d'aquest subvenció s'ha de fer en pagament únic, a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió sense que sigui necessària la constitució de garantia.

8. Publicitat

D'acord amb el previst a l'article 20.4.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Departament d'Intervenció enviarà informació sobre aquestes bases i sobre la convocatòria i les resolucions de concessió que en derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

El text íntegre d'aquestes bases reguladores, la convocatòria corresponent i les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i al tauler d'edictes de las Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.

9. Reintegrament

L'incompliment de les condicions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre.

10. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

També seran d'aplicació qualsevol normativa sancionadora administrativa o penal que sigui aplicable quant a la falsedat de les dades incloses dins les declaracions responsables.

11. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

a. El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Son Servera (CIF P0706200C, plaça Sant Ignasi, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.  

b. El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

c. L'Ajuntament de Son Servera té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

d. Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Son Servera, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

e. La persona interessada pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, supressió, cancel·lació. Per a això, ha de formular sol·licitud d'Exercici dels Drets de Rectificació, Supressió, Limitació, Portabilitat o Oposició en relació amb Dades de Caràcter Personal, o sol·licitud d'Exercici del d'Accés (Dades de Caràcter Personal).

Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Son Servera, plaça Sant Ignasi, 1 - 07550 - Son Servera, o bé mitjançant la seva seu electrònica https://sonservera.eadministracio.cat/.

Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

12. Legislació supletòria i interpretació de les bases

En tot allò que no preveuen aquestes bases regeix el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2021 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.

Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin necessaris.

13. Recursos

La resolució que recaigui en aquest procediment posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu.

Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.»

 

Son Servera, (signat electrònicament: 9 de juliol de 2024)

El batle Jaume Servera Lliteras