Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 433616
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria personal tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia, adscrit a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2023_27)
Antecedents
1. El Servei de Salut de les Illes Balears assumeix la gestió dels serveis públics sanitaris de caràcter assistencial de les Illes Balears. Amb aquesta finalitat necessita comptar amb professionals qualificats per dur a terme l'assistència que requereixen els ciutadans.
2. La Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera té la necessitat de nomenar amb caràcter temporal personal tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia, sense que actualment es disposi de Borsa Única d'aquesta categoria.
Fonaments jurídics
1. Els articles 9, 9 bis, 9 ter i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.
2. L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que la selecció del personal estatutari temporal s'efectuarà a través de procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, procediments que es basaran en tot cas en els principis d'igualtat,mèrit, capacitat, competència, publicitat i celeritat i tindran per finalitat la cobertura immediata del lloc. Aquests procediments seran establerts prèvia negociació en les meses generals o sectorials corresponents, utilitzant per als nomenaments qualsevol dels supòsits contemplats en l' article 9.1 i 9 bis.1 d' aquesta Llei.
3. Per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80,de 21 de juny de 2022).
4. L' acord esmentat regula procediments especials de selecció. En particular, l'article 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories, quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat ho requereixin, així com la previsió d'incloure noves categories a les quals serà aplicable aquest procediment especial per mitjà d'una resolució motivada del director general del Servei de Salut.
La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de data 09/02/2023, inclou la categoria de personal tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia en el grup de categories a les quals se'ls aplica el procediment especial de selecció, previst a l'article 26 de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.
5. Com a requisit previ a l' inici del procediment selectiu, la direcció de la gerència afectada ha d' emetre un informe justificatiu en què descrigui les característiques especials de la plaça que s'ha de cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. A aquest efecte, el director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera va subscriure un informe en data 11/06/2024.
6. En virtut del punt 1 b), en relació amb el punt 3 d), de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023),la persona titular de la Direcció General del Servei de Salut de les Illes Balears és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal d'acord amb l'establert als punts 26 i 27 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut mitjançant la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord de Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de 21/06/2022).
7. En relació amb el paràgraf anterior, la resolució de la convocatòria dictada pel director general del Servei de Salut de les Illes Balears d'aquest procediment especial haurà d'identificar les places que cal cobrir, l'obertura del termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que han d'acreditar les persones interessades,així com informació relativa a la prova teoricopràctica. A efectes de publicitat, aquesta convocatòria i les bases íntegres que la sustenten han de ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i al portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (<http://ibsalut.es>).
8. D'acord amb el que s'estableix a la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, del 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, els aspirants que participin en aquest procés selectiu han d'acreditar els coneixements de català establerts a les bases que regeixen aquesta convocatòria.
Per tot això, es dicta la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir una plaça de la categoria tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia, adscrit a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Aprovar el model de prova teoricopràctica que s' ha d'exposar i defensar, que s'adjunta com a Annex 2 d'aquesta Resolució.
4. Aprovar el model d'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teoricopràctica, que s'adjunta com a Annex 3 d'aquesta Resolució.
5. Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que s'adjunta com a Annex 4 d'aquesta Resolució.
6. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren a l'Annex 5 d'aquesta Resolució.
7. Ordenar que es publiqui aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al portal web del Servei de Salut.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,del procediment administratiu comú de les administracions públiques; en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.
(Signat electrònicament: 8 de juliol de 2024)
El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Javier Ureña Morales P.D. de la consellera de Salut de 08/08/2023 (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria personal tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia (grup A, subgrup A1), adscrit a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2023_27),amb dependència orgànica de la Gerència i funcional de la Direcció Mèdica d'Atenció Especialitzada.
1.2. Les característiques especials del lloc a cobrir venen determinades per la necessitat de comptar amb personal tècnic qualificat en biologia que pugui assumir funcions de diferents departaments o unitats de l' ASEF, especialment en el suport a la Unitat de Docència, Formació i Recerca, així com a l'òptim funcionament de la Unitat de Diagnòstic Molecular en el Servei de Microbiologia.
1.3. Les funcions a exercir, a més de les generals de la categoria convocada, són les següents:
· Suport estadístic i metodològic als investigadors de l' ASEF: anàlisi de bases de dades de recerca, elaboració d' estadístiques, gràfics i informes, metodologia, càlcul mostral, aspectes ètics, etc.
· Gestió de la Comissió de Recerca de l'ASEF: assessorament tècnic, elaboració d'informes, creació d'actes i gestió de la documentació relacionada amb la Comissió. Assessorament als investigadors sobre el procés d'avaluació de projectes per part del Comitè d'Ètica de les Illes Balears.
· Gestió de laboratori i biobanc de la Unitat de Investigació.
· Gestió, coordinació i docència de la formació sobre metodologia i estadística aplicada a la recerca a residents i personal sanitari de l' ASEF.
· Gestió i desenvolupament de projectes propis de la Unitat de Recerca.
· Realització de les funcions inherents al secretari tècnic / a la secretària tècnica de la Comissió d'Investigació de l'ASEF.
· Redacció i/o revisió de projectes de recerca, tesi de grau, tesis doctorals i documents relacionats amb la divulgació de la investigació (articles, comunicacions a congressos, etc.).
· Gestió i coordinació de la formació continuada de l'ASEF: anàlisi de les necessitats formatives i elaboració dels plans de formació continuada (cursos, tallers pràctics, jornades, etc.).
· Gestió de l' àrea de simulació clínica per facilitar les activitats assistencials, docents, de investigació i innovació relacionades amb la simulació, així com potenciar l' aquesta innovadora metodologia docent.
· Gestió del Laboratori de Biologia Molecular de l'Hospital Can Misses (posada a punt i maneig de les tècniques aplicades al diagnòstic de les malalties infeccioses, validació tècnica dels resultats, manteniment i actualització dels equips i sistemes operatius de biologia molecular, elaboració dels protocols normalitzats de treball de totes les tècniques de biologia molecular del Servei de Microbiologia, l'organització i el seguiment de les tasques docents i de investigació pròpies del servei.
1.4. El procediment selectiu constarà de dues fases per tal de determinar la capacitat professional en relació amb les característiques especials de la plaça que a cobrir: la primera, una prova teoricopràctica eliminatòria; la segona, una fase de concurs. La puntuació total màxima que els aspirants poden obtenir en aquest procediment és de 100 punts: un màxim de 60 punts en la prova teoricopràctica i un màxim de 40 punts en la fase de concurs.
Per superar la primera fase i accedir a la fase següent s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 30 punts en la prova teoricopràctica determinada en l'Annex 2.En la fase de concurs s'aplicarà el barem de mèrits establert a l'Annex 4 amb els següents apartats:
· Experiència professional (puntuació màxima, 15 punts).
· Formació (puntuació màxima 20 punts).
· Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts).
1.5. El procés selectiu està regulat per aquestes bases, de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat,ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de juny de 2022).
2. Requisits d'accés
2.1. Per accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d' un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d' una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tinguin menys de 21 anys, siguin majors i dependents.
b. Tenir la titulació de llicenciatura o grau en biologia, bioquímica, biotecnologia o altres titulacions homologables. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o el títol estigui reconegut pel Ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, si s'escau.
c. Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament.
d. Tenir complerts 16 anys i no excedir de l' edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.
e. Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de català.
f. No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per exercir funcions similars a les que es desenvolupen en el cas de personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.
g. Presentar en el termini establert la sol·licitud de participació, així com la memòria amb el contingut que figura a l'Annex 2.
h. Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent. No obstant això, les persones que tinguin alguna discapacitat igual o superior al 33 %, no han d'abonar la taxa.
i. No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons el que s'estableix en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
j. No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la Borsa Única.
2.2. Els requisits s'han de complir en la data en què l'aspirant presenti la sol·licitud per participar en el procés selectiu. L'acreditació dels requisits s'efectuarà en els termes que la convocatòria estableix, i s' han de mantenir durant tota la vigència del nomenament.
3. Sol·licituds
3.1. Les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades aspirants.
3.2. La sol·licitud i les instruccions per omplir-la es poden descarregar en format PDF des del web https://www.ibsalut.es/es/profesionales/recursos-humanos/trabaja-con-nosotros/convocatorias-especificas.
El pagament de la taxa, per import de 14,42 euros, es pot realitzar telemàticament al web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es fa directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.
3.3. La sol·licitud i la documentació adjunta, entre la qual s'inclourà el justificant d'haver pagat prèviament la taxa corresponent, es poden presentar telemàticament, a l'Oficina en Matèria de Registre de l'Hospital Can Misses - ubicada al carrer Corona, s/n, Edifici J, d'Eivissa (CP 07800)-, a les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears,o per qualsevol de les vies que s'estableixen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques que acreditin el compliment dels requisits, el pagament de la taxa, els mèrits que hagin de ser objecte de valoració d'acord amb el Barem de mèrits establert a l'Annex 4 i la memòria que s'indica a l'Annex 2.
No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut dels Illes Balears.
3.4. Per tal d'agilitzar i facilitar el procediment de selecció, quan la sol·licitud s'hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut de les Illes Balears, es recomana als aspirants que informin el Departament de Recursos Humans de l'ASEF, enviant un correu electrònic a l'adreça rrhh@asef.es, en el qual han de constar la data i el número de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i la documentació annexa corresponent.
3.5. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Amb les dades consignades a la inscripció s'elaborarà la llista provisional d'aspirants admesos.
3.6. Els interessats a participar en la convocatòria disposen de deu (10) dies hàbils per presentar la sol·licitud i la resta de documentació que s'indica a l'apartat 3.3, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3.7. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
4. Procediment
4.1. Llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en el procediment especial de selecció.
a. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears la llista provisional d'admesos i exclosos (indicant la causa de l'exclusió).
b. Els/Les aspirants disposen d'un termini de deu (10) hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin, es considerarà que han desistit). Tots els documents s' han d'adreçar a la Comissió de Selecció i es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.2. Llista definitiva d' aspirants admesos i exclosos en el procediment especial de selecció.
Un cop vençut el termini establert a l'apartat 4.1.b), es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears la llista definitiva d'aspirants admesos (que passen a denominar-se candidats) i d'aspirants exclosos (fent constar la causa de l'exclusió), així com la data i el lloc de l'entrevista per a la realització de la prova teoricopràctica.
4.3. Prova teoricopràctica.
La prova teoricopràctica, el contingut de la qual figura en l'Annex 2, és eliminatòria i la puntuació màxima que poden obtenir els candidats en aquesta fase és de 60 punts. Per superar-la i accedir a la fase següent (concurs de mèrits) s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 30 punts.
4.4. Llista provisional de puntuació de la prova teoricopràctica.
a) Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat la prova teoricopràctica, es publicarà al web del Servei de Salut una resolució amb la llista provisional de la puntuació obtinguda pels candidats.
b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.5 La Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuació de la prova teoricopràctica obtinguda pels candidats, per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades.
4.6. Llista provisional de la puntuació total obtinguda en el procediment.
a. Un cop la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears una resolució amb la llista provisional amb la puntuació total obtinguda pels candidats.
b. Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació, dirigides a la Comissió de Selecció i que es poden presentar en qualsevol dels registres que la normativa vigent estableix.
4.7. Llista definitiva de la puntuació total dels candidats.
A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut de les Illes Balears dictarà una resolució per la qual s'estimaran o desestimaran les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva de la puntuació total obtinguda pels candidats (suma de la puntuació de la prova teoricopràctica més valoració dels mèrits),en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal objecte de la convocatòria. Aquesta resolució es publicarà al web del Servei de Salut de les Illes Balears.
5. Comissió de Selecció.
5.1. La Comissió de Selecció estarà formada per les persones que figuren a l' Annex 5.
5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius d'abstenció o recusació que s'estableixen a l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i tenen el deure de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
5.3. La Comissió de Selecció comptarà amb un secretari/una secretària, amb veu i sense vot, nomenat/ada entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per elegir els candidats.
5.4. La Comissió de Selecció té les funcions següents:
a) Comprovar que les persones aspirants reuneixen els requisits i que han presentat les seves sol·licituds d'acord amb el que estableixen les bases de la convocatòria.
b) Valorar les memòries presentades seguint el model indicat a les bases de la convocatòria, incloent-hi la realització de l'entrevista als candidats per a la seva exposició i defensa, establerta com a prova teoricopràctica.
c) Requerir, si escau, als candidats que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que aclareixin algun dels mèrits acreditats en temps i forma.
d) Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova teoricopràctica
e) Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat en temps i forma.
f) Proposar la llista definitiva de persones seleccionades en aquest procediment especial, d' acord amb les puntuacions finals obtingudes pels candidats, ordenada a partir de la puntuació més alta.
6. Nomenament
6.1.El nomenament s'oferirà al candidat amb la puntuació més alta que figuri a la llista assenyalada al punt 4.5 d' aquestes bases. En cas que diversos candidats tinguin la mateixa puntuació a la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:
a. A tots els efectes tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
b. En cas que sigui necessari, si en la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global, s'utilitzaran els serveis prestats com a criteri de desempat. Si l'empat persisteix, se seleccionarà l'aspirant la lletra inicial del primer cognom del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.
6.2 Per raons d'eficiència i agilitat, en el supòsit que es presenti un únic aspirant a la plaça objecte de la convocatòria, en el moment en què, d' acord amb el que estableix el punt 4.2 d' aquestes bases, es publiqui al web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució per mitjà de la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció,i sempre que compleixi tots els requisits de participació, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa.
6.3.Per les raons d'eficiència i agilitat esmentades, se li podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa també en el supòsit que un únic candidat superi la prova teoricopràctica.
6.4.D'acord amb el que estableix el punt 26.4 de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022), la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte de la present convocatòria es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tingui les mateixes característiques especials que la plaça que s'ha de cobrir.
ANNEX 2 Prova teoricopràctica
Les persones interessades a participar en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria tècnic titulat / tècnica titulada superior en biologia, adscrit a l'Hospital Can Misses a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Convocatòria ASEF 2023_27), hauran de presentar una memòria com a document annex a la sol·licitud,que haurà de contenir els apartats següents:
1. Propostes d' activitats de gestió, coordinació i docència de la formació sobre metodologia i estadística aplicada a la recerca a residents i personal sanitari de l' ASEF.
2. Línies de futur o avançaments del diagnòstic molecular: propostes de procediments o tècniques a incorporar i les pràctiques a abandonar (pot ser a partir d'una anàlisi DAFO d'innovació, recerca, docència, posició del servei i àrees de millora a l'Hospital Can Misses).
La prova teoricopràctica consistirà en una entrevista en la qual els candidats exposaran i defensaran aquesta memòria davant la Comissió de Selecció.
ANNEX 3 Model de l'acta d' entrevista per a l'exposició i defensa de la prova teoricopràctica
Identificació de l'entrevista
Data:
Hora:
Lloc:
Assistents
– Nom Cognom 1 Cognom 2, president/a de la Comissió de Selecció
– Nom Cognom 1 Cognom 2, vocal de la Comissió de Selecció
– Nom Cognom 1 Cognom 2, vocal de la Comissió de Selecció
– Nom Cognom 1 Cognom 2, secretari/ària de la Comissió de Selecció
– Nom Cognom 1 Cognom 2, candidat/candidata
Aspectes que cal valorar
– Proposta de pla de treball.
– Aportacions principals a la unitat o al departament.
– Coneixement de l'Àrea de Salut.
Desenvolupament de l' entrevista
1. Exposició i defensa de la memòria presentada pel candidat.
2. Altres aspectes relacionats amb el perfil professional del candidat.
El president/La presidenta dona per conclosa l'entrevista, de la qual, com a secretari/ària, estenc aquesta acta.
El secretari/La secretària Vistiplau
El president/La presidenta
ANNEX 4 Barem de mèrits
1. Experiència professional (puntuació màxima, 15 punts)
1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tinguin reconegut fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb el barem següent.
a. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la s'opta o en places amb el mateix contingut funcional:1 punt.
b. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en diferent categoria que aquella a la qual s'opta per a la qual s' exigeixi la mateixa titulació o equivalent:0,5 punts.
c. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una altra categoria: 0,25 punts.
1.2. Els aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats. No cal presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut dels Illes Balears.
1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.
Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
· La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l' integren és de 15 punts.
· Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d' un dels subapartats que l' integren.
2. Formació (puntuació màxima, 20 punts)
2.1. Formació postgraduada
2.1.1 La titulació oficial de doctorat universitari, regulat en el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat: 6 punts.
2.1.2. Els títols de màster oficial universitari que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:
· Per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits): 0,54 punts.
· Per cada crèdit LRU (sistema d'implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària): 0,216 punts.
Si en el títol no s' especifica el tipus de crèdit, es computa com a crèdit LRU.
2.1.3. Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:
· Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.
· Per cada crèdit LRU: 0,2 punts.
Així mateix, cal tenir en compte el següent:
· Si en el diploma o certificat figura el nombre d' hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació.
· Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats.
· Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
· Si no s'especifica el tipus de crèdit, es valora com a crèdit LRU.
· Si en un mateix document figuren crèdits LRU i ECTS, es té en compte la puntuació més favorable a l'aspirant.
2.2. Formació continuada
2.2.1. Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s' opta:
· 0,2 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU.
· 0,5 punts per cada crèdit ECTS.
Així mateix, cal tenir en compte el següent:
· Si en el diploma o certificat figura el nombre d' hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,002 punts per cada hora de formació
· Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats
· Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
· No es valora en aquest apartat haver superat assignatures d'un estudi acadèmic.
2.2.2. Es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents:
· Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar conjuntament el logotip, el text i el nombre de crèdits.
· Han d'haver estat impartides, organitzades, subvencionades acreditades o homologades per una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic), la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
· Han d'haver estat impartides, organitzades o acreditades per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
· Han d'haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé han d'haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
· Han d'haver estat dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada amb les administracions públiques i organitzades i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
· Han d'estar reconegudes com d' interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
3. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima, 5 punts)
3.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin posseir els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació fins a una puntuació màxima de 5 punts:
a. Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.
b. Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.
c. Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt.
3.2. Es valora només el certificat de nivell de coneixement més alt, excepte el certificat de llenguatge administratiu, que s'acumula en el seu cas a l'altre certificat aportat de nivell més alt.
ANNEX 5 Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció estarà integrada pel personal estatutari que es detalla a continuació:
· Presidenta: Emilia Moreno Noguero, cap de secció del Servei d'Anàlisi Clíniques de l'Hospital Can Misses (Gerència de l'ASEF).
· Vocal: Adoración Hurtado Fernández, cap de secció del Servei de Microbiologia de l'Hospital Can Misses (Gerència de l'ASEF).
· Vocal: Susana M. Ramón Torres, facultativa especialista d'àrea de Microbiologia de l'Hospital Can Misses (Gerència de l'ASEF).
· Secretari: Emilio Pahiño Borrachero, grup de gestió de la funció administrativa del Departament de Recursos Humans de l'ASEF.