Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 432213
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat de formació professional i d'educació de persones adultes Academia Fleming, de Palma, amb la transformació d’una unitat del CFGS Tècnic superior en assistència a la direcció (ADG31) en una unitat del CFGM Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21) i el canvi del torn de matí al torn d’horabaixa del CFGS Tècnic superior en integració social (SSC33)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 25 d'abril de 2018  (BOIB núm. 62, de 19 de maig) s'autoritzà la modificació de la configuració del centre privat de formació professional i d'ensenyament de persones adultes Academia Fleming, de Palma, amb l'autorització d'una unitat del CFGS d'Animació d'activitats físiques i esportives. Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:

Ensenyaments autoritzats:

Educació secundària obligatòria:

- Educació secundària obligatòria per a persones adultes, modalitat presencial: 2 unitats i 40 places escolars (2 grups en torn de matí).

- Educació secundària obligatòria per a persones adultes, modalitat semipresencial: 4 unitats i 80 places escolars (2 grups en torn de matí i 2 grups en torn d'horabaixa).

Cicles formatius de grau mitjà:

- Cures auxiliars d'infermeria: 2 unitats i 50 places escolars (1 grup en torn de matí i 1 grup en torn d'horabaixa).

- Conducció d'activitats fisicoesportives en el medi natural: 1 unitat i 25 places escolars.

Cicles formatius de grau superior:

- Documentació Sanitària: 1 unitat i 25 places escolars (en torn d'horabaixa).

- Assistència a la Direcció: 1 unitat i 25 places escolars (en torn de matí).

- Animació d'activitats físiques i esportives: 2 unitats i 50 places escolars.

- Administració i finances: 1 unitat i 25 places escolars.

- Integració social: 1 unitat i 20 places escolars.

Adscripció administrativa: els cicles formatius de grau mitjà i de grau superior queden adscrits a l'IES Politècnic, de Palma, (codi 07003869).

2. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 26 de maig de 2021 (BOIB núm. 72, de 3 de juny) es varen transformar els cicles formatius de formació professional de grau mitjà i de grau superior de la família professional d'Activitats físiques i esportives als centres públics, privats i privats concertats de les Illes Balears arran del canvi de legislació LOGSE-LOE. Al centre privat Academia Fleming, el cicle de Tècnic en conducció d'activitats fisicoesportives en el medi natural, passà a ser Tècnic en guia en el medi natural i de temps lliure (AFD21): 1 unitat i 25 places escolars, amb efectes del curs 2021-2022 i el cicle formatiu de grau superior d' Animació d'activitats físiques i esportives es va transformar en dos cicles de la mateixa família professional: Tècnic superior en ensenyament i animació socio-esportiva (AFD31) i Tècnic superior en condicionament físic (AFD32) tot dos amb efectes del curs 2019-2020:1 unitat i 25 places escolars, cadascun.

3. El 28 de febrer de 2023 (GOIBE152514/2023), el senyor Antoni Vidal Fiol, com a representant de la societat Afesi Palma SL, va presentar una sol·licitud per a la modificació de la configuració del CPFP Academia Fleming, amb la transformació d'una unitat del CFGS de Tècnic superior en assistència a la direcció (ADG31) en una unitat del CFGM de Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21) i el canvi del torn de matí al torn d'horabaixa del CFGS de Tècnic superior en integració social. Adjuntà a la sol·licitud un conveni de col·laboració amb la Fundació Aspace Baleares per a la cessió d'espais perquè es puguin impartir els mòduls del CFGM SSC21 a les instal·lacions del CCEE Pinyol Vermell.

4. El 6 de juny de 2023, l'arquitecte del servei de Centres Educatius va emetre un informe desfavorable perquè no es presentava cap documentació en què concretessin  els espais a ocupar i la seva disponibilitat horària compatible amb les activitats d'ASPACE, titular del CCEE Pinyol Vermell, i en què poguéssim comprovar les condicions d'habitabilitat, accessibilitat i seguretat. L'informe es va comunicar a la titularitat del centre dia 15 de juny de 2023.

5. El 3 de juliol de 2023 (GOIBE432439/2023), el representant de la titularitat del centre va presentar nova documentació per esmenar les deficiències de l'informe del servei de Centres Educatius de dia 6 de juny de 2023.

6. El 12 de juliol de 2023, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe desfavorable pel qual es reiterava que no es va presentar cap documentació en què es concretàs la ubicació de cada espai en un plànol de planta, la disponibilitat horària compatible amb les activitats d'ASPACE i en què poguessin comprovar les condicions d'habitabilitat, accessibilitat i seguretat. L'informe es va comunicar a la titularitat del centre dia 20 de juliol de 2023.

7. L'1 de gener de 2024, el representant de la titularitat del centre va presentar nova documentació dels plànols en planta i el projecte d'activitats per esmenar les deficiències de l'informe del Servei de Centres Educatius de dia 12 de juliol de 2023. També presentà un conveni de col·laboració entre la Fundació Aspace Balears amb NIF G07053226  i Afesi Palma S.l. amb NIF B57134975, titular del centre privat de Formació Professional  Academia Fleming, en el qual s'indicaven els espais que se cedien per poder impartir el CFGM de Tècnic en atenció a persones en situació de dependència tal i com recull el RD 1593/2011 de 4 de novembre.

8. El 9 de gener de 2024, el Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals, va emetre un informe favorable en què especificava que el CPFP Academia Fleming i la fundació Aspace disposaven dels espais formatius i els equipaments que estableix el RD 1593/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic en atenció a persones en situació de dependència i es fixen les seus ensenyaments mínims. També assenyalava  que l'informe és favorable per als espais, aules i ubicació que actualment s'ofereixen per a la impartició del CFGM SSC21, i que el centre ha de informar si es produeixin canvis dels espais, aules i ubicacions autoritzades a l'administració competent en Formació Professional.

9. El 26 d'abril de 2024 l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable de la visita realitzada el 24 de gener, en què comprovà l'adequació dels espais a les instal·lacions del CPFP Academia Fleming, els tallers i l'aula polivalent del CCEE Pinyol Vermell i la seva disponibilitat horària compatible amb les activitats d'ASPACE. També constatà les condicions d'habitabilitat, accessibilitat i seguretat per dur a terme  la transformació sol·licitada i la modificació de l'horari del torn de matí al torn d'horabaixa del CFGS Tècnic superior en Integració social (SSC33).

10. El 26 de juny de 2024, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la transformació d'una unitat del CFGS Tècnic superior en assistència a la direcció (ADG31) en una unitat del CFGM Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21) i el canvi de torn del CFGS Tècnic superior en integració social (SSC33), i que havia estat informat favorablement pel cap del Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals i  la cap del Servei de Centres.

11. El 4 de juliol de 2024, la directora general de Planificació i Gestió Educatives va proposar l'autorització de la modificació de la configuració,  amb la transformació d'una unitat del CFGS Tècnic superior en assistència a la direcció (ADG31) en una unitat del CFGM Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21) i el canvi del torn de matí al torn d'horabaixa del CFGS Tècnic superior en integració social (SSC33).

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. Llei 1/2022,  de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).

5. Llei Orgànica 3/2022, del 31 de març (BOE núm. 78, d'1 d'abril), d'ordenació i integració de la Formació Professional.

6. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer, (BOE núm. 62, de 12 de març), pel qual es modifica el Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, d'autoritzacions de centres privats per impartir ensenyaments de règim general.

7. Reial decret 659/2023, de 18 de juliol (BOE núm. 174, de 22 de juliol), pel qual es desenvolupa l'ordenació del sistema de formació professional.

8. Reial Decret 1593/2011, de 4 de novembre (BOE núm. 301, de 15 de desembre), pel qual s'estableix el Títol de Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència i se'n fixen els ensenyaments mínims.

9. Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l'organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s'imparteixen d'acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears, en la modalitat d'ensenyament presencial (BOIB núm. 108, de 25 de juliol).

10. Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 18 de febrer de 2014 de modificació de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 13 de juliol de 2009 per la qual es regula l'organització i el funcionament dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu que s'imparteixen d'acord amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears, en la modalitat d'ensenyament presencial (BOIB núm. 30, de 4 de març).

11. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

12. El Decret 5/2024, de 29 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig (BOIB núm. 73, de 31 de maig).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, en data 4 de juliol de 2024, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, amb efectes del curs 2024-2025, la modificació de la configuració del centre privat de formació professional i d'educació de persones adultes Academia Fleming, de Palma, amb la transformació d'una unitat del CFGS Tècnic superior en assistència a la direcció (ADG31) en una unitat del CFGM Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21).

2. Autoritzar  el canvi del torn de matí al torn d'horabaixa del CFGS Tècnic superior en integració social (SSC33).

3. Autoritzar  l'ús de les instal·lacions del CCEE Pinyol Vermell, com aules específiques per a la impartició del CFGM Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21), situades a la ctra. Vella de Bunyola, km. 8.1, de Marratxí.

4. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07013310

Denominació genèrica: centre privat de formació professional i d'educació de persones adultes

Denominació específica: Academia Fleming

Titular: Afesi Palma, SL (NIF B57134975)

Domicili: Camí de Jesús, 15*

* Ctra. Vella de Bunyola, km. 8.1 de Marratxí per al cicle CFGM SSC21                                 

Municipi: Palma

CP: 07003

Ensenyaments autoritzats:

Educació secundària obligatòria:

- Educació secundària obligatòria per a persones adultes, modalitat presencial: 2 unitats i 40 places escolars (2 grups en torn de matí).

- Educació secundària obligatòria per a persones adultes, modalitat semipresencial: 4 unitats i 80 places escolars (2 grups en torn de matí i 2 grups en torn d'horabaixa).

Formació Professional:

Cicles formatius de la família professional de Sanitat (SAN):

CFGM Tècnic en cures auxiliars d'Infermeria (SAN23) (LOGSE): 2 unitats i 50 places escolars (1 grup en torn de matí i 1 grup en torn d'horabaixa).

CFGS Tècnic superior en documentació i administració sanitàries (SAN 33): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon)  i 25 places escolars per grup, en torn d'horabaixa.

Cicles formatius de la família professional d'Activitats físiques i esportives (AFD):

CFGM Tècnic en guia en el medi natural i de temps lliure (AFD21): 1 unitat  (2 grups, un de primer i un de segon)  i 25 places escolars per grup, en torn de matí.

CFGS Tècnic superior en ensenyament i animació Socioesportiva (AFD31): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon)  i 25 places escolars per grup, en torn d'horabaixa.

CFGS Tècnic superior en condicionament físic (AFD32) :1 unitat i (2 grups, un de primer i un de segon) i 25 places escolars per grup, en torn mati.

Cicles formatius de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat  (SSC):

CFGM  Tècnic en atenció a persones en situació de dependència (SSC21): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon) i 25 places escolars per grup, en torn de matí.

* Les aules específiques d'aquest cicle es troben a la ctra. Vella de Bunyola, km. 8,1, de Marratxí.

CFGS Tècnic superior en integració Social (SSC33): 1 unitat (2 grups, un de primer i un de segon) i 20 places escolars per grup, en torn d'horabaixa.

Cicles formatius de la família professional d'Administració i Gestió (ADG)

CFGS tècnic superior en administració i finances (ADG32): 1 unitat (2 grups,  un de primer i un de segon), i 25 places escolars per grup, en torn de matí.

Adscripció administrativa: Els cicles formatius de grau mitjà i de grau superior queden adscrits a l'IES Politècnic, de Palma (codi 07003869).

4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (8 de juliol de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany