Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 432076
Conveni entre el Servei de Salut de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a l'establiment i la gestió de l'intercanvi de dades entre el sistema d'informació poblacional CIVITAS, el sistema Receta Electrónica, Història de Salut i la base de dades assistencial corporativa Nexa del Servei de Salut i els sistemes d'informació AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus de l'Hospital Residència Assistida Cas Serres, en el marc de projectes d'atenció integrada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat, va aprovar l'acord següent:

“(…)

Primer. Aprovar el conveni de col·laboració entre Servei de Salut de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a l'establiment i la gestió de l'intercanvi de dades entre el sistema d'informació poblacional CIVITAS, el sistema Receta Electrónica, Història de Salut i la base de dades assistencial corporativa Nexa del Servei de Salut i els sistemes d'informació AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus de l'Hospital Residència Assistida Cas Serres, amb CSV núm. 15251713512326366111.

Segon. Publicar el referit conveni de col·laboració al BOIB i al Portal de Transparència del Consell Insular d'Eivissa de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Tercer. Donar compte de la signatura del referit conveni en el primer Consell Executiu que se celebri.

(…)”

 

(Signat electrònicament: 5 de juliol de 2024)

La cap de Secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas

 

Conveni entre el Servei de Salut de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa per a l'establiment i la gestió de l'intercanvi de dades entre el sistema d'informa- ció poblacional CIVITAS, el sistema Receta Electrónica, Història de Salut i la base de dades assistencial corporativa Nexa del Servei de Salut i els sistemes d'informació AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus de l'Hospital Residència Assistida Cas Serres, en el marc de projectes d'atenció integrada

Parts

Javier Ureña Morales, director general del Servei de Salut de les Illes Balears en virtut del Decret 54/2015, de 3 de juliol, que exerceix les competències que li atribueix l'article 69.7 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, en relació amb els apartats b) i j) de l'article 12 del Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

Carolina Escandell Ferrer, consellera executiva del Departament de Benestar Social, Família i Igualtat del Consell Insular d'Eivissa, en virtut del Decret de Presidència núm. 2023000472, de 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88, de 29 de juny de 2023) en l'exercici de les atribucions que s'estableixen en l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Antecedents

1. L'article 14 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, regula la història clínica com el conjunt de documents agrupats en un expedient que conté les diverses actuacions relatives al procés assistencial de cada pacient i la identificació dels professionals que intervenen. El mateix article regula el contingut mínim de la història clínica i estableix que el contingut complet i els usos s'han de regular reglamentàriament.

Per una altra banda, l'article 45 estableix les competències que corresponen a l'Administració sanitària de les Illes Balears i als ens territorials i l'article 49 indica la possibilitat d'establir plans i directrius de coordinació de l'actuació de les entitats territorials en matèria sanitària i sociosanitària.

2. La Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica, regula amb caràcter bàsic la història clínica. Els articles 15-17 d'aquesta Llei regulen el contingut de la història clínica, els usos d'aquesta i la conservació de la documentació clínica i els articles 18 i 19 regulen els drets dels pacients d'accés i custòdia de la història clínica.

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, regula i ordena el sistema de serveis socials amb la finalitat de promoure'ls i garantir a la ciutadania l'accés universal a aquells i contribuir al benestar i a la cohesió social i que donin resposta a les necessitats de les persones, per potenciar-ne l'autonomia i la qualitat de vida.

L'article 7.h) regula els drets dels usuaris dels serveis socials pel que fa a l'accés i la confidencialitat de les seves dades.

L'article 35 estableix les competències que corresponen al Govern de les Illes Balears en matèria de serveis socials, que inclouen l'adopció d'iniciatives i l'aprovació dels plans estratègics de serveis socials.

L'article 43 determina que el Govern de les Illes Balears i la conselleria competent en matèria de serveis socials han de vetlar per garantir la coordinació i la integració adequada del sistema de serveis socials amb els altres sistemes que contribueixen al benestar de les persones i han d'adoptar les mesures necessàries en aquesta matèria, que s'han de dirigir especialment a l'àmbit de la salut.

4. El Consell Insular d'Eivissa té competències en matèria de serveis socials i assistència social en virtut de l'article 70.4 de l'Estatut d'autonomia, atès que les hi han estat transferides per mitjà de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social, i de la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i de seguretat social, en els termes i amb l'abast que aquestes lleis estableixen.

Tot i que el Consell Insular d'Eivissa no té competències en matèria de salut, gestiona l'Hospital Residència Assistida Cas Serres (d'ara endavant, HRACS), que és un centre sociosanitari amb la categoria d'hospital.

5. El Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts del Servei de Salut, també n'estableix els objectius fonamentals, que són els següents:

  • Participar en la definició de les prioritats de l'atenció sanitària a partir de les necessitats de salut de la població i donar efectivitat al catàleg de prestacions i serveis que es posarà al servei de la població amb la finalitat de protegir la salut.
  • Distribuir de manera òptima els mitjans econòmics assignats al finançament dels servei i prestacions sanitàries.
  • Garantir que les prestacions es gestionin de manera eficient.
  • Garantir, avaluar i millorar la qualitat del servei al ciutadà, tant en l'assistència com en el tracte.
  • Promoure la participació dels professionals en la gestió del sistema sanitari de les Illes Balears i fomentar la motivació professional.
  • Fomentar la formació, la docència i la recerca en l'àmbit de la salut.

Per tant, el Servei de Salut és l'entitat que proveeix la població balear dels serveis sanitaris. En depenen tots els centres i els recursos sanitaris de la xarxa pública, tant els d'atenció primària (centres de salut i unitats bàsiques de salut) com els d'atenció hospitalària (hospitals, 061, ambulàncies de transport sanitari i les xarxes sociosanitària i de salut mental).

6. L'article 7 de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, regula el catàleg de prestacions, entre les quals hi ha la prestació d'atenció sociosanitària, que en l'article 14 es defineix com el conjunt de les cures destinades generalment als pacients crònics que, ateses les característiques que presenten, es poden beneficiar de l'actuació sinèrgica dels serveis sanitaris i dels serveis socials. A més, l'apartat 3 d'aquest article indica que els serveis sanitaris i socials han de garantir la continuïtat d'aquesta prestació amb la coordinació adequada entre les administracions públiques corresponents, que en el cas que ens ocupa són l'Administració autonòmica i l'Administració insular.

7. La meta 5 del Pla estratègic de la Conselleria de Salut defineix el model d'atenció a la cronicitat, a la salut mental i a les malalties poc freqüents. L'any 2015 es va començar a dissenyar el mapa estratègic del Servei de Salut, en el qual es van establir els objectius estratègics i les accions que cal emprendre per assolir-los. L'atenció als pacients crònics és un dels objectius clau del mapa estratègic, que ha requerit un desenvolupament específic prenent com a referència l'Estratègia d'Abordatge a la Cronicitat del Sistema Nacional de Salut i altres models d'atenció d'eficàcia provada.

L'atenció a aquests pacients requereix canviar el model assistencial que afecta les organitzacions sanitàries, les professionals sanitaris, els pacients i els seus cuidadors; per aquest motiu l'any 2015 es va crear en el si del Servei de Salut la Subdirecció d'Atenció a la Cronicitat, Coordinació Sociosanitària i Malalties Poc Freqüents, que impulsa el disseny i la implementació del Pla d'Atenció a les Persones amb Malalties Cròniques, que té els objectius següents:

  • Identificar la població amb malalties cròniques segons la morbiditat.
  • Millorar la salut de les persones amb problemes de salut crònics, de les seves famílies i dels seus cuidadors per mitjà de la formació entre iguals en el marc del Programa Pacient Actiu.
  • Implementar el projecte d'atenció al pacient crònic complex i avançat.
  • Implementar el projecte d'infermera gestora de casos.
  • Dissenyar un projecte per a l'atenció d'infants i adolescents amb problemes de salut crònics complexos i avançats.
  • Impulsar una coordinació eficaç entre els serveis sanitaris i socials.
  • Implementar el Programa d'Atenció Domiciliària per millorar la qualitat assistencial i seguretat dels pacients amb malalties cròniques complexes i avançades.
  • Planificar els recursos sociosanitaris.
  • Augmentar la capacitat resolutiva de l'atenció primària.

8. El Servei de Salut, en el marc de les accions específiques de l'objectiu 6 («Coordinació sociosanitària») del Pla d'Atenció a les Persones amb Malalties Cròniques, impulsa dos projectes que s'havien de realitzar durant el període 2022- 2024, els quals són finançats pel Programa per a Millorar l'Eficiència i Sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut en l'Àmbit de Salut Digital:

  • Projecte d'interoperabilitat de dades clíniques entre el programari de gestió de les residències de persones majors de la xarxa pública d'atenció a la dependència i la base de dades assistencial corporativa (Nexa).
  • Gestió integral del medicament i productes sanitaris a residències públiques de les Illes Balears.

Es tracta de construir un model d'interacció del serveis sanitaris i socials centrat en l'atenció a les persones que garanteixi el contínuum assistencial i l'eficiència en l'ús dels recursos, abordant d'una manera global les necessitats dels usuaris de serveis socials amb determinats problemes de salut.

Tots dos projectes pretenen crear les bases per transformar el model d'atenció social i sanitària i garantir una atenció integrada i centrada en les persones, capaç de donar resposta a les necessitats que presentin des del sistema sanitari i el sistema de serveis socials. Per assolir aquest objectiu cal integrar els sistemes d'informació d'ambdós àmbits.

9. Atenent la naturalesa de les dades que conté la base de dades assistencial corporativa Nexa, Història de Salut, el sistema Receta Electrónica i el programa de registre poblacional únic CIVITAS, la interconnexió dels sistemes d'informació i/o cessió de dades s'ha de dur a terme protegint la confidencialitat de la informació tractada i complint la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personal i garantia dels drets digitals, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (d'ara endavant, RGPD).

10. Ambdues parts tenen la voluntat de construir un model d'interacció dels serveis sanitaris i l'Hospital Residència Assistida Cas Serres incorporant les tecnologies de la informació i comunicació, centrat en l'atenció a les persones, que faci possible i agiliti la compartició de dades dels professionals dels dos sistemes per mitjà de l'intercanvi de dades contingudes en els sistemes d'informació d'ambdues institucions per fer valoracions, permetre un seguiment adequat i facilitar la continuïtat assistencial sota mesures de protecció.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte del conveni

1.1. Regular l'establiment i la gestió de l'intercanvi de dades entre els sistemes del Servei de Salut (CIVITAS, Receta Electrónica, Història de Salut i Nexa) i els sistemes d'informació de l'HRACS (AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus) a càrrec dels professionals sanitaris i de l'àmbit de l'HRACS.

1.2. La participació en l'intercanvi de dades entre els sistemes esmentats correspon, d'una banda, a l'HRACS i, d'altra banda, als centres sanitaris.

2. Obligacions de les parts

2.1. El Consell Insular d'Eivissa i el Servei de Salut han de disposar cadascun d'un registre actualitzat de totes les persones que hi tenen accés, amb la identificació del seu perfil o rol d'accés i l'àmbit de les dades a les quals poden accedir.

2.2. Tant el Consell Insular d'Eivissa com el Servei de Salut han de tenir accés a un registre comú de consentiments i revocacions dels usuaris, que ha de ser de propietat compartida. Qualsevol activitat sobre aquest ha de tenir l'autorització de totes dues entitats; en conseqüència, cal establir mecanismes de coordinació i cooperació entre ambdues parts per permetre donar resposta a les peticions dels pacients i/o usuaris.

2.3. Els sistemes d'informació en qüestió han de compartir informació d'interès comú per mitjà d'entorns d'interoperabilitat a fi de poder oferir una atenció integral i integrada en format electrònic i per mitjà d'estàndards d'interoperabilitat. El desenvolupament de cada sistema d'informació ha d'incorporar aquests elements d'interoperabilitat per facilitar la visualització conjunta d'aquesta informació d'interès comú i fer possible l'ús d'eines de comunicació entre els professionals dels diferents àmbits que permetin enviar i intercanviar informació en un entorn segur sobre els pacients i usuaris atesos conjuntament.

2.4. La informació clínica i la informació social dels pacients i usuaris que tenguin interès i rellevància en el procés d'atenció compartida s'han d'incorporar als sistemes d'informació en qüestió a fi de millorar el procés de valoració dels pacients i usuaris i la presa de decisions per part dels professionals sanitaris i de l'HRACS.

3. Condicions d'accés, intercanvi i cessió de dades

3.1. D'acord amb el que estableix la normativa sanitària, social i de protecció de dades, únicament les persones autoritzades poden tenir accés a la informació sanitària i social compartida entre els sistemes esmentats.

3.2. Els sistemes del Servei de Salut responen primordialment a finalitats pròpies de l'assistència sanitària, com a finalitat legítima, determinada i explícita; per la seva banda, els sistemes de l'HRACS responen primordialment a finalitats pròpies de l'atenció social, com a finalitat legítima, determinada i explícita, tot i que també poden contenir informació d'altres àmbits personals.

3.3. L'article 9.1 del RGPD inclou les dades relatives a la salut com una categoria especial de dades personals i estableix que queda prohibit, amb caràcter general, el tractament d'aquest tipus de dades. No obstant això, en l'article 9.2 s'estableix que el tractament de categories especials de dades personals és possible quan l'interessat doni el consentiment explícit per al tractament d'aquestes dades personal amb una o més de les finalitats especificades, excepte quan el dret de la Unió Europea o dels estats membres estableixi que la prohibició que s'indica en l'apartat 1 no pot ser aixecada per l'interessat. D'altra banda, l'article 5.1.f) de l'RGPD, dedicat als principis sobre els tractaments de dades, determina que les dades personals s'han de tractar de manera que se'n garanteixi adequadament la seguretat —inclosa la protecció contra el tractament il·lícit, la pèrdua, la destrucció i el dany accidental— aplicant les mesures tècniques i organitzatives apropiades (integritat i confidencialitat).

En línia amb el que s'ha esmentat, l'article 32 del mateix RGPD estableix aquestes mesures tècniques i organitzatives per garantir el nivell de seguretat adequat al risc de cada tractament i segons les dades tractades. En el nivell alt s'inclouen les dades relacionades amb la salut i amb les característiques socials de les persones que formen part dels sistemes d'informació objecte d'aquest conveni. Les mesures de seguretat es defineixen en la disposició addicional primera de la Llei orgànica 3/2018 («Mesures de seguretat en l'àmbit del sector públic»), en la qual s'estableix que aquestes s'inclouen en l'Esquema Nacional de Seguretat.

Per tant, durant el procés d'atenció els professionals de l'HRACS poden accedir a una part de les dades sanitàries individualitzades que consten en el Registre d'Informació Sanitària de Pacients del Servei de Salut i els professionals sanitaris poden accedir a una part de les dades socials contingudes en el Registre de l'HRACS sempre que el pacient i/o usuari hi hagi donat consentiment de manera expressa (vegeu l'annex 1).

3.4. Per poder accedir a la informació social i sanitària, cal que els sitemes en qüestió tenguin accés a un registre comú de consentiments i revocacions gestionat pel Servei de Salut però de propietat compartida amb el Consell Insular d'Eivissa. Per això, qualsevol activitat sobre aquest registre ha de tenir l'autorització de les dues parts.

3.5. El conjunt de dades mínimes a les quals han de poder accedir els professionals sanitaris i socials figura en l'annex 2 d'aquest conveni, tot i que pot variar per l'acord entre les parts.

3.6. La incorporació als sistemes del Servei de Salut d'informació vinculada a l'exercici de l'activitat de l'HRACS i que estigui emparada per aquest conveni de col·laboració constituirà una cessió de dades al Servei de Salut per incorporar-les al Registre d'Informació Sanitària de Pacients.

3.7. La incorporació als sistemes de l'HRACS d'informació vinculada a l'exercici de l'atenció sanitària i que estigui emparada per aquest conveni de col·laboració constituirà una cessió de dades al Consell Insular d'Eivissa per incorporar-les al sistema d'informació dels usuaris de serveis socials AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus.

3.8. La identificació de les persones en ambdós sistemes s'ha d'efectuar de manera unívoca per mitjà de l'identificador CIP que genera CIVITAS.

3.9. En els casos en què un pacient o usuari dels serveis sanitaris del Servei de Salut i de l'HRACS autoritzi expressament (annex 1) l'intercanvi de les seves dades sanitàries, es podran intercanviar totes les dades que es detallen en l'annex 2 i que estan contingudes en els sistemes d'informació d'ambdues institucions.

3.10. Si el pacient o usuari només autoritza l'intercanvi de dades personals i/o administratives, el Servei de Salut i l'HRACS només podran intercanviar i compartir la informació que s'indica en les lletres a), b) i c) de l'annex 2.

4. Coordinació i seguiment

4.1. Per implantar el sistema d'accés i la compartició de dades i garantir-ne el bon funcionament s'ha de crear una comissió de seguiment i coordinació, formada per dos representants de cada part, la qual s'ha de reunir periòdicament a proposta del Servei de Salut o del Consell Insular d'Eivissa.

4.2. Aquesta Comissió té les funcions següents:

  • Vetlar per l'execució i el compliment del conveni.
  • Revisar els aspectes operatius i els criteris aplicables.
  • Proposar les millores que consideri oportunes.
  • Resoldre els dubtes que es puguin plantejar sobre la interpretació i l'aplicació del conveni.

4.3. Les qüestions litigioses que es derivin d'aquest conveni s'han de sotmetre prèviament a la Comissió de Seguiment i Coordinació. En cas de discrepància, s'han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa de les Illes Balears.

5. Perfil d'accés

5.1. Els perfils d'accés als sistemes d'informació del Servei de Salut des de l'àmbit sanitari es corresponen amb els perfils de les professions sanitàries que es regulen en la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries.

5.2. Els perfils d'accés a ResiPlus corresponen a professionals que acompleixen funcions sanitàries i/o socials a l'HRACS.

5.3. Els professionals de l'HRACS que podran accedir a la informació que consta als sistemes d'informació del Servei de Salut han de ser autoritzats prèviament pel director o directora de l'HRACS i hna d'acomplir funcions d'atenció i seguiment dels pacients o usuaris del centre.

5.4. Pel que fa als professionals sanitaris, podran accedir a la informació que consta en AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus els que hagin estat autoritzats i es corresponguin amb els perfils de les professions sanitàries que es regulen en la Llei 44/2003.

5.5. En tots els casos es tracta de perfils professionals que presten una atenció assistencial directa a l'usuari o pacient.

5.6. El Consell Insular d'Eivissa i el Servei de Salut han de disposar d'una llista actualitzada de persones autoritzades per cada entitat, que ha d'estar a disposició de qualsevol auditoria.

6. Seguretat de la informació i protecció de dades de caràcter personal

6.1. Les parts han de respectar allò que estableixen la Llei orgànica 3/2018, l'RGPD i la resta de la normativa que regula tot allò relatiu al dret a la protecció de les dades i al deure de sigil professional.

6.2. Ambdues parts es comprometen a no utilitzar les dades de caràcter personal amb finalitats diferents de les que s'estableixen en aquest conveni i a no revelar-les, entregar-les o subministrar-les —totalment o parcialment— a tercers.

7. Mesures de seguretat

7.1. En el tractament de les dades a les quals es tengui accés per mitjà dels sistemes d'informació en qüestió mitjançant els proveïdors dels sistemes públics sanitari i social que subscriuen aquest conveni, estan obligats a aplicar les mesures de seguretat oportunes per garantir la seguretat de la informació i, en qualsevol cas, les que es determinen en la normativa aplicable, tant actual com posterior.

7.2. Cal complir totes les mesures de seguretat que estableix el Servei de Salut per poder accedir a la informació que consta en els seus sistemes i les que el Consell Insular d'Eivissa estableixi per accedir a ResiPlus. Si les mesures de seguretat canvien durant la vigència del conveni, cal comunicar-ho al Consell Insular d'Eivissa i al Servei de Salut perquè adeqüin els seus sistemes.

7.3. Com a responsables dels registres, tant el Servei de Salut com el Consell d'Eivissa han de monitorar i registrar tots els accessos de professionals sanitaris i socials als seus sistemes respectius. Per això estan obligats a implementar les mesures tècniques necessàries perquè quedi constància de tots els accessos.

8. Règim econòmic

Aquest conveni de col·laboració no té efectes econòmics.

9. Vigència i modificació del conveni

9.1. El conveni té una vigència de dos anys des de la data de la darrera signatura electrònica.

9.2. Es poden pactar pròrrogues anuals si ambdues parts les acorden expressament per escrit amb una antelació d'un mes al venciment del conveni o de la pròrroga corresponent, fins a un màxim de quatre anys addicionals.

9.3. Si durant la vigència del conveni el Consell Insular d'Eivissa assumeix la gestió d'algun centre residencial, es formalitzarà —per mitjà d'una addenda

—la inclusió del nou centre en el model d'intercanvi de dades que estableix aquest conveni.

10. Confidencialitat

10.1. Els professionals autoritzats dels serveis sanitaris del Servei de Salut i del l'HRACS que tenguin dret d'accés prioritari als sistemes d'informació en qüestió estan obligats a servar estrictament el secret professional de tota la informació a la qual tenguin accés i a complir totes les mesures tècniques i organitzatives que s'estableixin per garantir la confidencialitat i la integritat de la informació, en relació amb les obligacions que imposa aquest conveni de col·laboració.

Aquestes obligacions subsistiran fins i tot després que venci aquest conveni i encara que s'extingeixi la relació laboral o estatutària dels treballadors en qüestió amb el Consell Insular d'Eivissa o el Servei de Salut.

10.2. En els supòsits en què se subcontractin persones diferents dels professionals del Consell Insular d'Eivissa o del personal sanitari del Servei de Salut que no tenguin la condició de funcionari públic, cal garantir que els contractes i les regulacions contractuals corresponents incloguin la clàusula de confidencialitat relativa a les dades a les quals tenguin accés en l'acompliment de les funcions de la tasca encomanada, i també cal assegurar els mitjans de comprovació del compliment i de sanció, si escau.

11. Resolució

Aquest conveni es pot resoldre de manera anticipada per les causes següents:

  • L'acord de les parts, que s'ha de formalitzar per escrit.
  • La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de complir les obligacions que es deriven de l'objecte del conveni.
  • L'incompliment, per qualsevol de les parts, de les clàusules pactades, amb la denúncia prèvia d'una de les parts. En aquest cas es poden exigir les responsabilitats que es derivin de l'incompliment.

12. Règim jurídic

12.1. Aquest conveni està exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/CE i 2014/24/CE, de 26 de febrer de 2014.

12.2. També està exclòs de l'àmbit d'aplicació del Text refós de la Llei de subvencions (aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre).

12.3. El contingut d'aquest conveni està sotmès a l'article 47 i els següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic; en tot allò que no hi estigui previs hi és aplicable la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

Pel Servei de Salut                                            Pel Consell Insular d'Eivissa

 

ANNEX I Consentiment informat relatiu a l'intercanvi de dades personals entre els sistemes d'informació del Servei de Salut de les Illes Balears i del Consell Insular d'Eivissa

Signant aquest document FAIG CONSTAR QUE DON CONSENTIMENT perquè el Servei de Salut de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa intercanviïn les meves dades que figuren en els seus registres respectius, concretament:

□ Les dades clíniques referents al meu estat de salut i també les meves dades personals i administratives.

□ Només les meves dades personals i administratives.

Lloc i data

.............................., ......... de/d' ............................. de 20.....

 

Signatura del pacient                                                  Signatura de qui el representa

 

Núm. document d'identitat                                         Núm. document d'identitat

 

Informació sobre protecció de dades personals

Els responsables del tractament de les vostres dades personals són el Servei de Salut de les Illes Balears (c/ de la Reina Esclarmunda, 9. 07003 Palma) i el Consell Insular d'Eivissa (av. d'Espanya, 49. 07800 Eivissa).

La finalitat del tractament és atendre les vostres necessitats socials i de salut i social com a usuari de serveis i prestacions relacionats amb totes dues institucions. Amb aquest efecte, les vostres dades personals s'incorporaran a les activitats de tractament

«Gestió sanitària», «Història clínica» i «Història de clínica compartida» del Servei de Salut.

Teniu dret a oposar-vos al tractament d'aquestes dades i a limitar-lo, i també a accedir, rectificar i suprimir les dades i exercir el dret a la portabilitat. Per exercir aquests drets heu de presentar una sol·licitud per escrit adreçada al Servei d'Atenció a l'Usuari del Servei de Salut de les Illes Balears (c/ de la Reina Esclarmunda, 9. 07003 Palma) i al Consell Insular d'Eivissa (av. d'Espanya, 49. 07800 Eivissa). A més, teniu dret a presentar una reclamació davant una autoritat de control.

La Delegació de Protecció de Dades del Servei de Salut de les Illes Balears té la seu a la Direcció de Gestió i Pressuposts (c/ de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) i l'adreça electrònica de contacte és dpd@ibsalut.es. La Delegació de Protecció de Dades del Consell Insular d'Eivissa té la seu a l'avinguda d'Espanya, 49, d'Eivissa, i l'adreça electrònica de contacte és dpd@conselldeivissa.es.

 

ANNEX 2 Conjunt de dades mínimes de CIVITAS, del sistema Receta Electrónica, d'Història de Salut i de Nexa i dels sistemes AEGERUS, GCR, ADA i ResiPlus que es compartiran

Les dades que es compartiran corresponen a les categories següents:

a. Dades d'identificació: nom, llinatges, CIP, número del document d'identitat (DNI/ NIE/passaport), data de naixement, adreça postal, telèfon, edat, sexe, adreça electrònica, data de defunció i dades d'identificació i contacte de familiars i cuidadors.

b. Dades de referència del sistema:

  • Centre d'atenció primària i professionals de referència (medicina de família i infermeria).
  • Centre de serveis socials i professionals de referència (medicina, infermeria, treball social, educació social...).
  • En els casos dels equips de suport d'atenció domiciliària (ESAD) i infermer de gestió de casos actiu: centre i professional de referència.

c. Dades complementàries en els casos d'incapacitat legal: estat del procés, data i tutor legal.

d. Prescripcions farmacològiques.

e. Dades diagnòstiques: condicionants de salut (diagnòstics), marcatge com a pacient crònic complex / pacient crònic avançat i de suport específic de cures pal·liatives, valor d'estratificació individual, diagnòstics socials (problemàtiques).

f. Dades de valoració de necessitats: constants i dades antropomètriques, escales de dependència per a les activitats bàsiques de la vida diària i per a les activitats instrumentals de la vida diària, escala de valoració cognitiva, escala de valoració nutricional, escala de valoració del cuidador, indicador de risc social i registre basat en una valoració integral multidimensional compartida.

g. Dades d'intervenció:

  • Pla terapèutic individualitzat, pla d'atenció social i sanitari compartit, notificació i informe de planificació en el moment de l'alta, informes i documentació clínica.
  • Pla de decisions consensuades.