Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 416422
Aprovació bases borsa de treball tècnic/a mitjà informàtica
Decret de Batlia
A la vista de les necessitats organitzatives del Servei d'Informàtica i Innovació, s'ha de convocar una borsa de treball de tècnic/a mitjà Informàtica, per atendre necessitats de la Corporació i, de manera urgent, proveir els següents llocs de treball, d'acord amb el Reglament que regula el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, aprovat en la Mesa General de Negociació de data 29 de gener de 2021 (BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2021).
- Tècnic/a de Seguretat TIC
- Tècnic/a d'Explotació de dades
- Tècnic/a de Sistemes
És per això que, aquesta Tinença de Batlia, en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, disposa la següent
Resolució
1. Aprovar les bases per configurar una borsa de treball, pel sistema de concurs, tècnic/a mitjà Informàtica, per atendre necessitats de la Corporació i, de manera urgent, proveir els següents llocs de treball, per al seu posterior nomenament com a personal funcionari interí:
- Tècnic/a de Seguretat TIC
- Tècnic/a d'Explotació de dades
- Tècnic/a de Sistemes.
BASES
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
- Denominació de la plaça: tècnic/a mitjà Informàtica
- Denominació dels llocs de treball de provisió urgent: tècnic/a de Seguretat TIC, tècnic/a d'Explotació de dades i tècnic/a de Sistemes (subgrup A2, escala d'administració especial).
- Nivell de titulació acadèmica de la plaça: Diplomatura Universitària en Informàtica, Enginyeria Tècnica Informàtica, Grau en Enginyeria Informàtica, Enginyeria tècnica en Telecomunicacions especialitat en Telemàtica, Grau d'enginyeria Telemàtica.
- Nivell de titulació acadèmica dels llocs de treball:
- Tècnic/a de Seguretat TIC i Tècnic/a de Sistemes: Diplomatura Universitària en Informàtica, Enginyeria Tècnica Informàtica, Grau en Enginyeria Informàtica, Enginyeria tècnica en Telecomunicacions especialitat en Telemàtica, Grau d'enginyeria Telemàtica.
- Tècnic/a d'Explotació de Dades: Diplomatura Universitària en Informàtica, Enginyeria Tècnica Informàtica, Grau en Enginyeria Informàtica.
- Tasques i funcions a desenvolupar:
- Tècnic/a de Seguretat TIC:
1.- Amb el grau de responsabilitat, dificultat i complexitat del nivell de formació exigit per a la provisió del lloc de treball, es responsabilitza de la coordinació de les actuacions relacionades amb la implantació de la seguretat TIC de l'Ajuntament.
2.- Gestiona la implementació i el manteniment de les mesures de seguretat en els sistemes informàtics i en la xarxa telemàtica corporativa.
3.- Es responsabilitza de la configuració, revisió i manteniment de la seguretat perimetral.
3.- Realitza les accions relacionades amb la implantació de les actuacions corresponents a les exigències legals que pugin sorgir en relació a la seguretat dels Sistemes d'Informació de l'Administració.
5.- Avalua aspectes relacionats amb la ciberseguretat, identifica possibles vulnerabilitats i fa propostes de millora.
4.- Participa en el disseny, planificació, coordinació i gestió de projectes de Tecnologies de la Informació i Comunicacions.
5.- Atén, assessora i informa les persones usuàries quan li és requerit.
6.- Promou la divulgació i actualització de les iniciatives de seguretat TIC.
7.- Realitza altres tasques similars que se li assignin dins la categoria del lloc i per a la qual ha estat instruït/ida, sota la supervisió i les directrius dels seus superiors.
- Tècnic/a d'Explotació de Dades:
1- Amb el grau de responsabilitat, dificultat i complexitat del nivell de formació exigit per a la provisió del lloc de treball, es responsabilitza de l'explotació de dades i confecciona consultes a les bases de dades pròpies de la Corporació i a les de tercers utilitzades a l'Ajuntament, així com de la seva integració, col·laborant també en les tasques d'administració de les bases de dades.
2- Col·labora amb altres serveis municipals en la gestió i extracció de dades de diferents fonts i duu a terme l'anàlisi d'informació per generar informes i estadístiques.
3- Avalua aspectes relacionats amb l'explotació de les dades i fa propostes de millora i optimització.
4- Coordina la implantació, l'ús i l'explotació d'aplicatius municipals externs.
5- Realitza tasques de desenvolupament d'aplicacions, especialment d'integració amb aplicatius externs.
6- Valora i implanta solucions d'explotació de dades, o les desenvolupa.
7- Manté actualitzada la documentació sobre la infraestructura de bases de dades i aplicatius.
8- Atén, assessora i informa les persones usuàries quan li és requerit, especialment en el maneig eficient de la informació.
9- Realitza altres tasques similars que se li assignin dins la categoria del lloc i per a la qual ha estat instruït/ida, sota la supervisió i les directrius dels seus superiors.
- Tècnic/a de Sistemes:
1.- Amb el grau de responsabilitat, dificultat i complexitat del nivell de formació exigit per a la provisió del lloc de treball, es responsabilitza de l'administració del sistema informàtic municipal.
2.- Gestiona els accessos i permisos del sistema i les seves mesures de seguretat.
3.- Realitza tasques de disseny de l'arquitectura del sistema informàtic.
4.- Atén i informa les persones usuàries quan li és requerit.
5.- Realitza altres tasques similars que se li assignin dins la categoria del lloc i per a la qual ha estat instruït/ida, sota la supervisió i les directrius dels seus superiors.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball de tècnic/a mitjà Informàtica per cobrir vacants, substituir a personal que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça i/o de lloc de treball, o bé a fi de cobrir de manera eventual necessitats de l'Administració que no puguin ser ateses en virtut del que es preveu en els articles 74, 82 i 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB.
1. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, segons l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut de l'Empleat públic, permeti l'accés a l'ocupació pública.
En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir complerts els 16 anys, i no excedir l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
c) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitada de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separada, inhabilitada o acomiadada disciplinàriament.
En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent, no haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No sofrir malaltia o defecte físic que impedeixi l'acompliment de les corresponents funcions. No obstant això l'anterior, cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de lliurar un certificat de l'equip oficial de valoració de discapacitat de l'entitat competent que acrediti les condicions d'aptitud per al desenvolupament de les funcions corresponents al lloc de treball convocat.
e) No estar incursa en causa d'incompatibilitat.
f) Tenir la titulació requerida en l'apartat «característiques de la convocatòria».
g) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, certificat corresponent al nivell B2, de la Direcció General de Política Lingüística, de l' EBAP, de l'Escola Oficial d'Idiomes o òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.
h) Haver liquidat la taxa per import de 18,00 €, segons el grup de titulació de la plaça, tal com està establert en l'Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal de l'Ajuntament de Calvià. No estan subjectes a taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
El pagament es realitza en el moment de la inscripció en el procés selectiu, a través de la passarel·la de pagament de la plataforma CONVOCA mitjançant targeta bancària.
També es podrà realitzar mitjançant transferència bancaria al compte següent:
Caixabank ES84 2100 8634 2502 0003 9338
Una vegada realitzada la transferència o l'ingrés s'ha d'adjuntar el corresponent justificant, en el moment de la inscripció, en la plataforma CONVOCA, en l'apartat de pagament.
El compliment de les condicions i requisits exigits per poder participar en el procés selectiu s'entendrà que s'ha de produir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la data del nomenament.
No obstant l'anterior:
- Quant als requisits f) Titulació i g) Coneixements de la llengua catalana, d'acord amb allò que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'Ajuntament de Calvià els haurà de comprovar, sempre que sigui possible, mitjançant consulta a les plataformes electròniques d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, tret que la persona interessada s'oposi expressament. En cas d'oposició expressa, la persona interessada haurà d'aportar la documentació que acrediti aquest requisits.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració té coneixement que alguna persona no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió al batle president, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat al nomenament com a personal funcionari interí, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que, per la Corporació, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.
2. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:
- Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Calvià (C/de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria.
- Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.
- La possibilitat d'exercitar els drets establerts en els articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, General de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals.
- L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en C/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).
- En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en la web d'aquesta Corporació (www.calvia.com) i en la plataforma CONVOCA (Que és la plataforma informàtica utilitzada pel Ajuntament de Calvià i els seus organísmos autònoms per a la gestió dels seus processos selectius i convocatòries) d'acord amb el que es disposa en les bases d'aquesta convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
3. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
El termini per presentar la sol·licitud de participació és de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB.
Segons l'establert en l'Ordenança reguladora de l'obligació general de la inscripció electrònica en els processos de selecció de personal de l'Ajuntament de Calvià, aprovada pel Ple municipal en sessió de 28 de juliol de 2022 i publicada en el BOIB núm. 103 de 6 d'agost de 2022, la inscripció s'ha de realitzar per mitjans electrònics a través de la plataforma “CONVOCA” (https://calvia.convoca.online/).
Les publicacions referents al procés de selecció es faran en la plataforma CONVOCA.
4. PROCÉS DE SELECCIÓ
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs, el qual es realitza mitjançant una autobaremació per part de cada aspirant en la plataforma CONVOCA, havent d'aportar en aquest moment la documentació acreditativa dels mèrits al·legats o optar per l'actuació d'ofici per part de l'Ajuntament de Calvià.
La Comissió Tècnica de Valoració ha de comprovar la autobaremació duta a terme per les persones aspirants que hagin acreditat els requisits previstos en la base primera.
El barem de mèrits és el següent:
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
A.1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de Reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors en un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel Dret Privat, que es valoraran d'acord amb el que disposa l'apartat següent.
No es valoraran els serveis prestats com a personal eventual, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12.4 del TREBEP, tret que els serveis hagin estat prestats des de la situació de serveis especials per tenir la persona aspirant la condició de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià.
A.2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al Dret Privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978 i de l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 0,04 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors en un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.
A.3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2): 0,03 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors en un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.
La puntuació màxima d'aquest apartat A) és de 9 punts.
Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i amb les següents especificacions:
1. En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector de què es tracti.
2. En empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2): bé mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i, si escau, funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball.
Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'aportaran els documents originals o documents que acreditin de manera fefaent les dades indicades anteriorment.
3. En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, si escau, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió; per a períodes anteriors a 1/1/1992, s'ha d'aportar Llicència Fiscal i certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió.
Si del certificat aportat per la persona aspirant no es desprengués clarament la naturalesa de l'empresa, a l'efecte d'aplicar la baremació de l'apartat A.2) o A.3), s'aplicarà la puntuació de l'apartat A.3).
B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ
Es valoren com a mèrit d'acord amb la següent escala:
- Certificat C1 1,00 punt
- Certificat de nivell C2 1,50 punts
- Certificat de llenguatge administratiu (LA) 0'50 punts
Cas que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), pel qual s'han d'addicionar 0,50 punts.
Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Aquest apartat es valora amb un màxim de 2 punts.
C) MÈRITS ACADÈMICS
Es valoren altres segones titulacions acadèmiques de la mateixa categoria que es convoca, sempre que tinguin relació amb les funcions dels llocs de treball continguts en la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Calvià, a raó de 0,25 punts per cada titulació diferent a la presentada com a requisit.
Es valoren les segones titulacions només fins a un nivell per sobre del de la plaça convocada.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els del nivell inferior necessaris per a obtenir-lo.
Només es valoren les titulacions que tinguin relació amb les funcions dels llocs de treball continguts en la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Calvià.
Si la persona aspirant ha presentat títol de grau, es valorarà com un postgrau l'últim any cursat.
C.1) Titulacions acadèmiques
- Títol de doctor/a: 2 punts.
- Titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.
- Altres estudis de postgrau (Màster, Especialista Universitari o Expert Universitari): es puntuaran segons el núm. de crèdits de què constin, a raó de 0,0025 punts per crèdit.
Cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya es valoraran a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 4 punts.
C.2) Titulacions de llengües estrangeres
a) Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.
b) Puntuacions:
1. Puntuació de cada nivell:
NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERENCIA
|
|
Puntuacions |
|
---|---|---|---|
|
|
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència. |
A1 |
Bàsic 1 (1º curs de cicle elemental) |
0,40 |
0,30 |
A2 |
Bàsic 2 (2º curs de cicle elemental) |
0,60 |
0,40 |
B1 |
Intermedi 1 |
0,80 |
0,60 |
B1+ |
Intermedi 2 (3º curs de cicle elemental) |
1 |
0,80 |
B2 |
Avançat (abans 1º curs de cicle superior) |
1,20 |
1 |
B2+ |
Avançat B2+ (abans 2º curs de cicle superior) |
1,40 |
1,20 |
C1 |
|
1,60 |
1,40 |
C2 |
|
1,80 |
1,60 |
ALTRES NIVELLS DE L'EBAP
|
Puntuacions |
---|---|
1º curs de nivell inicial |
0,10 |
2º curs de nivell inicial |
0,20 |
1º curs de nivell elemental |
0,30 |
2º curs de nivell elemental |
0,40 |
1º curs nivell mitjà |
0,60 |
2º curs nivell mitjà |
0,80 |
1º curs nivell superior |
1 |
2º curs nivell superior |
1,20 |
2. Altres certificats del Marc europeu comú de referència considerats equivalents que es valoran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes:
Alemany |
|
---|---|
A1 |
Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1 Start Deutsch 1 |
A2 |
Títol de nivell elemental EOI Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2 Start Deutsch 2 |
B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1 Zertifikat Deutsch |
B2 |
Titol de nivell avançat EOI ( = certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat/ada universitari/ària especialista llengua alemanya (mestre/a o altres) Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2 Goethe-Zertifikat B2 Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3 |
C1 |
Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1 Goethe-Zertifikat C1 Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP) |
C2 |
Llicenciat/ada en filologia alemanya Llicenciat/ada en traducció i interpretació: llengua alemanya Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2 Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS) Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP) |
Anglès |
||
---|---|---|
A1 |
|
|
A2 |
Certificat de nivell bàsic EOI KET (Key English Test). Cambridge University ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London |
|
B1 |
Certificat de nivell intermedi EOI (= certificado de nivel elemental) PET (Preliminary English Test). Cambridge University ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London |
|
B2 |
Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat/ada universitari/ària especialista llengua inglesa (mestre/a o altres) FCE (First Certificate in English). Cambridge University ISE II ( Integrated Skills in English). Trinity College London |
|
C1 |
CAE (Certificate in Advanced English).Cambridge University ISE III ( Integratek Skills in English). Trinity Collage London |
|
C2 |
Llicenciat/ada en filologia anglesa Llicenciat/ada en traducció i interpretació: llengua anglesa CEP (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University ISE IV (Integratek Skills in English). Trinity Collage London |
|
Francés |
||
A1 |
DELF (Diplôme d'Études en Langue Française) A1 |
|
A2 |
Títol de nivell elemental EOI DELF A2 |
|
B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) DELF B1 |
|
B2 |
Títol de nivell avançat EOI (=certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat/ada universitari/ària especialista llengua francesa (mestre/a o altres) DELF B2 |
|
C1 |
DALF (Diplôme Approfondi de Langue Française) C1 |
|
C2 |
Llicenciat/ada en filologia francesa Llicenciat/ada en traducció i interpretació: llengua francesa DALF C2 |
c) Els certificats dels cursos dels nivells inicial, elemental i intermedi de la EBAP i els certificats dels nivells bàsic i intermedi del Marc europeu comú emesos per les entitats indicades es valoren per a tots els llocs de treball.
d) Els certificats dels nivells superiors als indicats en l'apartat c) es valoren només quan el coneixement d'idiomes estigui relacionat directament amb les funcions del lloc de treball.
No obstant això, atès que els nivells superiors impliquen els inferiors, als qui acreditin un nivell superior a l'intermedi o al nivell mitjà, però el coneixement d'idiomes no estigui relacionat directament amb les funcions del lloc de treball, el nivell se li ha de valorar segons el que estableix l'apartat c) d'aquest punt.
e) Per a una mateixa llengua sol es valora el nivell superior dels acreditats, amb els criteris indicats en els apartats c) i d). A l'efecte d'establir la valoració que correspongui a cada lloc de treball, es considera que els certificats d'un nivell de coneixements d'un idioma acrediten els coneixements dels nivells inferiors.
f) Es poden valorar simultàniament llengües diferents, amb els criteris indicats.
g) En el cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe a l'EBAP.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2,4 punts.
C.3) Docència impartida d'estudis universitaris
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
Es valorarà la docència impartida d'estudis universitaris oficials de postgrau, grau, llicenciatura, diplomatura o equivalent, sempre que la matèria impartida tingui relació amb la plaça a cobrir.
Per cada crèdit equivalent a 10 hores de docència: 0,15 punts.
La docència d'una mateixa matèria o contingut només es valorarà una vegada.
D) ACCIONS FORMATIVES
Només es valoraran les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada.
A l'efecte de còmput, en cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya tindran un valor equivalent a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.
D.1) Cursos
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 5 punts, per a les accions formatives directament relacionades amb la plaça convocada; es pot aconseguir un màxim de 6 punts, en el seu cas, si s'acrediten les accions formatives que s'indiquen en el punt 3 d'aquest apartat, les quals tindran una puntuació màxima d'1 punt.
Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:
1. Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'administració i els agents socials, els cursos homologats per la EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.
2. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, així com per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
3. Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals, es valoraran sempre, fins a un màxim de 30 hores per cada àrea; els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet) es valoraran fins a un màxim de 100 hores. Aquests màxims no es tindran en compte si la formació en qualsevol de les àrees esmentades està directament relacionada amb el lloc de treball convocat, i en aquest cas es valorarà el total d'hores acreditades.
La valoració màxima d'aquest apartat serà d'1 punt.
4. En tots els casos es valorarà una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o en un mateix programa, encara que s'hagi repetit la seva participació.
5. La valoració dels cursos serà la següent:
Cursos rebuts:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,025 punts.
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.
Cursos impartits:
- Es valorarà a raó de 0,010 punts per hora. Si no s'especifica la durada es valorarà amb 0,05 punts.
D.2) Altres accions formatives
Es valoraran els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a 10 hores. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.
Es tindran en compte els criteris generals indicats en l'apartat D) 1) Cursos.
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.
D.3. BEQUES DE POSTGRAU
S'ha de valorar el temps de participació en els programes de formació de qualsevol administració, entitat o organisme públic, segons el següent: 0,042 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
E. PUBLICACIONS
Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada, així com les ponències en jornades o seminaris, d'acord amb els següents criteris:
1. Per articles en revistes i publicacions periòdiques, o per ponències en jornades o seminaris: 0,04 punts per autoria individual /ponència o per coautoria.
2. Per l'autoria de llibres o recopilatori de normes comentades, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,60 punts per autoria o coautoria.
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 1,50 punts.
5. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta per les següents persones:
President: senyor Francisco Javier Mir Jaume, en substitució senyor Jaume Maimó Torres
Vocals:
- Senyor Miquel Ramis Amengual, en substitució senyora Maria Pomar Forteza
- Senyor Pedro Tous Durán, en substitució senyora Mª José Florit Torres
Tindrà dret a assistir una persona designada per la representació del personal, com a observadora del procés, amb veu, però sense vot.
6. CONFECCIÓ I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL
1. La borsa de treball està integrada per les persones aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin obtingut una puntuació mínima d'un punt.
2. La vigència de la llista que conforma la borsa de treball és de quatre anys des que es publiqui la convocatòria en el BOIB. Una vegada hagi transcorregut aquest període de temps la bossa perd la vigència, excepte en aquells casos en què, per necessitats urgents organitzatives de l'Administració, s'hagi de cobrir un lloc de treball i no hagin finalitzats els tràmits per a la constitució de la nova borsa de treball.
7. CRIDA
1. Si s'ha de cobrir una vacant, o en la resta de supòsits en què, d'acord amb la normativa vigent, es pot nomenar personal funcionari interí, s'ha d'oferir un lloc de treball en la forma establerta en la convocatòria, a les persones incloses en la borsa corresponent que es trobin en la situació de disponible prevista en l'article 6, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per a ocupar-lo.
Si hi ha més d'un lloc a cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per a atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
En aquells llocs de treball que, pels seus especials característiques, objectivament apreciades per l'Administració, siguin més sensibles i/o requereixin d'un acompliment tècnic solvent, la persona superior jeràrquica podrà dur a terme una presa de contacte, presencial o telefònica, amb la persona aspirant a qui correspongui fer la crida, a fi de determinar i objectivar la idoneïtat de la mateixa per a ocupar el lloc de treball ofert, amb l'assistència voluntària d'una persona representant del personal. Posteriorment, la persona superior jeràrquica emetrà informe en què determini la idoneïtat, o no, de la persona a la qual s'ha ofert el lloc.
2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual és necessari que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal funcionari, s'entén que renúncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de dos dies hàbils i com a màxim de quinze dies naturals, el qual es pot prorrogar excepcionalment per a atendre el dret de preavís de l'article 49.1d) de l'Estatut dels Treballadors, la tramitació de la renúncia a la llicència per maternitat, o altres situacions assimilables.
3. Les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior d'aquest article – passaran a l'últim lloc de la llista de la borsa de treball corresponent, excepte que al·leguin dins del termini establert en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de treball de qualsevol Administració Pública o empresa pública com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament de Calvià o en qualsevol dels seus ens instrumentals (empreses públiques, organismes autònoms, etc.) com a personal funcionari de carrera o laboral fix/indefinit.
d) Prestar serveis en empresa privada.
e) Estar donada d'alta en el règim especial de persones treballadores autònomes (RETA)
f) Sofrir malaltia o incapacitat temporal.
g) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per correu electrònic a Recursos Humans (rrhh@calvia.com) la finalització de les situacions previstes en el punt 4 d'aquest article, excepte la de l'apartat c), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi aquesta finalització, amb la justificació corresponent.
5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa fins a vacant, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposarà l'exclusió de la borsa de treball de l'Ajuntament per la qual va ser nomenada.
Així mateix, la renúncia d'una persona al lloc que ocupa fins a vacant en qualsevol dels ens instrumentals de l'Ajuntament (empreses públiques, organismes autònoms, etc.), en virtut de les borses existents en aquests, suposarà l'exclusió de les bosses de l'Ajuntament de la categoria corresponent.
La renúncia s'ha de preavisar amb una antelació mínima de set dies hàbils; en cas contrari, es procedirà al corresponent descompte d'havers.
6. A la finalització del nomenament – o durant el període de vigència d'aquest, a petició del Servei de RRHH o del servei afectat - com a personal funcionari interí, la persona superior directa d'aquest personal ha d'emetre informe en què valori de forma detallada l'acompliment del lloc de treball ocupat per la persona. Aquest informe tindrà caràcter vinculant, a l'efecte de:
- Valorar la procedència de prorrogar el mateix, o bé
- Revocar el nomenament i procedir a l'exclusió de la borsa en virtut de la qual va ser nomenada, així com de totes aquelles altres borses de la mateixa categoria que estiguin vigents en qualsevol dels ens instrumentals de l'Ajuntament de Calvià (empreses públiques, organismes autònoms, etc.)
Es donarà trasllat dels informes negatius a la Junta de Personal.
8. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB i, en aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació presumpta.
El recurs de reposició s'ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en els dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva interposició, cas en què quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que s'estableix en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB.
(Signat electrònicament: 28 de juny de 2024)
La tinenta de batle delegada de Serveis Generals, Informàtica e Innovació, Comunicació, Transparència, Coordinació municipal i Educació (Delegació per Resolució de Batlia de 21/11/2023) Isabel Bonet Saum