Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 415844
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions de famílies d’alumnes (AFA) i les seves federacions i confederacions, i de les associacions d’alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El règim jurídic de les associacions, federacions i confederacions d'associacions tant de famílies com d'alumnes es fonamenta en la garantia de la llibertat d'associació de famílies d'alumnes, prevista en la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.

2. El Reial decret 1532/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions d'alumnes, i el Reial decret 1533/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions de pares d'alumnes, preveuen que la Conselleria d'Educació i Universitats concedeixi ajuts a aquestes entitats per fomentar-ne les activitats, de conformitat amb els criteris d'objectivitat, concurrència i publicitat, sempre que estiguin degudament registrades.

3. El Decret 187/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions d'alumnes, i les federacions i les confederacions d'associacions d'alumnes, i el Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions i confederacions d'aquestes, també estableixen que la Conselleria d'Educació i Universitats concedeixi ajuts a aquestes entitats per fomentar-ne les activitats, de conformitat amb els criteris d'objectivitat, concurrència i publicitat, sempre que estiguin degudament registrades.

4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix en el títol III la participació de tota la comunitat educativa i estimula la formació per a la participació i el suport d'iniciatives educadores que puguin dur endavant les diferents entitats associatives de famílies i d'alumnes.

5. En aquest marc, la Conselleria d'Educació i Universitats considera prioritari fomentar la línia destinada a reforçar el sosteniment econòmic de les associacions, les federacions i les confederacions d'alumnes i de famílies a fi d'ajudar-les a desenvolupar les seves funcions.

6. D'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal segons el que disposa l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), aquests ajuts no es consideren estatals, atès que s'adrecen a entitats jurídiques sense cap tipus d'activitat econòmica.

7. D'acord amb el punt 3 de l'Informe d'adequació de la cap del Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa, aquesta convocatòria està inclosa en la línia IV.4.3 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat pel Consell de Govern, de 20 de desembre de 2021, (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021). El Pla es troba prorrogat per l'Acord de Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023) fins que s'aprovin i despleguin els efectes del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2024-2026.

8. Així mateix, al punt 4 de l'informe esmentat s'estableix que aquesta subvenció queda reflectida a la línia III.2.1 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2024-2026, aprovat al Consell de Govern de dia 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 52, de 20 d'abril de 2024).

Fonaments de dret

1. L'article 54 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears estableix que l'administració educativa ha de donar suport econòmic a les confederacions, federacions i associacions de famílies (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol de 1985 ); el Reial decret 1532/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions d'alumnes (BOE núm. 180, de 29 de juliol de 1986), i el Reial decret 1533/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions de pares d'alumnes (BOE núm. 180, de 29 de juliol de 1986).

3. El Decret 187/2003, de 28 de novembre, regula les associacions d'alumnes i les federacions i les confederacions d'associacions d'alumnes (BOIB núm. 169, de 6 de desembre de 2003) i el Decret 188/2003, de 28 de novembre, regula les associacions de pares i mares d'alumnes i les seves federacions i confederacions (BOIB núm. 169, de 6 de desembre de 2003).

4. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

5. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

6. La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació (BOE núm. 73, de 26 de març de 2002).

7. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm.15, de 2 de febrer de 2019).

8. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

10. El Decret 1/2024, de 4 de gener (BOIB núm. 3, de 5 de gener de 2024), de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 94, de 10 de juliol de 2023), modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol (BOIB ext. núm. 102, de 20 de juliol de 2023), i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 117, de 24 d'agost de 2023).

11. L'article 1, apartat 2.3.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol de 2023), estableix com a objecte de subvenció el suport a les activitats escolars.

12. L'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021), prorrogat per l'Acord de Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 (BOIB núm. 173/2023, de 23 de desembre de 2023).

13. L'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2024-2026 (BOIB núm. 52/2024, de 20 d'abril de 2024).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions, federacions i confederacions d'associacions de famílies d'alumnes, i de les associacions, federacions i confederacions d'associacions d'alumnes.

2. Aprovar les bases de la convocatòria que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar els annexos següents:

- Annex 2 (Relació de despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció)

- Annex 3 (Compte justificatiu)

- Annex 4 (Memòria justificativa de les activitats escolars realitzades)

- Annex 5 (Relació dels justificants imputats)

- Annex 6 (Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries)

4. Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es) i a les pàgines web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 28 de juny de 2024)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions de famílies d'alumnes (AFA) i les seves federacions i confederacions, i de les associacions d'alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions

Primer

Objecte i import màxim de l'ajut

1. Es convoquen ajuts destinats a donar suport a les activitats escolars i al manteniment de les associacions de famílies d'alumnes (AFA) i les seves federacions i confederacions, i de les associacions d'alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions. Els ajuts es poden atorgar justificant les despeses produïdes entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

2. L'import global màxim dels ajuts que es distribueixen en aquesta convocatòria és de 350.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 13601 421K03 48000 00 de l'exercici de 2024. D'aquests, 280.000 euros s'han de destinar a atendre les AFA i les AA i els 70.000 euros restants, a les sol·licituds provinents de les federacions i confederacions respectives. Aquesta distribució és orientativa i es pot modificar d'acord amb el que s'indica en el punt vuitè d'aquesta convocatòria segons les sol·licituds presentades.

Segon

Beneficiaris

Poden beneficiar-se d'aquests ajuts les AFA, les AA i les federacions i confederacions d'aquestes associacions d'àmbit no estatal que estiguin legalment constituïdes, inscrites en el Registre d'Associacions del Servei d'Entitats Jurídiques de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques i en el cens de la Conselleria d'Educació i Universitats i que desenvolupin la seva activitat a les Illes Balears.

Tercer

Requisits dels sol·licitants

Per poder rebre els ajuts, els sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Ser una associació, una federació o una confederació d'associacions que, segons l'apartat anterior, en pugui ser beneficiària.

b) Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en els terminis establerts mitjançant el tràmit electrònic establert.

c) Fomentar la creació i desenvolupament d'activitats escolars al centre educatiu.

 

Quart

Sol·licituds i documentació

1. Els ajuts s'han de sol·licitar amb el certificat digital del representant legal de l'entitat mitjançant el tràmit telemàtic establert a la Seu Electrònica de la CAIB i s'haurà de signar amb l'aplicació Autofirma.

2. Excepcionalment, si s'està tramitant el certificat digital del representant legal de l'entitat, es podrà sol·licitar amb el certificat personal del representant legal de l'entitat, mitjançant el tràmit telemàtic de l'apartat anterior. Així mateix s'ha d'aportar el certificat del Registre d'Associacions de les Illes Balears en què consti la seva representació i la còpia del resguard de la sol·licitud del certificat digital.

3. Les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent del tràmit telemàtic establert, no es tendran per presentades.

4. Es considerarà vàlida la darrera sol·licitud tramitada i els documents que s'hi hagin adjuntat.

5. La documentació que cal annexar en el tràmit telemàtic és la següent:

a) Relació de les despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció de l'associació entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024 (annex 2).

b) Compte justificatiu (annex 3).

c) Memòria justificativa de les activitats escolars realitzades (annex 4).

d) Lista numerada dels documents justificatius en què s'especifiqui amb quina despesa a subvencionar està vinculada la despesa i el seu cost (annex 5). Aquesta llista ha de ser un full de càlcul i s'ha de trametre en format PDF signat digitalment.

e) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries o un certificat bancari (annex 6).

Les federacions i les confederacions han de presentar, a més, una llista dels associats que les integren i un certificat del secretari de la federació o la confederació que acrediti que els associats es troben al corrent del pagament de les quotes de l'entitat.

6. La persona o entitat sol·licitant ha d'autoritzar la Conselleria d'Educació i Universitats perquè pugui consultar d'ofici l'Agència Estatal d'Administració Tributària i l'Autonòmica, així com la Seguretat Social per comprovar si estan al corrent de les obligacions tributàries. En cas que es denegui aquesta autorització, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar els certificats corresponents juntament amb la sol·licitud.

Cinquè

Termini de presentació de sol·licituds i de documentació

El termini per presentar les sol·licituds i la documentació justificativa és de dia 1 al 30 de setembre de 2024.

Sisè

Termini per esmenar

D'acord amb el que disposa l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta i/o incompleta, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils faci les esmenes pertinents. En cas contrari es considerarà que desisteix de la seva petició. Després l'òrgan instructor dictarà una resolució en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Setè

Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds

1. La resolució del procediment de concessió de les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al conseller d'Educació i Universitats.

2. L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats.

3. Es constituirà una comissió avaluadora que serà l'encarregada d'examinar les sol·licituds presentades. Aquesta Comissió està formada pels membres següents:

a) La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa o persona en qui delegui, que la presideix.

b) La cap del Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa o persona en qui delegui.

c) El cap del Departament d'Inspecció Educativa o persona en qui delegui.

d) La cap del Departament de Gestió Econòmica o persona en qui delegui.

e) Un funcionari de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, que actua com a secretari.

f) Un representant de les AFA i les seves federacions i confederacions.

g) Un representant de les AA i les seves federacions i confederacions.

4. La Comissió Avaluadora examinarà les sol·licituds i presentarà la llista provisional de les entitats que han sol·licitat els ajuts, de les sol·licituds excloses i les denegades.

5. La Comissió pot demanar els informes tècnics que consideri oportuns dels serveis de la Conselleria d'Educació i Universitats o d'altres organismes que consideri adients.

Vuitè

Quantia dels ajuts i criteris per a la concessió

1. Els ajuts s'atorguen per cobrir despeses de funcionament i activitats realitzades entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

2. Els 280.000 euros destinats a atendre les AFA i les AA s'han de distribuir de la manera següent:

a) El total de l'import justificat i considerat com a elegible per l'administració, fins a 603,44 euros per a cadascuna, en una primera fase. Si l'import sol·licitat és inferior a 603,44 euros s'atorgarà la quantia justificada.

b) En una una segona fase, si l'import distribuït en l'apartat 2.a) del punt vuitè és inferior al crèdit de la convocatòria, s'ha de repartir el total del crèdit entre totes les entitats sol·licitants que superin els 603,44 euros justificats. S'ha de fer proporcionalment als imports justificats i considerats com a elegibles per l'administració. S'han d'atendre primer les entitats sol·licitants que gestionin el menjador escolar.

c) En cas que l'import de les peticions sigui superior al crèdit de la convocatòria, s'ha de repartir el total del crèdit entre totes les entitats sol·licitants de manera proporcional als imports justificats i elegibles per l'administració.

3. Els 70.000 euros destinats a les sol·licituds de les federacions i confederacions d'AFA i AA es distribueixen en dues partides:

a) Una partida fixa de 2.000 euros per a cada una de les entitats admeses.

b) Una partida variable que s'ha de repartir de manera proporcional entre les entitats sol·licitants admeses, segons el nombre d'entitats afiliades i que estiguin reconegudes en el Cens d'associacions de famílies d'alumnes i d'associacions d'alumnes de la Conselleria d'Educació i Universitats. El límit de la quantia de l'ajut és la suma entre la part fixa i la variable.

c) En el cas que hi hagi un romanent en la partida destinada a les federacions i confederacions, generat de les sol·licituds que han justificat una quantia inferior, la Comissió Avaluadora l'haurà de redistribuir entre la resta de federacions i confederacions, sempre i quan quedi justificat.

d) Si després de distribuir el romanent entre la resta de federacions i confederacions encara en queda, aquest s'haurà de destinar a incrementar la partida destinada a les AFA i AA. Si se'n genera un de nou, es redistribuirà mentre el crèdit màxim de la convocatòria ho permeti, d'acord amb les condicions que s'estableixen a la convocatòria i de manera proporcional a la quantitat sol·licitada.

4. Aquesta subvenció és compatible amb d'altres que es concedeixin a les entitats beneficiàries amb la mateixa finalitat. D'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'import total no pot superar les despeses justificades per les entitats beneficiàries i considerades elegibles per l'administració.

Novè

Proposta de resolució i notificació

1. La llista provisional es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa (Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa) i inclourà les entitats proposades com a beneficiàries amb la quantia atorgada, les entitats excloses, indicant el motiu d'exclusió i les sol·licituds denegades.

2. Les entitats interessades poden presentar al·legacions a la llista provisional en un termini no superior a deu dies hàbils, comptadors a partir de la data de publicació de la llista. El procediment per presentar al·legacions és el que estableix l'article 4.1.

3. Una vegada publicada la resolució per la qual es reconeix l'obligació i s'ordena el pagament dels imports derivats dels ajuts, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor, a través del tràmit habilitat, que accepten la proposta o que hi renuncien, d'acord amb l'article 11.1.a) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009. Si en el termini de vuit dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució de concessió no es fa constar el contrari, la proposta es considera acceptada.

4. Es disposa de fins a sis mesos, comptadors a partir de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per resoldre el procediment. Les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds si transcorre el termini assenyalat sense que se'ls hagi dictat i notificat la resolució expressa.

5. La resolució es notificarà mitjançant la publicació en el BOIB, d'acord amb el que preveu l'article 21.4 del Text refós de la Llei de subvencions.

Desè

Despeses subvencionables

1. Atès el que preveu l'article 40.1 del Text refós de la Llei de subvencions, es consideren despeses subvencionables aquelles que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, és a dir, al suport d'activitats escolars i al manteniment d'associacions, federacions i confederacions d'associacions de famílies d'alumnes i les dels alumnes. Són subvencionables les despeses següents:

a) Despeses derivades de les activitats escolars.

b) Despeses de material fungible i fotocòpies.

c) Despeses de telèfon i altres mitjans de comunicació.

d) Despeses de lloguer del local.

e) Despeses d'energia.

f) Despeses derivades de publicacions i comunicacions.

g) Despeses de comissions bancàries i gestoria.

h) Assegurances.

i) Activitats de formació.

j) Despeses administratives.

k) Quotes a les federacions i confederacions.

l) Despeses relatives a la protecció de dades i prevenció de riscos laborals.

m) Altres que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i s'efectuïn en el termini establert per les bases reguladores de les subvencions.

2. En cap cas el cost de l'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat, de conformitat amb el que disposa l'article 40.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

3. No són despeses subvencionables les despeses socials o protocol·làries (àpats de les persones assistents, dietes, etc.).

Onzè

Obligacions dels beneficiaris i justificació dels ajuts

1. En el cas d'obtenir subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o d'ens públics o privats, nacionals o internacionals, s'ha de comunicar aquesta circumstància a l'òrgan instructor en un termini de tres dies hàbils i especificar la quantia de l'ajut rebut i el nom de l'entitat que l'ha concedit.

2. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu és imprescindible haver adjuntat en el tràmit telemàtic els documents que justifiquen les despeses de funcionament de l'entitat, d'acord amb el que s'indica en l'apartat 4 d'aquest annex.

3. A més, s'han de complir tots els requisits de facturació, de conformitat amb el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

4. En el cas que s'observin defectes en la justificació de la subvenció, les persones interessades disposen de deu dies hàbils per esmenar-los, d'acord amb l'article 13.1.g) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de l'1 de juliol de 2009.

Dotzè

Percepció de l'ajut i criteris de gradació

1. El pagament dels ajuts s'entén condicionat al compliment efectiu de les obligacions assumides per l'entitat beneficiària, d'acord amb les condicions d'aquesta convocatòria i de la normativa reguladora dels ajuts i subvencions públics.

2. L'ingrés de la subvenció es realitzarà una vegada que s'hagi comprovat que l'entitat ha justificat l'ajut, segons el que disposa el punt onzè d'aquesta Resolució.

3. En el cas d'incompliment parcial de les obligacions de les entitats beneficiàries, es farà el pagament de la part correctament justificada de la subvenció concedida.

Tretzè

Control financer

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que les requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

Catorzè

Revocació dels ajuts concedits

1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

Quinzè

Reintegrament dels ajuts concedits

1. Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos establerts en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Setzè

Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

 

Documents adjunts