Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 415719
Acord del Ple del dia 26 de juny de 2024 sobre la proposta d'aprovació de la modificació puntual de la RLT des Mercadal per adaptació d'un lloc de treball com a treballador/a social

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació celebrat, el dia 26 de juny de 2024, en sessió ordinària es va acordar la proposta d'aprovació de la modificació puntual de la RLT des Mercadal per adaptació d'un lloc de treball com a treballador/a social, i que diu:

«19. Proposta d'aprovació de la modificació puntual de la RLT des Mercadal per adaptació d'un lloc de treball com a treballador/a social (E0352/2024/2464)

Es dona compte de la proposta d'aprovació de la modificació puntual de la RLT des Mercadal per adaptació d'un lloc de treball com a treballador/a social, la qual va ser dictaminada favorablement a la comissió informativa ordinària de Comptes, Hisenda, Règim Intern, Cultura, Àrea Social Sanitària i Medi Ambient celebrada en data 20 de juny de 2024, aprovada per unanimitat (3 vots del PSOE, 2 vots del grup ENTESA i 2 vots del grup PP)

Aquesta proposta copiada diu:

«PROPOSTA DE BATLIA Exp.: E0352/2024/2464 Assumpte: Modificació puntual de la RLT des Mercadal per adaptació d'un lloc de treball

Es proposa la reconversió d'un lloc de treball de normalitzador lingüístic vacant des de fa temps a la plantilla municipal, atenent a que el nivell exigit als treballadors/es públics i el suport extern d'aquest serveis ja permeten assolir un nivell adequat i satisfactori.

I per açò es proposa la reconversió d'aquesta plaça en una segona de treballador/a social que des de fa anys es veu del tot necessari per l'augment de tasques, programes amb clara incidència social que està patint aquest Departament.

Ja no és solament la gestió de la cartera bàsica de serveis i la prestació d'assessorament en matèria de necessitat bàsica social i/o d'exclusió. A aquestes tasques tradicionals bàsiques se li sumen altres com la de la igualtat i defensa de la dona i contra la violència cap a ella, la d'habitatge, la de mediació, integració social...

Endemés de tots els programes supramunicipals i amb coordinació amb el Consell Insular de Menorca que requereixen d'aquesta figura de coordinació

En base a les anteriors consideracions, aquesta Batlia proposa al PLE de la Corporació:

PRIMER.- Catalogar un nou lloc de treball de treballador/a social per reconversió de la plaça de normalitzador lingüístic, vacant a la plantilla municipal.

SEGON.- Aprovar la corresponent fitxa descriptiva amb les assignacions de funcions, les característiques del lloc i les formes de provisió.

TERCER.- Aquesta fitxa s'adequa a la proposta inicial de nova RLT de l'Ajuntament, sens perjudici de la revisió integral vinculada a la mateixa.

QUART: Publicar La fitxa descriptiva del nou lloc de treball al BOIB

 

Signat as Mercadal en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document »

El batle Joan Palliser Riudavets

 

Votació

Passada la proposta d'aprovació, és aprovada per unanimitat ( 5 vots del PSOE, 4 vots del grup ENTESA i 4 vots del grup PP)»

AJUNTAMENT DES MERCADAL

DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL

Fulla: 1

NOM DEL LLOC DE TREBALL:

TREBALLADOR SOCIAL

Superior Jeràrquic immediat

ALCALDIA-PRESIDÈNCIA

Unitat/Servei

Titulars

Subordinats

Horari

Tipus de jornada

Mobilitat funcional habitual (Substitucions)

BENESTAR SOCIAL

1

3 / 1

Dill-Div: 08:00 - 15:00

Continua diurna

Qualsevol altre lloc, d'acord amb la titulació/capacitació acadèmica contractada, dins del grup/subgrup de classificació professional

Dedicació

--------------

Imcompatibilitat

Grup proposat

-----------

Especialita

 

Requisits

 

Mèritos

Tipus

------

Provisió

Preferent esporàdica

-------

Legal ordinària

A2

----------

Grau en Treball Social o similar

Ofimàtica bàsica Carnet de conduir B

Estudis despecialització en les matèries de la seva competència

Singularitzat:

No

----------- C.G.

CENTRE: Centre de Dia

Responsabilitats Generals:

Prestar informació i orientació sobre els recursos i les prestacions socials als usuaris de Serveis Socials.

Tasques més significatives:

1. Informar, assessorar i orientar la població sobre els recursos, drets, deures, ajuts i prestacions a l'àrea de Serveis Socials.

2.Detectar necessitats dintervenció individuals, familiars o grupals.

3.Mantenir entrevistes individuals o grupals per a l'estudi i valoració de cada cas, incloses visites domiciliàries en cas necessari

4. Realitzar una valoració i un diagnòstic de la situació social individual o familiar, prescrivint la intervenció adequada, d'acord amb la necessitat.

5.Derivar casos a altres programes bàsics, sistemes de protecció i serveis socials especialitzats, encarregant-se de les gestions i tramitacions necessàries.

6. Emetre els informes socials necessaris derivats de la prestació dels serveis.

7. Registrar les dades (anàlisi, intervenció, objectius, etc.) de cada cas en el suport informàtic a aquest efecte (HSI).

8. Coordinar-se amb altres serveis i realitzar les gestions necessàries, per a la resolució de situacions, coordinació de casos i/o coneixement de nous serveis i canvis produïts

9. Encarregar-se de la tramitació de les ajudes i prestacions en matèria de serveis socials, tant municipals, com del Consell i Govern Balear (servei de finestreta única): targetes d'aparcament, informes d'exempció de taxes i impostos municipals, pensions no contributives, targetes de bus, etc.

10. Organitzar, planificar i supervisar les treballadores familiars del SAD (de plantilla i empresa externa): seguiment de casos, registre d'hores realitzades, càlcul d'hores empresa externa, càlcul de taxa de cada usuari, compra de material necessari, etc.

11. Coordinar-se amb la Creu Roja per al projecte de repartiment de menjar: elaborar informes per a les famílies demandants i vals per a productes frescos, així com fer un seguiment de les famílies.

12. Elaborar i presentar projectes, amb les memòries corresponents, dins el Programa de Prestacions Bàsiques de corporacions locals del Consell.

13. Elaborar i presentar altres projectes subvencionables, encarregar-se de la sol·licitud, la justificació i l'elaboració de la memòria.

14. Participar en comissions per a la concessió dajuts econòmics: recollida de documentació, elaboració dinformes, actes, gestió de pagaments, etc.

15. Mantenir reunions de coordinació i foment de la col·laboració amb el Consell i darrera entitats socials: SOL OFIM, fundació discapacitats, serveis de protecció de menors, etc.

16. Participar en les comissions amb vista a l'atorgament de la Renda Mínima d'Inserció: coordinar les contraprestacions, entrevistes de seguiment, control econòmic, etc.

 

Signat as Mercadal en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document (1 de juliol de 2024)

El batle Joan Palliser Riudavets