Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 415269
Resolució del conseller executiu d’hisenda i funció pública per la qual s’aprova la convocatòria 2024 per crear una base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 21 de juny de 2024 el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública va emetre la resolució d'aprovació per la creació i gestió de la base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca i on es fixen el procediment per la seva designació i les seves funcions i obligacions (BOIB núm. 85, de 27 de juny de 2024).

2. El 27 de juny de 2024 el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública emet resolució per la què s'inicia l'expedient d'aprovació de la convocatòria per crear una base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca (Exp. 1082523E)

3. El 27 de juny de 2024 la cap de Servei de Formació i Planificació i la Directora Insular de Funció Pública emeteren informe proposta per aprovar la convocatòria per crear una base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca.

Fonaments jurídics

1. Atès l'article 2 de de l'Annex de la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública d'aprovació per la creació i gestió de la base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca i on es fixen el procediment per la seva designació i les seves funcions i obligacions, pel què s'estableix que la base de dades de personal formador es crearà a partir de la convocatòria d'inscripció permanent que obrirà el Servei de Formació i Planificació mitjançant un tràmit telemàtic a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

2. Atès l'Acord del Consell Executiu de 28 de setembre de 2022 pel què es delega en el conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública totes les seves atribucions en matèria de personal, excepte l'aprovació de la relació de llocs de treball, la sanció de separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral i l'aprovació del nombre i règim del personal eventual.

Per tot això,

Resolc

1. Aprovar la convocatòria per crear la base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca, que s'adjunta com Annex 1.

2. Ordenar la publicació de la present resolució en el BOIB

Interposició de recursos

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (28 de juny de 2024)

El conseller executiu del Departament d'Hisenda i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Rafael Àngel Bosch Sans

 

ANNEX Convocatòria per a la inscripció permanent a la Base de dades de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca.

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la d'obrir el termini d'inscripció permanent a la base de dades de personal formador per les activitats formatives de les àrees contingudes al Pla de formació del Consell de Mallorca i per les modalitats de col·laboració establertes a la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública d'aprovació per la creació i gestió de la base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca i on es fixen el procediment per la seva designació i les seves funcions i obligacions (BOIB núm. 85, de 27 de juny de 2024).

2. Àmbit de la convocatòria: modalitats de col·laboració i àrees formatives

Aquesta convocatòria afecta a les següents modalitats de col·laboració en la realització d'activitats de formació i àrees formatives del Pla de formació del Consell de Mallorca, regulades i definides als articles 3 i 4 de la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública d'aprovació per la creació i gestió de la base de dades permanent de personal formador per les activitats formatives del Consell de Mallorca i on es fixen el procediment per la seva designació i les seves funcions i obligacions (BOIB núm. 85, de 27 de juny de 2024).

2.1. Modalitats de col·laboració:

Les persones interessades en impartir o col·laborar en les activitats formatives del Pla de formació del  Consell de Mallorca, han d'estar inscrites a la BDPF de conformitat a una o més de les modalitats següents:

Docència en la formació presencial:

a) Professorat titulat/instructor.

b) Grup d'instructors en matèries formatives específiques de l'àrea d'emergències.

c) Conferenciant, ponent o moderador/a.

d) Professional col·laborador/a.

e) Monitor o monitora.

Docència en la formació en línia:

a) Professorat responsable d'una activitat formativa en línia.

b) Professorat tutor d'una activitat formativa en línia.

2.2. Àrees formatives:

En caràcter general les àrees formatives en les quals es pot inscriure el personal formador, que no són excloents, són les següents:

a. Àrea formativa jurídica procedimental.

b. Àrea formativa d'economia i pressupost.

c. Àrea formativa de competències digitals.

d. Àrea formativa de prevenció de riscos laborals.

e. Àrea formativa de qualitat.

f. Àrea formativa d'emergències.

g. Àrea formativa d'igualtat.

h. Àrea formativa de llengües.

i. Àrea formativa específica de determinats col·lectius.

j. Àrea de millora de competències personals i professionals.

3. Procediment per a la inscripció

El termini per presentar sol·licituds per a la inscripció a la BDPF comença el dia següent a la publicació de la convocatòria d'inscripció al BOIB, i romandrà obert de manera permanent fins a nova convocatòria.

La sol·licitud s'ha de complimentar electrònicament en el model oficial, al qual s'accedeix a través de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

La documentació acreditativa dels requisits s'haurà de presentar quan sigui requerida per l'Administració.

Si la persona sol·licitant és personal del Consell de Mallorca, podrà sol·licitar que la documentació acreditativa del compliment dels requisits per formar part de la BDPF sigui consultada d'ofici  sempre que estigui actualitzada al seu expedient personal.

4. Requisits per a la inscripció

Es poden inscriure a la Base de dades de personal formador totes les persones interessades a formar part de l'equip de personal formador per a la impartició de les activitats formatives del Pla de formació del Consell de Mallorca, segons la modalitat o modalitats a la que s'inscriuen, que acreditin els següents requisits:

4.1. Docència en la formació presencial:

Professor titulat, instructor, conferenciant, ponent o moderador/a i professional col·laborador

  • Tenir un mínim de 100 hores d'experiència docent en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció, o
  • Acreditar un mínim de 2 anys d'experiència professional en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció i un mínim de 30 hores en: formació de formadors, tècniques de formació, dinamització, metodologia didàctica, certificat d'Aptitud Pedagògica o Màster formació professorat, o
  • Acreditar un mínim de 2 anys d'experiència professional en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció juntament amb un mínim de 50 hores d'experiència docent en qualsevol àrea formativa i/o matèria. 

Monitor/a

  • Haver participat de monitor en les matèries d'emergències, o
  • Acreditar un mínim d'1 any d'experiència professional en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció.

4.2. Docència en la formació en línia:

Professorat responsable d'una activitat en línia

  • Tenir un mínim de 100 hores d'experiència docent en línia en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció, o
  • Acreditar un mínim de 2 anys d'experiència professional en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció i un mínim de 30 hores en Formació de formadors en línia, tècniques de formació en línia, metodologia didàctica en línia, avaluació en línia.., o
  • Acreditar un mínim de 2 anys d'experiència professional en relació amb l'àrea formativa i/o matèria en què es fa la inscripció i acreditar un mínim de 50 hores d'experiència docent en qualsevol àrea formativa i/o matèria. 

Professorat tutor d'una activitat en línia

  • Tenir un mínim de 40 hores de formació rebuda en relació a entorns virtuals, competències digitals, recursos tecnològics, tècniques de dinamització de grups en entorns virtuals o similar, o
  • Acreditar un mínim de 40 hores d'experiència com a tutor/a en línia.

4.3. Altres requisits:

Si l'àrea formativa en la que s'ha inscrit un sol·licitant implica realitzar propostes formatives que inclouen un component de risc especial, a més hauran de tenir acreditat com a mínim un nivell bàsic de prevenció de riscos laborals (30h). Aquestes poden ser:

- Rescat vertical urbà

- Rescat vertical de muntanya

-Treballs en altura.

-Treballs en risc d'esfondrament

- Autoescala o qualsevol formació a què s'hagi d'estar a més de 2 metres.

- Risc elèctric amb alta tensió

- Espais confinats

- Explosius o foc real

- Productes químics i mercaderies perilloses

- Rescat subaquàtic    

Els sol·licitants que s'inscriuen a matèries que requereixen acreditacions, reconeixements i /o habilitació especial per impartir-les, hauran d'acreditar, a més, estar en possessió de formació, reconeixement, llicència, acreditació i/o l'habilitació emesa per les entitats competents en la matèria.

5. Constitució de la BDPF 

Les persones inscrites a la base de dades i que compleixen els requisits formaran part automàticament de la base de dades de personal formador que estarà disponible per a la seva consulta al Servei de Formació i Planificació del Consell de Mallorca.

La inscripció a la BDPF no suposa la selecció directa per a impartir formació al Consell de Mallorca, ni tampoc suposa cap obligació contractual per part del Servei de Formació i Planificació.

6. Causes d'exclusió de la BDPF

Les persones inscrites a la BDPF podran ser donades de baixa pels motius següents:

a. A petició voluntària de la persona inscrita mitjançant tràmit telemàtic.

b. L'incompliment de les funcions designades pel Servei de Formació i Planificació en la realització de l'activitat formativa.

c. La valoració negativa per part de l'alumnat o per part del personal del servei de Formació i Planificació, en dues o més activitats formatives.

d. En el cas de falsedat en l'autoria del material didàctic presentat.

Les persones donades de baixa pels motius b) i/o c), no podran tornar a ser inscrites a la base de dades de personal de formació fins passat un any de la seva exclusió, la qual cosa se'ls hi notificarà per escrit.

7.  Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE ( Reglament general de protecció de dades ), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals.

Tractament de dades. Les dades personals que conté la BDPF seran tractades per l'Administració del Consell de Mallorca. D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, podeu exercir els drets d'accés, de rectificació, d'oposició, de supressió, de limitació del tractament, de portabilitat i de no ser objecte de decisions individualitzades davant del Consell de Mallorca, si ho indicau per escrit al correu electrònic següent servei_formació@conselldemallorca.net. 

Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix l'RGPD) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

(https://seu.conselldemallorca.net/ca/web/seu/fitza?key=74200).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Delegació de Protecció de dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració del Consell de Mallorca té la seu al carrer de Palau Reial, 1, 07001, Palma, a/e: dpd@conselldemallorca.net

8. Vigència de la BDPF

La base de dades de personal formador serà vigent sempre i únicament s'extingirà quan es dugui a terme una nova convocatòria.