Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 413924
Extracte de l'acord de Junta de Govern Local, de data 25 de juny de 2024, pel qual s'aprova la convocatòria de l'Ajuntament de Santa Eulalia del Riu per a la concessió d'ajudes per al lloguer de l'any 2024
BDNS (Identif.): 770786
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/770786)
Primer. Persones beneficiàries
Podran sol·licitar les ajudes per al lloguer que preveu aquesta convocatòria les persones físiques majors d'edat, empadronades a Santa Eulària des Riu almenys amb tres anys ininterromputs, o quatre dins dels últims cinc anys abans de la finalització del període de presentació de sol·licituds, que, a més de complir els requisits generals que estableixen les presents bases, compleixin els requisits específics següents a la data de publicació de l'extracte de la present convocatòria:
Complint amb el que s'estableix en l'article 24 del reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel fet de ser aquestes ajudes de quantia a atorgar a cada beneficiari no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà mitjançant la presentació per la persona sol·licitant de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex 3.
a. Ser propietari de ple domini o usufructuari d'algun habitatge a Espanya. A aquest efecte es considerarà que és propietari o usufructuari d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no disposen de l'ús i gaudi d'aquesta per alguna de les causes següents:
b. Tenir parentiu de primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona arrendadora de l'habitatge.
c. Ser soci o partícip de la persona física o jurídica que actua com a arrendador/a de l'habitatge.
- Persones afectades amb discapacitat superior al 65%.
- Estudiants de no més de 25 anys en el moment de finalitzar el període de sol·licitud de la present convocatòria, matriculats en el curs 2023/2024 en algun curs de formació acadèmica (ESO, Batxiller, FP1, FP2, grau o màster universitari).
- Persones amb una pensió (jubilació, viduïtat, incapacitat permanent, etc.).
- Altres causes degudament justificades que impossibilitin el compliment del requisit
Segon. Objecte de les ajudes
Aquestes ajudes tenen per objecte facilitar el gaudi d'un habitatge en règim de lloguer a sectors de població amb escassos recursos econòmics i que no gaudeixen de cobertura adequada mitjançant altres plans d'ajuda al lloguer, a través de l'atorgament d'ajudes directes als inquilins, consistents en el finançament d'una part de la renda que l'inquilí o inquilina ha de satisfer per l'habitatge llogat.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contengudes en les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2024, aprovats inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 26 d'octubre de 2023 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 163 de 30/11/2023.
Quart. Dotació pressupostària
1. Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 250.000,00 € amb càrrec a la partida 2311-48068 de l'exercici pressupostari de l'any 2024.
2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran incrementar els imports d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per a presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
3. La quantia de l'ajuda serà:
Es prendrà, com a referència, l'edat que tenia la persona sol·licitant en la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
4. Si les sol·licituds vàlides que tendrien, teòricament, dret a rebre la subvenció superen la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licituds presentades, una proposta de resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
5. En cas que en el contracte de lloguer figurin més d'un arrendatari o arrendatària, en el cas que es concedeixi la subvenció, l'import de l'ajuda serà abonat en el número de compte bancària especificada en l'annex 1 en el seu apartat A.
6. En el cas que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, se suplementarà la partida pressupostària de cada rang d'ajudes per la part proporcional sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajudes. En el cas que amb la partida pressupostària de la convocatòria aportada per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu es cobreixin totes les sol·licituds que compleixen amb els requisits de les ajudes amb els seus imports màxims, la nova aportació es destinarà a l'increment proporcional de l'import màxim de cada ajuda completa, amb un suplement de fins a 2 mensualitats addicionals prenent com a referència la mitjana de les mensualitats corresponents al període comprès entre els mesos de maig i juny 2024, inclusivament, o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència menor a aquest termini i amb un import màxim de 3.000 euros per subvenció concedida incloent l'increment esmentat.
7. En el cas que amb el crèdit total de la convocatòria es cobreixin totes les sol·licituds que compleixen amb els requisits de les ajudes amb els seus imports màxims i existeixi un sobrant, l'Ajuntament podrà proposar un increment proporcional de l'import màxim de cada ajuda completa, amb un suplement de fins a 2 mensualitats addicionals prenent com a referència la mitjana de les mensualitats corresponents al període comprès entre els mesos de maig i juny 2024, inclusivament, o totes les acreditadament pagades si el contracte és de vigència inferior a aquest termini i un import màxim de 3.000 euros per subvenció concedida incloent l'increment esmentat.
8. Excepcionalment i amb la voluntat de poder realitzar el pagament de l'ajuda al més aviat possible, i sempre que existeixi crèdit suficient per a cobrir l'import màxim de totes les sol·licituds presentades íntegrament, la Comissió Avaluadora podrà fer una proposta de resolució, que tendrà caràcter de resolució definitiva, amb totes aquelles sol·licituds presentades que estiguin completes i que compleixin amb tots els requisits de la present convocatòria. La proposta de resolució haurà de ser aprovada per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu i ser publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB). Aquesta excepció no s'aplicarà en el cas que el total de sol·licituds presentades pugui donar lloc al prorrateig de la partida pressupostària per a aquesta ajuda.
Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació, es presentaran en el registre telemàtic del propi Ajuntament (www.santaeulariadesriu.com), al registre general d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, a les oficines municipals de Jesús i es Puig d'en Valls, o a les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.
Sisè. Documentació necessària per sol·licitar l'ajut
Juntament amb la instància de sol·licitud d'ajuda per al lloguer d'habitatges es presentarà la documentació necessària següent:
1. Annex 1: Sol·licitud d'ajudes per al lloguer, degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant de l'ajuda, que haurà de ser membre de la unitat de convivència i ser arrendatari del contracte de lloguer objecte d'aquesta ajuda.
2. Els documents d'identitat de cadascuna de les persones físiques titulars del contracte de lloguer (DNI, NIE o document equivalent en vigor) i els dels membres de la unitat de convivència de 18 anys o més.
3. Annex 2: Model d'autorització. Aquest annex serà presentat pel sol·licitant (i titular del contracte de lloguer), per la resta de titulars del contracte, si fos el cas, i per cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys. En el cas que alguna persona identificada en aquest apartat no autoritzi aquesta administració a sol·licitar en el seu nom el certificat cadastral i les rendes:
a. En el cas que no autoritzi la persona sol·licitant (i titular del contracte de lloguer) i/o la resta de titulars del contracte, ha d'aportar per cada persona que no autoritza la documentació següent:
b. En el cas que no autoritzi qualsevol membre de la unitat de convivència major de 18 anys, no inclòs en l'apartat anterior, ha d'aportar per cada persona que no autoritza, la documentació següent:
4. Annex 3: Declaració responsable, signada pels titulars del contracte, si fos el cas, i per cadascun dels membres de la unitat de convivència majors de 18 anys.
5. Còpia del contracte en vigor de lloguer de l'habitatge, complet, en castellà o qualsevol de les llengües cooficials de l'Estat Espanyol, signat per arrendador i arrendataris.
En el cas que existeixin altres contractes d'arrendament durant els mesos de maig i juny 2024, serà obligatòria la seua presentació.
6. Certificat actualitzat de titularitat del compte bancari de la persona sol·licitant.
7. Rebuts de lloguer pagats dels mesos de maig i juny de 2024, inclusivament. En el cas de nous contractes formalitzats entre aquestes dates, hauran d'aportar des de l'inici del contracte fins a la mensualitat de juny de 2024. En tots dos casos s'aportarà la documentació de la manera següent:
Segons la nova llei espanyola de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, Llei 11/2021, de 9 de juliol, en vigor des del passat 11 de juliol de 2021, no s'acceptaran pagaments en efectiu superiors a 1.000€ per mensualitat.
8. Documentació que acrediti que totes les persones de la unitat de convivència majors de 18 anys es troben en situació activa d'ocupació, ja sigui per compte d'altri o propi, entre el dia 01/05/2024 i el dia de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB i que durant aquest període estiguin d'alta per un temps mínim de 30 dies naturals ininterromputs:
L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.
Santa Eulària des Riu, (signat electrònicament: 26 de juny de 2024) L'alcaldessa (Maria del Carmen Ferrer Torres)