Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 410702
Bases reguladores i convocatòria d'ajudes per a la realització de mobilitat Erasmus+ - estudis de grau universitari curs acadèmic 2024/2025, de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

EL CONSELL RECTOR DEL IMEB VA APROVAR EL DIA 13 DE JUNY DE 2024 LES BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER A LA REALITZACIÓ DE MOBILITAT ERASMUS+ - ESTUDIS DE GRAU UNIVERSITARI CURS ACADÈMIC 2024/2025 DE CONFORMITAT AL QUE ES DISPOSA EN L'ARTICLE 9.3 DE LA LLEI 38/03, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS, ES PUBLIQUEN LES BASES REGULADORES QUE LA REGEIXEN.

Des de l'Ajuntament de Calvià, a través de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, es vol facilitar la mobilitat d'estudiants de grau universitari en institucions d'educació superior en el marc del Programa Erasmus+.

Article 1. Finalitat de les bases

La finalitat d'aquestes ajudes és la de contribuir a sufragar despeses per a facilitar la realització d'estudis de grau universitari en institucions d'Educació Superior en el marc del programa Erasmus+, entre els ciutadans del municipi de Calvià.

Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva i seguint els principis d'objectivitat i publicitat, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.

Article 2. Caràcter de les beques

Les ajudes d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir augment o revisió de la quantia assignada.

La participació en aquesta convocatòria se subjectarà als principis de publicitat, concurrència, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, reducció de tràmits, agilització, eficiència i simplificació així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

En tot allò no previst en aquestes bases li serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals; l'RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Article 3.- Requisits dels sol·licitants

Les persones sol·licitants hauran de complir en el termini de presentació de sol·licituds els següents requisits:

3.1.- Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea, les persones estrangeres no comunitàries hauran d'acreditar la condició de residents a Espanya.

3.2.- Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé acreditar el pagament d'impostos de Béns immobles municipals de Calvià de l'any 2023, per part del sol·licitant o familiars de primer grau.

3.3.- Haver estat seleccionat per les institucions d'Educació Superior d'origen en el marc del Programa Erasmus+, per a realitzar una part dels seus estudis de grau universitari del curs acadèmic 2024-2025. Així mateix, serà imprescindible haver rebut l'aprovació i acceptació de la mobilitat en cas d'assignar-se la concessió de la subvenció.

Si en el moment de presentar la sol·licitud no disposa d'aquest document, haurà de presentar-se abans del dia 11 d'octubre de 2024, a través de registre municipal.

Només es tindran en compte els mesos autoritzats en l'acceptació inicial de la mobilitat. Posteriorment i una vegada iniciada la mobilitat no es podrà ampliar la concessió de l'ajuda.

3.4.- No ser adjudicatària de la subvenció per a cursar estudis de grau universitari del curs 2024/2025 convocada per aquesta entitat, l'IMEB.

3.5.- Acreditar una nota mitjana d'expedient mínima de 6,5 (escala de 0 a 10) en els estudis de grau universitari pels quals s'accedeix a la mobilitat Erasmus per estudis.

3.6.- La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos en l'exercici fiscal 2023 per a poder beneficiar-se d'aquestes ajudes: El càlcul s'obtindrà a partir de l'import de la Base Imposable General (casella 435) més l'import de la Base Imposable de l'Estalvi (casella 460).

Famílies de un membre

18.345,70 €

Famílies de dos membres

31.315,70 €

Famílies de tres membres

42. 506,10€

Famílies de quatre membres

50.480,30 €

Famílies de cinc membres

56.422,60 €

Quan alguns dels membres computables de la unitat familiar acrediti una discapacitat, o incapacitat per a treballar, computarà com dos membres d'aquesta unitat.

Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagin presentat declaració per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques o Certificat d'Imputacions es procedirà del següent mode:

Quan la persona sol·licitant hagi percebut ingressos constituirà una unitat familiar independent. En cas de tenir cònjuge o parella de fet, també es considerarà membre computable, així com els fills que visquin en el mateix domicili, si és el cas. Si la persona sol·licitant conviu amb el seu cònjuge o parella de fet i no hagués percebut ingressos, es tindran en compte els ingressos d'aquest.

Quan la persona sol·licitant no hagi percebut ingressos i convisqui amb els seus progenitors, es consideraran membres computables de la unitat familiar el pare i la mare, o tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció de l'estudiant, i el propi sol·licitant.

Constitueixen modalitats d'unitat familiar per al còmput d'ingressos, les següents:

En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia: es requerirà al sol·licitant la sentència ferma i conveni regulador. Si només l'ostenta un dels dos progenitors, la documentació sobre ingressos serà la referida a aquest. Si l'ostenten de forma compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a tots dos.

En el cas que no apareguin dades en l'Agència Tributària i l'IMEB ho consideri pertinent, per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.

3.7. Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals o imposades per les disposicions legals vigents.

3.8 Es consideraran beneficiaris directes aquelles persones sol·licitants en la unitat familiar de les quals hi hagi víctimes de violència de gènere. En qualsevol cas, haurà de complir-se amb els requisits dels punts 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7 i 3.9.

3.9 Presentar la documentació requerida en el termini i forma establert en les presents bases.

Artículo 4.- Características de la ayuda

Grup 1

Països del Programa amb majors costos de vida

Dinamarca, Finlàndia, Irlanda, Islàndia, Liechtenstein, Luxemburg, Noruega, Suècia, el Regne Unit, Suïssa

800,00€ mensuals per un màxim de 9 mesos

Grup 2

Països del Programa amb el cost de vida mitjana

Alemanya, Àustria, Bèlgica, Xipre, França, Grècia, Itàlia, Malta, Països Baixos, Portugal, Andorra

700,00€ mensuals per un màxim de 9 mesos

Grup 3

Països del Programa amb els costos de vida més baixos

Bulgària, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Macedònia del Nord, Polònia, República Txeca, Romania, Sèrbia, Turquia.

600,00€ mensuals per un màxim de 9 mesos

Article 5.- Compatibilitat i incompatibilitat de les beques

Aquestes ajudes són compatibles amb unes altres que pel mateix concepte poguessin concedir-se per part d'altres entitats públiques o privades. Serà obligació de la persona beneficiària comunicar a l'IMEB l'obtenció d'una altra ajuda, ingrés o recurs que financi el mateix concepte, i l'import de la subvenció en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, superi el cost del concepte subvencionable.

Aquesta subvenció serà incompatible amb la subvenció convocada per aquesta entitat, l'IMEB, d'ajudes d'estudis de grau universitari del curs 2024/2025.

Article 6. Criteris d'atorgament de les ajudes

Des de l'IMEB s'observaran els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

Quan no sigui possible ampliar el crèdit pressupostari assignat i les sol·licituds superin el crèdit previst, l'assignació de les ajudes entre les persones sol·licitants es baremarà seguint els següents criteris:

Criteri 1: Tindran preferència aquelles persones que cursin els estudis en una universitat pública.

Criteri 2: Tindran preferència aquelles persones que cursin els estudis en una universitat adscrita a una universitat pública.

Criteri 3: Tindran preferència aquelles persones els estudis de les quals no s'imparteixen a Mallorca i es cursen en una universitat privada.

Criteri 4: Tindrà preferència la persona que hagi obtingut major qualificació de mitjana acadèmica en la titulació per la qual accedeix al Màster (valoració de l'1 al 10).

Aplicat el primer criteri, si el nombre de sol·licituds continua sent superior, s'aplicarà el criteri 2, si persisteix la situació s'aplicarà el criteri 3 i si persisteix la situació s'aplicarà el criteri 4. Si no hi ha altre remei tindran preferència aquelles persones que tinguin condició de família nombrosa.

En cas de continuar havent-hi major nombre de sol·licituds es decidirà mitjançant sorteig per l'IMEB. En cas que hi hagi possibilitat d'atorgar més ajudes es procedirà a aplicar el següent criteri amb les mateixes condicions.

Article 7. Causes de denegació de l'ajuda

L'ajuda econòmica es denegarà o es revocarà en el cas que ja hagués estat concedida, per les causes següents:

  • Per falsejar o incomplir algun dels punts establerts en les presents bases.
  • La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert.
  • La no utilització dels formularis normalitzats electrònics d'ús obligatori.
  • La no presentació de la documentació establerta en les presents bases.

Article 8. Funcions de l'IMEB

  • Comprovar que la persona sol·licitant reuneix els requisits i que la seva documentació s'ajusta al que es disposa en la present convocatòria. Seran excloses del procés de selecció aquelles sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.
  • Requerir a les persones sol·licitants la documentació, precisions o aclariments i proves que consideri oportunes.
  • Proposar la concessió o denegació de les beques a la Presidenta de l'IMEB. L'acord adoptat establirà les quanties que corresponguin a cada beneficiari, les característiques de les ajudes i la partida pressupostària corresponent.
  • Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista en les presents bases i convocatòria.

Article 9. Procediment de concessió i publicitat

  • La instrucció del procediment correspon a l'IMEB, que actuarà d'ofici realitzant totes les actuacions necessàries per a determinar, saber i comprovar les dades en virtut dels quals ha de resoldre's la concessió de les ajudes.
  • Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà, mitjançant publicació en la web municipal, perquè la complementi, esmeni la falta de dades o acompanyi els documents preceptius que se li indiquin, en el termini màxim de deu dies hàbils següents, amb l'advertiment que, de no fer les esmenes en el termini assenyalat, es tindrà per desistida la petició.
  • Aquesta resolució haurà d'incloure la relació de les persones sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de persones sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de persones sol·licitants excloses amb indicació del motiu.
  • El requeriment previst en el paràgraf anterior es realitzarà a través de resolució. La publicació es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb.
  • Si en el moment de presentar la sol·licitud no disposeu del document d'acceptació de la mobilitat Learning Agreement, us heu de presentar abans del dia 11 d'octubre de 2024, a través de registre municipal
  • Una vegada hagi conclòs el termini, l'IMEB haurà d'avaluar les sol·licituds presentades i les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades.
  • El termini màxim per a resoldre l'adjudicació i realitzar les comprovacions posteriors serà de sis mesos, a comptar des del següent a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Es podrà interposar recurs d'alçada, que no esgota la via administrativa, davant l'alcalde de la Corporació, en el termini d'un mes a comptar des de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 121 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que pugui presentar-se qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs es presentarà en el Registre General d'aquest Ajuntament, en el registre de l'IMEB, o en les dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la ja citada Llei 39/2015.

Article 10. Protecció de dades

De conformitat amb el que es disposa en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i en la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posem en el seu coneixement que:

1.- El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calviá, illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.

2.- Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.

3.- La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la seva sol·licitud de beca d'acord amb els criteris establerts en les presents bases reguladores.

4.- La base de licitud per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i en l'art. 6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de la següent normativa:

  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
  • Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de Balears. 
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques.
  • RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

La consulta a altres Administracions Públiques, a través de plataformes d'intermediació, de la documentació necessària per a tramitar la seva sol·licitud, que pogués contenir dades personals amb transcendència tributària, conforme a l'article 95 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, categories especials de dades personals conforme a l'article 9 del Reglament General de Protecció de Dades o altres dades de caràcter reservat i/o confidencial, està basada en el consentiment de la persona que sol·licita la beca o del seu representant legal.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les illes Balears.

6.- Comunicacions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicats en el Butlletí Oficial de les illes Balears i en la pàgina web de l'entitat seguint les instruccions emanades de Disposició addicional setena de la Llei orgànica de Protecció de Dades i Garantia de drets digitals en relació a la identificació dels interessats en les notificacions per mitjà d'anuncis i publicacions d'actes administratius.

Així mateix, les seves dades podran ser comunicats a l'Agència Tributària o òrgans similars amb competències en matèria tributària.

No estan previstes altres comunicacions ni transferències internacionals de dades personals, excepte obligació legal.

7.- Podrà exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'IMEB carrer Juliá Bujosa Sans Batle, num 1, Calvià.

8.- Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades en dpd@calvia.com.

Article 11. Pagament de les beques

L'IMEB abonarà limport de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació.

Article 12. Revocació de les beques

L'ocultació o falsejament de les dades que van servir de base per a la concessió de l'ajut per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de la beca. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen a les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de la beca concedida, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.

Article 13. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds serà del 8 al 26 de juliol de 2024 (tots dos inclosos) de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre de l'IMEB o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Article 14. Informació requerida

Documentació a aportar

  • Model de sol·licitud correctament emplenat (Annex I). Es trobarà a la disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.
  • Si correspon, model de sol·licitud correctament emplenat (Annex II). Es trobarà a la disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.
  • Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal haurà de presentar el document que l'acrediti.
  • Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries
  • Previ a l'inici de la mobilitat: drets de matrícula en les institucions d'Educació Superior d'origen del curs acadèmic 2024-2025. (Learning Agreement). Si en el moment de presentar la sol·licitud no disposa d'aquest document, haurà de presentar-se abans del dia 11 d'octubre de 2024, a través de registre municipal.
  • Expedient acadèmic per a acreditar les matèries cursades i la nota mitjana d'expedient mínima de 6,5 (escala de 0 a 10) en els estudis de grau universitari pels quals s'accedeix a la mobilitat Erasmus per estudis.
  • Posterior a la mobilitat: document acreditatiu que certifiqui la finalització de la mobilitat d'estudis de grau universitari en el marc del programa Erasmus+, en el qual consti universitat i país de destinació, durada de l'estada.

Documents aportats anteriorment o autorització expressa

Per a comprovar

Amb autorització expressa en l'annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment en altres convocatòries de l'IMEB

Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents

Els límits d'ingressos de la Declaració de la Renda 2023 de la unitat familiar

Marcar la casella corresponent en l'annex I i/o marcar la casella corresponent en l'annex II, si correspon.

Declaració de la Renda o certificat d'imputacions de l'exercici 2023 dels membres de la unitat familiar computables.

L'empadronament o IBI

Marcar la casella corresponent en l'annex I i/o marcar la casella corresponent en l'annex II, si correspon.

Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant de pagament d'IBI de Calvià de l'any 2023 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau.

En cas que en la unitat familiar hi hagi víctimes de violència de gènere.

 

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació

 

Marcar la casella corresponent en l'annex I i/o marcar la casella corresponent en l'annex II, si correspon.

Informe dels serveis públics amb capacitat d'identificació de les situacions de violència masclista o documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, segons l'estipulat en el Art. 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

En cas que en la unitat familiar existeixi separació dels progenitors amb règim de guarda i custòdia.

 

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació.

 

Marcar la casella corresponent en l'annex I i/o marcar la casella corresponent en l'annex II, si correspon.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació o ha sofert modificacions, haurà de presentar:

 

- Sentència ferma i conveni regulador.

- Traducció o declaració jurada de la traducció de la sentència de separació/divorci amb indicació del règim de guarda i custòdia, si és el cas.

En els casos en què la unitat familiar tingui la consideració de família nombrosa.

En els casos en què la unitat familiar tingui la consideració de família nombrosa.

 

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació.

Marcar la casella corresponent en l'annex I i/o marcar la casella corresponent en l'annex II, si correspon.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació o ha sofert modificacions, haurà de presentar títol de família nombrosa.

Quan alguns dels membres computables de la unitat familiar acrediti una discapacitat, o incapacitat per a treballar.

 

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació

Marcar la casella corresponent en l'annex I i/o marcar la casella corresponent en l'annex II, si correspon.

 

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació o ha sofert modificacions, haurà de presentar resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència de les illes Balears.

Article 15. Crèdit pressupostari

La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 40.000,00 €, sense perjudici que en aplicació de l'article 58 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit, que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2024.

 

Calvià, (signat electrònicament: 21 de juny de 2024)

La presidenta de l'IMEB Isabel Bonet Saum