Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 409062
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts per fomentar l'esport adaptat, any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 21.1 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, preveu que les administracions esportives de les Illes Balears promouran i fomentaran la pràctica de l'activitat física i l'esport de les persones amb discapacitat amb la finalitat de servir d'estímul i d'eina d'inclusió social, com també per eliminar tot tipus de barreres i obstacles que n'impedeixin l'accés i el desenvolupament de l'esmentada activitat.

L'apartat sisè del mateix article, també preveu que les administracions públiques impulsaran ajudes a les persones esportistes amb discapacitat físiques, psíquiques, sensorials o mixtes, adaptar-les a la seva condició i a la d'aquelles persones imprescindibles per al seu desenvolupament en les activitats físiques i esportives.

2. L'article 2.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), estableix que els programes de formació, els programes de promoció esportiva i els de promoció de l'esport femení són susceptibles de rebre ajuts. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Les ajudes susceptibles de ser atorgades en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme a allò que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que les persones amb discapacitat no participen en competicions esportives de caràcter professional i per la qual cosa no estan lligats a una activitat econòmica. Per altra banda aquestes subvencions no queden subjectes al règim de mínimis ni al marc nacional temporal.

4. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, pel Decret 17/2023, de 23 d'agost, pel Decret 1/2024, de 4 de gener, i pel Decret 4/2024, de 17 de maig.

5. L'Acord de Consell de Govern de 24 de maig de 2024 pel qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 , preveu a l'apartat III.6.13 la següent convocatòria de subvencions:

  • Direcció general o entitat: Direcció General d'Esports
  • Font de finançament: capítol IV
  • Descripció: ajuts al foment de la pràctica de l'activitat física i de l'esport de les persones amb discapacitat física, psíquica, sensorial o mixta.
  • Objectius i efectes: fomentar la pràctica de l'activitat física i l'esport de les persones esportistes afectats per alguna discapacitat i eliminar tot tipus de barreres i obstacles que n'impedeixin l'accés i el desenvolupament de l'esmentada activitat, de manera que serveixi d'estímul i d'eina d'inclusió social.
  • Convocatòria: anual
  • Incidència sobre el mercat: sense incidència sobre el mercat

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; a proposta del director general d'Esports; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per fomentar l'esport adaptat de les Illes Balears, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim vuitanta mil euros (80.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

3. Autoritzar una despesa de vuitanta mil euros (80.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

4. Designar la Direcció General d'Esports com a òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de signatura digital (26 de juny de 2024)

El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauzá Mayol

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria es facilitar la pràctica de l'activitat física i esportiva adaptada a totes les persones amb discapacitat, entenent aquesta pràctica esportiva adaptada com un element generador de benestar personal, d'integració i d'igualtat

1.2 Les activitats a subvencionar han de complir les condicions següents:

a. Les persones participants en el projecte d'esport adaptat han de tenir reconegut com a mínim el grau 33 de discapacitat o/i dependència mínim nivell I.

b. Les activitats del projecte s'han d'estendre en el temps un mínim de tres mesos.

c. La freqüència d'actuació de les activitats del projecte ha de ser d'un mínim d'un cop a la setmana.

d. Les activitats dels projectes s'han de realitzar entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.

e. Només s'admetran projectes d'esports o modalitats esportives que estiguin reconeguts per una federació esportiva de les Illes Balears, o per una federació d'àmbit nacional.

f. No són objecte d'aquesta subvenció els projectes desenvolupats en l'àmbit sanitari o amb l'objecte de recuperació o rehabilitació funcional.

1.3 Despeses subvencionables

a. Retribucions netes (líquides) del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris dels serveis. Aquesta despesa a de suposar un mínim del 60% i fins a un 100% del projecte aprovat. Es podran justificar les despeses corresponents a les persones subjectes a una relació laboral o de voluntariat amb el perceptor.

b. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb l'activitat subvencionada. No inclou compra d'aplicacions informàtiques, ordinadors, impressores, pantalles, ni el manteniment i la creació de pagines web. Amb un màxim de 1.000,00 €.

c. Despeses de material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l'esport. La següent taula mostra el tipus de material esportiu fungible subvencionable:

  • Caça, pesca i tir (dianes fungibles, munició, fletxes, plats, hèlices...).
  • Ciclisme i triatló (ancoratges, neoprens, ulleres, guants...).
  • Escacs (joc d'escacs).
  • Esports aeris (ulleres, granota (indumentària)...).
  • Esports aquàtics (gorres, ulleres, aletes, elements de suport a la flotabilitat...) .
  • Esports de combat (quimonos, cinturons, guants, protectors...).
  • Esports de motor (recanvis, monos ...).
  • Esports de pilota (pilotes en general, plomes bàdminton, pals beisbol, pals i boles de billar, boles bitlles, bitlles...)
  • Esports de raqueta (raquetes, pilotes, cordes...).
  • Esports nàutics (rems, pales, armilles salvavides...).
  • Esports amb animals (botes, gàbies...).
  • Esports a l'aire lliure (peus de gat, botes, motxilles, tendes, cordes...).
  • Gimnàstica (pilotes, cintes, calleres, magnesi...)

d. Despeses de lloguer d'immobilitzat material esportiu.

e. Seran elegibles com a despeses de personal dels projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva, exclusivament les corresponents als següent tipus de contractació o acords:

  • Contracte laboral d'acord amb l'Estatut del Treballador (art. 12,15 i 16).
  • Contracte laboral especial dels esportistes professionals (Decret 1006/1985, 26 de juny).
  • Professionals independents (règim d'autònoms - RETA).
  • Contracte o acord de personal voluntari (Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears)

f. Despeses de llicencies esportives del participants en el projecte presentat i aprovat.

1.4 Les subvencions atorgades per la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, estan regulades fonamentalment segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021) i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

2. Beneficiaris i requisits per a l'obtenció d'ajuts

2.1 Poden ser beneficiaris de les ajudes a projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva, les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Les entitats privades sense ànim de lucre, que han d'estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials i, si escau, com a serveis, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, que tinguin la seva seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

b. Els clubs esportius, entitats amb seccions esportives i fundacions inscrites o anotades amb la modalitat d'esport adaptat que correspongui al Registre de les Entitats esportives de les Illes Balears

c. S'exclouen d'aquesta línia d'ajuda les entitats següents:

  • Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas siguin una unió d'associacions (article 3 f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).
  • Federacions esportives de les Illes Balears, delegacions territorials de les federacions espanyoles i agrupacions esportives.
  • Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tinguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

2.2 Número màxim de sol·licituds: s'ha de fer una sol·licitud per a cada projecte que es presenti, amb un màxim de 3 projectes per entitat sol·licitant.

3. Import màxim i crèdit pressupostari

3.1 La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 80.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, amb la següent distribució.

3.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports. Aquesta Resolució s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Forma de presentació la sol·licitud i termini

4.1 Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

4.2 En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

5. Documentació

5.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.

5.2 Documentació general que s'ha d'aportar:

a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

  • En cas de que el sol·licitant sigui una entitat ha de signar la documentació un representant legal d'aquesta.
  • En el cas de que el sol·licitant sigui una persona física podrà signar el document el sol·licitant, la persona autoritzada per aquest o el representant legal.

b. Identificació del sol·licitant: fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

c. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable.

d. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

e. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

f. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No s'ha de presentar cap document, ja que l'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.

g. Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

h. Declaració referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021) i en el punt 14 d'aquesta convocatòria.

i. Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma

5.3 Documentació específica: Memòria explicativa del projecte amb els següents apartats:

a. Informació general del projecte

b. Impacte del projecte: número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s'ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.

c. Adequació del pressupost: relació entre l'interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.

d. Disseny del programa: metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l'execució del programa.

e. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat.

5.4 En relació amb la documentació requerida a l'apartat g) del punt 5.2 i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.

L'Administració podrà consultar o recaptar determinats documents i dades sense que la persona interessada les hagi d'aportar llevat que s'oposi expressament. Això afecta entre d'altres, al DNI, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries o de la seguretat social.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

5.5 Si la sol·licitud de subvenció inclou el número de fax o l'adreça de correu electrònic de la persona física interessada, s'entén que aquest s'aporta a l'efecte de notificacions dels actes de tràmit i, en especial, de la proposta de resolució, i les de comunicacions que les persones beneficiàries mantinguin amb l'òrgan competent en la instrucció dels procediments de concessió de subvencions.

5.6 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

5.7 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

5.8 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

6. Competència i resolució

6.1. La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients, i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

6.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

6.3 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte (15 dies hàbils d'acord amb l'article 16.3 c) de l'Ordre de bases), se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà al conseller de Turisme, Cultura i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tingui per transcorregut el termini.

6.4 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 13.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

6.5 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 6.4 anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú i/o comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta.

Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.

6.6 La resolució expressa del conseller de Turisme, Cultura i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

6.7 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

6.8 Pels projectes d'esport adaptat no iniciats en el moment de la sol·licitud s'estableix un límit de 15 dies hàbils, des de la data de publicació en el BOIB de la resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports, per entregar a l'òrgan instructor la llista dels beneficiaris participants al projecte, indicant nom i llinatges, sexe, lloc de naixement, data de naixement i número del document nacional d'identitat.

7. Comissió Avaluadora

7.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

  • President: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.
  • Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d'Esports.
  • Vocals: els caps de Secció II i V i una tècnica superior de la Direcció General d'Esports.

7.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

  • Examinar les sol·licituds presentades.
  • Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió es prenen per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

8. Comissió Tècnica

8.1 Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:

  • Dos membres del personal tècnic de la Direcció General d'Esports, per designació del seu director general.
  • La tècnica d'igualtat i diversitat de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del seu gerent.
  • Un membre del personal tècnic de la Fundació per a l'Esport Balear, a proposta del seu gerent.

8.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

  • Avaluar les sol·licituds presentades dins del termini, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 9.
  • Determinar si el material esportiu fungible presentat al pressupost dels projectes compleixen les condicions per a ser subvencionat.
  • Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

9. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds

9.1 La selecció de les persones o entitats beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte ni tampoc el màxim establert de 15.000 €.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta de beneficiaris.

9.2 Criteris per avaluar els projectes d'esport adaptat a través de la pràctica esportiva.

9.2.1 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds de projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva són els que s'indiquen a continuació:

a. Impacte del programa (màxim 60 punts): número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s'ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

a.1. Persones beneficiàries directes

8

nº persones / 10, amb un màxim de 8 punts

a.2. Innovació

8

No és gens innovador = 0 punts

Hi ha projectes similars o són esports habituals = 4 punts

Projecte exclusiu o únic = 8 punts

a.3. Durada del programa

6

nº mesos x 0,8, amb un màxim de 6 punts

a.4. Freqüència Setmanal

6

1-2 actuacions = 2 punts

3-4 actuacions = 4 punts

5 o més actuacions = 6 punts

a.5. Edat dels destinataris del projecte (es poden sumar les puntuacions)

8

Entre 6 i 12 anys = 3 punts

Entre 13 i 18 anys = 3 punts

Més de 18 anys = 2 punts

a.6. Anys de desenvolupament del programa (comptant actual)

8

1 punt per any, amb un màxim de 8 punts

a.7. Origen geogràfic dels beneficiaris

8

Local = 2

Insular = 5

Balear = 8

a.8. Repercussió en els mitjans de comunicació

8

No s'ha fet difusió = 0 punts

S'ha utilitzat un únic mitjà de difusió = 3 punts

S'han utilitzat dos mitjans de difusió = 6 punts

Més de dos mitjans de difusió = 8 punts

b. Adequació del pressupost (màxim 12 punts): relació entre l'interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

b.1. Coherència entre la magnitud del projecte i el pressupost presentat

4

Baixa = 0 punts

Mitja = 2

Alta = 4

b.2. Percentatge autofinançament, sense considerar altres ajuts públics

3

Menor del 40% = 1

Igual o superior al 40% i menor del 60% = 2 punts

Més del 60% = 3 punts

b.3. Aportació del sol·licitant de recursos humans

3

0,5 punt per persona contractada o voluntari, amb un màxim de 3 punts

b.4. Capacitat desenvolupar (infraestructura, material, recursos)

2

Baixa = 0

Mitja = 1

Alta = 2

c. Qualitat en el disseny del programa (màxim 8 punts): metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l'execució del programa.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

c.1. Nivell de concreció i descripció de la metodologia utilitzada

4

Baix = 0

Mig = 2

Alt = 4

c.2. Definició d'objectius, activitats i avaluació

4

Baix = 0

Mig = 2

Alt = 4

d. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat (màxim 10 punts): incorporació de la perspectiva de gènere al programa, utilització d'un llenguatge no sexista, utilització d'una perspectiva intercultural i igualtat de tracte.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

d.1. Incorporació de la perspectiva de gènere al programa

5

No hi ha actuacions previstes pel tractament de la perspectiva de gènere o no hi fan referència= 0 punts

Manca d'especificitat en les actuacions previstes = 2,5 punts

Especifiquen i descriuen actuacions previstes per a la incorporació de gènere en el programa = 5 punts

d.2. Igualtat Impacte de la igualtat de dones i homes

5

60% o més de diferència entre % d'homes i dones = 0

Entre el 30% i el 60% de diferència = 2,5

Menys del 30% de diferència = 5

e. Valoració de la persona jurídica sol·licitant (màxim 10 punts): experiència contrastada, capacitat per desenvolupar el programa, estructura participativa, persones associades, participació en xarxes i antiguitat en anys.

Element a avaluar

Punts màxims

Criteris per puntuar

e.1. Antiguitat en anys de l'entitat

4

L'entitat té entre 0 i 5 anys = 0 punts

L'entitat té entre 6 i 10 anys = 1 punt

L'entitat té entre 11 i 20 anys = 2 punt

L'entitat té entre 21 i 30 anys = 3 punt

L'entitat té més de 30 anys = 4 punts

e.2. Anys d'experiència a projectes d'esports adaptats

4

Menys de 2 anys = 0 punts

De 2 a 5 anys = 2 punts

Més de 5 anys = 4 punts

e.3. Participació en xarxes (coordinació amb altres recursos)

2

 

No existeix un treball en xarxa = 0 punts

Treballen en xarxa amb altres recursos i especifiquen el nom, la descripció i periodicitat de la coordinació de manera detallada = 2 punts

9.2.2 El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:

1. Calcular els punts de cada projecte sol·licitat, d'acord amb els criteris d'avaluació anteriors, multiplicant per un corrector segons l'ordre de prelació indicat pels sol·licitants (en cas de que presentin més d'un projecte):

Ordre prelació projecte

Corrector punts

Primer

1,00

Segon

0,75

Tercer

0,50

2. Sumar els punts de tots els projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva presentats per part dels sol·licitants, i calcular l'import punt dividint 80.000,00 € d'aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d'obtenir el valor punt. En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte ni tampoc el màxim establert de 15.000 €.

3. Calcular els imports de les subvencions pels projectes presentats multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l'import sol·licitat.

10. Termini de justificar

El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 4 de novembre de 2024 (inclòs).

11. Pagament i justificació d'activitats

11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'efectuïn en els període compres entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

11.3 Les subvencions que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

11.4 Justificació de projectes d'esport es farà mitjançant la presentació del compte justificatiu.

El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:

a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les còpies digitalitzades de les factures i dels documents acreditatius dels pagaments corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat, d'acord amb el model de compte justificatiu.

c) Còpia digitalitzada del diari de totes les sessions i activitats realitzades, a on s'haurà d'indicar per a cada sessió la següent informació:

  • Dia i hora de l'activitat.
  • Instal·lació i localitat.
  • Nom dels treballadors que han participat.
  • Control d'assistència dels participants al projecte.
  • Continguts de la sessió i/o resum de l'activitat.

d) Còpia digitalitzada del full de registre horari dels treballadors o monitors de l'activitat, corresponent a totes les jornades del projecte. Si el treballador realitza aquesta activitat com a part de la seva jornada laboral, indicar al full de registre horari les hores que corresponen al projecte.

11.5 Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, albarans, etc.. Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

Les factures han de contenir com a mínim:

  • Número i sèrie, si s'escau.
  • Nom i cognoms o denominació social.
  • NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com de persones jurídiques.
  • Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.
  • Base imposable.
  • Tipus tributari i quota repercutible.
  • Lloc i data d'emissió.
  • Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

11.6 Acreditació de pagaments

A totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

11.7 Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

i) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).

j) Serveis prestats per empreses o altres entitats destinat a l'atenció directa als beneficiaris del projecte d'integració o reinserció social i d'esport adaptat.

En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

11.8 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

11.9 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.10 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

11.11 El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

11.12 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

12. Contraprestacions econòmiques a persones físiques

12.1 Seran elegibles les quantitats netes (líquides) i la part de l'IVA que suporti al 100% l'entitat perceptora de la subvenció. En aquests pagaments, l'aplicació de les retencions de l'IRPF, es farà d'acord amb el que disposi la Llei i el Reglament d'impost sobre la Renda de les Persones Físiques o altres normes que regulin aquesta matèria. Atès l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda (IRPF).

12.2 No seran elegibles les despeses de quotes a la SS del treballador/a, ni cap altre règim de previsió. No són objecte d'aquestes subvencions el pagament de quotes de qualsevol mena d'assegurances ni obligatòries ni voluntàries.

12.3 Salaris

Es podran justificar els corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb l'entitat beneficiaria. Aquesta justificació es farà mitjançant el rebut o nòmina pel net (líquid) rebut, signat per la persona interessada (si el total anual no supera 1.000,00 euros) o amb el comprovant bancari de l'ingrés corresponent.

No són elegibles salaris de persones en què la nòmina hi consti una activitat i portin a terme una de diferent, o amb retribucions desproporcionades.

Per justificar el pagament de les nòmines caldrà aportar:

a) Transferència bancària que identifiqui al destinatari, l'import i la data. No és vàlida l'ordre de pagament, sinó el justificant bancari o certificat de l'entitat financera on hi consti la informació.

b) Si els justificants de pagament son globals, es presentarà el desglossament per treballador a la identificació del nombre de remesa, data, nom del treballador i nòmina pagada i import.

12.4 Pagaments a professionals independents.

Podran ser elegibles les despeses netes i IVA no deduït, d'arrendaments de serveis professionals que estiguin donats d'alta en l'IAE. La justificació d'aquests pagaments es farà individualment per cada servei prestat i pel líquid rebut, mitjançant la corresponent factura o minuta, amb còpia del contracte d'arrendament de serveis o un altre document que determini el servei a prestar i la remuneració. En tots els casos caldrà practicar la retenció en concepte d'IRPF, i aplicar l'IVA quan es calgui.

12.5 Personal voluntari

12.5.1 S'entén per voluntariat el conjunt d'accions i activitats d'interès general desenvolupades per persones físiques i que reuneixin els requisits següents:

a) Que tinguin caràcter solidari i altruista.

b) Que tinguin una realització lliure i voluntària.

c) Que es duguin a terme sense contraprestació econòmica o material, sens perjudici del possible rescabalament de les despeses que l'acció voluntària els pugui ocasionar, si ho acorden així en el document de compromís.

Només podran percebre el reemborsament de les despeses ocasionades en l'exercici de l'activitat voluntària.

12.5.2 Límits d'aquestes despeses

a) Amb caràcter general, si es tracta de qualsevol despesa relacionada amb una compra (material previst al projecte, per exemple) destinada a l'exercici de l'acció voluntària i que ha avançat de la seva butxaca la persona voluntària, l'abonament de la despesa es realitzarà previ lliurament de factura corresponent (en cap cas notes, tiquets, rebuts).

b) Despeses de locomoció: cal justificar la realitat del desplaçament i la seva vinculació amb el programa d'esport adaptat i la seva col·laboració voluntària. Si s'utilitza un vehicle propi (que haurà d'estar especificat, model i matrícula) l'import màxim és el resultat de multiplicar 0,19 € pel nombre de quilòmetres recorreguts. Si es tracta de transport públic caldrà justificar amb factures, bitllets o documents equivalents. En aquestes despeses podem incloure també despeses de peatges, aparcaments o altres relacionats amb el desplaçament.

c) Despeses de manutenció són els normals a compensar per dinar en bars, restaurant i altres establiments d'hostaleria realitzats en municipi diferent del lloc de treball habitual del / a perceptor / a i de què constitueixi la seva residència. Si en canvi és en el mateix municipi s'haurà de demostrar que l'horari de l'acció voluntària fa impossible el desplaçament a el domicili particular, i que aquest horari té sentit per a l'activitat que es realitza.

d) Aquestes despeses de manutenció tenen uns límits: si no hi ha pernocta 26,67 €/dia, si hi ha pernocta 53,34 €/dia.

e) Juntament amb les factures i el justificant de l'abonament s'ha d'emplenar un full de liquidació de despeses on s'ha de explicar el motiu de la despesa, l'activitat relacionada, data i persona voluntària participants, que estigui signat tant per l'entitat beneficiaria com per la persona voluntària.

13. Altres requisits generals

13.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d'àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

13.2 L'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme totalment per l'entitat beneficiaria de la subvenció.

14. Obligacions dels beneficiaris

A més de les obligacions previstes en l'article 11 del TRLS i l'article 'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions següents:

  • Comunicar en el termini de cinc dies hàbils, mitjançant un escrit adreçat a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de l'ajut. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta de resolució si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15. Revocació

S'haurà de revocar la concessió de l'ajut si, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

16. Liquidació de la subvenció

16.1. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar dins el termini de prescripció de quatre anys que estableix la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona o entitat interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

16.2. La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total o parcial que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici pel conseller de Turisme, Cultura i Esports i a instància de la Direcció General d'Esports del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment que preveuen els articles 43 i 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

En tot cas, la liquidació de la subvenció per la Direcció General d'Esports no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

16.3. Sens perjudici del que estableix l'apartat 16.1, quan la liquidació de la subvenció no es dicti i notifiqui dins els primers nou mesos no s'han d'exigir els interessos de demora que es meritin entre l'endemà d'aquests nou primers mesos i l'inici d'un eventual procediment de reintegrament.

Per al còmput d'aquests nou mesos no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions de comprovació ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

17. Reintegrament

17.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

d) Haver rebut sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, sanció ferma per dopatge o sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge, durant els anys 2023 i 2024.

e) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

17.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

17.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

18. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

19. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi és aplicable.

20. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.