Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 408186
Departament de Cultura. Convocatòria pública de subvencions per a donar suport als establiments culturals dedicats a la promoció, l’exhibició i/o el comerç cultural de caràcter privat, per a l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de Palma, en sessió de dia 26 de juny de 2024, ha acordat:

1. Aprovar les Bases, adjuntes SEFYCU 3489324 i amb Codi Segur de Verificació: FACA AQX7 C32X JQDA Y4J7, que han de regular la convocatòria pública de subvencions de la Regidoria de Turisme, Cultura, Esport, Restauració i Coordinació Municipal per donar suport als establiments culturals dedicats a la promoció, l'exhibició i/o el comerç cultural de caràcter privat, per a l'any 2024.

Aquesta convocatòria es regira pels principis de publicitat, transparència, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat de tracte i no-discriminació, com també pels d'eficiència en el compliment dels objectius fixats i d'eficàcia en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

2. Aprovar la despesa de 192.000 euros corresponent a aquesta convocatòria, Marginal 2024/100011, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 03.3340048300 del Pressupost de despeses de 2024 (RC op.: 220240017307, ref.: 22024006536).

3. Publicar aquestes Bases al BOIB i concedir un termini de presentació de sol·licituds de 20 dies naturals, comptats des de l'endemà de la seva publicació.

4. Trametre a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS) el text d'aquestes convocatòries, així com tota la informació necessària en compliment de la normativa vigent.

 

Palma, 26 de juny de 2024

El cap del Servei de Cultura Rafael Calle Castañeda

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS DE LA LÍNIA PER A ESTABLIMENTS CULTURALS DEDICATS A LA PROMOCIÓ, L'EXHIBICIÓ I/O EL COMERÇ CULTURAL DE CARÀCTER PRIVAT PER A L'ANY 2024

La Regidoria de Turisme, Cultura, Esport, Restauració i Coordinació Municipal, amb el Pla estratègic de subvencions vigent, disposa de l'instrument de gestió per a facilitar la planificació, l'execució i l'avaluació de les polítiques culturals municipals com a factor estratègic en la construcció de la ciutat i en el seu desenvolupament econòmic, social i territorial, promovent i estimulant totes les iniciatives culturals sorgides de la iniciativa col·lectiva.

En aquest Pla es recullen els principis i les obligacions competencials de l'Ajuntament de Palma establertes a l'article 103 del capítol XII, Cultura, de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, com és incentivar la presència a Palma d'equipaments d'ús cultural, així com a la Resolució núm. 1290, de 3 de maig de 2024, Decret de modificació de l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma.

La línia 4 del Pla estratègic de l'Àrea de Cultura per el període 2024-2026 contempla les ajudes a establiments culturals dedicats a la promoció exhibició i comerç cultural de caràcter privat per tal de contribuir amb la seva presència com elements de riquesa i identitat cultural.

La present línia de subvencions no pretén el foment d'una activitat relacionada amb la producció, l'intercanvi de béns i serveis relacionats amb el context cultural, si no el foment de la presència  i continuïtat d'establiments culturals que per les seves característiques contribueixen a la promoció de la cultura i conformen part del patrimoni cultural de la Ciutat de Palma.

El concepte de referència per entendre el disseny d'aquesta línia de subvencions és el de situació, entès com un conjunt de particularitats que defineixen una cosa (en aquest cas un immoble), i la posició de la mateixa en relació a un context (econòmic, cultural o social), en aquest cas consistiria en garantir la continuïtat de determinats establiments culturals, la seva estructura, la ubicació i l'activitat que en ells s'hi desenvolupa.

La subvenció d'aquests establiments es fonamenta en elements de valor històric, relleu generacional, tradicional, patrimonial, l'entorn en que s'ubiquen, la seva configuració arquitectònica, en el foment de la cultura pròpia de les Illes Balears, i en especial de la Ciutat de Palma.

L'article 2 de la Llei 38/2003 LGS defineix la subvenció com a la disposició dinerària efectuada per una administració pública a favor de persones públiques o privades que compleixin els requisits següents: b) que l'entrega estigui subjecta a l'acompliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular o la concurrència d'una situació.

D'acord amb l'exposat, ens trobam amb una subvenció basada en la concurrència d'una situació, resulten d'aplicació a aquesta convocatòria els articles 30 de la Llei 38/2003 de subvencions i 39.7 del Text refós de la Llei subvencions de la CAIB que regulen la justificació de les ajudes en la modalitat prevista a l'article 2. b) de la LGS.

L'article 27 de la vigent Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Palma preveu que el procediment de concurrència competitiva s'iniciarà d'ofici, a través de convocatòria pública aprovada per l'òrgan concedent.

Aquesta convocatòria es regirà pels principis de publicitat, transparència, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat de tracte i no-discriminació, com també pels d'eficiència en el compliment dels objectius fixats i d'eficàcia en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

1. Objecte i finalitat de les subvencions

L'objecte d'aquesta convocatòria és la d'articular ajudes per tal de garantir la continuïtat d'establiments culturals, dins el municipi de Palma,  dedicats a la promoció, l'exhibició i/o el comerç cultural, que tenguin caràcter privat, per tal de contribuir amb la seva presència al foment de la identitat de la cultura, les tradicions, i el patrimoni de la Ciutat de Palma, tot donant compliment al manament de l'article 103. 2 e) de la Llei 23/2006 de capitalitat en disposar que l'Ajuntament ha d'incentivar la presència a Palma d'equipaments d'ús cultural.

2. Consignació pressupostària

L'import total que es dedica a aquesta convocatòria és de 192.000 euros, per a les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 03.33400.48300 del Pressupost de despeses de 2024.

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment que es resolgui la concessió.

3. Beneficiaris

Poden optar a aquestes ajudes les persones físiques, jurídiques i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot, mancant de personalitat jurídica, compleixin la finalitat de la subvenció. Han d'estar legalment constituïdes com a titulars de la gestió d'establiments culturals dins el terme municipal de Palma i amb domicili social a les Illes Balears, dedicats a la promoció, l'exhibició i/o el comerç cultural de caràcter privat, ja sigui en règim de propietat com de lloguer.

El receptor de l'ajut serà sempre la persona física o jurídica gestora del projecte o espai cultural, i per la superfície de l'espai corresponent als usos culturals.

Poden ser beneficiaris de les subvencions si es troben en la situació que motiva la concessió de la subvenció i compleixen els requisits i les obligacions previstes als articles 13 i 14 de la LGS i 10 i 11 de l'Ordenança municipal de subvencions.

No poden ser beneficiàries de subvencions les persones, les entitats o les agrupacions afectades per alguna de les prohibicions establertes a l'article 13.2 de la LGS i a l'article 10.2 de l'Ordenança municipal de subvencions.

Els qui optin a aquestes subvencions no poden tenir oberts expedients sancionadors per part de l'Administració per incompliments de la normativa en intervencions anteriors.

Estan exclosos com a persones o entitats destinatàries dels ajuts els següents espais:

a. Espais de propietat municipal.

b. Espais de coworking (espai de feina compartit i inspirador, que impulsa i fomenta la cocreació) que no compleixen els requisits de destinataris anteriors.

c. Espais culturals no oberts al públic.

d. Escoles d'ensenyaments artístics.

Queden excloses com a destinatàries de les ajudes les entitats públiques, i les privades que desenvolupen la seva activitat en un equipament públic en règim de cessió, concessió o lloguer públic.

Així mateix, també queden excloses les entitats a les quals l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Palma concedeix una subvenció directa nominativa establerta en el Pressupost propi per a l'any 2024.

Cada persona o entitat només podrà presentar un màxim de 3 sol·licituds.

4. Modalitats

Aquesta línia s'estructura en tres modalitats, d'acord amb les següents tipologies d'equipament i activitat cultural:

MODALITAT A - ARTS EN VIU: espais estables d'exhibició d'arts escèniques com teatre, dansa, circ, i altres disciplines de les arts en viu, així com sales de música en viu o espais independents.

A.1. Sales de teatre, dansa, circ i altres disciplines de les arts en viu.

A.2. Sales de música en viu.

A.3. Espais independents de creació i exhibició artística i cultural, entesos com a independents i multidisciplinaris que donen suport a la producció, la investigació i l'exhibició artística i cultural, i que ofereixen una programació periòdica d'activitats.

MODALITAT B - COMERÇ CULTURAL: establiments comercials de l'àmbit cultural considerats com a petit comerç (superfície total inferior als 500 m2).

B.1. Llibreries

B.2. Galeries d'art

MODALITAT C: CINEMES

C. Sales de Cinema amb 7 sales d'exhibició o menys.

5. Quantia de l'ajut

L'import de l'ajut es determinarà prenent com a referència els metres quadrats de superfície construïda de l'espai corresponent als usos culturals:

  • fins a 300 m2                           3.000 €                    
  • de 301 a 500 m2                          4.000 €                    
  • de 501 a 800 m2                      5.000 €                    
  • de 801 a 1.000 m2                   6.000 €                    
  • de 1.001 a 2.000 m2              15.000 €
  • més de 2.000 m2                   24.000 €                    

Si l'import de les sol·licituds amb dret a subvenció supera el màxim de la dotació de la convocatòria es disminuirà proporcionalment entre el nombre d'aquestes sol·licituds.

6. Requisits

Per a optar a les subvencions d'aquesta línia els sol·licitants hauran d'acreditar el següent:

  • Les entitats han d'estar legalment constituïdes d'acord amb la normativa vigent, registrades i actives en la data de la presentació de la sol·licitud, i tenir capacitat jurídica i d'obrar.
  • El funcionament estable i amb activitat al local o l'establiment concret objecte de la subvenció l'any anterior a la publicació de la convocatòria de les ajudes.
  • Estar oberts l'any 2024 abans de finalitzar el període de presentació de sol·licituds i el compromís de mantenir obert l'establiment al manco durant els 6 mesos posteriors a la resolució de la concessió definitiva.

L'Ajuntament de Palma es reserva el dret a sol·licitar la memòria detallada de l'activitat que s'hagi pogut dur a terme, que justifiqui l'organització d'activitats d'interès social i obertes al públic, així com altra que acrediti l'acompliment dels requisits per ser-ne beneficiari, en qualsevol de les modalitats.

 

7. Presentació de sol·licituds i documentació

Les entitats o persones interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes Bases han de presentar una sol·licitud per a cada espai, d'acord amb el model de sol·licitud normalitzat corresponent a la convocatòria d'aquesta línia de subvencions que estarà disponible al web municipal, www.palma.cat, a l'apartat de Registre de Subvencions.

La presentació de la sol·licitud s'ha de fer a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma o a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes del sector públic.

El termini per a presentar sol·licituds és de 20 dies naturals comptats des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Qualsevol sol·licitud presentada fora d'aquest termini no serà admesa a tràmit.

D'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015 i l'article 23.5 de la LGS, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s'indiquen o no s'hi inclou la documentació que pertoca, amb les excepcions no esmenables quant a la presentació de la sol·licitud amb el model normalitzat previst en aquestes Bases, es requerirà la persona o l'entitat que en el termini de 10 dies hàbils improrrogables esmeni la mancança o n'aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia corresponent.

A la sol·licitud s'ha d'indicar la documentació que s'hi adjunta per a dur a terme la valoració corresponent, segons l'imprès de sol·licitud, així com una adreça electrònica per a comunicacions i l'import de la subvenció que se sol·licita. A més, s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

  • Instància normalitzada de sol·licitud que consta com a annex d'aquesta convocatòria i que es pot descarregar en format editable del web http://www.palma.cat (Registre de Subvencions, Àrea de Cultura), amb la relació de la documentació que aporta.
  • Fotocòpia del DNI, CIF o NIF de la persona o l'entitat sol·licitant. En el cas de les comunitats de béns, el DNI de tots els comuners.
  • Si és una persona jurídica, fotocòpia del document constitutiu de l'entitat i dels seus estatuts socials, o escriptures de l'entitat, degudament inscrits al registre corresponent, on s'indiqui clarament el caràcter cultural de l'entitat.
  • Si és una persona jurídica, fotocòpia del DNI del representat de l'entitat i documentació que acrediti aquesta facultat de representació.
  • Si és una comunitat de béns, document amb els compromisos d'execució assumits per cada membre i l'import de la subvenció que se li aplica a cadascun.
  • Escriptura pública o contracte privat on es determinin clarament els metres quadrats destinats a l'activitat objecte de subvenció.
  • Documentació que acrediti la realització d'activitats culturals a l'establiment identificat presentant el certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT en data de presentació de la sol·licitud, i que hi figuri d'alta al 2023.
  • Declaració responsable d'estar al corrent pel que fa a les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Palma, com també declaració de la vigència dels estatuts i els càrrecs representatius de l'entitat sol·licitant; de no trobar-se en cap de les circumstàncies de l'article 13.2 de la LGS ni de tenir oberts expedients sancionadors per part de l'Administració per incompliments de la normativa en intervencions anteriors, i de l'article 10.2 de l'Ordenança municipal de subvencions (annex I).
  • Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat, justificant degudament la finalitat i el concepte de les altres subvencions. En cas negatiu, s'ha de manifestar expressament que no s'ha sol·licitat ni s'ha concedit cap altra subvenció (annex II).
  • Declaració responsable de desenvolupar l'activitat al local o l'establiment concret objecte de la subvenció, com també de la superfície destinada a ús cultural, respecte de la superfície total del bé (annex III).
  • Declaració responsable d'acreditar el funcionament estable i amb activitat al local o l'establiment concret objecte de la subvenció l'any anterior a la publicació de la convocatòria de les ajudes, i d'estar oberts l'any 2024 abans de finalitzar el període de presentació de la sol·licitud; així com, declaració responsable del compromís de mantenir obert l'establiment al manco durant els 6 mesos posteriors a la resolució de la concessió definitiva (annex IV).
  • Certificat bancari de les dades del compte corrent de l'entitat on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de la subvenció que es concedeixi (annex V).
  • Certificat vigent expedit per l'Agència Tributària Estatal que acrediti que l'entitat o persona en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries.
  • Certificat vigent expedit per l'Agència Tributària de les Illes Balears que acrediti que l'entitat o persona en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries.
  • Certificat vigent d'estar al corrent pel que fa al compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

* Aquests certificats, per al procediment de subvencions, només tenen una validesa de 6 mesos.

  • Altra documentació que la persona sol·licitant consideri adequat aportar.

8. Comissió de valoració

Atesa la quantia de les ajudes previstes a la present convocatòria, resulta preceptiva la constitució d'una comissió de valoració de les sol·licituds de subvenció, de conformitat amb el previst per l'article 31 de la  vigent Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Palma, de forma que el dit òrgan col·legiat, després de la valoració de  les peticions  presentades, emeti informe motivat en el que es concreti el resultat de la mateixa, el qual servirà de base per a formular la proposta de resolució.

9. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment

L'òrgan instructor són els serveis administratius adscrits al Servei de Cultura i supervisarà el compliment dels requisits esmentats en aquestes Bases.

Atès allò previst a les vigents Bases d'execució del Pressupost, en relació als articles 21.1 i 7.1 de l'Ordenança municipal de subvencions relatius a la competència per a concedir la subvenció, és competència de la Junta de Govern.

Són aplicables a la instrucció i a la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els art. 27 a 37 de l'Ordenança municipal de subvencions.

10. Instrucció, resolució i notificació

Instrucció. L'òrgan instructor, a més de supervisar el compliment dels requisits exigits a les Bases, durà a terme d'ofici les actuacions necessàries per a determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

Un cop rebuda la documentació presentada s'iniciarà la fase d'instrucció ordenant els documents, preavaluant les sol·licituds i emetent un informe vinculant relatiu al compliment dels requisits necessaris per a adquirir la condició de beneficiaris. Es pot requerir als interessats que esmenin les possibles deficiències en el termini improrrogable de 10 dies, llevat d'aquella documentació que no es pot esmenar,  amb la indicació que si no ho fan  es considerarà que han desistit de la seva sol·licitud.

Una vegada finalitzada aquesta primera fase d'instrucció s'emetrà un informe motivat, d'acord amb la documentació requerida en aquesta convocatòria i s'enviaran els expedients a la Comissió Avaluadora, que, després de valorar les sol·licituds i els projectes presentats, haurà d'emetre un informe motivat amb caràcter preceptiu i vinculant, d'acord amb els criteris de concessió fixats en aquesta convocatòria. Aquest informe recollirà la puntuació obtinguda per a cada projecte i establirà una prelació. Als efectes de l'informe esmentat, els membres de la Comissió podran requerir als sol·licitants els aclariments que estimin oportuns.

Proposta provisional. Atesos l'expedient i l'informe de la Comissió Avaluadora l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional.

Aquesta proposta de resolució es publicarà al web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat). S'hi inclourà la llista d'entitats o de persones proposades per a l'atorgament de les subvencions i la seva quantia, com també la llista d'exclosos, indicant-ne la causa. Aquesta publicació obre el tràmit d'audiència i es concedirà un termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui per a poder examinar l'expedient a la seu del Negociat de Cultura i presentar-hi al·legacions. L'òrgan instructor incorporarà a l'expedient la diligència signada per la persona responsable del Negociat o, en cas d'absència, del cap del Servei, en què consten els llocs i les dates en què s'ha produït aquesta publicació. Pel que fa al lloc de presentació d'al·legacions, s'haurà d'actuar segons la base 7ena d'aquesta normativa, així com es fa amb les sol·licituds.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan al procediment no hi figurin ni es tinguin en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixen les persones interessades. En aquests casos la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Així mateix, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d'audiència suposarà que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva.

Proposta de resolució definitiva. Una vegada conclòs el tràmit d'audiència i examinades les al·legacions que presentin les persones interessades s'haurà de formular la proposta de resolució definitiva, que es publicarà al web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat), i que haurà d'aprovar l'òrgan competent.

La resolució definitiva es publicarà i notificarà mitjançant la seva publicació al web de l'Ajuntament de Palma (www.palma.cat) i al BOIB, d'acord amb l'art. 45 de la Llei 39/2015, incloent-hi, com a mínim, la llista d'entitats o persones beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció i la quantitat definitiva d'aquestes, i també la llista de les excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. Una vegada publicada i notificada la proposta, les entitats o persones beneficiàries hauran de comunicar a l'òrgan instructor si accepten la proposta de resolució o hi renuncien. En qualsevol cas, s'entendrà que l'accepten si en el termini de deu dies naturals des que es publiqui la proposta de resolució definitiva no indiquen el contrari.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir els sis mesos a partir de la publicació de la convocatòria, d'acord amb l'art. 34 de l'Ordenança municipal de subvencions. Si transcorre aquest termini sense que s'hagi dictat resolució legítima s'entendrà desestimada la petició.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari proposat davant l'Administració mentre no s'hagi publicat al BOIB la resolució de concessió, d'acord amb l'art. 24.6 de la LGS.

11. Obligacions dels beneficiaris i efectes derivats del seu incompliment

  • Són aplicables als beneficiaris les obligacions i els efectes que preveuen l'art. 11 i següents de l'Ordenança municipal de subvencions i els que estableixen les Bases d'execució del Pressupost vigent; així com complir amb l'objecte de l'activitat de l'espai cultural.
  • Mantenir la seva activitat empresarial almenys durant els 6 mesos següents a la resolució definitiva d'aquesta convocatòria.
  • Sotmetre's a les actuacions de control i comprovació que correspongui a l'Ajuntament de Palma.
  • Les persones o entitats beneficiàries han de conservar els documents que demostren que compleixen els requisits per a ser beneficiàries de l'ajuda durant un període de cinc anys des de la concessió de la subvenció.

12. Justificació i Pagament. Regles generals sobre com la persona beneficiària ha de justificar el compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció i l'aplicació del fons percebut

En el marc de l'article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 30.7 de la LGS, aquestes ajudes es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per a beneficiar-se'n.

Aquestes ajudes es concedeixen en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria, sense perjudici dels controls que es puguin realitzar per tal de verificar la certesa de la documentació presentada.

Una vegada aprovada la resolució definitiva d'aquestes ajudes es faran els tràmits adients per al seu abonament.

13. Compatibilitat de la subvenció amb altres ajudes que es puguin obtenir per al mateix fi

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquestes Bases són compatibles amb la concessió d'altres ajudes.

Les entitats beneficiàries han de comunicar al Departament de Cultura, l'obtenció de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, en el termini de deu dies hàbils des de la seva obtenció.

Si s'han de rebre o s'han rebut altres tipus d'ingressos o ajudes procedents de l'Ajuntament de Palma, cal indicar-ho expressament.

14. Règim jurídic

Per a tot el que no preveuen aquestes Bases són d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; l'Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Palma; el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma; les Bases d'execució del Pressupost municipal, i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat i concurrència competitiva.

15. Interposició de recursos

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la data de publicació o notificació. En aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà que s'interposi. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

16. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades personals facilitades pels beneficiaris seran tractades de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades.

Les dades facilitades pels participants s'incorporen a fitxers propietat de l'Ajuntament de Palma. L'òrgan administratiu davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d'altres que reconegui la dita Llei és la Regidoria de Turisme, Cultura, Esports, Restauració i Coordinació Municipal.