Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 403715
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s’aproven la convocatòria i les bases del procediment per proveir llocs de feina de personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació
Antecedents
1. L'article 75 de la Llei 3/2007, de 28 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s'han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública.
2. L'article 79 de la Llei 3/2007 estableix les categories de llocs que s'han de proveir pel sistema de lliure designació pel fet que impliquen una responsabilitat elevada o requereixen una confiança personal per exercir-ne les funcions i tenen establert expressament aquest sistema en la Relació de llocs de feina.
3. El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març, dedica el capítol III a regular el sistema de lliure designació com a procediment excepcional per proveir llocs de feina.
4. El Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dedica el capítol II a la determinació d'aquests coneixements.
5. L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar la convocatòria i les bases per proveir amb personal funcionari de carrera els llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, vacants i dotats pressupostàriament, que figuren al annex 2. La provisió es duu a terme pel procediment de lliure designació.
Per tot això, d'acord amb la competència que preveu l'article 6.3. f) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de provisió de llocs de feina corresponents al personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel sistema de lliure designació, segons el procediment de provisió que estableixi expressament la relació de llocs de treball pels llocs esmentats en l'annex 2.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, les quals s'adjunten com a annex 1.
3. Aprovar la relació de llocs de feina corresponents al personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, objecte d'aquesta convocatòria, que figura a l'annex 2.
4. Especificar els codis corresponents a les característiques dels llocs de treball convocats, que s'enumeren en l'annex 2
5. Fer públic el model de sol·licitud i declaració responsable per participar en aquest procés que figuren en l'annex 3 d'aquesta Resolució.
6. Fer públic el model de memòria que s'ha de presentar per als llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior, que s'adjunta com a annex 4.
7. Fer públic el model d'acta que ha d'estendre el titular de l'òrgan directiu sobre l'entrevista personal per als llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior, que s'adjunta com a annex 5.
8. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 6.
9. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'anunciï en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 21 de juny de 2024)
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens
ANNEX 1 Bases
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari de carrera els llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, vacants i dotats pressupostàriament, que figura en l'annex 2.
2. Forma de provisió
La provisió dels llocs de treball objectes d'aquesta convocatòria es du a terme pel sistema de lliure designació, que preveu l'article 79 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que determinen els articles 28 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, que aprova el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional.
3. Requisits i condicions per participar-hi
3.1 D'acord amb l'establert a l'article 3.5 del Decret 33/1994, citat amb anterioritat, tot el personal funcionari de carrera al servei de l'Administració de la CAIB, qualsevol que en sigui la situació administrativa en la qual es trobi en el moment hàbil per fer-ho, excepte la de suspensió ferma i no acomplerta, podrà participar en els sistemes de proveïment de llocs de treball que es convoquin, sempre que compleixin els requisits exigits a la convocatòria.
3.2 D'acord amb l'apartat 3 de l'article 81 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari titular d'un lloc de feina només pot participar en aquesta convocatòria si s'han complert com a mínim dos anys des que en va prendre possessió, o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se l'hi va adjudicar amb caràcter definitiu, en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació definitiva en un procés selectiu d'ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sens perjudici del que disposa l'apartat següent), o bé mitjançant l'adjudicació d'un lloc de feina per un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l'article 81.4 de la Llei 3/2007: supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de mobilitat forçosa fonamentada en les necessitats del servei o funcionals, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina de la mateixa conselleria.
En el supòsit que la persona interessada acrediti que el dia de presa de possessió del lloc es va ajornar per interès del servei, el termini ha de comptar des del dia en què prengueren possessió la resta de persones adjudicatàries del mateix procés de provisió o del mateix procés selectiu del seu cos, escala i torn.
3.3 D'acord amb el que estableix l'article 81.3 de la Llei 3/2007, el personal que accedeix a un altre cos o a una altra escala per promoció interna o per integració i roman en el lloc de treball que ocupava com a titular, se li ha de computar també el temps de serveis prestats en aquest lloc en el cos o l'escala de procedència. Aquesta mateixa regulació s'ha d'aplicar al personal que va accedir a un altre cos o a una altra escala per promoció interna i va optar per la conversió directa de la plaça.
3.4 Així mateix, al personal que ha estat objecte d'un canvi d'adscripció del seu lloc de treball en la forma que preveu l'article 91 de la Llei 3/2007, se li ha de computar el temps d'ocupació del lloc abans del canvi d'adscripció, des que en van obtenir la titularitat per un sistema reglamentari de provisió ordinària.
3.5 També pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de l'Administració de l'Estat, d'altres comunitats autònomes i de les corporacions locals, sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la de suspensió ferma, respecte de tots els llocs adscrits a aquestes administracions, segons l'apartat AP (administració o administracions públiques d'adscripció del lloc), sempre que compleixi els requisits que estableix la convocatòria. No hi poden participar el personal funcionari que no ha complert el temps mínim establert legalment des que se'l va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de feina del qual és titular.
3.6 Per poder optar a un lloc de feina, les persones interessades han de complir el requisit de pertinença al cos, a l'escala i a l'especialitat a què s'adscriu el lloc en qüestió. En cas que s'exigeixi alguna o algunes titulacions o bé uns altres requisits, cal posseir aquesta titulació o titulacions i complir aquests altres requisits.
A l'efecte d'acreditar el requisit d'una experiència determinada per ocupar alguns llocs de feina, s'ha de tenir en compte allò que disposa l'Acord del Consell de Govern de de 22 de març de 2013 (BOIB núm. 40, de 23 de març), modificat per l'Acord del Consell de Govern de 10 de novembre de 2017 (BOIB núm. 138, d'11 de novembre de 2017) pel qual es declara equivalent una formació determinada amb el requisit d'experiència per ocupar llocs de feina concrets.
3.7 El compliment dels requisits que s'exigeixen a les persones candidates ha de referir-se a la data en què acabi el termini per presentar sol·licituds.
3.8 Coneixements de llengua catalana
3.8.1 El nivell de coneixements de llengua catalana del personal funcionari es regeix d'acord amb el que es disposa en l'article 3 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i que és el que figura com a requisit en la Relació de llocs de feina, segons el detall de les característiques del lloc convocat que s'adjunta com a annex 2.
3.8.2 De conformitat amb l'article 3 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per participar en aquesta convocatòria s'ha d'acreditar un nivell de coneixement de llengua catalana d'acord amb els criteris següents:
— Per concursar a llocs de feina adscrits exclusivament a cossos o a escales de l'Administració general:
a) Si el lloc de feina està adscrit als grups A1, A1/A2, A2, A2/C1 i C1, i C1/C2, s'exigeix el certificat C1 de coneixements de llengua catalana.
b) Si el lloc de feina està adscrit al grup C2 i C2/agrupacions professionals, s'exigeix el certificat B2.
c) Si el lloc de feina està adscrit al grup d'agrupacions professionals, s'exigeix el certificat B1.
— Per concursar a llocs de feina adscrits exclusivament a cossos o escales de l'Administració especial:
a) Si el lloc de feina està adscrit als grups A1; A1/A2; A2; A2/C1 i C1, i C1/C2, s'exigeix el certificat B2.
b) Si el lloc de feina està adscrit als grups C2, C2/agrupacions professionals i agrupacions professionals, s'exigeix el certificat B1.
— Per concursar a llocs de feina adscrits conjuntament a cossos i escales de l'Administració general i de l'Administració especial, s'ha de tenir el certificat de coneixements de català corresponent al cos o a l'escala de més exigència.
No obstant l'anterior, en els casos en què, d'acord amb allò que disposa la disposició addicional segona del Decret 11/2017 esmentat, la relació de llocs de treball tengui com a requisit específic per a un lloc de treball un nivell de coneixements de llengua catalana superior als esmentats amb caràcter general, per participar en el proveïment d'aquest lloc de feina s'ha d'exigir aquest nivell superior.
Això no obstant i segons la disposició addicional sisena de l'esmentat Decret, el personal funcionari d'altres administracions que participa en un procediment de proveïment de llocs de treball de l'Administració autonòmica que tingui establerta aquesta possibilitat en la relació de llocs de treball, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.
Si el personal esmentat no ha obtingut el nivell corresponent de català una vegada transcorregut aquest termini, serà remogut del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïda la junta de personal corresponent.
El nivell de coneixements de llengua catalana s'ha d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:
— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).
— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
3.9 Llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior
Pels llocs de treball d'aquesta convocatòria que tenguin un complement de destí de nivell 26 o superior, les persones candidates hauran de presentar una memòria sobre les funcions del lloc de treball, on s'hi inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo.
La memòria s'haurà de presentar d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 4.
Pel que fa a les funcions del llocs de treball convocats, les persones aspirants poden consultar-los a la pàgina web https://www.caib.es/sites/normativafunciopublica/ca/ordres_de_funcions_del_personal_funcionari_de_la_caib_-58139/
En el cas de llocs de feina de lliure designació que no tenen publicada la seva ordre de funcions per trobar-se en tramitació, s'adjunta al mateix enllaç un certificat de la Secretaria General de la Conselleria corresponent, on s'hi especifiquen les funcions relacionades amb aquests llocs de feina en concret.
3.10 Llocs de feina que impliquen contacte habitual amb menors.
3.10.1 D'acord amb l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, per participar en la provisió de llocs de feina que impliquin contacte habitual amb menors, és un requisit no haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals, que inclogui agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com tràfic d'éssers humans.
3.10.2 Aquesta circumstància ha de ser comprovada d'ofici per l'Administració mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL) si les persones interessades hi consenten expressament.
3.10.3 Si la persona interessada no hi dona el consentiment, aquesta ha d'adjuntar a la sol·licitud de participació en el concurs la certificació negativa preceptiva expedida pel Registre Central de Delinqüents Sexuals.
4. Persones amb discapacitat
Les persones interessades a participar en la convocatòria amb alguna discapacitat reconeguda davant l'Administració poden instar en la sol·licitud l'adaptació del lloc de feina sol·licitat que no suposi una modificació substancial del context de l'organització.
L'Administració ha de demanar a la persona interessada la informació que consideri necessària, com també el dictamen dels òrgans tècnics de què disposa, sobre la procedència de l'adaptació i sobre la compatibilitat d'aquesta adaptació amb les tasques i les funcions del lloc en concret.
En la resolució que posa fi a aquesta convocatòria de proveïment s'ha de resoldre, si escau, sobre l'adaptació sol·licitada del lloc de treball de què es tracti.
5. Sol·licituds i documentació
5.1 Les persones interessades que han de participar en aquest procediment queden obligades a relacionar-se de forma electrònica.
5.2 El personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en situació de servei actiu ha d'emplenar i registrar telemàticament la sol·licitud en el model normalitzat fent ús de l'aplicació Portal de Serveis al Personal, accessible des de la Intranet o mitjançant l'adreça portaldelpersonal.caib.es, d'acord amb les instruccions que s'hi indiquen. Aquestes persones han d'adjuntar amb el tràmit telemàtic la documentació següent degudament signada de forma electrònica:
a) Un currículum en el qual hi consti el cos o escala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, l'antiguitat i els llocs de treball ocupats en l'Administració pública i en l'empresa privada, els estudis i els cursos realitzats, els coneixement d'idiomes i qualsevol altre mèrit que es consideri escaient.
b) Una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo, d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 4.
La documentació acreditativa dels requisits establerts i dels certificats, títols acadèmics o d'altre documentació al·legada al currículum ha d'estar inclosa a l'expedient personal de l'Administració de la CAIB i serà comprovada d'ofici.
La persona interessada ha d'assegurar-se que al seu expedient personal hi hagi la documentació següent :
El personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears sols ha de presentar mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) aquella documentació al·legada en el currículum que no sigui susceptible de registrar-se en l'expedient de personal de l'Administració de la CAIB (prestació de serveis externs)
5.3 El personal funcionari de la resta d'administracions ha de presentar la sol·licitud d'acord amb el model oficial que s'adjunta com a annex 3 i que es troba a disposició de les persones interessades en el portal del personal de la intranet i en la seu electrònica de la CAIB. Aquesta sol·licitud, juntament amb el currículum i la memòria referides en les lletres a) i b) de l'apartat 5.2, s'ha de presentar mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), en el qual han d'adjuntar la documentació esmentada, que estarà disponible a la seu electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
De conformitat amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'EBAP ha de comprovar d'ofici els requisits i mèrits al·legats que constin en documents emesos per administracions públiques que figurin en la plataforma d'intermediació de dades o bé en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública. D'acord amb això, llevat que la persona aspirant hi manifesti expressament la seva negativa, l'EBAP ha de verificar els requisits i mèrits que constin en el Registre de Personal, les dades relatives al document nacional d'identitat, la titulació, els certificats acreditatius de la condició legal de discapacitat i els certificats de coneixement de llengua catalana següents:
— Certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
— Certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent de les Illes Balears.
— Certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.
5.4 Excepcionalment, si l'EBAP no pot comprovar aquests documents, pot requerir a la persona interessada que els aporti.
Per al personal funcionari d'administracions distintes a la CAIB, els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal de la CAIB s'han d'acreditar mitjançant documents originals o còpies.
5.5 El termini per presentar sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de l'Estat si aquesta darrera publicació es fa en data posterior.
5.6 Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de 5 llocs de feina.
5.7 La presentació de la sol·licitud per participar en la convocatòria suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
5.8 Els requisits i els mèrits de totes les persones candidates han d'haver estat assolits en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.
6. Llistes de persones admeses i excloses
6.1 En haver acabat el termini per presentar sol·licituds, la consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar una resolució mitjançant la qual aprovi i faci pública la llista provisional de persones admeses i excloses del concurs o d'alguns dels llocs convocats, amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona i lloc de feina. En cas de no haver-hi cap persona candidata exclosa es pot aprovar la llista definitiva de persones admeses.
6.2 Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://ebap.caib.es.
6.3 Les persones excloses disposen d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució en aquesta pàgina web per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.
6.4 En haver acabat el termini indicat, la consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar una resolució per la qual aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses del concurs o d'algun dels llocs convocats, amb expressió de les causes d'exclusió. Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web de l'EBAP.
7. Desenvolupament del procediment provisió
7.1 Una vegada dictada la llista definitiva de persones aspirants admeses, es lliurarà a cada conselleria o organisme autònom on estigui adscrit el lloc de treball objecte de provisió, la relació de persones candidates a aquest lloc, juntament amb la documentació aportada, a l'efecte que el/la titular en proposi, de forma motivada, l'adjudicació a la persona més idònia amb relació als requisits exigits per desenvolupar la feina.
7.2 En els llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior es convocaran les persones candidates per fer una entrevista personal amb la persona titular de l'òrgan directiu on està adscrit el lloc de treball, la qual ha de versar sobre el contingut de la memòria i el currículum presentats, i s'han de valorar, entre d'altres, les competències directives per ocupar el lloc de treball.
De totes les entrevistes realitzades se n'ha d'estendre una acta en la qual es deixi constància dels principals aspectes tractats i de la seva valoració, així com de la motivació d'aquesta, d'acord amb el model d'acta de l'annex 5.
7.3 El conseller o la consellera o l'òrgan equivalent on està adscrit el lloc de treball en proposarà, de forma motivada, l'adjudicació. Aquesta proposta s'ha de fonamentar amb la idoneïtat de la persona proposada en relació amb el seu currículum, la memòria presentada i l'entrevista realitzada.
8. Resolució de la convocatòria
8.1 El termini per resoldre la convocatòria és d'un mes, comptador des del dia que finalitzi el termini per presentar sol·licituds. La consellera de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant una resolució motivada, pot ampliar aquest termini fins a un altre mes.
8.2 La resolució de la convocatòria i l'adjudicació dels llocs de feina dins el termini establert, d'acord amb la proposta que ha d'emetre el titular de la conselleria o organisme públic on es troben adscrits els llocs de feina, correspon a la consellera de Presidència i Administracions Públiques. Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si és necessari, en el Butlletí Oficial de l'Estat.
9. Presa de possessió
9.1 El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils, si la destinació radica a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes si la nova destinació radica a una localitat diferent.
9.2 En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, la consellera de Presidència i Administracions Públiques pot concedir una pròrroga del termini, tal com s'exposa en el punt 8.5.b)
9.3 El termini de presa de possessió comença a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de treball, el qual s'ha d'efectuar dins els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9.4 La persona titular de la conselleria en què presta serveis el funcionari o funcionària que hagi de cessar en el lloc de treball pot proposar a la consellera de Presidència i Administracions Públiques, per necessitats del servei, que el cessament s'ajorni fins a un màxim de vint dies hàbils. La consellera de Presidència i Administracions Públiques, tenint en compte la proposta, ha de resoldre.
9.5 La consellera de Presidència i Administracions Públiques pot, excepcionalment, acordar:
a) Ajornar la data del cessament del funcionari o funcionària pel termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de treball.
b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons justificades de la pròrroga sol·licitada.
9.6 El còmput dels terminis de presa de possessió, en tot cas, s'ha d'iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s'hagin pogut concedir a les persones interessades, tret que per causes justificades l'òrgan competent acordi suspendre'n el gaudi.
10. Període mínim de permanència en el lloc de treball adjudicat
10.1 D'acord amb l'article 81 de la Llei 3/2007, les persones funcionàries a les quals s'adjudiqui la titularitat d'un lloc de treball en aquesta convocatòria tendran l'obligació de romandre en el lloc de treball adjudicat un mínim de dos anys abans de participar en un altre procediment de provisió ordinari, sense perjudici que s'hi apliquin les excepcions que preveu l'apartat 4 de l'article 81 esmentat.
A aquests efectes, de conformitat amb la Instrucció 2/2012, de 27 de març, de la directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions de serveis de caràcter voluntari en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les persones a les que s'adjudiqui un lloc de treball no podran participar en primera convocatòria a les provisions de llocs de feina en comissió de serveis.